OLED-TV

Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Löytyyhän se, mutta se pitää disabloida heti. Kultasilmät alkaa muuten verestämään.
Olisiko niin, että jos televisio on kalibroitu, niin silloin ei saa muuttaa mitään asetusta eikä varsinkaan saa antaa television muuttaa niitä itsenäisesti? Pitää myös pitää kalibroinnin aikainen valaistus katseluhuoneessa koko ajan eli tarkkuutta vaaditaan. Muistan nyt tosiaan nähneeni kalibrointiohjeen, jossa tuo valaistuksen mukaan toimiva automaattinen kirkkaudensäätö otetaan heti aluksi pois päältä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Olisiko niin, että jos televisio on kalibroitu, niin silloin ei saa muuttaa mitään asetusta eikä varsinkaan saa antaa television muuttaa niitä itsenäisesti?
Juuri näin. Eiköhän tuossa valaisuuden automaattiisessa säädässä ole enemmänkin kysymys energiansäästöstä kuin siitä että se parantaisi kuvaa ympäsitön muuttuessa.. En ole koskan kokeillut sitä TV:ssä ja kännykäsäkin se on pois päältä, kun ei toimi ihan ongelmitta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Välkkymis ja kirkkauskeskusteluun: Meikäpoika se vetää CX OLEDilla 4k120Hz Motion Pro High (BFI) nykyään koko ajan. Haikailen niitä CRT aikoja kun näytöissä scrollaus ja liike oli sulavaa. Ei kestä enää vähääkään sitä blurria mitä nämä nykypaneelit (LCD ja OLED) tekevät jos näytöllä liikkuu joku sivuttais suunnassa. Pidän kyllä valitettavana että CX mallin jälkeen tuo BFI on huonontunut vuosi vuodelta. Poistetaankohan se kokonaan seuraavan vuoden malleista?

LG CX Oledilla (BFI High) on mahdollista päästä muistaakseni 3,5ms MPRT (Motion Picture Response Time) eli jos näytöllä liikkuu joku 1000px/s niin siinä perässä tulee 3,5 pikselin blurri traili. Ilman BFI:tä 120Hz signaalilla MPRT on framen verran eli reilu 8ms. Taitaa olla ainoa reitti tämmöiselle sulavuusfanaatikolle siirtyä VR kypäriin ja virtual desktop hommiin. Olen jo valmis luopumaan 4k native höpötyksistä. Oculus Quest 2 ja Valve Indexin taustavalon strobetus on 0,33ms väläyksellä eli liikeblurria on alle pikseli. Siinä voisi emuloida vaikka vanhoja Amiga-pelejä virtuaalisella CRT näytöllä täydellisellä sidescrolling sulavuudella. Oculus Quest 3 jos parantaa vielä tuota spatiaalista resoluutiota ja god ray ongelmaa niin se voisi olla jopa tie sinne Minority Report maailmaan.


1669712590179.png



 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
425
Välkkymis ja kirkkauskeskusteluun: Meikäpoika se vetää CX OLEDilla 4k120Hz Motion Pro High (BFI) nykyään koko ajan.
On tuossa pointtinsa mutta kun käytännössä (video ja peli) materiaali on 24,30,50,60fps niin noita ei saa millään järkevästi pulssitettua.. jos pulssittaa 60fps materiaslia 60hz niin välkkyy.. jos taas 120hz niin tulee tuplakuvaa. sama tietty alemmissa kuvataajuuksissa, tulee vaan lisää tupla, tripla jne haamu kuvaa (liikkuvissa kohteissa, staattisessahan tuo ei tietty näy/häiritse) Sillä sitten olet itse paljon tyytyväisempi kuvaan jossa ei pulssitusta.. mieluumin blur kuin "tuplakuvat"
120fps/hz materiaali/pulssitus ei toki olisi ongelma.. kohtaavat 1:1.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
71
LG C2:ssa aika ärsyttävää "pulsating/fluctuating" -kirkkaushäröä, jos VRR päällä ja FPS pelissä vaihtelee suuresti. Monta kertaa sekunnissa varsinkin yksiväriset alueet kirkastuvat ja tummuvat todella huomattavasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
On tuossa pointtinsa mutta kun käytännössä (video ja peli) materiaali on 24,30,50,60fps niin noita ei saa millään järkevästi pulssitettua.. jos pulssittaa 60fps materiaslia 60hz niin välkkyy.. jos taas 120hz niin tulee tuplakuvaa. sama tietty alemmissa kuvataajuuksissa, tulee vaan lisää tupla, tripla jne haamu kuvaa (liikkuvissa kohteissa, staattisessahan tuo ei tietty näy/häiritse) Sillä sitten olet itse paljon tyytyväisempi kuvaan jossa ei pulssitusta.. mieluumin blur kuin "tuplakuvat"
120fps/hz materiaali/pulssitus ei toki olisi ongelma.. kohtaavat 1:1.
Joo ei ole ongelmallista tuokaan. Pelikäytössä pitää maksimoida rauta pelikoneesta ja pudottaa asetuksia niin että peli on vsynced 4k120Hz. Suurimman osan ajasta tuo on mahdollista PC:llä ja 4090 kortilla, mutta esim jossain pelissä välivideo onkin 60fps niin heti huomaa strobing tuplakuvat. Olen pelaillut myös konsolipelejä 60Hz strobella ja siihenkin tottuu... tosin olen plasmamies niin välkkymiseen on tullut muutenkin totuttua.
 
Liittynyt
25.02.2020
Viestejä
303
Taidan palauttaa tuon Sonyn, eilen ehdin töiden jälkeen katsella leffan mikä kesti hieman yli 2h. Leffan jälkeen piti napata jo särkylääke kun rupes kupolia jomottaan.
Nyt kyllä harmittaa kun pitkällisen harkinnan jälkeen ajattelin että nyt saa parasta kuvaa mitä tarjolla ja harrastaminen siirtyy ns. next levelille.
Kauhee säätäminen alkaa sit seuraavaksi kun pitää töllö pakata ja roudata takaisin liikkeeseen sekä mietintä korvaavaksi laitteeksi.
Seuraava vaihtoehto on sitten varmaan Samsungin qled koska Sony ei pysty merkittävää parannusta tarjoamaan edelliseen töllöön (xh9505) tuossa +80" kokoluokassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
83
Onko täällä jollain Samsungin s95b? Olen erittäin tyytyväinen mutta pientä apua kaipaisi asetuksiin. Vedän auto modella, mutta vaihtelee ärsyttävästi kirkkautta välillä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Harmittavasti tänäkin BF:nä empimään telkkarin suhteeen, eikä tullut uusittua 7v vanhaa töllöä. S95B houkutti (Gigantista 65S95B+5v on-site takuu 1910eur toimituksineen) mutta QC-ongelmien takia C2 tuntui järkevämmältä valinnalta, mutta se ei kuitenkaan olisi niin hieno kuin S95B. Nyt sitten tietenkin rapakon takaa kantautui tieto, että olisi tulossa korjattu firmiskin ulos S95B:lle. Samalla satuin huomaamaan, että ko. telkussa pitäisi olla Samsungin "Smart Calibration" -ominaisuus eli että kännykällä (toimii ilmeisesti ainakin parhaiten jos ei ainoastaan Samsungin puhelimilla, jollainen itselläni on) pystyisi tekemään alkeellisen, automatisoidun kalibraation, joka ei toki korvaa ammattikalibraatiota, mutta jolla voin jotain parannusta saada aikaan. Tääkin ominaisuus kyllä kiehtoo.

Katse sitten seuraavaksi Q1-Q2 2023 ja odottelemaan S95B-alennuksia ellei sitten sorru C2:een, jos hinta menee tarpeeksi lähelle 1100 euroa 65-tuumaisella mallilla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
83
Harmittavasti tänäkin BF:nä empimään telkkarin suhteeen, eikä tullut uusittua 7v vanhaa töllöä. S95B houkutti (Gigantista 65S95B+5v on-site takuu 1910eur toimituksineen) mutta QC-ongelmien takia C2 tuntui järkevämmältä valinnalta, mutta se ei kuitenkaan olisi niin hieno kuin S95B. Nyt sitten tietenkin rapakon takaa kantautui tieto, että olisi tulossa korjattu firmiskin ulos S95B:lle. Samalla satuin huomaamaan, että ko. telkussa pitäisi olla Samsungin "Smart Calibration" -ominaisuus eli että kännykällä (toimii ilmeisesti ainakin parhaiten jos ei ainoastaan Samsungin puhelimilla, jollainen itselläni on) pystyisi tekemään alkeellisen, automatisoidun kalibraation, joka ei toki korvaa ammattikalibraatiota, mutta jolla voin jotain parannusta saada aikaan. Tääkin ominaisuus kyllä kiehtoo.

Katse sitten seuraavaksi Q1-Q2 2023 ja odottelemaan S95B-alennuksia ellei sitten sorru C2:een, jos hinta menee tarpeeksi lähelle 1100 euroa 65-tuumaisella mallilla.
olisi kannattanut hommata tämä s95b, olen erittäin tyytyväinen. Ei bandingia, ei mitään ongelmia paneelin kanssa, kirkkaat värit. Käyttötunteja takana varmaan alle 10h.
 

Liitteet

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
olisi kannattanut hommata tämä s95b, olen erittäin tyytyväinen. Ei bandingia, ei mitään ongelmia paneelin kanssa, kirkkaat värit. Käyttötunteja takana varmaan alle 10h.
Olisi kyllä. Kadun hieman. Toisaalta 1900eur on kova hinta, kun nykyinen telkku maksoi tarjouksessa 555eur. :D Pakkohan näistä se yli tonni on maksaa, mut jospa sais ees alle 1600 eurolla. Mua ei tuo nykyinen telkku sinänsä harmita muussa kuin siinä, että etenkin pimeässä katsellessa LED-telkkarin heikkoudet bloomingsta DSE:hen ovat kyl selkeitä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Erikoista nuo kokemukset OLED-kuvan aiheuttamista päänsäryistä yms. Itse olen käyttänyt OLEDia jo vuodesta 2018 ja vain ja ainoastaan nauttinut loistavasta kuvasta kontrasti/kirkkausasetukset tapissa.
Jostain syystä jotkut herkempiä oledin sinertävän puoleiselle kuvalle (kuva enemmän kylmän puolella kuin lämpöisen)... Itse kuuluin tuohon joukkoon kanssa ja huomas että silmät väsyivät kyllä paljon helpommin kuin tällä toisella tekniikalla.

Paljon auttoi itseäni oledilla että laittoi sen silmäystävällinen tilan päälle (lg), mutta se tietenkin muuttaa kuvan aivan liian punertavaksi.( Poistaa sinistä valoa), Mutta sillä tosiaan silmätkään ei väsyn niin pahasti. Jotenkin liittyy oledin kontrastiin joka ääretön niin kuva jotenkin tuntuu välillä yliterävältä vaikka pisti kaikki terävöityksetkin nolliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Kiitos. redditissä löyty juttua hyvin.. Mutta jos tämä ja lg lyödään vierekkäin niin miten eroaa pelikäytössä ?
C1 parempi ja tuo on aika kehno tarjous 806:sta, joka tosiaan 2021 malli ja pääsääntöisesti häviää C1:lle. Tainnut jo loppua nuo paremmat C1 ja C2 tarjoukset? Vähän huonoon aikaan kun parempia malleja tuossa koko luokassa oli tarjouksessa hiljattain edullisempaan tai samaan hintaan. Jos nyt ei ole ihan pakko heti saada niin odottelisin parempia tarjouksia, pian taas uudet tarjousrallit alkamassa kuukauden sisään.

Edit:
Näköjään kuukausi sitten tuota 806 saanut 1999 eurolla Verkkokaupasta, se olisi ihan kelpo hinta kyseiselle mallille.
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
340
C1 parempi ja tuo on aika kehno tarjous 806:sta, joka tosiaan 2021 malli ja pääsääntöisesti häviää C1:lle. Tainnut jo loppua nuo paremmat C1 ja C2 tarjoukset? Vähän huonoon aikaan kun parempia malleja tuossa koko luokassa oli tarjouksessa hiljattain edullisempaan tai samaan hintaan. Jos nyt ei ole ihan pakko heti saada niin odottelisin parempia tarjouksia, pian taas uudet tarjousrallit alkamassa kuukauden sisään.

Edit:
Näköjään kuukausi sitten tuota 806 saanut 1999 eurolla Verkkokaupasta, se olisi ihan kelpo hinta kyseiselle mallille.
Hyvä tietää.. Mutta taitaa olla tuo ambient minulle pakollinen.. Ollut nii kauan että mahdanko tulla toimeen ilman sitä :D
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
412
Jostain syystä jotkut herkempiä oledin sinertävän puoleiselle kuvalle (kuva enemmän kylmän puolella kuin lämpöisen)... Itse kuuluin tuohon joukkoon kanssa ja huomas että silmät väsyivät kyllä paljon helpommin kuin tällä toisella tekniikalla.

Paljon auttoi itseäni oledilla että laittoi sen silmäystävällinen tilan päälle (lg), mutta se tietenkin muuttaa kuvan aivan liian punertavaksi.( Poistaa sinistä valoa), Mutta sillä tosiaan silmätkään ei väsyn niin pahasti. Jotenkin liittyy oledin kontrastiin joka ääretön niin kuva jotenkin tuntuu välillä yliterävältä vaikka pisti kaikki terävöityksetkin nolliin.
Mietin tuota myös itsekin.
Auttaako, jos katsoisi vähän kauempaa? Ainakin FullHD-kuvalle voi olla 4K-kuvan suositeltu katseluetäisyys liian vähän.
Kuvittelisin myös liiallisen kirkkauden aiheuttavan silmien väsymistä. Ainakin minulla liika valo rasittaa silmiä ja esim. jos olen aurinkoisena päivänä hiihtämässä, minun on pidettävä aurinkolaseja. Ja jos katson tv:tä hämärässä, niin pidän kuvan kirkkautta silloin alempana kuin valoisaan aikaan katsoessani (tv:n automaattinen ympäristön valoisuuteen reagoiva säätö saa hoitaa sen).
Tai rillien (uusimis)tarve eli onko jo aikaa näöntarkastuksessa käynnistä tai ehkä sen huomaa muutenkin, jos vaikka joutuu siristämään silmiä...
Entä silmien kuivuminen, jos unohtaakin räpytellä uutta ruutua ihastellessa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
60
Taidan palauttaa tuon Sonyn, eilen ehdin töiden jälkeen katsella leffan mikä kesti hieman yli 2h. Leffan jälkeen piti napata jo särkylääke kun rupes kupolia jomottaan.
Nyt kyllä harmittaa kun pitkällisen harkinnan jälkeen ajattelin että nyt saa parasta kuvaa mitä tarjolla ja harrastaminen siirtyy ns. next levelille.
Kauhee säätäminen alkaa sit seuraavaksi kun pitää töllö pakata ja roudata takaisin liikkeeseen sekä mietintä korvaavaksi laitteeksi.
Seuraava vaihtoehto on sitten varmaan Samsungin qled koska Sony ei pysty merkittävää parannusta tarjoamaan edelliseen töllöön (xh9505) tuossa +80" kokoluokassa.
Oletko harkinnut videotykkiä ja kangasta? Itse vaihdoin leffanäytön Oledista tykkiin ja nyt pystyy katsomaan pilkkopimeässä 2m etäisyydeltä 106" kuvaa ilman silmien rasittumista. Huomattavasti ystävällisempi silmille kun valo heijastuu kankaan kautta, sen sijaan että valo tulisi suoraan silmään television näytöltä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Jostain syystä jotkut herkempiä oledin sinertävän puoleiselle kuvalle (kuva enemmän kylmän puolella kuin lämpöisen)... Itse kuuluin tuohon joukkoon kanssa ja huomas että silmät väsyivät kyllä paljon helpommin kuin tällä toisella tekniikalla.

Paljon auttoi itseäni oledilla että laittoi sen silmäystävällinen tilan päälle (lg), mutta se tietenkin muuttaa kuvan aivan liian punertavaksi.( Poistaa sinistä valoa), Mutta sillä tosiaan silmätkään ei väsyn niin pahasti. Jotenkin liittyy oledin kontrastiin joka ääretön niin kuva jotenkin tuntuu välillä yliterävältä vaikka pisti kaikki terävöityksetkin nolliin.
Expert 1/2-kuvatilaan asetettuna Panasonicin GZ960-OLEDin kuva on ollut kohta kolme vuotta silmäystävällinen ainakin itselleni, mutta en kiellä sitä etteikö laajan värigamutin laitteet olisi spektriltään erilaisia kuin vanhat - päävärien piikit ainakin ovat paljon terävämpiä. Esim. nykyisellä wide gamut IPS-monitorillani kesti muutaman päivän että silmät tottuivat tuijottamaan.

AVForumsin arvostelussa muistaakseni joskus väittivät että Panasonicin OLEDeissa ei ole samanlaista sinertävää pohjavirettä kuin kalibroiduissakaan LG:issä. 3D LUTeilla tietty voi tehdä kaikenlaista, mutta Phil Hinton on niin kova Panasonic-fani että joskus epäilen hitusen arvostelijan objektiivisuutta. Tiedostamatonta biasta siis, käsittääkseni se on kuiteskin yleisesti ottaen luotettava saitti... vaikka välillä hieman "diplomaattinen" esim. siinä millä sanankäänteillä kuvailevat vaikkapa Philipsin kuvanparannusasetusten hypeä, muistavat kuitenkin aina sivulauseessa sanoa että itse ottavat moiset härpäkkeet pois päältä hienoa Philips OLED-kuvaa pilaamasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Mihinköhän tällä sinerryksellä tai sinertävällä pohjavireellä viitataan...? Mulla on täällä D65-kalibroitu CCFL LCD ja 2kpl siihen valkopistetäsmättyjä OLEDeja ja ei OLEDeissa mitään sinerrystä näy.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Mihinköhän tällä sinerryksellä tai sinertävällä pohjavireellä viitataan...? Mulla on täällä D65-kalibroitu CCFL LCD ja 2kpl siihen valkopistetäsmättyjä OLEDeja ja ei OLEDeissa mitään sinerrystä näy.
En ole varma, kuvittelin että kyse oli metamerismista missä samalla mittarilla erikseen D65-säädetty OLED/WCG LCD vs. plasma/LCD/CRT näyttävät joidenkin katsojien silmiin hieman erivärisiltä (koska näytön spektri on erilainen ja aktivoi osalla katsojista ne silmien valoherkät solut eri lailla). Valkopistetäsmäys CCFL referenssinäyttöön (jos ymmärrän mitä tarkoitat) poistaisi juuri tuon eron - siis sinun silmilläsi katsottuna.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Mihinköhän tällä sinerryksellä tai sinertävällä pohjavireellä viitataan...? Mulla on täällä D65-kalibroitu CCFL LCD ja 2kpl siihen valkopistetäsmättyjä OLEDeja ja ei OLEDeissa mitään sinerrystä näy.
Tiedä onko toi sinertävä kuva sit oikea ilmaisu , mutta ainakin lg oledeilla mitä mulla oli niin kuvan yleissävy tuntui että oli paljon enemmän kylmän puolella kuin millään ledillä mitä mulla on ollut.

Siitä siis ilmaisu sinerävä....jos läpöisempi kuva mielletään punertavammaksi.

Eli itse ainakin koin että kuva kylmempi ja sitten toi tottuminen kontrastiin jota noissa oledeissa piisaa, niin oisko vaikuttan silmien väsymiseen???
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
En ole varma, kuvittelin että kyse oli metamerismista missä samalla mittarilla erikseen D65-säädetty OLED/WCG LCD vs. plasma/LCD/CRT näyttävät joidenkin katsojien silmiin hieman erivärisiltä (koska näytön spektri on erilainen ja aktivoi osalla katsojista ne silmien valoherkät solut eri lailla). Valkopistetäsmäys CCFL referenssinäyttöön (jos ymmärrän mitä tarkoitat) poistaisi juuri tuon eron - siis sinun silmilläsi katsottuna.
Jotain tollaista se varmaan on kun eri ihmisillä vaikuttaa noin erilailla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Tiedä onko toi sinertävä kuva sit oikea ilmaisu , mutta ainakin lg oledeilla mitä mulla oli niin kuvan yleissävy tuntui että oli paljon enemmän kylmän puolella kuin millään ledillä mitä mulla on ollut.

Siitä siis ilmaisu sinerävä....jos läpöisempi kuva mielletään punertavammaksi.

Eli itse ainakin koin että kuva kylmempi ja sitten toi tottuminen kontrastiin jota noissa oledeissa piisaa, niin oisko vaikuttan silmien väsymiseen???
Kuvittelisin, että jos on liikaa sinistä, niin sitä voisi laskea vähentämällä asetuksista sinistä.

EDIT: Oliko sulla Sonyn OLED? Sonyn käyttämä OOTB valkopiste on tosiaan melko sinertävä tarkimmissakin kuvamoodeissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 039
Tiedä onko toi sinertävä kuva sit oikea ilmaisu , mutta ainakin lg oledeilla mitä mulla oli niin kuvan yleissävy tuntui että oli paljon enemmän kylmän puolella kuin millään ledillä mitä mulla on ollut.

Siitä siis ilmaisu sinerävä....jos läpöisempi kuva mielletään punertavammaksi.

Eli itse ainakin koin että kuva kylmempi ja sitten toi tottuminen kontrastiin jota noissa oledeissa piisaa, niin oisko vaikuttan silmien väsymiseen???
Pakasta vedettynä kuva on todella kylmä, mutta niin tuntuu olevan melkein kaikilla OLED/LED telkkareilla. Ne vivid, neutraali ym. kuvatilat vaan paskovat kuvaa. Kun laittaa Expert/Elokuva/Filmmaker tilan ym. niin värilämpötila on lähimpänä valkoista, mutta ei täydellinen. Vain kalibroimalla saa tuon valkoisen keltaisuuden häivähdyksen siivottua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
LG CX 48" kuukausi takuuta jäljellä ja näyttöön ilmestyi keskelle näkökenttää kuollut pikseli ja oikeaan reunaan kaksi kuollutta osapikseliä ( nämä kaksi näkyvät vain punaista vasten eli punainen osapikseli kuollut?), ajattelin että kun on vielä takuuta jäljellä niin kysytäänpäs LG:ltä menisikö takuuseen ja vastaus oli että ei, speksin mukaan " max 8 dead sub-pixels, zero (0) bright sub-pixel" eli aika paljon saa olla kuolleita pikseleitä että takuuseen menisivät.

Muuten on melkeinpä virheetön paneeli mutta juuri huono paikka silmien tasalla ja kun on itsellä PC-monitorina niin välillä osuu silmiin häiritsevästi mutta muuten on erinomainen kuva. Olisi vielä Verkkokaupan vuoden lisätakuu mutta ei taida siitäkään olla hyötyä jos valmistaja jo antoi hylsyn.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Kyllä mä kokeilisin ehdottomasti verkkokauppaa. Et voi hävitä mitään ja parhaimmassa tapauksessa saat uuden paneelin tai töllön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
En muista kuka sitä kyseli ja missä, mutta näyttäisi siltä että ainakin omassa C1 77 on "evo" paneeli. Jos netin koodi selvityksiin on luottaminen. 9/22 valmistettu.
 
Liittynyt
12.07.2021
Viestejä
17
En muista kuka sitä kyseli ja missä, mutta näyttäisi siltä että ainakin omassa C1 77 on "evo" paneeli. Jos netin koodi selvityksiin on luottaminen. 9/22 valmistettu.
Minä ainakin kyselin, kiitos tästä tiedosta. Oma 77" C1 pitäisi tulla huomenna, kerron sitten millä paneelilla tuli.
 
Liittynyt
12.07.2021
Viestejä
17
Minä ainakin kyselin, kiitos tästä tiedosta. Oma 77" C1 pitäisi tulla huomenna, kerron sitten millä paneelilla tuli.
Vielä en ole avannut, mutta paketin koodien mukaan myös minun yksilön pitäisi olla evo paneelilla ja valmistettu 9/22.
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
33

Onko ajatuksia tai kokemuksia tällaisesta? Meille ei suurempaa mahtune.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702

Onko ajatuksia tai kokemuksia tällaisesta? Meille ei suurempaa mahtune.
Ei ole niin kirkas tai nopea paneeli kuin C2:ssa, mutta oikein pätevä telkkari, jos et pelaa uuden sukupolven konsoleilla ja katsot elokuvat mieluiten hämärässä huoneessa
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
53
Lg A2 olen ollut tyytyväinen omaan 65" joka lähti tonniin kotiin tuotuna , aikaisemmin aina ollut 100hz sonya enkä eroa huomaa kun en pelaa , ja kirkkautta saa niin ettei silmät kestä pitkään katsoa niin kirkasta kuvaa , lg ostaessa huomioin mahdollisimman "tuoreen" mallin ihan vaan kestävyyden takia , muinoin juurikin lg vanhetessaan joku halpa komponentti pimeni iän myötä ja olisi ollut suhteellisen kallista korjata vanhaa tv .hinnasta en osaa sanoa enempiä tuolle koolle , tuota 65" oledia ei juuri tonniin ole tainnu saada kotiin , aikaisemmat sonytkin ovat olleet laadultaan tosi hyviä kuten panatkin , saa nähdä tämän kanssa , aika näyttää.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Mites näinkin yksinkertainen asia kuin Android luurin/tabletin liittäminen usb asemana onnistuu LG C2:een? Ihan vain puhelimen muistissa olevia videoita yritän tässä siis saada TV:n toistamaan.

Tapellut tän kanssa nyt hyvän aikaa ja päässyt siihen asti että TV suostuu kuvia luurista selaamaan, mutta ei muuta. Eli puhelimen USB-valikosta "PTP" niin kuvat näkyy mutta muu ei, "tiedonsiirto" (joka PC:llä toimii hyvin) niin ei näy mitään.

Perus USB tikulta lukee myös videotiedostoja ihan ongelmitta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 655
Mites näinkin yksinkertainen asia kuin Android luurin/tabletin liittäminen usb asemana onnistuu LG C2:een? Ihan vain puhelimen muistissa olevia videoita yritän tässä siis saada TV:n toistamaan.

Tapellut tän kanssa nyt hyvän aikaa ja päässyt siihen asti että TV suostuu kuvia luurista selaamaan, mutta ei muuta. Eli puhelimen USB-valikosta "PTP" niin kuvat näkyy mutta muu ei, "tiedonsiirto" (joka PC:llä toimii hyvin) niin ei näy mitään.

Perus USB tikulta lukee myös videotiedostoja ihan ongelmitta.
Sä voit castata luurista LG:lle sisällön.
"How do I cast to my LG c2?

Go to your device settings. On your Android device, look for Screen Sharing (Cast or Mirror) in your device settings and tap on it to open it. You will now find a list of wireless devices from which you need to select your LG . If done correctly, you will soon be able to see your device cast to LG from Android."
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Ainakaan aikaisemmin noissa kuluttomissa & korottomissa kampanjoissa mukana ei tule korttia.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
843
Panasonic 55” taas alle tonnin Powerissa,

Mainostavat kulutonta ja korotonta maksuaikaa, mutta täytyykö silloin ottaa Power- kortti jossa on kuukausimaksu?
1000€ luoton mukaan 3,04€/kk.

kyllä koroton ja kuluton on myös sellainen. Joskus myös ihan ”normaaliluotto” esim gigantista voi osoittautua korottomaksi ja kuluttomaksi, kuten itselle kävi LG:tä ostaessa. Kuukausierän piti olla n. 93€ kuluineen (koroton), mutta laskut ovat aina 83€, eli luottosumma jaettuna pyydettyllå kuukausimäärällå.

Edit: Nuo kuukausierät ja korot alkavat pyöriä, mikäli teet luotolla kampanja-ajan ulkopuolisen uuden oston, koskettaen vain tätä uuden luoton osuutta käsittääkseni. Eli jos ostat 20€ hiiren luotolla, mielestäni 1000€ ja 2v koroton/kuluton luotto ei joudu kuukausierille loppuajakseen. Nämä asiat toki selviää luotonehdoista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
71
Täällä on aika hyvät ohjeet miten saadaan LG C2:lla(toimii varmaan G2,C1 jne.) windowsin fontit näyttämään paremmalta: r/OLED_Gaming - Better Text Rendering for OLED displays (Getting rid of ClearType)

Näiden muokkausten jälkeen olen itse melko tyytyväinen miltä fontit näyttävät.


Edit: en suosittele sittenkään, vaikka fontit näyttävät hyvältä, niin windows 11:ssa aiheutti suuria ongelmia kaikkien executablien käynnistämisessä. Poistoon meni valitettavasti...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Panasonic 55” taas alle tonnin Powerissa,

Mainostavat kulutonta ja korotonta maksuaikaa, mutta täytyykö silloin ottaa Power- kortti jossa on kuukausimaksu?
1000€ luoton mukaan 3,04€/kk.

Ei tarvii kunhan myyjä tekee oikean sopparin. Gigantissa oli joku tunari ja teki sopparin väärillä ehdoilla jota en hyväksynyt ja tv jäi ostamatta kun sekoilivat siellä urakalla.

Powerista tein sitten kaupat koroton ja kuluton tarjouksella, ei mitään kortteja, pelkkä kk lyhennys. Kannattaa lukea soppari ennen allekirjoitusta ettei mitään ylimääräistä ole.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Lievästi oft, mutta saattaa kiinnostaa niitä jotka etsineet pitkiä hdmi 2.1 johtoja jotka eivät maksa maltaita.
Tulipas havaittua että Amazon.de:stä tilattu FIBBR 15m HDMI 2.1 kaapeli on toiminut mainiosti ainakin oman CX ja 3080:sen välillä. Vähän sketpinen olin kun tuppaavat nuo optiset kaapelit olemaan Suomesta ostettuna 150-200€ ja tuo irtosi posteineen 43€:lla. Ulkonäkö on vähän heppoinen ja "halpa", mutta itse kaapelin toiminnassa ei ole vielä nyt puolen viikon testailuissa ainakaan tullut ongelmia vastaan 120hz/4k/HDR/Gsync käytössä. Eli varovainen suositus kyseiselle merkille jos on hakusessa 10-20m hdmi 2.1 johto josta ei halua maksaa toistasataa euroa. Nyt lepää silmä kun ei risteile kaapeleita pitkin lattiaa maton alta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
74
Ei tarvii kunhan myyjä tekee oikean sopparin. Gigantissa oli joku tunari ja teki sopparin väärillä ehdoilla jota en hyväksynyt ja tv jäi ostamatta kun sekoilivat siellä urakalla.

Powerista tein sitten kaupat koroton ja kuluton tarjouksella, ei mitään kortteja, pelkkä kk lyhennys. Kannattaa lukea soppari ennen allekirjoitusta ettei mitään ylimääräistä ole.
Ok, hyvä tietää.


LG55B7 tuli päivitys tänään, edellisestä pari kuukautta.
SW File (Version 06.10.30)

1. Series of security vulnerabilites patched in relation to below two categorie
- Privilege escalation

- Force firmware downgrad
2. The voice recognition performance has been improved.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 468
Viestejä
4 163 131
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom