- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 55
Oma auto sai kans kesävanteet ja uudet kumit alleen
Ihan hieno X5. Millä tekniikalla?
Oma auto sai kans kesävanteet ja uudet kumit alleen
Kulutus oli itsellenikin pieni ylläripylläri mutta katsotaan miten jatkossa menee..Toivottavasti ei tule kukaan kyseenalaistamaan kulutuslukemia... eiku hetkonen, luultavasti kaikki uskoo kun kyseessä Mercedes. Jenkit samanlaisilla koneilla ja teholuokilla ei voi syödä niin vähää! End of sarcasm.
Hieno auto, mielenkiintoisesti muotoiltu. Saiskos sisäkuvia?
Joo vähän katselinkin jo muualta. Vaikka en ns. mersumies olekaan, mutta aina nuo V-koneelliset meset kiinnostaa jostain kumman syystä, harmi vaan, ettei duunarilla ole moisiin varaa, toisaalta ehkä hyvä niin, ei oo köyhät pilaamassa auton mainettaKulutus oli itsellenikin pieni ylläripylläri mutta katsotaan miten jatkossa menee..
Sisäkuvia ei valitettavasti ole tähän hätään, mutta kyseessä on aikalailla perusmustalla rei'itetyllä nahkaverhoilulla oleva vehje. Puu-keittiönpöydät on walnut, eli käytännössä ruskea. Googlesta löytyy ensihätään, koitan jossain vaiheessa napsaista sisäkuvat myös.
13euroa ja kakskytä senttiä per tunti, ei sillä tommosia maksella ja samalla asuntoa. Ei minulla ainakaan ole varaa haaveilla 20k autoista.Tarvii olla kyllä aika surkeapalkkainen duunari jos moiseen ei ole varaa.
Tuommoisia alkaa saamaan reiluun 20k€.
Mutta toisaalta niinhän se Suomessa on, että jos jollain on uusi Skoda Superb, niin se on köyhä kommari ja jos jollain 10 vuotias S-Mersu, niin se rikas kapitalistisika.
Vaikka uusi Skoda maksaisi reilun tuplat siitä mitä käytetty S-Mersu.
Sepä se, itellä on noita harrasteita, Chev Beretta (menee siskolle), Cadillac ja Plymouth, tottahan toki jos näitä ei olisi koskaan ostanut niin voisi olla harrasteena moinen Mersu kun olisi oikein pihinä miehenä elänyt. MUTTA jos tällaisella palkalla pitäisi elää kuten pari työkaveria niin olisin varmaan ampunut/hirttänyt itseni vuosia sitten.Jep, ei sitä tulisi nykyistäkään autoa makseltua mitenkään pois jos olisi tällä palkalla asuntolaina tulilla ja ei tekisi kahta duunia. Nykyisellään taloudessa on yksi uusi auto, yksi mätä kauppakassi ja "kolmen" ihmisen tulot kun itse teen kahden edestä töitä, niin ehkä tässä raaskii joskus jopa jonkun torpan rakentaa.
Tommoinen ässämese olisi oikein kiva harraste. Itsellä tulee aina käyttökustannukset näissä vastaan, kun ajelee 50-60 tkm tänäkin vuonna niin korjauksetkin syönee jo jokusen euron. Lähin roplaustila on 100 km päässä jne.
Pakko arvostaa sitä porukkaa joka viitsii noita "erikoisempia" autoja ostaa ja pitää hyvänä, niiden ansiosta mulle saattaa vielä jäädä yksi ehjä ja räpeltämätön S60R tulevaisuudessa.
No johan se äsken tuli selväksi, että kyllä duunarilla pitäisi olla varaa... Näin sivuhuomautuksena: Cadillacin sähköiset iskarit on liki tonnin kappaleHemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?
Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.
Onpas siinä hieno Mersu.
Elikkäs 500e autolainaan, saman verran asuntolainan lyhennyksiin + korkoihin ja vielä sitten rivarin yhtiövastike, ei tämä oikein oikein onnistu kyllä moisilla tuloilla yksin.Esimerkiksi S-pankki tarjoaa 25t€ 5v laina-ajalla 492,25€/kk ei pitäisi olla mikään mahdoton homma 2k bruttotuloillakaan.
Tietysti se sitten että kuinka tappiin on muut kulut elämässä.
Jos ei vieläkään mennyt jakeluun niin lähinnä haaveilin moisen mersun omistamisesta nykyisten lisäksi, ja sehän ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista. Mutta mannet... heillä ei ole tämä looginen ajattelukyky yleensä mitenkään parasta. Kek.tottahan toki jos näitä ei olisi koskaan ostanut niin voisi olla harrasteena moinen Mersu kun olisi oikein pihinä miehenä elänyt. MUTTA jos tällaisella palkalla pitäisi elää kuten pari työkaveria niin olisin varmaan ampunut/hirttänyt itseni vuosia sitten.
Anopin W220 S500 4maticiin maksaa iskarit tonnin per kulma. Sattuneesta syystä tuollainen makaa nyt anoppilan pihassa odottamassa korjausta.Hemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?
Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.
Onneksi en heihin kuulu ja en oikein pidä minnään.Mutta liimatukka jenkkiautojen harrastelijat, niillä nämä reaalimaailman jutut aika haastavia.
Maserati, mallista en ole ihan varma.. ehkä Ghibli?Mutta nyt loppu offtopicille ja omastakin raadosta pientä kuvatunnistusta peliin.
172k mittarissa, eli jonnii verran rullattu. Remontit/varaosat on about saman hintaisia kuin hyvinvarustellussa E -sarjassa koska osat on hyvin pitkälle samat. Lähinnä eksoottisempien lisävarusteiden hinnat voi olla jäätäviä - sekä öljynvaihto johtuen isosta öljytilavuudesta. Tämä pätee myös siis esim 3 litraseen cdi koneeseen myös.Hemmetin hieno mese @Poro- lla. Peukut sille. Pidä hyvää huolta Paljonkos ajettuja kilometrejä mittarissa?
Ja ihan mielenkiinnosta, mitä tuollaiseen S500:seen remontit/varaosat maksaa? Siis ihan perus kuluvat osat (jarrut, iskarit yms). Itselläni kun ei tosiaan mitään kokemusta/faktatietoja moisista ole. Kuullut vaan villejä juttuja hinnoista, että normi duunarilla ei moista ole varaa ylläpitää, vaikka ostamaan auton itsessään pystyisikin.
Tuota logiikkaa olen itsekin ihmetellyt. Monesti saa outoja kuittailuja jos ajelee ns. kalliimmalla, vanhemmalla autolla versus saman hintainen uusi. Tosin, ässää ei vielä ihan 20k:lla järkevässä kunnossa saa, nettiauton halvimmat yksilöt tällä hetkellä taitaa olla jossain 24:n paikkeilla mutta noissa kuntoerot ovat todella isot. Itse kävin kolmea samasta hintahaarukasta ajamassa ja kunnon perusteella parhaimman ja kalleimman välillä olisi mielestäni heittämällä pitänyt olla 50% ero. Yksi oli sisältä käytännössä miljoonan ajetun veroinen, toinen taas tekniikaltaan rikki. Kolmas oli sitten hyväkuntoinen vaikka hinta oli hieman halvempi.Tarvii olla kyllä aika surkeapalkkainen duunari jos moiseen ei ole varaa.
Tuommoisia alkaa saamaan reiluun 20k€.
Mutta toisaalta niinhän se Suomessa on, että jos jollain on uusi Skoda Superb, niin se on köyhä kommari ja jos jollain 10 vuotias S-Mersu, niin se rikas kapitalistisika.
Vaikka uusi Skoda maksaisi reilun tuplat siitä mitä käytetty S-Mersu.
Mutta onhan Alfa Romeo 159 erittäin nätti auto (voisi luulla kalliimmaksi?). Jos pitäisi valita hienoin auto, niin 159 olisi ehdottomasti aika kärjessä. Mullakin on ollut Alfa 156 2.0 T.S. Ihan kiva auto, mutta italialainen "laatu" tuli silti ilmi.Tämäpä. Kun itselläni oli Alfa 159 reilu neljä vuotta, olin massimiehen maineessa. Ajaa kalliilla italialaisella sporttisella autolla. Ja paskat. Rotjake ehkä 7ke arvoinen, mutta ai että tuli aina ihmettelyä sukulaisia myöden kun on varaa ylläpitaa kallista autoa. Jep jep. Huollotkin vuodessa oli jotain 400€ luokkaa... todella kallista joo. Suomi.
Brera ollut päiväunien kohteena jo jonkin aikaa, harmi vain että tarjonta jumalkombo 1.7l bensakoneeella ja manuaalilla Suomessa on parhaimmillaan olematon, ja Saksasta tms. hakeminen ei voisi vähempää innostaa.Mutta onhan Alfa Romeo 159 erittäin nätti auto (voisi luulla kalliimmaksi?). Jos pitäisi valita hienoin auto, niin 159 olisi ehdottomasti aika kärjessä. Mullakin on ollut Alfa 156 2.0 T.S. Ihan kiva auto, mutta italialainen "laatu" tuli silti ilmi.
Toinen hieno voisi olla Brera. Alfa Romeo Brera 3.2 Q4 V6 Skyview Coupé 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Miksei V6? Sehän on alfan parhaita puolia.Brera ollut päiväunien kohteena jo jonkin aikaa, harmi vain että tarjonta jumalkombo 1.7l bensakoneeella ja manuaalilla Suomessa on parhaimmillaan olematon, ja Saksasta tms. hakeminen ei voisi vähempää innostaa.
Kulutus pomppaa sen verran noissa ettei olisi enään oikein järkevä auto omiin tarpeisiin, vaikka eihän noita nyt järjellä ostetakkaan niin olisi se pieni kompromissi käytännölisyyden ja Alfan välillä ihan kiva. Kulkupuoli käytännössä hyvin pitkälti sama tuolla nelipyttysellä turbokoneella ja vapari kutosella, ajettavuuskin parempi tuolla pienemmällä koneella kun ei ole niin etupainoinen.Miksei V6? Sehän on alfan parhaita puolia.
Jep ja tuossa brerassa oleva V6 JTS näköjään perustuu GM:n koneeseen eli ei ole edes Alfa V6 soundia ja ulkonäköä.Kulutus pomppaa sen verran noissa ettei olisi enään oikein järkevä auto omiin tarpeisiin, vaikka eihän noita nyt järjellä ostetakkaan niin olisi se pieni kompromissi käytännölisyyden ja Alfan välillä ihan kiva. Kulkupuoli käytännössä hyvin pitkälti sama tuolla nelipyttysellä turbokoneella ja vapari kutosella, ajettavuuskin parempi tuolla pienemmällä koneella kun ei ole niin etupainoinen.
Saako sitä vajaapyttyistäkin Q4:na? Näkisin tuon... "etuna" kuitenkin vaikka etupainoinen kutonen olisikin.Kulutus pomppaa sen verran noissa ettei olisi enään oikein järkevä auto omiin tarpeisiin, vaikka eihän noita nyt järjellä ostetakkaan niin olisi se pieni kompromissi käytännölisyyden ja Alfan välillä ihan kiva. Kulkupuoli käytännössä hyvin pitkälti sama tuolla nelipyttysellä turbokoneella ja vapari kutosella, ajettavuuskin parempi tuolla pienemmällä koneella kun ei ole niin etupainoinen.
Leveämpää rengasta alle, ainakin tuo Käkkylä samoilla tehoilla ja 245 renkailla jaksaa yllättävän hyvin pitää, pientä lipeämistä on paikotellen, mutta riippuu niin asfaltistakin.Ite ajelen Skoda Octavia RS:lla MY15. Bensallahan tuo käy ja liikkuu 300hp voimin ihan kivasti. Harmi ettei nuo etuvetoiset parilla ekalla vaihteella saa tarpeeksi pitoa.
90-luvun mercedes aka mannemersu?Tuossa pistin pikaisesti verolaskuriin 25k bruttotulot vuodelle, niin käteen pitäisi jäädä ~1700€/kk ilman mitään vähennyksiä ja kulukorvauksi.
Ja jos siitä sitten 500€ autolainaan 500€ asuntolainaan + 200€ vastikkeisiin niin siltikin pitäisi jäädä 500€/kk käteen.
Toki jos baarissa pitää käydä joka perjantai ja lauantai ja röökiä menee aski päivässä niin kyllähän se voi sitten tiukkaa tehdä.
Mutta nyt loppu offtopicille ja omastakin raadosta pientä kuvatunnistusta peliin.
Katso onko ne huomiokamppeet puhtaat vai paskaset ja risat. Jos puhtaat & ehjät niin luultavasti vastaava mestari tai muu valkokypärän omistaja.Nimenomaan normiduunarithan noita 10+ vuotiaita markkinoilta poistuneita edustusautoja suosiikin. Toinen keltaliivien suosikki tuntuu olevan 10-vuotias CLS. Ainakin täällä Tampereella kuljettaja poikkeuksetta huomioliivit päällä ja auto työmatkakäytössä.
Tämä on kyllä niin totta. Työkaveri kun osti 15-vuotta vanhan avo-328:n niin kyseltiin, että onko tullut palkankorotusta vai mitä. Auton hinta veroineen Ruotsista tuotuna taisi jäädä 15k€ alle.Tarvii olla kyllä aika surkeapalkkainen duunari jos moiseen ei ole varaa.
Tuommoisia alkaa saamaan reiluun 20k€.
Mutta toisaalta niinhän se Suomessa on, että jos jollain on uusi Skoda Superb, niin se on köyhä kommari ja jos jollain 10 vuotias S-Mersu, niin se rikas kapitalistisika.
Vaikka uusi Skoda maksaisi reilun tuplat siitä mitä käytetty S-Mersu.
En usko. Suurin osa tavallisista tallaajista vaan ei erota autoista, onko ne uusia vai 10 vuotta vanhoja.^ Eiköhän ihmiset vaan yritä herättää keskustelua, nälviä tai muuten vaan vittuilevat kyselemällä tyhmiä. Se on sitä suomalaista small talkia
Onhan tuollaisen vaikka 18 vuotta vanhan BMW:n hinta/näyttävyys arvo aika korkea. Voisi ehkä luulla kalliimmaksikin autoksi (kauempaa katsottuna)? Tuon auton hinta 11 900 €.Tämä on kyllä niin totta. Työkaveri kun osti 15-vuotta vanhan avo-328:n niin kyseltiin, että onko tullut palkankorotusta vai mitä. Auton hinta veroineen Ruotsista tuotuna taisi jäädä 15k€ alle.
Itselle tulossa uusi Niro toivon mukaan tämän kuun lopulla. Veikkaan, että kommentit on lähinnä luokkaa "loppuiko rahat kun piti vaihtaa bemari (n. 20k€ arvoinen, 6 vuotta vanha 1-sarjalainen) kiiaan (hinta renkaineen päivineen n. 35k€).
Vastaan todennäköisesti, että juu rahat loppui ja annan niiden jatkaa kuvittelua.
Itse kyllä assosioin kaikki nuo hirvitykset jo tähän hintaluokkaan:Onhan tuollaisen vaikka 18 vuotta vanhan BMW:n hinta/näyttävyys arvo aika korkea. Voisi ehkä luulla kalliimmaksikin autoksi (kauempaa katsottuna)? Tuon auton hinta 11 900 €.
BMW Z3 2.8 Roadster 2d INDIVIDUAL Avoauto 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ai ne on jo noin halpoja. Samaan luokkaan voisi heittää SLK mersutItse kyllä assosioin kaikki nuo hirvitykset jo tähän hintaluokkaan:
BMW Z3 1.8 Roadster 2d Avoauto 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto
No rehellisyyden nimissä taitaa halvin 2.8 litrainen olla hieman alle 9000 euroa - mutta "all looks no go":han on se "rahamiesten" perusideologia, joten 1.8:lla saa samat respektit snagarilla kuin 2.8:lla.Ai ne on jo noin halpoja. Samaan luokkaan voisi heittää SLK mersut
Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor AT Avoauto 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto
No etäisesti voi näyttää samalta kuin tuollainen uudempi ja kalliimpiItse kyllä assosioin kaikki nuo hirvitykset jo tähän hintaluokkaan:
BMW Z3 1.8 Roadster 2d Avoauto 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mistä tuli muuten mieleen että miksi joku maksaisi 1999 mallin Z3:sta 2.8 motilla saman kuin tästä??No etäisesti voi näyttää samalta kuin tuollainen uudempi ja kalliimpi
BMW Z4 sDrive18i Tbo Sport A E89 Roadster *HUIPPUVARUSTEET, HIENO!* Avoauto 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Oman golffin ostin em. ominaisuuksien vuoksi juurikin.. eli neliveto (vaikka haldex onkin) ja 200 heppaa kutoskoneella Mukava lelu talvisinIkäisekseen ihan hyvässä maalissa ja ryhdissä. Eihän se oikeen miltään näytä mutta moottori se pointti on ja neliveto.
Pidetäänpäs keskustelu asiallisena.Zetoista kolmonen on tytöille ja nelonen pojille. SLK tytöille. TT tytöille. Tän kun joku uskaltais kertoo niille lukuisille roinaa popsiville vittuniskoille.