Mites tuo jos tilaa vaikka elisan verkkokaupasta osarilla ja on ennestään elisan liittymä niin tuleeko eri lasku vai sisältyykö esim.kännykkäliittymään? sorry ot..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse laitoin 65" OLEDin paneelin pyyhkeiden päälle isolle pöydälle. Siitä sitten jalusta kiinnitettynä lattialle. Kuvaruutu alaspäin kohti pöytää. Nyt toki seinällä.Jepulis, parempi odotella eikä yrittää yksin päästä säätämään. Homma näyttää Buster Keatonilta ja hortoilen olkkarissa TVn raamit kaulassa
Tuon 75” fald Sonyn kanssa oli kaksistaankin puuhaamista, painaa kuitenkin noin 10kg enempi vielä kuin tuleva. Mutta helpottaa kun saa ottaa reunoista kiinni.
OLEDin voi kuitenkin laskea ruutu alaspäin sängylle/sohvalle?
Hiukan tressaa tuo ohuus, esim pyyhkimisen saa tehdä aika varovasti varmaan.
Noi saa passattua suoraan, kun nostaa jalustaa hieman ylemmäs ja samalla "vetää" jalustan tassuja ulommas (voi olla että jo omalla painollaan asettuu oikeaan paikkaan). Ne jalustat elää hieman. Melkein sais ohjekirjassa tuo lukea, kun aika moni ihmetellyt samaa (itseni mukaanlukien B8 kanssa).Mutta jossain muullakin oli vissiin TV hiukan nojannu taakseppäin, mielestäni alusta meni kyllä kohdilleen ja ruuvit kiinni. Onko se normaalia että pikkusen kallistunut taaksepäin?
Noi saa passattua suoraan, kun nostaa jalustaa hieman ylemmäs ja samalla "vetää" jalustan tassuja ulommas (voi olla että jo omalla painollaan asettuu oikeaan paikkaan). Ne jalustat elää hieman. Melkein sais ohjekirjassa tuo lukea, kun aika moni ihmetellyt samaa (itseni mukaanlukien B8 kanssa).
Ilmestyy source-valikkoon, aivan kuten vaikka HDMI1 tai HDMI2... Ja nimenomaan koska ei vaadi mitään ylimääräistä softaa niin tykkään tuosta. Ainoa käyttöönottoa vaativa asia tässä on oikeastaan se, että jos sitä ei tuonne source-valikkoon ilmesty, niin syynä on luultavasti windowsin palomuuriasetukset joista tuo UMS pitää lisätä white listille.Tuo Media Server siis Windowsiin, mitä sitten LG OLED:iin? Ei sinne näyttänyt olevan ohjelmaa sille.
Useimmiten vähän tyhmemmällekin mööpelille riittää että ne on saman nimiset. Esimerkiksi "video.mkv" ja "video.srt" sit se osaa näyttää ne. Mutta en mene vannomaan.UMS:lle en ole löytänyt asetuksia joilla toimisi HDR videot nykimättä, esim nuo em demovideot.
Windows 10 mediajaolla ilman muita softia toimii 4k HDR nykimättä, mutta jos videotiedostossa on ulkoisia tekstejä (.srt, .sub), niin niitä ei mahda saada näkymään?
Näin on joo mutta kun ei näy.Useimmiten vähän tyhmemmällekin mööpelille riittää että ne on saman nimiset. Esimerkiksi "video.mkv" ja "video.srt" sit se osaa näyttää ne. Mutta en mene vannomaan.
UMS pitäis olla melko pätevä softa streamaukseen. Itse tuli käytettyä ps3sen kanssa aikoinaan...Näin on joo mutta kun ei näy.
Ulkoiselta kovalevyltä tai tikulta LG osaa ne näyttää tai jollain streamaussoftalla.
Siis ilmeisesti Windows 10 ei tue tätä ominaisuutta mediajaossaan?
UMS pitäis olla melko pätevä softa streamaukseen. Itse tuli käytettyä ps3sen kanssa aikoinaan...
No, kas kasEikös tuossa Make73 juurikin UMS:ää ole käyttänyt, ongelmana vaan ollut HDR-toisto?
Läppäri jonkun matkan päässä C9:stä. En viitsisi vetää kaapelia huoneesta toiseen. Tarvitsee siis HDMI-kaapelin läppärin ja telkkarin välille.Ilmestyy source-valikkoon, aivan kuten vaikka HDMI1 tai HDMI2... Ja nimenomaan koska ei vaadi mitään ylimääräistä softaa niin tykkään tuosta. Ainoa käyttöönottoa vaativa asia tässä on oikeastaan se, että jos sitä ei tuonne source-valikkoon ilmesty, niin syynä on luultavasti windowsin palomuuriasetukset joista tuo UMS pitää lisätä white listille.
Pääseekö verkon kautta käsiksi vai onko oltava HDMI-kaapeli kiinni molemmissa (PC - OLED TV)?Ostakaa tuo NVidia Shield TV 2019 niin toimii äänet ja saa paljon enemmän irti telkkarista. Itsellä Shieldin yhdistettynä tietokoneelle verkkoasemana niin saa kaikki tiedostot suoraan Shieldille talteen.
WiFi:n kautta, Shieldistä jaettu tallennustila ja se näkyy koneella verkkokovalevynä. Läppäri työpöydällä.Pääseekö verkon kautta käsiksi vai onko oltava HDMI-kaapeli kiinni molemmissa (PC - OLED TV)?
Näin on joo mutta kun ei näy.
Ulkoiselta kovalevyltä tai tikulta LG osaa ne näyttää tai jollain streamaussoftalla.
Siis ilmeisesti Windows 10 ei tue tätä ominaisuutta mediajaossaan?
Häh?Läppäri jonkun matkan päässä C9:stä. En viitsisi vetää kaapelia huoneesta toiseen. Tarvitsee siis HDMI-kaapelin läppärin ja telkkarin välille.
Setup media server in Windows 10
UMS ja LG C9 tukee subeja kyllä ilman mitään säätöä kun on sama nimi sekä video- että subitiedostolla.Yritin kanssa ihmetellä, mutta googletuksen tulos oli ettei DLNA tue erillisiä subitiedostoja ollenkaan.
Media Server ohjelma kertoi, että pitää yhdistää HDMI-kaapelilla. Minä vain toistin lukemani. Tuo UMS-asetus pitänee löytää jostain.Häh?
Sehän se pointti on mediaserverissä/streamissa että EI tule kaapelia vaan video liikkuu verkon yli.
Ja "tavallisessa" palomuurilaitteessa (reititin) sama löytynee jostain? Sorry, kun ei ole tullut noiden sielunelämää aikoihin kurkittua. En siis käytä Windows 10 palomuuriasetuksia....windowsin palomuuriasetukset joista tuo UMS pitää lisätä white listille.
1. Asenna Universal Media Server tietokoneellesi ja käynnistä se.Media Server ohjelma kertoi, että pitää yhdistää HDMI-kaapelilla. Minä vain toistin lukemani. Tuo UMS-asetus pitänee löytää jostain.
Ja "tavallisessa" palomuurilaitteessa (reititin) sama löytynee jostain? Sorry, kun ei ole tullut noiden sielunelämää aikoihin kurkittua. En siis käytä Windows 10 palomuuriasetuksia.
Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.Kysellään ehkäpä tyhmiä, mutta miten ja millä tarvikkeilla olette pyyhkineet Oled-ruutua? En tiedä miksi, mutta itse tuota omaani olen käsitellyt, kuin kipeetä piiiip ja en oikein ole uskaltanut syystä tai toisesta sitä lääppiä millään rätillä. Jostain olen varmaan aikanaan lukenut, että näyttö olisi erityisen herkkä tms. Mitä se siis ei välttämättä ole. Joskus olen sitä hyvin hennosti huiskutellut semmoisella pölyhuiskalla tai mikä ikinä se onkaan..mutta ei oikein ehkä tahtonut kaikki pölypartikkelit tarttua matkaan. Sormenjälkiä tms ei onneksi televisiossa ole, joten lähinnä siihen kertyvää hentoa pölyä haluaisin puhdistaa.
Elfen Screen Cleaner -näytönpuhdistusgeeli, 120 ml 9,99Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.
Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.
Tuollaisia ostin vuosi sitten BF:nä kun olivat 1€/kpl, hyvin pyyhkii.Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.
Ei ole järjellistä perustetta. Kunhan painorajoissa ja VESA-ruuvijaoissa pysytään, sekä itse teline jää näytön taakse piiloon, niin kiinni vaan.Tuli poistettua Black Fridayna tuo Philipsin 58". Seinällä ollut aiemmin Stile F400, joka on speksattu 32-50" näytöille. Onko noissa tuumissa jokin järjellinen peruste, vai toimiiko teline tuolle telkkarille kun kiinnikkeet sopii ja painorajoissa pysytään?
Kaikennäkösiä liinoja ja puhdistusaineita olen kyl näyttöihin kokeillut, mutta ehkä se "turvallisin" menetelmä tähän mennessä on ollut tommonen mikrokuituliina mitä silmälasien puhdistukseen käytetään. Sen taitellut semmoseksi pehmeäksi "tufferiksi" ja pyyhkinyt pehmein ottein ruudun laidasta laitaan. Eli sormet ei paina sitä näyttöä vaan liina painaa. Sit ku on ollut joku aivastustahra, niin ihan vaan tippa vettä siihen liinaan, et on "kostea" ja sillä kevyesti pyörittänyt tahran kohalta. Ei toki Oledia käytössä, mutta näin niinku kaikkeen "herkkään" näyttöön on tätä menetelmää käyttänyt. Monessa puhdistusaineessa ja "valmiiksi kosteassa" rätissä oli aina se ongelma, et tuli jotain viiruja tms. joita sit hinkkasi ja hinkkasi.Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.
Alkaa olla kyllä ihan täyttä farssia tuon Gigantin asiakaspalvelun kanssa. En tiedä vieläkään vaihdetaanko tuota televisiota uuteen vai ei, tai milloin tämä edes tapahtuu. Kävin paikan päällä tivaamassa tätä asiaa sunnuntaina, lupasivat soittaa eilen, yllättäen mitään ei kuulu. Soitin tänään asiakaspalveluun joka tiesi sentään kertoa että uusia tulee varastolle 17.12. ja ilmoittaa myöskin kyseiselle Gigantin puljulle että soittaa minulle päin asian tiimoilta heti. No yllättäen taas mitään ei ole kuulunut.
Menen seuraavaksi uudelleen liikkeeseen enkä lähde sieltä ennen kuin olen saanut päivämäärän milloin uusi tuodaan ja vanha haetaan. Aivan sama onko se vaikka kuukauden päässä kunhan saisin edes jonkun varmuuden että homma on hoidossa.
Niin, mutta tässä kirjoitettiinkin Windows 10 mediatiedostojen jaosta, jonka saa sieltä verkkoasetuksista klikattua päälle.UMS ja LG C9 tukee subeja kyllä ilman mitään säätöä kun on sama nimi sekä video- että subitiedostolla.
Eikä ollut hukkareissu. Mitään ei ole tapahtunut eikä mitään merkintää löydy myöskään koneelta asian tiimoilta. Taitaa mennä kaupan peruuttamiseen ja Gigantissa asiointi loppui. Lyhyen ajan sisään jo toinen perseily.
Kaikennäkösiä liinoja ja puhdistusaineita olen kyl näyttöihin kokeillut, mutta ehkä se "turvallisin" menetelmä tähän mennessä on ollut tommonen mikrokuituliina mitä silmälasien puhdistukseen käytetään. Sen taitellut semmoseksi pehmeäksi "tufferiksi" ja pyyhkinyt pehmein ottein ruudun laidasta laitaan. Eli sormet ei paina sitä näyttöä vaan liina painaa. Sit ku on ollut joku aivastustahra, niin ihan vaan tippa vettä siihen liinaan, et on "kostea" ja sillä kevyesti pyörittänyt tahran kohalta. Ei toki Oledia käytössä, mutta näin niinku kaikkeen "herkkään" näyttöön on tätä menetelmää käyttänyt. Monessa puhdistusaineessa ja "valmiiksi kosteassa" rätissä oli aina se ongelma, et tuli jotain viiruja tms. joita sit hinkkasi ja hinkkasi.
Ja mikrokuituliinalla tarkoitan tällaista lähes "kiiltävää" kangasta, en semmoista nahkeaa mattaa tai mitään karkeaa millä vaikka normaalisti pölyjä vois pyyhkiä:
Sigma iso mikrokuituliina linssien puhdistukseen - Kameraliike.fi - Kameraliike.fi
Eikä ollut hukkareissu. Mitään ei ole tapahtunut eikä mitään merkintää löydy myöskään koneelta asian tiimoilta. Taitaa mennä kaupan peruuttamiseen ja Gigantissa asiointi loppui. Lyhyen ajan sisään jo toinen perseily.
Noniin, kaupan peruminen käy niin että viedään televisio Giganttiin josta lähettävät LGlle tutkittavaksi ja sitten ehkä kaupat perutaan. Gigantti ei suostu suoraan vaihtamaan uuteen ja usuttaa että meidän pitäisi nyt olla LGhen suoraan yhteydessä ja kutsua joku arvioimaan että mitä tehdään. Syy kaikelle tälle saatanan paskalle on nyt se etten ilmoittanut viasta HETI vaan vasta viikon päästä. Epäilevät siis että televisio on rikottu tällä välillä eikä vikaa olekaan ollut uudesta asti. Saatana kun pääsis lyömään.
Jos on paneeliltaan huonoja yksilöitä, niin siitä ei saa kaupalle kertoa palautusvaiheessa, vaan vahinko kiertämään ja osto toisesta liikkeestä tai tilaa netistä.Etkö voi siis palauttaa televisiota vedoten palautusoikeuteen. Rahat takaisin ja uuden osto muualta?
Tottahan toki onnistuu seinäkiinnitys ja jalka on irrallinen paketissa. Toki nyt joku, ehkä kaivaa sen ainoan mallin missä asia ei näin ole hehSaako noista LG:n oled töllöistä sen jalan pois vai onko se kiinteä? Lähinnä siis mietin seinäkiinnitystä vai onko noita edes tarkoitettu seinätelineisiin?
Neljällä ruuvilla seinätelineeseen. Standardi kiinnitys. Jalusta tosiaan on irrallinen jo paketissa.Saako noista LG:n oled töllöistä sen jalan pois vai onko se kiinteä? Lähinnä siis mietin seinäkiinnitystä vai onko noita edes tarkoitettu seinätelineisiin?
Olen asentanut Universal Media Serverin PC:lle (lisäksi myös LG:n oman serverin). Missä kumman kohtaa se kuvalähdevalinta on? Kaikenlaisia valikoita olen käynyt läpi tusinoittain, mutta UMS:ää ei näy. Laitteet ovat samassa verkossa toki. Jopa samassa boxissa kiinni. En ehkä osaa tökkiä oikeaa kohtaa telkkarissa.1. Asenna Universal Media Server tietokoneellesi ja käynnistä se.
2. Avaa televisio, paina kuvalähdevalintaa kaukosäätimestä.
3. Valitse Universal Media Server.
Jos ei noilla kolmella kohdalla onnistu niin silloin joko laitteet eivät ole samassa verkossa tai palomuuri estää lähiverkossa tuon mediaserverin toiminnan.
Noniin, kaupan peruminen käy niin että viedään televisio Giganttiin josta lähettävät LGlle tutkittavaksi ja sitten ehkä kaupat perutaan. Gigantti ei suostu suoraan vaihtamaan uuteen ja usuttaa että meidän pitäisi nyt olla LGhen suoraan yhteydessä ja kutsua joku arvioimaan että mitä tehdään. Syy kaikelle tälle saatanan paskalle on nyt se etten ilmoittanut viasta HETI vaan vasta viikon päästä. Epäilevät siis että televisio on rikottu tällä välillä eikä vikaa olekaan ollut uudesta asti. Saatana kun pääsis lyömään.
Löytyi googlella kaivamalla TAKUUPALAUTUKSET SUORAAN VALMISTAJALLE | DataIT (etsi LG:n osuus):Jos on paneeliltaan huonoja yksilöitä, niin siitä ei saa kaupalle kertoa palautusvaiheessa, vaan vahinko kiertämään ja osto toisesta liikkeestä tai tilaa netistä.
En ole itsekään kuullut koskaan 7vrk ajasta, että silloin voi viedä takas oli paneeli loistava tai surkea.
DOA aika LG:n tuotteille on tosiaan tuon 7 päivää. Tällöin siis todetaan, että tuote on ollut viallinen jo paketista otettaessa -> valmistaja, tukkuri tms. taho korvaa jälleenmyyjälle laitteen hinnan ja asiakkaalle täten voidaan antaa suoraan uusi hyllystä.DOA 7 päivää laitteen ostosta (Dead on arrival)
Jos laite on DOA niin silloin koko laite vaihdetaan, myös kauko-säädin,laukku, kaapelit jne. Alkuperäispaketin koko sisältö täytyy olla mukana jos laite vaihdetaan D.O.A laitteena. DOA tapauksissa asiakas tekee normaalin takuutoimeksiannon huoltokumppanille. Ostokuitti oltava mukana lähetyksessä takuun todentamiseksi.
Olen asentanut Universal Media Serverin PC:lle (lisäksi myös LG:n oman serverin). Missä kumman kohtaa se kuvalähdevalinta on? Kaikenlaisia valikoita olen käynyt läpi tusinoittain, mutta UMS:ää ei näy. Laitteet ovat samassa verkossa toki. Jopa samassa boxissa kiinni. En ehkä osaa tökkiä oikeaa kohtaa telkkarissa.
Tuntuu siltä, että meillä on erilaiset telkkarit tai käyttöjärjestelmät. Olen ihan ymmälläni.
EDIT: Nyt läppäri lataa avconv.exe n kanssa Onedrivelta järkyttävän määrän videoita. Ehkä olen oikeassa suunnassa, mutta silti C9:ssä ei näy mitään.
Tässä on enemmän kyse paneelilotosta ja siinä huonosta tuurista kuin varsinaisesti viallisesta tuotteesta.Tässä voimaan tulee palautusoikeuden pykälä "tuotteen tulee olla myyntikuntoinen" ja kerta tuotetta ollaan palauttamassa siinä olevan virheen vuoksi, ei se tällöin ole myyntikuntoinen.
Voin kanssa huomenna silmäillä tietokoneelta nuo asetukset sulle.Täytyypä pureutua palomuurin asetuksiin. Kunhan muistaisi, miten sinne mennään.