OLED-TV

Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

...
Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.
...

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa

Jahas, eli harmaassa on ongelmaa mutta tämä ei heidän mielestään ole ongelma.
Saas nähdä mitä vastaavat minulle. Toistaiseksi ovat onnistuneet vasta kysymään onko boksi tallessa. Eivät ainakaan vielä pyytäneet lisäkuvia alkuperäisen harmaakuvan lisäksi.
 
Viikko ja päivä kesti Verkkiksella saada C9 Ouluun. Tein tosin hätäisen päätöksen ostaa jo edellisenä sunnuntaina kun hinta putos ensimmäisen kerran, koska jännitin riittääkö varasto perjantalle asti. Ei onneksi tullut kun satanen takkiin hätäilessä.

Nyt pari päivää tässä taistellu tuon kanssa enkä saa oikein toimimaan.
Tietokoneelta yritän saada pelikuvaa ruutuun, mutta mikään 120fps resoluutio ei lähe toimimaan. 4K60P toimii kunhan töllöstä ottaa "hdmi ultra deep color" asetuksen pois päältä. Piuhan pitäisi olla premium 4K johto, ja näyttiksenä 1070. Oliko näissä joku ylikellotusjippo,millä saisi nopeemmat virkistystaajuudet toimimaan?
Voisiko vaikuttaa se että laittaa inputin nimeksi PC ja laittaa ikoniksi PC? B8:lla tuli ainakin suorilta nVidia control paneliin 1080p120Hz tila valittavaksi.
 
Tietokoneelta yritän saada pelikuvaa ruutuun, mutta mikään 120fps resoluutio ei lähe toimimaan. 4K60P toimii kunhan töllöstä ottaa "hdmi ultra deep color" asetuksen pois päältä. Piuhan pitäisi olla premium 4K johto, ja näyttiksenä 1070. Oliko näissä joku ylikellotusjippo,millä saisi nopeemmat virkistystaajuudet toimimaan?
Kokeile tarkistaa/vaihtaa värimuotoa nvidian ohjauspaneelista, näyttö -> tarkkuus.
 
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"

Sama idiootti vastaili minulle ja asia ei edennyt yhtään mihinkään, asiakaspalautus ja uuden osto on paras vaihtoehto. Ulkomailla nuo vaihdot menevät mallikkaasti, Suomessa ei.
 
...asiakaspalautus ja uuden osto on paras vaihtoehto....
Niin se on muutenkin, paneelinvaihdon jälkeen ei kuva ole entisensä eli kun eivät tee sitä tarvittavaa säätöä sen jälkeen joka tehtaalla tehdään.

Harmi vaan että nuo maanantaikappaleet sitten varmaankin pyörivät asiakkaalta toiselle, kunnes joku noinkin pahan paneelivian hyväksyy mitä (edit)TGO:n paneelissa on.

Laadun tarkkailussa/tasaisuudessa olisi kyllä vielä toivomisen varaa...
 
Viimeksi muokattu:
Niin se on muutenkin, paneelinvaihdon jälkeen ei kuva ole entisensä eli kun eivät tee sitä tarvittavaa säätöä sen jälkeen joka tehtaalla tehdään.

Harmi vaan että nuo maanantaikappaleet sitten varmaankin pyörivät asiakkaalta toiselle, kunnes joku noinkin pahan paneelivian hyväksyy mitä dj_pirtu:n paneelissa on.

Laadun tarkkailussa/tasaisuudessa olisi kyllä vielä toivomisen varaa...
Tuo on kait oledeissa tyyppi-feature. Suurin osa nuita ei huomaa kun eivät ajele tietyillä harmailla testikuvia. Minullakin on epätasaisuuksia mutta en ole huomannut niitä millään muulla materiaalilla kuin testikuvilla.

Ei kai tässä voisi kotiin mitään televisiota kantaa jos olettaisi että kuva olisi absoluuttisesti täydellinen joka osa-alueella. Mitä lähemmäs pikimustaa mennään OLEDilla niin sitä epätasaisemmin pikselit käyttäytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: J.P
Ilmeisesti paneelistressin välttäisi sijoittamalla rahaa E-sarjaan tai sitten muiden valmistajien OLEDeihin. Tuostahan on huhuja ollut (täälläkin joku linkkasi), että LG toimittaa parhaat paneelit E-sarjaan ja muille valmistajille. Osaltaan tuo selittänee B- ja C-sarjan halvempia hintojakin. Oma C8 ei missään nimessä ole täydellinen, mutta en nähnyt tarpeelliseksi lähteä vaihtamaan. Tosiaan hyvät palautusehdot ovat nykyään kyllä hyvä asia. Tarjoustuotteiden kohdalla toki ei sekään auta.
 
Tuo on kait oledeissa tyyppi-feature. Suurin osa nuita ei huomaa kun eivät ajele tietyillä harmailla testikuvia. Minullakin on epätasaisuuksia mutta en ole huomannut niitä millään muulla materiaalilla kuin testikuvilla.

Ei kai tässä voisi kotiin mitään televisiota kantaa jos olettaisi että kuva olisi absoluuttisesti täydellinen joka osa-alueella. Mitä lähemmäs pikimustaa mennään OLEDilla niin sitä epätasaisemmin pikselit käyttäytyy.
Joo toki yksikään OLED ei ole absoluuttisen tasainen, eikä kukaan varmaan sellaista oletakaan.
Jotkut epätasaisuudet häviää sieltä muutamien kompensointisyklien jälkeen ja osassa ei.
Joku toleranssi tietysti valmistajalla on lähdetäänkö korjaamaan vaiko ei.

Muistin väärin, se olikin TGO:n paneeli joka ainakin valokuvassa näyttää sille että itselle ei tuollainen kelpaisi.
Onko tuo yhtään parantunut käytön myötä?
h-jpg.311886


En usko tuohon E-sarjan ja sitä kalliimpien paneelien paremmuuden väitteeseen.
Sen on pistänyt alulle pari hemmoa AVS:llä ja kovin vakuuttavaa faktaa ei heidän väitteidensä takana ole. Maksimikirkkaudesta puhuvat kun tarkoitus puhua paneelin tasaisuudesta :rolleyes:
 
Kävin Gigantissa kirjoituttamassa lisätakuun yhteyteen lauseen, että " 5 vuoden takuu kattaa myös kiinnipalamisen." Nyt on faktaa paperilla. Jess!
 
Koitin omaa 55C9 youtuben harmaan testipätkällä, mutta en huomannut minkäänlaista epätasaisuutta. Pitääkö tähän asettaa jotain muitakin asetuksia että sen huomaisi?
 
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"

Jahas, eli harmaassa on ongelmaa mutta tämä ei heidän mielestään ole ongelma.
Saas nähdä mitä vastaavat minulle. Toistaiseksi ovat onnistuneet vasta kysymään onko boksi tallessa. Eivät ainakaan vielä pyytäneet lisäkuvia alkuperäisen harmaakuvan lisäksi.

Sama idiootti vastaili minulle ja asia ei edennyt yhtään mihinkään, asiakaspalautus ja uuden osto on paras vaihtoehto. Ulkomailla nuo vaihdot menevät mallikkaasti, Suomessa ei.

Minulla vaihdettiin eilen uusi paneeli syyskuussa ostettuun LG OLED65C9:ään. Siinä oli vasemmassa alakulmassa "tumma pilvi", kuva löytyy jostain aiemmasta viestistäni. Lähetin siitä LG:n asiakaspalvelulle kolme valokuvaa. Huoltomies haki TV:n kotoa ja palautti muutaman tunnin päästä + auttoi vielä asennuksessa takaisin seinälle. Tottakai piti heti ajaa 5% gray testi -> uusi paneeli vaikuttaa erinomaiselta.
 
K
HDMI 2.0:n yli pitäisi toimia ainakin 2560x1440-resoluutio 120Hz:llä. 4k120 ei ole mahdollinen, sillä kaista loppuu kesken.

Olethan päivittänyt television firmiksen ja näytönohjaimen ajurit uusimpiin versioihin?

Itselläni sekä 4k60 että tuo em. 120Hz-vaihtoehto toimivat hyvin suoralla HDMI-kytkennällä koneesta televisioon ilman tarvetta luoda mitään custom-resoluutioita. Näytönohjaimeni on tosin RTX2070S.

Ei toimi tosiaan edes 1440P 120fps. 1440p Reso toimii ainoastaan 30fps.

Kokeile tarkistaa/vaihtaa värimuotoa nvidian ohjauspaneelista, näyttö -> tarkkuus.

Kokeilin tehdä nvidian paneelista cutom reson tuolle. Resoksi pistin 1440p ja päivitysnopeudeksi 120fps. Muut jätin perusasetuksille. Siinä näytti olevan useampikin valikko "timing" asetuksissa. Painettaessa "testaa" -nappia sekä televisio että primäärinäyttö menee pimeäksi, eikä kone reagoi enää muuhun kuin reset-nappiin.:confused: Ajurit ovat uusimmat sekä koneessa että töllössä.
 
Koitin omaa 55C9 youtuben harmaan testipätkällä, mutta en huomannut minkäänlaista epätasaisuutta. Pitääkö tähän asettaa jotain muitakin asetuksia että sen huomaisi?
Pitää ottaa valokuva sellaisella valotuksella että hiiren kursori kuvassa loistaa kuin supernova taivaalla. Eiköhän ne ala epätasaisuudet näkymään. ;)
 
Katsoin kanssa 65b9 paneelin testikuvilla, käytetty vajaa 2h. Kaikki värit ja harmaasävyt niin tasaisia, kuin silmällä näkee.
 
Joo, LG alko vittuilemaan. Takasi laatikkoon ja kauppaan. Katotaan sitte ensvuonna uudestaan.

"
Hei Juha,


LG tekninen vastaa seuraavasti;


Only picture showing anything is the grey picture, so it might be uniformity.

Based on pictures we don’t recommend service.

Eli Kuvien perusteella televisiossa ei ole ongelmaa. Tietenkin meidän on mahdoton täältä käsin sanoa varmaksi ongelman todellisesta laadusta, koska ongelma ei välttämättä tule esille kuvista yhtä selvästi kuin paikanpäällä katsoessa. Kuitenkaan näiden kuvien perusteella emme suosittele huollon tilaamista paikalle, koska takuu korvaa ainoastaan tapaukset, joissa televisiosta löytyy laitevika, mutta ei esimerkiksi tapauksia, joissa huolto ei löydä TV:stä vikaa, tai vika ei ole takuuehtojen mukainen. Jos kuitenkin haluatte, voimme varata laitteellenne tarkastuksen.

Jos haluatte tarkastuksen ylläolevasta huolimatta niin seuraavat tiedot tarvitaan.


Puhelin:

Osoite:

Product code/Tuote koodi:

Sarjanumero:

Ostotiedot;

Alkuperäinen laatikko, onko tallella;


Ystävällisin terveisin /Med vänlig hälsning / Med Vennlig Hilsen / Best regards

LG Electronics Support

Jari



Finnish Customer Support: 0800 0 54 54 | Swedish Customer Support: 0770 54 54 54 |

Danish Customer Support: 80 88 57 58 | Norwegian Customer Support: 800 18740"
Toivottavasti itselle ei tule tuollaista rumbaa vastaan...
Tosin, saa nähdä milloin Elisalta edes vehkeen saa. Eilen vastasi asiakaspalvelija, mutta tähän mennessä ei ole tullut lisätietoa, milloin töllön mahdollisesti saisi...
 
Tulihan se omakin 77 kotiin, täytyy kyllä ensituntumalta sanoa, ettei ole vielä aiemmin näin isoa wow-faktoria kokenut. Onhan tuo nyt ihan perkeleen hyvä laitos(toki hintaakin). Paneelilotossakin taisin vihdoin voittaa, ei ainuttakaan moitetta ainakaan tällä ekojen tuntien testaamisella näkynyt.

Käyttiskin on ihan mahtava, ei viivettä ja kaikki aukeaa todella nopeasti, selaimellakin voi jopa ekaa kertaa oikeasti jotain harkita tekevänsä kun tuo hiirikin löytyy.

Saattaahan tuolla joutua elokuvan jos toisenkin katsomaan.. :vihellys:
 
Olis vaan pitäny suoraan lähtee palauttaa/vaihtaa eikä kysellä mitään remppoja LGltä. Noh, vielä ehtii.

IMG-20191205-WA0007.jpg
 
Olis vaan pitäny suoraan lähtee palauttaa/vaihtaa eikä kysellä mitään remppoja LGltä. Noh, vielä ehtii.

Itsellänikin osui tyhjä arpa ensimmäisen LG 65C9:n osalta. Siinä vika oli tosin selkeämpi: ekan neljän tunnin käytön jälkeen ruutu sammui, eikä tullut enää kuvaa ollenkaan. Laite meni päälle, mutta ruutu pysyi pimeänä. Eikun paketti autoon ja palautukseen.

Toivon mukaan tämän toisen yksilön kohdalla myös paneelilotto osuisi kohdalleen. Josko sitä viikonloppuna ehtisi katsella testikuvat läpi.
 
Koitin omaa 55C9 youtuben harmaan testipätkällä, mutta en huomannut minkäänlaista epätasaisuutta. Pitääkö tähän asettaa jotain muitakin asetuksia että sen huomaisi?
Kannattaa tsekata valkoinen testikuvakin, koska yleinen vikahan noissa on paneelin osittainen punertavuus tai kellertävyys.
 
Ystäväni, kehuin aiemmin Poweria asiakaspalvelusta, mitä tulee hyvityksiin hintojen muuttuessa jälkikäteen. Nyt sitten ilmoitan, että olen lopettanut itse asioinnin ko. liikelaitoksen kanssa. Tilasin OLED65C9:n heti hintojen tiputtua 1799:ään torstaina, toimitusajaksi arvio oli silloin 4.12. keskusvarastolta. Tosiasiassa näitä ei ollut kiintiöity lainkaan tähän kamppikseen, laittoivat vaan hinnan Gigantin asettamaan standardiin ja sitten alkoivat toivoa, että joskus saisivat tuotetta. Tämän päivän toive oli, että ehkä 18.12. saisivat keskusvarastolle. Sanoin kiitos ei. Eli puhtaalla valehtelulla estivät tilaamasta tuotetta jostakin, josta sen olisi oikeasti saanut kohtuullisella toimitusajalla. Katson sitten ensi vuonna uudelleen, mutta arvatkaa katsonko Powerista.
 
Itsellänikin osui tyhjä arpa ensimmäisen LG 65C9:n osalta. Siinä vika oli tosin selkeämpi: ekan neljän tunnin käytön jälkeen ruutu sammui, eikä tullut enää kuvaa ollenkaan. Laite meni päälle, mutta ruutu pysyi pimeänä. Eikun paketti autoon ja palautukseen.

Toivon mukaan tämän toisen yksilön kohdalla myös paneelilotto osuisi kohdalleen. Josko sitä viikonloppuna ehtisi katsella testikuvat läpi.

Itsellä sammui kanssa, virtajohdon irrotus ja takaisin laitto auttoi.
 
Itsellä sammui kanssa, virtajohdon irrotus ja takaisin laitto auttoi.

Onpas mielenkiintoinen ominaisuus - ilmeisesti tv on tuon jälkeen sinulla toiminut ihan ok?

Oma televisioni ei tosin lähtenyt käyntiin enää seuraavana päivänä edes Gigantin huoltopisteellä, missä halusivat sitä vielä kokeilla. Sepä olisikin ollut hauskaa että siellä olisi toiminut kaiken roudaamisen ja pakkaamisen jälkeen :lol:
 
Onpas mielenkiintoinen ominaisuus - ilmeisesti tv on tuon jälkeen sinulla toiminut ihan ok?

Oma televisioni ei tosin lähtenyt käyntiin enää seuraavana päivänä edes Gigantin huoltopisteellä, missä halusivat sitä vielä kokeilla. Sepä olisikin ollut hauskaa että siellä olisi toiminut kaiken roudaamisen ja pakkaamisen jälkeen :lol:

Juu, ei ole sen kerran jälkeen tuota tehnyt.
 
77C9 saapui tännekin Powerilta 15min sitten. Näytti jo hetken siltä että ollaan viikonloppu ilman telkkaria. Oltiin vanhaa telkkaria lyömässä pakettiin uuden omistajan kanssa, niin kujetuspalvelu soitti että 30min päästä tullaan. Menee asentaminen varmaankin huomiselle, sillä ei tuon kokoista telkkaria yksin seinälle nosteta.
 
Philips 55OLED803 55" Smart Android 4K Ultra HD OLED -televisio 999,90
Mietin että hakisko tuon pois tuosta Pirkkalasta vai vieläkö passailis, oliko tässä muuta oleellista eroa kuin äänet verrattuna tuohon 854 seen, prossu ynnä muut onko yhtä nopeat ja tuleeko näihin samat käyttis päivitykset, niin ja onko valistuneita arvauksia hintoihin näiden kahden välillä lähi aikoina? Kiitos.

804/854:ssä on Dolby Vision ja ne tulevat suoraan Pie:llä. Vanhemmille malleille Pie ei ole vielä tullut (toki ei siinä juuri eroa ole Oreoon).
 
Muistin väärin, se olikin TGO:n paneeli joka ainakin valokuvassa näyttää sille että itselle ei tuollainen kelpaisi.
Onko tuo yhtään parantunut käytön myötä?

Ei nyt ainakaan niin selvästi ole parantunut että selvästi huomaisi.
katsoin niin tumma alue näkyy kaikilla väreillä (r,g,b), mutta harmaalla selkeiten. Mitä tummempi, sitä selvemmin, mutta suunnilleen 25% harmaaseen asti on havaittavissa mun silmillä hämärässä huoneessa.
 
Täytyy kyllä sanoa, että Philips 854:n liiketoiston mukautuminen lähdemateriaaliin on yllättänyt positiivisesti.

Huomasin sattumalta, että Kodi ei pysty vaihtamaan virkistystaajuutta Philipsin (eikä Sonyn) TV:issä. Toisin sanoen Kodi suoltaa kaikki videot 60 hertsin taajuudella. Kuitenkaan millään frame rate -testimateriaaleilla en havaitse nykimistä, jolle tavallisesti olen melko herkkä (edellisen Samsungin kanssa tämä oli jatkuva päänvaiva). Lomituksenpoistokin tuntuu toimivan hyvin niin PAL- kuin NTSC-matskussa.

Olen pitänyt alusta asti Perfect Clear Motionia päällä, joka ilmeisesti hoitaa interpolaation ja tarvittavan pulldownin, ja näköjään huomaamattomasti ja hyvin. Ilman saippuaoopperoita tai nykimisiä. Toki OLEDille ominaista välkkymistä on siltikin jonkin verran.
 
Itse en välttämättä ymmärrä miksi tv:stä pitää hakemalla hakea vikoja. Kyllähän jokaisesta meistäkin vikoja löytyy kun tarpeeksi tutkitaan. Jos kuvassa ei normaalikäytössä näy selkeää vikaa, en lähtisi sitä myöskään etsimään.

Itselleni on C9 pari iltaa ollut tulilla enkä ole normaalikäytössä kuvassa huomannut mitään poikkeavaa, testikuvia en ole katsellut.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en välttämättä ymmärrä miksi tv:stä pitää hakemalla hakea vikoja . Kyllähän jokaisesta meistäkin vikoja löytyy kun tarpeeksi tutkitaan. Jos kuvassa ei normaalikäytössä näy selkeää vikaa, en lähtisi sitä myöskään etsimään.

Itselleni on C9 pari iltaa ollut tulilla enkä ole normaalikäytössä kuvassa huomannut mitään poikkeavaa, testikuvia en ole katsellut.
Olen samaa mieltä, kun etsimällä etsii vikoja niin mitättömätkin, mitä ei muuten olisi huomannut, alkaa häiritsemään. Tietenkin on asia erikseen jos normaalissa käytössä paneelissa näkyy virheitä.
 
Olen samaa mieltä, kun etsimällä etsii vikoja niin mitättömätkin, mitä ei muuten olisi huomannut, alkaa häiritsemään. Tietenkin on asia erikseen jos normaalissa käytössä paneelissa näkyy virheitä.
Minun telkussa oli kyllä sen verran selvä vika ettei tarttenut erikseen etsiä. Harmaakuvalla sen vaan saa selkeimmin toistettua. Isot tummemmat alueet häiritsee kyllä ihan normaalissakin kuvassa.
 
Nyt näkyi Philipsin vanhempaan 55POS9002:n tulleen jokin päivitys, tiedä sitten sisällöstä.
 
Onko antaa hyviä testi linkkejä mistä pystyn katsomaan miten kävi paneeliloton kanssa?
 
Mulla hajosi LG C7, takuu vielä voimassa. Ostin Verkkokauppa.comista ja korjauksessa on menny jo 14 arkipäivää. Ilmestyi ruudun keskelle ohut väriä vaihtava viiva. Onko kokemuksia kellään et saako uuden telkkarin tilalle vai joutuuko täs odotella jouluun asti et vanha korjataan?
 
Mulla hajosi LG C7, takuu vielä voimassa. Ostin Verkkokauppa.comista ja korjauksessa on menny jo 14 arkipäivää. Ilmestyi ruudun keskelle ohut väriä vaihtava viiva. Onko kokemuksia kellään et saako uuden telkkarin tilalle vai joutuuko täs odotella jouluun asti et vanha korjataan?

no kyllä ne lähtökohtaisesti korjataan tai siis Lg:n huolto tilaa uuden paneelin joka vaihdetaan siihen, huolto on 15min homma joten jos on oikeasti mennyt noin kauan niin todennäköisesti Lg:llä pygii toimitukset jossain. Kannattaa kysellä verkkokaupasta ja suoraan sieltä huoltoliikkeestä minne se on mennyt.
 
Hieman olen kyllä pettynyt omaan C9 65”. Kuvan laadullisesti en ole irti saanut tv:stä kovin paljoa. Aikaisempi tv 42” lcd vuodelta 2014.

Asetukset technicolor ja suositusten mukaiset säädöt laitettu. Testattu nyt netflix (stranger things, lost in space). Netflixin uhd tilaus sekä korkein laatu asetuksista päällä.

Amazon Primen grand tour näytti paremmalta kuin mikään netflixin tuotoksista.

Toisaalta TV:stä löytyvät kaksi demo videota (samat mitkä pyörii kaupoissa päällä) näyttivät upeilta. Tätä kuvanlaatua kun saisi myös striimattua eri suoratoistopalveluilta olisin tyytyväinen.
 
Sieltä tulikin Verkkikseltä info että on lähtenyt matkaan. Varttia vaille kolme yöllä. Siellä ilmeisesti painetaan sitä kuuluisaa pitkää päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Hieman olen kyllä pettynyt omaan C9 65”. Kuvan laadullisesti en ole irti saanut tv:stä kovin paljoa. Aikaisempi tv 42” lcd vuodelta 2014.

Asetukset technicolor ja suositusten mukaiset säädöt laitettu. Testattu nyt netflix (stranger things, lost in space). Netflixin uhd tilaus sekä korkein laatu asetuksista päällä.

Amazon Primen grand tour näytti paremmalta kuin mikään netflixin tuotoksista.

Toisaalta TV:stä löytyvät kaksi demo videota (samat mitkä pyörii kaupoissa päällä) näyttivät upeilta. Tätä kuvanlaatua kun saisi myös striimattua eri suoratoistopalveluilta olisin tyytyväinen.
Eipä nuo striimauspalvelut ole oikein nykyajassa, netflixin kanssa kannattaa varmaa pitää se bandingin poisto päällä. Harmillisesti Blu-rayta ajetaan jo alas, kun nyt OLEDien myötä niiden merkitys vain kasvaa.
 
Hieman olen kyllä pettynyt omaan C9 65”. Kuvan laadullisesti en ole irti saanut tv:stä kovin paljoa. Aikaisempi tv 42” lcd vuodelta 2014.

Asetukset technicolor ja suositusten mukaiset säädöt laitettu. Testattu nyt netflix (stranger things, lost in space). Netflixin uhd tilaus sekä korkein laatu asetuksista päällä.

Amazon Primen grand tour näytti paremmalta kuin mikään netflixin tuotoksista.

Toisaalta TV:stä löytyvät kaksi demo videota (samat mitkä pyörii kaupoissa päällä) näyttivät upeilta. Tätä kuvanlaatua kun saisi myös striimattua eri suoratoistopalveluilta olisin tyytyväinen.

Hieman samoja fiiliksiä täällä. 7vuotta vanhasta Samsungin 55-tuumaisesta, senaikaisesta lippulaiva LEDistä vaihto 65C9:iin.
Kaipa se tuo koon kasvaminen mikä saa kaikki striimauspalvelut näyttämään jopa aiempaa huonommalta. Kokeiltuna Ruutu, MTV, Viaplay, Youtube, Areena, Elisa Aitio. Näistä Areena paras, ollen ihan OK.
Näiden lisäksi Netflix UHD, joka on ihan hyvä.
Selvästi parasta kuvaa saanut Apple TV+-palvelusta, jonka sai nyt vuodeksi maksutta kun hommasin Apple TV 4K:n, telkkarin kaveriksi. Tässä kuva on jo sitä tasoa, mitä toivoinkin.

Eikai siinä muuta kuin odotellaan, että seuraavan 10vuoden sisään kaikki striimauspalvelut alkavat tarjota 4K:ta :)
 
Sieltä tulikin Verkkikseltä info että on lähtenyt matkaan. Varttia vaille kolme yöllä. Siellä ilmeisesti painetaan sitä kuuluisaa pitkää päivää.

Milloinka tilasit kyseisen telkun? Oma 77" C9 tilattu viime perjantaina klo 17 aikoihin ja edelleen odottelee lähetystä.
 
Tehdasasetetut värilämpötilojen valkotasapainot huoltovalikon puolella saattavat nollautua eli pitäisi ottaa vanhat arvot muistiin ja operaation lopuksi palauttaa ne tai parhaassa tapauksessa kalibroida uudestaan.

Vähän outoa, jos tuollaista säätöä ei huollossa tehdä, jos se kerran uudessa laitteessa on tehtynä.
 
Tehdasasetetut värilämpötilojen valkotasapainot huoltovalikon puolella saattavat nollautua eli pitäisi ottaa vanhat arvot muistiin ja operaation lopuksi palauttaa ne tai parhaassa tapauksessa kalibroida uudestaan.
Näin juuri ja luultavasti se tehdaskalibrointi pitää tehdä uudelleen.
Samaisessa ketjussa on juttua LG:n huoltomanuaalista, jossa näin ohjataan toimimaan paneelinvaihdon yhteydessä.
Kyseisen LG aspan vastaus oli että ei tarvitse ja ihmettelivät mistä oli huoltomanuskan saanut käsiinsä.

Toki asiakas on varmaan tyytyväinen ilmankin uutta säätöä ja jos on oma mittari ja aikoo kalibroinnin tehdä, niin silloinhan tuolla ei juuri ole merkitystä.

Vähän outoa, jos tuollaista säätöä ei huollossa tehdä, jos se kerran uudessa laitteessa on tehtynä.
Voihan se olla että huollossa Suomessa tekevätkin, mutta täällä on puhuttu että paneelinvaihto on kotona kestänyt 15min, onko siinä yhteydessä käytetty mittaria ja säädelty valkotasapaino huoltomenusta kuntoon?
 
Kyselin keskiviikkona Giganttin aspasta oman 65C9:ni statusta. Sanottiin, että 20.12. tulee varastoon ja 27.12. ehkä perillä, koska tosiaan ei varastossa. Ihmettelin miksi näin, koska tilasin silloin kun varastosaldoa vielä oli. Hetken odottelu ja aspan kaveri lupasi järjestää telkun lähimmästä kivijalasta. Matkahuollon seuranta näyttää telkun saapuneen heille tänään aamulla, eli varmaan alkuviikosta perillä. Jos näin käy, niin täydet pisteet Gigantin aspan hyvälle palvelulle :tup:

Nyt toivotaan että tulee hyvä yksilö. Samalla tutkailen tarjouksia Xriten kalibraattorista. Saas nähdä onko itsellä samat mielipiteet, "ei niin wow", kuin parilla aiemmalla postaajalla. Lähteiksi kun ei ole tarjota muuta kuin PS3, GTX1070 ja Netflixin UHD.

Käytättekö muuten tuota USB tallennusta / timeshiftiä? Samsung D8005:ssa en käyttänyt, koska oli vain yksi viritin ja tuntui kömpelölta digiboksin useiden jälkeen. 65C9:ssä ei ole kuin yksi viritin, joten onko tuo miten joustava käyttää? Ja oletteko menneet pelkällä 128GB USB tikulla ja miten moinen kestää jatkuvaa käyttöä, lämpenee liikaa? Eipä normi telkusta tosin juuri tallennettavaa tule.
 
Toivottavasti ei ja kyllä noita näyttää edelleen olevan saatavilla suoraa muutamasta kivijalasta. Luulisi tuon asiakaspalautuksen käyvän ilmi kertaalleen avatuista pakkauksista, koska tuskinpa pystyvät pakkauksia uutta vastaaviksi palauttamaan niin ettei sitä huomaisi. Ja kai tässä on joku service menu, mistä voi katsella ajotunnit?
 
Viimeksi muokattu:
Hieman olen kyllä pettynyt omaan C9 65”. Kuvan laadullisesti en ole irti saanut tv:stä kovin paljoa. Aikaisempi tv 42” lcd vuodelta 2014.

Asetukset technicolor ja suositusten mukaiset säädöt laitettu. Testattu nyt netflix (stranger things, lost in space). Netflixin uhd tilaus sekä korkein laatu asetuksista päällä.

Amazon Primen grand tour näytti paremmalta kuin mikään netflixin tuotoksista.

Toisaalta TV:stä löytyvät kaksi demo videota (samat mitkä pyörii kaupoissa päällä) näyttivät upeilta. Tätä kuvanlaatua kun saisi myös striimattua eri suoratoistopalveluilta olisin tyytyväinen.

Vähän oudolta kuulostaa. Grand Tour ei mielestäni edes näytä kovin erikoiselta, Lost in Space paljon enemmän. Huomasithan stranger thingsin kohdalla että ekalla kaudella ei Dolby Visionia ole vielä. Kokeile nyt vielä Altered Carbon. Jos sekään ei yhtä vanhaa 42" LCD hienommalta niin varaa aika optikolle. :D
 
Vähän oudolta kuulostaa. Grand Tour ei mielestäni edes näytä kovin erikoiselta, Lost in Space paljon enemmän. Huomasithan stranger thingsin kohdalla että ekalla kaudella ei Dolby Visionia ole vielä. Kokeile nyt vielä Altered Carbon. Jos sekään ei yhtä vanhaa 42" LCD hienommalta niin varaa aika optikolle. :D

Myös Altered Carbon ajettu ja Dolby Vision ilmoitus tulee näytön yläreunaan. Stranger Things 2 sekä 3 kaudet testattu.

Näyttää tietenkin paremmalta kuin iänikuinen LCD mutta ei niin ihmeellistä kuin jengi hypettää ja ns. ”kusee hunajaa”.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 258
Viestejä
4 506 687
Jäsenet
74 346
Uusin jäsen
jonppaasi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom