Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka auton maksu tapahtui kun hintaa oli kuitenkin kohtuulliisesti? SEPA-tilisiirto ennen noutoa myyjäliikkeen tilille vai salkullinen seteleitä matkassa Miami Vice-tyyliin?

Tilisiirrolla myyjäliikkeen tilille, kun sopimus kaupoista oli allekirjoitettu.
 
Täälläkin melua ja iloa aiheuttanut RCZ vaihtui facelift EP3 Type -R:ään. Varusteissa nyt ei ole paljon juhlittavaa, sähkölasit ja xenonit. Moottori vetää hienosti. M2 hornet "takavaimennin" ja Injen intake. Hifistellään talven aikana pienet puutteet kuntoon ja kesällä ajellaan.
Peugeotia tuli enimmäkseen ajettua huoltoon ja takaisin.
1725102618639.png

Näistä tulee kyllä hyvälle mielelle. Siitä on nyt 20 vuotta aikaa kun ostin itselle tuollaisen punaisen EP3 Type-R:n, ja muistan edelleen sen fiiliksen kun lähdin sillä autoliikkeestä. Kesäkäytössä aivan loistava peli, talven jälkeen sitten kaipasin nelivetoa ja vaihdoin Audiin, mistä seurasi lähinnä ongelmia. Kyllä näitä ja muita Hondia on tullut viime aikoina katseltua harrasteeksi...
 
Täälläkin melua ja iloa aiheuttanut RCZ vaihtui facelift EP3 Type -R:ään. Varusteissa nyt ei ole paljon juhlittavaa, sähkölasit ja xenonit. Moottori vetää hienosti. M2 hornet "takavaimennin" ja Injen intake. Hifistellään talven aikana pienet puutteet kuntoon ja kesällä ajellaan.
Peugeotia tuli enimmäkseen ajettua huoltoon ja takaisin.
1725102618639.png
Mitäs kaikkea siitä RCZ nyt sitten korjattiin? Eikö korjattua autoa kannattaisi pitää, vai taasko tuli joku uusi vika ja vahinko kiertämään?
 
Mitäs kaikkea siitä RCZ nyt sitten korjattiin? Eikö korjattua autoa kannattaisi pitää, vai taasko tuli joku uusi vika ja vahinko kiertämään?
Ei näitä autonvaihtoja kannata järjellä perustella. Pösöstä huollettu vuoden sisällä (autoliike maksoi aikanaan osan huolloista):
Jakopää
Venttiilinvarren kumit
Korkeapaine bensapumppu
Ahtimen vesikierron pumppu
Termostaatti
Tulpat
Puolat
Ahtoputki
Jarrut

Auto meni harrastajalle täysin huollettuna n. 104tkm ajettuna sellaiseen hintaan ettei harmita. Ja nyt mahtuu lapsikin paremmin hondan takapenkille. Harrastuksiahan nämä vanhat pelit on ja käyttöautona sitten jotain muuta.
 
EP3 typeriä tulee itelläki sillon tällön kateltua vaan ei oo vielä menny kuume sille tasolle että pitäis ostaa. Kai tuommonenkin käyttöautona menis, vaikka Accordeja oon enemmänki pitäny silmällä. Harvemmin vaan viimesen korimallin porrasperiä tulee mieluisilla varusteilla ja moottorilla vastaan.
 
EP3 typeriä tulee itelläki sillon tällön kateltua vaan ei oo vielä menny kuume sille tasolle että pitäis ostaa. Kai tuommonenkin käyttöautona menis, vaikka Accordeja oon enemmänki pitäny silmällä. Harvemmin vaan viimesen korimallin porrasperiä tulee mieluisilla varusteilla ja moottorilla vastaan.
Katselin myös accord type-s mutta ovat tosi mätiä. Civikissäkin kertaalleen kaaret maalattu mutta vielä ovat ehyet. Kohta rvs käsittelyt, öljynvaihdot ja talveksi talliin ynm. Pikku huoltoa ja siistimistä.
 
Hinnat ovat tässä kesän aikana laskeneet Suomessakin taas useammalla tuhannella eurolla, mutta jos vaatimuksena isompi akku, Porsche Centeristä ostettuna 1v takuulla niin tämä maksoi 81900€ silloin kun itse tein kaupat Saksaan:

eli ei mitään järkeä hakea ja tapella sakemannia vastaa et silee. Suomeen jäi saamatta myös palkat ja muut maksut et sillee. Enemmän meni myös rahaa lentoihin +++
 
Vaimon seat mii electric lähti vaihtoon ja tilalle vähän isompi ja pidemmällä toimintamatkalla oleva peli. Toki kokonaisuudessaan vähän eri segmentin auto. -22 vuoden EQA perus 250 versiona ja varusteina lähinnä ajoavustin paketti muun muassa sillä distronicilla, joka näistä valitettavan useista puuttuu, mutta oli meillä käytännössä ainoa pakollinen varuste mistä en halunnut tinkiä. Ei siis mitään erikoisia hienouksia, mutta tarvittavat jotta ajaminen on mukavaa ja leppoisaa.

IMG_6274.jpeg
 
Aikamoinen hyppy teknologiassa ja ajoneuvon koossa tapahtui kuin vaihdoin -97 Peugeot 306:n 1.6 bensakoneella Ford Mondeo -09 2.2TDCi Sedaniin. Vielä sillä erinomaisella Business Titanium paketilla. Ajettu 340tkm ja täysi kansiremontti tehtynä 300tkm kohdalla. Kolmilla renkailla sain tuon hintaan 3300€

Aikamoinen maantiejuna tuo on. Vääntöä ja tehoa kuin pienessä kylässä ja kulkee jämptisti suoraan. Alusta on aika jäykkä, ja ohjaus on tosi tarkka mitä en tästä nettikeskusteluiden perusteella odottanut. Sisusta ja kori on aika priimassa kondiksessa. Maalipinta on vähän kärsinyt ja konepellissä kiveniskemistä alkaneita pieniä ruostetäpliä jotka pitäisi korjata. Seuraavana isona remppana on varmasti kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin jotka on tässä tehtaan alkuperäiset.

Vielä kun saisi aikaiseksi hommattua Forscanin ja lukijan niin voisi tilata tuohon aika turhaan convers+ näyttöön modipaketin että saisi enemmän dataa autosta ulos.

Eniten turhauttaa kun CD-soitinta tai USB-liittimen kautta toistettuja MP3 filukoita ei saa millään konstilla pauselle.
:sfacepalm:

signal-2024-09-23-152128_002.jpegsignal-2024-09-23-152159_002.jpeg
signal-2024-09-23-152021_002.jpeg
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 900
Jäsenet
73 258
Uusin jäsen
lu1kero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom