OLED-TV

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Nyt alkaa homma vihdoin ja viimein toimimaan:

LG OLED 65" C9
Apple TV 4K
iTunes, Blade Runner 2049 (4K, Dolby Vision, Dolby Atmos)

Aluksi täytyi laittaa Apple TV:stä päälle Dolby Vision ja tehdä muita asetuksia. Apple TV valittaa nettiyhteydestäni, että se menisi ainakin välillä alle 15 megaa sekunnissa. Huom. minulla Telia 100 megaa, valokuitu.

(Luultavasti joudun hankkimaan LAN-kaapelin).

TV:stä HDR sisältöön nämä:
LG C9 OLED Calibration Settings

'Cinema' Picture Mode

De-Blur: 10
De-Judder: 2

(huom. kokeilen nyt 0, 0)

Nyt alkoi sitten kuvanlaatu todellakin vakuuttaa. Eli yleisilme Applen laitteella on huikea. Uskon että joko paremmalla (vakaammalla) netillä kuva paranee entisestään ja sitten viimeistään hyvällä Blu-ray-soittimella + Blade Runner 2049 UHD 4K Blu-ray-levyllä.

- värimaailma on melkoinen, en olisi ikinä uskonut nauttivani näin paljon harmaan eri sävyistä
- musta ja valkoinen
- liikkeentoisto on luonnollisen sulavaa
- terävyyden jätin tasoon 10 koska kun lähdemateriaali on terävää, jokin kohtaus jossa valtavasti yksityiskohtia, niin ei jumalauta, anteeksi kiroilu, mitä tykitystä

huom. omaa etäisyyttä / kulmaa teeveeseen voi vaihdella sekä kulmaa. Itse kokeilin, pää ihan keskellä ja etäisyys 220 cm. Tuo ainakin toimii. Toki paljon lähemmäksikin voi mennä oman fiiliksen mukaan.

Täytyy vielä pohtia onko tässä hankittava blu-ray-soitin ja kuvan/äänen osalta parhaita blu-ray-discejä. MUTTA se on sitten hifistelyä. Uskomatonta kyllä seuraavaksi teeveeksi lupaan hankkia tuon 77" tuumaa. Se ei tarkoita etteikö nykyinen olisi ihan täydellinen. Pidän valtavasti myös teeveen tyylistä. Kuin magean näköinen se on, ohut, musta väri, hieno jalusta, valikot, kaikki. Uskomaton laite.

Toki pohdin uskallanko tv:n seinälle nostaa kun minulta löytyisi tuo LG:n virallinen seinäjalustakin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
NAluksi täytyi laittaa Apple TV:stä päälle Dolby Vision ja tehdä muita asetuksia. Apple TV valittaa nettiyhteydestäni, että se menisi ainakin välillä alle 15 megaa sekunnissa. Huom. minulla Telia 100 megaa, valokuitu.

(Luultavasti joudun hankkimaan LAN-kaapelin).
Kai sulla on reitittimestä/modeemista 5GHz WiFi käytössä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Onko näin että trumotion 0,0 käyttää 60hz 3:2 pulldownia ilman interpolointia?
Ja trumotion OFF, real cinema ON käyttää 24hz?
Vai mikä idea on käyttää tuota 0,0 asetusta?

Itselläni on trumotion OFF ja Apple tv:stä match framerate/dynamic range ON
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Mutta omalla kohdallani tosiaan tv + Apple TV 4K. Niin ideana olisi vetää LAN-piuha Apple teeveeseen suoraa modeemista? Portista en tiedä? Enkä tiedä mistä näen onko tuo 5GHz käytössä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Jaahas ja miten ihmeessä tuo sitten vaihdetaan?

...

(wau! 0,0 vakuuttaa, jopa luonnollisempi kuin 10,2)
Menet reitittimen asetuksiin tietokoneen selaimella ja laitat sieltä päälle 5ghz wifin. Googlesta löytyy ohjeet.

Lataa Apple tv:seen speedtest ja katso kuinka yhteys nousee lähelle 100mb/s. Nyt se on luultavasti about 20mb/s jos 2.4ghz wifi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Minä olen ollut luulossa, että 0/0 on sama kuin OFF. OFFilla olen kuitenkin pitänyt. Tykkään, että kuva näytetään sellaisenaan ilman kyseenalaisia "parannuksia".
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Menet reitittimen asetuksiin tietokoneen selaimella ja laitat sieltä päälle 5ghz wifin. Googlesta löytyy ohjeet.

Lataa Apple tv:seen speedtest ja katso kuinka yhteys nousee lähelle 100mb/s. Nyt se on luultavasti about 20mb/s jos 2.4ghz wifi.
Tein 3 kertaa Apple TV:ssä speedtestin:

download: 55 Megaa
upload: 12 megaa
ping: 17 ms
jitter: 1,4 ms
loss: 0 %

Mielestäni kummallinen tuo 50 megaa? Täytyy nyt tutkia tuo 5 GHz?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
Jaahas ja miten ihmeessä tuo sitten vaihdetaan?
Tuossa jo ohje tulikin. Voihan se tietysti olla jo päällä, löytyykö 2 eri WiFi-verkkoa, toisessa kenties 5G tjs. perässä?
Menet reitittimen asetuksiin tietokoneen selaimella ja laitat sieltä päälle 5ghz wifin. Googlesta löytyy ohjeet.

Lataa Apple tv:seen speedtest ja katso kuinka yhteys nousee lähelle 100mb/s. Nyt se on luultavasti about 20mb/s jos 2.4ghz wifi.
Itse en ainakaan leiki kuvanlaadulla wifin kanssa. Itsellä on erillinen reititin olohuoneessa av-laitteille (ja erillinen työhuoneessa tietokoneelle). Eli kaikki laitteet on kytketty piuhalla siihen, ja koska laitteita oli yli neljä, piti ostaa kahdeksanporttinen reititin (Asus RT-AC88U, joka toki on muutakin kuin pelkkä reititin). Taloon tulee giganen valokuitu, joten kaistaa riittää kyllä vaikka 4K UHD:ta katsotaan monella laitteella samaan aikaan.

Vielä kun nämä oheislaitteet tukisivat 100 megasta nopeampaa ethernet-yhteyttä.... Toki toistaiseksi tuo on riittänyt vallan hyvin esim. sen B6:n kanssa, koska ei ne striimipalvelut puske yli satamegasta striimiä ulos.
Itse saan 5GHz yhteydellä täyden 100 megaa Shieldillä, joten ei tuo WiFi tarkoita automaattisesti "kuvan laadulla leikkimistä", kuva on niin laadukas kuin striimillä saa.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Olen kirjautuneena sisään. Mitä asetuksia minun nyt pitää katsoa? Mitä etsiä?
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
jaahas, Download and install NetSpot.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 757
LG B8 on mulla wifillä (5GHz) kiinni netissä ja Netflixin nopeustesti näytti juuri 170 megan nopeutta. Shield TV näytti samassa testissä samassa wifissä 140 Mb/s nopeutta.

EDIT: Nopeustesti löytyy Netflix appin asetuksista, ohjeiden alta. Niille jotka ei tiiä.
 
Viimeksi muokattu:

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Kiitos taas kaikille. Hankin uuden modeemin joka tukee 5GHz. Se vielä että kannattaako nyt hankkia sitten vielä LAN-kaapeli? Modeemi < - - - - - > Apple TV 4K? Langaton verkko epävarma?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
Kiitos taas kaikille. Hankin uuden modeemin joka tukee 5GHz. Se vielä että kannattaako nyt hankkia sitten vielä LAN-kaapeli? Modeemi < - - - - - > Apple TV 4K? Langaton verkko epävarma?
Mikäs se sun nykyinen modeemi on? Aika antiikkinen täytyy olla ellei tue 5GHz.o_O
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Mikäs se sun nykyinen modeemi on? Aika antiikkinen täytyy olla ellei tue 5GHz.o_O
No itseasiassa sitä kutsuttiin älymodeemiksi, maksoin siitä 1 euro / kuussa. Nyt sitten päivitän modeemin 5GHz. Täytyy huomioida että monet perus tyypit, kuten minä, emme oikein tiedä tästä nykytekniikasta. En ole modeemien kanssa oikein ollut tekemisissä, edes uutisia en ole lukenut.

Minusta modeemi on vain pari vuotta vanha, mutta luultavasti olen väärässä.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 044
Apple TV (4th generation ja 4K) wifi on 802.11ac, 2.4GHz ja 5GHz (dual-band, 867 Mbit/s). Tuolla pitäisi päästä 500 - 600Mbit/s nopeuksiin kun kaikki on kunnossa eli hyvä sijainti ja hyvä 5GHz langaton purkki.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 861
Hankin uuden modeemin joka tukee 5GHz.
Saman tein just.
Mulla kaapelissa vanha Cisco EPC3825, joka ei myöskään tue 5Gz taajuutta.
Päivitin nopeuden 100M-->400M ja kaupan päälle sai DNA Valokuitu Plus modeemin ja DNA-TV hubin.
Tosin naimisissa sen kanssa 24kk:tta, mutta sitten heivaan hubin liittymän ja hinta jatkuu samana 25eur/kk (taloyhtiö sopimus).
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Voiko sen vielä kysyä kun liittyy kuitenkin etäisesti OLED teeveeseen niin onko LAN-johto pakollinen?
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 885
Tähän omaan B8 gamma-asiaan palatakseni.

Kikkailin nyt tuon IRE-säädön kanssa melkoisesti, ja tuntuu että IRE 5 säätö on ainoa, johon kannattaa koskea. Se vaikuttaa aika hyvin (joskin silti vähän turhan laveasti) sinne alueelle, jonka tuo firmware on vetänyt tummasta päästä tukkoon. Ire 5:sta +15, kirkkaus 52/100 ja kuva on melko lähellä optimia. Vähän jäi silti black crushia, ja harmaan sävyt hieman korostuneita, mutta tämän kanssa pystyy jo elämään. Lopputulos on joka tapauksessa paljon parempi, kuin pelkkää kirkkautta nostamalla sai aikaiseksi.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 885
Voiko sen vielä kysyä kun liittyy kuitenkin etäisesti OLED teeveeseen niin onko LAN-johto pakollinen?
Ei ole. 5ghz wifillä antaa useimmissa tapauksissa enemmän kuin tarpeeksi hönkää. Itse olen aina pitänyt 5ghz wifillä ja ei mitään ongelmaa kaistan riittävyyden kanssa 4k:hon.
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
467
Saako kysyä kuinka paljon tilaa sinulla on tv:lle? Jos paljon niin ehdottomasti:

LG OLED 77" C9

Itsellä tosiaan tuo 65" tuuman malli. Aika paljon kiinni on siitä lähdemateriaalista. Esim. Netflixsin kohdalla itselle oli shokki kuinka vähän siellä on 4K materiaalia.

TV tukee HDR & Dolby Vision. Jos haluat sanoa HDR10 niin sitäkin eli uusimpia eri HDR-formaatteja.
Itse olen löytänyt sieltä melko paljon juuri 4K materiaalia. Sarjoja, elokuvia. Vanhat elokuvat tietty pääsääntöisesti HD.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
196
Töllö päivittyi Gsync-sopivaksi mutta lisäksi asetuksiin tuli TruMotion. Siellä oli ennen
Pois päältä
Eloisa
Pehmeä
Käyttäjä joka avasi de blur ja de judder valikon.

Nyt siellä on enään Pois ja Käyttäjä. Käyttäjän alla ei ole enään mitään muuta, kuin Oled Motion On/Off. Mikä tämän idea on? Laittamalla tuon päälle, kontrasti laskee tyyliin 80%--->20% (siis paneelin valoisuus) ja välkkyy niin saatanasti ainakin valkoisella.

Ennen laittanut lätkälle Eloisan tai Pehmeän päälle ja nyt ne on poissa. En juuri havaitse mitään eroa, onko TruMotion päällä tai ei, jos ei klikkaa tota Oled motion asetusta, joka on käyttökelvoton.

Mikä homma?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Töllö päivittyi Gsync-sopivaksi mutta lisäksi asetuksiin tuli TruMotion. Siellä oli ennen
Pois päältä
Eloisa
Pehmeä
Käyttäjä joka avasi de blur ja de judder valikon.

Nyt siellä on enään Pois ja Käyttäjä. Käyttäjän alla ei ole enään mitään muuta, kuin Oled Motion On/Off. Mikä tämän idea on? Laittamalla tuon päälle, kontrasti laskee tyyliin 80%--->20% (siis paneelin valoisuus) ja välkkyy niin saatanasti ainakin valkoisella.

Ennen laittanut lätkälle Eloisan tai Pehmeän päälle ja nyt ne on poissa. En juuri havaitse mitään eroa, onko TruMotion päällä tai ei, jos ei klikkaa tota Oled motion asetusta, joka on käyttökelvoton.

Mikä homma?
Kuulostaa äkkisiltään siltä, että sulla on päällä kuvamoodi jossa TruMotion ei ole tuettuna..? Esim. Game Mode tai PC mode.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
^Karkeasti sanottuna kaikki muut isot TV-valmistajat paitsi Sony ja LG tukevat HDR10+:aa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Kaiken hehkutuksen vuoksi katselin tuota Blade Runner 2049:ää setupilla:
-65C9
-Netflix 4K (15,5Mbit/s eli maksimit mitä Netflixistä tulee)

Ei tuo kyllä oikein vakuuttanut visuaalisesti taikka elokuvallisesti. Aikoinaan katsottu D8005:llä (55", 1080) Blu-raylta, joten leffa tuttu.

rtingsin perus setupin ole katsonut läpi, mutten ole sen enempiä kalibroinut. Odotellut josko tuo X-Rite i1Display-Pro tulisi taas aleen. @Make73 kalibrointia olen seurannut täällä ja siellä ulkomaan forumilla muutaman viestin verran. Sinulla on varmaan sellainen touchi, että pystyt sanomaan onko CalMAN LG Home täysi susi? Se enempi asioihin vihkiytyneiden 3D LUT ei ilmeisesti toiminut, mutta oliko tuossa joku toinen kevyempi kalibrointi mikä pelasi ok? Ja onko se ero tällä kalibroimaton vs CalMAN LG Home kalibroitu kuitenkin silmin nähtävä ja 350€ väärti (iDisplay + CalMAN)?

Rahallisesti tuo 350€ ei siis ole mikään ropleema, mutta jos se ei tuo MITÄÄN huomattavaa eroa, niin en toki halua rahaa turhaa polttaa.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Tuota, tuota. 5 GHz modeemi parantaa kuvanlaatua selvästi enkä tiedä miksi?

Blade Runner 2049, 4K, Dolby Vision
Apple TV 4K

unohtakaa välittömästi Netflix. Täytyy varmaan blu-ray-soitin hommata, ei tästä paljoa enää voi laittaa paremmaksi tämän tv:n kanssa. Huikeaa jälkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 861
Odotellut josko tuo X-Rite i1Display-Pro tulisi taas aleen. Make73 kalibrointia olen seurannut täällä ja siellä ulkomaan forumilla muutaman viestin verran. Sinulla on varmaan sellainen touchi, että pystyt sanomaan onko CalMAN LG Home täysi susi? Se enempi asioihin vihkiytyneiden 3D LUT ei ilmeisesti toiminut, mutta oliko tuossa joku toinen kevyempi kalibrointi mikä pelasi ok? Ja onko se ero tällä kalibroimaton vs CalMAN LG Home kalibroitu kuitenkin silmin nähtävä ja 350€ väärti (iDisplay + CalMAN)?

Rahallisesti tuo 350€ ei siis ole mikään ropleema, mutta jos se ei tuo MITÄÄN huomattavaa eroa, niin en toki halua rahaa turhaa polttaa.
Koska CalMAN:lla on vain vuoden päivitysoikeus ja sen jälkeen joudut maksamaan sen ~140eur uudestaan, niin tässä kohdin omien kokemusten perusteella harkitsisin tarkkaan ostaako vai ei.
Vaikka Post-Cal näyttää hienolta, niin kun testasin CalMAN kalibroinnin lopputulosta LightSpace:lla 1000 testikuvalla niin se onkin jotain ihan muuta, suurimmat dE arvot yli 6 kun se LightSpacella on alle 0.5.
Lisäksi CalMAN aiheuttaa artifakteja (ylimääräistä häröä) kuvaan.

En tiedä onko oma TV yksilö jotenkin muista poikkeava, kun siellä on kuitenkin tyytyväisiäkin CalMAN:n käyttäjiä ja onhan sillä näppärä kalibroida myös HDR ja DV.
On AVS:llä kuitenkin paljon muitakin joilla ongelmia CalMAN:n kanssa vaikka Portrait Displaysin Wi-Fi Spy (Tyler Pruitt) muuta väittääkin.
Ehkä saavat ohjelman korjattua tai sitten eivät, vaikea sanoa kun heidän tukensa on ala-arvoista, eikä omien sanojensa mukaan siinä ole mitään vikaa.

Tarve kalibroinnille LG:n OLED:n kanssa on aika subjektiivista.
Jos on tyytyväinen niihin värilämpöihin joita televisio tarjoaa, ei näe kuvassa vikaa, eikä halua harrastuksena mittailla ja säädellä televisiotaan, niin jättäisin ostamatta.

- i1 Display Pro OEM rev.B
- CalMAN Home for LG
- LightSpace HTL (sisältää ColourSpace päivityksen)
- Raspberry Pi3+
Noihin mulla meni viime vuonna miltei 1000 euroa eli sen jonka sain telkusta takaisin Black Fridayna.
Harrastukset maksaa, en ajattele että sainko tuon edestä parempaa kuvaa.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 885
Tuota, tuota. 5 GHz modeemi parantaa kuvanlaatua selvästi enkä tiedä miksi?

Blade Runner 2049, 4K, Dolby Vision
Apple TV 4K

unohtakaa välittömästi Netflix. Täytyy varmaan blu-ray-soitin hommata, ei tästä paljoa enää voi laittaa paremmaksi tämän tv:n kanssa. Huikeaa jälkeä.
Jos vihdoin riittää kaista näyttää ihan maksimilaadulla?

Katso nyt vielä Netflixistä jotain, mikä siellä on kuvanlaatureferenssiä. Vaikka Our Planet, Lost in Space, Altered Carbon tms. Witcher on myös varsin nätti.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 885
Kaiken hehkutuksen vuoksi katselin tuota Blade Runner 2049:ää setupilla:
-65C9
-Netflix 4K (15,5Mbit/s eli maksimit mitä Netflixistä tulee)

Ei tuo kyllä oikein vakuuttanut visuaalisesti taikka elokuvallisesti. Aikoinaan katsottu D8005:llä (55", 1080) Blu-raylta, joten leffa tuttu.

rtingsin perus setupin ole katsonut läpi, mutten ole sen enempiä kalibroinut. Odotellut josko tuo X-Rite i1Display-Pro tulisi taas aleen. @Make73 kalibrointia olen seurannut täällä ja siellä ulkomaan forumilla muutaman viestin verran. Sinulla on varmaan sellainen touchi, että pystyt sanomaan onko CalMAN LG Home täysi susi? Se enempi asioihin vihkiytyneiden 3D LUT ei ilmeisesti toiminut, mutta oliko tuossa joku toinen kevyempi kalibrointi mikä pelasi ok? Ja onko se ero tällä kalibroimaton vs CalMAN LG Home kalibroitu kuitenkin silmin nähtävä ja 350€ väärti (iDisplay + CalMAN)?

Rahallisesti tuo 350€ ei siis ole mikään ropleema, mutta jos se ei tuo MITÄÄN huomattavaa eroa, niin en toki halua rahaa turhaa polttaa.
Noilla LG OLEDeilla on vissiin tapana olla oletuksena vähän liian lämpimällä värilämmöllä. Ainakin vihdoin huomasin omassa B8, että Warm1 antoikin valkoisemman valkoisen kuin Warm2, joka meni vähän yli sinne punaisen puolelle.

Blade Runner 2049 Netflix versio ei ole HDR, eli ei sinänsä näytä C9:llä niin hienolta, kuin mihin telkkari parhaimmillaan pystyy. Tarkalta kyllä, mutta värit eivät toki ole mitään DV-tasoa.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Jos vihdoin riittää kaista näyttää ihan maksimilaadulla?

Katso nyt vielä Netflixistä jotain, mikä siellä on kuvanlaatureferenssiä. Vaikka Our Planet, Lost in Space, Altered Carbon tms. Witcher on myös varsin nätti.
mistä voin tarkistaa onko netti nyt huippulaatua? Myös Netflix Apple TV:ssä näyttää nyt paremmalta. Selkeästi.

MUTTA

tuo BD 2049, iTunes... ei hyvänen aika sentään! Ei tuosta paljoa paranneta. Speed test antaa keskiarvon 85 megaa, 90 megaa maksimi. Signaali 5 palloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Mun mielestä kalibrointiin riittää i1display pro ja ilmainen HCFR-ohjelmisto. 3DLUTien ja muiden kanssa olen vekslannut päiväkaupalla, mutta oman kokemukseni mukaan usein nuo aiheuttavat yhtä paljon ongelmia kuin korjaavat, ja loppujenlopuksi suurin vaikutus LG:n OLEDeilla kuvanlaatuun on laittaa gamma linjaan ja valkotasapaino sopivaksi. Nämä molemmat onnistuu parin satkun sijoituksella.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
mistä voin tarkistaa onko netti nyt huippulaatua? Myös Netflix Apple TV:ssä näyttää nyt paremmalta. Selkeästi.

MUTTA

tuo BD 2049, iTunes... ei hyvänen aika sentään. Ei tuosta paljoa paranneta. Speed test antaa keskiarvon 85 megaa, 90 megaa maksimi. Signaali 5 palloa.
Sait siis 5GHz WiFin toimimaan? Kai tuo Blade Runner pitää katsoa HDR:änä, ei ole kyseistä leffaa tullut vielä tsekattua.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 861
Noilla LG OLEDeilla on vissiin tapana olla oletuksena vähän liian lämpimällä värilämmöllä. Ainakin vihdoin huomasin omassa B8, että Warm1 antoikin valkoisemman valkoisen kuin Warm2, joka meni vähän yli sinne punaisen puolelle.
LG White Points.jpg

D65 pallura on Lämmin 2. x=.3127 y=.329 (6508K)
Technicolour pallura on Lämmin 1. x=.300 y=.327 (7262K)

Itse tykästynyt tuohon LG and Dolby suosittelemaan custom white pointtiin x=0.308 y=0.313 (6943K), näyttää omaan silmään luonollisimmalta.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Sait siis 5GHz WiFin toimimaan? Kai tuo Blade Runner pitää katsoa HDR:änä, ei ole kyseistä leffaa tullut vielä tsekattua.
ostin 5 GHz modeemin. Nyt kuvanlaatu vielä selkeästi parempi. Netflix ei yllä millään iTunes tasolle. Uskallan väittää että Apple TV 4K jo todella lähellä bluray soitinta. Lähes sama?
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
67
Nyt alkaa homma vihdoin ja viimein toimimaan:

LG OLED 65" C9
Apple TV 4K
iTunes, Blade Runner 2049 (4K, Dolby Vision, Dolby Atmos)

Aluksi täytyi laittaa Apple TV:stä päälle Dolby Vision ja tehdä muita asetuksia. Apple TV valittaa nettiyhteydestäni, että se menisi ainakin välillä alle 15 megaa sekunnissa. Huom. minulla Telia 100 megaa, valokuitu.

(Luultavasti joudun hankkimaan LAN-kaapelin).

TV:stä HDR sisältöön nämä:
LG C9 OLED Calibration Settings

'Cinema' Picture Mode

De-Blur: 10
De-Judder: 2

(huom. kokeilen nyt 0, 0)

Nyt alkoi sitten kuvanlaatu todellakin vakuuttaa. Eli yleisilme Applen laitteella on huikea. Uskon että joko paremmalla (vakaammalla) netillä kuva paranee entisestään ja sitten viimeistään hyvällä Blu-ray-soittimella + Blade Runner 2049 UHD 4K Blu-ray-levyllä.

- värimaailma on melkoinen, en olisi ikinä uskonut nauttivani näin paljon harmaan eri sävyistä
- musta ja valkoinen
- liikkeentoisto on luonnollisen sulavaa
- terävyyden jätin tasoon 10 koska kun lähdemateriaali on terävää, jokin kohtaus jossa valtavasti yksityiskohtia, niin ei jumalauta, anteeksi kiroilu, mitä tykitystä

huom. omaa etäisyyttä / kulmaa teeveeseen voi vaihdella sekä kulmaa. Itse kokeilin, pää ihan keskellä ja etäisyys 220 cm. Tuo ainakin toimii. Toki paljon lähemmäksikin voi mennä oman fiiliksen mukaan.

Täytyy vielä pohtia onko tässä hankittava blu-ray-soitin ja kuvan/äänen osalta parhaita blu-ray-discejä. MUTTA se on sitten hifistelyä. Uskomatonta kyllä seuraavaksi teeveeksi lupaan hankkia tuon 77" tuumaa. Se ei tarkoita etteikö nykyinen olisi ihan täydellinen. Pidän valtavasti myös teeveen tyylistä. Kuin magean näköinen se on, ohut, musta väri, hieno jalusta, valikot, kaikki. Uskomaton laite.

Toki pohdin uskallanko tv:n seinälle nostaa kun minulta löytyisi tuo LG:n virallinen seinäjalustakin.
Suosittelen todellakin bluray levyjä, kallis harrastus mutta itselle paljon muutakin kuin pelkkä kuva ja äänenlaatua :)
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 885
ostin 5 GHz modeemin. Nyt kuvanlaatu vielä selkeästi parempi. Netflix ei yllä millään iTunes tasolle. Uskallan väittää että Apple TV 4K jo todella lähellä bluray soitinta. Lähes sama?
Millä Netflix pätkällä testasit? Kuvanlaatu vaihtelee kyllä leffasta/sarjasta riippuen. Joissain on parempi kuin toisissa. Ei sillä, olen kyllä kuullut tuosta AppleTV laadusta hyvää. Harvi vain että pitäisi joku laite ostaa, kun en halua maksaa rahaa mistään laitteesta missä on omenalogo...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
66
mistä voin tarkistaa onko netti nyt huippulaatua? Myös Netflix Apple TV:ssä näyttää nyt paremmalta. Selkeästi.

MUTTA

tuo BD 2049, iTunes... ei hyvänen aika sentään! Ei tuosta paljoa paranneta. Speed test antaa keskiarvon 85 megaa, 90 megaa maksimi. Signaali 5 palloa.
LG:n netflix appilla katsoessa näet bitrraten kun esimerkiksi kännykän LG kaukosäädinsoftalla painat info nappia. En tiedä saako tuota infovalikkoa sillä peruskakella.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
ostin 5 GHz modeemin. Nyt kuvanlaatu vielä selkeästi parempi. Netflix ei yllä millään iTunes tasolle. Uskallan väittää että Apple TV 4K jo todella lähellä bluray soitinta. Lähes sama?
Jos taloudessa sattuu olemaan tuoreehko Applen tietokone, siihen XCode asentamalla saa Apple TV:hen developer moodin päälle, jolla pystyy mm. laittamaan playback HUDin päälle - näkyy tilastotietoja bit rateista, resoluutioista ym.
https://www.howtogeek.com/409201/how-to-unlock-detailed-streaming-statistics-on-the-apple-tv/

Tämä EI sitten ollut kehotus hankkia Macbookkia :D
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
ostin 5 GHz modeemin. Nyt kuvanlaatu vielä selkeästi parempi. Netflix ei yllä millään iTunes tasolle. Uskallan väittää että Apple TV 4K jo todella lähellä bluray soitinta. Lähes sama?
Paha sanoa. Oletko katsokut Netflixin 4K materiaalia? Tuo Blade Runner ei ole 4K:na siellä. Rakuten TV:stä itse vuokraan leffani, saa lähes kaikki uutuudet 4K ja HDR.
 
Liittynyt
08.07.2019
Viestejä
58
Apple TV appin pitäisi tulla kohta (tammikuussa?) Lg:n 8 ja 9 sarjoille, eli sieltä pitäisi saada leffat vuokrattua jatkossa ilman Apple TVtä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
ostin 5 GHz modeemin. Nyt kuvanlaatu vielä selkeästi parempi. Netflix ei yllä millään iTunes tasolle. Uskallan väittää että Apple TV 4K jo todella lähellä bluray soitinta. Lähes sama?
UHD blu-rayt leffasta riippuen pyörivät siellä 50Mb/s - 90Mb/s. AppleTV googlen mukaan yleensä jotain 20-35Mb/s, toki leffasta riippuen sekin. Netflix maksimissaan jossain 16Mb/s paikeilla.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Suosittelen todellakin bluray levyjä, kallis harrastus mutta itselle paljon muutakin kuin pelkkä kuva ja äänenlaatua :)
voitko suositella minulle bd soitinta ja mistää ostaa levyt? Jos hommaan 200 4K elokuvaa, sitten tulee 8K kylään?

harkitsen vakavasti aloittaa keräämisen sittenkin fyysisenä, minusta tästä ei enää laiteta paljoa paremmaksi

Millä Netflix pätkällä testasit? Kuvanlaatu vaihtelee kyllä leffasta/sarjasta riippuen. Joissain on parempi kuin toisissa. Ei sillä, olen kyllä kuullut tuosta AppleTV laadusta hyvää. Harvi vain että pitäisi joku laite ostaa, kun en halua maksaa rahaa mistään laitteesta missä on omenalogo...
lost in space on hieno, the irishman huoh. Eli netflix oikein hyvää tasoa välillä mutta ei yllä lähelläkkään apple tv 4K tasoa.

LG:n netflix appilla katsoessa näet bitrraten kun esimerkiksi kännykän LG kaukosäädinsoftalla painat info nappia. En tiedä saako tuota infovalikkoa sillä peruskakella.
okei, tutkitaan, MUTTA muistakaa nyt bitrate ei kerro kaikkea.

Paha sanoa. Oletko katsokut Netflixin 4K materiaalia? Tuo Blade Runner ei ole 4K:na siellä. Rakuten TV:stä itse vuokraan leffani, saa lähes kaikki uutuudet 4K ja HDR.
Rakuten TV:stä? Jahas täytyy tuokin tutkia. Sanokaa vai leffa / sarja niin tutkin, jos netflix kiinnostaa, mutta edelleen Applen iTunes huh ja kuulemma Apple TV+ palvelu sitten todella kova noh mene ja tiedä, siis laatu
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 214
Apple TV appin pitäisi tulla kohta (tammikuussa?) Lg:n 8 ja 9 sarjoille, eli sieltä pitäisi saada leffat vuokrattua jatkossa ilman Apple TVtä.
Rakuten TV:lle löytyy jo appi, sieltä saa Atmoksenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 578
Viestejä
4 204 784
Jäsenet
70 919
Uusin jäsen
XJX0

Hinta.fi

Ylös Bottom