OnePlus 3/3T

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
324
Vähän myöhässä kun ei ole hotspottia aiemmin tarvinut, mutta nyt kohta vuorokauden käyttänyt mökillä, automaattinen sammutus päällä, 2,4Ghz, ei ole pätkinyt eikä luuri sammutellut itteään. Suurimmaksi osaksi luuri on muutaman metrin säteellä läppäristä, mut oon seikkaillut hieman kauempanakin enkä silti ole huomannut ongelmia.
Joo palaan tähän kans vielä takaisin. On kokeiltu kaiken näkösiä asetuksia tuon hotspotin kanssa. Nyt ei oo pätkinyt enää kun tuon 2,4Ghz laitto päälle, mutta kun tuon hotspotin käytön jälkeen kytkee puhelimesta pois päältä, niin puhelin jää jumiin ja sammuttaa itsensä. Ei tapahdu joka kerta, mutta tarpeeksi useasti jo tapahtunut. Jos ei vaan enää käyttäs tota netin jakoa langattomasti ennenku hajoaa koko p*ska. :vihellys:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Onko muilla samaa ongelmaa: Puhelun aikana proximity sensor sekoilee ja poski painelee valikoita näytöltä.
Testissä proximity sensor toimii oikein.

Mitähän tuolle keksisi?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
Aika kumma aina kun tulee järjestelmä päivitys sen paskemmaksi puhelimen käyttö tulee. :vihellys:
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
58
Nyt en äkkiseltään löytänyt keskustelua sports trackeristä. Olen laittanut tietenkin ohjelmalle oikeudet paikannukseen, ja ottanut battery optimization listalta pois tuon. Silti ohjelma ei näytä matkaa... Eli ei saa GPS dataa.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
56
En ihmettele yhtään, jos tuo päivitys rikkonut senkin. Tuntuu, että enemmän huonoa tullut tämän mukana kuin hyvää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Aaargh...
Olen yrittänyt vaihtaa kuulokekaiutinta kun ääni ratisee.
Tilasin osan replacebase.co.uk mutta sieltä on tullut nyt kaksi viallista osaa.
Ajattelin etten enää jaksa odotella vaan haen osan jostain pk- seudulta.
Oneplussan oma huolto ei myy osia ulos ja digishopilla ei ole hyllyssä.

Muita paikkoja mistä kysyä?
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Aaargh...
Olen yrittänyt vaihtaa kuulokekaiutinta kun ääni ratisee.
Tilasin osan replacebase.co.uk mutta sieltä on tullut nyt kaksi viallista osaa.
Ajattelin etten enää jaksa odotella vaan haen osan jostain pk- seudulta.
Oneplussan oma huolto ei myy osia ulos ja digishopilla ei ole hyllyssä.

Muita paikkoja mistä kysyä?
Fonum
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
Taanoisen järjestelmä päivityksen jälkeen tuli tämmöinen lukitse valikko. Onko tietoa pystyykö sitä säätää erilaiseksi käytännössä palaamaan vanhaan systeemiin
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Puhelimessa menee wifi päälle automaattisesti, vaikka olen käsin sen ottanut pois päältä monta kertaa. Sijainnista on tuo "suuri tarkkuus" päällä joten mahtaisiko se vaikuttaa asiaan? Ärsyttää suuresti koska on paljon katvealueita joissa tuo wifi ei toimi, ja näin ollen netti pätkii.
Onko vinkkejä millä wifin saa pois päältä kunnes sen itse kytkee päälle.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Likka rikkoi 1+3 näytön. On toi sen verran hyvä puhelin että taidan yritää vielä korjata.



Onkos tämä https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/143199467463 käypänen tuohon vikaan, eli lcd sökönä+lasi halki?
Saa noilla halppisosilla sen taas toimimaan, mutta nuo eivät ole amoled-näyttöjä eikä noissa ole gorillalasia. Toisinsanoen lcd on heikkolaatuinen ja lasi hajoaa herkästi (kokemusta on noista). Toisaalta eipä alkuperäisen osan ostaminenkaan ole enää hirveän kannattavaa kun se maksaa ~80 euroa ja OnePlussalla korjauttaminen varmaan töineen hiukan vielä enemmän. Koko puhelimen saa käytettynä samaan hintaan.

Puhelimessa menee wifi päälle automaattisesti, vaikka olen käsin sen ottanut pois päältä monta kertaa. Sijainnista on tuo "suuri tarkkuus" päällä joten mahtaisiko se vaikuttaa asiaan? Ärsyttää suuresti koska on paljon katvealueita joissa tuo wifi ei toimi, ja näin ollen netti pätkii.
Onko vinkkejä millä wifin saa pois päältä kunnes sen itse kytkee päälle.
Kannattaa katsoa ainakin WiFi:n asetuksista, että onko siellä joku älykäs WiFI tms. päällä, joka aktivoi sitä automaattisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Onko joku toinen huomannut, että IPv6 olisi lakannut toimimasta viimeisen ison päivityksen jälkeen?

e: Asetuksia tarkastettu, ei toimi vieläkään. Onkohan Elisalla joku ongelma, vai ryssittiinkö päivityksessä tämäkin?


Lisäksi MTP-tiedonsiirron toimivuus meni huonompaan suuntaan. Pitää rämpätä USB-yhteysvaihtoehtoja edestakaisin, jotta lähtee toimimaan. (Testattu Linuxilla.) Toistaiseksi päivitys ei ole tuonut muuta kuin harmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2018
Viestejä
155
Mistäs olette akkuja tilanneet? Onko kokemusta mikä olisi hyvä akku ja onko sen vaihtaminen helppoa?
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Mitähän tein oikein just äsken, kun pistin luurin lataukseen ja ledi näytti punaista valoa jatkuvasti?

3T ollut nyt mitä lie 2-3 vuotta käytössä enkä koskaan ole saanut sitä toimimaan noin, vilahtaa aluksi puoli sekuntia punaisena ja sitten siirtyy oletusväriin, vaikka olen vekslannut värien kanssa ja akun latautuessa pitäisi tosiaan näkyä punainen väri.

Olin aivan shokissa kun näin punaisen ledin, repäisin latauspiuhan irti ja laitoin takas kiinni, ja punainen katosi :(

Ongelma on käytännössä olematon, mutta OCD:n tms. takia haluais sen punaisen ledin ladatessa ja vihriän ku on valmis (vihriä on tosin aina toiminut kun akku on täynnä ja piuhassa)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Mitähän tein oikein just äsken, kun pistin luurin lataukseen ja ledi näytti punaista valoa jatkuvasti?

3T ollut nyt mitä lie 2-3 vuotta käytössä enkä koskaan ole saanut sitä toimimaan noin, vilahtaa aluksi puoli sekuntia punaisena ja sitten siirtyy oletusväriin, vaikka olen vekslannut värien kanssa ja akun latautuessa pitäisi tosiaan näkyä punainen väri.

Olin aivan shokissa kun näin punaisen ledin, repäisin latauspiuhan irti ja laitoin takas kiinni, ja punainen katosi :(

Ongelma on käytännössä olematon, mutta OCD:n tms. takia haluais sen punaisen ledin ladatessa ja vihriän ku on valmis (vihriä on tosin aina toiminut kun akku on täynnä ja piuhassa)
Luultavasti huono kontakti. Korjaantuu juurikin noin kun ottaa irti ja laittaa takaisin sisään. Mulla on latauslittiimessä niin paljon paskaa tai jotain muuta vikaa että valo menee heti punaiseksi jos vähänkään liikuttaa. Ilmeisesti punainen=tavallinen lataus ja sininen=pikalataus. Itsellä 5T.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Korjaantuu juurikin noin kun ottaa irti ja laittaa takaisin sisään.
En puhuisi korjaantumisesta, vaan palasi juuri siihen siniseen mitä en haluaisi. Ollut siis päivästä yksi asti sama, eli ei liasta kyse.

Asetuksissa "Battery charging (when battery is charging)" on punasena, mutta se ei koskaan näy. Ei puhetta dashista tai normaalista latauksesta, toki mukana tullut däshlaturi käytössä.

En nyt viittis mitään sontaakaan rööreihin tunkea että saisin sen punasen ledin. Joo, olemattomasta ongelmasta härkänen, mut aina vaivannut hieman. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Siis, eikös dash-lataus ole juurikin vain ja ainoastaan sininen led ja muut lataukset sitten säädettävissä?

Eli missä ongelma? Jos ei halua käyttää dashia ja sinistä lediä, käytä muuta laturia ja unohda pikalataus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Siis, eikös dash-lataus ole juurikin vain ja ainoastaan sininen led ja muut lataukset sitten säädettävissä?

Eli missä ongelma? Jos ei halua käyttää dashia ja sinistä lediä, käytä muuta laturia ja unohda pikalataus.
Juuri näin. Eli jos haluaa punaisen ledin niin sitten lataa jollain hitaalla laturilla. En nyt oikein tajua mikä järki tässä sitten on ja mitä ihmettä se sininen ledi haittaa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Juuri näin. Eli jos haluaa punaisen ledin niin sitten lataa jollain hitaalla laturilla. En nyt oikein tajua mikä järki tässä sitten on ja mitä ihmettä se sininen ledi haittaa?
No tämä.
Sininen valo = Dash Charge käynnissä
Punainen valo = Ei-Dash-Charge käynnissä
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Miksei siellä asetuksissa sitten lue "Battery DASH-charging (When battery is DASH-charging) jos se on jokin ominaisuus. Ihan idioottimaista suunnittelua, mutta onneksi ainoa vika luurissa mitä olen löytänyt, ja harmiton sellainen. Ehkä tulevassa oxygenissä korjaavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Miksei siellä asetuksissa sitten lue "Battery DASH-charging (When battery is DASH-charging) jos se on jokin ominaisuus. Ihan idioottimaista suunnittelua, mutta onneksi ainoa vika luurissa mitä olen löytänyt, ja harmiton sellainen. Ehkä tulevassa oxygenissä korjaavat.
Lukitusnäytöllä lukee "rapidly charging" kun pikalataus on käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Miksei siellä asetuksissa sitten lue "Battery DASH-charging (When battery is DASH-charging) jos se on jokin ominaisuus. Ihan idioottimaista suunnittelua, mutta onneksi ainoa vika luurissa mitä olen löytänyt, ja harmiton sellainen. Ehkä tulevassa oxygenissä korjaavat.
Miksi asetuksissa pitäisi lukea Dashista yhtään mitään? Ja mikä vika se on, jos yksi koko käyttäjäkunnasta ei ymmärrä sitä tai ilmoitusvalon toimintaa?
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Miksi asetuksissa pitäisi lukea Dashista yhtään mitään? Ja mikä vika se on, jos yksi koko käyttäjäkunnasta ei ymmärrä sitä tai ilmoitusvalon toimintaa?
Kyllähän se nyt pitäisi saada vaihtaa haluamakseen kuten muidenkin toimintojen ledit, en ymmärrä miten se on niin vaikea ymmärtää joillekin? Lisäksi dash-latauksen tunnusväri on punainen, kuten oneplussankin, jopa latauspiuha on kirkkaan punainen, niin aivan naurettavaa että normaalin latauksen väri on punainen ja däshin sininen.

Ei tämä ole mitään rakettitiedettä voi hyvänen aika!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
689
Onko muilla ongelmia Bluetooth-yhteyden kanssa? Välillä Sonyn XM3 vastamelukuulokkeiden kanssa tulee pieniä katkoksia, mutta yhteys palaa ja musiikki jatkaa soimistaan. Epäsäännöllisen säänöllisesti tulee..

Puhelin ollut taskussa/repussa ja Sonyssa kyllä akkua ollut, ettei siitäkään pitäis johtua.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Hieman kaipailisin opastusta. Elikkäs ilmeisesti androidin 9.0.4 päivityksessä kehittäjä asetuksista poistui Doze moden poistaminen käytöstä. Nyt kaikki sähköpostit ja whatsup viestit saapuvat viiveellä mikäli saapuvat ollenkaan kunnes herätän puhelimen dozesta. Jotain ohjeita löysin dozen disablointiin, mutta olisi hyvä jos joku vaivautuisi vääntämään rautalangasta.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Kuten sanottu, ominaisuus alusta alkaen. Tuskin ovat "korjaamassa" koska mitään vikaahan siinä ei ole.
Vika on ilmeinen, lähetin jo luurini suoraan Oneplussan päämajalle Schengeniin, Japaniin, takuuhuoltoon. Kirjoitin viestiksi mukaan "가벼운 버그 젠장 수정, 하십시오", karkeasti suomennettuna "korjatkaa valovika, kiitos".

Eiköhän se tosta korjaannu piakkoin, sen aikaa käytössä vanha Lumia 720. Jostain syystä play store ei toimi tällä, mutta eipä se haittaa kun väliaikaisesti vaan käytössä.
 

sawe

ATI Rage jo vuodesta 1996
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
261
Onko muilla ongelmia Bluetooth-yhteyden kanssa? Välillä Sonyn XM3 vastamelukuulokkeiden kanssa tulee pieniä katkoksia, mutta yhteys palaa ja musiikki jatkaa soimistaan. Epäsäännöllisen säänöllisesti tulee..

Puhelin ollut taskussa/repussa ja Sonyssa kyllä akkua ollut, ettei siitäkään pitäis johtua.
Tekee minulla samaa, perstaskussa jo häiritsevästi.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
132
Bluetooth kuulokkeiden kanssa tosiaan pätkii, jotenkin heikko yhteys kaiketi, etutaskussa puhelin pääsääntöisesti ja jos nojaa eteenpäin niin pätkii. Mutta eipä tuo suuresti häiritse ainakaan vielä.
 
Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
77
Itse en ollutkaan osannut yhdistää Bluetoothin pätkintää puhelimeen vaan ajattelin sen johtuvan kuulokkeista joilla jo alkaa olla ikää. Omassa puhelimessa kuitenkin tällä hetkellä aiheuttaa ongelmia eniten latausportti. Nintendo Switchin latausjohto on ainoa jolla lataaminen onnistuu, kaikki muut eivät mene tarpeeksi syvälle. Kaipa se jo olisi aika vaihtaa uuteen puhelimeen, mutta eipä markkinoilta oikein tunnu sopivaa löytyvän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Itse en ollutkaan osannut yhdistää Bluetoothin pätkintää puhelimeen vaan ajattelin sen johtuvan kuulokkeista joilla jo alkaa olla ikää. Omassa puhelimessa kuitenkin tällä hetkellä aiheuttaa ongelmia eniten latausportti. Nintendo Switchin latausjohto on ainoa jolla lataaminen onnistuu, kaikki muut eivät mene tarpeeksi syvälle. Kaipa se jo olisi aika vaihtaa uuteen puhelimeen, mutta eipä markkinoilta oikein tunnu sopivaa löytyvän.
Kai olet puhdistanut latausportin, vaikka hammastikulla, virran ollessa pois päältä? Sieltä voi löytyä vaikka kolmen vuoden pölyt ja nöyhtät.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
33
Omassa kohta kolme vuotta vanhassa 3T:ssä alkaa akku olemaan väsynyt. Ne jotka ovat tehneet akun vaihdon OnePlussan kautta, niin sehän tapahtuu ilmeisesti tuolta aftersales.oneplus.com - sivuston kautta? Korjauskohteeksi ilmeisesti merkitään battery back up issue ja tulostetaan osoitekortti? Tämän jälkeen UPS-kuski hakee paketin huoltoon toimitettavaksi?

Tarkistan vain etten turhaan lähettele laitetta edestakaisin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Tuli käytyä tuola Stadin service centterissä, peukkua pitää antaa. Olisikohan mennyt semmoinen 10-15min akun vaihtoon josta piti köyhtyä n40e (josta akun osuus taisi olla vajaa 10e). Tosin kannaataa varautua siihen että se vaihtoakku saattaa olla aika tyhjä. Toinen 10 min meni siihen kun ladattiin akkua hetki.

Laitteena siis kolmonen
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Osaako kukaan kokemuksesta kertoa hyvää Dash Charge kaapelia Aliexpressistä tai eBaysta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Osaako kukaan kokemuksesta kertoa hyvää Dash Charge kaapelia Aliexpressistä tai eBaysta?
Minulla on ollut reilun vuoden käytössä tämä 150cm versiona, kun piti saada vakiota pitempi. Toimii kyllä täydellisesti nopealla latauksella ja on ulkoisesti hyvin alkuperäisen kaltainen. Ainoa eroavaisuus on se, että johto on hieman "rautalankamainen". Eli siis jos sen vaikka vääntää tiukalle mutkalle tai rinkulalle, se jää sellaiseksi. Alkuperäinen on sellainen löysä letku tuohon verrattuna. Se on sitten itsestä kiinni onko se huono vai hyvä asia.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
87
Kakkosluuri OP3:een meni Polarcellin 3200mAh akku (n. 22€ ebay). Orginaalissa akussa oli kapasiteetista jäljellä 1,5v kohdalla 80% ja 3v n. 55%. Melkeinpä suosittelen huollattamaan Oneplussalla, jos ei ole kelvollisia työkaluja ja kokemusta vaihdosta. Laitan myöhemmin statistiikkaa kestävyydestä, jos muistan.

Edit: AccuBattery näyttää muutaman latauskerran jälkeen estimated capacityksi 3164 mAh, health tabissa 2880 mAh. Kumpi lie oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Maksaakohan tuolla helsingin op huoltopisteessä akun vaihto tosiaan 8€ vaan? Kyseessä siis op3.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
166
Ok. Huoltohinnastossa missään ei lukenut itse vaihtotyön hintaa. Mutta onhan toi 49€ ihan kilpailukykyinen hinta kun kyseessä kuiteskin originaaliakku..
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Maksaakohan tuolla helsingin op huoltopisteessä akun vaihto tosiaan 8€ vaan? Kyseessä siis op3.
Tuli käytyä tuola Stadin service centterissä, peukkua pitää antaa. Olisikohan mennyt semmoinen 10-15min akun vaihtoon josta piti köyhtyä n40e (josta akun osuus taisi olla vajaa 10e). Tosin kannaataa varautua siihen että se vaihtoakku saattaa olla aika tyhjä. Toinen 10 min meni siihen kun ladattiin akkua hetki.

Laitteena siis kolmonen
Tarkka summa oli 40,18€ josta akku oli reilu 9€
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Vaihtaako ne akkuja viikonloppuna, esim lauantaina? Vai vain arkisin? Vklp voisi käydä Hesan reissulla, muuten pitää lomia odotella. Oli tarkoitus kesälomalla käydä, mutta tekoon koipeni niin jäi kävelyt vähän vähemmälle hetkeksi aikaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 464
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom