OLED-TV

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 170
Ei ainakaan 55B2 ja 65B2 ihan noihin hintoihin mennyt onneksi:
LG OLED55B2 55" 4K OLED -televisio 1 799,00 LG OLED65B2 65" 4K OLED -televisio 2 599,00

Saa toki aika paljon alas tulla, että erotuksen B1 maksaisi mieluusti
A2 ja G2 ja C2 nyt myös listattu verkkiksessä.
Eli tässä suomi hinnat OLED uutuuksille 55" koossa. Hinta-ero A2 ja C2 välillä vain 200 EUR. No-brainer ostajalle.

A2 1699 EUR , B2 1799 EUR, C2 1899 EUR, G2 2399 EUR

C2 ja G2 hinta-ero isompi, mutta looginen. G2:sta löytyy se "heatsink", C2:sta ei. ==>suurempi kirkkaus, vähäisempi image retention.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Täällä kans odottelee paketti
Pari päivää kateltu ja rtingssistä laitoin sdr asetukset tohon, onhan tuossa hieno kuva vrt edelliseen philips pus8102. Varsinkin pilkkopimeässä katsominen on nautinnollista. Tällä muutaman vuoden mukavasti pärjäilee varmasti. Dse testivideoilla näkee raitoja hyvin vähän, ei huomaa normikatselussa. Tv taso vielä pitäis keksiä kaveriksi. Vieläkö sais lfe raidan ulos leffoista nii olis mukava, pari subbariakin löytyis mutta niistä ei kauheena oo iloa lisäksi ilman avr. Nad c658 ja 15 pisteet käytössä.
Tälläisen telineen laitoin, slim ominaisuudesta ei ollut kauheena hyötyä kun joutui pitemmät muoviholkit laittaa että virtajohdon ferriittikela mahtui olemaan seinän ja tv välissä. Siinä ois ollut virtajohdon suunnittelussa parannettavaa.
Mozi Slim Series FWM-2 37-70
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
71
Onko muilla LG OLED C9 (mahdollisesti muutkin LG mallit) ja HBO Max sovelluksen kanssa nyt pari päivää ollut ongelmaa?
Sovellus päivittyi päivä-pari sitten ja nyt hetken aikaa sovelluksessa selatessa ilmoittaa ettei saa yhteyttä ja pyytää käynnistämään uudelleen.
Poistin soveluksen ja asensin uudelleen, ei auttanut.
Nettiyhteydessä ei pitäisi olla vikaa, kaikki muu toimii ok.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
301
Nyt ollut ehkä parisen kuukautta philipsin 806 65 tuumasena + sonos arc ja ei kyllä moittimista. Pc:ltä jos kattoo leffaa hdmi kautta niin välillä säädön takana että saa äänet kuulumaan, mutta ei oo sekään liialti häirinnyt. Kaukosäätimen valot vois olla pitempään päällä, muuten tosi hyvä kake omasta mielestä. Tarjoushintaan töllö 1700€ helevetin hyvä ostos. Ambilight tuo kyllä paljon lisää ainakin tälläselle valaistusdiggarille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Onko muilla LG OLED C9 (mahdollisesti muutkin LG mallit) ja HBO Max sovelluksen kanssa nyt pari päivää ollut ongelmaa?
Sovellus päivittyi päivä-pari sitten ja nyt hetken aikaa sovelluksessa selatessa ilmoittaa ettei saa yhteyttä ja pyytää käynnistämään uudelleen.
Poistin soveluksen ja asensin uudelleen, ei auttanut.
Nettiyhteydessä ei pitäisi olla vikaa, kaikki muu toimii ok.
Ootko koklannut sovelluksen asetuksista pakottaa lopetuksen ja/tai poistaa välimuistin? Itselle tämä auttoi johonkin ongelmaan, muuten on toiminut ihan ok (c9 & b9)
Edit. ääh katselenkin shieldeillä molemmista töllöistä :facepalm:
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 618
Oho. Philipsin pos9002 päivittyi tänään. Tietty mistään ei löydy mitään infoa, että mitä uutta tai mitä korjauksia tuossa tuli. Jännää et 2017 ostettu töllö saa vieläkin jotain järjestelmäpäivityksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
LG:n hinnatkin julkaistu. Ei ole halpaa edelleenkään, ja pikku OLEDIen hinnat ihan kiitettävät !






Sonykin saa sen VRR tuen vihdoikin !


Kauan se otti. Vielä pitää odottaa , että millainen toteutus on.

Suomen (vk.com) lähtöhinnat on aika kivasti Saksaa halvemmat. Esim. 77C2 3800€ vs 5400€ ja 65C2 2700€ vs 3200€.
IMG-20220304-WA0002.jpg
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361

Vaikuttas qd-oled olevan varsin pätevä peli.
Tuossa kai sama kirjoitetussa muodossa. Käytännössä parannusta joka osa-alueella LG:n OLED-paneeliin verrattuna, toki Evo-paneeli voi tasoittaa kilpailua. Hinta toki aluksi kova, mutta parasta haluavalle ei liene ongelma.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 532
Onko muilla LG OLED C9 (mahdollisesti muutkin LG mallit) ja HBO Max sovelluksen kanssa nyt pari päivää ollut ongelmaa?
Sovellus päivittyi päivä-pari sitten ja nyt hetken aikaa sovelluksessa selatessa ilmoittaa ettei saa yhteyttä ja pyytää käynnistämään uudelleen.
Poistin soveluksen ja asensin uudelleen, ei auttanut.
Nettiyhteydessä ei pitäisi olla vikaa, kaikki muu toimii ok.
Ei tuollaisia ongelmia. Yhdellä käynnistyksellä suomenkielinen tekstitys ei ollut valittavissa.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 412
Jotenkuten selvitty ikonittomilla näppäimillä, mutta nyt takakansikin on hajalla ja pysyy kiinni lähinnä kämmenen puristuksella. Josko siis ostaisi uuden edustuskaken ja jättää vanhan arkiohjaimeksi.

Toimiiko MR21 tuossa C9? Virallista tietoa ei tunnu löytyvän mistään, mutta tukea silti monella sivulla oletetaan olevan.



Jos ja kun toimii, onko riittävän hyvä kapistus?
Hyvin toimii MR21GC!
Saksasta 32€:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 145
Tuo Alienwaren QD Oled oli 175Hz taajuudella, eli ei ole mitään teknistä rajoitetta Oledille saada yli 120Hz paneeleita? Ehkä niitä alkaa näkyä jos tuosta 42” koosta aletaan tehtailla enempikin pelimonitoreja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Turha odottaa suurta myyntiä 42" versiolle oikeuttamaan korkeat hinnat halvassa qd oled tilanteessa. Alienware pelimonitorin 1300€ hinta oli markkinoita järisyttävä uutinen ja näkyy LG:n osakehinnoissa.
Nähtäväksi jää onko tuo 1300€ vetkkokauppa.comin hinta alienwarelle ja onko tuota näyttöä edes tulossa oikeasti myyntiin laajalti.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
701
Onko kukaan käyny hakemassa LG A1 65" :sta kotiin? Houkuttelevan halvalla sais kyllä nyt, tekis mieli korvata nykyinen C8 55" tuolla. Onko tuo 60hz paneeli mielestänne no-go?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Mutta eihän se silloin ole TV ? Eikä sillä voi korvata silloin TV:tä.
Totta, osittain.. Ero tv:n ja monitorin välillä onkin aika häilyvä, itsekin katson kaikki joko striimipalveluista tai IPTV:stä, eli viritintä en tarvitse, mutta eipä löydy laadukkaita 75" monitoreja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
234
Haluaisin tietää että mitä ihmettä on tapahtunut niille painovähennyksille LG 48" C2:ssa mitä (myös) LG C2 mallistosta uutisoitiin. Jos esim. katsotaan verkkokaupan tuotesivuja niin LG C2 48" painoksi on mainittu 14.9kg ilman jalustaa. LG C1 48" paino on täysin sama, 14.9 kg ilman jalustaa. LG C1 55" paino on taas 18.9kg ilman jalustaa, mutta LG C2 55" on painoa vain 12.7kg ilman jalustaa, eli se on kevyempi mitä LG C2 48" versio? LG C2 42" sentään on vain 9.3kg ilman jalustaa.

Ehkä olen vain typerä, mutta en voi käsittää? Ja tämä erikoisuus ei näy pelkästään verkkokaupan tiedoissa, vaan kaikissa spekseissä mitä olen tähän mennessä löytänyt. :confused::confused:
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 998
Haluaisin tietää että mitä ihmettä on tapahtunut niille painovähennyksille LG 48" C2:ssa mitä (myös) LG C2 mallistosta uutisoitiin. Jos esim. katsotaan verkkokaupan tuotesivuja niin LG C2 48" painoksi on mainittu 14.9kg ilman jalustaa. LG C1 48" paino on täysin sama, 14.9 kg ilman jalustaa. LG C1 55" paino on taas 18.9kg ilman jalustaa, mutta LG C2 55" on painoa vain 12.7kg ilman jalustaa, eli se on kevyempi mitä LG C2 48" versio? LG C2 42" sentään on vain 9.3kg ilman jalustaa.

Ehkä olen vain typerä, mutta en voi käsittää? Ja tämä erikoisuus ei näy pelkästään verkkokaupan tiedoissa, vaan kaikissa spekseissä mitä olen tähän mennessä löytänyt. :confused::confused:
48” mallissa ei ole kirkkaampaa paneeliakaan jne. jos oon oikein uutisia seurannut. Vissiin pelkkä piirikortti vaihdettu uuteen ja muuten sama töllö kuin viime vuonna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
234
48” mallissa ei ole kirkkaampaa paneeliakaan jne. jos oon oikein uutisia seurannut. Vissiin pelkkä piirikortti vaihdettu uuteen ja muuten sama töllö kuin viime vuonna.
Itse olen taas kuullut sellaista selitystä tuosta että LG mallien parantunut kirkkaus on lähinnä kuvaprosessoinnin ansiota, ja noissa kaikissa malleissa pitäisi kyllä olla "Evo" paneeli, MUTTA kuulemma pikseleiden fyysinen koko aiheuttaa sen etteivät alle 55" kokoiset mallit pääse isompiaan vastaaviin arvoihin... :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 574
48” mallissa ei ole kirkkaampaa paneeliakaan jne. jos oon oikein uutisia seurannut. Vissiin pelkkä piirikortti vaihdettu uuteen ja muuten sama töllö kuin viime vuonna.
LG:n edustaja tässä esitettelyssä mainitsee, että 42" ja 48" on myös EVO paneeli (kelattu oikeaan kohtaan):
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 998
LG:n edustaja tässä esitettelyssä mainitsee, että 42" ja 48" on myös EVO paneeli (kelattu oikeaan kohtaan):
Niin on nykyinen C1 myös. Siitä vaan ei ole niitä ominaisuuksia avattu käyttöön, ilmeisesti jäähdytysongelmien takia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
Niin on nykyinen C1 myös. Siitä vaan ei ole niitä ominaisuuksia avattu käyttöön, ilmeisesti jäähdytysongelmien takia.
Eiköhän syy ole siinä, että osassa ei ole evo paneelia ja osassa on. Eivät voi sen takia aktivoida C1:een evo ominaisuuksia, kun ei kaikissa C1:ssä ole sitä uutta paneelityyppiä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 538
Kohtuullisen halvalla menee nyt C1:t. 77" malli 2800€ uutena. Sitä paremmasta/isommasta saa maksaa jo aika paljon enemmän.
 
Liittynyt
30.04.2020
Viestejä
30
LG C2 77" on jopa edullisempi mitä ajattelin että tulee uutena olemaan, Verkkiksessä 3799. "Vain" tonnin kalliimpi kuin poistohintainen C1. Onko näillä ruukannut olla jo ennen BF-tarjouksia jonkinlaisia alennusmyyntejä? Ei kärsi täyttä hintaa maksaa kun tietää että alennuksia tulee.

77C2 paino vs. 77C1 näkyy olevan 6 kg vähemmän. Ihan kiva bonus ohuempien bezeleiden ja oletettavasti kirkkaamman kuvan vuoksi. C9 lähdössä tämän vuoden aikana vaihtoon.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 953
LG C2 77" on jopa edullisempi mitä ajattelin että tulee uutena olemaan, Verkkiksessä 3799. "Vain" tonnin kalliimpi kuin poistohintainen C1. Onko näillä ruukannut olla jo ennen BF-tarjouksia jonkinlaisia alennusmyyntejä? Ei kärsi täyttä hintaa maksaa kun tietää että alennuksia tulee.
Hintojen suhteen ilmassa on nyt todella paljon mahdollisia muuttujia.

77C2 paino vs. 77C1 näkyy olevan 6 kg vähemmän. Ihan kiva bonus ohuempien bezeleiden ja oletettavasti kirkkaamman kuvan vuoksi. C9 lähdössä tämän vuoden aikana vaihtoon.
Itse en laskisi alentunutta painoa välttämättä eduksi. Tuo 77C9 on melko taipuisa, joten jos painoa on tiputettu keventämällä paneeliosaa, niin voi olla melko homma saada taittamatta edes pois paketista. Ellei sitten korvattu paneelin taustaa jollain muovilla, joka sitten myös palautuu ehkä, toisin kuin metalli kerran väännyttyään... Toivottavasti myös ei ole jostain jalustan tai kajareiden laadusta tingitty "keventämällä". En kyllä itse lähtisi C9:iä C2:een näiden takia vaihtamaan (softan takia ehkä voisi harkita kyllä, tarkoitan siis nyläämätöntä firmistä uudessa), ellei ole tarkoitus samalla hypätä isompaan paneelikokoon.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 075
Onko kukaan käyny hakemassa LG A1 65" :sta kotiin? Houkuttelevan halvalla sais kyllä nyt, tekis mieli korvata nykyinen C8 55" tuolla. Onko tuo 60hz paneeli mielestänne no-go?
Mitä tarkoitat että halvalla saisi nyt? 1200 e on hinta nyt. Ollut BF tarjouksessa tonnin pintaan.

Minä hankin tämän juuri. On hyvä töllö. Ihan uskomattoman hyvä kuva. Ei mitään valittamista. Joo ehkä maksimi kirkkaus ei ole huippua eikä HDR yllä 1000 nitsiin mutta kyllä tällä kelpaa katsoa. 60 Hz riittää hyvin. Itse en pelaa konsoleita, jos pelaisin niin ostaisin 120 Hz töllön.

WebOS on mielestäni yllättävän sulava, vaikka siitä on haukuttu hitaaksi. Aiemmin olen käyttänyt Philips Android TV ja se oli toooodella hidas. Ja tämä magic remote on ihan huippu.

Itse harkitsin että ostan 700 e LCD niin ei todellakaan kaduta että päädyin tähän. Ihan uskomattoman hyvä kuva.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
701
Mitä tarkoitat että halvalla saisi nyt? 1200 e on hinta nyt. Ollut BF tarjouksessa tonnin pintaan.

Minä hankin tämän juuri. On hyvä töllö. Ihan uskomattoman hyvä kuva. Ei mitään valittamista. Joo ehkä maksimi kirkkaus ei ole huippua eikä HDR yllä 1000 nitsiin mutta kyllä tällä kelpaa katsoa. 60 Hz riittää hyvin. Itse en pelaa konsoleita, jos pelaisin niin ostaisin 120 Hz töllön.

WebOS on mielestäni yllättävän sulava, vaikka siitä on haukuttu hitaaksi. Aiemmin olen käyttänyt Philips Android TV ja se oli toooodella hidas. Ja tämä magic remote on ihan huippu.

Itse harkitsin että ostan 700 e LCD niin ei todellakaan kaduta että päädyin tähän. Ihan uskomattoman hyvä kuva.
Okei, muutamia kuukausia ollut seuraamatta hintoja aktiivisesti niin luulin et toi ois halpa hinta mut hyvä tietää et vieläki edukkaammin on saanut joskus. Tonni tosta ois hävyttömän halpa kyl.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
190
Alkanut Sonyn A80J:ssa näkymään sellaisia pystyraitoja pelatessa. Normi tv käytössä en ole huomannut. Forzassa näkyy parhaiten, kun ajelee valoisalla, niin kääntäessä koko ruudun leveydellä näkyy sellaista raitaa. Onko huoltopyyntö edessä vai uskaltaisiko sitä ajaa sen Panel Refreshin. Lokakuussa ostettu laite.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 953
Alkanut Sonyn A80J:ssa näkymään sellaisia pystyraitoja pelatessa. Normi tv käytössä en ole huomannut. Forzassa näkyy parhaiten, kun ajelee valoisalla, niin kääntäessä koko ruudun leveydellä näkyy sellaista raitaa. Onko huoltopyyntö edessä vai uskaltaisiko sitä ajaa sen Panel Refreshin. Lokakuussa ostettu laite.
Kuulostaa VB:lle. Panel Refresh voi jotain vaikuttaa tai sitten ei. Suurimmat muutokset kyllä tulee ihan ensimmäisten käyttötuntien aikana, jos on tullakseen. Onko nuo raidat kuinka pahasti näkyvissä? Eikä aiemmin todellakaan näkynyt samassa tilanteessa ja samoissa käyttöolosuhteissa? Kuvasta voisi jotain yrittää arvioida. Ominaisuushan tuo kuitenkin on, jos VB:stä vain kyse. Voi mennä takuuseen mikäli todella paha mutta kuten sanoit, ei normi TV-käytössä näy niin tuskin on riittävän "paha" huoltoa varten.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
190
Kuulostaa VB:lle. Panel Refresh voi jotain vaikuttaa tai sitten ei. Suurimmat muutokset kyllä tulee ihan ensimmäisten käyttötuntien aikana, jos on tullakseen. Onko nuo raidat kuinka pahasti näkyvissä? Eikä aiemmin todellakaan näkynyt samassa tilanteessa ja samoissa käyttöolosuhteissa? Kuvasta voisi jotain yrittää arvioida. Ominaisuushan tuo kuitenkin on, jos VB:stä vain kyse. Voi mennä takuuseen mikäli todella paha mutta kuten sanoit, ei normi TV-käytössä näy niin tuskin on riittävän "paha" huoltoa varten.
Käyttötunteja on takana jo satoja, joten tuskin tuosta enää muuttuu mihinkään suuntaan. En kyllä alkuun huomannut mitään. Saattaa toki olla, että olin vain niin uuden telkkarin lumoissa vanhan LCD:n jälkeen.
Kai se tuota vertical bandingia on kun vähän googlettelin ihmisten kuvia. Vaikea saada itse siitä kuvaa kun ei näy paikallaan olevassa kuvassa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 953
Käyttötunteja on takana jo satoja, joten tuskin tuosta enää muuttuu mihinkään suuntaan. En kyllä alkuun huomannut mitään. Saattaa toki olla, että olin vain niin uuden telkkarin lumoissa vanhan LCD:n jälkeen.
Kai se tuota vertical bandingia on kun vähän googlettelin ihmisten kuvia. Vaikea saada itse siitä kuvaa kun ei näy paikallaan olevassa kuvassa.
Njoo, kyllä sanoisin tämän perusteella, että normi VB:stä on kyse, eli ominaisuus. Tuo uuden telkkarin lumo peittää monta juttua. Testikuvilla raaka totuus paljastuu, ja niistä saanee kuvankin aikaiseksi. Toki voi olla, että VB on omassasi niin lievää ettei näy kuin liikkuvassa kuvassa, joka taas valitettavasti tarkoittaa "priimaa" paneelia OLEDeissa.

Tätä ketjua selaillessasi voit arvioida omaasi ehkä parhaiten: https://www.avsforum.com/threads/oled-screen-uniformity-discussion-banding-and-vignetting.2896737/
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Alkanut Sonyn A80J:ssa näkymään sellaisia pystyraitoja pelatessa. Normi tv käytössä en ole huomannut. Forzassa näkyy parhaiten, kun ajelee valoisalla, niin kääntäessä koko ruudun leveydellä näkyy sellaista raitaa. Onko huoltopyyntö edessä vai uskaltaisiko sitä ajaa sen Panel Refreshin. Lokakuussa ostettu laite.
Voisiko johtua hiljattain julkaistusta VRR-päivityksestä? Kokeile näkyykö VB jos vaihtaa kuvatilaa johonkin toiseen tai jos VRR saa erikseen pois päältä.
 
Liittynyt
30.04.2020
Viestejä
30
Hintojen suhteen ilmassa on nyt todella paljon mahdollisia muuttujia.


Itse en laskisi alentunutta painoa välttämättä eduksi. Tuo 77C9 on melko taipuisa, joten jos painoa on tiputettu keventämällä paneeliosaa, niin voi olla melko homma saada taittamatta edes pois paketista. Ellei sitten korvattu paneelin taustaa jollain muovilla, joka sitten myös palautuu ehkä, toisin kuin metalli kerran väännyttyään... Toivottavasti myös ei ole jostain jalustan tai kajareiden laadusta tingitty "keventämällä". En kyllä itse lähtisi C9:iä C2:een näiden takia vaihtamaan (softan takia ehkä voisi harkita kyllä, tarkoitan siis nyläämätöntä firmistä uudessa), ellei ole tarkoitus samalla hypätä isompaan paneelikokoon.
En nyt jaksa silti uskoa että näiden hinnoittelu noudattaisi koronasta ja sodasta huolimatta mitään muuta kuin tavallista kaavaa, että kesällä alkaa olla jo jonkinlaisia tarjouksia ja marraskuun lopussa kunnolla. Ei näistä täyttä hintaa kannata maksaa ellei ole pakkorakoa TV:n hankinnalla.

Hirveän hankalaa myöskään kuvitella että keventyneen painon vuoksi tuo olisi jotenkin vaikeampi käsitellä, eiköhän se ole päinvastoin. Siinähän oli jotain uutta matskua käytetty merkittävästi mistä painon säästö. Eiköhän tähänkin varmuus lähiviikkoina saada. Jalustan ja kajareiden laadulla ei myöskään kummallakaan ole merkitystä, seinälle menee ja äänet tulee muista lähteistä. Mieluummin asentaa ja roikottaa tuossa seinällä kevyempää ruutua kuin raskaampaa.

Paneelikoko tässä pääasiallinen vaihtosyy on, 65" -> 77". Tehnyt C9:n hankinnasta lähtien isompaa mieli (hih) vaikka muuten on loistoruutu, tai ehkä juuri siksi. Kaikki muut parannukset ovat vain kirsikkana.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
190
Njoo, kyllä sanoisin tämän perusteella, että normi VB:stä on kyse, eli ominaisuus. Tuo uuden telkkarin lumo peittää monta juttua. Testikuvilla raaka totuus paljastuu, ja niistä saanee kuvankin aikaiseksi. Toki voi olla, että VB on omassasi niin lievää ettei näy kuin liikkuvassa kuvassa, joka taas valitettavasti tarkoittaa "priimaa" paneelia OLEDeissa.

Tätä ketjua selaillessasi voit arvioida omaasi ehkä parhaiten: OLED Screen Uniformity Discussion-Banding and Vignetting
Testikuvilla ei ongelmaa juurikaan ilmennyt. Eli siis turha varmaan yrittää mitään takuuhommia.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 314
No jos väkisin haluaa vertical bandingin testikuvilla löytää, nii eiköhän esim. tällä löyvy
Pitäisi varmaan täysin pimeässä vielä kokeilla, hämärähkössä iltavalaistuksessa en huomannut bandingia 50-100cm etäisyydellä 48" CX:ssä
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 953
En nyt jaksa silti uskoa että näiden hinnoittelu noudattaisi koronasta ja sodasta huolimatta mitään muuta kuin tavallista kaavaa, että kesällä alkaa olla jo jonkinlaisia tarjouksia ja marraskuun lopussa kunnolla. Ei näistä täyttä hintaa kannata maksaa ellei ole pakkorakoa TV:n hankinnalla.
Ei tosiaankaan kannata normaalisti täyttä hintaa maksaa, jos vain voi odottaa hieman mutta nyt ollaan sen verran erikoisessa tilanteessa, että tulemme näkemään kaksinumeroisia inflaatiolukuja, pulaa energiasta ja lannoitteista sekä tuo päällä jo päällä oleva piiripula, niin tuo pistää sen verran monta muuttujaa peliin.

Hirveän hankalaa myöskään kuvitella että keventyneen painon vuoksi tuo olisi jotenkin vaikeampi käsitellä, eiköhän se ole päinvastoin. Siinähän oli jotain uutta matskua käytetty merkittävästi mistä painon säästö.
Toivottavasti titaania muovin sijaan. :D

Paneelikoko tässä pääasiallinen vaihtosyy on, 65" -> 77". Tehnyt C9:n hankinnasta lähtien isompaa mieli (hih) vaikka muuten on loistoruutu, tai ehkä juuri siksi. Kaikki muut parannukset ovat vain kirsikkana.
Joo, isompaan kannattaa aina vaihtaa. Eikös tuosta 77C1:stä ollut aika makeita 2800 euron tarjouksia (vai oliko senkin alle)?, tuota itse harkitsisin nyt vakasti, jos olisin ostoksilla.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 953
Testikuvilla ei ongelmaa juurikaan ilmennyt. Eli siis turha varmaan yrittää mitään takuuhommia.
Tuskinpa tuottaa tulosta. Jos testikuvat näyttää lähes puhtaalle, niin kyseessä on, jos nyt ei ihan yksisarvinen niin erittäin priima paneeli ainakin. Jos yhtään olet lukenut sitä avsforumin ketjua, niin näet, että keskimäärin aika hirveitä paneeleita on monilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
434
Pitäisi varmaan täysin pimeässä vielä kokeilla, hämärähkössä iltavalaistuksessa en huomannut bandingia 50-100cm etäisyydellä 48" CX:ssä
Sehän on vaan hyvä, jos paneelista ei bandingiä löydy.
Eikä niitä vikoja ylipäätään kannata edes väkipakolla ettiä, koska kun ne ekan kerran näkee niitä näkee sitten enemmän ja enemmän. Eri asia tuossa yllä, jos näkee vikaa livenä ja koittaa perustella takuuhuoltoa/paneelin vaihtoa noilla kuvilla.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Ei tosiaankaan kannata normaalisti täyttä hintaa maksaa, jos vain voi odottaa hieman mutta nyt ollaan sen verran erikoisessa tilanteessa, että tulemme näkemään kaksinumeroisia inflaatiolukuja, pulaa energiasta ja lannoitteista sekä tuo päällä jo päällä oleva piiripula, niin tuo pistää sen verran monta muuttujaa peliin.


Toivottavasti titaania muovin sijaan. :D


Joo, isompaan kannattaa aina vaihtaa. Eikös tuosta 77C1:stä ollut aika makeita 2800 euron tarjouksia (vai oliko senkin alle)?, tuota itse harkitsisin nyt vakasti, jos olisin ostoksilla.
2222e B1 oli myös hyvä diili, nyt 2400e joten ero c1 senverran pieni että ehkä kannattaa c sarjalainen ottaa. Toki erot hyvin pienet.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 075
LG A1 ja katsoin 10 minuuttia koosteita f1 sade episodeista. En huomannut mitään häiritsevää.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Alkanut Sonyn A80J:ssa näkymään sellaisia pystyraitoja pelatessa. Normi tv käytössä en ole huomannut. Forzassa näkyy parhaiten, kun ajelee valoisalla, niin kääntäessä koko ruudun leveydellä näkyy sellaista raitaa. Onko huoltopyyntö edessä vai uskaltaisiko sitä ajaa sen Panel Refreshin. Lokakuussa ostettu laite.
Ihan turha yrittää takuuseen noita vertical banding juttuja vaikka mitä videoita sinne pistää. Jos palautusoikeutta jäljellä niin kylmästi vaan palautukseen.

Vertical banding on ja pysyy vaikka miten vedät pixel refreshin...se saattaa vaan heikentää kuvaa ennestään ja näin ollen kuluttaa paneelia. Kokemusta on tappelusta takuun kanssa ja päädyin palauttamaan.
 

NPS

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
132
LG OLED C9 55 muutamien viime viikkojen aikana ilmennyt ääniongelmaa tv-lähetyksiä katsoessa, ääni häipyy muutamaksi sekunniksi aina silloin tällöin. Vian ollessa päällä, ei kanavatkaan vaihdu.

Tehdasasetukset palautettu ja uusi antennijohto vaihdettu, onko muita ideoita jota voisi kokeilla?

Edit: Virtajohto on tuuletettu yön yli.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 970
Viestejä
4 295 058
Jäsenet
71 757
Uusin jäsen
jeetro

Hinta.fi

Ylös Bottom