OLED-TV

Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Ostin LG:n 65" CX-mallin 55" C8:n tilalle ja en nyt heti sanoisi että kaikilta osin on menty parempaan. Earc jeesaa paljon soundbarin kanssa, mutta DTS-tuen poistaminen hankaloitti vähintään yhtä lailla, kun entinen BD-kokoelma on digitoituna palvelimella ja DTS MA on useimmissa ääniraitana. TV:n jalusta on liian matala ja soundbar peittää noin sentin alareunasta mitaltaan. WebOS on entistä sekavampi eikä läheskään yhtä sulava, mikä oli käyttöjärjestelmän paras ominaisuus. AI toimii niin ja näin, kaikki HDMI:n kautta liitetyt laitteet tunnistuvat, mutta yhdellä kaukosäätimellä ohjailun kanssa on entistä enemmän ongelmia. Mutta kyllä tämä tuohon tarjoushintaan oli kuitenkin hyvä päivitys.

IOT-laitteiden tuki tuntuu aika keskeneräiseltä. Esim Philips HUE -lamput tunnistuvat hienosti, mutta huonetiedot eivät, vain lamput.
Sinulle ja kaikille muillekkin 65" cx omistajille hyvä ratkaisu että saat soundbarin eteen hyvin mahtumaan.

Itsellä on tuo sama ja pelittää kyl yosi hyvin ja koko on juuri passeli. Otat vaan tuon tason valkoiseisena niin on tosi hyvä . Soundbar peittää vielä hyvin tuon edestä.

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
627
Sinulle ja kaikille muillekkin 65" cx omistajille hyvä ratkaisu että saat soundbarin eteen hyvin mahtumaan.

Itsellä on tuo sama ja pelittää kyl yosi hyvin ja koko on juuri passeli. Otat vaan tuon tason valkoiseisena niin on tosi hyvä . Soundbar peittää vielä hyvin tuon edestä.

Tämä myös käytössä 65" CX ja Sonos Soundbarin kanssa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
PC:llä.

Ratkaisu oli siis lopulta aika yksinkertainen. PC suoraan kiinni soundbarin ainoaan in-paikkaan ja Apple TV 4k ja UHD-soitin kiinni telkkariin, jos earcilla äänet soundbarin out-paikkaan. Tuon löytämiseen vaan meni hetki.
Joo, joutuu kierrättämään vahvistimen/soundbarin kautta 2020 ja 2021 LG:ssä. Sitä en tiedä miten olet saanut C8:ssa arc:n läpi menemään tuon häviöttömän DTS-HD MA:n kun se ei sieltä mahdu läpi.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 073
Joo, joutuu kierrättämään vahvistimen/soundbarin kautta 2020 ja 2021 LG:ssä. Sitä en tiedä miten olet saanut C8:ssa arc:n läpi menemään tuon häviöttömän DTS-HD MA:n kun se ei sieltä mahdu läpi.

En kai sanonut saaneeni arcin läpi mitään C8:n kanssa? Tarkoitin, että earc on hieno juttu, mutta LG:n päätös jättää DTS-tuki pois heikensi sitä ainakin omassa käytössä. Toki nyt on paremmin, mutta ei niin hyvin kuin voisi olla.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
En kai sanonut saaneeni arcin läpi mitään C8:n kanssa? Tarkoitin, että earc on hieno juttu, mutta LG:n päätös jättää DTS-tuki pois heikensi sitä ainakin omassa käytössä. Toki nyt on paremmin, mutta ei niin hyvin kuin voisi olla.
Ok, ymmärsin väärin kun luulin, että muutos vaikeutti kytkentöjä, kun joutuu kierrättämään soundbarin kautta. B9/C9/E9 oli paras äänien kanssa eARC + DTS. Sony, Philips ja Panasonic taitaa edelleen tukea hyvin äänikodekkeja.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 073
Ok, ymmärsin väärin kun luulin, että muutos vaikeutti kytkentöjä, kun joutuu kierrättämään soundbarin kautta.
Ei vaikeuttanut, ei vaan helpottanut niin paljon kuin toivoin. Omituisin homma on se, että tulot-näkymä näyttää sekä AppleTV:n että PC:n HDMI 1 -paikassa, mikä lienee jokin omituinen bugi. PC tulee siis soundbarin kautta HDMI 2:een.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
720
Sony A80J OLED TV Review

Sony A80J hinnat
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 860
Ostin LG:n 65" CX-mallin 55" C8:n tilalle ja en nyt heti sanoisi että kaikilta osin on menty parempaan. Earc jeesaa paljon soundbarin kanssa, mutta DTS-tuen poistaminen hankaloitti vähintään yhtä lailla, kun entinen BD-kokoelma on digitoituna palvelimella ja DTS MA on useimmissa ääniraitana. TV:n jalusta on liian matala ja soundbar peittää noin sentin alareunasta mitaltaan. WebOS on entistä sekavampi eikä läheskään yhtä sulava, mikä oli käyttöjärjestelmän paras ominaisuus.
Itse tulin webos 2 töllöstä ja mun mielestä ei sekavampaan suuntaan menty. Muutoksina ihmetytti kun sisääntuloja ei saa enää suoraan kotivalikkoon. Vanhaan verrattuna käyttis selvästi ripeämpi eikä mieti samalla tavalla. TV-opas tuntuu toimivan paremmin, vaikka ei sitä enää tulekkaan käytettyä. Kellonajan poisto kotiruudulta harmittaa. Kotinäppäimen siirto kaukolla vaati myös totuttelua eikä äänentunnistukselle ole käyttöä.

Sitä en kanssa ymmärrä miten matalan jalustan kanssa pitäisi soundbaria käyttää, pitäisikö asentaa seinälle vai laittaa koroke. Kaiutin kun varjostaa myös ir-tunnistinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 022
Eikö jalustassa ole erillistä taso ja soundbar asentoa ?
Sillä kysyn kun näitä soundbareja on ollut jo iät ja ajat, niin luulisi, että asia on jotenkin otettu huomioon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
Eikö jalustassa ole erillistä taso ja soundbar asentoa ?
Sillä kysyn kun näitä soundbareja on ollut jo iät ja ajat, niin luulisi, että asia on jotenkin otettu huomioon.
LG:llä on kiinteät jalustat, joten niiden kanssa seinä-asennus tai tuo jo mainittu Ikean Lack hylly alle on suositeltavaa soundbarin kanssa.
Sonylla on joissain malleissa nuo kaksi-asentoiset jalat, mutta hekin ovat hieman sekoilleet niiden kanssa, eli esim. 2020 A8 mallissa ne on mutta saman laitteen A85/87/89 varianteissa ei
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
365
Oma noin 2,5 vuotta vanha OLED 65C8 kaiketi tullut tiensä päähän. Paneelin alaosa on täynnä vaakaviivoja ja kuva on tummempi alaosasta. Lisäksi vasemmassa alakulmassa on tuommoinen vaaleampi kohta. Parit pixel refreshit tein ja pidin virtoja pois, mutta ei vaikutusta. Onneksi on vielä puoli vuotta takuuta jäljellä. Ei ole mitään kolhuja ottanut, näinkö nämä vaan itsestään kupsahtaa parin vuoden jälkeen?

Toistaiseksi takuu mennyt ihan ok Elcaren kautta. Postittivat minulle laatikon jonka sisällä oli laatikko johon tuo piti pakata. Sitten heille ilmoitus että paketti on valmis noudettavaksi ja posti tuli tuon noutamaan. Viikon oli matkalla huoltoon ja nyt maanantaina näkyi huoltosivulla että tuohon on tilattu "oled module-am", eli kaiketi uusi paneeli, joka pitäisi ensi tiistaina heille tulla. Sitten kaiketi paneeli vaihtoon ja telkku tulee takaisin.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Mielenkiintoista että LG:n OLED mallit näyttää kestävän maksimissaan kolme vuotta. Melko karua touhua. Kenellä on muuten foorumin vanhin toimiva OLED?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 685
Mielenkiintoista että LG:n OLED mallit näyttää kestävän maksimissaan kolme vuotta. Melko karua touhua. Kenellä on muuten foorumin vanhin toimiva OLED?
Kaverilla on olkkarissa viidettä vuotta sama LG:n oledi ja mitään huoltoja ei sille ole tarvinnut tehdä.

Mistä olet keksinyt että nämä maksimissaan kolme vuotta kestäisivät? Väittämäsi on faktuaalisesti väärä.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Näihin vikatapausten määrään täällä. Toki ne joiden laitteet toimii, ovat matalammalla profiililla.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 685
Näihin vikatapausten määrään täällä. Toki ne joiden laitteet toimii, ovat matalammalla profiililla.
Eihän täällä ole kuin muutamia vikatapauksia, ja paneeleja on varmasti myyty dramaattisesti enemmän. Tästä päättelit että kaikki paneelit näyttävät hajoavan viimeistään kolmen vuoden kuluttua, tai ainakin noin tuon "näyttää kestävän maksimissaan kolme vuotta." itse ymmärsin?
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
654
Toistaiseksi takuu mennyt ihan ok Elcaren kautta. Postittivat minulle laatikon jonka sisällä oli laatikko johon tuo piti pakata. Sitten heille ilmoitus että paketti on valmis noudettavaksi ja posti tuli tuon noutamaan. Viikon oli matkalla huoltoon ja nyt maanantaina näkyi huoltosivulla että tuohon on tilattu "oled module-am", eli kaiketi uusi paneeli, joka pitäisi ensi tiistaina heille tulla. Sitten kaiketi paneeli vaihtoon ja telkku tulee takaisin.
Aaa, se toimii noin. Mietinkin, että jos ottaa Gigantilta Elcaren takuun ilman onsiteä, että pitääkö itse kiikuttaa Giganttiin. Vähän hidastaa hommaa, kun luovuin autosta kokonaan eikä Giganttia ole samalla paikkakunnalla.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Itselläni on muistaakseni keväällä 2017 ostettu 55-tuumainen B6V. Toimii hyvin poislukien palanut Minecraft HUD, parit logot ja rannut tekstityksen alueella. Nuo ilmestyivät jo parin vuoden käytön jälkeen, olisi varmaan pitänyt alkaa nillittämään LG:lle/Gigantille, mutta jäi tekemättä. Seuraavakin televisio saattaa olla LG:n OLED, mutta pelikonsolia sen kylkeen ei ilmesty.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Itselläni on muistaakseni keväällä 2017 ostettu 55-tuumainen B6V. Toimii hyvin poislukien palanut Minecraft HUD, parit logot ja rannut tekstityksen alueella. Nuo ilmestyivät jo parin vuoden käytön jälkeen, olisi varmaan pitänyt alkaa nillittämään LG:lle/Gigantille, mutta jäi tekemättä. Seuraavakin televisio saattaa olla LG:n OLED, mutta pelikonsolia sen kylkeen ei ilmesty.
Ihan hyvin voit vielä käydä nillittämässä Gigantissa ja laittaa myös LG:lle suoraan viestiä - Redditissä useita tapauksia euroopassa kun LG vaihtanut alle 4v telkuista paneelin jos kiinnipalamisia.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Itselläni on muistaakseni keväällä 2017 ostettu 55-tuumainen B6V. Toimii hyvin poislukien palanut Minecraft HUD, parit logot ja rannut tekstityksen alueella. Nuo ilmestyivät jo parin vuoden käytön jälkeen, olisi varmaan pitänyt alkaa nillittämään LG:lle/Gigantille, mutta jäi tekemättä.
Laita vaan reklamaatio myyjälle ja maahantuojalle.:thumbsup: Vikaahan tuossa on jos on palanut kiinni ja kyllä television pitää normaalia käyttöä kestää noin neljä vuotta.

 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Sen verran tilannepäivitystä tuohon mun keissiin mikä meni tosiaan kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

Päätös tuli tänään minun hyväkseni. Suosittelevat päätöksessä, että Gigantti korjaa tuon nykyisen television veloituksetta tai antavat uuden vastaan laitteen tilalle.
Tähän liittyen, katso yksityisviestisi.:)
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Ihan hyvin voit vielä käydä nillittämässä Gigantissa ja laittaa myös LG:lle suoraan viestiä - Redditissä useita tapauksia euroopassa kun LG vaihtanut alle 4v telkuista paneelin jos kiinnipalamisia.
Ikää laitteella on nyt jo siis yli neljä vuotta. Minulle tuo on kuitenkin sen verran pieni ärsyke, että en jaksa sen vuoksi alkaa riitelemään. Paljon isompiakin juttuja olen painanut villaisella, kun kyseessä on lopulta ollut vain raha.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Oma käsitys on että Suomessa LG on vaihtanut paneelin kerran, harkintansa mukaan. Sen jälkeen menee kinaamiseksi.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Mielenkiintoista että LG:n OLED mallit näyttää kestävän maksimissaan kolme vuotta. Melko karua touhua. Kenellä on muuten foorumin vanhin toimiva OLED?
Yli viisi vuotta ollut käytössä ilman mitään ongelmia. Ja ihan normaalia käyttöä ilman mitään erityistä varovaisuutta (pelejä, elokuvia, tv-lähetyksiä, youtubea, tietokoneessakin ollut kiinni.)
 

vasu

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
226
Nyt kun kisat alkavat, niin ilmiantakaas hyvät asetukset/vinkit lätkän katsomiseen.
Kirkkaudet ja värisävyt varmasti omien mieltymyksien mukaan, mutta varsinkin kiekon seurattavuuteen vaikuttavat asetukset kiinnostaisi. Tuntuu herkästi katoavan näkymättömiin nopeammissa syötöissä ja vedoissa.

Itsellä siis LG CX 65
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
No niin, nyt on saatu asia taas eteenpäin ja päästiin ratkaisuun Gigantin kanssa.

Sen mikä tämä vaati, että saatiin ratkaisu aikaiseksi oli, että sain laitettua viestiä Gigantin johdolle asiasta. Kiitos tästä Jooseppi80:lle :)

Heti alkoi tapahtua kun sinne sai laitettua viestiä. Myymälästä oltiin tämän jälkeen nopeasti yhteydessä minuun ja kerrottiin, että olivat tilanneet minulle 65 tuumasen LG CX:n. Tekevät siihen kuvan optimoinnin kun telkku heille saapuu. Samaan syssyyn laitettiin tuo Elcaren takuunlaajennus 5 vuodelle on-site huollolla. Jos nyt jatkossa ei tarvisi sitten tapella tämän asian kanssa jos ongelmia vielä tulee töllön kanssa tämän asian tiimoilta :D

Ensi viikolla pitäisi telkku heille saapua, sovimme sitten kotiinkuljetusajan ja vievät samalla vanhan pois jaloista kuljeksimasta.

Viikonlopun aikana ilmestyy myös IltaSanomien johdosta juttua tästä, laittelen vaikka linkkiä tänne sitten jos jotakin kiinnostaa lukea se.

Loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Turhan paljon joutui vain tapella ihan päivänselvästä asiasta.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
No niin, nyt on saatu asia taas eteenpäin ja päästiin ratkaisuun Gigantin kanssa.

Sen mikä tämä vaati, että saatiin ratkaisu aikaiseksi oli, että sain laitettua viestiä Gigantin johdolle asiasta. Kiitos tästä Jooseppi80:lle :)

Heti alkoi tapahtua kun sinne sai laitettua viestiä. Myymälästä oltiin tämän jälkeen nopeasti yhteydessä minuun ja kerrottiin, että olivat tilanneet minulle 65 tuumasen LG CX:n. Tekevät siihen kuvan optimoinnin kun telkku heille saapuu. Samaan syssyyn laitettiin tuo Elcaren takuunlaajennus 5 vuodelle on-site huollolla. Jos nyt jatkossa ei tarvisi sitten tapella tämän asian kanssa jos ongelmia vielä tulee töllön kanssa tämän asian tiimoilta :D

Ensi viikolla pitäisi telkku heille saapua, sovimme sitten kotiinkuljetusajan ja vievät samalla vanhan pois jaloista kuljeksimasta.

Viikonlopun aikana ilmestyy myös IltaSanomien johdosta juttua tästä, laittelen vaikka linkkiä tänne sitten jos jotakin kiinnostaa lukea se.

Loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Turhan paljon joutui vain tapella ihan päivänselvästä asiasta.
Mene paikalle seuraamaan miten tuo ”kuvan optimointi tehdään” - mulla sellainen käsitys että ne on asiakaspalautuslaitteita ja tuolla operaatiolla saadaan selitys miksi paketti on avattu ja voidaan myydä uutena.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 022
No niin, nyt on saatu asia taas eteenpäin ja päästiin ratkaisuun Gigantin kanssa.

Sen mikä tämä vaati, että saatiin ratkaisu aikaiseksi oli, että sain laitettua viestiä Gigantin johdolle asiasta. Kiitos tästä Jooseppi80:lle :)

Heti alkoi tapahtua kun sinne sai laitettua viestiä. Myymälästä oltiin tämän jälkeen nopeasti yhteydessä minuun ja kerrottiin, että olivat tilanneet minulle 65 tuumasen LG CX:n. Tekevät siihen kuvan optimoinnin kun telkku heille saapuu. Samaan syssyyn laitettiin tuo Elcaren takuunlaajennus 5 vuodelle on-site huollolla. Jos nyt jatkossa ei tarvisi sitten tapella tämän asian kanssa jos ongelmia vielä tulee töllön kanssa tämän asian tiimoilta :D

Ensi viikolla pitäisi telkku heille saapua, sovimme sitten kotiinkuljetusajan ja vievät samalla vanhan pois jaloista kuljeksimasta.

Viikonlopun aikana ilmestyy myös IltaSanomien johdosta juttua tästä, laittelen vaikka linkkiä tänne sitten jos jotakin kiinnostaa lukea se.

Loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Turhan paljon joutui vain tapella ihan päivänselvästä asiasta.
Hieno päätös keissille. Ainoa mikä tuossa särähtää korvaan, että tekevät kuvan optimoinnin. Tämä voi olla joko hyvä juuttu tai sitten huono juttu.
Huonolla tarkoitan sitä, että varmista että eivät kierrätä jotain asiakaspalautusta sinulle ja sepittävät tarinan optimoinnista, kun joutuvat toimittamaan avatun laatikon sinulle. Tuskin tuon venkoilun jälkeen kehtaavat tuollaista tehdä. Kunhan ikuisena pessimistinä äänen ajattelen.....
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Turhan paljon joutui vain tapella ihan päivänselvästä asiasta.
Hienoa että juttu saatiin päätökseen ja Gigantti on vihdoin ilmoittanut noudattavansa kuluttajariitalautakunnan ratkaisua.:thumbsup: Tuskin olisi halunnut kuluttajaliiton mustalle listalle. Gigantille on kyllä pieni näpäytys paikallaan, olisi voinut hoitaa asian paljon aikaisemmin pois.:)
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
...Loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Turhan paljon joutui vain tapella ihan päivänselvästä asiasta.
Vai piti vielä potkia Gigantin johtoakin että sai tapaukseen ratkaisun :oops:

Hienoa että löytyy kuluttajia jotka ei ole heti nostamassa käsiään pystyyn, vain tuollaisella toiminnalla ja asenteella voi saada jotain muutosta aikaan, kiitos Sinulle :thumbsup:

Lehtijuttukin aiheesta, wau :)
Samaan juttuun voisi laittaa tarinaa tuosta "kuvan optimoinnista" joka on ihan haista paska kusetusta Gigantilta ja jos mahdollista, niin tosiaan ilmoita myymälään että et halua sellaista, pääsevät helpommallakin ja sinä saat pakasta tuoreen yksilön ;)
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
Vai piti vielä potkia Gigantin johtoakin että sai tapaukseen ratkaisun :oops:

Hienoa että löytyy kuluttajia jotka ei ole heti nostamassa käsiään pystyyn, vain tuollaisella toiminnalla ja asenteella voi saada jotain muutosta aikaan, kiitos Sinulle :thumbsup:

Lehtijuttukin aiheesta, wau :)
Samaan juttuun voisi laittaa tarinaa tuosta "kuvan optimoinnista" joka on ihan haista paska kusetusta Gigantilta ja jos mahdollista, niin tosiaan ilmoita myymälään että et halua sellaista, pääsevät helpommallakin ja sinä saat pakasta tuoreen yksilön ;)
Kyllä mulla on aina ollut semmonen asenne, että mun yli ei kävellä jos tiedän, että asia tulisi menetellä toisella tavalla. Useimmat eivät vaan uskalla tai jaksa lähtee haastamaan näitä isompia firmoja. Kiva jos tästä kaikesta on apua jatkossa jollekkin :)

Eikö sillä kuvan optimoinnilla tosiaan saavuta nykyään mitään suurta muutosta jos vertaa ihan itse käsin säädettyyn kuvaan?

Taisi olla tossa CX:ssä valmiiksi jo aika hyvin kalibroitu kuva jo tehtaalta?
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Eikö sillä kuvan optimoinnilla tosiaan saavuta nykyään mitään suurta muutosta jos vertaa ihan itse käsin säädettyyn kuvaan?
Ei todellakaan, he eivät käytä minkäänlaisia mittalaitteita.

Jos tekvät "norjalaisen kalibroinnin" eli yhteen yksilöön kenties tehty asianmukainen säätö ja se kopioidaan sataantuhanteen muuhun, niin sillä ei ole mitään tekemistä kalibroinnin tai edes optimoinnin kanssa ja lopputulos voi ja todennäköisesti onkin tehdasoletusta huonompi.

Osaat varmasti ihan itse valita sieltä hyvän kuvatilan ja tarvittaessa kytkeä asetuksia pois, esim "dynaaminen kontrasti".
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
Ei todellakaan, he eivät käytä minkäänlaisia mittalaitteita.
Osaat varmasti ihan itse valita sieltä kuvatilan ja tarvittaessa kytkeä asetuksia pois, esim "dynaaminen kontrasti".
Pitää melkeen sitten soittaa maanantaina myymälään, että eivät tee sitä siihen sitten turhaan. Jos kerran raati on tätä mieltä :)

Tähän nykyiseen otin sillon aikoinaan tuon optimoinnin, mutta kun ei ollu mitään vertailulkohtaa semmoiseen mihin sitä ei oltu tehty, niin en pystynyt sanomaan oliko siitä mitään hyötyä oikeesti :hmm:

Eli rahastusta sekin homma
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
426
Pitää melkeen sitten soittaa maanantaina myymälään, että eivät tee sitä siihen sitten turhaan. Jos kerran raati on tätä mieltä :)

Tähän nykyiseen otin sillon aikoinaan tuon optimoinnin, mutta kun ei ollu mitään vertailulkohtaa semmoiseen mihin sitä ei oltu tehty, niin en pystynyt sanomaan oliko siitä mitään hyötyä oikeesti :hmm:

Eli rahastusta sekin homma
Kyllähän se päivänselvä fakta on että jos haluat uuden tv:n niin ilmoita ettet halua mitään optimointia ja tarkasta hakiessa että paketin sinetit on ehjät. Eivät todellakaan hyvää hyvyyttään ala aukomaan pakettia ja kalibroimaan kuvaa.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Itse laitoin täälläkin mainitut asetukset CX:lle, eli ISF bright room ja sitten värilämpötilaksi warm 1. Vakio warm 2 on oudon kellertävä.
Se liikkeenparannus eli Trumotion vielä pois, eipä sitten muistaakseni muuta.

Jotkut tosin sanoo että trumotion user asentoon, ja sitten de-blur sekä de-judder asetuksella 2 olisi ihan ok. Eli siis että ei saippuaooppera efektia liikaa, mutta katoaa ihme nykiminen liikkeestä. 2 asetuksilla kuulemma siihen tottuisi nopeasti. Tiedä sitten. Ehkä pitää joku päivä testaa.
Tuon trumotion pois päältä nykimisen kyllä huomaa ajoittain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Makke on ehdottomasti ansainnut TheMan liitteen nimimerkissään! Toivottavasti uusi ruutu tuo huolettomia vuosia.

Itse kotiutin 55" CX:n viikko sitten ja onhan tämä OLED mainio kapistus. Otin myös 5v Gigantin lisätakuun, kun käytän tätä myös PC:n jatkeena. Vanhassa 7v ikäisessä perustöllössäkin on hyvä kuva, eikä tämä OLED ole mikään tajuntaa laajentava vallankumous, mutta kaikessa vaan selkeästi parempi. Taisi käydä paneelilotossa hyvä tuuri, kun en saanut edes pahamaineisella 5% harmaa testikuvalla mieltäni pahoitettua. Vähän oli jotain tummempaa röpöä toisessa laidassa, mutta muuten tasainen pinta. Enemmän noista LED paneelien taustavalon epätasaisuudesta tai valovuodosta on "haittaa". Kaipa nämä OLED:t ovat nykyään sen verran kestävää laatua, että Gigantti on nähnyt kannattavaksi ottaa meiltä hölmöiltä rahat pois myymällä 5v takuuta kattaen kuvan palamisen.

Onko tämä muuten nyt sitä ABL:n valoisuuden pumppausta, kun on pari kertaa ruutu yllättäen kirkastunut useammalla pykälällä? Kerran elokuvaa katsoessa ja nyt tätä viestiä kirjoittaessa. Foorumin teema on tummana ja en edes hyppinyt ikkunasta toiseen, niin vaikea käsittää miksi tämä pumppaisi kirkkautta.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Vanhassa 7v ikäisessä perustöllössäkin on hyvä kuva, eikä tämä OLED ole mikään tajuntaa laajentava vallankumous, mutta kaikessa vaan selkeästi parempi.
Kokeilitko jo jotain 4K HDR matskua, esim. ihan vaan YouTubesta?

Itselläkin oli about 7v vanha telkkari, tosin ei silloinkaan kovin kallis moinen, ja kun nyt laittoi sitten kunnon materiaalia pyörimään niin ero aiempaan on aika hurja. :D
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
No niin, nyt on saatu asia taas eteenpäin ja päästiin ratkaisuun Gigantin kanssa.

Sen mikä tämä vaati, että saatiin ratkaisu aikaiseksi oli, että sain laitettua viestiä Gigantin johdolle asiasta. Kiitos tästä Jooseppi80:lle :)

Heti alkoi tapahtua kun sinne sai laitettua viestiä. Myymälästä oltiin tämän jälkeen nopeasti yhteydessä minuun ja kerrottiin, että olivat tilanneet minulle 65 tuumasen LG CX:n. Tekevät siihen kuvan optimoinnin kun telkku heille saapuu. Samaan syssyyn laitettiin tuo Elcaren takuunlaajennus 5 vuodelle on-site huollolla. Jos nyt jatkossa ei tarvisi sitten tapella tämän asian kanssa jos ongelmia vielä tulee töllön kanssa tämän asian tiimoilta :D

Ensi viikolla pitäisi telkku heille saapua, sovimme sitten kotiinkuljetusajan ja vievät samalla vanhan pois jaloista kuljeksimasta.

Viikonlopun aikana ilmestyy myös IltaSanomien johdosta juttua tästä, laittelen vaikka linkkiä tänne sitten jos jotakin kiinnostaa lukea se.

Loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Turhan paljon joutui vain tapella ihan päivänselvästä asiasta.
Täälä oli tarina tammikuulla huoltoon menneestä telkusta, ja toukokuulla takaisin, uusi cx luvattiin 4x, ja aina peruivat edellisen lupauksen.
Pyysivät kirjallista vaadetta, ja suoratoistojen kk maksuja pyysin ajalta, ja vastaus oli emme ole velvollisia näitä korvaamaan, eivät ole välttämättömiä kuluja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Kokeilitko jo jotain 4K HDR matskua, esim. ihan vaan YouTubesta?

Itselläkin oli about 7v vanha telkkari, tosin ei silloinkaan kovin kallis moinen, ja kun nyt laittoi sitten kunnon materiaalia pyörimään niin ero aiempaan on aika hurja. :D
Joo, olen katsonut kirjaston UHD levyjä ja Disney+:sta elokuvia, niin kyllähän se HDR näyttää todella hyvältä ja elokuva elokuvalta arvostan sitä enemmän. Ero ei kuitenkaan ollut ihan niin järisyttävä kuin odotin. Tosin vanhassa töllössä on laadukas ja väritarkka kuva, joten tässä parannettiin hyvää erinomaiseksi. Tällä viikolla töissä odotin vain päivän päättymistä, jotta pääsen katsomaan elokuvia kotiin, että ehkä tämä tv on tehnyt isomman vaikutuksen kuin suostun ääneen myöntämään. Vaikea kuvitella, että kuinka enää tästä voitaisiin parantaa, mutta sen näkee sitten 5-10v päästä.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Onko tämä muuten nyt sitä ABL:n valoisuuden pumppausta, kun on pari kertaa ruutu yllättäen kirkastunut useammalla pykälällä? Kerran elokuvaa katsoessa ja nyt tätä viestiä kirjoittaessa. Foorumin teema on tummana ja en edes hyppinyt ikkunasta toiseen, niin vaikea käsittää miksi tämä pumppaisi kirkkautta.
Varmaankin ASBL, jonka himmentää kuvaa ja kirkastuu vaikkapa selaimen ikkunaa liikuttamalla tai vaihtamalla valkoisempaan välilehteen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 841
Nimenomaan kyseessä on ASBL, joka himmentää kuvaa jos kuvan keskimääräinen kirkkausaste ei vähään aikaan muutu riittävästi. Ominaisuus on hanurista ja tummentaa etenkin HDR-leffojen pimeissä kohtauksissa kuvaa niin, että siitä on jo vaikea saada selkoa. Sen saa onneksi kytkettyä huoltovalikosta pois päältä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Huoltomenusta löytyy myös "GSR Enable" joka vaikuttaa tuohon kuvan himmentämiseen.
Itsellä ASBL (TPC) ollut pois siitä asti kun TV:n ostin, mutta esim tietokoneella nettiä selaillessa huomaa helposti tuon kirkkauden muutoksen.
Tuota GSR:ää en ole uskaltanut kytkeä pois.
Dimming disable from SM.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
797
Tietokonekäytössä nuo molemmat pitää kytkeä pois, muuten kuvan pumppaaminen on täysin sietämätöntä
 
Liittynyt
07.03.2020
Viestejä
124
Mitenhän tuota CX:ää uskaltaa nyt käyttää, onko nää uudemmat oledit enää taipuvaisia noihin kuvanpalamisiin? Väkisinkin tässä on semmonen pelko perseessä, että käy tän uuden telkkarin kanssa samanlailla vaikka miten varovainen olisi :confused2:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Mitenhän tuota CX:ää uskaltaa nyt käyttää, onko nää uudemmat oledit enää taipuvaisia noihin kuvanpalamisiin? Väkisinkin tässä on semmonen pelko perseessä, että käy tän uuden telkkarin kanssa samanlailla vaikka miten varovainen olisi :confused2:
Itse laitan telkkarin päälle ja katson siitä mitä haluan. Jos kuvan palamista pelkää, niin ei varmaan kannata jättää telkkaria päälle kun ei katso sitä.

Kulutusesineitähän nämä ovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
Mitenhän tuota CX:ää uskaltaa nyt käyttää, onko nää uudemmat oledit enää taipuvaisia noihin kuvanpalamisiin? Väkisinkin tässä on semmonen pelko perseessä, että käy tän uuden telkkarin kanssa samanlailla vaikka miten varovainen olisi :confused2:
Onhan tuo riski pienentynyt kaiketi vuosi vuodelta, mutta on se edelleen olemassa jos staattista kuvaa pitkään ruudulla pitää.
Mainitsit tosin, että sait tuon Elcaren siihen kylkiäisiksi, niin sen kanssa voit huoletta tuon 5v sitä käytellä: "Pikselitakuu, kuvanpalamistakuu taulutelevisioille"
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 863
Tietokonekäytössä nuo molemmat pitää kytkeä pois, muuten kuvan pumppaaminen on täysin sietämätöntä
Pointti olikin että ei se pelkkä ASBL:n poiskytkeminen ole koko ratkaisu.
Hyvä tiedostaa että takuu saattaa raueta näitä muuttaessa, mutta jos siihen riskiin on valmis niin toki myös tuo GSR Enable asetus kannattaa muuttaa.

Sain tuo WhatsApp viestin taannoin yhdeltä AVS:n kalibrointigurulta ja tuossahan toivoo ettei sitä julkaista suurelle yleisöllä...vaan eipä tällaiset jutut salassa pysy, löytyyhän se AVS Forumiltakin.

ASBL vaikuttaa kalibrointeihin, mutta kuulemma tuo GSR ei vaikuta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 762
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom