OnePlus 6

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Samaa ongelmaa täälläkin ihan uudella kapulalla. Vanha Nexus 6P:kin tuntuu ottavan parempia kuvia. Täytyy tuota open cameraa vielä testata ja jos ei hommaan saa ratkaisua, niin lähtee kapula takaisin kauppaan.
Itsekin miettinyt vaihtoon laittamista mutta alkaa olee jo 2-3kk vanha. Mitenhän edes menee takuuseen tämmöisestä..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Itsekin miettinyt vaihtoon laittamista mutta alkaa olee jo 2-3kk vanha. Mitenhän edes menee takuuseen tämmöisestä..
Itsellä sama tilanne ja testasin ottaa pitkästä aikaa kuvia, niin tuo blurrautuminen on ihan selvää. Kuvaa ottaessa näyttää hyvältä, mutta sitä käy katsomassa jälkeenpäin niin on selvästi blurraantunut, mitä ihmettä on tapahtunut. On muitakin pieniä ihmeellisyyksiä ollut, en tiedä mikä mahku tälläistä on palauttaa jos niikseen tulee.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Muilla sama ihmeellisyys kun painaa välillä työpöydän google-pikakuvaketta, kestää 1-3sek ennen kuin selain aukeaa. Muuten niin nopea puhelin mutta tuo välillä ärsyttää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Kiitos tiedosta. Meni suurin ostokuume tässä.
Bluetoothin kautta saa toki ääntä normaalisti, kyllä tuolla Auxillakin pärjää, ja se on softalla korjattavissa. Siihen en osaa kyllä ohjeita antaa, mutta tuo voluumin heikkous johtuu uudesta EU-direktiivistä ettei meillä menisi kuulo...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Bluetoothin kautta saa toki ääntä normaalisti, kyllä tuolla Auxillakin pärjää, ja se on softalla korjattavissa. Siihen en osaa kyllä ohjeita antaa, mutta tuo voluumin heikkous johtuu uudesta EU-direktiivistä ettei meillä menisi kuulo...
En ole tuollaisesta kuullut. Onko linkkiä? Arvosteluissa vaan sanottu, että lähtö ei olisi niin tehokas.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Vanhassa puhelimessa ainakin tuli se varoitus volumea nostaessa, en ole minäkään kuullut että sitä ihan pysyvästi olisi rajoitettu. Tässä oneplussassa en ole vastaavaa varoitusta kyllä nähnyt. Ei ole tosin ollut mikään laite piuhalla edes kiinni. Autossa en ainakaan viiti piuhojen kanssa kikkailla, kun kympillä saa auxiin kytkettävän bluetooth-mokkulan ja sen kanssa tasot riittää vallan mainiosti.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Oliskos käyttökokemuksia jostain tuon hintaisesta palikasta, saatavuus?
Tällainen on minulla nyt:

Bluetooth4.2 Wireless Audio Adapter Receiver Stereo 3.5mm RCA Music HIFI For Car 601404032835 | eBay

Miinuksena vähän autosta riippuen tuo, että vaatii jatkuvaa virtaa, itsellä ei ole ongelma kun kyynärnojan alla aux-liitin ja virtapistoke. Ei tule häiriöitä ja sisältää sen itselle tärkeän ominaisuuden että yhdistää heti virtojen kytkeydyttyä. Aikasemmin oli sellainen parin euron BT-kikkare, mutta siinä oli huono äänenlaatu (häiriöitä) ja joutui joka kerta nappia painamaan kun yhdisti.

Niin ja ettei ihan OTksi mene, niin itsellä vielä selvityksen alla nuo SIM2 ongelmat. Tuli supportista viestiä takaisin, että pitää testailla toista korttia siinä jne. Nyt ollut kortti toisessa puhelimessa ja ei ole ainakaan tullut tietooni että ei tulisi puhelut läpi, eli operaattoriongelmat voinee sulkea kohta pois.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
234
Muilla sama ihmeellisyys kun painaa välillä työpöydän google-pikakuvaketta, kestää 1-3sek ennen kuin selain aukeaa. Muuten niin nopea puhelin mutta tuo välillä ärsyttää.
jeps....itellä nimenomaan iotechin kanssa tota ongelmaa ollu....:D Muilla sivuilla menee si 0.5-1.5s ennenkö lähtee avaamaan (normaalii/iha hyväksyttävä aika mun mielest)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
113
Onkohan mulla viallinen luuri vai miks toi valoisuudentunnistin ei tahdo toimia kunnolla, onko muilla vastaavaa? Aina yleensä liian hämäräksi säätää näytön, vastaavasti pimeässä huoneessa ei ikinä laita kirkkautta minimiin, vaan se täytyy itse käydä laittamassa.
Samaa ongelmaa. Tuo automaattinen valoisuuden tunnistus on kyllä luokattoman huono. Valoisassa saa jatkuvasti kääpistellä alasvetovalikkoa alas ja sohia sormella ja toivoa että se osuisi kirkkaudensäädön slideriin. Lisäksi maksimi asetuskin voisi olla kirkkaampi
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Kellään tietoa miksi Oneplus kutoseni pitää ilmoitusäänen, mutta ei anna mitään ilmoitusta? Tapahtuu satunnaisesti, mutta silti kymmeniä kertoja päivässä. Todella ärsyttävää.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
NFC ei ole päällä. Ilmoitusääni on nyt puhelin kädessä ja näyttö päällä tullut varmaan 10 kertaa puolessa tunnissa. Mitään ilmoitusta tai muuta ei anna edes hetkellisesti yläpalkkiin. Olen poistellut myös appeja minkä voisin kuvitella ilmoitusäänen pitävän. Sähköpostikaan se ei ole.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
110
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Onko normaali toimito kun puhelimessa on kaksi sim korttia joista 1. kortissa on myös data. Nyt kun tulee puhelu 1. korttiin niin myös data katkeaa puhelun ajaksi tai ainakaan fonecta ei löydä mitään kuin vasta puhelun jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Nämä tulikin tuossa eilen Elisalta tilailtua. Ymmärtääkseni ihan hyvä hintalaatusuhde.
Itse olen ainakin ollut hyvin tyytyväinen. Omasta mielestäni paremmat kuin aiemmin käytössä olleet Nuforcen Be Sport3. Äänenlaatu on omaan korvaan hyvä ja tuo USB-C lataus on pirun näppärä ja sitä ei juuri muissa vastaavissa ole.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Joo, en lue koskaan enää mitään kun ei pieni pää ymmärrä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Nuo kuvat ja muut 6T:sta, niin aika turha julkaisu. Suoraan vaan ensi vuoden puolelle olisivat panostaneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Nuo kuvat ja muut 6T:sta, niin aika turha julkaisu. Suoraan vaan ensi vuoden puolelle olisivat panostaneet.
Omasta mielestäni taas kaikki 6T:n spekulaatiot ovat kuulostaneet ihan mielenkiintoisilta. Vaikea tuohon nykyiseen kutoseen on mitään massiivisia parannuksia keksiä mutta 6T:hen on huhuiltu:
- Sormenjäljenlukijaa näyttöön, tämä olisi ehkä se suurin odotuksen aihe
- Isompaa akkua ja tuota uutta lataustekniikkaa, nämä kanssa kiinnostavat
- Mahdollisesti stereokaiuttimia hyödyntämällä kuulokekaiutinta
- Langatonta latausta

Jos noista toteutuisi edes osa niin imo parannuksia on tarpeeksi. Notchin pienentyminen nyt toki on ainoa varma uudistus. Käytännössä pelkästään se uusi lataustekniikka, stereokaiutin ja notchin pienentäminen riittäisivät minulle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Omasta mielestäni taas kaikki 6T:n spekulaatiot ovat kuulostaneet ihan mielenkiintoisilta. Vaikea tuohon nykyiseen kutoseen on mitään massiivisia parannuksia keksiä mutta 6T:hen on huhuiltu:
- Sormenjäljenlukijaa näyttöön, tämä olisi ehkä se suurin odotuksen aihe
- Isompaa akkua ja tuota uutta lataustekniikkaa, nämä kanssa kiinnostavat
- Mahdollisesti stereokaiuttimia hyödyntämällä kuulokekaiutinta
- Langatonta latausta

Jos noista toteutuisi edes osa niin imo parannuksia on tarpeeksi. Notchin pienentyminen nyt toki on ainoa varma uudistus. Käytännössä pelkästään se uusi lataustekniikka, stereokaiutin ja notchin pienentäminen riittäisivät minulle.
Varmaahan on tuo notchin pienentyminen ja sormenjälkilukija, muu on vielä arvailua. Kohta nekin kyllä selviää.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Taidan myydä oman kutosen pois, priima kunnossa. Älytöntä vauhtia tulee uutuuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Hyvä tuo sormenjälkilukija kyllä näytön alla. Tai siis ainakin jos toimii hyvin. Ja nopeampi lataus on aina tervetullut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Hyvä tuo sormenjälkilukija kyllä näytön alla. Tai siis ainakin jos toimii hyvin. Ja nopeampi lataus on aina tervetullut.
Sen verran hyvin toimii kasvojentunnistuskin, että jäänyt itsellä ainakin kutosen myötä sormenjäljenlukija lähes käyttämättä. Lähinnä vain pimeässä tarvitsee tuota ja verkkopankin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Sen verran hyvin toimii kasvojentunnistuskin, että jäänyt itsellä ainakin kutosen myötä sormenjäljenlukija lähes käyttämättä. Lähinnä vain pimeässä tarvitsee tuota ja verkkopankin kanssa.
Minulla on OP3 ja käytän kanssa kasvojen tunnistusta joka toimii sinänsä hyvin, mutta joka tapauksessa jostain täytyy painaa, että näyttö tulee päälle, joten monesti sitten painan sormenjälkitunnistinta, mutta jos koko näyttö on sormenjälkitunnistin niin helpottaa kyllä kummasti. Joskus painan virtapainiketta niin näyttötulee päälle ja sitten puhelin tunnistaa kasvot, mutta tosiaan kun on jostain painettava kuitenkin niin miksei samantien sitten mahdollisimman helposti niin että lukituskin aukeaa niin toimii aurinkolasit päässäkin ja pimeässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 887
Minulla on OP3 ja käytän kanssa kasvojen tunnistusta joka toimii sinänsä hyvin, mutta joka tapauksessa jostain täytyy painaa, että näyttö tulee päälle, joten monesti sitten painan sormenjälkitunnistinta, mutta jos koko näyttö on sormenjälkitunnistin niin helpottaa kyllä kummasti. Joskus painan virtapainiketta niin näyttötulee päälle ja sitten puhelin tunnistaa kasvot, mutta tosiaan kun on jostain painettava kuitenkin niin miksei samantien sitten mahdollisimman helposti niin että lukituskin aukeaa niin toimii aurinkolasit päässäkin ja pimeässä.
Onhan tuo sormenjälkilukijakin näppärä kun ei tarvitse painaa mistään nappulasta ja luuri avautuu samantien. Tosin joutuu sihtaamaan sormen lukijan kohdalle, jonka takia tykkään itse tuosta kasvojentunnistuksesta.

Tuo näytön alla oleva lukija ei muuten olo koko näytön alueella vaan luultavimmin näytön alareunassa keskellä.
 
Liittynyt
14.08.2018
Viestejä
81
Onhan tuo sormenjälkilukijakin näppärä kun ei tarvitse painaa mistään nappulasta ja luuri avautuu samantien. Tosin joutuu sihtaamaan sormen lukijan kohdalle, jonka takia tykkään itse tuosta kasvojentunnistuksesta.

Tuo näytön alla oleva lukija ei muuten olo koko näytön alueella vaan luultavimmin näytön alareunassa keskellä.

jep itekki käytän pelkästään tuota kasvojentunnistusta koska ei jotenki ikinä sormi osu kohdililleen siihen sormenjälki lukijaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Onhan tuo sormenjälkilukijakin näppärä kun ei tarvitse painaa mistään nappulasta ja luuri avautuu samantien. Tosin joutuu sihtaamaan sormen lukijan kohdalle, jonka takia tykkään itse tuosta kasvojentunnistuksesta.

Tuo näytön alla oleva lukija ei muuten olo koko näytön alueella vaan luultavimmin näytön alareunassa keskellä.
Eikö oppossa ollut puoli näyttöä? No kuitenkin huomattavasti isompi ala kun se pieni nappi. No ei tuo ainakaan tilannetta huononna, ainakaan jos toimmi yhtä hyvin kun tuo normaalilukija. Tosin op3 vielä ihan kunnossa joten ehkä odottelen kesään ja op7.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Minulla on OP3 ja käytän kanssa kasvojen tunnistusta joka toimii sinänsä hyvin, mutta joka tapauksessa jostain täytyy painaa, että näyttö tulee päälle, joten monesti sitten painan sormenjälkitunnistinta
Tämä. Siksi 5T/6 oli minusta turn-off, koska sormenjälkilukija muuttui puhelimen taakse. Jotenkin tuntuu luonnolliselta koskettaa tuota kotinäppäintä, koska näyttö on kuitenkin laitettava päälle.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
741
Saako noita kuvakkeita jotenkin lukittua, kun on niin iso näyttö ja tappisormet, välillä vahingossa kuvakkeet siirtyvät kun erehtyy painamaan vahingossa.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
238
Novalauncherissa saa ainaki lukittuu näytöt, ettei pysty muokkaamaan. Vakio launcherista en tiiä.
Saako noita kuvakkeita jotenkin lukittua, kun on niin iso näyttö ja tappisormet, välillä vahingossa kuvakkeet siirtyvät kun erehtyy painamaan vahingossa.
 
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
142
Tällainen on minulla nyt:

Bluetooth4.2 Wireless Audio Adapter Receiver Stereo 3.5mm RCA Music HIFI For Car 601404032835 | eBay

Miinuksena vähän autosta riippuen tuo, että vaatii jatkuvaa virtaa, itsellä ei ole ongelma kun kyynärnojan alla aux-liitin ja virtapistoke. Ei tule häiriöitä ja sisältää sen itselle tärkeän ominaisuuden että yhdistää heti virtojen kytkeydyttyä. Aikasemmin oli sellainen parin euron BT-kikkare, mutta siinä oli huono äänenlaatu (häiriöitä) ja joutui joka kerta nappia painamaan kun yhdisti.

Niin ja ettei ihan OTksi mene, niin itsellä vielä selvityksen alla nuo SIM2 ongelmat. Tuli supportista viestiä takaisin, että pitää testailla toista korttia siinä jne. Nyt ollut kortti toisessa puhelimessa ja ei ole ainakaan tullut tietooni että ei tulisi puhelut läpi, eli operaattoriongelmat voinee sulkea kohta pois.
Onko selvinnyt mitään uutta tuosta SIM2 ongelmasta?

Itse taidan kohta kiikuttaa tän huoltoon, kunhan vaan ensin saan hommattua varapuhelimen. Menee ihan hukkaan kallis luuri...
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Onko selvinnyt mitään uutta tuosta SIM2 ongelmasta?

Itse taidan kohta kiikuttaa tän huoltoon, kunhan vaan ensin saan hommattua varapuhelimen. Menee ihan hukkaan kallis luuri...
Nyt on ollut molemmat kortit taas paikallaan tovin, ei ole ainakaan minun tietooni tullut, ettei joku olisi saanut yhteyttä. Yritin itsekin emännän puhelimesta soitella molempiin liittymiin ja aina yhdisti.

Kyllähän tässä koko ajan sellainen ärsyttävä epätietoisuus on, kun ei tiedä jos jää puheluja tulematta. Epäonnistuneista soitoista kun ei vastapuoli välttämättä muista sitten mainita, töiden puolesta liikun välillä sellaisissa paikoissa joissa kentät saattaa muutenkin hävitä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702
Etteivät vain ole tulleet ihan tänä päivänä. Ainakaan alkuviikon aikana ei ollut Gigantin valikoimissa OnePlussia
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741
OxygenOS Open Beta 3 for OnePlus 6

System

Fixed stability issues with ambient display
Improved stability for face unlock and fingerprint scanner
Added support to launch google assistant or other third party assistant app by holding power button for 0.5 seconds

Parallel Apps

Added support for more apps (Telegram ,Discord,IMO, Uber, OLA) in parallel APPS

OnePlus Switch v2.1.0

Added manual connection method if unable to connect switch with QR code on the old device
Supported backup and recovery for application data including home screen, lock screen and APP layout
Bug fixes and support for more Android models

Known Issues

Some applications may not function as expected when running on this beta version
Google Pay service is not working
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Mitäs lasikalvoja ihmeiset suosittelee täällä? Laitoin eilen oneplussan virallisen ja kirjaimellisesti jäi peukun väliin sateenvarjon se pieni rautapallo niin kuulu vaan kräks ja halkes todella monesta paikasta. Onneksi ei näyttö sentään :).

Katselin tämmöstä OnePlus 6 panssarilasi, 2.5D Full Cover Tempered Glass onkohan tuo mistään kotosin, tietysti ebaysta ja amazonista sais vähän halvemmalla mutta yleensä joutuu sen viikon pari venailemaan niin mietin vain vaihtoehtoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom