OLED-TV

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Joo mä kävin just tänään gigantissa viel ihailemassa tota sonyn kuvaa kun se kerran tuli tilattua, se liiketoisto tuntui ihan järkyttävän hyvältä :love:
Hyvä vielä muistaa tosta sonysta että sen 77" on parempi kuin 65" koska 65" on vain semi glossy screen, siinä ei musta näytä niin mustalta kuin glossylla (joka on 77" mallissa) ja heijastuksenpoistot eivät ole myöskään yhtä hyvät.
Vittu kun olis jo ens viikko. o_O:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349


Minkälaisia tvtasoja jengillä on? Asun itse yksiössä ja mitään hervottoman kokoista ei oikein voi hankkia. Mulla kuvassa oleva Ikea lack 100x55cm. Monet tasot mitä katsonut on max 42cm syviä. Mulla on erillinen jalka (koska LG oma niin matala) ja Soundbar jotka vie kyllä vähintään sen 48-50cm tilaa eikä tuo 55cm myöskään ole liikaa..tai näin olettaisin, kunhan nyt sen telkkarin vielä saan tuohon jalalle keikkumaan. Pidän soundbaria siis dolbyn takia tuossa tason päällä..
Oma taso on 160x45cm muistaakseni. Pieni taso näyttää typerältä ison tv:n alla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Kyssäri taas Sonyn A80J omistajille...
Onko noiden tv:n jalkojen alla jotain pehmusteita?
Eli jos tv:tä siirtelee niin liukuuko ne suht helposti ja vetääkö naarmuja tv tasoon...
Mulla on yleensä joku hyllylevy jalkojen alla, mutta koska tuo soundbar asetus nostaa sen jo 6.8cm ylös tasolta, hyllylevy nostaisi sen liian korkealle, sekä netin mukaan 77" jalkojen välissä on yli metrin verran tilaa, eikä nyt satu löytymään niin helvetin pitkiä hyllylevyjä ainakaan mun autotallissani...
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Kyssäri taas Sonyn A80J omistajille...
Onko noiden tv:n jalkojen alla jotain pehmusteita?
Eli jos tv:tä siirtelee niin liukuuko ne suht helposti ja vetääkö naarmuja tv tasoon...
Mulla on yleensä joku hyllylevy jalkojen alla, mutta koska tuo soundbar asetus nostaa sen jo 6.8cm ylös tasolta, hyllylevy nostaisi sen liian korkealle, sekä netin mukaan 77" jalkojen välissä on yli metrin verran tilaa, eikä nyt satu löytymään niin helvetin pitkiä hyllylevyjä ainakaan mun autotallissani...
Ainakin meidän kuusvitosen jalat imaisi lujasti tasoon kiinni, ei liiku nostamatta mihinkään.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
Ai otitko siis sen 69 euron (normihinta 99 euroa) Elcaren, jossa ei oo onsitea, vai saitkos sen 149 euron Elcaren, jossa on on-site (eli että korjaus tapahtuu paikan päällä, ei tarvi viedä telkkaria mihinkään) alempaan hintaan?
Otin se 149e mutta sais siitä elcari kortilta sen 100e takas eli 49e jäi onsite takuu maksaa :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Kyssäri taas Sonyn A80J omistajille...
Onko noiden tv:n jalkojen alla jotain pehmusteita?
Eli jos tv:tä siirtelee niin liukuuko ne suht helposti ja vetääkö naarmuja tv tasoon...
Mulla on yleensä joku hyllylevy jalkojen alla, mutta koska tuo soundbar asetus nostaa sen jo 6.8cm ylös tasolta, hyllylevy nostaisi sen liian korkealle, sekä netin mukaan 77" jalkojen välissä on yli metrin verran tilaa, eikä nyt satu löytymään niin helvetin pitkiä hyllylevyjä ainakaan mun autotallissani...
Mulla on A84 ja siinä on jotain samettista materiaalia jaloissa mikä ei naarmuuta eikä ole liukas.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Eli pakko siihen on sitten jotain lautaa väsätä alle jos tota ei vetämällä siirtämään pysty :(
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
90
sentti.jpgsentti2.jpg
Kyl tossa IKEA Beståssa (120cm) sais olla sentti lisää syvyyttä että menis vielä nätimmin toi soundbar tohon, mutta kiitos suosituksista. Maanantaina pitäs tulla aamusta uus C1 ja kattoo millon sit ehtii sen laittamaan jalkaan ja paikoilleen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Eli pakko siihen on sitten jotain lautaa väsätä alle jos tota ei vetämällä siirtämään pysty :(
Miksi pitää vedellä ?
Ota pehmusteet pois, niin eiköhän ala luistamaan.


Jotain tälläistä tarvitset / haluat ? ( esimerkki vain )



 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Miksi pitää vedellä ?
Ota pehmusteet pois, niin eiköhän ala luistamaan.


Jotain tälläistä tarvitset / haluat ? ( esimerkki vain )



Jotain tollasta joo mut tonki pitäis olla 2x isompi että mahtuisi…
Ja ihan vaan siksi ku on 3m leveä sohva ja jos menen kulmaan röhnöttämään niin olis kiva saada telkkaria helposti hitusen käännettyä sinnepäin.
Sekä atm mulla tulee niin tiukasti toi 77 hyllyjen väliin että johtojen liittämistä varten se tarttis saada niin et jalka tulee tilapäisesti yli tv tason jotta sinne mahtuu käsi kirjahyllyn ja näytönreunan välistä, tohon se alla oleva lauta olis kans ihan omiaan…
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Sonyn Bravia Core-palvelussa on monia Imax-elokuvia. Pitäisikö ne näkyä koko ruudulla ilman mustia palkkeja? Esim ilmaisista elokuvista Arrival on Imax mutta ei täytä koko ruutua.
 
Liittynyt
11.08.2021
Viestejä
38
Onko Sonyn A80J Oledeissa paneelissa suojakalvo kuten LGssä? Onko muilla olleet A80Jssä Sonyn Bravia -tarra paneelissa yläoikeakalla ja virrankulutustarra alaoikealla? Itsellä puuttuu eka kokonaan, toka oli takana teipillä.

Alan tulla skeptiseksi, että ei kai oma A80J ole asiakaspalautus. Toisaalta laatikossa olivat muoviremmit, näyttäisi olevan teipattu vain kerran, oheistarvikkeet oli sinetöity ja näytön alareunassa on jokin suojakalvo... Muutenkin mintti. Lähinnä asiakaspalautuksessa se, onko ollut jokin tekninen syy, miksi palautettu.

En ole näemmä yksin eli ehkä kyse on vaan Sonyn toimista:

Sinänsä tarrrojen puute tai sijoittelu taakse on loogista, jos televisio on suunnattu suoraan myyntiin eikä liikkeen esittelymalliksi, jossa tarrojen halutaan komeilevan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Onko Sonyn A80J Oledeissa paneelissa suojakalvo kuten LGssä? Onko muilla olleet A80Jssä Sonyn Bravia -tarra paneelissa yläoikeakalla ja virrankulutustarra alaoikealla? Itsellä puuttuu eka kokonaan, toka oli takana teipillä.

Alan tulla skeptiseksi, että ei kai oma A80J ole asiakaspalautus. Toisaalta laatikossa olivat muoviremmit, näyttäisi olevan teipattu vain kerran, oheistarvikkeet oli sinetöity ja näytön alareunassa on jokin suojakalvo... Muutenkin mintti. Lähinnä asiakaspalautuksessa se, onko ollut jokin tekninen syy, miksi palautettu.

En ole näemmä yksin eli ehkä kyse on vaan Sonyn toimista:

Sinänsä tarrrojen puute tai sijoittelu taakse on loogista, jos televisio on suunnattu suoraan myyntiin eikä liikkeen esittelymalliksi, jossa tarrojen halutaan komeilevan.
Ei ollut mitään tarroja eikä kalvoja. Ei sitä kyllä oltu aiemmin avattukaan.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Lg C1:ssä ei tarvitse näemmä nettiyhteyttä mihinkään missään vaiheessa. Tv näkyy, ja kuva näkyy. Kuva näyttää hyvältä, ehkä liian kontrastikkaalta. Firmiksen voi joskus usb-tikulla päivittää, jos tulee jotain bugeja vastaan. Tähän mennessä on kaikki kyllä toiminut HDR-materiaalia myöten, joten ei kai tässä. Tv:ssä ei ole logoja, ja käynnistyksessä olevan logon sai piilotettua mute-nappia hakkaamalla. Eli käytännössä pääsee nauttimaan pelkästä hyvästä kuvasta, ja tv-lähetyksistä, ilman mitään säätöä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Onko Sonyn A80J Oledeissa paneelissa suojakalvo kuten LGssä?
Ei ole. Tämä tieto tuli usein vastaan, kun tässä oon kuukauden tehnyt taustatyötä ja lukenut ulkomaidenkin foorumit yms läpi. Mullakin kyllä on jotenkin näissä aina se pelko, että mitäs jos on asiakaspalautus (jos ei käytönjälkien suhteen niin sen suhteen, että asiakas todennut paneelin huonoksi ja pistänyt vaihtoon), mutta tuosta sitä ei tosiaan voi päätellä.
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
90
Itse yllätyin kun omassa 77A80J ei ollut niitä lukituspaloja paketin ulkokuoressa jotka pitäisi siis irrottaa että ympäröivä pahvi nousee pois. Ei niitä ole koskaan ollutkaan ja muutenkin itse paketti ja sisältö oli koskematon.

Laitetaan tähän vielä grayscale 5%, kuva korostaa huomattavasti eikä normikatselussa näy. 10% slidessä ei näy mitään "ongelmaa". Haluan vain katsoa muuttuuko se paremmaksi sisäänajon myötä.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Itse yllätyin kun omassa 77A80J ei ollut niitä lukituspaloja paketin ulkokuoressa jotka pitäisi siis irrottaa että ympäröivä pahvi nousee pois. Ei niitä ole koskaan ollutkaan ja muutenkin itse paketti ja sisältö oli koskematon.
Ihan samaa ihmettelin itsekin, ohjeiden mukaan ne olisi pitänyt olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Lg C1:ssä ei tarvitse näemmä nettiyhteyttä mihinkään missään vaiheessa.
Etkö käytä suoratoistopalveluita?

Eli käytännössä pääsee nauttimaan pelkästä hyvästä kuvasta, ja tv-lähetyksistä, ilman mitään säätöä.
Onko sulla siis joku UHD Blu-Ray, jonka kautta saat sitä laadukasta kuvaa? TV-lähetysten laatu on tosiaan mitä on, ei 4k, eikä UHD. Eli aika paljon jää kokematta kuvanlaadusta sitä kautta.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
727
Itse yllätyin kun omassa 77A80J ei ollut niitä lukituspaloja paketin ulkokuoressa jotka pitäisi siis irrottaa että ympäröivä pahvi nousee pois. Ei niitä ole koskaan ollutkaan ja muutenkin itse paketti ja sisältö oli koskematon.

Laitetaan tähän vielä grayscale 5%, kuva korostaa huomattavasti eikä normikatselussa näy. 10% slidessä ei näy mitään "ongelmaa". Haluan vain katsoa muuttuuko se paremmaksi sisäänajon myötä.
Omassa OLED:issa parani huomattavasti ekojen käyttötuntien ja sulkemisen jälkeen. Sen jälkeen en ole havainnut mitään muutosta. Pientä pystyviivaa toisinaan erottaa keskioikealla ihan normaalissa käytössä, mutta ei se häiritse. Niin ja tuo näyttää minusta hyvältä.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
417
Sonyn Bravia Core-palvelussa on monia Imax-elokuvia. Pitäisikö ne näkyä koko ruudulla ilman mustia palkkeja? Esim ilmaisista elokuvista Arrival on Imax mutta ei täytä koko ruutua.
Ainakin 4k levyillä noissa Imax elokuvissa usein vaihtelee kohtauksittain tuo kuvasuhde. Eivät siis monesti ole koko elokuvan ajan täydellä ruudulla.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Ainakin 4k levyillä noissa Imax elokuvissa usein vaihtelee kohtauksittain tuo kuvasuhde. Eivät siis monesti ole koko elokuvan ajan täydellä ruudulla.
Tämän tiesinkin,mutta en pikaisella elokuvan läpikelauksella löytänyt tuollaista kohtausta. Voiko elokuva olla imax ilman kokoruudun kuvaa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Tämän tiesinkin,mutta en pikaisella elokuvan läpikelauksella löytänyt tuollaista kohtausta. Voiko elokuva olla imax ilman kokoruudun kuvaa.
Mistään en mitään tiedä, mutta imaxin tyypillinen kuvasuhde on wikin mukaan 1.90:1, joka on aavistuksen leveämpi kuin tavallinen töllötin. Periaatteessa siis sanoisin, että imax ei nimenomaan voi olla kokoruudun kuvaa. Toki voin olla väärässä.
 
Liittynyt
11.08.2021
Viestejä
38
Ei ollut 65" A80Jssäkään niitä klipsuja laatikon alaosassa. Jostain unboxing videosta olin kuulevinani, että Sony olisi luopunut niistä, koska ovat joskus vaurioittaneet televisiota vioittuessaan.

Avaamaton omakin oli, mutta tullut skeptiseksi. Parasta olisi unohtaa tällaiset ajatukset ja vaan keskittyä upeaan kuvanlaatuun. Nyt siitä kannattaa nauttia eikä esim vasta 4 vuoden päästä, kun ei nykypäivänä tiedä, kuinka kauan elektroniikka kestää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Mistään en mitään tiedä, mutta imaxin tyypillinen kuvasuhde on wikin mukaan 1.90:1, joka on aavistuksen leveämpi kuin tavallinen töllötin. Periaatteessa siis sanoisin, että imax ei nimenomaan voi olla kokoruudun kuvaa. Toki voin olla väärässä.
Tämä. Sitten jos sitä mennään käpälöimään, menetetään aina jotain siitä, mikä kuvan pitäisi olla.

Hyvänä esimerkkinä on jäänyt mieleen yksi lempileffoistani Carpenterin Halloween, jossa VHS-version kohtauksessa pari tulee pakusta sisään ja alkaa kuhertelemaan sohvalla. Kuuluu Michaelin hengitys. Vasta kun sai DVD:llä oikean laajakuvaversion (no, okei. Tuli siitä varmaan VHS:lläkin kunnon laajakuvaversio, but you get the point), huomasi että kuvan reunalla näkyi Michael seuraamassa paria... 4:3-versiossa Michael leikkautui kuvasta pois... Sanoisin, että tuo pilaa täysin sen, mitä ohjaaja on tarkoittanut kohtauksella tehdä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Lunastin Bravia Coresta Spiderman(oliko se nyt far from home) ja tosiaan action-kohtaukset on koko ruudulla. Upea kuvanlaatu ja a80j häikäisee, on vähintään riittävän kirkas.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 200
Lunastin Bravia Coresta Spiderman(oliko se nyt far from home) ja tosiaan action-kohtaukset on koko ruudulla. Upea kuvanlaatu ja a80j häikäisee, on vähintään riittävän kirkas.
Paljonkos tuolla bravia coressa niitä ilmaisia leffoja on?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Paljonkos tuolla bravia coressa niitä ilmaisia leffoja on?
A80j:n ostaja saa lunastaa 5 elokuvaa omaksi ja sitten on vuoden katseluoikeus ilmaisiin elokuviin jotka taitavat olla vähän vanhempia (tai huonompia). Niitä on paljon, kymmeniä jos ei jo satoja. En laskenut.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
105
Keskiviikosta lähtien tullut tuijoteltua 65" B1, onhan se aika upea entiseen 60" nanocelliin verraten. Kirkkaus on enemmän kun riittävä valoisassakin tilassa vaikka jotkut oledien kirkkautta moittivatkin. Vähän joutui asetuksia muuttelemaan SDR ja HDR sisällölle.

Pelaamista en ole vielä kokeillut kun tuskin riittää tuossa 3070 potku 4k pelaamiseen. Varmaa odoteltava jos noita ps5 saisi joskus.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Keskiviikosta lähtien tullut tuijoteltua 65" B1, onhan se aika upea entiseen 60" nanocelliin verraten. Kirkkaus on enemmän kun riittävä valoisassakin tilassa vaikka jotkut oledien kirkkautta moittivatkin. Vähän joutui asetuksia muuttelemaan SDR ja HDR sisällölle.

Pelaamista en ole vielä kokeillut kun tuskin riittää tuossa 3070 potku 4k pelaamiseen. Varmaa odoteltava jos noita ps5 saisi joskus.
DLSS maksimiin ja hyvin rullaa. VRR korjaa pikkuvirheet. Kannattaa ainakin kokeilla!
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Siis dlss ultra performance?
Riippuu varmaan ihan pelaajasta että missä kohtaa kokee kuvan muuttuvan puuroksi, ja toisaalta myös pelistä sillä yli 120fps ruudunpäivitysnopeudesta ei ole kovasti hyötyä tässä tapauksessa.
 
Liittynyt
11.08.2021
Viestejä
38
A80j:n ostaja saa lunastaa 5 elokuvaa omaksi ja sitten on vuoden katseluoikeus ilmaisiin elokuviin jotka taitavat olla vähän vanhempia (tai huonompia). Niitä on paljon, kymmeniä jos ei jo satoja. En laskenut.
Voiko ne ladata sieltä vai ovatko katsottavissa vain Coressa?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 050
A80j:n ostaja saa lunastaa 5 elokuvaa omaksi ja sitten on vuoden katseluoikeus ilmaisiin elokuviin jotka taitavat olla vähän vanhempia (tai huonompia). Niitä on paljon, kymmeniä jos ei jo satoja. En laskenut.
Löytyykö jostain ohjetta kun ei tuo core yms oo tuttuja.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
Ise olen miettinyt nykyisen LG OLED55B7 tv:n tilalle joko LG OLED C1- tai Sony A80J-mallia. Muuten ottaisin Sonyn, mutta siinä mietityttää tuoo VRR:n puute, mutta Sonyhan on luvannut tuon päivityksenä vuoden loppuun mennessä. Onkohan tuo ominaisuus varmasti tulossa päivityksenä?
 
Liittynyt
13.03.2021
Viestejä
90
Ise olen miettinyt nykyisen LG OLED55B7 tv:n tilalle joko LG OLED C1- tai Sony A80J-mallia. Muuten ottaisin Sonyn, mutta siinä mietityttää tuoo VRR:n puute, mutta Sonyhan on luvannut tuon päivityksenä vuoden loppuun mennessä. Onkohan tuo ominaisuus varmasti tulossa päivityksenä?
Eiköhän se ole koska muille malleille sitä on jo tiputeltu. Tulee vaiheittain.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
324
Itseäni hieman huvittaa että VRR on television valitaperuste.
Miten olemme pärjänneet 2021 vuoteen asti ilman sitä ? On kyllä ollut aika tuskaista, ja pelaamisesta ei ole tullut juuri mitään.
Mikäs tässä itsessään huvittaa? Jos on mahdollista valita kaksi samanhintaista autoakin jossa toisessa on vakkari ja toisessa ei niin eipä tarvitse kahteen kertaan miettiä :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Foorumilla korostu teknohössötyksen tärkeys ja välttämättömyys. Kaikkea uutta pidetään välttämättömyytenä. Satunnainen sunnuntaopelaaja saa sellaisen kuvan , että ilman VRR ei voi pelata. Samalla perusteella voi sanoa, että millään muulla telkkarilla kuin OLEDilla ei voi pelata.

Hyviä juttujahan nämä ovat, mutta niiden tärkeys hieman ylikorostuu omasta mielestäni.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
272
Itseäni hieman huvittaa että VRR on television valitaperuste.
Miten olemme pärjänneet 2021 vuoteen asti ilman sitä ? On kyllä ollut aika tuskaista, ja pelaamisesta ei ole tullut juuri mitään.
Ei tuo nyt ainoa valintaperuste ole, mutta kyllä itse ainakin painoarvoa sille annan.

P.S: Kyllähän sitä pärjää kun ei paremmasta tiedä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Konsolit ovat muutenkin nykyään melko hyviä pysymään framerate targeteissa, olipa se 60 tai 120 fps (ei kai nykyään enää ole 30 fps pelejä, eihän?). Kiitos adaptiivisen resoluution ja monien muiden renderöintitekniikoiden. Siksi mielestäni VRR on täysin turha konsolipelaamiseen koska frameratet tökkivät niin harvoin, eikä joku pieni 58-60fps seilaaminen aiheuta pahaa kuvan repeilyä. Onhan se kiva ominaisuus kun sen saa monesti kaupan päälle, mutta se ainoana valintaperusteena… Kun tradeoffi on monesti se, että esim. local dimming ei toimi yhtäaikaa sen kanssa.
Toki jos käyttää telkkaria pc:n näyttönä, siinä kohtaa ymmärrän VRR:n tärkeyden. Mutta se on tärkeää pienelle käyttäjäkunnalle jotka lyövät enemmän nappulaa tiskiin saadakseen tarvitsemansa. Siitä on tyhmää yleistää että kaikki pelaajat tarvitsevat sitä. Se ei ole niin mustavalkoista että on kaksi identtistä telkkaria joista toisesta puuttuu VRR ja kaikki muu on tismalleen samaa ja molemmat saman hintaisia.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
185
Konsolit ovat muutenkin nykyään melko hyviä pysymään framerate targeteissa, olipa se 60 tai 120 fps (ei kai nykyään enää ole 30 fps pelejä, eihän?). Kiitos adaptiivisen resoluution ja monien muiden renderöintitekniikoiden. Siksi mielestäni VRR on täysin turha konsolipelaamiseen koska frameratet tökkivät niin harvoin, eikä joku pieni 58-60fps seilaaminen aiheuta pahaa kuvan repeilyä. Onhan se kiva ominaisuus kun sen saa monesti kaupan päälle, mutta se ainoana valintaperusteena… Kun tradeoffi on monesti se, että esim. local dimming ei toimi yhtäaikaa sen kanssa.
Toki jos käyttää telkkaria pc:n näyttönä, siinä kohtaa ymmärrän VRR:n tärkeyden. Mutta se on tärkeää pienelle käyttäjäkunnalle jotka lyövät enemmän nappulaa tiskiin saadakseen tarvitsemansa. Siitä on tyhmää yleistää että kaikki pelaajat tarvitsevat sitä.
Joo edelliset kommentoijat nyt takertuivat tuohon VRR:ään. Kyllähän tuo HDMI 2.1 mahdollistaa esim 120hz pelaamiseen, joka on noista se merkittävämpi ominaisuus itselle.

Ise olen miettinyt nykyisen LG OLED55B7 tv:n tilalle joko LG OLED C1- tai Sony A80J-mallia. Muuten ottaisin Sonyn, mutta siinä mietityttää tuoo VRR:n puute, mutta Sonyhan on luvannut tuon päivityksenä vuoden loppuun mennessä. Onkohan tuo ominaisuus varmasti tulossa päivityksenä?
Televisio kannattaa ostaa ominaisuuksien perusteella, jotka on olemassa ostohetkellä. Ei kannata liikaa luottaa noihin "tulee joskus". Molemmat TV:t on hyviä, tuskin kummallakaan menee metsään. Olen kyllä tykännyt tuosta omasta C1.

Yllättävän nopeasti nuo HDMI paikat kyllä täyttyy. Soundbar, PS5 ja PC kiinni niin on jo kolme HDMI 2.1 paikkaa käytetty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Miten olemme pärjänneet 2021 vuoteen asti ilman sitä ? On kyllä ollut aika tuskaista, ja pelaamisesta ei ole tullut juuri mitään.
Yhtä hyvin voisi katsella matskut mustavalkotelkkarilla tänäkin päivänä, koska joskus on pärjätty silläkin. Kehitys kehittyy ja ihmisten vaatimustaso nousee sen mukana, ihan normaali ilmiö. Mä vaihdoin B7->B9 ihan VRR:n takia. Ilman VRR-tukea olisi edelleen tuo B7 käytössä, ja 120hz on ihan tarpeeton ilman VRR:ää kun sellaisen ruudunpäivityksen ylläpitäminen aina ja jatkuvasti on mahdotonta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Foorumilla korostu teknohössötyksen tärkeys ja välttämättömyys. Kaikkea uutta pidetään välttämättömyytenä. Satunnainen sunnuntaopelaaja saa sellaisen kuvan , että ilman VRR ei voi pelata. Samalla perusteella voi sanoa, että millään muulla telkkarilla kuin OLEDilla ei voi pelata.

Hyviä juttujahan nämä ovat, mutta niiden tärkeys hieman ylikorostuu omasta mielestäni.
Eri käyttötarkotuksiinhan näitä hommataan. Jos pelaaminen on kärkipäässä tossa listassa niin ihan hyvin se VRR puute voi ollakin ostopäätöksen estävä tekijä. En ite ainakaan ilman VRR ostais enää yhtäkään näyttöpäätettä, varsinkin jos samassa hintaluokassa löytyy samankaltaisia vehkeitä jossa se ominaisuus löytyy.

Ainakin PC käytössä tolle nimittäin löytyy tarvetta. Sen VRR hyödyllisyyden ymmärtää oikeastaan vasta sit kun kohdalle sattuu joku päin helvettiä optimoitu peli jossa framerate heittelee tilanteesta riippuen aika runsaastikkin, se kummasti pehmentää sitä kuitenkin ja takaspäin on vaikea sit mennä kun tohon on jo kerinny tottumaan useamman vuoden ajan.

Ei se kuitenkaan silti välttämätön pelikäytössä oo, varsinkaan jos ei oo koskaan päässy kokemaan. Siinä ku ei paremmasta tiedä. Eikä PS5 esimerkiks vielä edes sisällä tuota VRR tukea.
 
Liittynyt
28.11.2021
Viestejä
1
Itse tilasin gigantista tuon LG C1 77 tuumaisena. edellinen telkku on samsung ks 7005 edge led 55 tuumaisena, eli odotukset kuvan parantumiselle on suuret! katseluetäisyys 280cm. perjantaina paketin pitäisi saapua. jos löytyy yllätyksiä niin kerron ja saa kysellä mielipiteitä kyseisestä mallista kunhan saan käyttötunteja alle
ja toki saa antaa vinkkejä jos jollakin jo kyseinen malli löytyy!.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom