- Liittynyt
- 12.02.2017
- Viestejä
- 2 901
Tuo oma jo uudella B47, katsotaan onko siinä opittu jotain N47 murheista.
Näitä harmaita ja valkoisia AMG versioita tuosta CLA:sta on näkynyt ilahduttavan paljon liikenteessä, mikä on vain positiivinen asia.CLA 45 AMG Shooting Brake
Mukavan "pieni" ja pippurinen peli.
Toki, anna tulla vaanIteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä . Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
Kunhan kerkee niin laitan !Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä . Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
Hieno auto, mutta mustaa maskia vähän kaipaa. Tuo kromi näyttää jotenkin niin yksinäiseltä kun sitä ei muualta löydy. Itselläni melbourne red F31 mustilla peileillä joten siinä oli vielä pakollisempi.
Tommonen ruoska löytyy täältä. 2l öljynkeitin
Hieno menopeli
Tommonen ruoska löytyy täältä. 2l öljynkeitin
Mikä moisella on realistinen toimintasäde? Mietin itse moista mutta kaveri joka noiden kanssa enemmän leikkii sanoi että tuon sukupolven toimintasäde ei riitä kuin kaupunkiin.Hienoja autoja täällä porukalla!
Itse tulee ajeltua tälläisellä 2016 Golf GTE:llä. Hauska peli kyllä ajella, tosin saattaa ekologisuus karista kun ajelee gte nappi pohjassa :grimacing:
Realistinen säde normiajossa on vähän reilut 30km. Itsellä 90% ajosta pk seudun kehäteitä ja ruuhka-aikaan niin siihen loistopeli. Hyundai Ioniqit sun muut parempi sähköautoina kuin tuo, muuten tuo vaan paljon hauskempi ja paljon laadukkaamman oloinen. Minulla oli valintana joko tuo tai GTD, joten en muita hybrideitä niin vilkuillut.Mikä moisella on realistinen toimintasäde? Mietin itse moista mutta kaveri joka noiden kanssa enemmän leikkii sanoi että tuon sukupolven toimintasäde ei riitä kuin kaupunkiin.
Voiko tuon ladata normi lohkotolpasta? Itsellä työmatkat 35/sivu ja lohko sekä töissä, että kotona (kerrostalo). Jos voi, niin mahtaako tulla sanomista jos ei ole taloyhtiössä päätetty, että sallitaan lataaminen, joka taas voi vaatia sähköverkon uusimista, koska jos yksi saa ladata, niin kaikkien pitäisi.Realistinen säde normiajossa on vähän reilut 30km. Itsellä 90% ajosta pk seudun kehäteitä ja ruuhka-aikaan niin siihen loistopeli. Hyundai Ioniqit sun muut parempi sähköautoina kuin tuo, muuten tuo vaan paljon hauskempi ja paljon laadukkaamman oloinen. Minulla oli valintana joko tuo tai GTD, joten en muita hybrideitä niin vilkuillut.
Tuntuu vaan että tuohon sähköautoiluun jää pahasti koukkuun ja seuraavaksi onkin varmaan tän jälkeen tulossa täyssähköä joko Model 3 tai joku tuleva saksalainen sähkö. Hybridi tai bensa sitten kakkosautoksi.
Lataushybrideissä jos haluaa hyvää talvirangea ja ei ole lämmitettyä tallia pitäisi olla lämpöpumppu jota tässä ei ole.
EDIT:
Sähköautoryhmien ohjeilla pääsee kyllä tuollakin helposti 40km tai vähän yli talvellakin eli auton lataus juuri ennen lähtöä niin akut lämpimät ja esilämmitys mobiiliapin kautta 25 astetta niin ei tarvitse ajossa niin paljon lämmitellä.
Tuo on aika rajoissa jos koko matkan haluaa sähköllä mennä. Taloyhtiössä periaatteessa tarvitsee luvan ja sähkön mittauksen, mutta 8A laturi tavalliseen pistorasiaan tulee mukana.Voiko tuon ladata normi lohkotolpasta? Itsellä työmatkat 35/sivu ja lohko sekä töissä, että kotona (kerrostalo). Jos voi, niin mahtaako tulla sanomista jos ei ole taloyhtiössä päätetty, että sallitaan lataaminen, joka taas voi vaatia sähköverkon uusimista, koska jos yksi saa ladata, niin kaikkien pitäisi.
Tuo on sellainen että, sähköä ei kovin paljon kuluta GTE tai hybrid moodissa. Oma kulutus ilman täyssähkökäyttöä on joku 5-6 l/100km. GTE moodissakin voi ajaa pienellä kulutuksella ihan kaasujalan mukaan.Millainen kulutus sitten on se GTE nappi pohjassa? Kai se sähkö kuitenkin jeesaa?
Pärähtääkös tässä polttis käymään kylmillä keleillä aina vaikka akussa virtaa olisikin, vrt. esim. Mitsun Outlander PHEV?Hienoja autoja täällä porukalla!
Itse tulee ajeltua tälläisellä Golf GTE:llä. Hauska peli kyllä ajella, tosin saattaa ekologisuus karista kun ajelee gte nappi pohjassa :grimacing:
Ei pärähdä, aikaisemmin alle -10c meni mutta ohjelmistopäivityksellä menee aina sähköllä.Pärähtääkös tässä polttis käymään kylmillä keleillä aina vaikka akussa virtaa olisikin, vrt. esim. Mitsun Outlander PHEV?
2016 mallin hyvällä varusteilla ja alle 50k ajettuna saa n. 27-30k€. Pitää vaan olla tarkkana varusteiden kanssa kun on kaikenlaista ranskan ja ruotsintuontia.^Saakos kysyä, että paljonkos tuollaisella Folkkarilla on hintaa? Kerrankin ihan aidosti kiinnostunut moisesta!
Oliko ihan virallinen päivitys vai pitikö "haxoroida"?Ei pärähdä, aikaisemmin alle -10c meni mutta ohjelmistopäivityksellä menee aina sähköllä.
Ihan virallinen, tuossa oli joskus alkuaikoina outous että alle -10c ei sähköllä ja jos akku alle -28c ei kuulemma edes lähtenyt liikkeelle. Eipä ihme että moiset korjasivat kaikkiin autoihinOliko ihan virallinen päivitys vai pitikö "haxoroida"?
Ja neliveto?Edit: yksi lause jäi uupumaan.
Tai Saab pitää olla turbolla. Ihan sama, vaikka se olisi 2-tahti Sonett niin "heti" alkaa vinkuminen turbon puuttumisesta.Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.
Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
Quattro on omalla tavallaan se Audin "juttu", samoin kuin suora kutonen kuuluu Bemmin keulalle, kasipata Mustangiin ja alennusvaihteisto & tasauspyörästön lukot G-Mersuun.Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.
Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
Toki näistä ennakkoluuloista voi Seattia tai Skodaan hiljaisempaa ja laadukasta käytettyä autoa etsivä myös hyötyä rahallisesti, kun etuvetoisen Audin arvo putoaa aika mukavasti. Että siinä mielessä ihan hyväkin juttu. Uusien hintaeroista ei ole mitään käryä, että onko se Quattro kuinka paljon kalliimpi..Oikeastaan Audinkin tapauksessa olisi sama ostaa samoista palikoista kasattu Seat tai Skoda, jos ei aio ostaa ulkonäön lisäksi sitä ainoaa asiaa, joka vielä erottaa merkit toisistaan.
Riippuu ajosta. Alle 6 litraan menee tuollainen biturbo matka-ajossa.Vaikea kuvitella että alle 7 menee vaikka miten hienostelis, että matala kulultus on kyllä suhteellista.
Itse olen omistanut Volvoista 940 Turbon, 850:sen ja mk2 V70 D5 AWD:n ja kyllähän näistä kolmesta 940:sessä oli eniten tunnelmaa, vaikka V70 oli ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään absoluuttisesti paras.Volvo kun aikoinaan vaihtoi takavedosta etuvetoon, niin silloin sitä ulinaa vasta riitti. "940 on viimeinen oikea volvo"
Tämä on kyllä totta, itse jouduin pakon edestä siirtymään nelikoista vajaavetoisiin, kun jouduin hankkimaan pakettiauton pääasialliseksi työautoksi.Itse en vain pystyisi palaamaan etuvetoisen rattiin, kun nelikolla jo vuosia ajellut.
Niin tai enemmänkin se on "nelivetoinen" kaikki 8hv taka-akselilla.. Esim. Toyota Prius on jatkossa aina nelivetoinen.
80-90km/h nopeudessa henkilöauton tehontarve on luokkaa 15-20 hv eli tuollahan mennään hyvin lähelle 50-50 etu- ja taka-akselin välille.Niin tai enemmänkin se on "nelivetoinen" kaikki 8hv taka-akselilla.