OLED-TV

Mites tuo jos tilaa vaikka elisan verkkokaupasta osarilla ja on ennestään elisan liittymä niin tuleeko eri lasku vai sisältyykö esim.kännykkäliittymään? sorry ot..
 
Kysellään ehkäpä tyhmiä, mutta miten ja millä tarvikkeilla olette pyyhkineet Oled-ruutua? En tiedä miksi, mutta itse tuota omaani olen käsitellyt, kuin kipeetä piiiip ja en oikein ole uskaltanut syystä tai toisesta sitä lääppiä millään rätillä. Jostain olen varmaan aikanaan lukenut, että näyttö olisi erityisen herkkä tms. Mitä se siis ei välttämättä ole. Joskus olen sitä hyvin hennosti huiskutellut semmoisella pölyhuiskalla tai mikä ikinä se onkaan..mutta ei oikein ehkä tahtonut kaikki pölypartikkelit tarttua matkaan. Sormenjälkiä tms ei onneksi televisiossa ole, joten lähinnä siihen kertyvää hentoa pölyä haluaisin puhdistaa.
 
Jepulis, parempi odotella eikä yrittää yksin päästä säätämään. Homma näyttää Buster Keatonilta ja hortoilen olkkarissa TVn raamit kaulassa :geek:

Tuon 75” fald Sonyn kanssa oli kaksistaankin puuhaamista, painaa kuitenkin noin 10kg enempi vielä kuin tuleva. Mutta helpottaa kun saa ottaa reunoista kiinni.

OLEDin voi kuitenkin laskea ruutu alaspäin sängylle/sohvalle?

Hiukan tressaa tuo ohuus, esim pyyhkimisen saa tehdä aika varovasti varmaan.
Itse laitoin 65" OLEDin paneelin pyyhkeiden päälle isolle pöydälle. Siitä sitten jalusta kiinnitettynä lattialle. Kuvaruutu alaspäin kohti pöytää. Nyt toki seinällä.
 
Mutta jossain muullakin oli vissiin TV hiukan nojannu taakseppäin, mielestäni alusta meni kyllä kohdilleen ja ruuvit kiinni. Onko se normaalia että pikkusen kallistunut taaksepäin?
Noi saa passattua suoraan, kun nostaa jalustaa hieman ylemmäs ja samalla "vetää" jalustan tassuja ulommas (voi olla että jo omalla painollaan asettuu oikeaan paikkaan). Ne jalustat elää hieman. Melkein sais ohjekirjassa tuo lukea, kun aika moni ihmetellyt samaa (itseni mukaanlukien B8 kanssa).
 
Noi saa passattua suoraan, kun nostaa jalustaa hieman ylemmäs ja samalla "vetää" jalustan tassuja ulommas (voi olla että jo omalla painollaan asettuu oikeaan paikkaan). Ne jalustat elää hieman. Melkein sais ohjekirjassa tuo lukea, kun aika moni ihmetellyt samaa (itseni mukaanlukien B8 kanssa).

Muistelin että jotain juttua oli joitain kymmeniä sivuja sitten täällä.

Mitä tarkoitat jalusta tassuilla, siis nuo 3 x tyynyt etupuolella?
 
Tuo Media Server siis Windowsiin, mitä sitten LG OLED:iin? Ei sinne näyttänyt olevan ohjelmaa sille.
Ilmestyy source-valikkoon, aivan kuten vaikka HDMI1 tai HDMI2... Ja nimenomaan koska ei vaadi mitään ylimääräistä softaa niin tykkään tuosta. Ainoa käyttöönottoa vaativa asia tässä on oikeastaan se, että jos sitä ei tuonne source-valikkoon ilmesty, niin syynä on luultavasti windowsin palomuuriasetukset joista tuo UMS pitää lisätä white listille.
 
UMS:lle en ole löytänyt asetuksia joilla toimisi HDR videot nykimättä, esim nuo em demovideot.
Windows 10 mediajaolla ilman muita softia toimii 4k HDR nykimättä, mutta jos videotiedostossa on ulkoisia tekstejä (.srt, .sub), niin niitä ei mahda saada näkymään?
 
UMS:lle en ole löytänyt asetuksia joilla toimisi HDR videot nykimättä, esim nuo em demovideot.
Windows 10 mediajaolla ilman muita softia toimii 4k HDR nykimättä, mutta jos videotiedostossa on ulkoisia tekstejä (.srt, .sub), niin niitä ei mahda saada näkymään?
Useimmiten vähän tyhmemmällekin mööpelille riittää että ne on saman nimiset. Esimerkiksi "video.mkv" ja "video.srt" sit se osaa näyttää ne. Mutta en mene vannomaan.
 
Useimmiten vähän tyhmemmällekin mööpelille riittää että ne on saman nimiset. Esimerkiksi "video.mkv" ja "video.srt" sit se osaa näyttää ne. Mutta en mene vannomaan.
Näin on joo mutta kun ei näy.
Ulkoiselta kovalevyltä tai tikulta LG osaa ne näyttää tai jollain streamaussoftalla.
Siis ilmeisesti Windows 10 ei tue tätä ominaisuutta mediajaossaan?
 
Näin on joo mutta kun ei näy.
Ulkoiselta kovalevyltä tai tikulta LG osaa ne näyttää tai jollain streamaussoftalla.
Siis ilmeisesti Windows 10 ei tue tätä ominaisuutta mediajaossaan?
UMS pitäis olla melko pätevä softa streamaukseen. Itse tuli käytettyä ps3sen kanssa aikoinaan...
 
Eipä toimikkaan luotettavasti c9:ssä usb kautta toistaessa atmos raidat. Vahvistin tunnistaa perus dd formaatissa atmos raidan, samoin dts ma tunnistui pelkkänä dts raitana.

eARC päällä ja vahvistimena x3500h. Tarvii testata plex vielä ja jos ei silläkään natsaa niin madvr ja htpc tulille.
 
Ostakaa tuo NVidia Shield TV 2019 niin toimii äänet ja saa paljon enemmän irti telkkarista.:tup: Itsellä Shieldin yhdistettynä tietokoneelle verkkoasemana niin saa kaikki tiedostot suoraan Shieldille talteen.
 
Ilmestyy source-valikkoon, aivan kuten vaikka HDMI1 tai HDMI2... Ja nimenomaan koska ei vaadi mitään ylimääräistä softaa niin tykkään tuosta. Ainoa käyttöönottoa vaativa asia tässä on oikeastaan se, että jos sitä ei tuonne source-valikkoon ilmesty, niin syynä on luultavasti windowsin palomuuriasetukset joista tuo UMS pitää lisätä white listille.
Läppäri jonkun matkan päässä C9:stä. En viitsisi vetää kaapelia huoneesta toiseen. Tarvitsee siis HDMI-kaapelin läppärin ja telkkarin välille.

Setup media server in Windows 10
 
Ostakaa tuo NVidia Shield TV 2019 niin toimii äänet ja saa paljon enemmän irti telkkarista.:tup: Itsellä Shieldin yhdistettynä tietokoneelle verkkoasemana niin saa kaikki tiedostot suoraan Shieldille talteen.
Pääseekö verkon kautta käsiksi vai onko oltava HDMI-kaapeli kiinni molemmissa (PC - OLED TV)?
 
Pääseekö verkon kautta käsiksi vai onko oltava HDMI-kaapeli kiinni molemmissa (PC - OLED TV)?
WiFi:n kautta, Shieldistä jaettu tallennustila ja se näkyy koneella verkkokovalevynä. Läppäri työpöydällä.
 
Näin on joo mutta kun ei näy.
Ulkoiselta kovalevyltä tai tikulta LG osaa ne näyttää tai jollain streamaussoftalla.
Siis ilmeisesti Windows 10 ei tue tätä ominaisuutta mediajaossaan?

Yritin kanssa ihmetellä, mutta googletuksen tulos oli ettei DLNA tue erillisiä subitiedostoja ollenkaan.
 
Häh? :D

Sehän se pointti on mediaserverissä/streamissa että EI tule kaapelia vaan video liikkuu verkon yli.
Media Server ohjelma kertoi, että pitää yhdistää HDMI-kaapelilla. Minä vain toistin lukemani. ;) Tuo UMS-asetus pitänee löytää jostain.
...windowsin palomuuriasetukset joista tuo UMS pitää lisätä white listille.
Ja "tavallisessa" palomuurilaitteessa (reititin) sama löytynee jostain? Sorry, kun ei ole tullut noiden sielunelämää aikoihin kurkittua. :) En siis käytä Windows 10 palomuuriasetuksia.
 
Onko kukaan testannut C9 kanssa pelata Shieldilla PC:ltä striimaten? Luonnistuuko 4k @ 60fps HDR hyvin, mahtaako jopa G-Sync toimia jos päivityksellä tulossa?
 
Media Server ohjelma kertoi, että pitää yhdistää HDMI-kaapelilla. Minä vain toistin lukemani. ;) Tuo UMS-asetus pitänee löytää jostain.

Ja "tavallisessa" palomuurilaitteessa (reititin) sama löytynee jostain? Sorry, kun ei ole tullut noiden sielunelämää aikoihin kurkittua. :) En siis käytä Windows 10 palomuuriasetuksia.
1. Asenna Universal Media Server tietokoneellesi ja käynnistä se.
2. Avaa televisio, paina kuvalähdevalintaa kaukosäätimestä.
3. Valitse Universal Media Server.

Jos ei noilla kolmella kohdalla onnistu niin silloin joko laitteet eivät ole samassa verkossa tai palomuuri estää lähiverkossa tuon mediaserverin toiminnan.

Luitko tuota artikkelia ensimmäistä kappaletta pidemmälle? Jutussahan sanotaan että materiaalin näyttäminen tietokoneelta on helppoa kaapelilla, MUTTA, kun kaapelointi ei onnistu niin tällöin sitten otetaan mediaserveri käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa olla kyllä ihan täyttä farssia tuon Gigantin asiakaspalvelun kanssa. En tiedä vieläkään vaihdetaanko tuota televisiota uuteen vai ei, tai milloin tämä edes tapahtuu. Kävin paikan päällä tivaamassa tätä asiaa sunnuntaina, lupasivat soittaa eilen, yllättäen mitään ei kuulu. Soitin tänään asiakaspalveluun joka tiesi sentään kertoa että uusia tulee varastolle 17.12. ja ilmoittaa myöskin kyseiselle Gigantin puljulle että soittaa minulle päin asian tiimoilta heti. No yllättäen taas mitään ei ole kuulunut.

Menen seuraavaksi uudelleen liikkeeseen enkä lähde sieltä ennen kuin olen saanut päivämäärän milloin uusi tuodaan ja vanha haetaan. Aivan sama onko se vaikka kuukauden päässä kunhan saisin edes jonkun varmuuden että homma on hoidossa.
 
Sulla on nyt aika isot toiveet sen suhteen, että niillä olis antaa jotain varmoja päiviä aspan tiskillä. Mahdollisesti soittavat poliisin, kun alat kunnolla riehua :)
 
Sit voisi vaikka sanoa ettei pysty ihan mitään tarkkaa päivää sanomaan eikä kiemurrella niin että jää olo ettei asialle olla tekemässäkään mitään.
 
Kysellään ehkäpä tyhmiä, mutta miten ja millä tarvikkeilla olette pyyhkineet Oled-ruutua? En tiedä miksi, mutta itse tuota omaani olen käsitellyt, kuin kipeetä piiiip ja en oikein ole uskaltanut syystä tai toisesta sitä lääppiä millään rätillä. Jostain olen varmaan aikanaan lukenut, että näyttö olisi erityisen herkkä tms. Mitä se siis ei välttämättä ole. Joskus olen sitä hyvin hennosti huiskutellut semmoisella pölyhuiskalla tai mikä ikinä se onkaan..mutta ei oikein ehkä tahtonut kaikki pölypartikkelit tarttua matkaan. Sormenjälkiä tms ei onneksi televisiossa ole, joten lähinnä siihen kertyvää hentoa pölyä haluaisin puhdistaa.
Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä :) Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.
 
Tuli poistettua Black Fridayna tuo Philipsin 58". Seinällä ollut aiemmin Stile F400, joka on speksattu 32-50" näytöille. Onko noissa tuumissa jokin järjellinen peruste, vai toimiiko teline tuolle telkkarille kun kiinnikkeet sopii ja painorajoissa pysytään?
 
Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä :) Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.

Vetelen ihan mikrokuituliinalla ilman aineita. Olen raaputellut vähän lujempaakin koiran kuivuneita aivastuksia ruudulta eikä ollut moksiskaan.
 
Tuli poistettua Black Fridayna tuo Philipsin 58". Seinällä ollut aiemmin Stile F400, joka on speksattu 32-50" näytöille. Onko noissa tuumissa jokin järjellinen peruste, vai toimiiko teline tuolle telkkarille kun kiinnikkeet sopii ja painorajoissa pysytään?
Ei ole järjellistä perustetta. Kunhan painorajoissa ja VESA-ruuvijaoissa pysytään, sekä itse teline jää näytön taakse piiloon, niin kiinni vaan.
 
Tiedän että on epäkohteliasta nostella omaa postausta, mutta kai täällä nyt joku on pyyhkinyt näyttöä :) Vinkkejä kehiin, en varmasti ole ainoa, joka funtsii ton ison ruudun lääppimistä heh.
Kaikennäkösiä liinoja ja puhdistusaineita olen kyl näyttöihin kokeillut, mutta ehkä se "turvallisin" menetelmä tähän mennessä on ollut tommonen mikrokuituliina mitä silmälasien puhdistukseen käytetään. Sen taitellut semmoseksi pehmeäksi "tufferiksi" ja pyyhkinyt pehmein ottein ruudun laidasta laitaan. Eli sormet ei paina sitä näyttöä vaan liina painaa. Sit ku on ollut joku aivastustahra, niin ihan vaan tippa vettä siihen liinaan, et on "kostea" ja sillä kevyesti pyörittänyt tahran kohalta. Ei toki Oledia käytössä, mutta näin niinku kaikkeen "herkkään" näyttöön on tätä menetelmää käyttänyt. Monessa puhdistusaineessa ja "valmiiksi kosteassa" rätissä oli aina se ongelma, et tuli jotain viiruja tms. joita sit hinkkasi ja hinkkasi.

Ja mikrokuituliinalla tarkoitan tällaista lähes "kiiltävää" kangasta, en semmoista nahkeaa mattaa tai mitään karkeaa millä vaikka normaalisti pölyjä vois pyyhkiä:
Sigma iso mikrokuituliina linssien puhdistukseen - Kameraliike.fi - Kameraliike.fi
 
Alkaa olla kyllä ihan täyttä farssia tuon Gigantin asiakaspalvelun kanssa. En tiedä vieläkään vaihdetaanko tuota televisiota uuteen vai ei, tai milloin tämä edes tapahtuu. Kävin paikan päällä tivaamassa tätä asiaa sunnuntaina, lupasivat soittaa eilen, yllättäen mitään ei kuulu. Soitin tänään asiakaspalveluun joka tiesi sentään kertoa että uusia tulee varastolle 17.12. ja ilmoittaa myöskin kyseiselle Gigantin puljulle että soittaa minulle päin asian tiimoilta heti. No yllättäen taas mitään ei ole kuulunut.

Menen seuraavaksi uudelleen liikkeeseen enkä lähde sieltä ennen kuin olen saanut päivämäärän milloin uusi tuodaan ja vanha haetaan. Aivan sama onko se vaikka kuukauden päässä kunhan saisin edes jonkun varmuuden että homma on hoidossa.

Eikä ollut hukkareissu. Mitään ei ole tapahtunut eikä mitään merkintää löydy myöskään koneelta asian tiimoilta. Taitaa mennä kaupan peruuttamiseen ja Gigantissa asiointi loppui. Lyhyen ajan sisään jo toinen perseily.
 
UMS ja LG C9 tukee subeja kyllä ilman mitään säätöä kun on sama nimi sekä video- että subitiedostolla.
Niin, mutta tässä kirjoitettiinkin Windows 10 mediatiedostojen jaosta, jonka saa sieltä verkkoasetuksista klikattua päälle.
Win10 mediajako.jpg

Siis Win 10 4k HDR videot toimii loistavasti nykimättä, mutta ei tue irtotekstejä.
UMS tukee tekstejä, mutta 4k HDR nykii LG:n TV:n kanssa...en ainakaan toimivia asetuksia ole löytänyt, UMS foorumia on joskus tullut kahlattua läpi ja kokeiltua erilaisia asetuksia.
Voi tietty olla reitittimestä tms kiinni, itse kun en todellakaan ole mikään verkkoguru.

Toimivia ratkaisuja:
- Ulkoinen kovalevy tai USB-tikku jossa video,- sekä tekstitiedosto.
- MKVToolNix GUI softa jolla ympätään irtoteksti videon mukaan yhdeksi tiedostoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä ollut hukkareissu. Mitään ei ole tapahtunut eikä mitään merkintää löydy myöskään koneelta asian tiimoilta. Taitaa mennä kaupan peruuttamiseen ja Gigantissa asiointi loppui. Lyhyen ajan sisään jo toinen perseily.

Ei nuo gigantissa mullekkaan suostuneet vaihtamaan uutta Q70R töllöä vanhan tilalle jossa paneeli aivan hanurista, ois pitänyt samsungin korjaaja kutsua "analysoimaan" töllö ja sitten ehkä ois saanut vaihdosta uuden taikka paneelin vaihdon. Sanoin vaan, että entäs jos korjaaja ei havaitse mitään vikaa? ja kun palautusoikeus oli enää 2 päivää voimassa. Ei asiakaspalvelija sanonut mitään.. mentiin sitten ihan palautuksen kautta joka meni vähän niin ja näin(noutopäivänä ei tulleet hakemaan ja sitten tv katosi mystisesti jonnekkin 2 viikoksi, ei meinanneet palauttaa rahoja kun ei kuulemma töllö ollut vielä saapunut vaikka seurannan mukaan oli jo yli viikon ollut "jossain" perillä.
 
Kaikennäkösiä liinoja ja puhdistusaineita olen kyl näyttöihin kokeillut, mutta ehkä se "turvallisin" menetelmä tähän mennessä on ollut tommonen mikrokuituliina mitä silmälasien puhdistukseen käytetään. Sen taitellut semmoseksi pehmeäksi "tufferiksi" ja pyyhkinyt pehmein ottein ruudun laidasta laitaan. Eli sormet ei paina sitä näyttöä vaan liina painaa. Sit ku on ollut joku aivastustahra, niin ihan vaan tippa vettä siihen liinaan, et on "kostea" ja sillä kevyesti pyörittänyt tahran kohalta. Ei toki Oledia käytössä, mutta näin niinku kaikkeen "herkkään" näyttöön on tätä menetelmää käyttänyt. Monessa puhdistusaineessa ja "valmiiksi kosteassa" rätissä oli aina se ongelma, et tuli jotain viiruja tms. joita sit hinkkasi ja hinkkasi.

Ja mikrokuituliinalla tarkoitan tällaista lähes "kiiltävää" kangasta, en semmoista nahkeaa mattaa tai mitään karkeaa millä vaikka normaalisti pölyjä vois pyyhkiä:
Sigma iso mikrokuituliina linssien puhdistukseen - Kameraliike.fi - Kameraliike.fi

Laitoin oitis tilaukseen, nykyinen hienojakoisempi liina on liian pieni ja isompi patakinnas liian härski. Oikeat työkalut oikeisiin hommiin :)
 
Eikä ollut hukkareissu. Mitään ei ole tapahtunut eikä mitään merkintää löydy myöskään koneelta asian tiimoilta. Taitaa mennä kaupan peruuttamiseen ja Gigantissa asiointi loppui. Lyhyen ajan sisään jo toinen perseily.

Noniin, kaupan peruminen käy niin että viedään televisio Giganttiin josta lähettävät LGlle tutkittavaksi ja sitten ehkä kaupat perutaan. Gigantti ei suostu suoraan vaihtamaan uuteen ja usuttaa että meidän pitäisi nyt olla LGhen suoraan yhteydessä ja kutsua joku arvioimaan että mitä tehdään. Syy kaikelle tälle saatanan paskalle on nyt se etten ilmoittanut viasta HETI vaan vasta viikon päästä. Epäilevät siis että televisio on rikottu tällä välillä eikä vikaa olekaan ollut uudesta asti. Saatana kun pääsis lyömään.
 
Noniin, kaupan peruminen käy niin että viedään televisio Giganttiin josta lähettävät LGlle tutkittavaksi ja sitten ehkä kaupat perutaan. Gigantti ei suostu suoraan vaihtamaan uuteen ja usuttaa että meidän pitäisi nyt olla LGhen suoraan yhteydessä ja kutsua joku arvioimaan että mitä tehdään. Syy kaikelle tälle saatanan paskalle on nyt se etten ilmoittanut viasta HETI vaan vasta viikon päästä. Epäilevät siis että televisio on rikottu tällä välillä eikä vikaa olekaan ollut uudesta asti. Saatana kun pääsis lyömään.

Etkö voi siis palauttaa televisiota vedoten palautusoikeuteen. Rahat takaisin ja uuden osto muualta?

Edit. Ja mitä sitä lähettämään minnekkään tutkittavaksi kun kerta LG on jo todennu sen olevan kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Etkö voi siis palauttaa televisiota vedoten palautusoikeuteen. Rahat takaisin ja uuden osto muualta?
Jos on paneeliltaan huonoja yksilöitä, niin siitä ei saa kaupalle kertoa palautusvaiheessa, vaan vahinko kiertämään ja osto toisesta liikkeestä tai tilaa netistä.

En ole itsekään kuullut koskaan 7vrk ajasta, että silloin voi viedä takas oli paneeli loistava tai surkea.
 
Saako noista LG:n oled töllöistä sen jalan pois vai onko se kiinteä? Lähinnä siis mietin seinäkiinnitystä vai onko noita edes tarkoitettu seinätelineisiin?
 
Saako noista LG:n oled töllöistä sen jalan pois vai onko se kiinteä? Lähinnä siis mietin seinäkiinnitystä vai onko noita edes tarkoitettu seinätelineisiin?
Tottahan toki onnistuu seinäkiinnitys ja jalka on irrallinen paketissa. Toki nyt joku, ehkä kaivaa sen ainoan mallin missä asia ei näin ole heh
 
Saako noista LG:n oled töllöistä sen jalan pois vai onko se kiinteä? Lähinnä siis mietin seinäkiinnitystä vai onko noita edes tarkoitettu seinätelineisiin?
Neljällä ruuvilla seinätelineeseen. Standardi kiinnitys. Jalusta tosiaan on irrallinen jo paketissa.
 
1. Asenna Universal Media Server tietokoneellesi ja käynnistä se.
2. Avaa televisio, paina kuvalähdevalintaa kaukosäätimestä.
3. Valitse Universal Media Server.

Jos ei noilla kolmella kohdalla onnistu niin silloin joko laitteet eivät ole samassa verkossa tai palomuuri estää lähiverkossa tuon mediaserverin toiminnan.
Olen asentanut Universal Media Serverin PC:lle (lisäksi myös LG:n oman serverin). Missä kumman kohtaa se kuvalähdevalinta on? Kaikenlaisia valikoita olen käynyt läpi tusinoittain, mutta UMS:ää ei näy. Laitteet ovat samassa verkossa toki. Jopa samassa boxissa kiinni. En ehkä osaa tökkiä oikeaa kohtaa telkkarissa.

Tuntuu siltä, että meillä on erilaiset telkkarit tai käyttöjärjestelmät. Olen ihan ymmälläni.

EDIT: Nyt läppäri lataa avconv.exe n kanssa Onedrivelta järkyttävän määrän videoita. Ehkä olen oikeassa suunnassa, mutta silti C9:ssä ei näy mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, kaupan peruminen käy niin että viedään televisio Giganttiin josta lähettävät LGlle tutkittavaksi ja sitten ehkä kaupat perutaan. Gigantti ei suostu suoraan vaihtamaan uuteen ja usuttaa että meidän pitäisi nyt olla LGhen suoraan yhteydessä ja kutsua joku arvioimaan että mitä tehdään. Syy kaikelle tälle saatanan paskalle on nyt se etten ilmoittanut viasta HETI vaan vasta viikon päästä. Epäilevät siis että televisio on rikottu tällä välillä eikä vikaa olekaan ollut uudesta asti. Saatana kun pääsis lyömään.
Jos on paneeliltaan huonoja yksilöitä, niin siitä ei saa kaupalle kertoa palautusvaiheessa, vaan vahinko kiertämään ja osto toisesta liikkeestä tai tilaa netistä.

En ole itsekään kuullut koskaan 7vrk ajasta, että silloin voi viedä takas oli paneeli loistava tai surkea.
Löytyi googlella kaivamalla TAKUUPALAUTUKSET SUORAAN VALMISTAJALLE | DataIT (etsi LG:n osuus):
DOA 7 päivää laitteen ostosta (Dead on arrival)
Jos laite on DOA niin silloin koko laite vaihdetaan, myös kauko-säädin,laukku, kaapelit jne. Alkuperäispaketin koko sisältö täytyy olla mukana jos laite vaihdetaan D.O.A laitteena. DOA tapauksissa asiakas tekee normaalin takuutoimeksiannon huoltokumppanille. Ostokuitti oltava mukana lähetyksessä takuun todentamiseksi.
DOA aika LG:n tuotteille on tosiaan tuon 7 päivää. Tällöin siis todetaan, että tuote on ollut viallinen jo paketista otettaessa -> valmistaja, tukkuri tms. taho korvaa jälleenmyyjälle laitteen hinnan ja asiakkaalle täten voidaan antaa suoraan uusi hyllystä.

Palautusoikeutta ei taas pysty käyttämään, jos tuotetta palautetaan siinä löydetyn virheen vuoksi -> tuote ensisijaisesti tällöin korjataan.
Tässä voimaan tulee palautusoikeuden pykälä "tuotteen tulee olla myyntikuntoinen" ja kerta tuotetta ollaan palauttamassa siinä olevan virheen vuoksi, ei se tällöin ole myyntikuntoinen.
Tosin tällöin voidaan myös tehdä johtopäätös, että oli LG:n huollon tuomio tarkastuksessa mikä tahansa, niin palautusoikeus pitäisi olla käytettävissä kunhan tarkastus on tehty; laitteessa havaitaan vika -> korjataan ja palautetaan asiakkaalle, laitteessa ei havaita vikaa -> tuote palautuu "myyntikuntoisena", jolloin kauppa voidaan palautusoikeuden puittessa purkaa.
 
Olen asentanut Universal Media Serverin PC:lle (lisäksi myös LG:n oman serverin). Missä kumman kohtaa se kuvalähdevalinta on? Kaikenlaisia valikoita olen käynyt läpi tusinoittain, mutta UMS:ää ei näy. Laitteet ovat samassa verkossa toki. Jopa samassa boxissa kiinni. En ehkä osaa tökkiä oikeaa kohtaa telkkarissa.

Tuntuu siltä, että meillä on erilaiset telkkarit tai käyttöjärjestelmät. Olen ihan ymmälläni.

EDIT: Nyt läppäri lataa avconv.exe n kanssa Onedrivelta järkyttävän määrän videoita. Ehkä olen oikeassa suunnassa, mutta silti C9:ssä ei näy mitään.

Ei ole tarpeen ladata TV:hen mitään ohjelmaa. LG OLED65C9 on minulla.

Jos UMS on tietokoneessa käynnissä niin pitäisi näkyä kotihallintapaneelissa (koti-kuvake kaukosäätimessä) ja kuvalähdevalinnassa (Netflix ja Amazon video painikkeiden välissä). Myös UMS:n Status-välilehdellä pitäisi näkyä TV.

Jos ei näy niin tällöin on joku palomuuri-riesa. Mulla ainakin Windowsin palomuuri kysyi kun UMS:n käynnisti ekaa kertaa, että annetaanko UMS:lle (vai olikohan Java-nimellä) "oikeudet" lähiverkkoon.
 
Tässä voimaan tulee palautusoikeuden pykälä "tuotteen tulee olla myyntikuntoinen" ja kerta tuotetta ollaan palauttamassa siinä olevan virheen vuoksi, ei se tällöin ole myyntikuntoinen.
Tässä on enemmän kyse paneelilotosta ja siinä huonosta tuurista kuin varsinaisesti viallisesta tuotteesta.
Jos maahantuojan edustaja ei näe kuvien perusteella laitetta vialliseksi heidän määrittelemiensä rajojen sisällä, niin miksi siitä pitäisi sitten edes myyjälle mainita.
Pääsee helpommalla kun on hiljaa ja pyytää rahat takaisin.
(Tosin tämä jälkiviisaus ei varmaan aiheuta nyt muuta kuin v*tutusta lisää eli se siitä)

Mutta hyvä tietää myös tuo 7pv sääntö, kiitos Googletuksesta :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 642
Viestejä
4 560 833
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom