Ratkaistu Ongelma kovalevy tilan kanssa. Mikä varaa tilaa?

Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
46
Moro,
Oon tässä jo hetken yrittäny keksiä ratkaisua ongelmaan kun mulla on 1TB m.2 ssd joka on jaettu kahteen osaan (järjestelmä ja pelit) ja 1TB ssd kaverina osioimattomana.
Ongelmana on että yritän asentaa lähes mistä vaan pelejä, Steam, Ubisoft control, Battle.net. Pelejä on siis kyllä pystynyt asentamaan joitain mutta esim nyt ajattelin asentaa ubisoft controllista far cry 6 pelin niin asennus herjaa että ei ole riittävästi kovalevytilaa vaikka toisella peliasemalla on 400GB ja toisella reilu 600GB vapaata.
Pelin asennuskansiota kokeillut vaihtaa kumpaankin asemaan., jopa välimuistikansion luonut toiselle peliasemalle jossa reilusti tilaa mutta ei auta.

Välillä epäonnistunut esim joku warzonen päivitys vaikka tilaa on todella rumasti käytettävissä ja pelit kaikki ovat noilla isoilla asemilla.
Käyttis Win11 mutta oli aiemmin samaa ongelmaa win10 kanssa.

Auttakaa miestä hädässä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Moro,
Oon tässä jo hetken yrittäny keksiä ratkaisua ongelmaan kun mulla on 1TB m.2 ssd joka on jaettu kahteen osaan (järjestelmä ja pelit) ja 1TB ssd kaverina osioimattomana.
Ongelmana on että yritän asentaa lähes mistä vaan pelejä, Steam, Ubisoft control, Battle.net. Pelejä on siis kyllä pystynyt asentamaan joitain mutta esim nyt ajattelin asentaa ubisoft controllista far cry 6 pelin niin asennus herjaa että ei ole riittävästi kovalevytilaa vaikka toisella peliasemalla on 400GB ja toisella reilu 600GB vapaata.
Pelin asennuskansiota kokeillut vaihtaa kumpaankin asemaan., jopa välimuistikansion luonut toiselle peliasemalle jossa reilusti tilaa mutta ei auta.

Välillä epäonnistunut esim joku warzonen päivitys vaikka tilaa on todella rumasti käytettävissä ja pelit kaikki ovat noilla isoilla asemilla.
Käyttis Win11 mutta oli aiemmin samaa ongelmaa win10 kanssa.

Auttakaa miestä hädässä.
Katsos levynhallinnasta tunnistaako se ne osiot.

 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
46
Levynhallinta näyttää vähän outoja tai sit mulla pätkii muisti vahvasti.

Nyt hämmentää. Mulla ei oo kun 2 terasta levyä mielestäni kiinni niin miksi tää nyt näyttää että mulla ois 3 noin terasta levyä. Ja hwinfon64:sen järjestelmätiedotkin näyttää että ois vaan 2.
Mitä en nyt ymmärrä. :eek::geek:
 

Liitteet

Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Levynhallinta näyttää vähän outoja tai sit mulla pätkii muisti vahvasti.

Nyt hämmentää. Mulla ei oo kun 2 terasta levyä mielestäni kiinni niin miksi tää nyt näyttää että mulla ois 3 noin terasta levyä. Ja hwinfon64:sen järjestelmätiedotkin näyttää että ois vaan 2.
Mitä en nyt ymmärrä. :eek::geek:
Katso biosista, että tunnistaako se noi molemmat kovot.Sielä on joku sekaisin pahasti.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Kyllähän tuo näyttää tunnistavan. Olen erittäin hämmennys nyt.
Veikkaan että osio taulukko on mennyt sekaisin jotenkin asennuksessa.Hyvä juttu kuitenkin että bios tunnistaa,koska muuten viittaisi teknilliseeen ongelmaaan.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
46
Veikkaan että osio taulukko on mennyt sekaisin jotenkin asennuksessa.Hyvä juttu kuitenkin että bios tunnistaa,koska muuten viittaisi teknilliseeen ongelmaaan.
Jotain tämmöstä varmaa tapahtunu mutta mitähän tuolle osaisi tehdä. Mystinen homma on.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
46
Näin täytyy varmaa alkaa tekemään. Jotain outoa siinä on silti edelleen tuossa ns alkuperäisessä ongelmassa. Koska toi että tilaa ei ole mukamas riittävästi asemilla niin oli jo win10 ja asensin win11 cleanilla asennuksella ja nollasin osiot kokonaan sillon. Ainahan on mahdollista että joku menny vituiks mutta ei ainakaa mitää virhe ilmoja sillon tullut.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Näin täytyy varmaa alkaa tekemään. Jotain outoa siinä on silti edelleen tuossa ns alkuperäisessä ongelmassa. Koska toi että tilaa ei ole mukamas riittävästi asemilla niin oli jo win10 ja asensin win11 cleanilla asennuksella ja nollasin osiot kokonaan sillon. Ainahan on mahdollista että joku menny vituiks mutta ei ainakaa mitää virhe ilmoja sillon tullut.
Se jos osio taulukko on sekaisin niin se aiheuttaaa juuri tuommoisia oireita.Aina on virheeen mahdollisuus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Jos osiotaulukko olisi sekaisin niin ei noihin tiedostoihin oikein pääsisi käsiksi. Tuo Msft storagespace viittaa siihen, että nuo levyt on väännetty tallennustiloiksi, eli näkyvät yhtenä poolina. Sitä en tiedä miksi se olisi kahdentunut. Mutta näyttää siltä että et ole oikeasti jakanut m.2 ssd:tä (yrititkö tehdä sitä jakoa käyttiksen asennuksen jälkeen?) vaan olet "jakanut" tuon SATA-väyläisen ssd:n.

Ottaisin d- ja e-osiot tyhjiksi, tallennustiloista poista tallennustilat ja sitten alustat levyn levynhallinnasta ja teet niin monta osiota kun haluat.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Kyllä niihin pääsee käsiksi,mutta en huomannut tuota ms storespaceä se vaikuttaaa tietysti lisää taustalla.Kaverilla oli just osio taulukko aikoinaan sekaisin,sen takia tiedän.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
46
No nyt se selvis. jostain syystä toi toinen asema oli luonu jonkun peiliaseman että kaikki tiedostot tuplana. tallennustilanhallinnasta vaan poisti kummatkin asemat ja rykäs uuden niin jovain alko rokkaamaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 129
Viestejä
4 252 179
Jäsenet
71 280
Uusin jäsen
atteh

Hinta.fi

Ylös Bottom