OnePlus jättää 3,5 mm ääniliitännän pois tulevasta 6T-mallista

Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
813
Erikoinen ratkaisu, etenkin kun ovat tuolla ratsastaneet vs. Apple.

Omalta osalta pitää sanoa, että olin vankasti plugin kannalla vielä vuosi takaperin. Sitten plugi hajosi toistamiseen puhelimesta ja hankin pitkin hampain noi Sonyn WH-1000XM2 kun ei plugia kannattanut enää korjata.

Nyt: onhan nämä lanagattomat todella kätevät, enkä ole kaivannut 3,5 plugia ollenkaan. Tosin kaapeli kaiken varalta mukana repussa ja uudessakin puhelimessa edelleen tuo plugi. :)

e. On muuten mielenkiintoista nähdä miten Nokia etenee asiassa kun nyt kaikissa malleissa taitaa olla plugi, mutta AptX puuttuu. Seuraava mallisto varmaan sitten ilman plugia ja AptX/LDAC mukana...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Nyt vasta alkaa olemaan androidin bluetooth-audio sillä mallilla että BT-napeissa olisi jotain järkeä (aptx sun muut vakiona käyttiksessä).
Mutta missä ovat hyvät hinta/laatu suhteen omaavat BT-napit? Joku 8h nappien akun kesto matkoilla on aivan täyttä shaibaa, ja hyviä BT-nappeja on markkinoilla vain se alle tusina (joista puolet maksaa mansikoita).
Mikä nyt sitten on hyvä hintalaatusuhde? Omasta mielestäni sitä edustaa Jabran Elite (Active) 65t. Alta kahden sadan napit, joissa itsessään akkukesto 5h ja kaksi lisälatausta (eli yhteensä 15h) mukana tulevassa pienessä kotelossa. Harvemmin (lue: ei koskaan) tulee musiikkia kuunneltua yli viittä tuntia putkeen, jolloin se käyttöaika on käytännössä tuon 15h, eli aika lailla samaa mitä sillä luurillakin jos siitä jatkuvasti tuuttaat ääntä pihalle.

Mutta jollekin toiselle jolla ne yhtäjaksoiset kuuntelusessiot on yli 5h, ei nuo tietenkään kelpaa. Ja varmasti monen mielestä hintakin on posketon.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Mikä nyt sitten on hyvä hintalaatusuhde? Omasta mielestäni sitä edustaa Jabran Elite (Active) 65t. Alta kahden sadan napit, joissa itsessään akkukesto 5h ja kaksi lisälatausta (eli yhteensä 15h) mukana tulevassa pienessä kotelossa. Harvemmin (lue: ei koskaan) tulee musiikkia kuunneltua yli viittä tuntia putkeen, jolloin se käyttöaika on käytännössä tuon 15h, eli aika lailla samaa mitä sillä luurillakin jos siitä jatkuvasti tuuttaat ääntä pihalle.

Mutta jollekin toiselle jolla ne yhtäjaksoiset kuuntelusessiot on yli 5h, ei nuo tietenkään kelpaa. Ja varmasti monen mielestä hintakin on posketon.
Nuohan ovat puhtaat sporttinapit? En todellakaan usko että olisi äänenlaadussa esimerkiksi langallisen 1more E1001 tasolla.
Lisäksi noissa napeista näyttää olevan korkea latenssi (224ms).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Nuohan ovat puhtaat sporttinapit? En todellakaan usko että olisi äänenlaadussa esimerkiksi langallisen 1more E1001 tasolla.
Lisäksi noissa napeista näyttää olevan korkea latenssi (224ms).
Mikä ihme noista tekee sporttinapit, etenkään niistä ei-Activeista? Lagia ei ole huomattavissa videoita tai leffoja katsottaessa, ja sehän se tärkeintä on. Olen itse aika herkkä sen suhteen että kuvan ja äänen on oltava synkassa, tai muuten palaa käämit.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Mikä ihme noista tekee sporttinapit, etenkään niistä ei-Activeista? Lagia ei ole huomattavissa videoita tai leffoja katsottaessa, ja sehän se tärkeintä on. Olen itse aika herkkä sen suhteen että kuvan ja äänen on oltava synkassa, tai muuten palaa käämit.
Arvosteluissa hifistit vertaavat nappeja perus halpis-dynaamisiin nappeihin, joka ei lupaa hyvää. Ominaisuudet jotka soveltuvat sporttailuun (hearthrough, jne.) ovat ne mistä porukka noista maksaa, ei äänenlaatu.
Jabra Elite 65t
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Arvosteluissa hifistit vertaavat nappeja perus halpis-dynaamisiin nappeihin, joka ei lupaa hyvää. Ominaisuudet jotka soveltuvat sporttailuun (hearthrough, jne.) ovat ne mistä porukka noista maksaa, ei äänenlaatu.
Jabra Elite 65t
Hifistelyyn napit nyt on ihan naurettava ratkaisu muutenkin, joten ei siitä sen enempää.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Mäkin osallistun nyt tähän 3.5mm keskusteluun. Olin 100% varma että tarvitsen 3.5mm plugia jatkossakin, kunnes sain Oneplussan bullets wirelessit. Seuraavassa luurissa 3.5mm olemassaolo on yhdentekevää.
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
En itse haluaisi luopua tuosta liittimestä, koska vaikka herran vuosi 18 onkin, kaikki ei mene eikä haluta laittaa menemään langattomasti.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
3.5 mm on täysin ehdoton itselle. Uuden ladattavan laitteen hankkiminen ei kiinnosta pätkän vertaa ja langalliselle liitännälle löytyy valmiiksi jo hyvät napit ja isompi Sennheiser. Turha kuvitella myöskään liittävänsä kännykkää mihinkään yhtään vanhempaan vahvistimeen. Langaton ääni on liian rajoittunut ja potentiaalisesti laatuongelmainen, etenkin jos pitäisi adaptereiden kanssa pelleillä, ja nekin vievät vielä arvokasta tilaa.

Pitäisi varmaan ostaa pari 1+5:sta varastoon, koska ei myöskään kiinnosta >16:9 kuvasuhteet. :'(
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 696
Ihan mielenkiintoinen ratkaisu OnePlussalta ottaen huomioon aiemmat kyselyt, joista viimeisin järjestettiin vain muutama kk takaperin.
Samalla tavalla voisi tehdä kyselyn että haluatko puhelimen, jossa kestää yli viikon akku normikäytössä? Varmasti iso prosentti haluais. Mutta jos kysytään haluatko tiiliskiven kokosen ja painoisen luurin, että se akku mahtuu sinne, niin prosentit voi muuttua. (Tämä nyt karkea esimerkki, mutta kuitenkin. Kysely siksi ei kovin hyvä.) Ilman kaikkia faktoja tälläinen kysely on aika hyödytön.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Huomautus - jätetään nämä ignore-listaus maininnat pois
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Ja kun on vaihdettava akku, niin puhelinta ei tarvitse viedä minnekään vaan akun voi hommata ja vaihtaa itse, heti, kun vanha alkaa hiipumaan, eikä tarvitse kärvistellä sen paskan akun kanssa.
Kuten todettua, voi sen akun vaihtaa nytkin jo itse, jos harrastuneisuutta löytyy. Työkalut vaan netistä tilaukseen ja hommiin. Tai sitten sen akun voi tosiaan viedä itse vaihdettavaksi. Kävin asioilla kaupungilla, vein ensi töikseni puhelimen akkuvaihtoon, asioin muualla, hain puhelimen. 29 euroa maksoi. Kolme kertaa olen tämän tehnyt, ihan yhtä helppoa joka kerralla. Paitsi ensimmäisellä kerralla vaihtoivat akun odottaessa, meni ehkä 10 min.

Jaa niin mä maksan siitä että joku vaihtaa asian minkä vois hyvin tehä ite ja helposti, tai roudaan ylimäärästä rojua mukana? :rofl:
No ei ne vara-akutkaan ilmaisia ole, vaikka itse vaihtaisitkin. En ymmärrä, miten tästä voi tehdä näin ison ongelman. Kiinteällä akulla on kuitenkin hyötyjäkin, kuten vedenkestävyys ja että se akku voi olla isompi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Anteeksi mitä? Tuo on aika loukkaava mielipiteen ilmaisu jokaista kohtaan joka mitään nappien päälle ymmärtää.
2017 Audiophile Gift Guide | The Headphone List
Custom In-ear Monitor Buyer's Guide | The Headphone List

Menit jo ignore listalle kun aika tuuheaa on jutut.
Juuh. Eli ensin pitäis saada halvalla BT-napit joissa on hyvä äänenlaatu. Kun sitten aletaan keskustella siitä äänenlaadusta, kaivetaankin lähtöhinnoiltaan kasa 300e ylöspäin luokassa olevia langallisia nappeja verrokiksi. "Tuuhea" on kyllä erinomainen sana kuvaamaan tuota toimintaa.

Hyviä BT-nappeja alkaa olla jo markkinoilla. Ei ne hifistelyyn ole oikea valinta eikä ole samoissa hintaluokissa pyörivät langallisetkaan napit, vaan silloin hommataan langalliset kupit ja kunnollinen kuulokevahvistin väliin.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Hyviä BT-nappeja alkaa olla jo markkinoilla. Ei ne hifistelyyn ole oikea valinta eikä ole samoissa hintaluokissa pyörivät langallisetkaan napit, vaan silloin hommataan langalliset kupit ja kunnollinen kuulokevahvistin väliin.
Tämä. Kuka "hifistelijä" muutenkaan puhelimella sitä musiikkia soittaa, puhelimen lähtötehoilla/tasoilla
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
Tämä. Kuka "hifistelijä" muutenkaan puhelimella sitä musiikkia soittaa, puhelimen lähtötehoilla/tasoilla
Vahvistinta ja isoja kuulokkeita tai kunnon kajareita on hankala raastaa mukana kaikkialle minne meneekään. Vaihtoehtoja eivät ole ainoastaan truu hifistely ja täysi roska, siihen väliin mahtuu kaikenlaista käyttökelpoista. Eikä ne laadukkaimmat puhelinlähdötkään mitään surkeita enää ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
246
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
36
Jossain artikkelissa oli muinoin spekulointia Applen 3.5mm plugin poistosta, että syy ei ollut tila vaan että voivat periä lisenssimaksuja lisälaite valmistajilta Lighting-porttiin soveltuvista laitteista.

Mutta itselleni 3.5mm on ehdoton. Vapaa-ajalla käytössä on langattomat kuulokkeet yms. mutta töissä jos mielii musiikkia kuunnella niin piuha on ainoa vaihtoehto (koska sairaala). Joten toivottavasti valmistajat kääntävät kelkkansa ja lopettavat tämän portin karsimis hömpötyksen.
 
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
26
Kuten todettua, voi sen akun vaihtaa nytkin jo itse, jos harrastuneisuutta löytyy. Työkalut vaan netistä tilaukseen ja hommiin. Tai sitten sen akun voi tosiaan viedä itse vaihdettavaksi. Kävin asioilla kaupungilla, vein ensi töikseni puhelimen akkuvaihtoon, asioin muualla, hain puhelimen. 29 euroa maksoi. Kolme kertaa olen tämän tehnyt, ihan yhtä helppoa joka kerralla. Paitsi ensimmäisellä kerralla vaihtoivat akun odottaessa, meni ehkä 10 min.


No ei ne vara-akutkaan ilmaisia ole, vaikka itse vaihtaisitkin. En ymmärrä, miten tästä voi tehdä näin ison ongelman. Kiinteällä akulla on kuitenkin hyötyjäkin, kuten vedenkestävyys ja että se akku voi olla isompi.
Et varmaan ymmärräkkään jos tuosta suostut maksamaan. Isomman akun hyödyn ymmärrän kyllä, vesitiiveys onnistuu kyllä irrotettavallakin akulla.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Nykyisessäkin (Zenfone 5z) puhelimessa on 3.5mm paikka, mutta kertaakaan sitä ei ole tullut käytettyä. Ei myöskään edellisessä OP3 puhelimessa tai sitä edeltävässä LG G3 -puhelimessa, nyt kun aloin asiaa oikeasti miettimään.

Melko hyvin korvannut langattomat kuulokkeet käytön, en langallisia ottaisi enää ja päivittäin ovat käytössä useita tunteja.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 911
Saakos BT-nappeja nykyään käyttää lentokoneissa?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Toivottavasti tämä trendi ei ihan hetkeen lähde laajenemaan.
Itsellä töissä nettiradio puhelimessa päällä koko päivän ja puhelimesta piuha Peltoreihin. Pyöräillessä kokeilin langattomia kuulokkeita, mutta ei sitä säätämistä vain jaksa. Ja kun ne kuulokkeetkin pitäisi muistaa ladata.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Kuten todettua, voi sen akun vaihtaa nytkin jo itse, jos harrastuneisuutta löytyy. Työkalut vaan netistä tilaukseen ja hommiin. Tai sitten sen akun voi tosiaan viedä itse vaihdettavaksi. Kävin asioilla kaupungilla, vein ensi töikseni puhelimen akkuvaihtoon, asioin muualla, hain puhelimen. 29 euroa maksoi. Kolme kertaa olen tämän tehnyt, ihan yhtä helppoa joka kerralla. Paitsi ensimmäisellä kerralla vaihtoivat akun odottaessa, meni ehkä 10 min.


No ei ne vara-akutkaan ilmaisia ole, vaikka itse vaihtaisitkin. En ymmärrä, miten tästä voi tehdä näin ison ongelman. Kiinteällä akulla on kuitenkin hyötyjäkin, kuten vedenkestävyys ja että se akku voi olla isompi.
Ja hajottaa siinä vaihtaessa esim näytön tai jonkun muun osan sieltä.
Monet on käynrryt noita vaihtamaan, kun ova juutuubist neuvoa katsoneet ja vaihtoonhan se puhelin on sitten mennyt.

Noissa vaihtelee hyvinpaljon, miten hankala homma se akunvaihto on.

Mutta sen voisi ihan hyvin tehdä vaihdettavaksi, jolloin sen voisi vaihtaa itse ja aikaa menisi se 10-30 sekuntia, eikä hajoamisvaaraa olisi.
-------------------
Ja mitä isoon akkuun tulee, niin itsellä on nyt tämä oukitel, jossa akku kestää jopa omaa käyttöäni vähintään pari päivää, siinä, missä tavallinen puhelin antaa periksi raskaana päivänä siinä klo 13 maissa ja vaatii latausta. Isompi koko on niin pieni miinus, että se ei ole ainankaan itseä haitannut yhtään, millään tavalla.
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
398
Tulee adapteri mukana, että ei ranteita tarvitse auki vetää. En itsekään ymmärrä miksi jättävät pois. Varmaan apinoi Aplea.
Tästä syystä Oneplus ei jää hyllyyn, koska käyttökokemus on varmaan paras android-luureista.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Mun Xcover 4 kesti vettä. Siinä oli 3.5mm plugi. Sinä oli usb-liitin. Se oli IP68. Siinä oli vaihdettava akku.

Parempi prosessori, enemmän RAMia ja puhelin olisi ollut aika lailla täydellinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 441
Paritkin bt-kuulokkeet oli muutama vuosi sitten, nyt päivittäin langalliset napit työmatkoilla käytössä. Ehkä jos sekä puhelin ja kuulokkeet tukisivat langatonta latausta, ja olisi laturi sekä töissä että kotona..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 222
Rehellisyyden nimessä on todettava, ettei tule yllätyksenä. Muistikorttipaikattomien apple-paskeiden hypettäjiltä ei lopulta mitään muuta voi odottaa. Jos käyttäjäkokemusta on jo parannettu poistamalla autosta kaasupoljin ja kuljettajan ovi, ei pidä yllättyä kun siirrytään myös kiinteisiin ikkunoihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 222
Paritkin bt-kuulokkeet oli muutama vuosi sitten, nyt päivittäin langalliset napit työmatkoilla käytössä. Ehkä jos sekä puhelin ja kuulokkeet tukisivat langatonta latausta, ja olisi laturi sekä töissä että kotona..
Lankanappejahan nuo luurit päässä kulkevat moukat lähes poikkeuksetta käyttävät. Ei ole alkuunsa kuunneltu asiakkaita, jos 3,5 jakkia ollaan poistamassa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 159
Langallisten kuulokkeiden edut eivät ole mitään esoteerisiä, vaan hyvinkin simppeleitä ja käytännönläheisiä. Ihan vaikka lähtien siitä, että langattomilla ei ääni kuulu, kun akku pääsee loppumaan. Tästä syystä itsellänikin on langalliset kuulokkeet mukana, vaikka kuuntelisinkin langattomilla.
"Arkiajossa" itsellä on ollut jo muutaman vuoden langattomat kuppikuulokkeet, mutta matkoille on kyllä mukava napata mukaan ne muutaman gramman painoiset mihin tahansa taskuun mahtuvat, akkukesto-anxietystä vapaat, langalliset nappikuulokkeet. Onneksi omasta XZ1:stä vielä kuulokeliitäntä vielä töytyy ja on sen verran uutta rautaakin sisällä, että sillä pärjännee ainakin 2-3 vuotta eteenpäin.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
224
Hyvä että poistuu tuo turhake, jos tuolla saadaan edes vähän enemmän akunkestoa sekä mahdollisesti parempi kaiutin/ääni mahdutettua (melko heppoinen op6:sessa) niin hyvä niin.
 

Excelsior

Näkymätön
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
56
Liitännän puuttuminen pistää miettimään vaihtoa OP5 -> 6T. Itse tuota liitintä joudun käyttämään monesti pakostakin, vaikka suosinkin mieluummin langattomia vaihtoehtoja aina kun mahdollista.
Vaihto kannattaa tehdä nyt ja hankkia 6. Eiköhän Oneplus viimeistään 7 versiossa palauta tuon liitännän takasi kun huomaavat palautteen.

En ymmärrä miksi näiden valmistajien pitää apinoida toisiaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Vaihto kannattaa tehdä nyt ja hankkia 6. Eiköhän Oneplus viimeistään 7 versiossa palauta tuon liitännän takasi kun huomaavat palautteen.

En ymmärrä miksi näiden valmistajien pitää apinoida toisiaan.
En usko, että palauttavat. Eiköhän tuolle löydy ostajia vaikka puuttuisi 3.5mm liitäntä, kunhan muuten on hintalaatusuhde kunnossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ei olisi ainoa valmistaja, joka liitännä käyttäjäpalautteen pohjalta palauttaa.
Jep, eiköhän se tule olemaan aika suoraan verrannollinen liittimen poistamisesta seuraavan älämölön desibeleihin palaako takaisin vai ei. :kahvi:

edit: Nykyään noita 'vähemmällä enemmän' -luureja saa Euroopastakin ainakin Nokialta ja erityisesti Xiaomilta, niin OnePlussan asemakaan ei ole samalla tavalla uniikki kuin kenties vuosi pari sitten vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Voihan sitä tosiaan ainakin toivoa, että kuulokeliitäntä tulisi takaisin 7 malliin. Ja jos ei tule, niin valitsee jonkun toisen valmistajan puhelimen, jos siinä sattuisi kuulokeliitäntä vielä olemaan.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 401
PCWorld tekikin sopivasti aiheeseen sopivan videon pari päivää takaperin. Ei nähtävästi tuo USB-C audio toimi välttämättä niin heittämällä, valmistaja kohtaisia eroja.
Hyvä video. Saman ongelman olen huomannut myös itsellä käsien kautta kulkeneiden puhelimien adapterien kanssa. Tuo on sellainen asia, joka pitäisi minimissään laittaa kuntoon, ennen kuin näitä adapteriaratkaisuja tuodaan kuluttajille asti.
 

superzeppo

Premium-jäsen
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
111
Muistaakseni Google sanoi Pixel 2:n adapterista, että se on standardinmukainen. Mun adapteri on ainakin toiminut vanhassa Nexuksessa, jossain Sonyssä ja parissa OnePlussassa. Onko teillä Pixel 2:sta? Sillä adapterilla voisi huvikseen kokeilla useampaa type-C puhelinta, jos on aikaa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 401
Muistaakseni Google sanoi Pixel 2:n adapterista, että se on standardinmukainen. Mun adapteri on ainakin toiminut vanhassa Nexuksessa, jossain Sonyssä ja parissa OnePlussassa. Onko teillä Pixel 2:sta? Sillä adapterilla voisi huvikseen kokeilla useampaa type-C puhelinta, jos on aikaa.
Ei löydy kuin Pixel XL.
 

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
USB-IF Publishes Audio over USB Type-C Specifications
"As reported, the USB Audio Device Class 3.0 specification supports both analog and digital audio."
usb.org sivuilta nuo speksit ei jostain syystä ole ladattavissa tai en osaa hakea.

Eli se onkin jo standardoitu tuo USB-C audion välittäminen analogisesti, eli puhelimet joissa se ei toimi on väärin toteutettu tai ei ole toteutettu ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Nykyisessäkin (Zenfone 5z) puhelimessa on 3.5mm paikka, mutta kertaakaan sitä ei ole tullut käytettyä. Ei myöskään edellisessä OP3 puhelimessa tai sitä edeltävässä LG G3 -puhelimessa, nyt kun aloin asiaa oikeasti miettimään.

Melko hyvin korvannut langattomat kuulokkeet käytön, en langallisia ottaisi enää ja päivittäin ovat käytössä useita tunteja.
Eipä ole tosiaan hirveästi kuulokeliitäntää kaivannut sen jälkeen kun on päässyt BT-kuulokkeiden makuun.
Tosin PC:n kanssa tuleee käytettyä vielä piuhalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 026
Hyvä video. Saman ongelman olen huomannut myös itsellä käsien kautta kulkeneiden puhelimien adapterien kanssa. Tuo on sellainen asia, joka pitäisi minimissään laittaa kuntoon, ennen kuin näitä adapteriaratkaisuja tuodaan kuluttajille asti.
Tämä USB-C-implementointien paskuus on varmasti yksi syy miksi Apple ei ole siirtynyt mobiilipuolella USB-C:hen.

Ihan päin seiniä suunniteltu liitäntä kun speksit ovat levällään kuin jokisen eväät ja lopputuloksena on aivan liian paljon laitteita jotka eivät toimi ristiin keskenään.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 412
Tämä USB-C-implementointien paskuus on varmasti yksi syy miksi Apple ei ole siirtynyt mobiilipuolella USB-C:hen.

Ihan päin seiniä suunniteltu liitäntä kun speksit ovat levällään kuin jokisen eväät ja lopputuloksena on aivan liian paljon laitteita jotka eivät toimi ristiin keskenään.
Eiköhän se suurin syy ole, että thunderboltista saavat itse lisenssimaksut...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Tämä USB-C-implementointien paskuus on varmasti yksi syy miksi Apple ei ole siirtynyt mobiilipuolella USB-C:hen.

Ihan päin seiniä suunniteltu liitäntä kun speksit ovat levällään kuin jokisen eväät ja lopputuloksena on aivan liian paljon laitteita jotka eivät toimi ristiin keskenään.
USB-C tulee myös markkinoille aivan liian hitaasti, meillä töissä uusimmat koneet on varustettu USB-C:llä ja olen saanut tässä seurata vierestä sen käyttöönottoa. Melkein kaikki kiroaa tuon alimpaan helvettiin kun ei siitä ole vielä mitään hyötyä kaikkien työn puolesta tulevien lisälaitteiden ja näyttöjen ollessa vielä sellaisia etteivät ne sitä tue.

Onko jollain valmistajalla jo puhelimissaan vakiona latauspiuhoja jotka on USB-C <-> USB-C?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 340
Viestejä
4 198 582
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom