OnePlus 3/3T

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei oo täälläkään ollu ongelmia BT ja auton kanssa. Tosin auton soittimessa Android Auto tuki vakiona niin tulee sitä käytettyä BT:n sijasta
 
Itellä yhdistää mutkattomasti Pioneerin soittimeen.

Tyhjennä soittimen asetuksista BT:n memoryn. Sourcesta valitset BT ja yhdistät puhelimella soittimeen hyväksyen koodit mitkä näkyy puhelimen ja soittimen näytössä. Älä mene soittimen asetuksista yhdistämään mihinkään, silloin se ei toimi
Soittimessa ei oo bluetoothia vaan usb:llä koitan siis yhdistää
 
Soittimessa ei oo bluetoothia vaan usb:llä koitan siis yhdistää

Soittimen asetuksissa on todennäköisesti joku asetus väärin, tai toinen niistä ei toimi.
Suosittelen ostamaan 3,5mm stereoplugin olettaen, että soittimesta semmoinen reikä löytyy.
 
Soittimessa ei oo bluetoothia vaan usb:llä koitan siis yhdistää
Oletko kokeillut hard-resetöidä soitinta?

Soittimen asetuksissa on todennäköisesti joku asetus väärin, tai toinen niistä ei toimi.
Suosittelen ostamaan 3,5mm stereoplugin olettaen, että soittimesta semmoinen reikä löytyy.
Jos luettas ne aijemmat viestit ennen vastailua.
 
Viimeksi muokattu:
Komppaan Wallea joskus jotkut laitteet eivät hyväksy uusia yhteyksiä ilman resettiä
 
Kävin tuossa ulkomailla niin, että wlani oli päällä koko ajan. Ennen tätä puhelin toimi normaalisti, mutta nyt menee n. 50% akkua yössä vaikka puhelimeen ei siis koskekkaan. Suomessa en siis wlania käytä käytännössä ollenkaan vaan mobiilidata on aina päällä. En toki varmaksi voi sanoa, että tuo aiheutti tämän akun kulumisen nopeasti, mutta ajallisesti osuu tähän. Ennen meni yössä joku 3% akkua ja ilman käyttöä akku kesti pari päivää helposti, nyt kestää hädin tuskin 16h vaikka puhelimeen ei koskekkaan.

Pahimmat akkusyöpöt näyttävät olevan "android-järjestelmä" sekä "android-käyttöjärjestelmä". Varmaan joku tehdasasetusten palauttaminen voisi auttaa, mutta siinä on aika kova homma laittaa sen jälkeen kaikki sähköpostit ja muut tilit kohdilleen niin ei viitsisi nyt sitä tehdä.

Mitä muuta tälle voisi tehdä?
 
Kävin tuossa ulkomailla niin, että wlani oli päällä koko ajan. Ennen tätä puhelin toimi normaalisti, mutta nyt menee n. 50% akkua yössä vaikka puhelimeen ei siis koskekkaan. Suomessa en siis wlania käytä käytännössä ollenkaan vaan mobiilidata on aina päällä. En toki varmaksi voi sanoa, että tuo aiheutti tämän akun kulumisen nopeasti, mutta ajallisesti osuu tähän. Ennen meni yössä joku 3% akkua ja ilman käyttöä akku kesti pari päivää helposti, nyt kestää hädin tuskin 16h vaikka puhelimeen ei koskekkaan.

Pahimmat akkusyöpöt näyttävät olevan "android-järjestelmä" sekä "android-käyttöjärjestelmä". Varmaan joku tehdasasetusten palauttaminen voisi auttaa, mutta siinä on aika kova homma laittaa sen jälkeen kaikki sähköpostit ja muut tilit kohdilleen niin ei viitsisi nyt sitä tehdä.

Mitä muuta tälle voisi tehdä?
Cache partitionin tyhjääminen auttaa yleensä. Mikäli ei niin sitten se on tehdasresetin paikka.

Follow the steps to clear cache of Oneplus 3 without wiping data:

First of all turn off your phone. and get into recovery menu.

Now, to get into recovery menu. Press Volume Down + Power Button. And keep on holding the buttons till you get into recovery menu.

Select Language.

Use volume buttons to navigate to Clear Cache/Data. and use power button to select this option.

Now you will see two separate options, One will clear cache of your OnePlus 3 other one will delete all the data present in your phone.

Select Wipe Cache Option.

Reboot your phone.
 
Cache partitionin tyhjääminen auttaa yleensä. Mikäli ei niin sitten se on tehdasresetin paikka.

Follow the steps to clear cache of Oneplus 3 without wiping data:

First of all turn off your phone. and get into recovery menu.

Now, to get into recovery menu. Press Volume Down + Power Button. And keep on holding the buttons till you get into recovery menu.

Select Language.

Use volume buttons to navigate to Clear Cache/Data. and use power button to select this option.

Now you will see two separate options, One will clear cache of your OnePlus 3 other one will delete all the data present in your phone.

Select Wipe Cache Option.

Reboot your phone.
Ok, kiitoksia tästä. Nyt on cache wipetetty, enpä ajatellut että tällaisia mahdollisuuksia on ilman custom recoveryäkin. Aiemmissa puhelimissa aina tullut laitettua joku customi, mutta tämä on mennyt ihan vakiona ainakin tähän asti.

Viimeistään aamusta huomenna sitten tietää miten tämä auttoi kun näkee taas yökulutuksen. Päivällä hankala sinänsä seurata kun on paljon puheluita ym käyttöä niin akkua menee kumminkin aika paljon.
 
Pitäähän toi OP3T nyt käydä hakemassa huomenna Elisakulmasta, kun S6 Edge + hävisi äkillisessä kohtaamisessa asfaltin kanssa ja emännän vanhan LG Spiritin käyttäminen korvaajana ei lämmitä :D


Kuinkas moni muu tekkiläinen sinne on saapumassa ?


Tässä nyt nopeasti kerättynä suurinosa ilmestyneistä tunnetuimpien tubettajien arvioista:









 
Pitäähän toi OP3T nyt käydä hakemassa huomenna Elisakulmasta, kun S6 Edge + hävisi äkillisessä kohtaamisessa asfaltin kanssa ja emännän vanhan LG Spiritin käyttäminen korvaajana ei lämmitä :D


Kuinkas moni muu tekkiläinen sinne on saapumassa ?


Tässä nyt nopeasti kerättynä suurinosa ilmestyneistä tunnetuimpien tubettajien arvioista:










Tulossa ollaan tosin voinee olla että joutuu sinne "töihin".

Neljän jälkee varmaan mestoilla. Täytynee varmaan kaljalla käydä ennen [emoji16]
 
Ok, kiitoksia tästä. Nyt on cache wipetetty, enpä ajatellut että tällaisia mahdollisuuksia on ilman custom recoveryäkin. Aiemmissa puhelimissa aina tullut laitettua joku customi, mutta tämä on mennyt ihan vakiona ainakin tähän asti.

Viimeistään aamusta huomenna sitten tietää miten tämä auttoi kun näkee taas yökulutuksen. Päivällä hankala sinänsä seurata kun on paljon puheluita ym käyttöä niin akkua menee kumminkin aika paljon.
No eipä auttanut tämä. Eli yön aikana oli mennyt taas lähes 50% akkua ja suurimpina kuluttajina android järjestelmä sekä android käyttöjärjestelmä.

No kai se on pakko puhelin tyhjentää kokonaan, jos ei kellään mitään muita vinkkejä ole?
 
No eipä auttanut tämä. Eli yön aikana oli mennyt taas lähes 50% akkua ja suurimpina kuluttajina android järjestelmä sekä android käyttöjärjestelmä.

No kai se on pakko puhelin tyhjentää kokonaan, jos ei kellään mitään muita vinkkejä ole?
Itsellä vastaavaa aiheutti Googlen varmuuskopiointi. Nappasin sen pois päältä ja buuttasin, sen jälkeen toiminut kuin unelma. Liittyi muistaakseni Androidin Wakelock bugeihin, toivottavasti Nougatissa nuo bugit on korjattu.
 
Meikäläisellä on ollut tässä OnePlus 3T nyt "kourassa" vajaat pari viikkoa - saa kysellä jos joku yksityiskohta kiinnostaa. Koitan vastailla jos osaan. En ole vielä ehtinyt käyttää laitetta ympärivuorokautisessa käytössä, joten en osaa sanoa esim. akunkestosta vielä mitään.
 
Meikäläisellä on ollut tässä OnePlus 3T nyt "kourassa" vajaat pari viikkoa - saa kysellä jos joku yksityiskohta kiinnostaa. Koitan vastailla jos osaan. En ole vielä ehtinyt käyttää laitetta ympärivuorokautisessa käytössä, joten en osaa sanoa esim. akunkestosta vielä mitään.
Milloin artikkelia pihalle?
 
3T Soft good versio tulee siis myyntiin joulukuun lopulla rajoitetuina erinä.

Lisäksi vain 64gigaista versiota tuotetaan Soft Gold värillä
 
Itsellä vastaavaa aiheutti Googlen varmuuskopiointi. Nappasin sen pois päältä ja buuttasin, sen jälkeen toiminut kuin unelma. Liittyi muistaakseni Androidin Wakelock bugeihin, toivottavasti Nougatissa nuo bugit on korjattu.
Otin nfcn ja bluetoothin pois päältä ja nyt meni vain n. 10% akkua yössä. Ennen nuo siis ovat aina olleet päällä kun käytän niitä paljon. No ehkä nougatti korjaa jos nyt ssihen asti menisi näin ja aitten nougatin asennus puhtaalta pöydältä.
 
No eipä auttanut tämä. Eli yön aikana oli mennyt taas lähes 50% akkua ja suurimpina kuluttajina android järjestelmä sekä android käyttöjärjestelmä.

No kai se on pakko puhelin tyhjentää kokonaan, jos ei kellään mitään muita vinkkejä ole?

Itsellä käytössä Nexus 6P, joten vastaus ei suoraan ole Oneplussaan, mutta itsellä akkua söi myös nuo samat ja löysin webistä vinkin, että kannattaa nollata app permissionit. Kuullostaa hämärältä, mutta itsellä toimi. Eli battery/lisäasetukset kolmesta pallosta/battery optimization/all apps/reset app preferences.

Ohjelmat toki tämän jälkeen kysyy oikeuksia uudelleen, joten kannattaa tuo huomioda.
 
Lähti luuri tänään SCF:lle näytön vaihtoon. Itselläni prosessi meni jotenkuten näin:

- Menin Elisan myymälään ja ensin myyjä tarjotteli jotain epäselvää "how-to-support-ticket" ohjetta, eli mikä olisi itse pitänyt tapella ja sitten saada hupelin pistettyy Arvatolle pariks kuukaudeksi..
- Vähän ajan selvittelyn jälkeen toinen myyjä sanoi että voi pistää menemään myös SCF:lle.
- Täytettiin tiedot ja OP3 jäi Elisalle SCF:lle lähetettäväksi. Sieltä päin tulee viestiä korjausarviosta ( jos ei korjaa niin 35e veloitus). Kestoksi myyjä sanoi aika varmana että 2 viikkoa max.

Mitä nyt muron puolelta lukenut niin sieltä ovat 180e hintaan saaneet vaihtoluuria tilalle tai muutenkin vaihtoprosessi on ollut suht kivuton vs. arvato. Pääasia että saisi oneplussan nopeasti takaisin käyttöön, ei ole hyvä tämä kakkosluuri.:(
 
Miten nyt kun perus OP3:a ei välttämättä enää ole vaan T mallia. Tuleeko sitten T malli tilalle?
 
Tuskin. Myyjä tiesi sen verran prosessista, että SCF vastaanottaa luurin -> arvio kunnon -> luuria asiakkaalle -> avaavat itse support ticket OnePlus jne.. Ei siinä aika mainio bisnes :think::kahvi:
 
Tuskin. Myyjä tiesi sen verran prosessista, että SCF vastaanottaa luurin -> arvio kunnon -> luuria asiakkaalle -> avaavat itse support ticket OnePlus jne.. Ei siinä aika mainio bisnes :think::kahvi:
Juurikin näin.

SCF suorittaa siis luurille pintapuolisen tarkastuksen ja jos vika on takuunalainen asiakkaan laite vaihdetaan. Tämän jälkeen SCF lähettää laitteen sitten OnePlussalle huollettavaksi jonka jälkeen se palautuu Elisalle joka luultavasti sitten myy laitteen tehdashuollettuna tms.
 
Lähti luuri tänään SCF:lle näytön vaihtoon. Itselläni prosessi meni jotenkuten näin:

- Menin Elisan myymälään ja ensin myyjä tarjotteli jotain epäselvää "how-to-support-ticket" ohjetta, eli mikä olisi itse pitänyt tapella ja sitten saada hupelin pistettyy Arvatolle pariks kuukaudeksi..
- Vähän ajan selvittelyn jälkeen toinen myyjä sanoi että voi pistää menemään myös SCF:lle.
- Täytettiin tiedot ja OP3 jäi Elisalle SCF:lle lähetettäväksi. Sieltä päin tulee viestiä korjausarviosta ( jos ei korjaa niin 35e veloitus). Kestoksi myyjä sanoi aika varmana että 2 viikkoa max.

Mitä nyt muron puolelta lukenut niin sieltä ovat 180e hintaan saaneet vaihtoluuria tilalle tai muutenkin vaihtoprosessi on ollut suht kivuton vs. arvato. Pääasia että saisi oneplussan nopeasti takaisin käyttöön, ei ole hyvä tämä kakkosluuri.:(
Jos passaa niin ilmottele täällä sitä mukaa kun tilanne edistyy.
Itsellä tosiaan lähti kanssa Elisan kautta SCF:lle näytönvaihtoon OP3. Sieltä ovat nyt lähettäneet sen valmistajan keskushuoltoon, eli ilmeisesti aina ei tuota vaihtolaitetta saa. Vähän tässä itseä jännittää kuinka pitkään tuo huoltoreissu kestää..
 
Jos passaa niin ilmottele täällä sitä mukaa kun tilanne edistyy.
Itsellä tosiaan lähti kanssa Elisan kautta SCF:lle näytönvaihtoon OP3. Sieltä ovat nyt lähettäneet sen valmistajan keskushuoltoon, eli ilmeisesti aina ei tuota vaihtolaitetta saa. Vähän tässä itseä jännittää kuinka pitkään tuo huoltoreissu kestää..
Ilmeisesti takuunalaisissa keisseissä saat suoraan sen korvaavan laitteen kätösiin :)
 
Ilmeisesti takuunalaisissa keisseissä saat suoraan sen korvaavan laitteen kätösiin :)
Voi olla. Tosin näytön vaihtoon menneistä keisseistä varmaan yksikään ei takuuseen mene. Ja murossa tosiaan ainakin joku oli nimenomaan näytönvaihtoon menneen laitteen tilalle saanut toisen laitteen ~180€ hintaan. Eli ainakin joissain tapauksissa voi saada nopeasti uuden laitteen vaikkei takuukeissi olisikaan kyseessä. En sitten tiedä riippuuko tuo esim. siitä onko SCF:llä valmiina vaihtolaitetta antaa tilalle.
 
Tuli tuossa koirien kanssa eilen iltalenkillä kuvattua 4k video tällä 3T:llä. Tässähän pitäisi siis olla parannettu elektronine kuvanvakautus (EIS).

Kuvaustilanne ei nyt ollut ihan optimaalinen (pimeä, tihkusade) ja vielä poukkoilevat koirat, mutta ainakin jotain käsitystä saa. Täytynee kuvata vielä uusi video "normaalilla liikeellä"

 
Tänään on tullut 3.2.8 saataville, muttei vielä löydy Suomessa. VPN:llä Kanadaan, niin löytyy.

Here are some highlights:
  • Added 1080P 60FPS video recording
  • Added emergency calling for India (Triple press of power button to trigger)
  • Optimization of Snapchat, fixed video calling and scrolling lags
  • Increased system stability
  • General bug fixes
 
Onkos porukka jo joutunut vaihtelemaan noita liimattavia ns. lasisuojia puhelimeen? Kuinka helpolla lähtee irti ja millä aineella näyttö kannattaa putsata ennen uuden laittamista paikalleen? Jääkö pahatkin liima yms. jäljet kun vanhan ottaa irti.... Oma oli n. 4euron hintainen ja suojasi hyvin iskulta jotta puhelimeen ei tullut jälkeä, täytypä laittaa pari kipaletta uutta tulemaan kiinan poijjiilta.
 
Kyllä ne helposti lähtee kun vaan kulmasta nostaa. Itse laitteen näyttöä ei tarvitse puhdistaa koska suojalasista ei jää jälkiä tai mitään aineita näyttöön
 
Kyllä ne helposti lähtee kun vaan kulmasta nostaa. Itse laitteen näyttöä ei tarvitse puhdistaa koska suojalasista ei jää jälkiä tai mitään aineita näyttöön

Kiitokset tiedosta, uskaltaa siis ronskisti sen vaan napata pois ja uutta tilalle ;)
 
Jos passaa niin ilmottele täällä sitä mukaa kun tilanne edistyy.
Itsellä tosiaan lähti kanssa Elisan kautta SCF:lle näytönvaihtoon OP3. Sieltä ovat nyt lähettäneet sen valmistajan keskushuoltoon, eli ilmeisesti aina ei tuota vaihtolaitetta saa. Vähän tässä itseä jännittää kuinka pitkään tuo huoltoreissu kestää..

Sama homma näkyy olevan. Aamulla kilahti viesti että:

Työ XXXXX viivästysilmoitus, syy:
toimitettu laitevalmistajan keskushuoltoon. Työseuranta linkistä x, terveisin SCF huolto.

ja tilaksi näyttää :

TYÖNTILA / SERVICE STATUS:
Laitevalmistajan keskushuollossa
Send to vendor service center 25.11.2016 10:03
 
Sama homma näkyy olevan. Aamulla kilahti viesti että:

Työ XXXXX viivästysilmoitus, syy:
toimitettu laitevalmistajan keskushuoltoon. Työseuranta linkistä x, terveisin SCF huolto.

ja tilaksi näyttää :

TYÖNTILA / SERVICE STATUS:
Laitevalmistajan keskushuollossa
Send to vendor service center 25.11.2016 10:03
Oliko tuo viestin linkki siis SCF:n omaan seurantaan, vai saitko ihan linkin tuon keskushuollon seurantaan? SCF seuranta antaa saman tilan minullakin..
 
SCF:n seurantaan menee siis. Vielä ei oo tapahtunut mitään:btooth:
 
Ok. Samassa tilanteessa siis ollaan. 18.11 on itsellä päivätty toi keskushuoltoon lähetys.
 
Tilasin tänään Elisalta OP3T, mikäs paras panssarilasi kolmoseen?
 
Tuli tuossa koirien kanssa eilen iltalenkillä kuvattua 4k video tällä 3T:llä. Tässähän pitäisi siis olla parannettu elektronine kuvanvakautus (EIS).

Kuvaustilanne ei nyt ollut ihan optimaalinen (pimeä, tihkusade) ja vielä poukkoilevat koirat, mutta ainakin jotain käsitystä saa. Täytynee kuvata vielä uusi video "normaalilla liikeellä"


Ei toi nyt kovin hyvältä näytä. Tosin en sitten tiedä mikä ottaisi tuossa tapauksessa hyvää kuvaa.

Tuttuja paikkoja. ;)
 
Onko tämä orzlyn v2 parempi kun oneplussan oma v2 2.5D lasi? Alkaa tuo alkuperäinen muovisuoja olemaan aika naarmuilla ja sen voisi vaihtaa, mutta hankala saada kunnon tietoa näistä ja hinnatkin ovat pirun kovat niin ei viitsisi maksaa 20€ ihan roskasta. Orzlyä saisi 2 kappaletta n. 18 eurolla tuolta ja one plussan oma näyttää olevan 20€ ilman posteja, ainakin oneplussan nettikaupassa, toedä sitten saisiko noita elisalta haettua suoraan.

Ilmeisesti jostain syystä molemmissa on mustat reunat jotka peittävät näytön laidoilta millin verran?
 
Orzlyn v1 oli ainakin ihan kuraa ja lensi roskiin kuukauden käytön jälkeen. Ei tuo OP:n omakaan ole kehuja saanut.
Ennemmin ostaisin Orzlyn v2:n kuin OP:n oman.
 
Tilasin ebaysta nyt sitten 2 kpl paketin orzlyn versio 2 2,5D lasisuojia. Hinta oli vajaa 12£ posteineen. Laittelen arviota tänne kun nuo saapuvat.
 
On selkeä viive tässä OP3:ssa kieltämättä. Toivottavasti saisivat fiksattua. Ei sinänsä haittaa, mutta ei sellaista pitäisi olla eikä saa olla hyväksyttävä "ominaisuus" :)
 
Ok. Samassa tilanteessa siis ollaan. 18.11 on itsellä päivätty toi keskushuoltoon lähetys.
Tänään aamulla tuli korjausarvio. Suuntaa antava arvio korjaukselle on 140€. Vajaa 2 viikkoa keskushuoltoon lähetyksestä siis meni korjausarvion saamiseen. Toivottavasti itse korjaus tapahtuu nopeasti.

Onko jollakulla muuten tietoa kuittaako SCF jotenkin vastaanottaneensa hyväksynnän korjaukselle? Viestissä siis lukee, että jos eivät saa vastausta 5 päivän sisällä palauttavat laitteen korjaamatta. Vastasin tietysti saman tien, että korjatkaa, mutta joku kuittaus olisi kiva saada..
 
Custom dpi oli kyllä isoin uudistus jota odotin :kippis:
Ilmoitusvalikko näyttää aika sekavalta, mutta kaipa siihenki tottuu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 680
Viestejä
4 495 819
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom