Katoin piruuttani mun vanhan Sotaratsun käyttötunnit, eli LG B9 65" vuodelta 2019. Ostettu 27.12.2019 ja otettu käyttöön 31.12.2019. Eikä oo vielä mitään pahempia ongelmia ollu paneelissa. Käyttö on kuitenkin leffa/sarja sekä pelaamiset Xbox/Playstation ja tullu myös PC:tä pyöritettyä ruudulla. Nyt puhun sellasista ongelmista, jotka häirittis jollain tapaa normaalia katselua. Kun menee oikein lyömään silmät paneeliin kiinni, niin ihan ulkoreunoilla on siellä täällä kuolleita pixeleitä. Mut ne nyt ei todellakaan silmällä edes erotu, kun menee 50 cm taaksepäin. Saatika kun kun istun noin 2,5 metrin päässä ruudusta. Tarkalleen mitattuna etäisyys on paneelin pinnasta sohvan selkämykseen sen 2,6 metriä. Nyt on vaan tullu pientä päivitys kuumetta ja meinasin Blakc Fridaysta napata jonkun uuden mallin, mutta ku en napannu. Tää toimii vielä mutta olishan noi tän vuoden mallit ihan selkeesti parempia ku tää. Itellä on jo C2 kompun näyttönä, niin mietin että pitäsköhän sitä G5 hankkia, vaikka mitään turbo kirkkauksia en tarvikaan, koska tää luola on täysin pimee muutenkin. C5 tai G5 ja niistä pitäs jompikumpi valita. Rtingsin arvostelut puoltaa G5 ja ainakin kaikki Youtube arvostelut mitä oon kattellu, niin kyllähän se G5 olis kiva, kun sais PC käytössäkin sen 165 hz, eli olis vähän tykimpi siinäkin mielessä. Ja LG ihan vaan siks, kun oon ollu tyytyväinen ja toimii myös HDR:t sekä Dolby Visionit. DTS läpivienti puute näissä uusissa ei haittaa, koska ne saa Xbox Series X:n kautta muutenkin, kun sillä pyöritän leffat levyiltä ja myös Plexi sekä Kodi Playeri sen kautta ja menee suoraan vahvariin. Mitä on arvon raati mieltä? Kumpi noista vai unohdetaanko LG ja hypätään Samsungin leiriin takaisin pitkän tauon jälkeen ja hyväksytään Sampan mallien puutteet. Vaikeita valintoja.