Miten säästät rahaa?

Tähän ketjuun voi laittaa arkisia vinkkejä rahan säästämiseen. Alkaen ostokorivalinnoista, julkisen liikenteen käytöstä, asumisesta ja päättyen kaikkeen maan ja taivaan väliltä. Itse olen lopettamassa tupakan polton, joka tulee olemaan suuri säästö omaan talouteen.

Omistan auton, mutta bussikortti tulisi halvemmaksi kaupungissa asuessa.

2 x kahvipaketin ostan aina kun on tarjouksessa noin 4 euroa (S-ketjuissa), kun normaali hintaa pyörii 10 euron hujakoilla. Valitsen S-ketjun, koska se on yleensä halvempi kuin K-ketju (mukaanlukien cittarit).

Viimeksi muokattu:
Tällä foorumillahan on useita aihepiiriin liittyviä ketjuja. Avauksen mukaisia yleisiä vinkkejä kannattaa kysyä vaikka pierutekoälyltä tai käyttää perinteistä hakua.

Tällä foorumillahan on useita aihepiiriin liittyviä ketjuja. Avauksen mukaisia yleisiä vinkkejä kannattaa kysyä vaikka pierutekoälyltä tai käyttää perinteistä hakua.
Hmm. En löytänyt ketjua nimenomaan säästämiseen liittyen, kun yritin hakea foorumilta.

E: Okei, hienosti linkattu. Ehkäpä jatkan noissa ketjuissa keskustelua. Henkilökohtainen talous lienee lähimpänä aihetta.

Hmm. En löytänyt ketjua nimenomaan säästämiseen liittyen, kun yritin hakea foorumilta.
Jaa nimenomaan säästämiseen? Onhan sellainen.

Mutta joo, siis tässä tarkoitetaan säästämisellä nuukailua ja leikkauksia. Eiköhän tuo "kitupiikkien säästövinkit" ole jo aika lähellä.

Itse olen lopettamassa tupakan polton, joka tulee olemaan suuri säästö omaan talouteen.
Siitä ainakin on keskusteltu.

Mitä tulee säästöön tupakoinnin lopettamisella, parempi hetki olisi ehkä ollut pari vuotta sitten kun edulliset nikotiinivalmisteet olivat kovasti myynnissä ja saatavilla laillisesti. Nykyäänkin toki on lääkeyhtiöiden ratkaisuja tarjolla korvaushoitoon. Tämä ketju toki enimmäkseen käsittelee näitä mitä ei enää ole, mutta mainittakoon. Lääkeyhtiöiden tuotteista ei kovin pitkää keskustelua saa aikaan.

Toki tupakoinnin lopettaminen on laajempi asia kuin itsehoitovalmisteet tai edes omat aivoitukset. Siihenhän on myös lääkärin kautta hankittavia keinoja, joista en osaa muuta sanoa. Nykyisellä kustannustasolla tietenkin tupakointi on rahallisestikin niin kallista, että lopettaminen on jo siksikin kannattavaa.

Pärjään purkumeilla jo melko hyvin ja siksi päivä päivältä on vähemmän tarpeen ostaa askeja. Toki oma hommansa päästä irti purukumeista. Tämä on kuitenkin terveellisempää ja halvempaa. Ehkä aihetta parempi kuitenkin jatkaa oikeassa ketjussa.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
304 909
Jäsenet
82 573
Uusin jäsen
adrian_x

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom