Hyväkin auto on huono huonoilla varusteilla.Omasta mielestäni se auto ratkaisee ja varusteet on plussaa. Myös varusteiden toimivuudessa on isoja eroja, esim automaattilmastointi toimii toisessa autossa moitteetta ja toisessa taas sinnepäin.
Victory Racing Sport. Onko nuo jo hiljasia maantiellä? Aikanaan teki mieli mk2 rs Octaviaa, olisi ollut edullinen ja tilava mutta aivan järkky meteli moottoritiellä joten piti katsella muita vaihtoehtoja.Kuukausi sitten vaihtu Octavia 9 vuotta uudempaan Octaviaan. Hinku 4-vedolle ja webastolle tuli liian kovaksi. Alle 2 viikkoa kerkesin tutustua ennenku piti töihin lähteä. Ensi viikolla jatkuu tutustuminen. Ensi vaikutelma oli hyvä.
Ei ole. Tuossa on kesärenkaat 235/35R19 ja motarilla meteliä kyllä löytyy, jollakin fiksummalla rengastuksella voi olla vähän parempi, mutta hiljaisempia varmaan löytyy markkinoilta paljon. Koneen ääni tuossa ei juurikaan kuulu sisään edes hiljasilla nopeuksilla vaikka diesel onkin. Itselle tuo melu ei niin suuri vaatimus ole kun rocki raikaa ajaessa kuitenkin. Jonkun verran tuossa saattaa meteliä myös lisätä lasinen panoraamakatto, kova lasi pinta vs. hieman eristetty peltipinta.Victory Racing Sport. Onko nuo jo hiljasia maantiellä? Aikanaan teki mieli mk2 rs Octaviaa, olisi ollut edullinen ja tilava mutta aivan järkky meteli moottoritiellä joten piti katsella muita vaihtoehtoja.
Justiin tuli tän värinen tänään Tampereen Annalassa vastaan...Tuli myytyä pärrä pois jolla sain rahoitettua pienimuotoisen haaveen, nimittäin mazdan mx5.
Edit; Vaimo ei näköjään tykännyt
NA koppa olisi kyllä ollut mieluisampi, mutta heikko tarjonta pakotti kääntymään NB koriin.Hyvä valinta. Itsekin tuli viikko sitten hommattua kesäharraste.
Uudellamaalla tämä liikkuu, eli joku muu herrasmies ollut kyseessäJustiin tuli tän värinen tänään Tampereen Annalassa vastaan...
OHO! Rx-5, enpä muista tuollaista liikenteessä koskaan nähneeniJatketaan Mazda linjalla. Uusin ikuisuusprojekti. Tällä hetkellä aika paljaassa kunnossa. (Hieman vanhempi RX)
Paljonko tuli hintaa varusteiden kanssa?420 bemari vaihtui A3 sedan 40(2.0) TFSI quattroon.
Varusteita tuli ruksittua kaikki itselle tärkeimmät Bang&Olufsen, nahkasisusta, adaptiivinen vakkari, jne..
Jos tuo on mallia comfort niin millaiselta näyttää dynamic?A5 vaihtui 2010 vuosimallin A6 Allroadiin helmikuussa. Ilma-alustassa aina riskinsä, mutta on kyllä mukava peli ajella, jopa noilla 20" vanteilla. Alustaa on säädetty VCDS:llä alemmas, kuvassa comfort asennossa.
Vähän vielä matalemmalta meneekö se nyt jotain 10mm silloin vielä alemmaksi. Ei ole kyllä enää mikään nautinto ajella kun jouset ovat niin tyhjät ja iskarit jäykemmät siinä asennossa. Pitäisi käydä josku koodaamassa vähän ylöspäin niin voisi dynamicillakin ajella.Jos tuo on mallia comfort niin millaiselta näyttää dynamic?
Menee 15mm alemmaks, sama laitos itsellä vähän vaan vanhempana (2007).Vähän vielä matalemmalta meneekö se nyt jotain 10mm silloin vielä alemmaksi. Ei ole kyllä enää mikään nautinto ajella kun jouset ovat niin tyhjät ja iskarit jäykemmät siinä asennossa. Pitäisi käydä josku koodaamassa vähän ylöspäin niin voisi dynamicillakin ajella.
edit. tuossa taitaa olla kuva dynamic-asennossa
Ei tuollainen tavallinen C6-koppainen A6:nen 3.0TDiQ ollut mitenkään huono ajettava, vaikka sitä vähän ( noin 30 mm ) VCDS:llä viilasikin alemmaksi.Menee 15mm alemmaks, sama laitos itsellä vähän vaan vanhempana (2007).
Dynamic 125mm
Comfort 140mm
Allroad 175mm
Lift 185mm
Varmasti tulee mukavampi ajettava kun laittaa vakiokuntoon. Itse ajelen pelkästään comfortilla.
Kyllä tuossa ajamassani VCDS:llä madalletussa yksilössä Dynamic oli vielä aivan käyttökelpoinen korkeus, eli sen suhteen asiassa ei ole mitään ongelmaa.Luulisi olevan järkevämpää pitää vakiokuntoisena ja ajaa Dynamicillä kuin se, että laskee Comfortin Dynamicin tasolle ja sitten Dynamic on niin alhaalla että sitä ei voi oikein käyttää.
Itse auton omistaja oli tuossa ylempänä kyllä eri mieltä Dynamicin käyttökelpoisuudesta.Kyllä tuossa ajamassani VCDS:llä madalletussa yksilössä Dynamic oli vielä aivan käyttökelpoinen korkeus, eli sen suhteen asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Kuitenkaan 19" tai 20" matalaprofiilikumeilla ei voi ajella kanttien ja kuoppien yli aivan älytöntä nopeutta, niin silloin auton mataluuskaan ei haittaa.
Lisäksi kun on läppäri ja piuha autossa, niin korkeuksien muuttamiseen menee maksimissaan se kymmenen minuuttia.
Tietty jos homman tekee oikein tehtaan ohjeilla, eli mittaa kaikki kulmat ja säätää korkeudet sen mukaan ja tekee tämän mittaus / säätö syklin useampaan kertaan kuten ohje sanoo, niin silloin ei selviä kymmenessä minuutissa.
Mun mielestä hassua ostaa "maastomalli" ja lyödä se tonttiin kun samaa autoa saa "perusmallinakin" joka on kaikinpuolin ulkonäöllisesti hienompi. Itsekin kyllä ottaisin ennemmin alltrack/allroad/xc/tms. mallin käyttökelpoisuuden takia, mutta ilman madalluksia tai matalaprofiilisia.Ja tuntuu tuokin myös hieman hassulta, että autoon on laitettu napista neljä eri korkeutta ja sä ehdotat että läppärillä kymmenen minuutin säädöllä on mukavampi muutella.
Vähän vielä matalemmalta meneekö se nyt jotain 10mm silloin vielä alemmaksi. Ei ole kyllä enää mikään nautinto ajella kun jouset ovat niin tyhjät ja iskarit jäykemmät siinä asennossa. Pitäisi käydä josku koodaamassa vähän ylöspäin niin voisi dynamicillakin ajella.
edit. tuossa taitaa olla kuva dynamic-asennossa
Syynä ehkä myös se, että tuo on muuten parhaimmillaan kaupunkipyörityksessä, mutta kulutus karkaa korkeaksi tuolla bensa-automaatilla. Tämä oli ainakin itselläni syynä, että hylkäsin tämän vaihtoehdon.Hieno valinta tuo Matsuda! Näitä näkee harvinaisen vähän Suomen teillä, lieneekö se että hintaa on hippaisen liikaa vrt. saman tason VW-kilpailijoihin nähden. Itsellä kokemusta perus Mazda 3:sta ja se on ainakin nätti ja soiva peli. Rengastuksella ilmeisesti aika paljon väliä mitä rengasääniin tulee, koska itseäni ei häirinneet koskaan. Hieno peli.
Ja on myös niin, että korkeahkot päästöt nostavat autoveroa ja siten hankintahintaa.Syynä ehkä myös se, että tuo on muuten parhaimmillaan kaupunkipyörityksessä, mutta kulutus karkaa korkeaksi tuolla bensa-automaatilla. Tämä oli ainakin itselläni syynä, että hylkäsin tämän vaihtoehdon.
Minkä verran kulutti kutakuinkin? Ihan mielenkiinnosta vertailen omaan autoon.Ja on myös niin, että korkeahkot päästöt nostavat autoveroa ja siten hankintahintaa.
Itse ajelin viime kesänä CX-3:lla reissussa, ja tykkäsin kovasti. Se oli tosin nelivetoinen 150-hevosvoimainen malli. Kovin janoinen valitettavasti oli, mutta nelivetomallihan kuluttaa enemmän.
No kyllä se lähelle kymmentä litraa satasella meni, mutta tämä oli tosiaan varsin mäkisessä maastossa.Minkä verran kulutti kutakuinkin? Ihan mielenkiinnosta vertailen omaan autoon.
Mutta muutaman litran lisäkulutus saattaa jo vaikuttaa, jos autot muuten melko samanlaisia ja saman hintaisia. Ennen kun tuli ajettua 50tkm/vuosi niin silloisen auton 8,7l keskikulutus jo tuntui vähän lompakossa. Kilometrit on nyt puolittuneet ja keskikulutuskin melkein 2 litraa vähemmän.Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.
Muutama desi satasella ei tosiaan vaikuta suuntaan taikka toiseen, koska sen saa muutettua jo omalla ajotyylillä huomattavasti isommaksi eroksi. Mutta esimerkiksi itse siirryin uudesta pikkubensasta (kulutus noin 5,5-6.0 l/100km) plugariin ja se tuo säästöä polttoainekuluissa ja veroissa noin 1500 euroa vuodessa verrattuna tuohon edelliseen. Jos taas miettii olisiko verrokkina ollutkin perheen toinen kulkine (ahdettu V6 neliveto SUV), jossa kulutus oli keskimäärin 11-12 l/100km niin säästöä tulisikin vuodessa noin 3000 euroa. Tuo alkaa jo olemaankin aika merkittävä ero. Toki tuon uuden plugarin pääomakulu on jotain ihan muuta kuin tuon edellisen pikkubensan, mutta on niissä autonakin eroa kuin yöllä ja päivällä.Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.
Joo ei tässä desin parin takia hikoilla. Tuo CX-3 kuluttaa kaupunkiajossa helposti 8 litran päälle, kun oma niro menee nelosen pintaan. Siinä alkaa jo 12 tkm vuosikilsoillakin eroa tulemaan melkoisesti.Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.
Käyttöauto viimeisen päälle Varusteistakaan ei puutu kuin bluetooth audiolleTälläkin sivulla on ihan liikaa hienoja autoja, joten korjataanpa asia
Eli meikäläisellä on tälläinen farkku-väyskä, 220CDI -00. Alkuperäinen suomiauto, kuten näkyy lisävarusteitakaan ei ole juuri rastiteltu, ilmastointi ja vakkari ym. taitaa näissä olla jo vakiona. Kilsoja on jo jonkin verran takana ja päällepäinhän tuo on hemmetin ruma, mutta toistaiseksi se on kuljettanut töihin ja takaisin, keskikulutuksen ollessa (ajotietokoneen mukaan) siinä kuuden ja seitsemän litran välissä.
Juu, tässä on orkkis Audio10 -soitin, vieläpä kasettipesällä Aux-liitännän tuohon voisi modata, bluetoothista en oikein välitä.Käyttöauto viimeisen päälle Varusteistakaan ei puutu kuin bluetooth audiolle
Kyse ei todellakaan ole rahasta varmaankaan kovinkaan monen kohdalla, vaan ihan muista asioista. Nykyään yhä useammat ajattelevat myös luontoa ja tulevaisuutta.Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.
Sama, vaihdoin käyttö/huviautoksi 3L V6 bensan ja siinä vaan on fiilistä enemmän kuin useimmissa ekologisissa vehkeissä. Toisaalta ymmärrän myös sen hienouden jos pystyy omilla aurinkopaneeleilla tuottamaan kulkemiseensa tarvittavaa energiaa.Minä saan nykyään jo näppylöitä ainaisesta ilmastovouhotuksesta,joten otin käyttöön 20 vuotta vanhan V6 Alfan joka kuluttaa melkein tuplat normaaliin käyttikseen verrattuna,bussoa kun on vaan niin lystiä kierrättää vähän reilummin.
Täällä vaihdettiin 3L V6 bensa Mondeo -> Audi A6 3.0tdi tiptronic -08. ST220 Mondeo on ihan siisti ja vähän erikoinenkin auto mutta päivittäisessä ajossa alkoi tympimään heikko alavääntö ja kytkimen polkeminen ruuhkassa. Hauskinta siinä oli hyvät ja "autoon sopimattomat" äänet, miinuksena kova kulutus ja ajoneuvovero ja hieman halpamuovinen sisusta. Auton ominaisuudet menivät tavallaan hukkaan kun työmatka vaihtui kehä 3 suunnalle.Sama, vaihdoin käyttö/huviautoksi 3L V6 bensan ja siinä vaan on fiilistä enemmän kuin useimmissa ekologisissa vehkeissä
mikä RX?Jatketaan Mazda linjalla. Uusin ikuisuusprojekti. Tällä hetkellä aika paljaassa kunnossa. (Hieman vanhempi RX)