OLED-TV

Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
93
Kyllä mä uskon että se telkkari sieltä tulee kunhan ne saa sen vain kuljetukseen. Luulen että Verkkokaupalla on vähän enemmän tavaraa läheteltävänä kuin esimerkiksi Telialla. Toki myönnettäköön, että tässä on nyt muutama arkipäivä vierähtänyt tilauksesta. Mutta, jos se on tulossa se on tulossa.
 

Juves

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
234
Powerilla oli perjantaina arvioitu saapumiskaika varastolle maanantaina. Lähti kuitenkin jo sunnuntaina ja nyt tänään saapui.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
193
Kun odottelen LGn vastausta tuon telkun huollon osalta niin aloin selvittämään toista ongelmaa, WLANin toimivus 5GHz verkossa tuon Asus AC86U reitittimen kanssa.

Toimii n. minuutin kerrallaan ja sitten poikki, on olevinaan yhdistyneenä mutta bitti ei liiku. Reitittimen lokissa näkyy että WLAN-kanavanvaihdossa tuo televisio putoo pois. Googlailin asiasta ja kytkin joitain ominaisuuksia pois kunnes löytyi asetus: Wireless mode: AUTO/N&AC/Legacy. Tuon käänsin AUTOlta N&AC moodiin ja toistaiseksi on pysynyt yhteys auki. Seuraan tilannetta... EDIT: Tunnin pelitti ja katkes. Lokissa channel switching jadajada

Viisaammat tuolla kertoo että kanavavalinta pitäisi asettaa manuaalisesti aina kun se automatiikka sotkee mutta en tiedä onko sekään nyt hyvä vaihtoehto. Puhelimet ja läppärit tuossa verkossa toimii ihan hyvin.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
482
Katso puhelimen Wifi Analyzerillä vähiten käytössä oleva 5Ghz kaista ja lukitse reititin siihen.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
21
Ei liity vanhempiin malleihin, vaan Wifi-standardiin ja jenkkien FCC vaatimuksiin: Using DFS Channels in WiFi

Ne missä lukee DFS, joutuvat väistämään havaitessaan samalla kanavalla liikennettä -》liikenne katkeaa.

U-NII-1 -kanavat (36 – 48, 5170 – 5250 MHz) eivät väistä.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
193
Kiitti vinkeistä, lukitsin 5GHz 60 ja 2,4GHz 8 kanaville, toistaiseksi pelittää 5GHz verkossa. Tuossa 2,4GHz puolella saattoi toimia aiemmin tunteja ennen kuin pätkäsi.

EDIT: huomasin tuon DFS-kommentin vasta kun tämän ehdin kirjoittaa.

EDIT2: 44 ja 3.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
221
Resoluutio taisi näkyä helpomminkin, nuoli ylös jotta aukeaa vasen ylänurkkaan tulon nimi, sitten painaa siitä enter tai olikohan alas nappia.

Ainakin resoluutio ja mahdollinen HDR/Dolby Vision materiaali-info saa seuraavasti. Heiluttaa kaukosäädintä, jolloin kursori tulee näkyviin. Sitten painaa kaukosäätimen keskeltä valinta-nappia(eli rullan painaa alas). Sen hetkinen inputti tulee näkyviin ja siitä tekstistä kun painaa, niin saa tiedot näkyviin.

edit. Näköjään tulee ihan ilman kursoriakin kun vaan painaa valinta-nappia ja valitsee sen hetkisen inputin.
Ainakin B7:lla kun napsauttaa ensin rullaa ja sitten kursorilla vasemmasta yläkulmasta inputin nimeä niin tulee resoluutio näkyviin.
Monta avuliasta ohjetta, mutta en kyllä keksi yhtään miten tämän saisi tuolla kursorilla näkyviin... Jos kursorin tuo esille, ei tule mitään inputtia näkyville eikä vasempaan ylälaitaan kursorin viemällä myöskään ilmesty mitään. Kokeilin Netflixissä, YouTubessa (TV:n sisäänrakennetut), TV-lähetysten puolella ja HDMI paikassa jossa on vahvistin ja PS4 kiinni.

Ainut mistä sai mitään tietoja on kun painaa numeron 9-alla olevaa kolmen pisteen painiketta. Tällöin tulee pieni menu jossa on Info. Tämä näyttää resoluution Netflixissä, mutta ei mitään missään muualla.

Käytössä siis OLED B9 malli.


Jossain videolla näin tämän ominaisuuden ja se taisi olla, että halutussa sovelluksessa painaa pitkään numeroa, joka tallettaa kyseiseen pitkään painallukseen sen pikalinkiksi.
Eli esimerkkinä avaa Netflix, paina pitkään 1, jonka jälkeen pitkään painamalla 1 aukeaa Netflix.
Pidät "0" painiketta hetken painettuna.
Tämä toimi hienosti, kiitos! Tuo numeron käyttäminen YouTuben tai oikean HDMI inputin automaattiseen käynnistämiseen on todella näppärä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
1 092
Huoltokakessa on suoraan infopainike, mutta ei sillä sen enempää saa tietoja kuin sen kolmen pisteen alta löytyvästä "TIEDOT" kohdasta.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
95
B8 ainakin helpoin keino nähdä inputin tiedot on painaa kaken ylöspäin-nappulaa ja sitten rullanappulaa ts. painaa sitä rullaa.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
193
Kiitti vinkeistä, lukitsin 5GHz 60 ja 2,4GHz 8 kanaville, toistaiseksi pelittää 5GHz verkossa. Tuossa 2,4GHz puolella saattoi toimia aiemmin tunteja ennen kuin pätkäsi.

EDIT: huomasin tuon DFS-kommentin vasta kun tämän ehdin kirjoittaa.

EDIT2: 44 ja 3.
Tämähän oli se lääke, ei pätkinyt enää. Taitaa selittää myös kaikki muut pätkimiset eri laitteiden kanssa tässä vuosien aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 807
Power puolestaan vaikuttaa ryssivän taas asioita. Tänäänhän oli se päivä, johon lupailivat black friday -tarjousten 65C9:iä keskusvarastoon. Ei näy merkkiäkään seurannassa tällaisesta, ja poistaneet luonnollisestikin kaikki toimitusaika-arviot näkyvistä. Panostinkohan taas väärään hevoseen.
Jos yhtään lohduttaa, niin tuskin Verkkokaupastakaan sen nopeammin on tulossa. Äsken tuli viesti, että toimitus viikolla 50 tai 51.
Tosin eipä sieltä mitään nopeaa toimitusta luvattukaan.
Aikaisin perjantaiaamuna meni tilaus sisään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
166
Jos yhtään lohduttaa, niin tuskin Verkkokaupastakaan sen nopeammin on tulossa. Äsken tuli viesti, että toimitus viikolla 50 tai 51.
Tosin eipä sieltä mitään nopeaa toimitusta luvattukaan.
Aikaisin perjantaiaamuna meni tilaus sisään.
No huh :dead:. Perjantai-iltana tilasin itse, siitä asti tilauksen tiedoissa "1 / 1 varattu tilaukseesi" ja tuotesivulla Lähetettävissä: Heti yli 25 kpl. Jossain määrin harhaanjohtavaa tietoa, vaikka sesongin puolesta viivästyksen tietysti ymmärtääkin.
 

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 329
Verkkiksestä BF ostettu C9 jolle kuljetusfirmana Matkahuolto (ei heti uskaltanut poliittisesti arveluttavan Postin toimintoon nojailla jos siellä ruuhkaa pukkaa tms), ja tänään tuli txt että mihin aikaan ja mikä päivä (alkaen ens ma) sopii tuoda. Jea. Kamaa on liikkeellä siis.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
578
Tulee ne sieltä pikkuhiljaa, vuosi sitten stressasin samasta asiasta verkkiksen kanssa, vajaa pari viikkoa meni töllön toimituksessa tuolloin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
163
Kylläpä teillä kestää noiden toimituksien kanssa, itsehän olen tässä jo useamman päivän viettänyt LG:n oledin parissa.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
193
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
36
Viikko ja päivä kesti Verkkiksella saada C9 Ouluun. Tein tosin hätäisen päätöksen ostaa jo edellisenä sunnuntaina kun hinta putos ensimmäisen kerran, koska jännitin riittääkö varasto perjantalle asti. Ei onneksi tullut kun satanen takkiin hätäilessä.

Nyt pari päivää tässä taistellu tuon kanssa enkä saa oikein toimimaan.
Tietokoneelta yritän saada pelikuvaa ruutuun, mutta mikään 120fps resoluutio ei lähe toimimaan. 4K60P toimii kunhan töllöstä ottaa "hdmi ultra deep color" asetuksen pois päältä. Piuhan pitäisi olla premium 4K johto, ja näyttiksenä 1070. Oliko näissä joku ylikellotusjippo,millä saisi nopeemmat virkistystaajuudet toimimaan?
 

JTO

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
206
Nyt pari päivää tässä taistellu tuon kanssa enkä saa oikein toimimaan.
Tietokoneelta yritän saada pelikuvaa ruutuun, mutta mikään 120fps resoluutio ei lähe toimimaan. 4K60P toimii kunhan töllöstä ottaa "hdmi ultra deep color" asetuksen pois päältä. Piuhan pitäisi olla premium 4K johto, ja näyttiksenä 1070. Oliko näissä joku ylikellotusjippo,millä saisi nopeemmat virkistystaajuudet toimimaan?
HDMI 2.0:n yli pitäisi toimia ainakin 2560x1440-resoluutio 120Hz:llä. 4k120 ei ole mahdollinen, sillä kaista loppuu kesken.

Olethan päivittänyt television firmiksen ja näytönohjaimen ajurit uusimpiin versioihin?

Itselläni sekä 4k60 että tuo em. 120Hz-vaihtoehto toimivat hyvin suoralla HDMI-kytkennällä koneesta televisioon ilman tarvetta luoda mitään custom-resoluutioita. Näytönohjaimeni on tosin RTX2070S.
 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
27
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

...
Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.
...

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa
Jahas, eli harmaassa on ongelmaa mutta tämä ei heidän mielestään ole ongelma.
Saas nähdä mitä vastaavat minulle. Toistaiseksi ovat onnistuneet vasta kysymään onko boksi tallessa. Eivät ainakaan vielä pyytäneet lisäkuvia alkuperäisen harmaakuvan lisäksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 414
Viikko ja päivä kesti Verkkiksella saada C9 Ouluun. Tein tosin hätäisen päätöksen ostaa jo edellisenä sunnuntaina kun hinta putos ensimmäisen kerran, koska jännitin riittääkö varasto perjantalle asti. Ei onneksi tullut kun satanen takkiin hätäilessä.

Nyt pari päivää tässä taistellu tuon kanssa enkä saa oikein toimimaan.
Tietokoneelta yritän saada pelikuvaa ruutuun, mutta mikään 120fps resoluutio ei lähe toimimaan. 4K60P toimii kunhan töllöstä ottaa "hdmi ultra deep color" asetuksen pois päältä. Piuhan pitäisi olla premium 4K johto, ja näyttiksenä 1070. Oliko näissä joku ylikellotusjippo,millä saisi nopeemmat virkistystaajuudet toimimaan?
Voisiko vaikuttaa se että laittaa inputin nimeksi PC ja laittaa ikoniksi PC? B8:lla tuli ainakin suorilta nVidia control paneliin 1080p120Hz tila valittavaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
163
Tietokoneelta yritän saada pelikuvaa ruutuun, mutta mikään 120fps resoluutio ei lähe toimimaan. 4K60P toimii kunhan töllöstä ottaa "hdmi ultra deep color" asetuksen pois päältä. Piuhan pitäisi olla premium 4K johto, ja näyttiksenä 1070. Oliko näissä joku ylikellotusjippo,millä saisi nopeemmat virkistystaajuudet toimimaan?
Kokeile tarkistaa/vaihtaa värimuotoa nvidian ohjauspaneelista, näyttö -> tarkkuus.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
638
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"
Sama idiootti vastaili minulle ja asia ei edennyt yhtään mihinkään, asiakaspalautus ja uuden osto on paras vaihtoehto. Ulkomailla nuo vaihdot menevät mallikkaasti, Suomessa ei.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
1 092
...asiakaspalautus ja uuden osto on paras vaihtoehto....
Niin se on muutenkin, paneelinvaihdon jälkeen ei kuva ole entisensä eli kun eivät tee sitä tarvittavaa säätöä sen jälkeen joka tehtaalla tehdään.

Harmi vaan että nuo maanantaikappaleet sitten varmaankin pyörivät asiakkaalta toiselle, kunnes joku noinkin pahan paneelivian hyväksyy mitä (edit)TGO:n paneelissa on.

Laadun tarkkailussa/tasaisuudessa olisi kyllä vielä toivomisen varaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 414
Niin se on muutenkin, paneelinvaihdon jälkeen ei kuva ole entisensä eli kun eivät tee sitä tarvittavaa säätöä sen jälkeen joka tehtaalla tehdään.

Harmi vaan että nuo maanantaikappaleet sitten varmaankin pyörivät asiakkaalta toiselle, kunnes joku noinkin pahan paneelivian hyväksyy mitä dj_pirtu:n paneelissa on.

Laadun tarkkailussa/tasaisuudessa olisi kyllä vielä toivomisen varaa...
Tuo on kait oledeissa tyyppi-feature. Suurin osa nuita ei huomaa kun eivät ajele tietyillä harmailla testikuvia. Minullakin on epätasaisuuksia mutta en ole huomannut niitä millään muulla materiaalilla kuin testikuvilla.

Ei kai tässä voisi kotiin mitään televisiota kantaa jos olettaisi että kuva olisi absoluuttisesti täydellinen joka osa-alueella. Mitä lähemmäs pikimustaa mennään OLEDilla niin sitä epätasaisemmin pikselit käyttäytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: J.P
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
91
Ilmeisesti paneelistressin välttäisi sijoittamalla rahaa E-sarjaan tai sitten muiden valmistajien OLEDeihin. Tuostahan on huhuja ollut (täälläkin joku linkkasi), että LG toimittaa parhaat paneelit E-sarjaan ja muille valmistajille. Osaltaan tuo selittänee B- ja C-sarjan halvempia hintojakin. Oma C8 ei missään nimessä ole täydellinen, mutta en nähnyt tarpeelliseksi lähteä vaihtamaan. Tosiaan hyvät palautusehdot ovat nykyään kyllä hyvä asia. Tarjoustuotteiden kohdalla toki ei sekään auta.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
1 092
Tuo on kait oledeissa tyyppi-feature. Suurin osa nuita ei huomaa kun eivät ajele tietyillä harmailla testikuvia. Minullakin on epätasaisuuksia mutta en ole huomannut niitä millään muulla materiaalilla kuin testikuvilla.

Ei kai tässä voisi kotiin mitään televisiota kantaa jos olettaisi että kuva olisi absoluuttisesti täydellinen joka osa-alueella. Mitä lähemmäs pikimustaa mennään OLEDilla niin sitä epätasaisemmin pikselit käyttäytyy.
Joo toki yksikään OLED ei ole absoluuttisen tasainen, eikä kukaan varmaan sellaista oletakaan.
Jotkut epätasaisuudet häviää sieltä muutamien kompensointisyklien jälkeen ja osassa ei.
Joku toleranssi tietysti valmistajalla on lähdetäänkö korjaamaan vaiko ei.

Muistin väärin, se olikin TGO:n paneeli joka ainakin valokuvassa näyttää sille että itselle ei tuollainen kelpaisi.
Onko tuo yhtään parantunut käytön myötä?


En usko tuohon E-sarjan ja sitä kalliimpien paneelien paremmuuden väitteeseen.
Sen on pistänyt alulle pari hemmoa AVS:llä ja kovin vakuuttavaa faktaa ei heidän väitteidensä takana ole. Maksimikirkkaudesta puhuvat kun tarkoitus puhua paneelin tasaisuudesta :rolleyes:
 
Liittynyt
22.09.2019
Viestejä
445
Kävin Gigantissa kirjoituttamassa lisätakuun yhteyteen lauseen, että " 5 vuoden takuu kattaa myös kiinnipalamisen." Nyt on faktaa paperilla. Jess!
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
121
Koitin omaa 55C9 youtuben harmaan testipätkällä, mutta en huomannut minkäänlaista epätasaisuutta. Pitääkö tähän asettaa jotain muitakin asetuksia että sen huomaisi?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
74
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"
Jahas, eli harmaassa on ongelmaa mutta tämä ei heidän mielestään ole ongelma.
Saas nähdä mitä vastaavat minulle. Toistaiseksi ovat onnistuneet vasta kysymään onko boksi tallessa. Eivät ainakaan vielä pyytäneet lisäkuvia alkuperäisen harmaakuvan lisäksi.
Sama idiootti vastaili minulle ja asia ei edennyt yhtään mihinkään, asiakaspalautus ja uuden osto on paras vaihtoehto. Ulkomailla nuo vaihdot menevät mallikkaasti, Suomessa ei.
Minulla vaihdettiin eilen uusi paneeli syyskuussa ostettuun LG OLED65C9:ään. Siinä oli vasemmassa alakulmassa "tumma pilvi", kuva löytyy jostain aiemmasta viestistäni. Lähetin siitä LG:n asiakaspalvelulle kolme valokuvaa. Huoltomies haki TV:n kotoa ja palautti muutaman tunnin päästä + auttoi vielä asennuksessa takaisin seinälle. Tottakai piti heti ajaa 5% gray testi -> uusi paneeli vaikuttaa erinomaiselta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
36
K
HDMI 2.0:n yli pitäisi toimia ainakin 2560x1440-resoluutio 120Hz:llä. 4k120 ei ole mahdollinen, sillä kaista loppuu kesken.

Olethan päivittänyt television firmiksen ja näytönohjaimen ajurit uusimpiin versioihin?

Itselläni sekä 4k60 että tuo em. 120Hz-vaihtoehto toimivat hyvin suoralla HDMI-kytkennällä koneesta televisioon ilman tarvetta luoda mitään custom-resoluutioita. Näytönohjaimeni on tosin RTX2070S.
Ei toimi tosiaan edes 1440P 120fps. 1440p Reso toimii ainoastaan 30fps.

Kokeile tarkistaa/vaihtaa värimuotoa nvidian ohjauspaneelista, näyttö -> tarkkuus.
Kokeilin tehdä nvidian paneelista cutom reson tuolle. Resoksi pistin 1440p ja päivitysnopeudeksi 120fps. Muut jätin perusasetuksille. Siinä näytti olevan useampikin valikko "timing" asetuksissa. Painettaessa "testaa" -nappia sekä televisio että primäärinäyttö menee pimeäksi, eikä kone reagoi enää muuhun kuin reset-nappiin.:confused: Ajurit ovat uusimmat sekä koneessa että töllössä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 414
Koitin omaa 55C9 youtuben harmaan testipätkällä, mutta en huomannut minkäänlaista epätasaisuutta. Pitääkö tähän asettaa jotain muitakin asetuksia että sen huomaisi?
Pitää ottaa valokuva sellaisella valotuksella että hiiren kursori kuvassa loistaa kuin supernova taivaalla. Eiköhän ne ala epätasaisuudet näkymään. ;)
 

Juves

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
234
Katsoin kanssa 65b9 paneelin testikuvilla, käytetty vajaa 2h. Kaikki värit ja harmaasävyt niin tasaisia, kuin silmällä näkee.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
642
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"
Toivottavasti itselle ei tule tuollaista rumbaa vastaan...
Tosin, saa nähdä milloin Elisalta edes vehkeen saa. Eilen vastasi asiakaspalvelija, mutta tähän mennessä ei ole tullut lisätietoa, milloin töllön mahdollisesti saisi...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
129
Tulihan se omakin 77 kotiin, täytyy kyllä ensituntumalta sanoa, ettei ole vielä aiemmin näin isoa wow-faktoria kokenut. Onhan tuo nyt ihan perkeleen hyvä laitos(toki hintaakin). Paneelilotossakin taisin vihdoin voittaa, ei ainuttakaan moitetta ainakaan tällä ekojen tuntien testaamisella näkynyt.

Käyttiskin on ihan mahtava, ei viivettä ja kaikki aukeaa todella nopeasti, selaimellakin voi jopa ekaa kertaa oikeasti jotain harkita tekevänsä kun tuo hiirikin löytyy.

Saattaahan tuolla joutua elokuvan jos toisenkin katsomaan.. :vihellys:
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
193
Olis vaan pitäny suoraan lähtee palauttaa/vaihtaa eikä kysellä mitään remppoja LGltä. Noh, vielä ehtii.

IMG-20191205-WA0007.jpg
 

JTO

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
206
Olis vaan pitäny suoraan lähtee palauttaa/vaihtaa eikä kysellä mitään remppoja LGltä. Noh, vielä ehtii.
Itsellänikin osui tyhjä arpa ensimmäisen LG 65C9:n osalta. Siinä vika oli tosin selkeämpi: ekan neljän tunnin käytön jälkeen ruutu sammui, eikä tullut enää kuvaa ollenkaan. Laite meni päälle, mutta ruutu pysyi pimeänä. Eikun paketti autoon ja palautukseen.

Toivon mukaan tämän toisen yksilön kohdalla myös paneelilotto osuisi kohdalleen. Josko sitä viikonloppuna ehtisi katsella testikuvat läpi.
 

Collapsed

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
30
Koitin omaa 55C9 youtuben harmaan testipätkällä, mutta en huomannut minkäänlaista epätasaisuutta. Pitääkö tähän asettaa jotain muitakin asetuksia että sen huomaisi?
Kannattaa tsekata valkoinen testikuvakin, koska yleinen vikahan noissa on paneelin osittainen punertavuus tai kellertävyys.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
339
Ystäväni, kehuin aiemmin Poweria asiakaspalvelusta, mitä tulee hyvityksiin hintojen muuttuessa jälkikäteen. Nyt sitten ilmoitan, että olen lopettanut itse asioinnin ko. liikelaitoksen kanssa. Tilasin OLED65C9:n heti hintojen tiputtua 1799:ään torstaina, toimitusajaksi arvio oli silloin 4.12. keskusvarastolta. Tosiasiassa näitä ei ollut kiintiöity lainkaan tähän kamppikseen, laittoivat vaan hinnan Gigantin asettamaan standardiin ja sitten alkoivat toivoa, että joskus saisivat tuotetta. Tämän päivän toive oli, että ehkä 18.12. saisivat keskusvarastolle. Sanoin kiitos ei. Eli puhtaalla valehtelulla estivät tilaamasta tuotetta jostakin, josta sen olisi oikeasti saanut kohtuullisella toimitusajalla. Katson sitten ensi vuonna uudelleen, mutta arvatkaa katsonko Powerista.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
121
Itsellänikin osui tyhjä arpa ensimmäisen LG 65C9:n osalta. Siinä vika oli tosin selkeämpi: ekan neljän tunnin käytön jälkeen ruutu sammui, eikä tullut enää kuvaa ollenkaan. Laite meni päälle, mutta ruutu pysyi pimeänä. Eikun paketti autoon ja palautukseen.

Toivon mukaan tämän toisen yksilön kohdalla myös paneelilotto osuisi kohdalleen. Josko sitä viikonloppuna ehtisi katsella testikuvat läpi.
Itsellä sammui kanssa, virtajohdon irrotus ja takaisin laitto auttoi.
 

JTO

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
206
Itsellä sammui kanssa, virtajohdon irrotus ja takaisin laitto auttoi.
Onpas mielenkiintoinen ominaisuus - ilmeisesti tv on tuon jälkeen sinulla toiminut ihan ok?

Oma televisioni ei tosin lähtenyt käyntiin enää seuraavana päivänä edes Gigantin huoltopisteellä, missä halusivat sitä vielä kokeilla. Sepä olisikin ollut hauskaa että siellä olisi toiminut kaiken roudaamisen ja pakkaamisen jälkeen :lol:
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
121
Onpas mielenkiintoinen ominaisuus - ilmeisesti tv on tuon jälkeen sinulla toiminut ihan ok?

Oma televisioni ei tosin lähtenyt käyntiin enää seuraavana päivänä edes Gigantin huoltopisteellä, missä halusivat sitä vielä kokeilla. Sepä olisikin ollut hauskaa että siellä olisi toiminut kaiken roudaamisen ja pakkaamisen jälkeen :lol:
Juu, ei ole sen kerran jälkeen tuota tehnyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
250
77C9 saapui tännekin Powerilta 15min sitten. Näytti jo hetken siltä että ollaan viikonloppu ilman telkkaria. Oltiin vanhaa telkkaria lyömässä pakettiin uuden omistajan kanssa, niin kujetuspalvelu soitti että 30min päästä tullaan. Menee asentaminen varmaankin huomiselle, sillä ei tuon kokoista telkkaria yksin seinälle nosteta.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
1 527
Philips 55OLED803 55" Smart Android 4K Ultra HD OLED -televisio 999,90
Mietin että hakisko tuon pois tuosta Pirkkalasta vai vieläkö passailis, oliko tässä muuta oleellista eroa kuin äänet verrattuna tuohon 854 seen, prossu ynnä muut onko yhtä nopeat ja tuleeko näihin samat käyttis päivitykset, niin ja onko valistuneita arvauksia hintoihin näiden kahden välillä lähi aikoina? Kiitos.
804/854:ssä on Dolby Vision ja ne tulevat suoraan Pie:llä. Vanhemmille malleille Pie ei ole vielä tullut (toki ei siinä juuri eroa ole Oreoon).
 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
27
Muistin väärin, se olikin TGO:n paneeli joka ainakin valokuvassa näyttää sille että itselle ei tuollainen kelpaisi.
Onko tuo yhtään parantunut käytön myötä?
Ei nyt ainakaan niin selvästi ole parantunut että selvästi huomaisi.
katsoin niin tumma alue näkyy kaikilla väreillä (r,g,b), mutta harmaalla selkeiten. Mitä tummempi, sitä selvemmin, mutta suunnilleen 25% harmaaseen asti on havaittavissa mun silmillä hämärässä huoneessa.
 
Liittynyt
28.10.2019
Viestejä
40
Täytyy kyllä sanoa, että Philips 854:n liiketoiston mukautuminen lähdemateriaaliin on yllättänyt positiivisesti.

Huomasin sattumalta, että Kodi ei pysty vaihtamaan virkistystaajuutta Philipsin (eikä Sonyn) TV:issä. Toisin sanoen Kodi suoltaa kaikki videot 60 hertsin taajuudella. Kuitenkaan millään frame rate -testimateriaaleilla en havaitse nykimistä, jolle tavallisesti olen melko herkkä (edellisen Samsungin kanssa tämä oli jatkuva päänvaiva). Lomituksenpoistokin tuntuu toimivan hyvin niin PAL- kuin NTSC-matskussa.

Olen pitänyt alusta asti Perfect Clear Motionia päällä, joka ilmeisesti hoitaa interpolaation ja tarvittavan pulldownin, ja näköjään huomaamattomasti ja hyvin. Ilman saippuaoopperoita tai nykimisiä. Toki OLEDille ominaista välkkymistä on siltikin jonkin verran.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
23
Itse en välttämättä ymmärrä miksi tv:stä pitää hakemalla hakea vikoja. Kyllähän jokaisesta meistäkin vikoja löytyy kun tarpeeksi tutkitaan. Jos kuvassa ei normaalikäytössä näy selkeää vikaa, en lähtisi sitä myöskään etsimään.

Itselleni on C9 pari iltaa ollut tulilla enkä ole normaalikäytössä kuvassa huomannut mitään poikkeavaa, testikuvia en ole katsellut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
14
Itse en välttämättä ymmärrä miksi tv:stä pitää hakemalla hakea vikoja . Kyllähän jokaisesta meistäkin vikoja löytyy kun tarpeeksi tutkitaan. Jos kuvassa ei normaalikäytössä näy selkeää vikaa, en lähtisi sitä myöskään etsimään.

Itselleni on C9 pari iltaa ollut tulilla enkä ole normaalikäytössä kuvassa huomannut mitään poikkeavaa, testikuvia en ole katsellut.
Olen samaa mieltä, kun etsimällä etsii vikoja niin mitättömätkin, mitä ei muuten olisi huomannut, alkaa häiritsemään. Tietenkin on asia erikseen jos normaalissa käytössä paneelissa näkyy virheitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
94 837
Viestejä
1 907 687
Jäsenet
40 314
Uusin jäsen
Pietuliini

Hinta.fi

Ylös Bottom