Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä auto. Ei kyllä mene 300 km kelissä kuin kelissä, mutta ehkä tässä etelä-suomen talvessa päästään ainakin todella lähelle.

Jos nyt olisi tarve vaihtaa sähköauto toiseen niin VW varmaan tulisi itellekin.
No joo, vähän optimistinen tuo rangearvio, mutta kompromissi tämä valinta muutenkin toki oli, koska myös budjetti oli aika tiukka.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Hyvä auto. Ei kyllä mene 300 km kelissä kuin kelissä, mutta ehkä tässä etelä-suomen talvessa päästään ainakin todella lähelle.

Jos nyt olisi tarve vaihtaa sähköauto toiseen niin VW varmaan tulisi itellekin.
No joo, vähän optimistinen tuo rangearvio, mutta kompromissi tämä valinta muutenkin toki oli, koska myös budjetti oli aika tiukka.
Normaali talvi keli sellaista -10 -15C maantietä talvirajoituksilla menee helposti tuo 300km. Työmatka edestakaisin sellainen 260 ja -38C ei enää päässyt lataamatta muuten aina.
 
Normaali talvi keli sellaista -10 -15C maantietä talvirajoituksilla menee helposti tuo 300km. Työmatka edestakaisin sellainen 260 ja -38C ei enää päässyt lataamatta muuten aina.
Joo vähän hämää aina tuo kun itselle etelässä talvinopeus on 110 km/h ja jossain muualla se voi olla 80 km/h mittarin mukaan. Ei mitään toivoa tohon 300 km jos ei ajele noita kärrypolkuja.
 
Joo vähän hämää aina tuo kun itselle etelässä talvinopeus on 110 km/h ja jossain muualla se voi olla 80 km/h mittarin mukaan. Ei mitään toivoa tohon 300 km jos ei ajele noita kärrypolkuja.
Vielä tarkennus 90km/h mittarissa talvella kesällä tuo 110km/h. Kesällä 350-400km perusrange pyörinyt. Nelkku Iida sen kokoinen auto, että ajonopeus rankoo vs. joku sedan. Yleinen oletus sähköauto kuin auto niin puolittaa rangen saa aika hyvän arvion huonon kelin rangesta. Heh kärrypolku, kun koko maan halkova nelostiekin suurelta osin 80 lätkillä talven kaksikaistaiset osuudet.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Tuntuuko sinusta että tuon taustapeili on jotenkin alhaalla tuulilasilla? Koeajoin tuommoisen viime vuonna ja se pisti silmään, tuntui että jää katvetta taakse. Mukava peli muuten, hyvä ajaa ja hyvät tilat, jäi kuitenkin kauppaan muista syistä.
Nyt kun tuota peiliä on katseltu hetki (ja tämä viesti kummitellut takaraivossa) niin onhan se jotenkin alhaalla tosijaan 😁
 
Ei mikään erikoinen range, kun on vaan 22kWh akku BMW i3:ssa, mutta pirun mukava ja vakaa ajettava vanhan Priuksen jällkeen. Muistuttaa enemmän aiempaa Miniäni, jossa oli saman verran tehoa ja "dynaamista ajettavuutta". Laturilla istuminenkaan ei tunnu pahalta, kun töllää podcastia tai kuuntelee musaa vartin verran. Neljä latausta Tampereelle oli vähän ehkä liikaa, mutta motarilla toi on todella janoinen.

edit: kuva korruptoitui...hetko.

PXL_20250416_131308126.NIGHT~4.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Parin päivän kokeilun jälkeen ainakin ihan kiva tällaiseksi kansanautoksi. Lähestulkoon kaikki varusteet näyttää löytyvän mitä toivoa sopii, parkkitutkaa ja nahkapenkkejä lukuun ottamatta.

Kaupunkiajossa 4,3, maantieajossa 4,9.

Hiukan kyllä renkaat kohisee, 17' 225, 45. On ne hyvän näköiset, mutta 16 voisi olla mukavampi.

PXL_20250426_182533580.RAW-02.ORIGINAL~2.jpg


Ja kyllä tällä 1,8:lla ohikin pääsee, kun heittää sporttimoden päällä
 
Viimeksi muokattu:
Tämmönen koppimopo tuli hankittua. Ei millään mittarilla järkevä sähköauto, mutta tosi hauska ajaa pieneksi autoksi, 50/50 painojakauma ja takaveto. Yllättävän laadukas sisätiloiltaan hondaksi. Riittävästi tehoa liikennevalo pyörittelyyn, mihin tuo on suunniteltukkin huonon rangensa johdosta. Varusteita on sen verran runsaasti, että sääli ettei talvella uskalla lähteä yli 100km reissulle.

IMG_0926(1).jpg
IMG_0927.jpg
Näin ekaa kertaa tälläsen livenä, tosin ehkä mustan, muistaakseni jossakin Valkeakosken nurkilla viime viikonloppuna. Ite tykkään kyllä ulkomuodosta ja ufo-sisustasta. Kantama on sopiva, jos ei paljoa ajele, kuten itelläkin on tilanne tällä hetkellä.
 
Tuohan olisi ihan optimi jos range olisi vähän pidempi ja hinta maltillisempi.
Uutena tuo oli niin kallis että jäi vähän samanlaiseksi niche tuotteeksi kun vaikka joku 595 Fiiatti aikanaan
 
Parin päivän kokeilun jälkeen ainakin ihan kiva tällaiseksi kansanautoksi. Lähestulkoon kaikki varusteet näyttää löytyvän mitä toivoa sopii, parkkitutkaa ja nahkapenkkejä lukuun ottamatta.

Kaupunkiajossa 4,3, maantieajossa 4,9.

Hiukan kyllä renkaat kohisee, 17' 225, 45. On ne hyvän näköiset, mutta 16 voisi olla mukavampi.

PXL_20250426_182533580.RAW-02.ORIGINAL~2.jpg


Ja kyllä tällä 1,8:lla ohikin pääsee, kun heittää sporttimoden päällä
Sporttimode ei lisää tehoa, herkistää vain kaasuun vastaavuutta ja pitää kierroksia ja konetta käynnissä. Täysin turha ominaisuus Toyotassa.
 
Sporttimode ei lisää tehoa, herkistää vain kaasuun vastaavuutta ja pitää kierroksia ja konetta käynnissä. Täysin turha ominaisuus Toyotassa.
Niin eli kiihtyy nopeammin kun ei ole sitä pientä viivettä. Sinulle turha, jollekkin muulle ei. Itse en käytä, kun melkein samaan pääsee, kun painaa kaasupolkimen pohjaan asti.
 
Sporttimode ei lisää tehoa, herkistää vain kaasuun vastaavuutta ja pitää kierroksia ja konetta käynnissä. Täysin turha ominaisuus Toyotassa.
Joten sama asia kuin että laittaa käsivaihteisella pienempää silmään. Tehojen lisäämisestä kukaan ei sanonut mitään.
 
Niin eli kiihtyy nopeammin kun ei ole sitä pientä viivettä. Sinulle turha, jollekkin muulle ei. Itse en käytä, kun melkein samaan pääsee, kun painaa kaasupolkimen pohjaan asti.
Mulla ainakin CT:ssä oli joka ohituksessa aina kaasu pohjassa tolla tekniikalla joten ihan sama mikä moodi siellä oli päällä, kun ei se vääntöä tai tehoa tuo lisää.
 
Joten sama asia kuin että laittaa käsivaihteisella pienempää silmään. Tehojen lisäämisestä kukaan ei sanonut mitään.
Vaan miten se sport mode sitten helpottaa ohitusta jos teho ei nouse. Nimimerkillä samanlaisesta mutta 2.0 Corollasta kärsivä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 869
Viestejä
4 756 393
Jäsenet
77 373
Uusin jäsen
Rampe1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom