OLED-TV

Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 207
Parempi varmaan jatkaa täällä Oled-keskustelussa

Tottakai kannattaa lukea arvosteluja ja käyttökokemuksia eri valmistajien laitteista jos on itse televisiota hankkimassa. Mutta edelleen yksittäisten kommenttien perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä kestävyydestä. Jos olisi jotain tietoa miten paljon noita laitteita myydään niin sitten eri asia, vähän niinkuin katsastusasemien yms. tietoihin perustuvat autojen hajoamis- ja vikatilastot joita voidaan verrata rekisteröintimääriin.

Eikä minua liikuta millä perusteella sinä televisiot hankit tai olet hankkimatta, mutta tämä taitaa olla keskustelupalsta jossa asioista voi keskustella ja jopa väitellä.

Oma Oled on LG:n E8, mutta tuskin mulle mitään bonuksia mistään tulee vaikka sinä LG:n ostaisit kun mitään muuta kytköstä ei tuohon firmaan ole millään tavalla. Taitaa jopa olla ainoa LG:n laite taloudessa. Tai jos olet ostamatta (oma tv-historia vähän reilun 10v ajalta on muuten Sony V5500 40", joku led-Samsung, joku 65" Sony, ja nyt toi LG että en mä millään fanikulmalla myöskään ole liikenteessä)
Sillä minua ne merkit kiinnosti, että jos vaikkapa on saanut vaihdossa toisen samanlaisen ja sekin on mennyt samaan tapaan rikki, niin kyseessä voi olla tyyppivika ja siitä löytyisi netistä ehkä lisääkin tietoa. LG:n OLED telkkaria olen itse ollut lähinnä katselemassa tähän mennessä, kun niissä on se käyttövalikko ihan pätevän oloinen. Yksittäisten henkilöiden käyttökokemukset ei niinkään määrittele sitä lopullista ostopäätöstä, mutta kyllä se ohjaa hakemaan lisätietoa kyseisistä malleista. Minulla kun yleensä sama telkkari on vähintään 10v seinäkoristeena, ennen seuraavan hommaamista niin toivoisi siltä myös pitkäikäisyyttä (eli katson telkkua todella vähän, mitä nyt lapset ovat kasvaessaan sitä alkaneet katsomaan enenevissä määrin).
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 690
LG:n OLED telkkaria olen itse ollut lähinnä katselemassa tähän mennessä, kun niissä on se käyttövalikko ihan pätevän oloinen.
Muutama päivitys sitten tähän tuli muuten aivan järjetön ominaisuus: n. 5-10s käynnistyksen jälkeen alalaidan menu-valikko pomppaa automaattisesti päälle. Yleensä ehdin itse tuossa ajassa laittaa suoraan vaikka ohjelmaoppaan päälle, avata Netflixin tai alkaa rullaamaan kanavalistaa johonkin suuntaan. Ja sitten toi menu aukeaa, sulkee sen mitä olit muuten jo avaamassa. Toi olisi näppärä ominaisuus jos se tulisi heti siihen auki, mutta nyt sen verran viivettä että ehtii aloittamaan muun säätämisen
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Sillä minua ne merkit kiinnosti, että jos vaikkapa on saanut vaihdossa toisen samanlaisen ja sekin on mennyt samaan tapaan rikki, niin kyseessä voi olla tyyppivika ja siitä löytyisi netistä ehkä lisääkin tietoa. LG:n OLED telkkaria olen itse ollut lähinnä katselemassa tähän mennessä, kun niissä on se käyttövalikko ihan pätevän oloinen. Yksittäisten henkilöiden käyttökokemukset ei niinkään määrittele sitä lopullista ostopäätöstä, mutta kyllä se ohjaa hakemaan lisätietoa kyseisistä malleista. Minulla kun yleensä sama telkkari on vähintään 10v seinäkoristeena, ennen seuraavan hommaamista niin toivoisi siltä myös pitkäikäisyyttä (eli katson telkkua todella vähän, mitä nyt lapset ovat kasvaessaan sitä alkaneet katsomaan enenevissä määrin).
Itse olin tilanteessa alkuvuodesta että tarvitsin paremman pelitelkun ps5 ja serie x lle. Vanha telkku oli samsung nu8005 65" niin ekana oli itsellä tarkoitus pysyä merkissä ja tulikin kokeiluun q90t.

Olen täällä useammassakin ketjussa vuodattanut tuota älytöntä vaihtorumbaa mitä jouduin tekemään umpipaskojen paneelien kanssa.

Takaisin menivät edellä mainittu q90t/ q80t / sony xh90 ja päädyin viimein kanssa olediin cx 65" mitä en voi kuin suositella tän hetken huipputelkkareista eniten.

Tosin siinäkin eka yksilö lähti takaisin pahan black crushin takia.

Oman kokemuksen mukaan samsungeissa paskin laatu ...paljon dse ongelmia, hidas käyttis.

Sony parempi...itselle tuli vaan yksilö jossa kuolleita pixeleitä ja dse...

Lg cx..... Ei voi puhua laadusta noihin muihin...vähiten häiritseviä ongelmia jos ollenkasn...joku voi kokea kirkksuden ongelmaksi mutta kyllä tuolla hyvin pystyy päivänvalossakin katsomaan.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
132
Täällä myös umpityytyväinen CX 77":n omistaja. Hieman se tumma pää menee tukkoon mutta kun kaikki muu on priimaa eikä ko ominaisuus ainakaan omassa yksilössä ole erityisen paha niin nautin koko rahan edestä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 690
Löytyy ainskin cx...pitäisi kyllä löytyä vanhemmistakin.
Joo, löytyi nyt. Facepalmaan sekä itseäni että LG:tä, yritin nimittäin etsiä jotain Menu bar asetusta mutta tuohan oli Home-asetuksen alla eikä se kuvaava teksti kuulostanut tähän sopivalta. Kävin sitten kaikki valikot pohjaan asti läpi niin löytyi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Täällä myös umpityytyväinen CX 77":n omistaja. Hieman se tumma pää menee tukkoon mutta kun kaikki muu on priimaa eikä ko ominaisuus ainakaan omassa yksilössä ole erityisen paha niin nautin koko rahan edestä.
Kokeile 22pt greyscale-kontrolleista nostaa ire 2.5:n kirkkautta. Voi vaatia 10+ pykälää, mutta kyllä se tumma pää rupeaa sieltä jossain vaiheessa näkymään.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Kokeile 22pt greyscale-kontrolleista nostaa ire 2.5:n kirkkautta. Voi vaatia 10+ pykälää, mutta kyllä se tumma pää rupeaa sieltä jossain vaiheessa näkymään.
Tätä pitää testata itekkin, yleensä sanottu että vain "kirkkaus" asetuksella on merkitystä
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tätä pitää testata itekkin, yleensä sanottu että vain "kirkkaus" asetuksella on merkitystä
Laita inffoa sit mitä testasit ja mitkä asetukset. Nyt täällä kotkassa ukkosrintama ihan päällä niin ei uskalla särkee laitteita niin pous seinästä noi...

Vaikkakin kehoitetaan ettei oledia sais johtoo repii seinästä irti, mut nyt vähän eri tilanne ;)
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Laita inffoa sit mitä testasit ja mitkä asetukset. Nyt täällä kotkassa ukkosrintama ihan päällä niin ei uskalla särkee laitteita niin pous seinästä noi...

Vaikkakin kehoitetaan ettei oledia sais johtoo repii seinästä irti, mut nyt vähän eri tilanne ;)
Joo kokeilen kun kotona ja saa olla rauhassa, demomatskua vaikka Youtubesta näin alkuun :)

Aika häijyn näkönen rintama meni tästä yli totvie
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Kokeile 22pt greyscale-kontrolleista nostaa ire 2.5:n kirkkautta. Voi vaatia 10+ pykälää, mutta kyllä se tumma pää rupeaa sieltä jossain vaiheessa näkymään.
Eli nämä säädöt siis löytyy (C9) :

valkotasapaino -> menetelmä: 22 pisteen koodiarvo -> mutta mistäs tuo ire 2,5 oikein löytyy? Jossain profiilissa ire on jo 100 tai koodiarvo 1023 eikä enempää saa.

Koitin HDR päällä kun kuvatila on isf asiantuntija.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Eli nämä säädöt siis löytyy (C9) :

valkotasapaino -> menetelmä: 22 pisteen koodiarvo -> mutta mistäs tuo ire 2,5 oikein löytyy? Jossain profiilissa ire on jo 100 tai koodiarvo 1023 eikä enempää saa.

Koitin HDR päällä kun kuvatila on isf asiantuntija.
Niin, unohtui mainita, että tämä jippo toimii vain SDR:lle...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
363
Eli nämä säädöt siis löytyy (C9) :

valkotasapaino -> menetelmä: 22 pisteen koodiarvo -> mutta mistäs tuo ire 2,5 oikein löytyy? Jossain profiilissa ire on jo 100 tai koodiarvo 1023 eikä enempää saa.

Koitin HDR päällä kun kuvatila on isf asiantuntija.
isf asiantuntija taitaa olla vain SDR lähteissä. HDR lähteillä kuvatila muuttuu johonkin toiseen.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Nyt on jo liian myöhäistä takuun suhteen, koska asiasta on jo otettu yhteyttä valmistajaan. Takuuseen saat laitteen hoidettua kuntoon ilman ongelmia, virhevastuussa voit joutua vääntämään asiasta.

Se oli tuon viestin idea, tiedän kyllä virhevastuun ja mitä se tarkoittaa.
Kyllä tästä sittenkin tuli vääntöä. Hitto ku en tajunu kertoa että telkkari meni varmaan aikaisemmin rikki.
Tässä Verkkokaupan vastaus. Ja siis ilmoitettu päivä on 3.6.2021, eli7 päivää yli takuun.


Huoltoon toimittamanne LG:n oled tv:n paneeli on mennyt rikki (oikosulku).
Huoltoyhtiön mukaan laitteen korjauskustannus on 1530,34 alv 0 %.

Miten haluatte edetä? Korjataanko televisio em. hintaan vai palautetaanko teille korjaamattomana.
Tästä tulee siitä huolimatta tarkistusmaksu työajan osalta + toimituskulut.

Laitteen takuu (2 v) on päättynyt 25.5.2021.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 612
Kyllä tästä sittenkin tuli vääntöä. Hitto ku en tajunu kertoa että telkkari meni varmaan aikaisemmin rikki.
Tässä Verkkokaupan vastaus. Ja siis ilmoitettu päivä on 3.6.2021, eli7 päivää yli takuun.


Huoltoon toimittamanne LG:n oled tv:n paneeli on mennyt rikki (oikosulku).
Huoltoyhtiön mukaan laitteen korjauskustannus on 1530,34 alv 0 %.

Miten haluatte edetä? Korjataanko televisio em. hintaan vai palautetaanko teille korjaamattomana.
Tästä tulee siitä huolimatta tarkistusmaksu työajan osalta + toimituskulut.

Laitteen takuu (2 v) on päättynyt 25.5.2021.
Laita vaan viestiä että vetoat myyjän virhevastuuseen. Jos ovat ilkeitä niin viestiä kkv:lle.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Kyllä tästä sittenkin tuli vääntöä. Hitto ku en tajunu kertoa että telkkari meni varmaan aikaisemmin rikki.
Tässä Verkkokaupan vastaus. Ja siis ilmoitettu päivä on 3.6.2021, eli7 päivää yli takuun.


Huoltoon toimittamanne LG:n oled tv:n paneeli on mennyt rikki (oikosulku).
Huoltoyhtiön mukaan laitteen korjauskustannus on 1530,34 alv 0 %.

Miten haluatte edetä? Korjataanko televisio em. hintaan vai palautetaanko teille korjaamattomana.
Tästä tulee siitä huolimatta tarkistusmaksu työajan osalta + toimituskulut.

Laitteen takuu (2 v) on päättynyt 25.5.2021.
Vetoat virhevastuuseen. Ei tuossa mitään epäselvää pitäisi olla sen suhteen, että meneekö sen piikkiin vai eikö (menee). Laita kuluttajaneuvontaan myös viestiä. He toteavat saman ja myyjä ehkä taipuu korvaamaan ilman sen suurempiä vääntöjä.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Vetoat virhevastuuseen. Ei tuossa mitään epäselvää pitäisi olla sen suhteen, että meneekö sen piikkiin vai eikö (menee). Laita kuluttajaneuvontaan myös viestiä. He toteavat saman ja myyjä ehkä taipuu korvaamaan ilman sen suurempiä vääntöjä.
Jeps, tehty. Eli Virhevastuuseen viitattu, sanoin etten maksa mitään tarkistus tai rahdituskuluja, ja voivat toimittaa summan minulle tai uuden vastaavan telkkarin. Sanoin myös 10€/pv on sopiva korvaus tästä päivästä eteenpäin jos eivät suostu.

Mutta kyllä näissä tuntuu olevan ongelmia. Kaverin E7 paneeli on nyt myös täysin, pystyviivoja yms.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mahtaakohan mennä ihan turhaksi investoinniksi kun mietin että päivittäis 7 vuotta vanhan LG:n LG 65UB950V 65" telkkarin saman merkin OLED-malliin, esim. C1?

Kun ei noita edes rinnakkain pääse vertaamaan ennen kuin uusi on kannettu kotiin niin mietin, että olohuoneen ollessa aika valoisa (ei pimennysverhoja, tavalliset valoa jonkin verran läpi päästävät rullaverhot) meneekö koko hieno paneeli hukkaan ja häviääköhän vielä kirkkaudessakin vanhalle kun tekniikat, mittaustavat, kerrotut ja todelliset ei kai aina ihan vertaudu? CX:n saisi paljon parempaan hintaan ja ilmeisesti asiallinen peli sekin. Mahtaakohan uusien mallien hinnat kuitenkin olla jo loppuvuodesta paljonkin paremmat? Syksyn tullen kuitenkin olohuonekin pimenisi...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Mahtaakohan mennä ihan turhaksi investoinniksi kun mietin että päivittäis 7 vuotta vanhan LG:n LG 65UB950V 65" telkkarin saman merkin OLED-malliin, esim. C1?

Kun ei noita edes rinnakkain pääse vertaamaan ennen kuin uusi on kannettu kotiin niin mietin, että olohuoneen ollessa aika valoisa (ei pimennysverhoja, tavalliset valoa jonkin verran läpi päästävät rullaverhot) meneekö koko hieno paneeli hukkaan ja häviääköhän vielä kirkkaudessakin vanhalle kun tekniikat, mittaustavat, kerrotut ja todelliset ei kai aina ihan vertaudu? CX:n saisi paljon parempaan hintaan ja ilmeisesti asiallinen peli sekin. Mahtaakohan uusien mallien hinnat kuitenkin olla jo loppuvuodesta paljonkin paremmat? Syksyn tullen kuitenkin olohuonekin pimenisi...
Uskoisin, että huomaat eron IPS-paneeliseen telkkuun joka ei tue HDR:ää, ei tarvita pimeää luolaa. Mutta C1 hankkiminen on nyt tosiaan vähän aikaista - ainakin männävuosina uusien mallien hinnoista on lähteneet pahimmat ilmat black fridayn tienoilla.

LG:n web OS:n käyttönopeuden pitäisi olla myös aika paljon parempi uudemmilla prosessoreilla, itselläni on kokemusta vm 2015 LG:stä ja uudempien menut toimivat sukkelammin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Uskoisin, että huomaat eron IPS-paneeliseen telkkuun joka ei tue HDR:ää, ei tarvita pimeää luolaa. Mutta C1 hankkiminen on nyt tosiaan vähän aikaista - ainakin männävuosina uusien mallien hinnoista on lähteneet pahimmat ilmat black fridayn tienoilla.

LG:n web OS:n käyttönopeuden pitäisi olla myös aika paljon parempi uudemmilla prosessoreilla, itselläni on kokemusta vm 2015 LG:stä ja uudempien menut toimivat sukkelammin.
Toinen vaihtoehto olis tosiaan CX ja siinä riittäis veronpalautus myös 77" malliin... Sais myös varmaa konkreettista lisää uudesta hankinnasta.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Toinen vaihtoehto olis tosiaan CX ja siinä riittäis veronpalautus myös 77" malliin... Sais myös varmaa konkreettista lisää uudesta hankinnasta.
Joo, tuo 77” nykyhinnoilla antaa sulle eniten jos oot jo 65” tottunut, saat hetken ihmetellä suu auki isoa ruutua kunnes totut siihenkin :D
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Uskoisin, että huomaat eron IPS-paneeliseen telkkuun joka ei tue HDR:ää, ei tarvita pimeää luolaa. Mutta C1 hankkiminen on nyt tosiaan vähän aikaista - ainakin männävuosina uusien mallien hinnoista on lähteneet pahimmat ilmat black fridayn tienoilla.

LG:n web OS:n käyttönopeuden pitäisi olla myös aika paljon parempi uudemmilla prosessoreilla, itselläni on kokemusta vm 2015 LG:stä ja uudempien menut toimivat sukkelammin.
Itse olen näissä päätellyt, ettei uutta mallia ikinä kannata hankkia.
Ero on hyvin pieni ja vanhoihin malleihin ja vanhojen mallien hinnat romahtaa varmaan vanhojen varastojen takia.
Tänään, jos 65" ottaisin, ottaisin varmaan GX 1999e. Tuo on "uutena" 3500e.

Tai vaihtoehtoisesti juuri CX 77", hinta nyt 2699 ja "uutena" 6000e.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itse olen näissä päätellyt, ettei uutta mallia ikinä kannata hankkia.
Ero on hyvin pieni ja vanhoihin malleihin ja vanhojen mallien hinnat romahtaa varmaan vanhojen varastojen takia.
Tänään, jos 65" ottaisin, ottaisin varmaan GX 1999e. Tuo on "uutena" 3500e.

Tai vaihtoehtoisesti juuri CX 77", hinta nyt 2699 ja "uutena" 6000e.
GX:n etu jäi vähän epäselväksi. G1 ilmeisesti jonkin verran kirkkaampi kuin C1 mutta noi G-mallit vaatis erikseen jalustan ja ohuus ja sen vaatima raha menee hukkaan meillä.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Jeps, tehty. Eli Virhevastuuseen viitattu, sanoin etten maksa mitään tarkistus tai rahdituskuluja, ja voivat toimittaa summan minulle tai uuden vastaavan telkkarin. Sanoin myös 10€/pv on sopiva korvaus tästä päivästä eteenpäin jos eivät suostu.

Mutta kyllä näissä tuntuu olevan ongelmia. Kaverin E7 paneeli on nyt myös täysin, pystyviivoja yms.
VK:n ensimmäinen tarjous oli 983€. Toka 1050€ ja jäi nyt myös viimeiseksi ja ohjasivat minut KKV:hen, KKV:lle tehty keissiavaus.
On kyllä ihmellistä touhua, olen kanta-asiakas VK:ssa mutta nyt meni tuo butiikki blokkiin ja käytän muita toimittajia välillä.

KKV:llä on täysin vastaava tapaus esimerkkinä, 1700€ telkkari, 2,5v vanha.
Korvaus oli 1700€ - 180€ arvon-alennus + 20€ kulukorvaus = 1540€.

Pyyntöni oli 1599€ -10% eli rahaa 1449€ tai uus BX tai CX ja maksan 50€ välissä.

Nyt menee myös OLED:it vaihtoon, käyn hakemassa 75" Q80T Gigantista.

Onnea jatkoon muille OLED omistajille :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Pitkän harkinnan jälkeen lähti Gigantista CX 48 tulemaan, tietokoneen näytöksi tätä meinasin niin Elcaren 5v takuun laajennus oli pakko laittaa kylkeen, eipä tarvitse kiinnipalamisia niin paljon murehtia
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Selkeesti huomaa C9 kanssa viimeisen päivityksen jälkeen että WiFin kanssa joutuu nyt hetken katselemaan dublo-puuroa ennen kuin lataa 4K laadun. Aikaisemmin toimi paremmin, lähti yleensä heti parhaalla laadulla suoratoistot liikkeelle. Sekä Netflix että ATV.

Ei tuo nyt mikään ongelma ole mutta ärsyttävä muutos. Vai onko päivityksessä jokin bufferointi asetus tms muuttunut?
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
102
Selkeesti huomaa C9 kanssa viimeisen päivityksen jälkeen että WiFin kanssa joutuu nyt hetken katselemaan dublo-puuroa ennen kuin lataa 4K laadun. Aikaisemmin toimi paremmin, lähti yleensä heti parhaalla laadulla suoratoistot liikkeelle. Sekä Netflix että ATV.

Ei tuo nyt mikään ongelma ole mutta ärsyttävä muutos. Vai onko päivityksessä jokin bufferointi asetus tms muuttunut?
Tarkoitat siis v05.10.15 ?
Eli ei passaa asentaa sitä..
onko siinä muuta havaittavaa muutosta?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Tarkoitat siis v05.10.15 ?
Eli ei passaa asentaa sitä..
onko siinä muuta havaittavaa muutosta?
Mulla onkin muuten vasta 05.10.04. Olisko pari viikkoa sitten tullut OTA:na tyrkylle.

En huomannut muuta, tosin nyt katsellut tv:tä aika vähän.
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
102
Mulla onkin muuten vasta 05.10.04. Olisko pari viikkoa sitten tullut OTA:na tyrkylle.

En huomannut muuta, tosin nyt katsellut tv:tä aika vähän.
okei..
Itellä E9 ja siinä 05.00.30

Changelog näyttää:
[05.10.04]

1. Who.Where.What Service that informs details of current program will be available in U.K. (UK Only)

2. Software update contains minor bug fixes

[05.10.15]

1. Software update contains minor bug fix
 

lpa

Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
46
Ilmeisesti LG on (taas) onnistunut rikkomaan asioita parissa viimeisessä päivityksessä. Jos käytte vaikka Avs-forumeilla lukasemassa C9 ketjuja muutamalta viikolta, niin saa paremman käsityksen, mistä kyse.

Mutta noin lyhyesti - ongelmat kohdistuu pääasiassa käyttäjiin, jotka routtaavat videon ja äänen ulkoiselta laitteelta vahvarin kautta televisioon, kuten Shield tai Applte TV box. Dolby Vision kuvassa siis välkyntää sun muuta artefakteja kuvassa. Tämän uusin firmis (.15 -loppuinen) oli ilmeisesti nopea "fiksi" ongelmaan, mutta vaikuttaisi että ongelma ei ole kaikilta osin korjaantunut, ja on mahdollisesti aiheuttanut uusia ongelmia eri laiteyhdistelmillä.

Jännä juttu että kerta toisensa jälkeen LG onnistuu rikkomaan vanhempia laitteitaan firmispäivityksillä. Onneksi itse en ole kahta uusinta asentanut, ja taidanpa odotella hamaan tulevaisuuteen jospa näihin tulisi joku oikea korjaus joskus.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 838
Ilmeisesti LG on (taas) onnistunut rikkomaan asioita parissa viimeisessä päivityksessä. Jos käytte vaikka Avs-forumeilla lukasemassa C9 ketjuja muutamalta viikolta, niin saa paremman käsityksen, mistä kyse.

Mutta noin lyhyesti - ongelmat kohdistuu pääasiassa käyttäjiin, jotka routtaavat videon ja äänen ulkoiselta laitteelta vahvarin kautta televisioon, kuten Shield tai Applte TV box. Dolby Vision kuvassa siis välkyntää sun muuta artefakteja kuvassa. Tämän uusin firmis (.15 -loppuinen) oli ilmeisesti nopea "fiksi" ongelmaan, mutta vaikuttaisi että ongelma ei ole kaikilta osin korjaantunut, ja on mahdollisesti aiheuttanut uusia ongelmia eri laiteyhdistelmillä.

Jännä juttu että kerta toisensa jälkeen LG onnistuu rikkomaan vanhempia laitteitaan firmispäivityksillä. Onneksi itse en ole kahta uusinta asentanut, ja taidanpa odotella hamaan tulevaisuuteen jospa näihin tulisi joku oikea korjaus joskus.
Eipä tuo tullut itselleni yllätyksenä lainkaan. Omassa C9:ssä parhaiten toimi alkuaikojen firmis tuolta 2020 alkupuolelta, se oli joku 03. alkuinen versio. En ollut alun perin aikeissa siitä eteenpäin päivittääkään mutta tuli sitten mielenhäiriössä asennettua tuo 04.80.03, kun oli se virtalähdekamppis julkistettu ja luulin, että sen huomautusviestin takia ehkä tarvitaan tuo uudempi firmis, kun sitä ei itselläni ollut näkynyt. Mutta eipä sitä tullut sittenkään ja lopulta kävi ilmi se mitä ulkomaisilta LG:n sivuilta jo olin päätellytkin, että ei koske tuota uudempaa valmistuserää joka omanikin on...

Niin, takaisin asiaan, eli tuon 04.80.03 jälkeen onkin sitten kaikenlaista pientä kuvanlaadullista juttua ilmennyt omassani, eli HDMI temppuilee joskus satunnaisesti, kuvan kirkkautta rajoittava systeemi on agressiivinen ja jopa matalalla 25 oled-valon asetuksella välkkymistä on ajoittain (ei ollut vanhalla firmiksellä koskaan havaittavissa), niin ja kuvan skaalaus heikkeni selvästi (pehmeämpi kuva tv-virittimistä ja kaikesta ei 4k materiaalista) ja käyttis, erityisesti tv:n menut hidastuivat mielestäni aika selvästi. Tosiaan omasta mielestäni viisainta lienee pitäytyä jossain Apple TV:n tai vastaavan purkin käytössä jolloin nuo TV:n firmispäivitykset voi unohtaa käytännössä kokonaan. Ellei sitten käytä tuota pelimonitorina johon puoleen nämä korjauspäivitykset ilmeisesti ovat painottuneet. Jos tosiaan on tullut lisää ongelmia tuon 04.80.03 jälkeen niin joutaa kyllä koko toosa tunkiolle, kun nuo pikkujutut mitä juuri kukaan ei tunnu 04.80.03:ssa havainneen häiritsevät itseäni paljonkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
474
Onkos tuo Sonyn AG9 OK ostos? 65" olisi 1799€.

Ei tule pelikäyttöön. Miettinyt muutoin tuota A80J:tä. AG9 ilmeisesti saa Google TV:n päivityksellä, joten olisi sen myötä ajan tasalla.
 
Liittynyt
10.02.2019
Viestejä
171
Kokeile 22pt greyscale-kontrolleista nostaa ire 2.5:n kirkkautta. Voi vaatia 10+ pykälää, mutta kyllä se tumma pää rupeaa sieltä jossain vaiheessa näkymään.
Kiitoksia vinkistä, täytyy kokeilla omaan 77 CX:ään jossa tuo tumma pää vähän tukkoisen oloinen. Onko HDR lähteelle jotain vastaavaa säätöä/kikkaa?

Ps. Mainitaan tässä että palstan myyntipuolelta löytyy nyt priimakuntoinen 65” B9S :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662

Mitäs eroa tuossa on bx vs cx malliin ?

Mystinen kahden tonnin raja lähellä.
Toi on joku köyhien malli, 60hz paneeli nyt ainakin ja ei HDMI 2.1, ei sillä et sillä mitään tekiskään kun vaan 60hz tarjolla.

Toki jos ei tuu pelikäyttöön niin sithän se 120hz ja HDMI 2.1 on pitkälti turhia ominaisuuksia et ei sen puoleen.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Joo niin arvelinkin, perus töllön kattojalle ihan pätevä.
Onko cx omistajat löytänyt hdmi 2.1 vahvistimia sopuhintaan ?
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048

Mitäs eroa tuossa on bx vs cx malliin ?

Mystinen kahden tonnin raja lähellä.
Paljon tuo maksoi? Hintaopas ei jostain syystä aukea minulle. Jos oli oikeasti lähemmäs 2k niin ihan hyvä hinta ominaisuuksiin nähden, mutta Googlen hakutulos antaa hintatiedoksi 2799 € joka on todella paljon tuosta telkkarista kun CX:n saa 2699 € hinnalla joka on joka suhteessa parempi kuin tuo. Aiempien ominaisuuksien lisäksi CX on kirkkaampi SDR (23 % kirkaampi) ja HDR (51 % kirkkaampi) katselussa, nykimätön 24p toisto sisäisten appien (Plex ym.) kautta. Muitakin eroja on.


Joo niin arvelinkin, perus töllön kattojalle ihan pätevä.
Miksi "perus töllön katsoja" ostaisi ostaisi OLEDin joka halvimmillaankin on kalleimpien LCD-telkkujen hintatasoa?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 985
Miksi "perus töllön katsoja" ostaisi ostaisi OLEDin joka halvimmillaankin on kalleimpien LCD-telkkujen hintatasoa?
Jos ei OLED kaupan rivistössä erotu mitenkään mielestäsi edukseen, niin sitten lienee turha turha ostos.
mm. Musta on OLEDissa mustaa, ja ruudun vasteaika pieni. OLEDissa on tietysti heikkoutensa, niinkuin muissakin tekniikossa, joista on hyvä olla myös tietoinen.

Tuossa vähän laajemmin asiasta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Miksi "perus töllön katsoja" ostaisi ostaisi OLEDin joka halvimmillaankin on kalleimpien LCD-telkkujen hintatasoa?
Perus töllön katsojan kannattaa joka tapauksessa ostaa tarjouksesta halvin sopivan kokoinen ruutu. Säästää vain rahaa kun livekanavat näkyy kaikilla malleilla ja kuvastakin saa käsityksen mitä ohjelmassa tapahtuu. Kanavien vaihtokin onnistuu nykyään kaukosäätimellä jokaisella tvllä niin peruskäyttö onnistuu. Myymälässä voi tietysti käydä fiilistelemässä värikkäimmäksi asetettua tvtä ja ostaa sen niin kotona on sitten hyvä mieli hyvästä ostoksesta.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Jos ei OLED kaupan rivistössä erotu mitenkään mielestäsi edukseen, niin sitten lienee turha turha ostos.
mm. Musta on OLEDissa mustaa, ja ruudun vasteaika pieni. OLEDissa on tietysti heikkoutensa, niinkuin muissakin tekniikossa, joista on hyvä olla myös tietoinen.

Tuossa vähän laajemmin asiasta.
Ööh, en minä OLEDia ja LCD-telkkareita alkanut vertailla, tiedän kyllä oikein hyvin niiden erot.

Pointtini on että IMO perus töllön katsoja ei lähde ostamaan kaupan kalleimpia LCD-telkkareita tai halvimpia OLEDeja vaan yleensäkin halvinta mahdollista siinä kokoluokassa jota hakee. Siksi minusta OLED77A1 väittäminen perus töllön katsojalle sopivaksi ei toimi.

OLEDien hankkijoilla (tai kalliiden LCD-telkkarien) on yleensä vähän enemmän tietämystä asioista ja tekniikoista enkä niiden ostajia perus töllön katsojiksi laskisi vaan ainakin jonkinlaista harrastuneisuutta taustalla.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Perus töllön katsojan kannattaa joka tapauksessa ostaa tarjouksesta halvin sopivan kokoinen ruutu. Säästää vain rahaa kun livekanavat näkyy kaikilla malleilla ja kuvastakin saa käsityksen mitä ohjelmassa tapahtuu. Kanavien vaihtokin onnistuu nykyään kaukosäätimellä jokaisella tvllä niin peruskäyttö onnistuu.
Juuri tätä tarkoitin perus töllön katsojalla.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Vähän ollut harkinnassa hankkia uusi töllö, kun vanhassa musta on harmaata ja käyttis melko hidas. Ja puhutaan kuitenkin 2019 Samsungista.

Pitäisi olla 65-75", 4k, joku HDR olisi varmaan mukava myös. Käyttö enimmäkseen sarjat ja leffat suoratoistoista, ja melko satunnainen pelailu, PS4 ja kohta PS5.

Mielummin sieltä halvemmasta päästä skaalaa tietenki. Ja ei myöskään tekisi mieli taas parin vuoden päästä vaihtaa uudestaan..
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Vähän ollut harkinnassa hankkia uusi töllö, kun vanhassa musta on harmaata ja käyttis melko hidas. Ja puhutaan kuitenkin 2019 Samsungista.

Pitäisi olla 65-75", 4k, joku HDR olisi varmaan mukava myös. Käyttö enimmäkseen sarjat ja leffat suoratoistoista, ja melko satunnainen pelailu, PS4 ja kohta PS5.

Mielummin sieltä halvemmasta päästä skaalaa tietenki. Ja ei myöskään tekisi mieli taas parin vuoden päästä vaihtaa uudestaan..
 
Liittynyt
16.07.2018
Viestejä
77
Vähän ollut harkinnassa hankkia uusi töllö, kun vanhassa musta on harmaata ja käyttis melko hidas. Ja puhutaan kuitenkin 2019 Samsungista.

Pitäisi olla 65-75", 4k, joku HDR olisi varmaan mukava myös. Käyttö enimmäkseen sarjat ja leffat suoratoistoista, ja melko satunnainen pelailu, PS4 ja kohta PS5.

Mielummin sieltä halvemmasta päästä skaalaa tietenki. Ja ei myöskään tekisi mieli taas parin vuoden päästä vaihtaa uudestaan..
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Voisin jakaa kaikille ainakin lg cx omistajille ...miksei muillekin lg n oledin omistaville aivan uskomattoman vinkin minkä löysin.
(Jos tämä toiminto löytyy)

Eli ottakaa vittuun se pika aloitus plus sieltä asetuksista.... Käynnistätte telkkarn uudelleen niin tulee kirkkaus ,värit ym. Pomppaa ihan eritavalla etenkin sdr matskulla...myöskin virraansäästö tila automaatilla toimii nyt silleen ettei se himmennä heti kuvaa kun vähänkin hämärtyy. Mustien alueiden pienikin black crush lähti kokonaan pois ja kuva näyttää satakertaa paremmalta.

Toi asetus on defaulttina päällä niin moni ei varmaan ole ajatellutkaan sitä...vaikka ottaa sen pois niin tv käynnistyy nopeasti plus jollain lailla "resetoi" sen joka käynnistyksellä .

Kokeilkaa ihmeessä.

Olin ihmetellyt miksi tossa telkussa etenkin sdr matskulla lattea kuva...ei ole enään.

Jotenkin se pikaaloitus plus sekoittaa tuota järjestelmää ja vaikuttaa kuvaa. Eli himmentää kuvaa itsekseen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Voisin jakaa kaikille ainakin lg cx omistajille ...miksei muillekin lg n oledin omistaville aivan uskomattoman vinkin minkä löysin.
(Jos tämä toiminto löytyy)

Eli ottakaa vittuun se pika aloitus plus sieltä asetuksista.... Käynnistätte telkkarn uudelleen niin tulee kirkkaus ,värit ym. Pomppaa ihan eritavalla etenkin sdr matskulla...myöskin virraansäästö tila automaatilla toimii nyt silleen ettei se himmennä heti kuvaa kun vähänkin hämärtyy. Mustien alueiden pienikin black crush lähti kokonaan pois ja kuva näyttää satakertaa paremmalta.

Toi asetus on defaulttina päällä niin moni ei varmaan ole ajatellutkaan sitä...vaikka ottaa sen pois niin tv käynnistyy nopeasti plus jollain lailla "resetoi" sen joka käynnistyksellä .

Kokeilkaa ihmeessä.

Olin ihmetellyt miksi tossa telkussa etenkin sdr matskulla lattea kuva...ei ole enään.

Jotenkin se pikaaloitus plus sekoittaa tuota järjestelmää ja vaikuttaa kuvaa. Eli himmentää kuvaa itsekseen.
Samperi kun on tullut kalibroitua omat silmät lastenohjelmien kanssa niin huono verrata HDR matskulla onko eroa, mutta ei ainakaan huonompaan suuntaan kuva mennyt kun otti tuon pois. Kyseessä C9.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 044
Viestejä
4 189 870
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom