Kiitokset aikaisemmista kommenteista öljyn säilyvyyteen liittyen. En enää murehdi halvan Delvacin vanhenemista.
Perämoottoriöljyjen speksi on NMMA FC-W. Suurimmaksi eroksi vanhanaikaisiin autopuolen öljyihin (ei saastelaitteiden aiheuttamia lisäainerajoituksia) olen antanut itseni ymmärtää paremman korroosiosuojan. Tarkemmin asiaa ajateltuani, millaista sellainen öljy on, joka ei suojaa korroosiolta? Todennäköisemmin -20c lämpötilassa pätkäajossa autolla kertyy vettä öljyn joukkoon kuin perämoottorissa 20c lämpötilassa. Palotiloihin en kuitenkaan jaksa uskoa öljyä siinä määrin päätyvän, että sillä suojattaisiin esimerkiksi venttiilien seetejä.
Perämoottoriöljyjen speksi on NMMA FC-W. Suurimmaksi eroksi vanhanaikaisiin autopuolen öljyihin (ei saastelaitteiden aiheuttamia lisäainerajoituksia) olen antanut itseni ymmärtää paremman korroosiosuojan. Tarkemmin asiaa ajateltuani, millaista sellainen öljy on, joka ei suojaa korroosiolta? Todennäköisemmin -20c lämpötilassa pätkäajossa autolla kertyy vettä öljyn joukkoon kuin perämoottorissa 20c lämpötilassa. Palotiloihin en kuitenkaan jaksa uskoa öljyä siinä määrin päätyvän, että sillä suojattaisiin esimerkiksi venttiilien seetejä.