OLED-TV

Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 546
Mitä kuva-asetuksia te käytätte judderin ehkäisemiseksi CX:n kanssa? Tuntuu, että aika monesta lähteestä katsottuna kuvassa on eri tasoista nykimistä. Kokeiltu esimerkiksi ihan kaapeli-TV:tä ja kanavalla pyöri salkkarit, jonka aikana nykiminen oli ihan sietämätöntä. PS5:lta blu-ray elokuvaa katsottaessa nopeissa kohdissa on pientä nykimistä. Kuva muuten erinomainen, mutta sellainen pieni nykiminen havaittavissa. Apple TV:n kautta Youtube-videoissa ei havaittu vielä nykimistä lyhyellä katsomisella. Tuntuu, että parhaiten meni asetukset nimenomaan Apple TV:n kanssa kohdalle, kun valitsi ATV:n valikosta Dolby Visionin. Tämän jälkeen ei mitään nykimisongelmiakaan.

Ja miten ylipäätään kannattaa PS5:n kanssa laittaa asetukset. Oletuksena menee tietysti game-modeen, mikä on pelatessa ihan hyvä. Mutta entäs elokuvien katsominen Blu-Rayltä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Liittynyt
22.05.2021
Viestejä
11
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Tuo minun jatkotakuu on siis nimeltään "extend", tämä ELCARE taitaa olla jotain uudempaa sarjaa.
Joo tämä on siis se uusi. Tämä tuli joskus viime vuoden alussa kun se aikaisempi poistui.
Se ei kattanut kuvanpalamista kuten tämä uusi.
 
Liittynyt
21.10.2018
Viestejä
127
Onko tosiaan niin, että tuon LG:n GX:n mukana ei tule HDMI-kaapelia? Onhan minulla toki pari jemmassa, mutta silti olisi kuvitellut, että tuon hintaluokan vehkeeseen raaskittaisiin kaapeli laittaa mukaan. Tarkoitus olisi saada seinälle huomenna, en viitsi alkaa koko pakettia nyt purkamaan. Ainakaan accessories-paketissa ei ollut ja yhden unboxing-videonkin perusteella vaikuttaisi siltä.
Ehkä kysymys on enemmän siitä, että miksi siellä pitäisi olla hdmikaapeli mukana, kun töllön katselu ei sitä vaadi. Sitä en muista että tuliko oman oledin mukana esim antennikaapelia, tuskin..vaikka se lienee olisi aika tarpeellinen, notta saa kuva telkkuun. Mutta ymmärrän toki kysymyksesi, kun niin monilla on lisälaitteita tms. Kaippa se on se pienikin säästö tärkeetä valmistajille.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Mitä kuva-asetuksia te käytätte judderin ehkäisemiseksi CX:n kanssa? Tuntuu, että aika monesta lähteestä katsottuna kuvassa on eri tasoista nykimistä. Kokeiltu esimerkiksi ihan kaapeli-TV:tä ja kanavalla pyöri salkkarit, jonka aikana nykiminen oli ihan sietämätöntä. PS5:lta blu-ray elokuvaa katsottaessa nopeissa kohdissa on pientä nykimistä. Kuva muuten erinomainen, mutta sellainen pieni nykiminen havaittavissa. Apple TV:n kautta Youtube-videoissa ei havaittu vielä nykimistä lyhyellä katsomisella. Tuntuu, että parhaiten meni asetukset nimenomaan Apple TV:n kanssa kohdalle, kun valitsi ATV:n valikosta Dolby Visionin. Tämän jälkeen ei mitään nykimisongelmiakaan.

Ja miten ylipäätään kannattaa PS5:n kanssa laittaa asetukset. Oletuksena menee tietysti game-modeen, mikä on pelatessa ihan hyvä. Mutta entäs elokuvien katsominen Blu-Rayltä?
Jos otat pois ne parannukset eli truemotion jne. Ne voisi auttaa jo.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Itsellä se tökkiminen tuli juurikin siitä, kun heti ensimmäisenä telkkaria käyttöön ottaessa laitoin truemotion kokonaan pois. Tottunut ajatukseen että aina pois, kun siitä seuraa ns. saippuaoopperaefekti.
Sitten kun luki vähän enemmän, niin oikeastaan truemotion hyvin pienellä tasolla on hyvä.
Ei enää ainakaan omaan silmään näy enää häiritsevää tökkimistä, kuten esimerkiksi kiekko lätkässä.

Eli truemotion user asentoon, ja sitten de-judder asetukselle 2.
En tiedä liittyykö tähän, mutta samassa kohdassa on myös de-blur niin sekin asentoon 2.

Nyt ei näytä kuva erityisen oudolta, mutta liike ei myöskään töki.
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
Myyjäliikkeessä olivat ilmeisesti saaneet ohjeistuksen (lehtijuttu oli tuttu), ettei minullakin oleva "extend" takuu kata kuvan kiinni palamista. Mikä takuu @MakkeTheMan oli ostettuna? Ja mihinkäs päin sitä sitten seuraavaksi olette olleet yhteydessä, kun myyjäliikkeen kädet vaikuttavat olevan sidotut..

EDIT: Gigantti kyseessä siis, ja 5 vuoden extend takuu
Minulla oli juurikin tuo sama 5 vuoden extend takuu sillon voimassa. Sitten ei muuta kun kuluttajaneuvontaan yhteydessä.

Siitä lähtee sitten eteenpäin katsomaan ovatko tällä kertaa aktiivisempia ja ottavat huomioon tuon kuluttajaneuvonnan suosituksen minkä siis jättivät minulla noteeraamatta.

Onko sulla töllössä kans kuvan kiinni palamista?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
Ostin gigantista LG:n 65b8:n 2019 syksyllä alennuksista ja jo marras-joulukuun paikkeilla ruutuun ilmestyi siniseksi jumiutunut pikseli. Kohta oli onneksi oikeassa yläkulmassa, joten ei nyt pahimmassa häiritsevässä paikassa. Mutta harmitti silti uudessa telkkarissa. Kaikenlisäksi kun yritin kuittia etsiä että olisin takuuhommia kysellyt niin vaimo ei muistanut mihin oli "siivonnut" kyseiset laput. En tuota sitten sen kummemmin jäänyt murehtimaan vaan tuolla on nyt sitten menty.
Viime viikolla sitten muiden hommien yhteydessä sattui löytymään muovitasku, jossa oli kuin olikin muutamia kuitteja. Seassa myös tuo gigantin ostokuitti tuolle televisiolle. Tuossahan on 2 vuoden takuu, joten kurkkasin gigantin sivuilta miten takuukyselyissä toimitaan. Olin tietysti hieman skeptinen kun kyseessä oli 1 jumiutunut pikseli 4k paneelissa eli ajattelin ettei tuo välttämättä mene takuuseen tuon yhden pikselin takia. Gigantin sivu ohjasi suoraan LG:n supporttiin ja laitoin sitä kautta viestiä LG:lle. Vastauksena pyydettiin kuvaa ostokuitista, sarjanumeroa ja muutamaa kuvaa viasta sekä samalla tietoa onko alkuperäinen pakkaus tallessa vai ei. Laitoin tarvittavat tiedot ja alkuperäinen pakkauskin varastossa oli. Vastauksena tuli samantien seuraavana päivänä että laitteelle on tilattu huolto. Samana päivänä elcaren huollosta laitettiin viestiä että huolto varattu, kuriiri ottaa yhteyttä noudon sopimiseksi. Seuraavana päivänä tulikin jo puhelu postin kuriirilta että puolen tunnin päästä olisi auto pihassa hakemassa. Hieman hoppu tuli pakkailla telkkari kun en olettanut asian näin pikaisesti etenevän. Televisio lähti siis kuitenkin takuun puitteissa huoltoon ja ilmeisesti tuohon vaihdellaan uusi paneeli tilalle. Katsotaan tuleeko sieltä vielä virheetön paneeli takaisin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 860
Mä en jaksanut 65":n laatikkoa säilöä, kuten en muunkaan töllön.
 
Liittynyt
15.09.2019
Viestejä
91
Hassua kuinka paljon nuo gigantin takuut vaihtelevat. Ostin 2019 oledin ja laajennetussa takuussa lukee erikseen, että huolto paikan päällä
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
Ostin gigantista LG:n 65b8:n 2019 syksyllä alennuksista ja jo marras-joulukuun paikkeilla ruutuun ilmestyi siniseksi jumiutunut pikseli. Kohta oli onneksi oikeassa yläkulmassa, joten ei nyt pahimmassa häiritsevässä paikassa. Mutta harmitti silti uudessa telkkarissa. Kaikenlisäksi kun yritin kuittia etsiä että olisin takuuhommia kysellyt niin vaimo ei muistanut mihin oli "siivonnut" kyseiset laput. En tuota sitten sen kummemmin jäänyt murehtimaan vaan tuolla on nyt sitten menty.
Viime viikolla sitten muiden hommien yhteydessä sattui löytymään muovitasku, jossa oli kuin olikin muutamia kuitteja. Seassa myös tuo gigantin ostokuitti tuolle televisiolle. Tuossahan on 2 vuoden takuu, joten kurkkasin gigantin sivuilta miten takuukyselyissä toimitaan. Olin tietysti hieman skeptinen kun kyseessä oli 1 jumiutunut pikseli 4k paneelissa eli ajattelin ettei tuo välttämättä mene takuuseen tuon yhden pikselin takia. Gigantin sivu ohjasi suoraan LG:n supporttiin ja laitoin sitä kautta viestiä LG:lle. Vastauksena pyydettiin kuvaa ostokuitista, sarjanumeroa ja muutamaa kuvaa viasta sekä samalla tietoa onko alkuperäinen pakkaus tallessa vai ei. Laitoin tarvittavat tiedot ja alkuperäinen pakkauskin varastossa oli. Vastauksena tuli samantien seuraavana päivänä että laitteelle on tilattu huolto. Samana päivänä elcaren huollosta laitettiin viestiä että huolto varattu, kuriiri ottaa yhteyttä noudon sopimiseksi. Seuraavana päivänä tulikin jo puhelu postin kuriirilta että puolen tunnin päästä olisi auto pihassa hakemassa. Hieman hoppu tuli pakkailla telkkari kun en olettanut asian näin pikaisesti etenevän. Televisio lähti siis kuitenkin takuun puitteissa huoltoon ja ilmeisesti tuohon vaihdellaan uusi paneeli tilalle. Katsotaan tuleeko sieltä vielä virheetön paneeli takaisin.
Minulla LG tuli ihan kotiin vaihtamaan tuon paneelin täysin saman vian takia.
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
10
Sainpahan itsekin tuolla Gigantin 5v takuulla burnin ongelmien johdosta b7 huoltoon. Oli hyvä toi uutisjuttu. Kysymys, liekö tuo uusi paneli on uudempaa mallia vai onko niillä joku varasto täynnä vanhoja ruutuja joita vaihtavat? Eli voisiko saada ns uudemman paneelin?
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Sainpahan itsekin tuolla Gigantin 5v takuulla burnin ongelmien johdosta b7 huoltoon. Oli hyvä toi uutisjuttu. Kysymys, liekö tuo uusi paneli on uudempaa mallia vai onko niillä joku varasto täynnä vanhoja ruutuja joita vaihtavat? Eli voisiko saada ns uudemman paneelin?
Saat cx-sarjan paneelin joka muistaakseni ainakin kirkkaampi vaikkakin muuten koneisto antaa b7 ominaisuudet.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Philipsin huollosta lähetti palautuslaatikon postilla, ei sitä omaa lootaa tarvitte säilöä.
 
Liittynyt
22.05.2021
Viestejä
11
Minulla oli juurikin tuo sama 5 vuoden extend takuu sillon voimassa. Sitten ei muuta kun kuluttajaneuvontaan yhteydessä.

Siitä lähtee sitten eteenpäin katsomaan ovatko tällä kertaa aktiivisempia ja ottavat huomioon tuon kuluttajaneuvonnan suosituksen minkä siis jättivät minulla noteeraamatta.

Onko sulla töllössä kans kuvan kiinni palamista?
Jep, laitoin tähän ketjuun kuvia jokunen aika sitten.


Sainpahan itsekin tuolla Gigantin 5v takuulla burnin ongelmien johdosta b7 huoltoon. Oli hyvä toi uutisjuttu. Kysymys, liekö tuo uusi paneli on uudempaa mallia vai onko niillä joku varasto täynnä vanhoja ruutuja joita vaihtavat? Eli voisiko saada ns uudemman paneelin?
Hetkonen, oliko sinullakin 5v extend takuu? Tällä samaisella tosiaan sanoivat omasta liikkeestäni etteivät voi suoraan tehdä mitään..
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
Sainpahan itsekin tuolla Gigantin 5v takuulla burnin ongelmien johdosta b7 huoltoon. Oli hyvä toi uutisjuttu. Kysymys, liekö tuo uusi paneli on uudempaa mallia vai onko niillä joku varasto täynnä vanhoja ruutuja joita vaihtavat? Eli voisiko saada ns uudemman paneelin?
Loistavaa jos tuosta jutusta alkaa heti näkyä hyötyä muille! :) :thumbsup:
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
10
Jep, laitoin tähän ketjuun kuvia jokunen aika sitten.



Hetkonen, oliko sinullakin 5v extend takuu? Tällä samaisella tosiaan sanoivat omasta liikkeestäni etteivät voi suoraan tehdä mitään..
Joo kyllä ns extended tehdastakuu 5v ja lähes identtinen tapaus sen uutisen jutun kanssa
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 400
Mistähän löytyisi pätevät oletussäädöt LG CX65 töllölle? Tarve normitelevisiokuvalle ja peleille (PS5).
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Mistähän löytyisi pätevät oletussäädöt LG CX65 töllölle? Tarve normitelevisiokuvalle ja peleille (PS5).
Tätä linkkiä täällä taidettu jaella:


Itse olen tosin eri mieltä värilämpötilasta joka ohjeessa on warm 2.
Ainakin omalla yksilöllä (onko näissä kuinka vaihtelua?) tai omaan makuun ihan liian keltainen.
Warm 1 selvästi parempi omasta mielestä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 400
Tota ohjetta itseasiassa katsoin, mutta esim. tuota värilämpötilaa en mielestäni oman töllön valikosta edes löytänyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
YouTuben logo alkoi olla jo melko häiritsevä
Katsoin ekana, että mikäs scifi leffa tämä on, kun tuollainen vihreä halo näkyy taivaalla. Toivottavasti menee valmistajan piikkiin. Saisi tämä oled-tekniikkan luotettavuus kyllä parantua roimasti. Muutoin on melkoista lottoa kestääkö tv useamman vuoden.
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Nyt oma B8 lakkas toimimasta, sopivasti kesken tsekin peliä sammutti itseänsä eikä käynnisty enää. Kokeiltu piuhat irti ja patterit irti magic controllerista. Punainen LED-valo vilkkuu kolme kertaa kun koettaa käynnistää. Tämä vissiin viittaa virtaongelmaan.
Olen ymmärtänyt että kaikissa LG OLED:eissä on vapaaehtoinen takuukorjauspyyntö missä vaihdetaan joku virtalähde, mutta ei juuri B8:ssa tätä ole.


Tein torstaina huoltokutsun mutta vielä en ole mitään kuulunut LG:ltä. Soitin sinne ja sanoivat että huoltokutsu on tehty, ja mutisti jotain että katotaan jos menee takuuseen.
Telkkari ostettu 25.5.2019 ja tämä tapahtui 3.6.2021, eli sopivasti 7 päivää takuun umpeutumisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Vetoa virhevastuuseen.
Nyt on jo liian myöhäistä, mutta kyllä tuossa olisi kannattanut vain suoraan sanoa että vika tuli juuri ennen takuun loppumista. Huoltokutsua ei kuitenkaan ehtinyt lähettää kun lähti juuri mökille television rikkoutumisen jälkeen tms.
 
Liittynyt
15.09.2019
Viestejä
91
Jep. Kuluttajasuoja on puolellasi. Tuotteilla on oletettu käyttöikä, joka on yleensä pidempi kuin varsinainen takuuaika. Töllöillä se on joku nelisen vuotta.

"Tavaran elinkaaren alkupuolella ja heti takuuajan jälkeen yrityksen vastuu on suuri. Vastuu pienenee kun laite ikääntyy."
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
21
Juu kyllä ne tuon saa ihan nätisti korjata, toivottavasti menee ilman kitinää ettei tarvi kuluttajaviraston kanssa riehua...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
Nyt on jo liian myöhäistä, mutta kyllä tuossa olisi kannattanut vain suoraan sanoa että vika tuli juuri ennen takuun loppumista. Huoltokutsua ei kuitenkaan ehtinyt lähettää kun lähti juuri mökille television rikkoutumisen jälkeen tms.
Eikä ole. Vaikka takuu loppuu, ei se poista virhevastuuta.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Eikä ole. Vaikka takuu loppuu, ei se poista virhevastuuta.
Nyt on jo liian myöhäistä takuun suhteen, koska asiasta on jo otettu yhteyttä valmistajaan. Takuuseen saat laitteen hoidettua kuntoon ilman ongelmia, virhevastuussa voit joutua vääntämään asiasta.

Se oli tuon viestin idea, tiedän kyllä virhevastuun ja mitä se tarkoittaa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
769
55b9s:ään tuli 05.10.14 päivitys viikonloppuna. Kellään käryä mitä tuo päivitys sisältää? Changelogia ei löydy edes lg:n sivuilta
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Hämmentävää, eilen vai sunnuntaina oma LG CX tarjosi sitä 03.23.06 firmistä. Kieltäydyin kun oli vähän huono hetki.
No nyt sitten kävin käsin tsekkaa kun olisi sopiva hetki asentaa, mutta ei löydy. Erikoista.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 410
Hämmentävää, eilen vai sunnuntaina oma LG CX tarjosi sitä 03.23.06 firmistä. Kieltäydyin kun oli vähän huono hetki.
No nyt sitten kävin käsin tsekkaa kun olisi sopiva hetki asentaa, mutta ei löydy. Erikoista.
Mikä firmisversio tuo 03.23.06 on?
Itselläni uusin versio CX:ssä on 03.21.22. ja tuo mainitsemasi on muutaman sukupolven tätä edellä.
:hmm:
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Hmm, eikö Gigantista enää saa Elcaren 5v takuun laajennusta televisiolle?

Edit;
On siis vain varaa ja nouda nappula takuulaajennuksen tuotesivulle: ELCARE takuun laajennus televisiolle (5 vuotta) - Turva ja huolto. Muistelen, että television sivulla olisi ollut tai television ostoskoriin laitettaessa olisi tuota tarjonnut, mutta nyt tarjoaa vain tuoteturvaa.

edit: kerkesitkin editoida viestiä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 318
Mikä firmisversio tuo 03.23.06 on?
Itselläni uusin versio CX:ssä on 03.21.22. ja tuo mainitsemasi on muutaman sukupolven tätä edellä.
:hmm:
Semmonen tuolla pyörii ja osa asentanut, ja tosiaan mulle sitä myös tarjosi kunnes nyt ei enää hakemallakaan löydy. Tosin en kokeillut kuin tuon kerran manuaalisesti etsiä päivitystä.

Löytyy myös täältä hakemalla:


Version 03.23.06

1. Improvement

1) Who.Where.What Service that informs details of current program will be available in U.K. (UK Only)

2) Software update contains minor bug fixes
EDIT: Ei kyllä vieläkään löydä tuota, ettei vain olisi OTA versio vedetty pois jaosta. Tuolta support sivustolta paketin toki vielä saa.
Aika monella tuntuu mennen ARC sekaisin, niin että vaatii kikkailua saada taas toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
71
LG C9 kun tarkistaa onko uutta firmispäivitystä, hävittää TV signaalin. Palautuu vasta kun käyttää töpseliä irti.
Ei se ennen tuollaista ole tehnyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 981
LG C9 kun tarkistaa onko uutta firmispäivitystä, hävittää TV signaalin. Palautuu vasta kun käyttää töpseliä irti.
Ei se ennen tuollaista ole tehnyt.
CX teki jossain vaiheessa mutta pois päältä ja päälle korjasi. Toisinaan jäi myös kanavat "juoksemaan" kun tarkisti päivitystä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 121
LG C9 kun tarkistaa onko uutta firmispäivitystä, hävittää TV signaalin. Palautuu vasta kun käyttää töpseliä irti.
Ei se ennen tuollaista ole tehnyt.
Tarkistamisen ajaksi katkeaa, mutta tulee heti takaisin, kun tarkistus tehty. Näin on tehnyt aina.
Ei ole kyllä koskaan jumittunut tuohon...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 792
Viestejä
4 203 731
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom