Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Eikai niitä normi T5:ia nyt amikset kauheasti raiskaa? Aika epätyypillinen ratkaisu mun mielestä amisautoiksi. vähän kuin joku saabbi. Rakennellaanhan niitäkin mutteikai niitä järjestäen raiskata samaan kuntoon kuin jotain e36, e46, e90 bemareita tmv.
Ärräkin on vähän siinä ja tässä väliinputoajana kun ei ole oikein hyvä millään osa-alueella kunnon amiksen mielestä. Siitä huolimatta ärrä kelpaisi kyllä itsellekin varsinkin manuaalina. Se ruskea baseball tikattu sisusta ja turkoosi ulkoväri tuo vieläkin jotenkin erikoisia fiiliksiä =D Itsehän arvostan laitetta kyllä.
 
No ei kai ainakaan vielä, mutta kyllä noita näkyy räpelleltyjä jo aika paljon kadulla...

Lähinnä niin kauan kun hinnat pysyy riittävän korkealla niin ei ole hätää.

Joku V40 ja S40 T4 oli aika suosittu amispulkka ja aika rujoon kuntoon niitä "paranneltiin".

Ja hinnat ei ole pysyneet kovin korkealla. Piti ihan vilkaista niin tonnista ylöspäin löytyy paljonkin. Kilsoja sitten on mittarissa. Harmi kyllä yhtään amisversiota ei sattunut silmään, kaipa niitäkin on jos jaksaisi katsella tarkemmin.

Muutenhan tuo on ihan hyvännäköinen kiesi.
 
Ja hienot moottorit noissa ainakin on. Tuon kanaverkko puskurin kuitenkin vaihtaisin alkuperäisempään :)
 
Vittuun tuo maranelloa matkiva tarra tuosta voben etuloksusta...antaa todella amismaisen kuvan omistajasta vaikka kuinka muka-muka hauska ehkä onkin...
Miksi? Se on vähän sama kuin audiclub.fi tai joku bimnerifoorumitarra takalasissa.

Siellä on ihan oma tarranbongausketju jne.

-ex Volvolandialainen...
 
Kuka täällä on mieltään pahoittanut? Jos siis minuun viittaat?

Juu, älä pidä aivan idiottina mitä tulee noihin hirvitarroihin ja niiden historiaan, ainut mitä itse tiedän vrcf:än jäsenenä on se että esim.volvolandian orkkistarrat oli niitä "perinteisiä" tarroja eli takalasitarroja missä oli muistaakseni farkkuvobe ja clubiteksti....sen jälkeen myivät niitä retardeja "tappajatakaveto"-tarroja..:facepalm:

Kuten sanoin, tuollaiset ferrarin kopioembleemit vain on vitun mauttomia.Olen itse noita nähnyt saksassa tosin audeissa ja jopa japskiautoissa mutta yhtä tyynni, itselle "ferraritarran" liimaaminen kansanautoon on merkki vajakkiudesta.


Edit: löytyihän se kun oikein etsi...PrancingMoose.com
 
Kuka täällä on mieltään pahoittanut? Jos siis minuun viittaat?

Juu, älä pidä aivan idiottina mitä tulee noihin hirvitarroihin ja niiden historiaan, ainut mitä itse tiedän vrcf:än jäsenenä on se että esim.volvolandian orkkistarrat oli niitä "perinteisiä" tarroja eli takalasitarroja missä oli muistaakseni farkkuvobe ja clubiteksti....sen jälkeen myivät niitä retardeja "tappajatakaveto"-tarroja..:facepalm:

Kuten sanoin, tuollaiset ferrarin kopioembleemit vain on vitun mauttomia.Olen itse noita nähnyt saksassa tosin audeissa ja jopa japskiautoissa mutta yhtä tyynni, itselle "ferraritarran" liimaaminen kansanautoon on merkki vajakkiudesta.


Edit: löytyihän se kun oikein etsi...PrancingMoose.com
Nyt mennyt kunnolla tunteisiin.

Mutta itse asiaan niin tuo tarra on mielestäni oikein sopiva ja hauska noihin laitettuihin Volvoihin.
 
En hermostu, joten diaz voi painua sinne missä pippuri kasvaa, olet aina joka threadissä urkeloimassa ja aggroamassa...Oma on mielipiteeni ja sillä hyvä, edelleen, OMASTA mielestäni on mauttomista mauttominta liimailla "kansanautoon" tarroja joissa selkeästi kopioidaan oikeasti ylemmän luokan urheiluauton logoa, se vaan ei itselle mene jakeluun ketä moiset hassutukset nakrattelee.Päinvastoin, noita kun näkee niin myötähäpeä on se ensimmäinen asia...tuo nyt vaan on niin saatanan noloa:facepalm:
 
Diaz kun äRRää haikailee, hae tämä pois :D Magneettiset hirvilätkätkin saa mukaan jos tykkää :p
 

Liitteet

  • r.jpg
    r.jpg
    446,2 KB · Luettu: 384
Päinvastoin, noita kun näkee niin myötähäpeä on se ensimmäinen asia...tuo nyt vaan on niin saatanan noloa

Ei diaz tuota ymmärrä, koska sillä on itselläänkin Volvo. Tämä tarkoittaa automaattisesti että jos jokin liittyy Volvoon jollain tapaa, se ei voi olla negatiivista. Ikinä. Ja itse asiaan, onhan nuo tarrat ihan helvetin noloja liikenteessä. Tosin hyvä tietää, että kyseessä on vajakki ratin takana joten voi aina itse ottaa etäisyyttä. Noilla vajakkitarroilla kun yleensä "näytetään vähän miten laitettu volle kulkee". :facepalm:
 
Ja itse asiaan, onhan nuo tarrat ihan helvetin noloja liikenteessä. Tosin hyvä tietää, että kyseessä on vajakki ratin takana joten voi aina itse ottaa etäisyyttä. Noilla vajakkitarroilla kun yleensä "näytetään vähän miten laitettu volle kulkee". :facepalm:

Onhan ne typeriä mutta suurimmalla osalla meistä on suurempiakin murheita kun hermostua jostain auton tarroista. Ja mitä myötähäpeään tulee niin näitä sun vajakki-höpinöitä lukemalla myötähäpeän voi todella kokea.
 
Tietääkö joku onko auton pellit ruostesuojattu pellin toiselta puolelta? Ajattelin lokarin läpi porata reiän jotta saan pienen lommon oikaistua, mutta en tiedä uskallanko.
 
Auton peltejä ei yleensä ole sinkitsemistä (sinkkaamista? sinkitöintiä?) kummemmin ruostesuojattu tehtaalla. Siksi ne ruostuu tässä maantiesuolan luvatussa maassa.

Pieni lommo pitäisi pystyä oikaisemaan vetämällä ulkopuoleltakin, vai onko niin pahassa paikkaa?
 
Ei diaz tuota ymmärrä, koska sillä on itselläänkin Volvo. Tämä tarkoittaa automaattisesti että jos jokin liittyy Volvoon jollain tapaa, se ei voi olla negatiivista. Ikinä. Ja itse asiaan, onhan nuo tarrat ihan helvetin noloja liikenteessä. Tosin hyvä tietää, että kyseessä on vajakki ratin takana joten voi aina itse ottaa etäisyyttä. Noilla vajakkitarroilla kun yleensä "näytetään vähän miten laitettu volle kulkee". :facepalm:

:facepalm::facepalm::facepalm:
 
Kiven alla ovat kepilliset, tämä yksilö on tylsin vaihtoehto eli 2004 5-spd tomaatti. Ei varmaan muuten olisi itsellekkään tullut, mutta on niin siisti yksilö ja vasta 89tkm mittarissa.

Jos on kepillä niin täällä saattaisi olla toinenkin kiinnostunut Volvomies :vihellys:
 
Just, hienosti. Oliko vielä joku mielipide josta voit vittuilla? Ei voi ottaa noin helvetisti aivoon joku tarra, aikuiset ihmiset. :D
Onhan ne typeriä mutta suurimmalla osalla meistä on suurempiakin murheita kun hermostua jostain auton tarroista. Ja mitä myötähäpeään tulee niin näitä sun vajakki-höpinöitä lukemalla myötähäpeän voi todella kokea.
Ei diaz tuota ymmärrä, koska sillä on itselläänkin Volvo. Tämä tarkoittaa automaattisesti että jos jokin liittyy Volvoon jollain tapaa, se ei voi olla negatiivista. Ikinä. Ja itse asiaan, onhan nuo tarrat ihan helvetin noloja liikenteessä. Tosin hyvä tietää, että kyseessä on vajakki ratin takana joten voi aina itse ottaa etäisyyttä. Noilla vajakkitarroilla kun yleensä "näytetään vähän miten laitettu volle kulkee". :facepalm:
En hermostu, joten diaz voi painua sinne missä pippuri kasvaa, olet aina joka threadissä urkeloimassa ja aggroamassa...Oma on mielipiteeni ja sillä hyvä, edelleen, OMASTA mielestäni on mauttomista mauttominta liimailla "kansanautoon" tarroja joissa selkeästi kopioidaan oikeasti ylemmän luokan urheiluauton logoa, se vaan ei itselle mene jakeluun ketä moiset hassutukset nakrattelee.Päinvastoin, noita kun näkee niin myötähäpeä on se ensimmäinen asia...tuo nyt vaan on niin saatanan noloa:facepalm:
No niin, eiköhän tämä kinastelu jostain hirvitarrasta ollut tässä. Takaisin aiheeseen.
 
Omalta osaltani jatkan kuitenkin offtopicia sen verran, että tuo hirvilogohan on ihan tehtaan puolesta alkujaan lanseerattu ellen väärin muista. Ei siis vain mitään fanihommaa, vaikka sellaiseksi toki sittemmin muotoutunut. Liittyiköhän johonkin ajonvakautukseen ja hirvenväistökokeisiin tms. Eipä sillä saahan siitä silti tykätä tai olla tykkäämättä.

Tässä topicin aiheeseen liittyen varaosa-auto viime talvelta:

42541.jpg
 
Ajan 13 vuotta vanhalla A2:lla. Vahdoin juuri käytännössä koko etupään alustatekniikan uusiksi. Olen myös hankkinut autotalliin odottamaan 9 vuotta sitten täsmälleen samanlaisen moottorin ja vaihdelaatikon, joilla on ajettu vain 40 000. Edellinen auto kesti 26 vuotta ja minä itse ajoin sillä yli 22 vuotta, ja tavoittelen tällä täysin alumiinisella ja ruostumattomalla pikkuautolla sellaista vaatimatonta noin 40 vuoden käyttöikää. Olenko vähän pihi... ehkä, mutta aion jatkaa nykyistä lihaa syövää ja autoilevaa elämäntapaani vaikka bensiini maksaisi yli 5 euroa litralta. "Last man standing", kuten leffoissa sanotaan...
Auton rakenne on ikävä itse huoltajalle, mutta sen kanssa kuitenkin vielä pärjää. Asioita vain pitää muutella ja korjailla toisella lailla tehdyiksi, kun kertakäyttöisiin rakenteisiin joutuu kajoamaan. Mutteriniittipihdit ja muovikolvi ovat hyviä työkaluja ikävien rakenteiden muuttelemiseen. Asia vaatii vähän harrastuneisuutta. Tämän kun hyväksyy, ja ostaa parhaan mahdollisen älykaapeli ratkaisun minkä löytää, niin kyllä moderninkin auton kanssa vielä pärjää. Minulla yksi syy valita juuri Audi oli se, että oli ja on olemassa Ross-Tech niminen firma ja heidän tekemänsä VCDS ohjelmisto. Ilman noita ei olisi tullut mistään mitään.

"Mies joka ei itse huolla omaa ajoneuvoaan, on pelkkä teuraseläin."
 
Omalta osaltani jatkan kuitenkin offtopicia sen verran, että tuo hirvilogohan on ihan tehtaan puolesta alkujaan lanseerattu ellen väärin muista. Ei siis vain mitään fanihommaa, vaikka sellaiseksi toki sittemmin muotoutunut. Liittyiköhän johonkin ajonvakautukseen ja hirvenväistökokeisiin tms. Eipä sillä saahan siitä silti tykätä tai olla tykkäämättä.
2004 XC90:n (tai erikoismallin) jossain lanseeraus -tilaisuudessa Volvolla oli ihan oma, alkuperäinen hirvilogo:
008__scaled_600.jpg
 
Laitetaas lisää volvoja vaikkei hirvitarroja olekkaan.
Kakkosauton vaihto on edessä loppukesästä/syksyllä ja aiemmin postatut S60/V70 T5/R kelpaisi kovasti :hungry:
Ihan kiva R-Design ja toivottavasti tekniikkana on jotain muuta kuin D2/D3/T3. En muista saiko tuota D2:sta R-Designina 60-sarjalaisessa, mutta jotenkin säälittävän näköisiä nuo R-Design V40:t joissa sitten D2 lätkä perseessä.
 
Ihan kiva R-Design ja toivottavasti tekniikkana on jotain muuta kuin D2/D3/T3. En muista saiko tuota D2:sta R-Designina 60-sarjalaisessa, mutta jotenkin säälittävän näköisiä nuo R-Design V40:t joissa sitten D2 lätkä perseessä.

T3 ompelukone, ei budjetti riittäny T4/T5 näillä varusteilla eli lähes kaikki löytyy. Hyvin tälläkin ehtii, ohituksissa tosiaan kaipais vähän lisää potkua :btooth:
 
T3 ompelukone, ei budjetti riittäny T4/T5 näillä varusteilla eli lähes kaikki löytyy. Hyvin tälläkin ehtii, ohituksissa tosiaan kaipais vähän lisää potkua :btooth:
Juu ihan riittävä kone se tuohon on noin keskimäärin, mutta R-Designin ulkonäöllä odottaisi vähän enemmän.
 
En väitä etteivätkö volvot olisi hyviä ja luotettavia autoja, mutta jotenkin varsinkaan uudet eivät iske yhtään. En tiedä mikä siinä on. Jotenkin tylsiä tai jotain. :bored:
 
Laitoinpa ihan testiks kalvoo tänään kiinni takaikkunoihin. Ihan 50% miedot, kun ei sinänsä oo mitään intressejä lähtee ulkonäöllisesti juurikaan tummentelemaan. Oli muitakin syitä nyt koko hommaan (työt). Vois leiman jälkeen koittaa miltä näyttää kun etusivut on samalla sävyllä. Tupakkamuovit eestäkin sitten pois varmaan, mutta mitähän noille hirvitarroille sit tekis?!

sMWbpDg.jpg


Pientä projektia tässä muutenkin ko. auton suhteen. Helmat kuivumassa tällä hetkellä (sai vähän rälläkkää, wurthin roststoppia ja kiveniskumaalia). Puskurit uusittavana (940:stä kaksväriset (musta+korinväri).. Ikuisuusprojektihan tämä. :)

da58GY8.jpg
FIUcVSK.jpg
 
Kiven alla ovat kepilliset, tämä yksilö on tylsin vaihtoehto eli 2004 5-spd tomaatti. Ei varmaan muuten olisi itsellekkään tullut, mutta on niin siisti yksilö ja vasta 89tkm mittarissa.

Makuasioita tietysti, mutta kyllähän tehokas auto on nautinto ajaa automaattina. Niin vaivatonta ja helppoa ja nämä Volvothan on melkoisen ripeitä automaateiksi. Joku manuaalilla räpeltäminen ei oikein tälläiseen autoon sovi, pikkusportit erikseen.
 
Ei kannata ottaa äRrää automaattina, ainakaan sitä 5 vaihteista. Huono kiihtyvyys. Manuaali R 0-100 5,7sek ja automaattina 7,5 (en tiedä pitääkö toi 7,5 paikkaansa, nopea googlaus) Jos pitää niin häviää manuaali T5:selle (6.8s) Mutta se 6 vaihteinen automaatti on sitten ihan eri laatikko
 
Ei kannata ottaa äRrää automaattina, ainakaan sitä 5 vaihteista. Huono kiihtyvyys. Manuaali R 0-100 5,7sek ja automaattina 7,5 (en tiedä pitääkö toi 7,5 paikkaansa, nopea googlaus) Jos pitää niin häviää manuaali T5:selle (6.8s) Mutta se 6 vaihteinen automaatti on sitten ihan eri laatikko

Itsellä oli muutaman vuoden juurikin tuolla 5-lovisella automaatilla ärrä. Siinä seiskan päällä aika oli, ei ollut nopea lähtemään paikalta. Itse en kyllä ostaisi Volvoa manuaalilla, kun ei ne kumminkaan mitään urheiluautoja ole vaikka tehoa onkin. Mukavia maantiejunia ne on :)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, auto ois jokseenkin puhdas ja koristeltu kevyesti. Lauantaina pienehkö hääautokeikka :)
Kolmas keikka, ja enpä minä tuota hääautona mitenkään mainostakaan, väri ja yleinen maalipinnan kunto (takakontti mm.) on vähän sellaisia asioita, että ei varmasti monelle oikein kelpaisi edes. Ja enpä tuosta keikasta nyt älytöntä summaa ole vaillakaan, eri asia jos jollain siipi-käkkylällä tekisi niin helposti muutaman satasen tohtisi pyytää.


 
Puma pestynä, alla alkuperäiset aluvanteet.



Muoviset keskiöt eivät ole paikallaan, koska ovat sen verran rumassa kunnossa. Askartelin tänään niiden kanssa ja testasin yhden maalaamista kolikolilla. Väri sattui osumaan oikeaan, mutta noiden alkuperäinen maali on sen verran paksua, että päällemaalattu osa näkyy selvästi. Tarvii siis jotain paikka-ainetta siihen säätää, tai sitten hioa/poistaa alkuperäinen maali muualtakin.
 
Noniin, auto ois jokseenkin puhdas ja koristeltu kevyesti. Lauantaina pienehkö hääautokeikka :)
Kolmas keikka, ja enpä minä tuota hääautona mitenkään mainostakaan, väri ja yleinen maalipinnan kunto (takakontti mm.) on vähän sellaisia asioita, että ei varmasti monelle oikein kelpaisi edes. Ja enpä tuosta keikasta nyt älytöntä summaa ole vaillakaan, eri asia jos jollain siipi-käkkylällä tekisi niin helposti muutaman satasen tohtisi pyytää.




Siistissä käyttökunnossahan toi on, jos haluaa paremman niin sitten ovet ja luukku uusiksi, kilvetkin kun tilais uudet niin paranis ilme kummasti ja putkia vähän lyhentäisin.
 
Siistissä käyttökunnossahan toi on, jos haluaa paremman niin sitten ovet ja luukku uusiksi, kilvetkin kun tilais uudet niin paranis ilme kummasti ja putkia vähän lyhentäisin.

Joo, ovet ja luukku ois haaveissa joko tehdä uusiksi tai sitten kun ois varaa ostaa joku raato mistä ottaa paremmat ovet, noihin on joku mielipuoli sotkenut sisäpuolelle alalaitaan helvetisti lasikuitua ja ties mitä paskaa, ei yhtään innosta ruveta semmosta sekasotkua työstämään.

Iteki miettinyt että lyhentääkö putkia mutta ei viittis kun ne on päistä kantattu Chryslerin pentastar:n mallisiksi, ei mitään käryä onko joku itse tehnyt vai löytyykö tommosia jostain valmiina...

Jos joku ei tiedä mikä on pentastar niin:
5514575.gif
 
Ota pätkä pois välistä ja hitsaa nuo kantatut päät takasin?

Hyvin kyllä pukee tuo väri tuota autoa imho.
 
Iteki miettinyt että lyhentääkö putkia mutta ei viittis kun ne on päistä kantattu Chryslerin pentastar:n mallisiksi, ei mitään käryä onko joku itse tehnyt vai löytyykö tommosia jostain valmiina...

Eikö nuo röörit noin pitkiä vanhoina hyvinä aikoina olleet, turha juosta muotioikkujen perässä klassikkopeleillä...
 
  • Tykkää
Reactions: XLi
Nissan Qashqai 1.5dCi Visia vuosimallia 2013. 6-vaihteinen manuaali, 110hp. Celticin Stage 1 ohjelmaa miettinyt, saisi noin 40hp ja kutakuinkin saman verran vääntöä lisää. Tässä pohdin toisiko kaivattua pientä piristystä autoon, hintaa kun se viisi hunttia on.

Vuodenvaihteessa Nissan saapui palvelukseen, nyt n. 152tkm ajettu. Reilun 6tkm jälkeen voi todeta että suht siedettävä ajaa 2005 vuoden AWD CR-V:n jälkeen.

Varustelista ei ole kovin kummoinen koska Visia:
- vakkari
- ajonvakautusjärjestelmä
- Defan 300w säteilylämmitin sisätilalämppärillä (asensin jälkikäteen)
- monitoimiratti (mm. bluetooth audio/call)

Auto menossa loppukeväästä fiksarille myllytykseen, lopuksi keraaminen pinnoite päälle.

801469cd6bb11197997f5b8b9b299997.jpg

2-step myllytys ja Nanolex SI3D HD pinnoite ammattilaisen tekemänä, katto teipattu Hexis malliston mustalla, ei high gloss väri mutta ei täysin mattakaan. Pitää uusi kuva kaivaa puhelimen syövereistä.

CT:n ohjelmalla hieman piristystä arkiajoon:

110hp -> 141hp
177lb/ft -> 221lb/ft

Maantiekulutus edelleen siinä 4,5l/100km, ja lisää elävyyttä käytännössä koko tehoalueella.
 
Reilun kuukauden on tullut ensimmäisellä omalla dieselillä ajeltua. -14 Citikan DS 5. E-hdi 1.6
 

Liitteet

  • 20170526_125805-3024x2268.jpg
    20170526_125805-3024x2268.jpg
    1,6 MB · Luettu: 134
Ei kannata ottaa äRrää automaattina, ainakaan sitä 5 vaihteista. Huono kiihtyvyys. Manuaali R 0-100 5,7sek ja automaattina 7,5 (en tiedä pitääkö toi 7,5 paikkaansa, nopea googlaus) Jos pitää niin häviää manuaali T5:selle (6.8s) Mutta se 6 vaihteinen automaatti on sitten ihan eri laatikko
Se on sitten toinen juttu, että mikä se ero on käytännössä.
 
Ero on se että automaatissa tehoja/ahtoja rajoitetaan paikalta-/matalasta vauhdista kiihdyttäessä.

Manuaali on 300hv paikaltaankin lähtiessä. Automaatti (vanha ainakin) ei.
Mikähän tuossa on taustalla? Kyllähän perinteinen momentinmuunnin kestäisi täyden voiman ulosmittauksen jo pienilläkin kierroksilla. Ainakin bemarilla ja ilmeisesti mersullakin on juuri toisinpäin että mehulinkoa käytetään siellä missä manuaali ei samankokoisena pakettina kestäisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 201
Viestejä
4 489 439
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom