OLED-TV

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Itse haluaisin, että tulisi niin karsittu ja paska malli ettei teeveessä olisi mitään muuta kuin paneeli, johon kuva tulee. Ei pitäisi maksaa turhista ominaisuuksista, jotka joutuu kuitenkin hoitamaan muilla laitteilla :vihellys:

Onhan noita OLED Signage-ruutuja, joista nuo ”turhat ominaisuudet” puuttuu. Halvempia ne vaan eivät ole. Mutta eipähän maksa turhasta. :tup:
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Maksaako 400€ enempi C8n nopeammasta prossusta ja hiukan kirkkaammasta kuvasta vai tyytyisikö 999€ tarjoukseen B8sta..?
Ottaisin tuon B8:n kun halvemmalla saa, ero tosiaan niin pieni.
Suurin ero lienee tuo filtteröinti joka löytyy C-mallista "MPEG-kohinanvähennys-->Pieni".
Ainakin itse päädyin lopulta kytkemään sen pois päältä samasta syystä jonka Vincent tässä mainitsee:
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Itse haluaisin, että tulisi niin karsittu ja paska malli ettei teeveessä olisi mitään muuta kuin paneeli, johon kuva tulee. Ei pitäisi maksaa turhista ominaisuuksista, jotka joutuu kuitenkin hoitamaan muilla laitteilla :vihellys:
Jos tarkoitus on esimerkiksi katsoa Netflixiä ja muita suoratoistopalveluita, en ihan heti keksi parempaa tapaa kuin tv:n oma sovellus. Lisäksi koska se tv tarvitsee joka tapauksessa jonkinlaisen SoC:n, käyttöjärjestelmästä tinkiminen tuskin johtaa merkityksellisiin kustannussäästöihin.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Himmeäksi oli haukuttu tätä minunkin tv:tä mutta silti jouduin pudottamaan rankasti kirkkautta häikäisyn takia.
Ei kai melkein kellään ole ongelmaa OLEDien kanssa normaalissa SDR-käytössä mitä suurin osa katselusta on. Kirkkaus riittää hyvin normaaliin huonevalaistukseen ja hämäräkatseluun. Oikein kirkkaassa suorassa auringonvalossa alkaa kirkkaus uupua verrattuna LCD-telkkareihin, mutta tuskin kovin moni katsoo televisiota tuolla tavalla.

OLEDien ongelma on HDR-kirkkauden puute. Ne eivät kykene niin kirkkaaseen HDR-kuvaan kuin parhaimmat LCD-telkkarit, joten siihen on toivottu parannuksia, esim. 1000 nitsiä olisi aika kova. Valitettavasti tämä kulkee käsikynkässä mahdollisen palamisen kanssa.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 905
Ihmeen vähän kiinnostusta herättää Phillipsin 903 joka on kuitenkin yksi ainoista kahden virittimen Oled telkuista jossa ehkä vielä hyvä ääni?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
739
Ihmeen vähän kiinnostusta herättää Phillipsin 903 joka on kuitenkin yksi ainoista kahden virittimen Oled telkuista jossa ehkä vielä hyvä ääni?
Onkohan niin ettei tuplavirittimelle ole enää oikein käyttöä? Itse en esimerkiksi katso oikeastaan kuin urheilua ja uutisia kaapelin kautta. Loppu sisältö tulee tv:hen hdmi:n läpi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
278
Ihmeen vähän kiinnostusta herättää Phillipsin 903 joka on kuitenkin yksi ainoista kahden virittimen Oled telkuista jossa ehkä vielä hyvä ääni?
Gigantin rabatti on sen verran roima, että itse aion tilata kyseisen töllöttimen. Huippis kuvanlaatu, HDR10+ tuki, sisäänrakennettu soundbar, ambilight.. rahoille hyvä vastine korkeamman päädyn pörtilöistä.

Ainoa whinetyksen aihe pelaajan näkövinkkelistä on suht korkea input lag vs. kilpurit. Tiedä sitten miten gaming mode futaa käytännössä. Dolby Visionin poisjäänti ei paljon omaa venettä keikuta.
 
Liittynyt
24.12.2018
Viestejä
26
Jos tarkoitus on esimerkiksi katsoa Netflixiä ja muita suoratoistopalveluita, en ihan heti keksi parempaa tapaa kuin tv:n oma sovellus. Lisäksi koska se tv tarvitsee joka tapauksessa jonkinlaisen SoC:n, käyttöjärjestelmästä tinkiminen tuskin johtaa merkityksellisiin kustannussäästöihin.
Näinpä, puhumattakaan kun taloudessa on 4-6v lapsia. Töllön smartin kautta osaavat itse katsella Netflixit yms.
Helpottaa omaa elämää ns. huomattavasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 767
Katsoo yhtä kanavaa ja tallentaa toista yhtäaikaa tai tallentaa kahdelta kanavalta yhtäaikaa.
Lähinnä mietin, että kuinka yleinen tarve tuo on nykyään kun aika iso osa materiaalista on sovellusten kautta katsottavissa jälkikäteen ja sen yhden kanavan tallennus kuitenkin onnistuu. Itse en ole koskaan tuollaista kaivannut.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Näemmä myös Verkkokaupassa tuo 55B8 999euron hintaan
Kun sivulle menee, niin hinta on hetken 999eur kunnes muuttuu 1199eur.
Hinta ostoskorissa kuitenkin 999eur.

Jos Power tekee huomenna saman, kuten olettaa saattaa, niin ne Black Friday:na kyseisen aparaatin ostaneet ehtivät vielä palauttaa ja ostaa uuden 200 euroa halvemmalla...tai pyytää suoraan hyvitystä, niin pääsevät helpommalla.
edit: jaa, eipä ole heillä varastossa tuotetta eli sitten vaan torstaina palautus liikeeseen (34pv BF:stä, palautusoikeus 35pv) ja ostaa uuden Gigantista tai Verkkokaupasta.
Jos on jo hyväpaneelinen yksilö, niin en ottaisi riskiä.


Ei ole itselläkään monelle virittimelle tarvetta, juuri heivasin Samsung BD-H8900N tallentavan boksin kaappiin kun ei ole ollut käyttöä. Ostin Anttilan konkassa kun halvalla sai.
Tilalle ulkoinen kovalevy niitä harvoja tallennuksia varten, tosin muistitikkukin riittäisi hyvin.

Verkkokauppa LG OLED55B8.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Lähinnä mietin, että kuinka yleinen tarve tuo on nykyään kun aika iso osa materiaalista on sovellusten kautta katsottavissa jälkikäteen ja sen yhden kanavan tallennus kuitenkin onnistuu. Itse en ole koskaan tuollaista kaivannut.
Omalla kohdalla tarve olisi lähes päivittäinen. Ei siksi, että kotimaisilta kanavilta tulisi niin paljon hyvää ohjelmaa (ja eihän sieltä tule), vaan koska useilta maksukanavilta tulee dokumentteja, leffoja, musiikkia ja erilaisia urheilutapahtumia samaan aikaan.

Vaan koska käytössä on Elisa viihde, niin eipä tarvitse sellaisista välittää, kun ei tuolla paskalla pysty lisenssisyistä tallentamaan kuin näitä peruskanavia. Teknisiä esteitä siinä ei ole, eli ilman näitä keinotekoisia rajoitteita sillä voisi tallentaa vaikka kaikkia kanavia samaan aikaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 255
Ei ole itselläkään monelle virittimelle tarvetta, juuri heivasin Samsung BD-H8900N tallentavan boksin kaappiin kun ei ole ollut käyttöä. Ostin Anttilan konkassa kun halvalla sai.
Tilalle ulkoinen kovalevy niitä harvoja tallennuksia varten, tosin muistitikkukin riittäisi hyvin.

Kun tallennat muistitikulle niin silloinhan just tarvit 2+ viritintä jos haluat myös vaihdella kanavia
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
...jos haluat myös vaihdella kanavia
Olen höyhensaarilla ne harvat kerrat kun tulee jotain mitä haluaa tallentaa.

Ymmärrettävää silti että jollekin tuokin ominaisuus on tärkeä jos ei halua ulkoista laitetta sitä varten hommata.

Integroitu soundbar varmaan myös jollekin tarpeellinen, mutta jos on kotiteatteri jo ennestään niin turha ominaisuus josta joutuu kuitenkin maksamaan.
Vähän ihmetystä aiheuttaa nuo Dolby Atmos soundbarit tai tuet televisiolta, kun sen tarkoitus on käsittääkseni avartaa äänimaailmaa lisäkanavilla...onnistuuko 3D äänimaailma soundbarilla :confused2:

Edellinen TV oli Samsung, jossa ei 720p resolla saanut overscannia pois.Sen pystyi kiertämään skaalaamalla kuvan boksilla 1080i ja sitten TV:stä overscan pois. Oli yksi syy ulkoiselle virittimelle, mutta ei enää sillekään tarvetta kun Maikkari siirtynyt HD-aikaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
63
Vähän ihmetystä aiheuttaa nuo Dolby Atmos tuet televisiolta.
LG ja Sony pystyvät viemään Atmoksen Netflixistä arc:in kautta vahvarille jossa siitä on tietysti iloa.

Pitää varmaa itsekkin käydä tuollainen B8 käydä hakemassa, kun halvalla lähtee. Toivottavasti arpajaiset suosivat :).


Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
LG ja Sony pystyvät viemään Atmoksen Netflixistä arc:in kautta vahvarille jossa siitä on tietysti iloa.

Pitää varmaa itsekkin käydä tuollainen B8 käydä hakemassa, kun halvalla lähtee. Toivottavasti arpajaiset suosivat :).
Ok, hyvä tietää jos joskus tulee päivitettyä äänentoistoa.

Onnea arpajaisiin :tup:
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Hmm. Tuolla tonnin hinnalla saattaisi melkein jo uskaltaa ottaa OLEDin testiin PC-monitorina. Jos tuosta kätkee tehtäväpalkin ja kuvakkeet työpöydältä, niin eiköhän tuo hintansa ehtisi haukkua ennen kuin burn-in haittaisi. Käyttö ko. koneella kuitenkin aika tasan työpöytä/pelit/leffat. Ja kirkkautta en hirveästi kaipaa, niin ei tarvitse edes täysillä paahtaa.

Ainut varsinainen haitta itselleni burn-inin lisäksi olisi aavistuksen isompi input lag verrattuna QLEDeihin. Ajosimujen näyttönä kuitenkin toimisi ajoittain, mutta ehkä tuo nousu n. 10ms -> n. 20ms suuresti haittaisi. Vastaavasti näytön kulmat ei haalenisi katselukulmien takia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Lähinnä mietin, että kuinka yleinen tarve tuo on nykyään kun aika iso osa materiaalista on sovellusten kautta katsottavissa jälkikäteen ja sen yhden kanavan tallennus kuitenkin onnistuu. Itse en ole koskaan tuollaista kaivannut.
Eivät ne sisällöt ikuisuuksia sitäkään kautta ole katsottavissa. Itsellä käytössä telkkarin yhteydessä edelleen tallentava boksi, jolla saa tarvittaessa haluamansa ohjelmat arkistoitua.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
LG 65&quote; 4K UHD OLED Smart TV E8 OLED65E8 - Televisiot

Onko tuo tuon hinnan väärti, tässä on vielä yö aikaa miettiä...
C8:iin verrattuna ainoa ero design ja integroitu soundbar. Näkyy tällä hetkellä olevan edullisempi kuin C8, mutta tuota saanut halvemmalla joskus tarjouksesta. Jos tarvii tuon paremman äänen eikä aio tai ole mahdollisuutta viritellä kotiteatteri systeemeitä niin varmaan ihan soiva peli.

Edit. Ja onhan tuo tarjous 30. päivä asti voimassa.
 
Liittynyt
24.12.2018
Viestejä
26
C8:iin verrattuna ainoa ero design ja integroitu soundbar. Näkyy tällä hetkellä olevan edullisempi kuin C8, mutta tuota saanut halvemmalla joskus tarjouksesta. Jos tarvii tuon paremman äänen eikä aio tai ole mahdollisuutta viritellä kotiteatteri systeemeitä niin varmaan ihan soiva peli.

Edit. Ja onhan tuo tarjous 30. päivä asti voimassa.
Itse en kyllä 800€ lisähintaa maksaisi suhteessa B8:aan. Käytännössä sama laite, mutta hieman parempi ääni ja ehkä tyylikkäämpi design (+ samat erot mitä C8 vs. B8, joita täällä jo paljon käsitelty).
Onhan tuossa oleellisimpana tuo prosessori, mikä on B8ssa "vanhaa mallia". Käytännössä raudaltaan vastaa 2017 mallistoa.

Enemmän järkeä maksaa +400€ C8 vs. B8 kuin E8 vs. C8
Ja tosiaan en näe itsekään, miksi laittaisi +800€ E8 vs. B8
 
Viimeksi muokattu:

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Eihän tuossa E-mallissa ole mitään järkeä, maksat tuosta "picture on glass" designista lähes tonnin. Äänet huonommat kun bassotoisto loppuu jo 71Hz vs. C8:n 64Hz.
 
Liittynyt
24.12.2018
Viestejä
26
Kohta LG:lle tulee α9 Gen 2 prossu eli ei kannata ostaaa vanhaa mallia, 29.11.2019 voi olla hyviä tarjouksia... ;)
Näinhän se menee. Mutta että ostaako vielä 2018 lopulla nykyistäkin vanhemman.. itse olen lykännyt pari vuotta TVn ostoa odotellessa OLED-hintojen järkevöitymistä. Nyt ne on järkevät, LGn osalta B8 ja C8. Tottahan tuo tonnin hintakin houkuttaisi, mutta taidan itse laittaa tuon muutaman huntin aavistuksen tuoreempaan C8n rautaan. TVn oma äänentoisto ei kiinnosta lainkaan, siihen hommaan on jo olemassa tuplasti TVtä kalliimpi laitteisto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 767
Näinhän se menee. Mutta että ostaako vielä 2018 lopulla nykyistäkin vanhemman.. itse olen lykännyt pari vuotta TVn ostoa odotellessa OLED-hintojen järkevöitymistä. Nyt ne on järkevät, LGn osalta B8 ja C8. Tottahan tuo tonnin hintakin houkuttaisi, mutta taidan itse laittaa tuon muutaman huntin aavistuksen tuoreempaan C8n rautaan. TVn oma äänentoisto ei kiinnosta lainkaan, siihen hommaan on jo olemassa tuplasti TVtä kalliimpi laitteisto.
Mutuilun sijaan kannattaa lukea arvosteluista ne erot ja tehdä ostopäätös sen perusteella.
 
Liittynyt
24.12.2018
Viestejä
26
Mutuilun sijaan kannattaa lukea arvosteluista ne erot ja tehdä ostopäätös sen perusteella.
Kyllä tässä on kelattu kaikki viimeaikaiset vertailut ja arvostelut läpi. Aika harvoin mutulla tullut ostettua, kuitenkin kuvaputkiaikakaudesta lähtien itse TVitä harkiten hankkinut. Toki käyn gigantissa viimeisen vertailun suorittamassa, mutta näin ennakkoon C8.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 767
Kyllä tässä on kelattu kaikki viimeaikaiset vertailut ja arvostelut läpi. Aika harvoin mutulla tullut ostettua, kuitenkin kuvaputkiaikakaudesta lähtien itse TVitä hankkinut. Toki käyn gigantissa viimeisen vertailun suorittamassa, mutta näin ennakkoon C8.
Mikä C8:ssä on esim. 400e:n arvoista B8:iin nähden?
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Kyllä tässä on kelattu kaikki viimeaikaiset vertailut ja arvostelut läpi. Aika harvoin mutulla tullut ostettua, kuitenkin kuvaputkiaikakaudesta lähtien itse TVitä hankkinut. Toki käyn gigantissa viimeisen vertailun suorittamassa, mutta näin ennakkoon C8.
Katsoitko tuon HDTVTest:n arvosteluvideon?

Mulla on itselläkin C8, mutta ostin sen Black Fridayna 2200 eurolla ja silloin B8 oli kalliimpi.
En tiedä olisinko arvosteluiden perusteella päätynyt kumpaan, mutta nyt osaan sanoa että noin suurella hintaerolla (ilmeisesti haluavat myydä B8:t pois, Saksassa 65C8 hinta ollut jo pitkään ~2000eur) halvemman B8 etenkin kun olen omasta C8:sta kytkenyt pois sen filtteröinnin josta tehokkaammasta prosessorista on tällä hetkellä eniten hyötyä.
Mun mielestä se tasoitti liikkaa kuvaa ja jopa poisti yksityiskohtia kuvasta jossa paljon aivan tummimpia sävyjä.

Suurin asia on kuitenkin se minkälaisen paneelin saa, se kun voi olla todella hyvä tai todella huono riippumatta onko B8 vai C8.

Mihin tuo prossu vaikuttaa TV:ssä?
Täältä lainattua:
In a blog post on Tuesday (Nov. 27), LG said that it's developed a new processor for its high-end OLED televisions called the Alpha 9 (a9 Gen 2). The company said that the chip, which will likely be baked into the highest-end sets it plans to unveil at CES in January, will deliver images that "are more true-to-life than ever" and offer improved "color, sharpness, and depth."

The new processor, which is a follow-up to the first-generation a9 LG bundled with its 2018 OLEDs, comes with a "four-step noise reduction process" that aims at eliminating artifacts and other problems in a picture and deliver a cleaner look. According to LG, the four steps is double what you'd get in other technologies.

Aside from that, the new processor upgrades other features that had made their way to the previous chip, allowing for better sharpness and contrast ratio. LG also promised that its new chips would deliver better colors.

"To further boost visual performance, the processor’s advanced mapping capabilities kick in to make colors appear closer than ever to the real thing," LG wrote. "And, the enhanced color correction algorithm uses over seven-times the reference color coordinates of previous versions to ensure pictures that are supremely natural and vibrant."

Additionally, LG said that its new chip would come with support for 120 frames per second to allow for better-looking fast-paced content, like sports or video games.

Now that the a9 Gen 2 is official, we can expect to find it in the upcoming line of 2019 OLEDs LG will undoubtedly discuss at CES in January. It's unclear exactly what the company has planned, but considering how the television market has been going, you can count on thin screens, thin bezels, and plenty of power under the hood. And you'll get it all for a price that could stay in line with this year's models.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2018
Viestejä
26
Nojoo, kyllä se B8 matkaan lähti, muutaman kympin ekstrahinnalla sai gigantin puolesta päivitetyn, laatutarkastetun ja kalibroidun.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Nojoo, kyllä se B8 matkaan lähti, muutaman kympin ekstrahinnalla sai gigantin puolesta päivitetyn, laatutarkastetun ja kalibroidun.
Onnea uudesta TV:stä, toivottavasti ei ole vertical bandingia tai mustan tukkoisuutta :tup:

Sen 75eur olis ehkä voinut maksaa 5 vuoden takuusta, mutta Gigantin "kalibroinnille" ei kyllä voi antaa minkäänlaista arvoa.
Kannattaa laittaa technicolor ja palauttaa tehdasasetuksille jos ovat sinne tehneet jotain kopiointejaan.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 011
Näinhän se menee. Mutta että ostaako vielä 2018 lopulla nykyistäkin vanhemman.. itse olen lykännyt pari vuotta TVn ostoa odotellessa OLED-hintojen järkevöitymistä. Nyt ne on järkevät, LGn osalta B8 ja C8. Tottahan tuo tonnin hintakin houkuttaisi, mutta taidan itse laittaa tuon muutaman huntin aavistuksen tuoreempaan C8n rautaan. TVn oma äänentoisto ei kiinnosta lainkaan, siihen hommaan on jo olemassa tuplasti TVtä kalliimpi laitteisto.
Eipä siitä paremmasta raudasta ole mitään iloa tulevaisuutta ajatellen kun se webOS versio ei tule päivittymään niistä malleista uudempaan versioon muuten, kuin hankkimalla uuden television. 8-sarjalaisissa tulee pysymään se webOS 4.0 ja jos haluaa sen seuraavan uuden version eli 4.5:n niin ei auta kuin ostaa 9-sarjalainen ensi vuonna. Noissa lippulaiva malleissa nyt muutenkin on jo riittävät prosessorit noihin kämäisiin web-applikaatioihin, että tuo C8:n hieman nopeampi prosessori ei nyt paljoa eroa tee (ero on luookkaa; raspi kolmosesta plussa malli jossa kellotaajuus hieman suurempi).

Asia olisi eri jos siellä olisi alla Android tai Tizen käyttis, tai jos LG jaksaisi edes sen 1-2 vuoden ajan päivittää vanhoihin malleihin uudemman webOS:n (niitä minor päivityksiä ei lasketa jotka lähinnä korjaa bugeja tai uudet ominaisuudet on tasoa "uusi kuvatila / tuki uudelle formaatille").

Edit:
Käytettävyyden ja käyttö kokemuksen kannalta siis turha satsaus, toki jos haluaa ne paremman prosessorin tarjoamat pienet parannukset kuvan ja liikkeen käsittelyyn niin sitten se on perusteltua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Kaveri oli hakenut B8 gigantista, sanoi ettei halua sitä kalibrointia mutta myyjä tuputti ja antoi sen lopulta ilmaiseksi. Kotona sitten laatikosta nousi naarmuinen ja täynnä sormenjälkiä oleva telkkari. Laittaako ne palautetut kätevästi kiertoon kalibroinnin verukkeella, vai töpeksivätkö itse paskaseksi ja takapuolen naarmuille...
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 011
Kaveri oli hakenut B8 gigantista, sanoi ettei halua sitä kalibrointia mutta myyjä tuputti ja antoi sen lopulta ilmaiseksi. Kotona sitten laatikosta nousi naarmuinen ja täynnä sormenjälkiä oleva telkkari. Laittaako ne palautetut kätevästi kiertoon kalibroinnin verukkeella, vai töpeksivätkö itse paskaseksi ja takapuolen naarmuille...
Kai ne suojamuovit on poistettu ennen kuin on alettu ihmettelemään näytön tai kuorien kuntoa?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Sen verran tuosta Gigantin palvelusta on keskusteltu eri foorumeilla, että pitää olla melko naiivi jos luulee sen olevan asiakkaan eduksi.
Ihme että saavat jatkaa tuota vuodesta toiseen.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 011
Luulisi että "kalibrointia" varten jo poistettu, mutta en tiedä. Naarmut oli kehyksessä ja jalusta sekä tv:n takapuoli täynnä sormenjälkiä ja likaa.
No miksi niitä tarvitsisi muualta kuin näytöstä poistaa (tai hieman raottaa sitä suojakalvoa) ja senkin saa takaisin kiinni kalibroinnin jälkeen ellei nyt ihan tunaroi sen kalvon kanssa.

Eli taitaa olla vielä ne suojakalvot paikallaan jalustassa, kehyksissä ja takakuoressa. Jos ei ole niin sitten aika varmasti kyseessä on palautettu yksilö joka myyty uudelleen.
'
Edit:
Täsmennetään vielä että se oma B7 oli kaikilta osin suojattu muovikalvoilla ja ne oli täysin läpinäkyviä, eli niitä nyt ei välttämättä tajua että siinä on päällä muovikerros joka lähtee pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Kalibroituna ja valmiiksi asennettuna voi myydä sen asiakaspalautuksenkin valmiiksi asennettuna. Vähintäänkin arvelluttavaa touhua tosin tuollainen.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Kalibroituna ja valmiiksi asennettuna voi myydä sen asiakaspalautuksenkin valmiiksi asennettuna. Vähintäänkin arvelluttavaa touhua tosin tuollainen.
Menee OT:ksi, mutta tosiaan näin voivat myydä palvelunkin kahteen kertaan.
Ihan ok jos mittari olisi edes käynyt paneelilla kuten Power tekee yksilöllisine raportteineen, mutta niinhän ei Gigantti toimi vaan kopioivat yhden säädetyn asetukset miljoonaan muuhun...kuten niin monesti on jo todettu ja ainakin Muron puolella ja taisi olla Plazallakin todettu että vituiksi on mennyt asetuksia kopioimalla.

Suojamuovi on tosiaan paneelissa, jalassa ja takana eli ne kannattaa ottaa pois ennen reklamointeja ;)
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Asia olisi eri jos siellä olisi alla Android tai Tizen käyttis, tai jos LG jaksaisi edes sen 1-2 vuoden ajan päivittää vanhoihin malleihin uudemman webOS:n (niitä minor päivityksiä ei lasketa jotka lähinnä korjaa bugeja tai uudet ominaisuudet on tasoa "uusi kuvatila / tuki uudelle formaatille").
Ei ole kai tuo Tizenkaan päivittynyt sen paremmin kuin WebOS. Vuosi vuodelta isompi numero, mutta vain uusiin malleihin. Osa 2017-mallisista Android TV:llä varustetuista OLEDeista on toki jo saanut Oreon herkkuineen.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 011
Menee OT:ksi, mutta tosiaan näin voivat myydä palvelunkin kahteen kertaan.
Ihan ok jos mittari olisi edes käynyt paneelilla kuten Power tekee yksilöllisine raportteineen, mutta niinhän ei Gigantti toimi vaan kopioivat yhden säädetyn asetukset miljoonaan muuhun...kuten niin monesti on jo todettu ja ainakin Muron puolella ja taisi olla Plazallakin todettu että vituiksi on mennyt asetuksia kopioimalla.

Suojamuovi on tosiaan paneelissa, jalassa ja takana eli ne kannattaa ottaa pois ennen reklamointeja ;)
Jos Gigantti näin harrastaa kalibrointia niin sitten sitä näytön suojakalvoakaan ei tarvitse ottaa pois...
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Jos Gigantti näin harrastaa kalibrointia niin sitten sitä näytön suojakalvoakaan ei tarvitse ottaa pois...
Television kuvan optimointi - huuhaata vai ei? - Gigantti
Tuossa videolla kyllä on mittari, mutta kuten niin moni on myyjältä tivannut että onko yksilöllisesti mitattu ja säädetty niin ei ole, vaan Norjassa tekevät yhteen säädöt ja kopioivat ne muihin.
Onko kukaan nähnyt tai kuullut että Gigantti olisi antanut television mukaan kalibrointiraportin (siis ei pelkkiä asetuksia), jonka saa tulostettua kalibrointisoftasta?
Jos muovittoman yksilön kohdalla ei ole asiakaspalautuksesta kyse, niin ehkä sitten ovat tosiaan tihrustelleet paneelia.
Näin ei ainakaan pitäisi sitten päätyä asiakkaille yksilöitä joissa pahasti mustan tukkoisuutta tai pahempaa vertical bandingia, olishan siitä se hyöty, mutta vahvasti epäilen että tällaista karsiutumista tapahtuisi, mutuilua toki.

Täältäkin varmaan löytyy jokunen joka nyt osti Gigantista tuon 55B8:n, laittakaapa kuva siitä asetuslapusta jonka saitte...voin lyödä torttukahvit vetoa että niissä on samat asetukset.

Niin ja jos epäilee saaneensa käytetyn yksilön, niin käyttötuntien tarkistus onnistuu näin:
- Kännykkä joka tukee IR
- Lataa sovellus AnyMote Universal remote
- Etsi sieltä LG ja sellainen kake jossa "INSTART" painike, paina sitä
- Näppäile TV:n kaukosäätimestä 0413
Lue paneelilta UTT: xx (käyttötunnit)
Käynnistä TV uudelleen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 011
Ei ole kai tuo Tizenkaan päivittynyt sen paremmin kuin WebOS. Vuosi vuodelta isompi numero, mutta vain uusiin malleihin. Osa 2017-mallisista Android TV:llä varustetuista OLEDeista on toki jo saanut Oreon herkkuineen.
Tizenistä ei ole kokemusta, mutta jos asia on sielläkin näin niin on sitten huonompi kuin webOS. Uusimman Android Wear/TV käyttiksen osalta tilanne taitaa olla jo siinä vaiheessa ettei nuo uudet käyttispäivitykset vaadi enää jatkossa sen laitteen valmistajan osalta toimia, vaan Google voi suoraan puskea uudet versiot kaikille laitteille? Ainakin näin olen ymmärtänyt tilanteen olevan oman Polar M600 laitteen kanssa, valmistajan vastuulla enää vain niiden omien applikaatioiden päivitykset joiden ei pitäisi enää olla mitenkään suoraan riippuvaisia firmwaresta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 848
Viestejä
4 206 158
Jäsenet
70 990
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom