Omakotitalossa asuminen (yleistä höpinää elämisestä ja kustannuksista)

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 303
Mites on. Uusin antennimaston mökillä ja tuli mieleen että pitääkös näissä olla jokin ukkosenjohdatin?
Eihän tuo nyt mikään pitkä ole, 1.5m masto jossa kiinni TV ja 4G antennit. Eihän tuossa vanhassa ole koskaan ollut mitään ukkosenjohdatinta, mutta nyt uutta asentaessa tämä tuli mieleen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 922
Mites on. Uusin antennimaston mökillä ja tuli mieleen että pitääkös näissä olla jokin ukkosenjohdatin?
Eihän tuo nyt mikään pitkä ole, 1.5m masto jossa kiinni TV ja 4G antennit. Eihän tuossa vanhassa ole koskaan ollut mitään ukkosenjohdatinta, mutta nyt uutta asentaessa tämä tuli mieleen.
Ohjeiden mukaan pitäis mielestäni olla aina maadoitettu. Omaani en ole maadoittanut enkä tiedä miten pitäis tehdä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 102
Mites on. Uusin antennimaston mökillä ja tuli mieleen että pitääkös näissä olla jokin ukkosenjohdatin?
Eihän tuo nyt mikään pitkä ole, 1.5m masto jossa kiinni TV ja 4G antennit. Eihän tuossa vanhassa ole koskaan ollut mitään ukkosenjohdatinta, mutta nyt uutta asentaessa tämä tuli mieleen.
Pitäisi ohjeiden mukaan olla maadoitettu, toki yleensä maadoitetaan talon maadoituskiskoon jota pidän hölmönä.
Jos haluaisin itse maadoittaa, niin 16neliön kaapeli suorinta reittiä alas ja maadoitussauva maahan, tai kuoreton kupari kaivaen pois päin talosta.

20vuotta antennihommia itse tehnyt, kertaakaan ei ole salama osunut itse antenniin.(Puut on yleensä korkeammalla) Se sähkö mikä lähelle iskeneestä salamasta purkautuu rikkoo oman kokemuksen perusteella laitteita ihan yhtälailla on se maadoitus tai ei.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 913
Viestejä
4 344 765
Jäsenet
72 292
Uusin jäsen
marckus

Hinta.fi

Ylös Bottom