Oneplus 8 - mallisto

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Saattaa olla hölmö ehdutus mutta onhan sulla valittu yläpalkista BT-laite, eikä puhelimen kaiutin?
On, ja vaikka valitsen sen niin äänilähde ei muutu, toisekseen videoissa Volume ei muutu napilla ollenkaan vaan mun pitää avata valikko ja muuttaa sieltä.

Sen verran vielä että saattaa yhdistää ja jopa soittaa hetken jos hyvä tuuri käy, mutta ihan satunnaisesti pudottaa pois eikä suostu enää soittamaan bluetoothin kautta...

Tein jopa tehdasasetuksien palautuksen ja ei mitään vaikutusta
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
177
On, ja vaikka valitsen sen niin äänilähde ei muutu, toisekseen videoissa Volume ei muutu napilla ollenkaan vaan mun pitää avata valikko ja muuttaa sieltä.

Sen verran vielä että saattaa yhdistää ja jopa soittaa hetken jos hyvä tuuri käy, mutta ihan satunnaisesti pudottaa pois eikä suostu enää soittamaan bluetoothin kautta...

Tein jopa tehdasasetuksien palautuksen ja ei mitään vaikutusta
Kuulostaa kyllä oudolta ongelmalta, toivottavasti uusi 11.0.9.9 päivitys korjaa sen. Päivitys näkyi mulla vain Oxygen Updaterissa, joten sitä varmaan jaetaan vähitellen.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kuulostaa kyllä oudolta ongelmalta, toivottavasti uusi 11.0.9.9 päivitys korjaa sen. Päivitys näkyi mulla vain Oxygen Updaterissa, joten sitä varmaan jaetaan vähitellen.
Päivitin nyt myös tuota kautta niin katsotaan paraneeko...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 401
Tuli käynnistettyä puhelin uudelleen ja siinä samassa muuttui whatsapin ja kaikkien fontit isommaksi. Kuuluuko johonkin päivitykseen vai mitä ihmettä? Tuntuu että vastaa satasen huaweita puhelin ennemmin kuin prenium puhelinta. Qhd 120hz päällä. Oletuksena kaikki asetukset.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Oliko kenelläkään tietoa miksi puhelin autoon liitettynä ei automaattisesti toista puhelun ääntä autosta vaan puhelimesta?

Todella vittumainen ominaisuus kun vastaa kätevästi ratin napista niin ääni on taskussa olevassa puhelimessa! :facepalm:
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
839
Oliko kenelläkään tietoa miksi puhelin autoon liitettynä ei automaattisesti toista puhelun ääntä autosta vaan puhelimesta?

Todella vittumainen ominaisuus kun vastaa kätevästi ratin napista niin ääni on taskussa olevassa puhelimessa! :facepalm:
Taitaa riippua autosta? Ainakin itsellä 8 pro yhdistää aina äänet autoon tai BT kuulokkeisiin, jos ne on kytketty. Puhelimen kannalta se on sama onko kyse kuulokkeista vai autosta, bluetoothilla ne kummatkin toimii. Eli testaa onko sama ominaisuus kuulokkeilla ja jos ei, voit etsiä vikaa auton päästä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Taitaa riippua autosta? Ainakin itsellä 8 pro yhdistää aina äänet autoon tai BT kuulokkeisiin, jos ne on kytketty. Puhelimen kannalta se on sama onko kyse kuulokkeista vai autosta, bluetoothilla ne kummatkin toimii. Eli testaa onko sama ominaisuus kuulokkeilla ja jos ei, voit etsiä vikaa auton päästä.
Se on jännä että yhdistää autoon, näen sen näytöstä kun bluetooth logo muuttuu siniseksi ja internet palvelut tulee käyttöön (puhelin on hotspot) mutta puhelut ei tule autoon...

Jos soitan autosta niin näyttää puhelinluettelon ja kaikki viestit ym, mutta äänilähde on silti oletuksena puhelin?

Täytyy tutkia
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 401
Alkanut automaattinen kirkkauden säätö säätämään näyttöä todella himmeästi vaikka on valoisassa ympäristössä? Onko muilla ilmennyt samaa vikaa? Aikaisemman vuoden ajan ollut todella hyvä tarvinut koskea mihinkään. Seuraava vuosi näyttää onko seuraava luuri one plus vai jääkö viimeiseksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Taitaa riippua autosta? Ainakin itsellä 8 pro yhdistää aina äänet autoon tai BT kuulokkeisiin, jos ne on kytketty. Puhelimen kannalta se on sama onko kyse kuulokkeista vai autosta, bluetoothilla ne kummatkin toimii. Eli testaa onko sama ominaisuus kuulokkeilla ja jos ei, voit etsiä vikaa auton päästä.
Haiskahtaa että vika on puhelimessa, whatsapp puhelut nimittäin menee automaattisesti autoon, on kyllä ensimmäinen ja viimeinen Oneplus tähän taloon...

Kohta on kaikki Android puhelin valmistajat käyty läpi ja ainoa missä ei ollut koko 2v aikana mitään ongelmia oli Huawei. Ehkä sitä täytyy kokeillä Iphonea seuraavaksi
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Haiskahtaa että vika on puhelimessa, whatsapp puhelut nimittäin menee automaattisesti autoon, on kyllä ensimmäinen ja viimeinen Oneplus tähän taloon...

Kohta on kaikki Android puhelin valmistajat käyty läpi ja ainoa missä ei ollut koko 2v aikana mitään ongelmia oli Huawei. Ehkä sitä täytyy kokeillä Iphonea seuraavaksi
Kannattaa vielä tarkistaa, miten puhelin on yhdistetty autoon. Omalla lähes 10 vuotta vanhalla Toyotalla bluetoothin yhdistämiseen on kolme tapaa. En nyt muista ulkoa, mikä se kolmas oli, mutta kaksi ensimmäistä on media ja puhelut. Jos valitsee vain media, niin musiikki ja suoratoistopalvelut tulevat auton kaiuttimista mutta puhelut menevät puhelimeen. Pitää valita myös puhelut vaihtoehto, että puhelut tulevat auton kautta.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
839
Kannattaa vielä tarkistaa, miten puhelin on yhdistetty autoon. Omalla lähes 10 vuotta vanhalla Toyotalla bluetoothin yhdistämiseen on kolme tapaa. En nyt muista ulkoa, mikä se kolmas oli, mutta kaksi ensimmäistä on media ja puhelut. Jos valitsee vain media, niin musiikki ja suoratoistopalvelut tulevat auton kaiuttimista mutta puhelut menevät puhelimeen. Pitää valita myös puhelut vaihtoehto, että puhelut tulevat auton kautta.
Tämä on tosiaan hyvä pointti. Omassa bemarissa on sama, että pitää valita se puhelimen "rooli" eli mitä kaikkea yhdistetään autoon. Puhelimen BT asetuksissa on muuten vastaavat ruksit autolle eli kannattaa tarkistaa sekä auton että puhelimen asetukset vielä kerran @Dr. Who
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kannattaa vielä tarkistaa, miten puhelin on yhdistetty autoon. Omalla lähes 10 vuotta vanhalla Toyotalla bluetoothin yhdistämiseen on kolme tapaa. En nyt muista ulkoa, mikä se kolmas oli, mutta kaksi ensimmäistä on media ja puhelut. Jos valitsee vain media, niin musiikki ja suoratoistopalvelut tulevat auton kaiuttimista mutta puhelut menevät puhelimeen. Pitää valita myös puhelut vaihtoehto, että puhelut tulevat auton kautta.
Tämä on tosiaan hyvä pointti. Omassa bemarissa on sama, että pitää valita se puhelimen "rooli" eli mitä kaikkea yhdistetään autoon. Puhelimen BT asetuksissa on muuten vastaavat ruksit autolle eli kannattaa tarkistaa sekä auton että puhelimen asetukset vielä kerran @Dr. Who
Ei auta, poistin parituksen ja loin uudestaan, annoin kaikki luvat ja kun soitan niin ääni on puhelimessa :facepalm:

Sen puhelun alussa puhelimessa vilahtaa bluetooth, mutta sitten se hyppää takaisin puhelin tilaan.

Vedän kirveellä tuon puhelimen poikki, oppiipahan olemaan, ei ole mitään muuta kuin ongelmia ollut koko paskan kanssa ja nyt loppui huumori!

Edellisessä autossa oli ihan sama ongelma saman puhelimen kanssa...
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
839
Ei auta, poistin parituksen ja loin uudestaan, annoin kaikki luvat ja kun soitan niin ääni on puhelimessa :facepalm:

Sen puhelun alussa puhelimessa vilahtaa bluetooth, mutta sitten se hyppää takaisin puhelin tilaan.

Vedän kirveellä tuon puhelimen poikki, oppiipahan olemaan, ei ole mitään muuta kuin ongelmia ollut koko paskan kanssa ja nyt loppui huumori!

Edellisessä autossa oli ihan sama ongelma saman puhelimen kanssa...
No juu, joku yhteensopivuus ongelma siellä sitten täytyy olla. Puhelin siis kyllä teoriassa toimii, koska muutenhan se ei toimisi meillä kellään. Eli vika on yhtälailla auton kuin puhelimenkin. Tiedän kuitenkin ettei lohduta ja puhelin tietenkin halvempi vaihtaa kuin auto.

Itsellä oli samaa ongelmaa edellisen Nokia 8:n kanssa. Tai siinä puhelut kyllä yhdistyi autoon, mutta vastauspainikkeen painamisen jälkeen pelkkä mikrofoni aukesi heti ja itse aloin kuulemaan äänen auton kajareista vasta noin 5 sekunnin kuluttua. Ongelma oli, että soittaja ehti monesti jo aloittamaan tarinansa, kun kuuli kohinasta, että vastasin. Soittaessa sama eli jos toinen vastasi nopeasti, jäi puhelun alku mykäksi.

Oneplus on omalla kohdalla sen sijaan toiminut moitteetta, sekä viestit että puhelut tulee autoon. Nokiassa ei myöskään media toiminut kunnolla, vaan pausen/puhelun jälkeen ääni jäi mykäksi. Ja HD ääntä ei voinut käyttää, koska se pätki. Oneplussalla toimii HD äänikin mätkimättä ja media ei mykisty mystisesti. Myös Oneplus 6 toimi omalla kohdalla moitteetta auton kanssa.

Tyhmä kysymys, mutta ei kai autoon satu olemaan päivityksiä saatavilla? Omaan tuli joskus aikanaan päivitys, joka korjasi joitain murheita. Ei kylläkään noita Nokialaisen kanssa ilmenneitä.

Edit. Jäi sanomatta, että tuo Nokia toimi kuulokkeiden kanssa kumminkin moitteetta. Kuten myös uudemman bemarin kanssa. Sen sijaan Oneplus toimii myös minun auton kanssa, eli näissä toteutuksissa on kyllä eroja puhelimien ja autojen välillä. Sopivan kombon löytäminen voi vaan olla haastavaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No juu, joku yhteensopivuus ongelma siellä sitten täytyy olla. Puhelin siis kyllä teoriassa toimii, koska muutenhan se ei toimisi meillä kellään. Eli vika on yhtälailla auton kuin puhelimenkin. Tiedän kuitenkin ettei lohduta ja puhelin tietenkin halvempi vaihtaa kuin auto.

Itsellä oli samaa ongelmaa edellisen Nokia 8:n kanssa. Tai siinä puhelut kyllä yhdistyi autoon, mutta vastauspainikkeen painamisen jälkeen pelkkä mikrofoni aukesi heti ja itse aloin kuulemaan äänen auton kajareista vasta noin 5 sekunnin kuluttua. Ongelma oli, että soittaja ehti monesti jo aloittamaan tarinansa, kun kuuli kohinasta, että vastasin. Soittaessa sama eli jos toinen vastasi nopeasti, jäi puhelun alku mykäksi.

Oneplus on omalla kohdalla sen sijaan toiminut moitteetta, sekä viestit että puhelut tulee autoon. Nokiassa ei myöskään media toiminut kunnolla, vaan pausen/puhelun jälkeen ääni jäi mykäksi. Ja HD ääntä ei voinut käyttää, koska se pätki. Oneplussalla toimii HD äänikin mätkimättä ja media ei mykisty mystisesti. Myös Oneplus 6 toimi omalla kohdalla moitteetta auton kanssa.

Tyhmä kysymys, mutta ei kai autoon satu olemaan päivityksiä saatavilla? Omaan tuli joskus aikanaan päivitys, joka korjasi joitain murheita. Ei kylläkään noita Nokialaisen kanssa ilmenneitä.

Edit. Jäi sanomatta, että tuo Nokia toimi kuulokkeiden kanssa kumminkin moitteetta. Kuten myös uudemman bemarin kanssa. Sen sijaan Oneplus toimii myös minun auton kanssa, eli näissä toteutuksissa on kyllä eroja puhelimien ja autojen välillä. Sopivan kombon löytäminen voi vaan olla haastavaa.
Työpuhelimella ja emmännän puhelimella (eri merkkisiä) auton handsfree toimii kuten pitää, autoon ei ole päivityksiä saatavilla. Ongelman voi kiertää pitämällä puhelinta aina telineessä että äänilähteen voi vaihtaa, mutta puoli ideaa menee vähän niinkuin hukkaan...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Huomasin sitten uuden ominaisuuden, äänenvoimakkuutta ei voi säätää puhelun aikana :facepalm: Palkki liikkuu, mutta volume ei muutu ja se huutaa vain täysillä, sama jos vaihdan kaijuttimelle niin huutaa täysillä.

On koitettu käynnistää puhelin uudestaan ja ei muutosta, on tämä surkea tapaus
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
284
Maanantai kappale sattunut. Sinuna saattaisin kokeilla ladata oneplussan sivuilta kokonaisen rom tiedoston ja asentamaan sen, jos se vain antaa asentaa jos sama versio jo pohjalla on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 401
Tulipas ohimennen päivitettyä opo 8 pro versioon 11.0.10.10 . Yleensä päivitän heti kun päivitys saapuu. Akunkesto meni todella huonoksi normi käytöllä. Puhelin ladattu illalla täyteen , aamulla töihin ja töiden jälkeen akku lähes tyhjä. 17h irti kytkemisestä ja näyttää ihmeellisesti 5h 45min sot vaikka ei todellakaan ole nuin kauan käytetty? Tutkin lisää niin spotify vei 3.5h sottia tuosta ja hyvä jos kappaleita tuli vaihdettua.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt on ongelmat poissa, vaihdoin puhelinta. Autossa kaikki toimii kuten pitää, ei tarvitse virranhallinta asetuksia säätää että saa kelloon ilmoitukset läpi ja akunkesto parantui.

Oneplussalla on paljon tekemistä softan kanssa ja vähän tuntuu siltä että kun puhelin on saatu ulos se unohdetaan täysin ja keskitytään vain seuraavaan malliin...
 

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
Nyt on ongelmat poissa, vaihdoin puhelinta. Autossa kaikki toimii kuten pitää, ei tarvitse virranhallinta asetuksia säätää että saa kelloon ilmoitukset läpi ja akunkesto parantui.

Oneplussalla on paljon tekemistä softan kanssa ja vähän tuntuu siltä että kun puhelin on saatu ulos se unohdetaan täysin ja keskitytään vain seuraavaan malliin...
Mulla ei ole ollut vielä mitään ongelmia oman Oneplus 8:n kanssa vaikka lähemmäs puolitoista vuotta käyttänyt. En tosin juuri mitään muuta erikoista käytäkään, kuin bluetooth-kuulokkeita.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mulla ei ole ollut vielä mitään ongelmia oman Oneplus 8:n kanssa vaikka lähemmäs puolitoista vuotta käyttänyt. En tosin juuri mitään muuta erikoista käytäkään, kuin bluetooth-kuulokkeita.
Vastasit juuri itse siihen ongelmaan.

Oneplussan ongelmia mihin itse olen nyt 1,5v aikana törmännyt

-Kuvan jako "pikavalikko" ei toimi. Kun otan kuvan -> "jaa" ja aukeaa valikko missä näyttää eniten käytetyt yhteystiedot tai mihin ohjelmaan haluaa jakaa niin tämä eniten käytetty yhteystieto on joko tyhjä tai siinä on ihmisiä kenelle en ikinä lähetä mitään?

-Volumesäätö ei toimi, ei puheluissa, ei kuulokkeilla, ei puhelimessa

-Bluetooth yhdistää jos yhdistää niin unohtaa seuraavalla kerralla ja kun esim autoon yhdistää ja äänilähteeksi laittanut auto niin silti puhelu menee puhelimeen

-Unohtaa asetuksia, esimerkiksi netin jako bluetoothin kautta, se pysyy päällä joko päivän, viikon tai kaksi, joskus sitä piti laittaa päälle kolme kertaa päivässä

-Sama asetuksien unohtaminen jos haluaa ilmoituksia kelloon,

Nämähän ei varmaan mitään rautavikoja ole vaan softassa ja virranhallinnan ongelmia, mutta hyvin rasittavia kun niihin törmää joka päivä. Nyt uuden puhelimen myötä eilen jäi musiikin kuuntelu autossa kesken, niin tänään aamulla jatkoi siitä samasta kohtaa soittoa. Oneplus ei tehnyt tuota koskaan, vaan se piti käydä aina erikseen laittamassa taas soittamaan.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443
Vastasit juuri itse siihen ongelmaan.

Oneplussan ongelmia mihin itse olen nyt 1,5v aikana törmännyt

-Kuvan jako "pikavalikko" ei toimi. Kun otan kuvan -> "jaa" ja aukeaa valikko missä näyttää eniten käytetyt yhteystiedot tai mihin ohjelmaan haluaa jakaa niin tämä eniten käytetty yhteystieto on joko tyhjä tai siinä on ihmisiä kenelle en ikinä lähetä mitään?

-Volumesäätö ei toimi, ei puheluissa, ei kuulokkeilla, ei puhelimessa

-Bluetooth yhdistää jos yhdistää niin unohtaa seuraavalla kerralla ja kun esim autoon yhdistää ja äänilähteeksi laittanut auto niin silti puhelu menee puhelimeen

-Unohtaa asetuksia, esimerkiksi netin jako bluetoothin kautta, se pysyy päällä joko päivän, viikon tai kaksi, joskus sitä piti laittaa päälle kolme kertaa päivässä

-Sama asetuksien unohtaminen jos haluaa ilmoituksia kelloon,

Nämähän ei varmaan mitään rautavikoja ole vaan softassa ja virranhallinnan ongelmia, mutta hyvin rasittavia kun niihin törmää joka päivä. Nyt uuden puhelimen myötä eilen jäi musiikin kuuntelu autossa kesken, niin tänään aamulla jatkoi siitä samasta kohtaa soittoa. Oneplus ei tehnyt tuota koskaan, vaan se piti käydä aina erikseen laittamassa taas soittamaan.
Olikos tämä 8T-malli? Melkeen tämmösen perusteella voisin jopa katsoa ihan toista merkkiä (8T oli harkinnasa seuraavaksi luuriksi). Nyk. 4,5 v vanhan Huawein kanssa ei ole mainitsemiasi ongelmia ollut koskaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
Yli vuoden on tullut 8T:tä käytettyä ja en kyllä muista että itellä olisi mitään ongelmaa ollut koko aikana puhelimen kanssa. Ei akunkeston, bluetooth-yhteyksien eikä minkään muunkaan kanssa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Olikos tämä 8T-malli? Melkeen tämmösen perusteella voisin jopa katsoa ihan toista merkkiä (8T oli harkinnasa seuraavaksi luuriksi). Nyk. 4,5 v vanhan Huawein kanssa ei ole mainitsemiasi ongelmia ollut koskaan.
8pro, nämä ei mitään mullistavia vikoja ole ja 100% softa/virranhallinta mutta kun niihin ei tule muutosta. Toki tuolla puhelimella on vielä monta vuotta päivitystä luvassa niin ei sitä koskaan tiedä ja toisessa autossa voi toimia paremmin?
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
443
8pro, nämä ei mitään mullistavia vikoja ole ja 100% softa/virranhallinta mutta kun niihin ei tule muutosta. Toki tuolla puhelimella on vielä monta vuotta päivitystä luvassa niin ei sitä koskaan tiedä ja toisessa autossa voi toimia paremmin?
Varmasti autokohtaisiakin eroja. Ei kai vain autosi ollut B7 Passat? Jos on niin lienee unohdettava Oneplus (ajan Passatilla).

Kävin nyt livenä hypistelemässä luureja, OP 8T ja Nord 2 vakuuttivat kyllä eniten alle 400€ hintaluokassa.
 
Viimeksi muokattu:

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
103
Vastasit juuri itse siihen ongelmaan.

Oneplussan ongelmia mihin itse olen nyt 1,5v aikana törmännyt

*insert here lista oikeita ongelmia.
Moi. Hei. Tää on mun tulkinta varmaan joku tosi suuri väärinkäsitys, mutta kirjoituksesi tyyli tuntui jotenkin inhottavasti yrittävän näpäyttää mua "kun vaan vastasit juuri itse siihen ongelmaan". Minullahan ei sitä ongelmaa ole ollut. Kun oikeasti kerroin vaan tavoistani käyttää laitetta yrittäessäni analysoida sitä, mitä teen eri tavalla kuin muut. Mulla toi laite toimii ihan-jeba-ok mikä on ihme, koska töikseni devaan softaa, joka toimii vähän nyt miten sattuu.

Mutjoo, oiskohan se tuo sinun viestisi tarkoitus selkeämpi, jos se kertois tarkemmin siitä, mistä et tykkää ja mikä on paremmin muilla. Auttaa sitten lukijoita tekemään omia päätöksiään.

Avasitkin yksittäisiä ongelmia, mutta ilmeisesti kaikki korjaantui vaihdolla?
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Varmasti autokohtaisiakin eroja. Ei kai vain autosi ollut B7 Passat? Jos on niin lienee unohdettava Oneplus (ajan Passatilla).

Kävin nyt livenä hypistelemässä luureja, OP 8T ja Nord 2 vakuuttivat kyllä eniten alle 400€ hintaluokassa.
Kahdessa autossa ongelmia tuon puhelimen kanssa, renault ja toyota, nyt puhelimena oleva samsung toimii heittämällä ilman mitään, kaikki puhelut menee suoraan autoon, musiikki jatkaa soittamista ym.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Moi. Hei. Tää on mun tulkinta varmaan joku tosi suuri väärinkäsitys, mutta kirjoituksesi tyyli tuntui jotenkin inhottavasti yrittävän näpäyttää mua "kun vaan vastasit juuri itse siihen ongelmaan". Minullahan ei sitä ongelmaa ole ollut. Kun oikeasti kerroin vaan tavoistani käyttää laitetta yrittäessäni analysoida sitä, mitä teen eri tavalla kuin muut. Mulla toi laite toimii ihan-jeba-ok mikä on ihme, koska töikseni devaan softaa, joka toimii vähän nyt miten sattuu.

Mutjoo, oiskohan se tuo sinun viestisi tarkoitus selkeämpi, jos se kertois tarkemmin siitä, mistä et tykkää ja mikä on paremmin muilla. Auttaa sitten lukijoita tekemään omia päätöksiään.

Avasitkin yksittäisiä ongelmia, mutta ilmeisesti kaikki korjaantui vaihdolla?
Niin tarkoitin tuolla "vastasit juuri itse siihen ongelmaan" eli kun et käytä puhelimen kaikkia ominaisuuksia niin et huomaa kaikkia mahdollisia ongelmia.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
284
Ootko kokeillut ladata oneplussan sivuilta kokonaisen rom tiedoston ja asentaa sitä puhelimeen, niinkuin jo aikasemmin tänne kirjoitin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ootko kokeillut ladata oneplussan sivuilta kokonaisen rom tiedoston ja asentaa sitä puhelimeen, niinkuin jo aikasemmin tänne kirjoitin.
Itse silloin latasin ja korjasi tuon volumenappi sekoilun, mutta noita bluetooth yhteysongelmia auton kanssa ei korjannut.

Älykellon huawei gt2 mulla ei ollut ongelmia lopulta kun kävin vaan kaikki virranhallinta asetukset läpi
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Foorumin haku on niin paska jälleen että ei onnistu, niin kysyn sitten tässä että onko jengillä millaisia kokemuksia 8T:n pakkasenkestokyvystä? Muutoin tuossahan akku kestää ilmeisesti vallan hyvin, mutta joillakin puhelimillä näkee että heti kun mennään alle 10 asteen niin akun kestävyyskyky laskee kuin kissan häntä.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
839
Foorumin haku on niin paska jälleen että ei onnistu, niin kysyn sitten tässä että onko jengillä millaisia kokemuksia 8T:n pakkasenkestokyvystä? Muutoin tuossahan akku kestää ilmeisesti vallan hyvin, mutta joillakin puhelimillä näkee että heti kun mennään alle 10 asteen niin akun kestävyyskyky laskee kuin kissan häntä.
Ainakin 8 prossa kestää akku hyvin pakkasellakin. Pakkasenkestoon taitaa vaikuttaa myös akun kunto, eli semmoinen kulunut akku hyytyy sitten pakkasessakin nopeammin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mistähän vielä sais 30 warp charge verkkovirtalaturia ja 150cm johtoa sille? ei viittis turhaan ostaa 65w laturia kun ei lisäteholle ole tarvetta. Saatavuus todella heikko ja metristä johtoa kyllä löytyy mutta liian tynkä omaan käyttöön.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mieluiten ostais suomesta takuiden kannalta mutta saatavuus niin heikko et liekkö ebay saksasta paras vaihtoehto.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
132
Mistähän vielä sais 30 warp charge verkkovirtalaturia ja 150cm johtoa sille? ei viittis turhaan ostaa 65w laturia kun ei lisäteholle ole tarvetta. Saatavuus todella heikko ja metristä johtoa kyllä löytyy mutta liian tynkä omaan käyttöön.
Tuli ostettua Aliexpressistä 2m piuha 8t laturiin. Toimii hyvin, pikalatauksen kanssa. Itse laturia en ukaltaisi tosin ostaa tuolta tulipalo riskinä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Tuli ostettua Aliexpressistä 2m piuha 8t laturiin. Toimii hyvin, pikalatauksen kanssa. Itse laturia en ukaltaisi tosin ostaa tuolta tulipalo riskinä.
Saksassa sama euromalli myynnissä mitä suomessakin. Kiinasta en aio tilata feikkiriskin vuoksi. 2m johto ei ainaskaan ole orkkis kun tehty vaan metristä ja 1.5m johtoa. Kuullut kyllä noista kopiopiuhoista ja ovat kuulemma monesti jäykempiä mitä orkkis.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
132
Saksassa sama euromalli myynnissä mitä suomessakin. Kiinasta en aio tilata feikkiriskin vuoksi. 2m johto ei ainaskaan ole orkkis kun tehty vaan metristä ja 1.5m johtoa. Kuullut kyllä noista kopiopiuhoista ja ovat kuulemma monesti jäykempiä mitä orkkis.
Kyllähän minä kiinakopiota tiesin ostavani. Ohuempi piuha kuin orginal.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Kyllähän minä kiinakopiota tiesin ostavani. Ohuempi piuha kuin orginal.
Saksan hinnoissa kun ei oo suomilisää niin vois samalla ottaa suoriltaan muutaman piuhan varalle. Itsellä tietokonepöydällä yks laturi ja yks sängyn lähellä. Sängyn lähellä olevaa käyttänyt reissuissa mukana. Alkanut vaan tympimään kun reissussa palatessa on käynyt jo sänkyyn makoilee ja juuri kun väsymys iskee muistaa et reppu paikassa x ja ei jaksais nousta hakemaan laturia sieltä niin tarkoitus ois hankkia yks laturi lisää joka kulkis aina repussa mukana. Piuha vaan sille sit samalla mutta jos ebay hommiksi menee niin ottaa kerralla muutaman varalle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 359
Mistähän vielä sais 30 warp charge verkkovirtalaturia ja 150cm johtoa sille? ei viittis turhaan ostaa 65w laturia kun ei lisäteholle ole tarvetta. Saatavuus todella heikko ja metristä johtoa kyllä löytyy mutta liian tynkä omaan käyttöön.
https://www.amazon.de/gp/product/B07SJC4652 Ite tilailin tämän kaapelin. On ollut laadukkaan tuntuinen, syyskuusta asti päivittäisessä käytössä eikä ole ollut ongelmia. Laturia on kyllä huonosti saatavilla. Joistain DNA:n myymälöistä löytyy vielä, osuisko yksikään lähelle? OnePlus Warp Charge -pikalaturi | DNA
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Kellään kokemuksia 8 Pro takakannen vaihdosta? Missä mahtaisivat halvimmalla tehdä? Sen verta vanha malli jo että ~200e tuntui turhan tyyriiltä :darra:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Android 12 on julkaistu OnePlus 8 -mallistolle. EU-versio julkaistaan vähän jälkijunassa.

OnePlus sanoi:
This build is now rolling out to OBT [Open Beta Test] users, and will soon roll out to stable branch users. The build for EU users requires additional validation steps, but it will be released as soon as possible.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Android 12 on julkaistu OnePlus 8 -mallistolle. EU-versio julkaistaan vähän jälkijunassa.



Taidan itse ainaskin odotuttaa tuon asennusta että onko samanlainen bugi/ongelmahelvetti luvassa mitä kävi Oneplus 9 Android 12 kanssa. Onko tuosta mitään etukäteistietoa kellään?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
603
Ainakaan turhia appseja ei pysty enään disabloimaan niinkuin 11:sta. Ja 5G ongelmia osalla. En tiedä itsekkään lataanko heti omaan 8T:hen, kun tulee jakoon.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
620
Välttelen tätä ainakin niin pitkään kuin mahdollista. Harmi sillä sitten jää muutkin päivitykset saamatta tämän jälkeen :F
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ainakaan turhia appseja ei pysty enään disabloimaan niinkuin 11:sta. Ja 5G ongelmia osalla. En tiedä itsekkään lataanko heti omaan 8T:hen, kun tulee jakoon.
Eikös niitä adb:llä pysty poistamaan? Puhelin kiinni tietokoneeseen, ja määrää poistamaan softat x y ja z.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Vuosi sitten vaihdatin Oneplus huollossa ja 75€ kaikkinensa maksoi
Pitikö lähettää jonnekkin vai jossakin liikkeessä? Yritin oneplussan sivuilta etsiä miten saada tarjous työstä, mutta onnistuinkin tilaamaan kuljetuksen huoltoon enkä halunnut lähettää tietämättä tuleeko 500e lasku perästä :rofl2:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Taidan itse ainaskin odotuttaa tuon asennusta että onko samanlainen bugi/ongelmahelvetti luvassa mitä kävi Oneplus 9 Android 12 kanssa. Onko tuosta mitään etukäteistietoa kellään?
Oxygen OS 12 vaikuttaa OnePlussan foorumin perusteella melkoiselta flopilta. Jos tuo porukan ulina pitää puoliksikaan paikkansa niin täytyy varmaan alkaa etsiskellä uutta puhelinta viimeistään kesällä.
Pikaisesti bongattuja plussia ja miinuksia päivityksestä:

Huonoa:

- Tuntuu Color OS:ltä, halvalta, lapselliselta, rumalta
- Always on display ei toimi
- Huono akunkesto
- Näytön päälläoloaika 6-7h -> 4-4½h​
- Näytön päälläoloaika 3h​
- Näytön värisäädöt poistettu
- Näytön värit ei niin kylläiset
- Näyttö vihertää
- Käyttöjärjestelmän fontti liian iso
- Pieni asetus liian pieni​
- Seuraava pykälä liian iso​
- Puhelimen värinä huonompi
- Käyttöjärjestelmän cache-osiota ei voi tyhjentää recoverysta
- OnePlussan Viestit-sovellus poistettu
- OnePlussan tiedostojenselaussovellus poistettu
- Galleria-sovellus huonompi
- OnePlussan Health-sovelluksesta ei saa lisättyä enää kuvia älykellon taustakuvaksi
- Launcheri huonompi
- Sovellusvalikko ruma​
- Ikonit rumia
- Notifikaatioiden hallinta huonompi
- Asetusvalikon värit omituiset
- Sininen teema -> asetusvalikossa kellertävät värit​
- Näyttöä ei saa herätettyä tuplanäpäyttämällä
- Jäi epäselväksi onko tämä poistettu asetuksista vai eikö se vaan toimi kunnolla. Itsellä tätä samaa vikaa välillä OOS11:llä​
- Näytön herätys "kellotilaan" (ambient display) yhdellä näpäytyksellä poistettu / ei toimi
- Toinen käyttäjä valittaa että ambient display herää aivan liian herkästi​
- Kameran käynnistäminen virtanappia kahdesti painamalla poistettu
- Ei ehkä koske kaikkia alueita tai voi johtua puhelimen hätätila-asetuksista?​
- Always on Display näyttää notifikaatioita jotka on jo kuitattu pois
- Jos ennen päivitystä on pitänyt joitakin sovelluksia lukittuina salasanan tai sormenjäljen takana, niin näitä sovelluksia ei saa päivityksen jälkeen enää millään opilla auki.
- Lukitut sovellukset aukeavat vain salasanalla, ei voi käyttää sormenjälkeä
- Langaton lataus hitaampaa
- Asetukset-sovellus kaatuu kun yrittää parittaa uutta bluetooth-laitetta
- Ennen päivitystä paritetut laitteet yhdistyy ja toimii​
- PC:n ja puhelimen välinen datayhteys ei toimi usb-kaapelilla
- Käyttöjärjestelmä hidastelee
- Näytönsäästäjä-ominaisuus puuttuu
- Puhelinta nostamalla/kääntämällä toimivat elekomennot puhelun saapuessa poistettu
- Langattoman Warp-latauksen hiljainen tila ei toimi
- Pikalatausanimaatiossa lukee "VOOC" eikä "Warp"
- "Automaattinen datan vaihto puhelun aikana ei saatavilla"
- Tarkoittaako että puhelun aikana ei voi käyttää toista SIM-korttia datan siirtämiseen?​
- Sekä langattomien että langallisten kuulokkeiden ääni "lättänämpi", tylsempi
- Facebook ja FB Messenger kaatuilee käytettäessä
- Puhelimen näyttämä akun varaustaso jumahtanut paikoilleen eikä ole tippunut tunnin käytön jälkeenkään
- Videoiden liikkeenparannus ei toimi
- OnePlus Buds -korvanappien latenssi huononi
- VoLTE ja VoWIFI ei toimi päivityksen jälkeen
- Navigointinäppäinten toimintojen kustomointi poistettu
- Kameroiden kuvanlaatu huono
- Etukameran kuvanlaatu erityisen huono
- Etukameralla ei voi enää kuvata 4k-videota​
- Käyttöjärjestelmän tumman teeman tummuudensäädön tummin asetuskaan ei tee asioista mustia

Hyvää:

- Hyvä akunkesto
- Näytön päälläoloaika 9h, puhelin irti laturista 23h​
- Tuntuu entistä nopeammalta
- Sormenjälkilukija toimii paremmin
- LHDC -bluetooth-kodekki lisätty
- Dolby Atmos toimii hyvin
- Haptinen palaute parempaa

Joku tiivisti kokemuksena päivityksestä näin:
Thank you Oneplus for this update. The new work life balance and zen mode are the best features for me. These features are so deeply integrated into the system that I no longer want to use my phone. I mean the UI is such a motivation for that, the overall user experience and respect for these features only have been off the charts. The inconsistencies, Google discover, Square folders, animations list goes on... Hats off for making me enjoy the life outside my phone and settle outside the phone. Thanks again for the update.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
412
Pitikö lähettää jonnekkin vai jossakin liikkeessä? Yritin oneplussan sivuilta etsiä miten saada tarjous työstä, mutta onnistuinkin tilaamaan kuljetuksen huoltoon enkä halunnut lähettää tietämättä tuleeko 500e lasku perästä :rofl2:
Piti lähettää kun asun täällä jumalan selän takana. Kohtuu kivuton prosessi oli kuitenkin
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 694
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom