OLED-TV

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
297
Olikos porukalla kokemuksia noista Philipsin telkuista? Lg C2 jäi vielä tilaamatta, ja nyt olisi 806 sarjan 77” kovassa alessa.. Vaan tekeekö tuolla ”mitään”?
Samaa olin tulossa kysymään tästä tarjouksesta ilmeisesti kysymys.
Ehtikö joku jo tuollaisen Philipsin hakea, miltäs vaikuttaa? Ilmeisesti tähän on päivittynyt jo Google TV? Philipsin 65PUS8102:llä menty reilu 4 vuotta, ei siinä mitään suurempaa vikaa ole mutta vähän isompi ruutu kiinnostaisi. Ambilightista ei oikein viitsisi luopua mutta toisaalta ei tuohon joka paikassa suositeltuun LG C1:n verrattuna haluaisi kuvanlaadussa ainakaan isommin tulla alaspäin, hinta kun pyörii aika samoissa... toki ne C1:n huutelijat lienee C1:n omistajia eikä todennäköisesti ole molemmista telkkareista kokemusta.

Tässä näytti olevan VESA 400x300, nykyisessä 400x400 - en nyt muista yhtään minkälainen teline siellä seinässä on, mahtaako nuo yleisesti olla sellaisia että sopii noihin molempiin kokoihin?
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
53
Kuka tietää ensivuoden hinnoista tässä maailman tilanteessa , taitaa kaikki hinnat nousta tuotteissa , voi mennä vanhat mallit "kuumille kiville " jossain vaiheessa , itse kts tuota Lg a2 jonka tilasin,taitaa veikonkone ja telia myy edelleen yli 2ke niin ei tuo verkkiksen 1kE voi ihan mettään mennä jos ei ihan susi ole tämmöselle tavan tv katsojalle.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
35
LG A2 65-tuumaisena lähti tilaukseen täälläkin. Oli ajatuksena kytätä B1 alennuksesta mutta tuskin huomaan omassa käytössä eroa kun ei tule pelailtua.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
157
Oliko miten nopea toi LG:n cashback? Mulla on toista viikkoa ollu käsittelyssä ja jäi mietyttämään teinkö väärin kun oli ostotilauksesta Verkkikseltä screenshot ostotilauksesta, julkasemattomasta arvostelusta myös screenshot ja sarjanumerosta tuo cashback-sivusto ei antanu sitä vihreetä valoa suoraan (muistaakseni se jotain siinä ilmotti muissa *-merkityissä). Osaako joku neuvoa miten kannattas nyt toimia? Yhesti kysyin LG:n kysy-valikon kautta onko missä vaiheessa mutta yllättäen ei vastausta kuulu.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Onko muilla ollut ongelmia LG:ssä (55" G1 itsellä) uusimmalla 03.33.11-softalla HDMI-CEC:n ja ARC:n kanssa? Ennen tuota toimi ongelmitta äänenvoimakkuudensäätö vahvistimen (Bluesound Powernode) kanssa. Päivityksen myötä hajosi äänensäätö kaukosäätimellä. Äsken ehdin vihdoin tutustua aiheeseen enemmän ja nollasin sekä telkkarin, että vahvistimen tehdasasetuksille. Lopputuloksena ei löydä enää koko vahvistinta ja samoin Samsungin Bluray-soittimen ohjaus hävisi täysin.

Redditisti löytyi ketju tuosta päivityksestä ja siellä oli ohjeena, että virrat pois molemmista ja hdmi-kaapeli itri, virrat takas ja hdmi puolen minuutin päästä. Ei vaikutusta. Onko ideoita mitä kokeilla seuraavaksi, vai soitella huoltoon?
Eilen illalla ongelma oli korjaantunut itsestään, TV tunnisti käynnistyessä HDMI-ARC:n ja äänet kuului ja säätyi normaalisti. En huomannut katsoa olisiko joku päivitys tullut vai oliko mistä kiinni.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
704
Ehtikö joku jo tuollaisen Philipsin hakea, miltäs vaikuttaa? Ilmeisesti tähän on päivittynyt jo Google TV? Philipsin 65PUS8102:llä menty reilu 4 vuotta, ei siinä mitään suurempaa vikaa ole mutta vähän isompi ruutu kiinnostaisi. Ambilightista ei oikein viitsisi luopua mutta toisaalta ei tuohon joka paikassa suositeltuun LG C1:n verrattuna haluaisi kuvanlaadussa ainakaan isommin tulla alaspäin, hinta kun pyörii aika samoissa... toki ne C1:n huutelijat lienee C1:n omistajia eikä todennäköisesti ole molemmista telkkareista kokemusta.

Tässä näytti olevan VESA 400x300, nykyisessä 400x400 - en nyt muista yhtään minkälainen teline siellä seinässä on, mahtaako nuo yleisesti olla sellaisia että sopii noihin molempiin kokoihin?
Kovasti kiinnostelee itteeki toi 77" phillippi..
Itse vaihdoin LG OLED A1 --> Phillips OLED806 toimittamaan kakkostelevision virkaa makuuhuoneeseen. Sanotaanko näin, että kaikilla tasoilla tapahtui parannusta
  • kuvanlaatu selkeästi parempi out-of-the-box - suoratoistopalveluiden tekstitykset hyppäsivät jotenkin vahvasti silmille A1:ssa vaikka mitä säätöjä teki TV:n tai tekstityksien puolesta
  • käyttöjärjestelmä sulavampi ja responsiivisempi kokemus kuin LG:llä, vaikka tuntuukin tuo Google TV ja webOS jakavan pahasti mielipiteitä..
  • kaukosäädin loistava taustavalon kanssa pimeässä makuuhuoneessa, vaikkakin vähän mohlo - ehkäpä LG Magic Remoten osoitusominaisuutta on vähän ikävä
  • ambilight toimii hyvin ja on loistava lisä, vaikkakin TV on seinällä ja vain muutaman sentin päässä seinästä. Piti vain alaosan ambilight ottaa pois käytöstä asetuksista, kun yksittäiset ledit näkyivät todella selkeästi
    • pimeässä makuuhuoneessa katsominen on huomattavasti miellyttävämpää tuon taustavalon kanssa
Voisin suositella TV:tä lämpimästi - toiminut loistavasti omissa käyttötarkoituksissa :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
332
Tulipa vastaa LG C6, vuosimalli arviolta 2016-17. Tässä yksilössä oli "Vihreät Simpsonit". Eli keltaiset sävyt näkyy vihreänä sekä ainakin vihreässä sävyssä näkyy ns palamisen kuvioita.

Onko näihin ollut korjausta tiedossa muuta kuin paneelin vaihto ja/tai onko valmistaja tullut vastaan näin vanhoihin malleihin?
 
Liittynyt
18.03.2021
Viestejä
72
Oliko miten nopea toi LG:n cashback? Mulla on toista viikkoa ollu käsittelyssä ja jäi mietyttämään teinkö väärin kun oli ostotilauksesta Verkkikseltä screenshot ostotilauksesta, julkasemattomasta arvostelusta myös screenshot ja sarjanumerosta tuo cashback-sivusto ei antanu sitä vihreetä valoa suoraan (muistaakseni se jotain siinä ilmotti muissa *-merkityissä). Osaako joku neuvoa miten kannattas nyt toimia? Yhesti kysyin LG:n kysy-valikon kautta onko missä vaiheessa mutta yllättäen ei vastausta kuulu.
Moi,

Mulla kesti pari päivää vajaat kaksi kuukautta ennen kun tuli rahat, eli rauhassa vaan. Muistaakseni siellä ehdoissa luki että 3kk:n sisällä tulee rahat.
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
157
Moi,

Mulla kesti pari päivää vajaat kaksi kuukautta ennen kun tuli rahat, eli rauhassa vaan. Muistaakseni siellä ehdoissa luki että 3kk:n sisällä tulee rahat.
Oolrait, mutta sieltä ei varmaan ilmotella mitään ja ne vaan tulee tilille? Kiitos avusta, otan nyt ihan iisisti. :thumbsup: :cool:
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Ei tullut ainakaan minulla sähköpostiin mitään vahvistusta, mutta palvelussa muuttui tila tänään Käsittelyssä -> Voimassa oleva (valmis prosessointiin) ja eräpäivä Marraskuun alkuun, eli näyttäisi olevan kunnossa. Hakemuksen lähetin 4.9. eli reilu pari viikkoa meni tarkistukseen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
LISÄTTY: Löysin alla olevan jalustan Verkkiksen Outletista 29€ hintalapulla varustettuna. Outletissa oli useita saman valmistajan seinätelineitä ja pöytäjalustoja. Malleista TS-3 vaikutti olevan jykevämpää tekoa, mutta painorajana sama 40Kg.

-----


Posti toi juuri 42" pojan kotiin. Onhan tuo vähän pieni verrattuna eläköityvään 55" ruutuun vuodelta 2016/17. Parissa päivässä tähänkin tottuu.

Tässä ketjussa kyseltiin aikaisemmin Verkkokaupan myymästä pöytätelineestä. Kyse on siis tästä vielä muutaman päivän alennuksessa olevasta mallista.

Screenshot 2022-09-21 124454.png


Jokohan ko. sätös on päätynyt jonkun pöydälle kannattelemaan 42" ruutua? Minua kiinnostaa telineen min. ja max. säätövara pöydän pinnasta. Pöytälevyni on liian paksu, jotta saisin television mukana tulleet jalat sujautettua pöytälevyn alle tekemälleni hyllylle. Tuolla telineellä sen ei pitäisi olla mikään ongelma, mutta olisin kuitenin kiitollinen edes sinnepäin mitoista. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Hienosti kesti tarjous C2 42" vuorokauden. Sitten alkoi kuva katoamaan randomisti (musta ruutu hetken). Paheni nopeasti ja nyt ei tule kuvaa enää oikein millään. Tehdasresetin sai pätkissä läpi kun kuva näkyi aina kerralla lyhyen hetken. Joten sekään ei auttanut ja kuva ei taas näy.

Kai tuolta LG:n tuelta saa uuden ruudun, ettei tarvi viikkoja mitään huoltoja odotella juuri ostetun laitteen kanssa?
2 viikon odottelun jälkeen edessä uusi ruutu ja edellinen viallinen oli WBE paneelilla ja uusi WBC.
Pitäiskö vaan palauttaa ja todeta, että minulla ei ole tuuria näiden C2 42" kanssa vai kannattaako WBC paneeli hyväksyä käyttöön?
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
130
2 viikon odottelun jälkeen edessä uusi ruutu ja edellinen viallinen oli WBE paneelilla ja uusi WBC.
Pitäiskö vaan palauttaa ja todeta, että minulla ei ole tuuria näiden C2 42" kanssa vai kannattaako WBC paneeli hyväksyä käyttöön?
Damn. Mulla työpöytäkäytössä WBE 42" ja vanhempaa paneelia olohuoneessa CX77":n muodossa mutta en ainakaan itse huomaa kaipaavani kummassakaan lisää kirkkautta. 42-tuumaisessa mennään 38 oled pixel brightnessissa joka on heittämättä pienempi kuin WBC:n maksimi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Damn. Mulla työpöytäkäytössä WBE 42" ja vanhempaa paneelia olohuoneessa CX77":n muodossa mutta en ainakaan itse huomaa kaipaavani kummassakaan lisää kirkkautta. 42-tuumaisessa mennään 38 oled pixel brightnessissa joka on heittämättä pienempi kuin WBC:n maksimi...
Tuon 42" tapauksessa WBC vs WBE ero ei taida olla niinkään kirkaudessa koska se on 42" rajoitettu muutenkin, vaan siinä että WBE ei tule burn-in:ä niin helposti ja on siinä vähän parempi väri spektri.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 018
Oliko miten nopea toi LG:n cashback? Mulla on toista viikkoa ollu käsittelyssä ja jäi mietyttämään teinkö väärin kun oli ostotilauksesta Verkkikseltä screenshot ostotilauksesta, julkasemattomasta arvostelusta myös screenshot ja sarjanumerosta tuo cashback-sivusto ei antanu sitä vihreetä valoa suoraan (muistaakseni se jotain siinä ilmotti muissa *-merkityissä). Osaako joku neuvoa miten kannattas nyt toimia? Yhesti kysyin LG:n kysy-valikon kautta onko missä vaiheessa mutta yllättäen ei vastausta kuulu.
Kampanjaehdoissa lukee, että kymmenen työpäivää (eli käytännössä kaksi viikkoa) menee hakemuksen vahvistamisessa. Ja hakemuksen vahvistamisesta 45 päivää rahojen siirtymiseen tilille.

Lähde:

Itellä tulee perjantaina toi 10 työpäivää täyteen... saapa nähdä pysyvätkö aikataulussa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mulla on näemmä verkkokaapelit loppu (riittävän pitkät), yritän saada LG C2:sta nettiin. Kirjoitan wifi-passun telkkarille, ja sitten se pyörittää helvetin pitkään ympyrää, ja lopulta toteaa:

"unable to connect to the network.
unknown issue has occured
please check the status and try again".

Esim. kännykällä jne wifi kyllä toimii, mikä homma ettei telkkarilla? TV ei edes suostu kertomaan, miksi se ei halua yhdistää. Kai se pitää vaan mennä kaapelikauppaan. Ylipäätään wifi on sellainen shitshow verrattuna kaapeliin, että joka kerta lähinnä vituttaa, kun sitä yrittää käyttää.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 018
Mulla on näemmä verkkokaapelit loppu (riittävän pitkät), yritän saada LG C2:sta nettiin. Kirjoitan wifi-passun telkkarille, ja sitten se pyörittää helvetin pitkään ympyrää, ja lopulta toteaa:

"unable to connect to the network.
unknown issue has occured
please check the status and try again".

Esim. kännykällä jne wifi kyllä toimii, mikä homma ettei telkkarilla? TV ei edes suostu kertomaan, miksi se ei halua yhdistää. Kai se pitää vaan mennä kaapelikauppaan. Ylipäätään wifi on sellainen shitshow verrattuna kaapeliin, että joka kerta lähinnä vituttaa, kun sitä yrittää käyttää.
Mulla toimii Wifi ihan hyvin. Kahteen eri Wifi-laitteeseen olen yhdistänyt ja molempiin toimi. Kerran antoi jonkun errorin kun yritin yhdistää, seuraavalla yrityksellä onnistui.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Mulla on näemmä verkkokaapelit loppu (riittävän pitkät), yritän saada LG C2:sta nettiin. Kirjoitan wifi-passun telkkarille, ja sitten se pyörittää helvetin pitkään ympyrää, ja lopulta toteaa:

"unable to connect to the network.
unknown issue has occured
please check the status and try again".

Esim. kännykällä jne wifi kyllä toimii, mikä homma ettei telkkarilla? TV ei edes suostu kertomaan, miksi se ei halua yhdistää. Kai se pitää vaan mennä kaapelikauppaan. Ylipäätään wifi on sellainen shitshow verrattuna kaapeliin, että joka kerta lähinnä vituttaa, kun sitä yrittää käyttää.
Oisko joku WPA3 yhteensopivuus ongelma yms? Ensin kannattaa tietenkin kokeilla tuulettaa virtajohtoja tv:sta ja reitittimestä. Sitten voisi kokeilla yhdistää puhelimen wifiin, että tietää onko ongelma reitittimen asetuksissa vai televisiossa.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Uskoisin myös että, reitittimen asetuksissa joku mättää. @Ihmemies varmista ensin, että 5GHz wlan on kiinteällä matala-numeroisella kanavalla kuten esim 36 tai 52. Jos kanava-valinta on automaatilla, voi ongelmia ilmetä.
Tuossa jotain ohjeita mitä kokeilla
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Kanavat on 112-120. Onko sillä väliä, millä kanavalla tukarit on? WPA2/WPA3 taitaa olla käytössä.

Edit: käyn iltapäivällä hakemassa pari nediksen kaapelia puuilosta, jatkan sitten tätä wifi-asian miettimistä.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 751
Kanavat on 112-120. Onko sillä väliä, millä kanavalla tukarit on? WPA2/WPA3 taitaa olla käytössä.
On. Televisio ei osaa käyttää korkeita kanavia.
EDIT: Mulla Asus RT-AX88U ja WPA2/WPA3 käytössä ilman ongelmia. Televiso käyttää kai vain WPA2:sta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
On. Televisio ei osaa käyttää korkeita kanavia.
Noh, sitten ei. Näemmä tässä skenaariossa se kaapelin homaaminen on ainoa vaihtoehto. Olisin sen jo laittanutkin, jos olisi ollut ylimääräistä. Ei ollut, joten ajattelin josko wifillä pärjäisi. Ilmeisesti ei pärjää, joten kauppaan ->. Kiitos avusta :)
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
Tuli hankittua 42" c2 pelinäytöksi. Ongelmana tässä on se että samassa huoneessa tv:n virkaa hoitaa 65" b1. Tämähän tietty aiheuttaa sen että kun painaa kumman tahansa kaken nappuloita niin molemmat tv:t reagoivat. Olisko mitään kikkakolmosta tuohon?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Oma huumoriarvaus on, että LG:n softan tuntien ei ole mahdollisuutta valita omaa "kanavaa" tai muutenkaan parittaa kakea telkkariin.. joten se on mitä on :woot: :dead:

Oikeesti ehkä tv:n asetuksista luulis voivan vaihtaa id:tä eriksi? Muistan jonkun id:n nähneeni omassa, oletuksena 1. Ehkä sen vaihto toiseksi auttaa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
126
ID:n vaihto löytyy
general->system->additional settings->setID
IMG_20220922_102229.jpg

Ei omakohtaista kokemusta, mutta kai se toimii :shrug:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 346
Settings > General > System > Additional settings > Set ID löytyy tuo.

Täältä löytyi myös vinkki, että mahdollisesti onnistuisi parittamalla kaukosäätimet uudelleen samalla kun toisen television IR vastaanotin on peitettynä:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 836
ID:n vaihto toimii täällä virtapainiketta lukuunottamatta. En nyt muista pitikö kake vielä sen jälkeen parittaa telkkariin jotenkin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Uudelleenrekkaus:


Voisi kuvitella, että ensiksi id:n vaihto ja sitten uudelleenrekkaus... Tosin, en ole itse käyttänyt.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
Verkkokaupan outletissa yksi 42" hintaan 899€. Tuosta jos saa vielä cashbackin niin alkaa olla ruutu jo halpa.

Outlet.png


Vaikka tarrassa mainitaan cashback, niin en mene takuuseen sen menevän läpi. Jos joku tuon kotiuttaa, niin onnea arvontaan!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 346
Verkkokaupan outletissa yksi 42" hintaan 899€. Tuosta jos saa vielä cashbackin niin alkaa olla ruutu jo halpa.



Vaikka tarrassa mainitaan cashback, niin en mene takuuseen sen menevän läpi. Jos joku tuon kotiuttaa, niin onnea arvontaan!
Joku taisi aiemmin jo vastaavassa tilanteessa tiedustella vk:lta miten mahtaa cashback onnistua ja vastaus oli ettei toimisi.
Lisäksi LG:n kampanjaehdoissa lukee:
3. Kampanjaan osallistuminen edellyttää, että osallistuja ostaa uuden (ei käytettyä) kampanjaan kuuluvan tuotteen joltakin seuraavalta kampanjaan osallistuvalta jälleenmyyjältä ("osallistuva jälleenmyyjä"):
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
Joku taisi aiemmin jo vastaavassa tilanteessa tiedustella vk:lta miten mahtaa cashback onnistua ja vastaus oli ettei toimisi.
Lisäksi LG:n kampanjaehdoissa lukee:
3. Kampanjaan osallistuminen edellyttää, että osallistuja ostaa uuden (ei käytettyä) kampanjaan kuuluvan tuotteen joltakin seuraavalta kampanjaan osallistuvalta jälleenmyyjältä ("osallistuva jälleenmyyjä"):
Ok. Noin vähän pelkäsinkin. Tuo olisikin ollut jo liian hienoa. Tosin ainahan joku voi vängätä asiasta ns. tyhmänä, sillä myyntikuvassa 300€ cashback on kuitenkin mainittu: "Ostin tuotteen ainoastaan tuon takia!"

Hinta on varmaan sen takia noin alhainen, koska LG ei tule enää vastaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
ID:n vaihto toimii täällä virtapainiketta lukuunottamatta. En nyt muista pitikö kake vielä sen jälkeen parittaa telkkariin jotenkin.
Joo, lueskelin ympäri nettiä ja ilmeisesti tuo virtanappi on ainut mikä toimii ir:llä ja tuo id:n vaihto toimii muiden nappien osalta. Täytyy vissiin opetella käynnistää ja sammuttaa näytöt LG:n apista
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
Joo, lueskelin ympäri nettiä ja ilmeisesti tuo virtanappi on ainut mikä toimii ir:llä ja tuo id:n vaihto toimii muiden nappien osalta. Täytyy vissiin opetella käynnistää ja sammuttaa näytöt LG:n apista
Ainakin mulla toimii sammuttaminen äänikomennolla, "Hi, LG. Turn off the TV." EDIT: Hi, LG. Turn off. riittää. En tiedä toimivatko äänikomennot suomeksi, sillä olen valinnut käyttökieleksi englannin, koska netistä löytyy helpommin vinkkejä ja ohjeita englanniksi.

Jos asetukset ovat kohdillaan, niin ei tarvitse painaa edes mikrofoni-napulaa, kunhan herättää ensin television tuolla Hi, LG:llä. Muita äänikomentoja ja niiden asetuksia voi tarkastella painamalla mikrofonia ja sitten sieltä alhaalta valitsee Help.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
406
Olisi aika päivittää telkkaria, kovasti kiinnostaisi OLED mutta ei taida olla vaihtoehto kun telkkarin vastakkaisella seinällä on ikkuna mistä paistaa aurinko eikä ole mahdollista pitää verhoja kiinni 24/7. Kun eikö suora auringonpaiste ole varsinkin OLEDissa no go?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 346
Olisi aika päivittää telkkaria, kovasti kiinnostaisi OLED mutta ei taida olla vaihtoehto kun telkkarin vastakkaisella seinällä on ikkuna mistä paistaa aurinko eikä ole mahdollista pitää verhoja kiinni 24/7. Kun eikö suora auringonpaiste ole varsinkin OLEDissa no go?
Nykyäänhän liikkeet (Gigantti, Power, Verkkokauppa) tarjoaa pitkän palautusajan, että testiin vain ja takaisin jos ei miellytä, sillä "peilipintaisia" suurin osa ruuduista joka tapauksessa on.
Kannattaa tarkastella enemmän noita kuvia Rtingsin listalla kuin arvosanoja, sillä mieltymyksiä on moneen lähtöön:

Kirkkaus riittänee kunhan ottaa vähintään keskikastin (esim. C1/C2) laitteen, vaikka siitä moni jaksaa muistuttaa ettei riittäisi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
406
Nykyäänhän liikkeet (Gigantti, Power, Verkkokauppa) tarjoaa pitkän palautusajan, että testiin vain ja takaisin jos ei miellytä, sillä "peilipintaisia" suurin osa ruuduista joka tapauksessa on.
Kannattaa tarkastella enemmän noita kuvia Rtingsin listalla kuin arvosanoja, sillä mieltymyksiä on moneen lähtöön:

Kirkkaus riittänee kunhan ottaa vähintään keskikastin (esim. C1/C2) laitteen, vaikka siitä moni jaksaa muistuttaa ettei riittäisi.
Enemmän tässä hain takaa sitä että kun aurinko pääsee paistamaan suoraan telkkariin ruudulle, niin ainakin mitä internetin ihmeellisessä maailmassa löysin niin oli ei suositeltavaa antaa auringon paistaa suoraan varsinkaan OLED telkkarin päälle?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Enemmän tässä hain takaa sitä että kun aurinko pääsee paistamaan suoraan telkkariin ruudulle, niin ainakin mitä internetin ihmeellisessä maailmassa löysin niin oli ei suositeltavaa antaa auringon paistaa suoraan varsinkaan OLED telkkarin päälle?
Näinhän se on. Jotkut pitää tätä urbaanilegendana, mut toisella foorumilla oli heti jollakulla näyttää, mitä tuhoja suora auringonvalo oli tehnyt muistaakseni LG:n B-sarjalaiseen.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 716
Enemmän tässä hain takaa sitä että kun aurinko pääsee paistamaan suoraan telkkariin ruudulle, niin ainakin mitä internetin ihmeellisessä maailmassa löysin niin oli ei suositeltavaa antaa auringon paistaa suoraan varsinkaan OLED telkkarin päälle?
Testaa Qled:ä. Tuossa loistava malli esimerkiksi,
SAMSUNG QE85QN95AATXX . Edukkaasti irtoaa esim. tuolta Hullut Päivät 28.09.-05.10.2022
Tai teet, kuten jo mainittu, että ota vaikka Gigantista testiin ja palauta, jos ei miellytä Qled tms. telsu.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
406
Näinhän se on. Jotkut pitää tätä urbaanilegendana, mut toisella foorumilla oli heti jollakulla näyttää, mitä tuhoja suora auringonvalo oli tehnyt muistaakseni LG:n B-sarjalaiseen.
Näin myös itse kauhuissani katsoin, eli vaikka silmää mielytttää toi OLED ihan hirveästi se ei vaan taida olla ton vuoksi vaihtoehto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 346
Enemmän tässä hain takaa sitä että kun aurinko pääsee paistamaan suoraan telkkariin ruudulle, niin ainakin mitä internetin ihmeellisessä maailmassa löysin niin oli ei suositeltavaa antaa auringon paistaa suoraan varsinkaan OLED telkkarin päälle?
Empä ollut tätä legendaa kuullutkaan tai suomalaisessa keskustelussa tullut vastaan, että näin olisi käynyt.
Googlaamalla toki löytyy jotain ulkomaisia tapauksia mm. Australiasta, jossa tosin auringon vaikutus lienee voimakkaampi (?) ja ikkunat tuskin ovat suomalaisesta rakentamisesta (ainakin suhteellisen uusissa asunnoissa) tuttuja aurinkosuojalaseja, jotka suodattavat jonkin verran UV-säteilyä.
Ilmeisesti vain tietyn tyyppinen UV-säteily aiheuttaa tuota isommassa mittakaavassa: Degradation of OLED performance by exposure to UV irradiation
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
406
Empä ollut tätä legendaa kuullutkaan tai suomalaisessa keskustelussa tullut vastaan, että näin olisi käynyt.
Googlaamalla toki löytyy jotain ulkomaisia tapauksia mm. Australiasta, jossa tosin auringon vaikutus lienee voimakkaampi (?) ja ikkunat tuskin ovat suomalaisesta rakentamisesta (ainakin suhteellisen uusissa asunnoissa) tuttuja aurinkosuojalaseja, jotka suodattavat jonkin verran UV-säteilyä.
Ilmeisesti vain tietyn tyyppinen UV-säteily aiheuttaa tuota isommassa mittakaavassa: Degradation of OLED performance by exposure to UV irradiation
Löysin täältä foorumilta missä oli käyttäjän OLED paneeli oli ottanut osumaa suorasta auringon paisteesta. Mene ja tiedä, jotenkin luulis että ei se aurinko täälläpäin nyt niin kovin porottais.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
230
Löysin täältä foorumilta missä oli käyttäjän OLED paneeli oli ottanut osumaa suorasta auringon paisteesta.
Meitsillähän se. Kyseessä vanhempi B6:n. Onneksi lähti pois manuaali paneelin puhdistuksella. Kaihtimet ovat tämän jälkeen olleet kesäaikaan vähintään puolikiinni koko ajan.

nimetön.jpg
 
Liittynyt
08.07.2019
Viestejä
52
Lämpö aiheuttaa myös hetkellistä burn-inniä tai retentionia. Eli jos aurinko on kuumentanut ruudun todella kuumaksi niin kuvassa saattaa näkyä jotain kunnes ruutu taas jäähtyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 280
Viestejä
4 190 060
Jäsenet
70 717
Uusin jäsen
Diavolo

Hinta.fi

Ylös Bottom