Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Oliko niin ettei Jimnyä enää saanut kuin kaksipaikkaisena pakettiautona? Monasti miettinyt että moinen sopisi meille hyvin mettä/ vaimon autoksi. Mutta tarvitsisi sen väh. 4 istumapaikkaa
Juu, uutena saa enään 2-p pakuna. On noita myyty Suomessakin 4-paikkaisina, menevät kyllä heti kun myyntiin sellainen tulee.
 
Ei uutena, mutta käytettyjä on kyllä nelipaikkaisia. Ja jos hinnalla ei ole väliä niin ei muuta kuin ulkomailta tuomaan nelipaikkainen.

Edit: jaa olikin jo seuraava sivukin täällä.
 
En muistanukkaa tätä ihanaa vanhaa lankaa ni postataa pitkästä aikaa omat harraste/käyttis vehkeet muitten "ihailtavaksi".
BMW e30 33Xi Turbo -88. Jokusen vuoden rakentanut ja nyt pari kesää saanu ajaa ja nauttia. Teho tavote saatiin hienosti rikki, kolme eri karttaa ja napista vaihtuu, pikku paineilla 702/900Nm ja full boosti 1000hv takapyörältä!:geek:
Ps. Oon oikeesti hybridi mies..Käyttiksenä G31 LCI 530e kaikilla herkuilla.

brumjee30.jpg


120.jpg


brum.jpg


G31.jpg


G31313.jpg
 
^ Kiinnostaa ihan vilpittömästi, miten tuommoinen lehmänpään kokoinen turbo käyttäytyy?
Sehä oikeesti riippuu monesta asiasta/tekijöistä mm, miten kansi virtaa sekä mikä kokoinen pakopesä on ahtimessa. laskelmia tehtiin useasti sekä rahoja käytettiin sitäkin enemmän, kannen kanavat portattiin niin rankalla kädellä kuin vaa pystyi niin lopputulos oli parempi ku hyvä, 3600rpm kohdalla jo karvan vajaa 700Nm, ni kyllä tämä jaksaa herää kivasti. kannessa rullakeinusarja,isompaa venttiiliä yms niin pystyy kierättämään jopa 9200rpm, eikä pelkoa ettei kannen hilut pysy perässä. :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Octavia alkoi hapantumaan sen verran paljon että laitoin pois kun vielä oli leimaa jäljellä ja muutaman rahan sai takaisin. Tilalle löytyi yllättävä valinta, mikä ei alunperin ollut edes harkittujen listalla. Mutta niin vain korajon jälkeen ajoin Opelilla kotiin.
Edellinen opel kokemus on b-vectrasta, ja onhan tuo b insignia jo vallan eri luokan vehjes. Reilu tonni ajeltu ja vielä ei ainakaan ole kaduttanut. 2l diisseli.

IMG_6084.jpeg
 
Octavia alkoi hapantumaan sen verran paljon että laitoin pois kun vielä oli leimaa jäljellä ja muutaman rahan sai takaisin. Tilalle löytyi yllättävä valinta, mikä ei alunperin ollut edes harkittujen listalla. Mutta niin vain korajon jälkeen ajoin Opelilla kotiin.
Edellinen opel kokemus on b-vectrasta, ja onhan tuo b insignia jo vallan eri luokan vehjes. Reilu tonni ajeltu ja vielä ei ainakaan ole kaduttanut. 2l diisseli.

IMG_6084.jpeg
Tuntuuko sinusta että tuon taustapeili on jotenkin alhaalla tuulilasilla? Koeajoin tuommoisen viime vuonna ja se pisti silmään, tuntui että jää katvetta taakse. Mukava peli muuten, hyvä ajaa ja hyvät tilat, jäi kuitenkin kauppaan muista syistä.
 
Tuntuuko sinusta että tuon taustapeili on jotenkin alhaalla tuulilasilla? Koeajoin tuommoisen viime vuonna ja se pisti silmään, tuntui että jää katvetta taakse. Mukava peli muuten, hyvä ajaa ja hyvät tilat, jäi kuitenkin kauppaan muista syistä.

En ole kyllä ainakaan pistänyt merkille, eli ei ilmeisesti häiritsevän alhaalla itselleni. Ehkä se tämän viestin jälkeen alkaa vaivaamaan 😁
 
Tuntuuko sinusta että tuon taustapeili on jotenkin alhaalla tuulilasilla? Koeajoin tuommoisen viime vuonna ja se pisti silmään, tuntui että jää katvetta taakse. Mukava peli muuten, hyvä ajaa ja hyvät tilat, jäi kuitenkin kauppaan muista syistä.
Koitit nostaa peiliä? Useissa autoissa taustapeilissä on korkeussäätö.
 
Koitit nostaa peiliä? Useissa autoissa taustapeilissä on korkeussäätö.
Ei tullut kokeiltua. Voi olla että tuo tuntemus johtui vaan siitä että olen suht pitkä ja mun vinkkelistä peili saattoi näyttää sijaitsevan alempana kuin normaalisti. Nuusk1s:lle joka tapauksessa onnea uudesta menopelistä.
 
2007 Lexus GS300 vaihtui 2022 Ford Mach E:hen
Iso akku ja takaveto.
GS kyyti oli sata kertaa parempaa ja Mark Levinsonia tulee ikävä.
Mutta ruoste alkoi olla liian pahaa.
Ja onhan kotona ladattulla sähköllä ajo aika paljon halvempaa ku ~10l/100km 98:lla

IMG_20250328_115356.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jahka kilometrejä kertyy niin kerrotko kokemuksia? Mielenkiintoinen laitos, vaikkei ehkä omaan käyttöön passeli olisikaan.
Nyt on jonkun verran tullut ajeltua. Jäykkä akselinen maastoauto on sellainen "pomppiva" ajettava. Vielä en ole pitkää matkaa kokeillut ajaa että käykö ärsyttämään pitemmän ajan päälle.
Ohjaus hyvin jenkkityylinen. Eli kevyt, tunnoton ja nopea.
Tässä vuosimallissa on jo ajonvakautus ja estää tehokkaasti sivuluisut. Niin tahalliset kuin tahattomat.
Tehoja ei tosiaan ole kovemmilla nopeuksilla mutta alle 70 kmh ihan riittävästi. Ohitukset pitää maantiellä tehdä harkiten.
Näppärän pieni pyöritellä ja yllättävän korkealla istutaan. Ison maastoauton tuntua ajoltaan pienestä koostaan huolimatta.
Vielä ei kaduta.
 
Nyt on jonkun verran tullut ajeltua. Jäykkä akselinen maastoauto on sellainen "pomppiva" ajettava. Vielä en ole pitkää matkaa kokeillut ajaa että käykö ärsyttämään pitemmän ajan päälle.
Ohjaus hyvin jenkkityylinen. Eli kevyt, tunnoton ja nopea.
Tässä vuosimallissa on jo ajonvakautus ja estää tehokkaasti sivuluisut. Niin tahalliset kuin tahattomat.
Tehoja ei tosiaan ole kovemmilla nopeuksilla mutta alle 70 kmh ihan riittävästi. Ohitukset pitää maantiellä tehdä harkiten.
Näppärän pieni pyöritellä ja yllättävän korkealla istutaan. Ison maastoauton tuntua ajoltaan pienestä koostaan huolimatta.
Vielä ei kaduta.
Joskus kävin tuollaista koeajamassa ja mielenkiinto loppui tosiaan tuohon tehojen puutteeseen. Ymmärrän että auto on tarkoitettu johonkin muuhun kuin motarille, mutta jos edes 100km siirtymä ei onnistu motaria pitkin, niin jäi ostamatta.
 
En muistanukkaa tätä ihanaa vanhaa lankaa ni postataa pitkästä aikaa omat harraste/käyttis vehkeet muitten "ihailtavaksi".
BMW e30 33Xi Turbo -88. Jokusen vuoden rakentanut ja nyt pari kesää saanu ajaa ja nauttia. Teho tavote saatiin hienosti rikki, kolme eri karttaa ja napista vaihtuu, pikku paineilla 702/900Nm ja full boosti 1000hv takapyörältä!:geek:
Ps. Oon oikeesti hybridi mies..Käyttiksenä G31 LCI 530e kaikilla herkuilla.

brumjee30.jpg


120.jpg


brum.jpg


G31.jpg


G31313.jpg

E30 kyllä aina säväyttää. Vuosiin ei ole itsellä ollut, mutta sydämmessä aina pieni paikka moiselle. Jospa vielä jonain päivänä.
M10B18 joskus antoi pyöriltä 144hp/210nm. Oli ne aikoja.
 
Joskus kävin tuollaista koeajamassa ja mielenkiinto loppui tosiaan tuohon tehojen puutteeseen. Ymmärrän että auto on tarkoitettu johonkin muuhun kuin motarille, mutta jos edes 100km siirtymä ei onnistu motaria pitkin, niin jäi ostamatta.
Juu ei tosiaan motarille, eikä pitkän matkan ajoon. Tankki on mitä noin 40 litraa eikä sillä kovin montaa sataa pääse kun pitää jo tankata. Mutta samallahan totuttelee sähköauto ominaisuuksiin. Taitaa parhaat mennä sähköllä jo pitemmälle. :rofl:
 
Juu ei tosiaan motarille, eikä pitkän matkan ajoon. Tankki on mitä noin 40 litraa eikä sillä kovin montaa sataa pääse kun pitää jo tankata. Mutta samallahan totuttelee sähköauto ominaisuuksiin. Taitaa parhaat mennä sähköllä jo pitemmälle. :rofl:
Oikeasti tuommoisessa kirpussa on noin järkyttävä kulutus? Paljon kierrokset on maantiellä vaikka 90km/h kohdalla?
 
Oikeasti tuommoisessa kirpussa on noin järkyttävä kulutus? Paljon kierrokset on maantiellä vaikka 90km/h kohdalla?
No lähinnä ollut tuota "kaupunki ajoa" mitä olen ajanut. Hitaalla nelikolla metsässä kulutus kulutus lienee parempi mitata litraa tunnissa.
Tuollaisi lukuja lupaa teknisiä tietoja.
On tosiaan kierros kone ja akseleita jne. voimansiirto häviöitä perusautoa enemmän ja oma yksilö vielä momentinmuunnin automaatti. Puhumattakaan laatikkomaisesta aerodynaamiikasta.

Lisättyä tekstiä:
Niin ja juuri kulutuksen ja päästöjen takia maahantuojilla ollut vaikeuksia tuoda eurooppaan. Jossain vaiheessa kiersivät sääntöjä tuomalla kaksi paikkaisina pakettiautoina.

Lisää lisättyä tekstiä:
Niin ja kesäisin vauhdin hurmaa motarillakin antaa Honda blackbird xx cbr 1100 moottoripyörä. ;)
 
Viimeksi muokattu:
E30 kyllä aina säväyttää. Vuosiin ei ole itsellä ollut, mutta sydämmessä aina pieni paikka moiselle. Jospa vielä jonain päivänä.
M10B18 joskus antoi pyöriltä 144hp/210nm. Oli ne aikoja.
Onhan tämä kunkkukoppa!:cool: Hinnat näissä vaa rupeaa olemaan aaaika korkealla, eikä tietenkää laskua ole tulossakaan. Kyllä tuo M10 moottori ollu hyvä niinä aikoina, 144hv liikuttaa jo yllättävän hyvi tätä kevyttä koria.:giggle:
 
Minustakin kyllä nuo nykyvehkeiden vanteet ovat vähän turhan konstailevia.
Tämän hetken muotoilutrendit monella eri merkillä vaikuttavat vähän siltä mitä Renaultilla oli joskus 2000-luvun alussa. Tehdään niin omituisen näköisiä autoja että ne ovat hetken todella modernin näköisiä, mutta vanhenevat nopeasti. Pakko myöntää että Renaultilla on tällä hetkellä oikeinkin fiksun näköisiä laitteita lineupissaan, esimerkiksi Arkana.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Makuasioita sanoi koira kun persettä nuoli, mutta omaan makuun edellä esitellyistä setä mustasepän auton alla olevat vanteet on kyllä heittämällä hienoimmat.

Ja muutenkin yrittäisin pitää tämän ketjun ns. posin puolella. Kivempi esitellä niitä omia kulkupelejä täällä jos jokainen jättäis me ”vittu kun ruma” kommentit postaamatta vaikkei joku tietty auto tai sen varuste ihan omaan makuun oliskaan. Eiks tämän kuitenkin pitäis olla sellanen kepeä hyvänmielenketju?
 
Siinä minun teipattu Mersu. En taida myydä, ajella vaan. Ja tokihan näissä on kaikkea pientä aina. Takaluukun teippaus pitäisi korjata, teen siihen sauman tuohon takaluukun pokkaukseen. 3.2l V6 + aut ja ajettu 151tkm ja vuosimalli on 2000. Nyt on kiva, kun sain tekoälyn neuvomana äänentoiston toimimaan. Tässä on Bose:n setti, niin ihan hyvin soi. Kauniit äänet on myös V6-moottorissa ihan vakiona. En olis neloskoneella ostanut, sen verran pitää nirsoilla.

Untitled design.png
 
Makuasioita sanoi koira kun persettä nuoli, mutta omaan makuun edellä esitellyistä setä mustasepän auton alla olevat vanteet on kyllä heittämällä hienoimmat.

Ja muutenkin yrittäisin pitää tämän ketjun ns. posin puolella. Kivempi esitellä niitä omia kulkupelejä täällä jos jokainen jättäis me ”vittu kun ruma” kommentit postaamatta vaikkei joku tietty auto tai sen varuste ihan omaan makuun oliskaan. Eiks tämän kuitenkin pitäis olla sellanen kepeä hyvänmielenketju?
Se on juurikin näin! Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi pitää mölyt mahassa. Omaan silmään timanttileikatut vanteet ovat komeita ja tuon Renaultin vanteet ovat todella hienostuneet. Ja muutenkin nuo Dezentit, Dotzit, AEZit, Japan Racing ynnämuut Vianorinkin kauppaamat tusinamerkit ovat halparoskaa eivätkä oikeita laatuvanteita nähneetkään. Esim. BBS, OZ, RAYS ja Enkei alkavat olla enemmän jo sinne päin ja näkyy kyllä sitten hinnassa. Keskihintaisista merkeistä isoja volyymeja tekevät mm. Ronal ja Borbet, jotka tekevät myös OEM-vanteita.
 
Se on juurikin näin! Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi pitää mölyt mahassa. Omaan silmään timanttileikatut vanteet ovat komeita ja tuon Renaultin vanteet ovat todella hienostuneet. Ja muutenkin nuo Dezentit, Dotzit, AEZit, Japan Racing ynnämuut Vianorinkin kauppaamat tusinamerkit ovat halparoskaa eivätkä oikeita laatuvanteita nähneetkään. Esim. BBS, OZ, RAYS ja Enkei alkavat olla enemmän jo sinne päin ja näkyy kyllä sitten hinnassa. Keskihintaisista merkeistä isoja volyymeja tekevät mm. Ronal ja Borbet, jotka tekevät myös OEM-vanteita.

Minähän kehuin autoa :confused:, vanteet vain nykyään kaikissa vatkaimissa ihan kaameita, käytännössä valtava lautanen.

Sama kuin Nissanilla, aivan kaameat vanteet

Nissan%20Leaf%20Wheels.JPG.jpg
 
Keskitytääs sitten taas niistä esiteltävistä autoista keskustelemiseen eikä aloiteta mitään yleistä vannekeskustelua tässä ketjussa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 367
Viestejä
4 717 114
Jäsenet
77 000
Uusin jäsen
Päärynä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom