OLED-TV

Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 780
Joo kyl kun vertaa tuohon kuvaan niin kyl täs nyt jotain hämminkiä on. Laittelen LGlle reklamaaatiota, että mahtaako olla paneelissa vika tai jotain.
Onhan sulla kirkkaus ja kontrasti tehdasasetuksilla? Noilla voi joskus saada outoja palikoitumisia, erityisesti jos lähetyksen laatu on kehno.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
32
Onhan sulla kirkkaus ja kontrasti tehdasasetuksilla? Noilla voi joskus saada outoja palikoitumisia, erityisesti jos lähetyksen laatu on kehno.
Joo on pakasta vedetyt arvot! Ongelmaa ei tosiaan ollut kun testasin tietokoneelta HBOta. Eli varmaan HBO sovellus ja sisään rakennettu digiboxi on vaan huonoja. Jatkossa leffat siis jotain muuta kautta kun kaapeli tvstä. Rakutenista ostellu monesti eikä ongelmia kuvan laadussa, vaikka sovellus on sekin.

Laitoin silti kyselyn LGlle että onko heillä joku ratkaisu.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Tässä on kuitenkin tapahtunut kehitystä vuosien saatossa. C1 paransi hieman tummien sävyjen toistoa vs CX/BX. C2 otti vielä isomman askeleen gradaation ja tummien sävyjen toistossa. Tuota "chrominance overshoot" ongelmaa en enään käytännössä näe C2:lla. Tulee todella puhtaasti ulos mustasta jos vertaa aikaisempiin malleihin. Tein suoraa vertailua tästä CX ja C2 mallien välillä kun molemmat löytyy kotoa.
No tuo on hyvä kuulla, että olisi parantunut uudemmissa. Omassa C9:ssä näkyy toisinaan juuri tuollaista mistä oli puhetta, joten ei kovasti kyllä eroa tuon B1:n kuvasta sitten. Tosin tuota alkoi tulla enemmän firmispäivitysten myötä jostain 05* versioista lähtien, kuten myös harvakseen esiintyvää satunnaista pumppausta pimeissä kohtauksissa ja sävyjen kaistoittumista.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 801

1099€ 65" C1:stä on varmaan ihan asiallinen hinta?

EDIT: Sama tarjous myös verkkiksessä
ja Gigantissa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
486
LG:n tuki kyllä 0/5. Vastauksissa kestää yli kolme päivää, ja kysytään onko telkkarin asetuksissa X päällä ja sama jatkunut kuukauden. Nyt viimeisin viesti kaksi viikkoa sitten. Ostin tv:n melkein kuusi viikkoa sitten, suuri pettymys kyllä palvelu. Palautusoikeuskin mennyt tässä ajassa umpeen. Asiakaspalvelu tuntuu myös tosi tympeältä o_O

1658756702017.png

1658756869296.png
 
Liittynyt
25.02.2020
Viestejä
306
Ihan samaa paskoo toi palvelu on Sonylla, aikoinaan taistelin n.vuoden yhden töllön kanssa. Philipsillä taas tuntuu homma toimivan nopeasti ja vaivattomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
LG:n tuki kyllä 0/5. Vastauksissa kestää yli kolme päivää, ja kysytään onko telkkarin asetuksissa X päällä ja sama jatkunut kuukauden. Nyt viimeisin viesti kaksi viikkoa sitten. Ostin tv:n melkein kuusi viikkoa sitten, suuri pettymys kyllä palvelu. Palautusoikeuskin mennyt tässä ajassa umpeen. Asiakaspalvelu tuntuu myös tosi tympeältä o_O
Jos uudessa on jokin selvä vika, ei sitä kyllä kannata lähteä huollon kautta uudelleen "valmistamaan". Helpommalla pääsee, kun raakasti takaisin ja uutta tilaukseen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 892
Eniten silmää rasittaa se, kun pimeässä huoneessa kuva käy kohtauksessa pimeänä jolloin pupillit laajenevat, ja sen jälkeen kirkkaampi kuva rävähtää avoimiin silmiin ennen kuin ne ehtivät reagoida. Kun tumma ja kirkas vaihtelevat elokuvassa/sarjassa toistuvasti, silmät väsyvät helpommin sillä ne joutuvat jatkuvasti työskentelemään silmään tulevan valon määrän säätämiseksi. Himmeä bias-valo TV:n takana tuo silmiin jatkuvasti pienen määrän valoa jolloin pupillit eivät pääse laajenemaan äärimmilleen eivätkä joudu siksi reagoimaan niin paljon kirkkaan ja tumman kuvan vaihteluun. Bias-valoon riittää jo hyvin maltillinen kirkkaus, joten TV:n kirkkausasetusta ei tarvitse nostaa kuin hyvin vähän jotta kuva näyttää edelleen yhtä kirkkaalta kuin täysin pimeässä, ja bonuksena silmät eivät väsy niin paljoa.
Omasta mielestäni parhaimman näköisen tuloksen saa säätämällä telkkarin kirkkauden sopivaksi täysin pimeään tilaan. On turhaa yrittää korjata ongelmaa lisäämällä sitä millä se on tullutkin.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
101
Ja 65" 1199e


Miten tuo malli vertautuu LG:n C1:een?
Olen itse katsellut kahden vuoden takaisen 55" mallin (GZ960E) päivittämistä 65" malliin. Harmikseni JZ1000 ei ole ollut tarjouksessa - siinä on aavistuksen parempi paneeli, vaikkei isoa eroa olekaan.

Isoimmat erot C1 vs. JZ980 on: Panasonicissa parempi kuva, LG:ssä parempi käyttöliittymä. Itse tosin olen ihan tykännyt Panasonicin käyttämisestäkin ja vihdoin J-sarjassa tuli myös parempi kaukosäädinkin joka toimii bluetoothilla.

C1 alle ei taida muuten mahtua oikein soundbaria?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 078
Ihan samaa paskoo toi palvelu on Sonylla, aikoinaan taistelin n.vuoden yhden töllön kanssa. Philipsillä taas tuntuu homma toimivan nopeasti ja vaivattomasti.
Minulla päinvastainen kokemus Sonyn supportista. Oli aikoinan ongelmaa TV:n ja vahvarin välillä niin laitoin viestiä supporttiiin. Sieltä soitti joku ystävällinen mies takaisin ja kyseli tarkempia tietoja. Antoi omat yhteystietonsakkin jotta voisin rapotoida myöhemmin suoraan hänelle ja kertoa miten erilaiset kokeilut ovat mennnet. Muutaman kerran soiteltiin puolin ja toisin, kunne asia ratkesi.

Isoimmat erot C1 vs. JZ980 on: Panasonicissa parempi kuva, LG:ssä parempi käyttöliittymä. Itse tosin olen ihan tykännyt Panasonicin käyttämisestäkin ja vihdoin J-sarjassa tuli myös parempi kaukosäädinkin joka toimii bluetoothilla.
Panan käyttis ei ole parhaimmasta päästä, mutta helpostihan tuohon laittaa jonkun Shieldin ta Google TV:n.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Digital Trends sai vihdoin A95K vs G2 revikan ulos:




Ei nyt sinänsä mitään yllättävää. A95K on parempi mutta lopulta aika tasavahvat jos huomioi tonnin hintaeron. Testasi myös valaistuksen vaikutusta A95K:n mustan tasoon ja piti ongelmaa mitättömänä. Ei tosin käyttänyt mitään äärimmäistä testiolosuhdetta.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 629
Mun LG OLED65B7V täyttää kohta 5 vuotta! Olihan se vitun kallis sillon, mutta on se kestänytkin. Like A boss :psmoke:
e. Kiitos tästä sijoituksesta kuuluu Sonyn "lippulaivalle" jonka kusinen android järjestelmä vitutti ekasta aukaisusta asti ja voi ei, kun yksi päivä ei enää käynnistynytkään, niin päätin sijoittaa tv saman verran kuin moottoripyörään :psmoke:
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 629
Piti ihan käydä kattoo mitä tori.fi mitä näistä tänään pyydetään. Veikkaan ettei enää ikinä tule sijoitettua tuollaista summaa TV joten haluisin tämän helmen pitää loppu elämäni, mutta prkl kun iso... Ja tekis mieli päivittää koska voi :psmoke:
LG C1 65" ois nyt hinta/laatu 5/5 ja on melkein tyhmyri jos ei tuota ostaisi, jos tarve päivittää TV

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
806
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Piti ihan käydä kattoo mitä tori.fi mitä näistä tänään pyydetään. Veikkaan ettei enää ikinä tule sijoitettua tuollaista summaa TV joten haluisin tämän helmen pitää loppu elämäni, mutta prkl kun iso... Ja tekis mieli päivittää koska voi :psmoke:
LG C1 65" ois nyt hinta/laatu 5/5 ja on melkein tyhmyri jos ei tuota ostaisi, jos tarve päivittää TV

Noi on niin paskoja telkkareita ,että pitää myydä alehintaan veke kun ei mee muuten kaupaksi ;)

Pieni kevennys näin puolessa välissä viikkoa :)
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Nykyinen Panasonicin VT50 ois aika laittaa eläkkeelle. Ois kova hinku ostaa OLED-telkkari ja LG:n C1 vaikuttaa luontevalta valinnalta. En kuitenkaan yhtään tykkään C1:n muotoilusta. A90J olisi sellainen, joka muotoilun puolesta olisi juuri oikea, mutta tuntuu mahdottomalta perustella yli tuplahintaa verrattuna C1:een, varsinkaan kun telkkarin äänentoisto ei ole tärkeä ominaisuus.

Olen ollut tosi tyytyväinen siihen, että olen voinut käyttää 10 vuotta samaa telkkaria, eikä elektroniikka ole siinä kärsinyt. Siinä edelleen kaikki toimii, mitä nyt kaukosäätimen AV-nappi on hajonnut. Nyt pohdin sitä, että voinko perustella A90J:n hankinnan sillä perusteella, että se on jotenkin laadukkaampaa elektroniikkaa, ja kestää taas 10 vuotta käyttöä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 284
Nykyinen Panasonicin VT50 ois aika laittaa eläkkeelle. Ois kova hinku ostaa OLED-telkkari ja LG:n C1 vaikuttaa luontevalta valinnalta. En kuitenkaan yhtään tykkään C1:n muotoilusta. A90J olisi sellainen, joka muotoilun puolesta olisi juuri oikea, mutta tuntuu mahdottomalta perustella yli tuplahintaa verrattuna C1:een, varsinkaan kun telkkarin äänentoisto ei ole tärkeä ominaisuus.

Olen ollut tosi tyytyväinen siihen, että olen voinut käyttää 10 vuotta samaa telkkaria, eikä elektroniikka ole siinä kärsinyt. Siinä edelleen kaikki toimii, mitä nyt kaukosäätimen AV-nappi on hajonnut. Nyt pohdin sitä, että voinko perustella A90J:n hankinnan sillä perusteella, että se on jotenkin laadukkaampaa elektroniikkaa, ja kestää taas 10 vuotta käyttöä.
Kestävyydestä en osaa sanoa, 10 vuotta nyt on muutenkin nykyelektroniikalle pitkä ikä, mutta tuossa hintaluokassa harkitsisin vakavasti Samsung S95B QD-OLEDia joka ainakin kuvanlaadullisesti parempi kuin tuo Sony.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
131
Nykyinen Panasonicin VT50 ois aika laittaa eläkkeelle. Ois kova hinku ostaa OLED-telkkari ja LG:n C1 vaikuttaa luontevalta valinnalta. En kuitenkaan yhtään tykkään C1:n muotoilusta. A90J olisi sellainen, joka muotoilun puolesta olisi juuri oikea, mutta tuntuu mahdottomalta perustella yli tuplahintaa verrattuna C1:een, varsinkaan kun telkkarin äänentoisto ei ole tärkeä ominaisuus.

Olen ollut tosi tyytyväinen siihen, että olen voinut käyttää 10 vuotta samaa telkkaria, eikä elektroniikka ole siinä kärsinyt. Siinä edelleen kaikki toimii, mitä nyt kaukosäätimen AV-nappi on hajonnut. Nyt pohdin sitä, että voinko perustella A90J:n hankinnan sillä perusteella, että se on jotenkin laadukkaampaa elektroniikkaa, ja kestää taas 10 vuotta käyttöä.
Jos toi nimenomainen 65" 1100€ C1 on kiikarissa niin järkisyillä ei voi mitään muuta telkkaria hinta/laatu suhteella perustella. Jos muotoilu tai QD-oled on itselle tärkeitä asioita niin niistä pitää maksaa "suhteettoman" paljon siihen nähden mitä niistä saa, mutta jos parasta ja mieleisintä pitää saada niin ei nuo sonyt ja samsungit missään nimessä ole huonoja.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
Nykyinen Panasonicin VT50 ois aika laittaa eläkkeelle. Ois kova hinku ostaa OLED-telkkari ja LG:n C1 vaikuttaa luontevalta valinnalta. En kuitenkaan yhtään tykkään C1:n muotoilusta. A90J olisi sellainen, joka muotoilun puolesta olisi juuri oikea, mutta tuntuu mahdottomalta perustella yli tuplahintaa verrattuna C1:een, varsinkaan kun telkkarin äänentoisto ei ole tärkeä ominaisuus.

Olen ollut tosi tyytyväinen siihen, että olen voinut käyttää 10 vuotta samaa telkkaria, eikä elektroniikka ole siinä kärsinyt. Siinä edelleen kaikki toimii, mitä nyt kaukosäätimen AV-nappi on hajonnut. Nyt pohdin sitä, että voinko perustella A90J:n hankinnan sillä perusteella, että se on jotenkin laadukkaampaa elektroniikkaa, ja kestää taas 10 vuotta käyttöä.
Erilaisen VESA-jalustan voinee hankkia jälkikäteen jos C1-jalusta edelleen nyppii - muutenhan nuo telkut on melkolailla samanlaisia mustia monoliitteja nykyään (ainakin omasta tyylittömästä näkökulmastani)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Mulla on kanssa 10-vuotias Panan VT50, ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, kuva näyttää edelleen todella hyvältä! Eli raaski ihan vielä vaihtaa, vaikka halvat hinnat vähän jo poltteleekin. AV-nappi hajosi mullakin kakesta tänä vuonna, ja korjasin sen laittamalla pienen palan talousfoliota napin alle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 490
Erilaisen VESA-jalustan voinee hankkia jälkikäteen jos C1-jalusta edelleen nyppii - muutenhan nuo telkut on melkolailla samanlaisia mustia monoliitteja nykyään (ainakin omasta tyylittömästä näkökulmastani)
Onhan niitä erilaisia, lg:n E ja G sarja, samsung The frame...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Mulla on kanssa 10-vuotias Panan VT50, ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, kuva näyttää edelleen todella hyvältä! Eli raaski ihan vielä vaihtaa, vaikka halvat hinnat vähän jo poltteleekin. AV-nappi hajosi mullakin kakesta tänä vuonna, ja korjasin sen laittamalla pienen palan talousfoliota napin alle.
Ei mahdollisesti enää pysy aiheen sisällä, mutta kuitenkin hieman sivuaa televisioita, joten kaukosäätimen kontaktipinnat jos alkaa kulumaan loppuun, niin sähköä johtavalla maalilla pystynee korjaamaan:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
247
Pirkka-folio
Ei mahdollisesti enää pysy aiheen sisällä, mutta kuitenkin hieman sivuaa televisioita, joten kaukosäätimen kontaktipinnat jos alkaa kulumaan loppuun, niin sähköä johtavalla maalilla pystynee korjaamaan:
Pirkka-folio riittää. En kyllä itsekään uskonut mutta, toimii...
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Mulla on kanssa 10-vuotias Panan VT50, ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, kuva näyttää edelleen todella hyvältä! Eli raaski ihan vielä vaihtaa, vaikka halvat hinnat vähän jo poltteleekin. AV-nappi hajosi mullakin kakesta tänä vuonna, ja korjasin sen laittamalla pienen palan talousfoliota napin alle.
No aika samanlainen on tämä minunkin tilanne. Tuo näyttää edelleen upealta, mutta 50" alkaa tuntumaan pieneltä, ja kun lukee juttuja siitä, kuinka uusi telkkari räjäyttää tajunnan, niin kovasti tekisi mieli. :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 078
Mulla on kanssa 10-vuotias Panan VT50, ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, kuva näyttää edelleen todella hyvältä! Eli raaski ihan vielä vaihtaa, vaikka halvat hinnat vähän jo poltteleekin.
Ja kun uuden saa, niin tajuaa kuinka huonolta se vanha näyttikin.
Jo pelkästään 4K & HDR:n takia kalusto kannattaa uusia.......( lisätään vähän alkavaa TV kuumetta :) )
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 180
Mulla on kanssa 10-vuotias Panan VT50, ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, kuva näyttää edelleen todella hyvältä! Eli raaski ihan vielä vaihtaa, vaikka halvat hinnat vähän jo poltteleekin. AV-nappi hajosi mullakin kakesta tänä vuonna, ja korjasin sen laittamalla pienen palan talousfoliota napin alle.
Vaikka tuo Pana on jo vanha ja nykyaikainen 4k HDR on hieno niin valitettavasti liiketoisto on näissä nykyvehkeissä reilusti huonommalla tolalla. Itse siirryin myös tuosta VT50:stä OLED aikaan ja tämä CX oledi pärjää liiketoistossa vain 120Hz materiaalilla kun BFI tykittää HIGH moodissa mutta silloin kuva on tässä himmeämpi mitä panan plasmassa.

LG CX oled on ns. gold standard liiketoiston osalta (120Hz BFI moodissa) ja 2022 mallit ovat vain huononemaan päin. Halusin vain nostaa asian esille kun itse on tullut tuo siirtymä koettua.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
124
No aika samanlainen on tämä minunkin tilanne. Tuo näyttää edelleen upealta, mutta 50" alkaa tuntumaan pieneltä, ja kun lukee juttuja siitä, kuinka uusi telkkari räjäyttää tajunnan, niin kovasti tekisi mieli. :)
Ei se uusi telkka räjäytä tajuntaa muuta kuin koollaan verrattuna vanhaan plasmaan. Edelleen näyttää aina pirun hyvältä mökillä vanha Panan plasma. Jotain luonnollista ja ärsyttämätöntä siinä vain on
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
225
Vaikka tuo Pana on jo vanha ja nykyaikainen 4k HDR on hieno niin valitettavasti liiketoisto on näissä nykyvehkeissä reilusti huonommalla tolalla. Itse siirryin myös tuosta VT50:stä OLED aikaan ja tämä CX oledi pärjää liiketoistossa vain 120Hz materiaalilla kun BFI tykittää HIGH moodissa mutta silloin kuva on tässä himmeämpi mitä panan plasmassa.

LG CX oled on ns. gold standard liiketoiston osalta (120Hz BFI moodissa) ja 2022 mallit ovat vain huononemaan päin. Halusin vain nostaa asian esille kun itse on tullut tuo siirtymä koettua.
Tuleeko tuo liiketoiston ongelma esille kaikessa vai esim tv-ohjelmia katsellessa? Itellä n. 10v vanha 60" LG:n plasma käytössä, periaatteessa tekis mieli päivittää Olediin kun kyllähän ne väreiltään ja terävyydeltään näyttää hyvälle. Lähinnä katon Netflixiä, youtube, striimit jne ja ja harvemmin tv:tä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 180
Tuleeko tuo liiketoiston ongelma esille kaikessa vai esim tv-ohjelmia katsellessa? Itellä n. 10v vanha 60" LG:n plasma käytössä, periaatteessa tekis mieli päivittää Olediin kun kyllähän ne väreiltään ja terävyydeltään näyttää hyvälle. Lähinnä katon Netflixiä, youtube, striimit jne ja ja harvemmin tv:tä.
Kyllä se kaikessa tulee esille jos on tottunut plasma tyyliseen strobeen. Toisia se häiritsee enemmän ja toisia vähemmän.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
541
Ensimmäistä kertaa markkinoille tulossa OLED näyttö LG 48GQ900, josta löytyy SPDIF out soundbarille. Kiikarissa siis puhdas OLED näyttö ilman smart TV:tä (Apple TV 4K pyörittänyt olohuonetta jo 3-vuotta) ja pitäisi löytyä digitaalinen äänen ulostulo. Onko mitään tietoa tämän OLEDin Euroopan julkaisusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
Ensimmäistä kertaa markkinoille tulossa OLED näyttö LG 48GQ900, josta löytyy SPDIF out soundbarille. Kiikarissa siis puhdas OLED näyttö ilman smart TV:tä (Apple TV 4K pyörittänyt olohuonetta jo 3-vuotta) ja pitäisi löytyä digitaalinen äänen ulostulo. Onko mitään tietoa tämän OLEDin Euroopan julkaisusta?
Ainakin tubettajille noita on jo briteissä tullut testiin esim.:





Videon tekijä ensimmäisessä kommentissa mainitsee, että ennakkotilaukset alkaisi 10.8.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 916
Kyllä se kaikessa tulee esille jos on tottunut plasma tyyliseen strobeen. Toisia se häiritsee enemmän ja toisia vähemmän.
Tämä on kyllä vaikea sisäistää, kun ei ole plasmaa omistanut koskaan. Tuo BFI ei omaan silmään paranna OLED liiketoistoa juurikaan (näyttää omaan silmään valmiiksi jo hyvältä), mutta muilla tavoin kyllä pilaa kuvan. En ikinä itse käyttäisi BFI:tä itse.

Kannattaa varmaan joka tapauksessa opettaa silmät eroon siitä plasman liiketoistosta, tai muuten ei voi ostaa uutta TV:tä enää koskaan, kun plasmoja ei hirveästi enää kaupoista löydy. Tai no, tekiväthän vinyylilevytkin comebackin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 180
Tämä on kyllä vaikea sisäistää, kun ei ole plasmaa omistanut koskaan. Tuo BFI ei omaan silmään paranna OLED liiketoistoa juurikaan (näyttää omaan silmään valmiiksi jo hyvältä), mutta muilla tavoin kyllä pilaa kuvan. En ikinä itse käyttäisi BFI:tä itse.
Toki BFI vaatii että lähde on aito (mieluiten vsynced) 60Hz tai 120Hz. Muuten ongelmana on mm. haamukuvat jotka pilaavat kuvan. BFI:lle on oma spesifinen käyttötarkoitus. 24Hz elokuville se ei toimi. Kaikki sivuttais pannaukset on blurria vaikka mitä tekisi.
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Olen huomannut nykyään elokuvateattereissa, että liiketoisto on joissain tilanteissa nykivää. Esim. Dune-elokuvassa kun kuvattiin maisemaa korkealta, niin liike aivan selvästi nyki eteenpäin. Onko tässä nyt kyse samasta ilmiöstä? Tämä liiketoistoasia on sellainen, etten ollut tullut sitä edes ajatelleeksi. Täytyy nyt käydä toljottelemassa noita OLED-telkkareita hieman enemmän ja mieluiten jotain muuta kuin Demo-kuvaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 490
Kyllähän nuo pannaukset nykii oledilla, koska 24fps on paskaa. Lcd paneelin hitaus piilottaa osin ongelmaa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Olen huomannut nykyään elokuvateattereissa, että liiketoisto on joissain tilanteissa nykivää. Esim. Dune-elokuvassa kun kuvattiin maisemaa korkealta, niin liike aivan selvästi nyki eteenpäin. Onko tässä nyt kyse samasta ilmiöstä? Tämä liiketoistoasia on sellainen, etten ollut tullut sitä edes ajatelleeksi. Täytyy nyt käydä toljottelemassa noita OLED-telkkareita hieman enemmän ja mieluiten jotain muuta kuin Demo-kuvaa.
Saman itsekkin huomannut useammassa teatteri pätkässä, mielestäni sama ilmiö tai ainakin näyttää samalta.

Itseä aluksi häiritsi, mutta totuin nopeasti kun vaihdoin ips -> oled.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
711
mahtaakohan vanha seinäteline joka tällähetkellä kannattelee jeesuksenaikaista 51" painavaa plasmatelkkaria ni kannatella 65" lg oledia vaikka teline spekattu max 55" telkulle. ainaki silmämääräsesti noi oledit näyttää hyvin paljon kevyemmiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 494
mahtaakohan vanha seinäteline joka tällähetkellä kannattelee jeesuksenaikaista 51" painavaa plasmatelkkaria ni kannatella 65" lg oledia vaikka teline spekattu max 55" telkulle. ainaki silmämääräsesti noi oledit näyttää hyvin paljon kevyemmiltä.
Eipä noissa kannata tuumalukuihin tuijotella, vaan juurikin kantavuus ja VESA mittojen sopivuus.
Googlella hakemalla joku 51" Samsungin plasma 19,6kg ja 65" C1 24kg (ilman jalustoja), joten todennäköisesti teline tuon vielä kantaa, mutta kaiken varuiksi koittaisin kaivella kyseisen telineen viralliset speksit jos vain mahdollista.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
711
Eipä noissa kannata tuumalukuihin tuijotella, vaan juurikin kantavuus ja VESA mittojen sopivuus.
Googlella hakemalla joku 51" Samsungin plasma 19,6kg ja 65" C1 24kg (ilman jalustoja), joten todennäköisesti teline tuon vielä kantaa, mutta kaiken varuiksi koittaisin kaivella kyseisen telineen viralliset speksit jos vain mahdollista.
juu pitää tutkia. ei niillä sitten välttämättä kovin paljoa painoeroa sit edes ole
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 983
DNA:lla olisi näköjään hyvään hintaan Philips 55" OLED706:sta.


628,56 €

Vielä nähtävästi joitain kappaleita jäljellä:
Pidä kiirettä! Tuote loppuu pian DNA Nettikaupasta.
Ilmainen toimitus kotiin.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
297
DNA:lla olisi näköjään hyvään hintaan Philips 55" OLED706:sta.


628,56 €

Vielä nähtävästi joitain kappaleita jäljellä:
Pidä kiirettä! Tuote loppuu pian DNA Nettikaupasta.
Ilmainen toimitus kotiin.
Onko tietoa että onko näissä pakko ottaa kuukausimaksulla? Ja onkohan tuo philips 706 nyt sitten hyvä verrattuna LG vastaaviin.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 983
Onko tietoa että onko näissä pakko ottaa kuukausimaksulla? Ja onkohan tuo philips 706 nyt sitten hyvä verrattuna LG vastaaviin.
Philipsillä on ymmärtääkseni paremmat liikkeentoistoalgoritmit. Paneelit taas on samoja, mutta käyttis eri. Eli Android TV.
Eikös tuon voi ostaa kuukausimaksulla ja maksaa sitten kerralla pois. Ainakin Elisalla onnistuu, niin luulisi että DNA:llakin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 284
DNA:lla olisi näköjään hyvään hintaan Philips 55" OLED706:sta.


628,56 €

Vielä nähtävästi joitain kappaleita jäljellä:
Pidä kiirettä! Tuote loppuu pian DNA Nettikaupasta.
Ilmainen toimitus kotiin.
Kaveri kyttäsi tuota tarjousta, nyt kun se tuli ja ilmoitin sille niin vastas vasta vartin päästä ja kaikki oli jo menny.:rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
806
Ja onkohan tuo philips 706 nyt sitten hyvä verrattuna LG vastaaviin.
Piikki valo c1stä kirkkaampi, mutta ei jaksa pitää isoa kirkasta niin pitkään kuin c1. Käyttis Android. Itellä 65 versio ja enemmän kuin tyytyväinen ja ambilight mukava lisä.

Gigantin myyjä haukkui että Android aiheuttaa ongelmia, jumittaa ja päivitykset ei onnistu. En ole havainnut mitään noista vielä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 831
Viestejä
4 240 781
Jäsenet
71 257
Uusin jäsen
KaappiKommari

Hinta.fi

Ylös Bottom