- Liittynyt
- 11.02.2019
- Viestejä
- 160
Onko se jossakin 300-400€ tuntumassa.Mikä on hyvä hinta käytetystä 1080Ti kortista?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko se jossakin 300-400€ tuntumassa.Mikä on hyvä hinta käytetystä 1080Ti kortista?
Juuri tuollaisellla ajatusketjullla päädyin ostamaan RTX 2070. Onhan se 1080Ti tehokkaampi, mutta mutta juuri niin kuin muotoilit. =)Varmaan tuolla 400€:llä menee aika hyvin, pikkutuurilla saatat saada vaikka 420€ tai kunnon munkilla jopa 450€. Se on aika +/- 2070 Superin kanssa tehojensa puolesta, tietyissä asioissa parempi tietyissä huonompi. Se mikä vaikeuttaa myymistä on se että kyseessä on jo selvästi vanhempi kortti eli niiden hajoamistodennäköisyys on suurempi, yhdistettynä siihen että niissä ei yleensä ole takuuta jäljellä. Sitten tuo ray trackingin puute, mikä ei vielä ole iso juttu mutta on kuitenkin sulka 2070S:n hattuun ja sen arvo voi nousta Cyberpunkin julkaisussa.
Eli lyhyesti sanottuna fiksumpaa ostajan kannalta maksaa muutama kymppi ylimääräistä 2070 Superista, paremmasta eliniästä, takuusta ja RT:stä, mutta veikkaan että suurin ihmisistä eivät tule ikinä ajattelemaan näin syvällisesti niin voit edelleen saada melkein yhtä paljon.
2070/2070S tms hinta ei todellakaan tule nousemaan, vaan sen arvo tulee 100% varmasti laskemaan koska 3000 sarja julkaistaan.. Sitten tuo ray trackingin puute, mikä ei vielä ole iso juttu mutta on kuitenkin sulka 2070S:n hattuun ja sen arvo voi nousta Cyberpunkin julkaisussa.
Riippuu mallista. Paremmat mallit tyyliin strix, gaming x (trio) jne menee johonkin 450€ haarukkaan. FE kortista, saatikka jostain valmistajien omista blower korteista ei kannata 400€ enempää maksaa.Mikä on hyvä hinta käytetystä 1080Ti kortista?
2070/2070S tms hinta ei todellakaan tule nousemaan, vaan sen arvo tulee 100% varmasti laskemaan koska 3000 sarja julkaistaan.
2070S hinnoissa on vieläkin ilmaa huomioiden miten vanhasta ohjaimesta on jo kyse ja sitä kalliimmissa tietysti vieläkin enemmän ilmaa,joka johtuu osittain kilpailun puutteesta.Kaikkien olemassaolevien korttien arvo tulee laskemaan kun uudet mallit tulee, näin se teknologia vaan uusiutuu. Muotoillaan tämä sitten näin päin että hyvän valuen, uudehkon teknologian 2070 Superin hinta tulee laskemaan vähemmän uusien korttien tullessa, kuin muiden samantasoisten, vanhemman teknologian korttien tai parempien korttien joissa on enemmän ilmaa hinnassa. Esimerkiksi juuri tuo 1080 Ti tulee väistämättä sukeltamaan enemmän, ja sama koskee 2080 Ti:tä joka menettää kärkipaikkansa eikä siitä ole mitään järkeä maksaa neljänumeroista summaa.
Tuolla "arvon nousulla" tarkoitin sitä että 2070 Superin teknologiasta tullaan saamaan lähitulevaisuudessa enemmän irti, toisin kuin esim. 1080 Ti. Ray tracing on ollut tähän asti lähinnä pelkkää sanahelinää ilman sen suurempaa vaikutusta, mutta syksyllä pitäisi olla tulossa pelejä jotka antavat sille tarkoituksen.
2070S hinnoissa on vieläkin ilmaa huomioiden miten vanhasta ohjaimesta on jo kyse ja sitä kalliimmissa tietysti vieläkin enemmän ilmaa,joka johtuu osittain kilpailun puutteesta.
Tulevien ohjainten RT suorituskyky saattaa olla siinäkin määrin suorituskykyisempi että ensimmäiset RTX ohjaimet jäävät jalkoihin eikä esim.mainitussa 2070/S korteissa ole riittävää RT suorituskykyä.
Varsinkin jos huhu 3060/Ti olisi RT suorituskyvyltään jopa 2080Ti nopeampi olisi totta.
Sanoisin että on tullut vain uusia hintasegmenttejä jotka mahdollistaa 1440p/4K/144Hz pelaamisenkin.Ei tuossa 2070 Superissa hirveästi sitä ilmaa ole jos vähän viitsii etsiä. Ostin omani(Gigabyte Gaming OC White) muutama viikko sitten uutena 520€:lla ja olen kyllä saanut rahoilleni vastinetta ja tulen varmasti saamaan pitkäksi aikaa. Näytönohjainten hinnat vaan yksinkertaisesti ovat nousseet vaikkei porukka sitä haluakaan hyväksyä, eli vaikka tiputusta varmasti tulee vähän kun uudet ohjaimet tulee hyllyihin, todennäköisesti uudet ohjaimet ovat sen verran kalliimpia että esim. 2070 Super ja 5700 XT säilyttävät suuren osan arvostaan ainakin suhteellisesti. Niillä kuitenkin pelaa lähes kaikkia tämänhetkisiä pelejä ultrilla ja ainakin oma 2070 Super passaa hyvin jopa 4k-pelaamiseen eli ne palvelevat vielä monta vuotta hyvin jos ei aio pelata jokaista AAA-peliä 4k-ultrilla. Tarve näille korteille ei siis ihan heti kuole, eli niiden arvo tulee kuitenkin pysymään vesirajan yläpuolella.
Jos katsoo esimerkiksi 2060:tta(ei siis edes Superia), se myy vielä yli 300€:lla vaikkei ole edes erityisen hyvä enää eikä oikein sovi edes 4k-pelaamiseen mikä yleistyy kovaa vauhtia. Ja 2060 ei missään nimessä ole mikään ääriesimerkki, mutta kuvaa hyvin miten jo pelkästä midrange-kortistakin joutuu pulittamaan paljon. Tähän se vaan on mennyt - komponenttien hinnat ovat nousseet. Minä muistan kun vielä 10 vuotta sitten 1000€:lla sai loistavan pelikoneen ja 1500€:llä täyden pommin kelvollinen näyttö ja lisälaitteet mukaanlukien, nyt sillä juuri ja juuri saa pelkän keskusyksikön.
Se nyt on väistämätön fakta että näytönohjaimet ikääntyvät yhtä kuin maito ja joka vuosi jo julkaistujen tuotteiden arvo laskee. Minä en vain ole riittävän optimistinen uskomaan että nuo 3000-sarjalaiset oikeasti mullistavat maailman ja ovat samaan aikaan kohtuuhintaisia julkaisupäivänään, eli suurta overnight-romahdusta tuskin tulee. Ja tämäkin skenaario siis sillä optimistisella oletuksella että nuo uudet kortit lunastavat lupauksensa ja tulevat hyllyyn ajallaan, mikä on jotain jonka varaan en laskisi. Siihen päälle vielä kaikki lastentaudit joiden hoitamiseen menee vähintäänkin kuukausia niin en viitsi jaksa uskoa että ihan heti vanhojen korttien hinnat romahtavat. Ja tietysti noista tulee 12-18 kuukauden jälkeen Super/Ti-versiot jotka sitten tiputtavat niiden alkuperäisten 3000-sarjalaisten arvoa. Siitä pari vuotta eteenpäin ja meillä on sama keskustelu 4000-sarjalaisista.
Tämä on ikuinen kierre jota Nvidia ja AMD systemaattisesti pitävät pystyssä, ja siksi ei kannata katsoa liian kauas tulevaan vaan etsiä tuote joka antaa hyvän suorituskyvyn muutamaksi vuodeksi ja jonka arvo ei täysin romahda uuden kortin julkaisussa jos haluaa päivittää. Tässä katsannossa 2070 Super ja 5700 XT ovat selkeästi parhaat valinnat koska ne ovat parhaan hinta-laatusuhteen high end-kortit.
Minä en ainakaan viitsi mennä mukaan siihen hypeen näistä uusista korteista jotka pikkutuurilla tulevat alkuvuodesta, vaikka ymmärrän että jotain vaikutusta niillä on. Ehkä vuoden päästä saisin uuden 2070 Superin 420€:lla tuon 520€:n sijaan, mutta tämä ei ole kyse mistään romahduksesta vaan tämä on se luonnollinen hinta jonka joutuu maksamaan jos haluaa käyttää jotakuinkin tehokkaita osia tietokoneessa - ne vanhenevat ja niiden arvo laskee.
Tänään vaihdoin viimein tahnat (vuoden ollut tämä kortti) ja laitoin MX4 tilalle. Lämmöt laski 87c stock >69c oc +120 core ja +350 muisti ja nyt menee 2050mhz ku vettä vaa
Kyseessä 1080ti gaming x trio
Mulla menee nyt vedellä 2050Mhz kuin vettä vaan.
Krakenin g12 + x62. Max lämmöt 51c rääkätessä.
Firestrike extreme 30354pts ,timespy 10512 ja shadow of tomb raider 2560x1440 max + TAA on 89fps average.
Voi kauhia ,läppärillä jouluna. Eihän siin kinkkukaan lohrutaItellä oli tossa sama combo keväästä asti käytössä ja ei kyllä valittamista! Melkein harmittaa että menin myymään ja nyt kun 30-sarjankin saatavuus nolla niin joutuu läppärillä vetää varmaan jouluun asti...... Perkele.
Tuli myös vaihdettua tahnat tuossa ensimmäistä kertaa, Asus ROG Strix 1080Ti OC. Pisti silmään, kun idle-lämmöt alkoi hiipimään lähemmäs 50C lukemia...Tahnaksi valkkasin sitä mitä löytyi eli Noctuan NT-H1.
Vaihdon jälkeen idlessä 35-37C ja rasituksessa ei saa oikein millään nousemaan 68C yli.
Aivan mieletön ero! Alkuperäisillä tahnoilla ei noin alas päässyt uutenakaan.
Siitä asti kun tän viestin luin, oon ollut koko ajan "tässä joku päivä" suorittamassa itekkin tuota tahnan vaihtoa samalle kortille. Tänään sain aikaiseksi. Ihan yhtä korkeella ei ollut itellä stockina lämmöt, mutta tuonne <68C jäi nyt kellotettuna itelläkin lämmöt tuon operaation jälkeen. Hyvä, että tuli tehtyä.Tänään vaihdoin viimein tahnat (vuoden ollut tämä kortti) ja laitoin MX4 tilalle. Lämmöt laski 87c stock >69c oc +120 core ja +350 muisti ja nyt menee 2050mhz ku vettä vaa
Kyseessä 1080ti gaming x trio
Vaihdoin eilen tahnat omaan 1080 Ti Aorus Xtremeen, enkä vaihtanut tyynyjä. Tyynyjä ei tartte vaihtaa kunhan ovat ehjät, eivät murene, eivätkä ole täynnä kiinniliimantunutta pölyä tai muuta paskaa. Ainoastaan seitsemän ruuvia piti irroittaa. Vaikeampi osuus oli saada flektien ja rgb-valojen kaapelit irti ja takaisin.Jos avaan mun 1080ti FE:n, niin tarvinko jotain lämpötyynyjä vaihtaa? Vai mitä siinä tahnan vaihdossa pitää ottaa huomioon?
Onko muut huomanneet, että Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-G kortin vakio tuuletinprofiili olisi liian loiva eikä jostain syystä herää riittävästi kuormassa.
GPU intensiivissä peleissä lämmöt lähentelevät 80 astetta vakioprofiililla, mutta korvakuulolla tuulettimet eivät missään vaiheessa pyörisi kovempaa kuin 30%. Afterburnerilla manuaalisesti asetettuna 50% lämmöt pysyy alle 60 asteen.
Tahnat vaihdettu Kryonauttiin ja kontakti kunnossa.
Ajattelin, että onko näissä dual bios joista toinen cool&quiet ja toinen performance, mutta eihän pcb:ltä löytynyt dippiäkään.
Onko muut huomanneet, että Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-G kortin vakio tuuletinprofiili olisi liian loiva eikä jostain syystä herää riittävästi kuormassa.
GPU intensiivissä peleissä lämmöt lähentelevät 80 astetta vakioprofiililla, mutta korvakuulolla tuulettimet eivät missään vaiheessa pyörisi kovempaa kuin 30%. Afterburnerilla manuaalisesti asetettuna 50% lämmöt pysyy alle 60 asteen.
Tahnat vaihdettu Kryonauttiin ja kontakti kunnossa.
Ajattelin, että onko näissä dual bios joista toinen cool&quiet ja toinen performance, mutta eihän pcb:ltä löytynyt dippiäkään.
Jovain, perusmalli ei "OC". Täytyypä tutkia mikä bios tässä kortissa sisällä, sinällään tuntuu oudolta että tuo vakioprofiili on noinkin onneton. Tunnin COD:MW session jälkeen näytti 77-79 lämpöjä, jäähdytysrivasto oli lähes näppejä polttavan kuuma ja silti tuulettimet pyörivät huomattavan hitaasti. Tästä kun asetti manuaalisesti nopeuden 50 prosenttiin, niin tuulettimet selkeästi spinnasivat ylös ja lämpötila tippui lähes parikymmentä astetta...Noihin taitaa olla olemassa 2 eri biosta joista toinen on "quiet", pitää ihan flashaamalla vaihtaa. Mutta ei ole noista näkynyt mitään juttua aikoihin.
Mutta itse olen lähinnä käyttänyt 32% lukittuna tuulettimia etteivät vaan kiihdyttelisi yli. Omani on OC mallinen, tuo sinun näyttäisi olevan ilman OC lisää.
Aika hyvin menee msiiki. Mietin että oisko tohon striksin oc vähän parempi biossi millä saatas powerlimiä hiukan ylös. Voishan sen LN biossinki laittaa mutta jänöt silti maltillisena ajelee.Hyvinhän tuo näkyy kulkevan, varsinkin muistit. Mulla MSI:n gaming X aika samoissa GPU:n osalta, oisinko 2175MHz kelloilla ajellut penkkejä aikoinaan, viimeiset liki 4 vuotta läsöttänyt 2060MHz ja 1.012v. Huonokulkuisille muisteille konservatiivinen +450MHz (5953MHz), en muista paljonko kesti laittaa pierua penkkipeleissä, oisko ollu jossain +700-800 tienoilla kun alkoi virheenkorjaus rankaista pisteitä. Vesijäähyllä.
Parisen vuotta sitten tuli XOC Biosilla ajeltua omaa FE korttia. Kortti jäähtyy vedellä, joten lämmöt pyöri siinä 40 asteen paikkeilla testeissä. Maksimi, eli 1,200 V jännitteellä kulki "vain" 2177 MHz, eli ei mikään paras kortti kulkujen puolesta. Muistit sentään kellottui suhteessa paremmin. Tehonkulutus oli hauskaa katseltavaa, kun piikit kävi reulusti yli 500 W.Tuli tossa evga ftw3 kingpin fixed biosia kokeiltua 358w powerlimillä ja muuten ihan ok vaikutti mutta fancurvi sekoili siksakkia sekä virransyöttö ei ollut tasaista. Penkeissä samoilla asetuksilla mitä vakio biosilla pojoja lähti kans roimasti. Ei siis ihan kunnolla yhteen käypänen ollut. No laitoin OCX LN biosin suoraan ja eipä tuotq voi kun kehua vaikka ei saisi.. Tuntuu että kortti on nyt oikeasti elossa ilman mitään rajoja. Kumminkin monitoroin core ja vrm lämpöjä joka olosuhteessa ja max piikit wateissa ollu 378w timespy extremessä. Että en pidä mahottomana ajella ilmalla tätä LN biosia kuhan paikat pytyy viileänä! +Vramejaki pääsee ajelemaan yli +1000 nyt. Let see let see..
Eikö se ajuri rajota nuo 2,2ghz maximiin vissiin. Joo itellä ei ole tarkotus vetää tätä voltit tapissa vaan halutti tosta powerlimistä ja turhista trotlotuksista eroon. 1.1v tulee olemaan max voltit ja siihen hiissataan core, menee minkä menee sitte. Tossa pikku vertaus kun lisäsin pari corsua puhaltamaan backplatea vasten ja samalla tuli seurattua vrm lämpöjä että mitä ne nyt 3h toomraideri kärryytyksessä näyttää maltillisillä kelloilla. Fanit 0%, gpu fanin mukana 67% ja 100%. Ihan ok tuloksia.Parisen vuotta sitten tuli XOC Biosilla ajeltua omaa FE korttia. Kortti jäähtyy vedellä, joten lämmöt pyöri siinä 40 asteen paikkeilla testeissä. Maksimi, eli 1,200 V jännitteellä kulki "vain" 2177 MHz, eli ei mikään paras kortti kulkujen puolesta. Muistit sentään kellottui suhteessa paremmin. Tehonkulutus oli hauskaa katseltavaa, kun piikit kävi reulusti yli 500 W.
Ei ole juuri tätä testiä tullu ajeltua. Aja superposition ja laita kuva tänne niin ihmetellään.
Missäs tuon MSI Gaming X lämmöt ja fan rpm pitäisi suunnilleen mennä uusilla tahnoilla vakiona (1923mhz 1.025-1.05v)Mulla 77C ja 1800rpm max 15min furmark. Tästä revikoitten perusteella ristiriitaista tietoa.
Pitäisköhän sitä tahnoja vaihella vai saako tuota 2000mhz hiljaisella max~1500rpm kuitenkaan ilmalla? Nyt siis alivoltitettuna 1900mhz 0.95v ja on kyllä näin ihan hiljainen (1400rpm maksimit).
Lämpöjä on ainakin liikaa. 78c core. Hotspot varmaan 100c jo. Paranna ilmankiertoa, fan curve agressiivisemmaksi ja tahnat vaihtoon. Tulee +100 pistettä lisää kun ei kortti throtlaa. Jos vakio kellot niin puota core voltit 1.025v ja 2000mhz.
Säädä curvella jännitteet kohilleen.Tahnat vaihdettu mutta pistänpä vielä huomenna varulta uusiksi kun tulee lankku vaihdettua ja tilasin tahnaakin samalla. Kuten näet niin ei ole vakiot vaan +100 corella ja jännitteiden lasku ei ole mahdollista.
katso liitettä 567524
Voisin toki tuon edessä olevan 140mm ropellin korvata kahdella 120mm:llä. Define Mini C kyseessä joten mitään erikoista ei ole mahdollista saada aikaan ilmankierron suhteen ja kattoluukkua en avaa.
Niin miksi ei voi laskea? Asetuksista voltage control täbit päälle, third party mode päälle ja CTRL+F. Eikun käyriä säätämään! Suotittelen asettamaan tuulettimet manuaalisesti.Tahnat vaihdettu mutta pistänpä vielä huomenna varulta uusiksi kun tulee lankku vaihdettua ja tilasin tahnaakin samalla. Kuten näet niin ei ole vakiot vaan +100 corella ja jännitteiden lasku ei ole mahdollista.
katso liitettä 567524
Voisin toki tuon edessä olevan 140mm ropellin korvata kahdella 120mm:llä. Define Mini C kyseessä joten mitään erikoista ei ole mahdollista saada aikaan ilmankierron suhteen ja kattoluukkua en avaa.
Lyhyesti. Meet sen pallukan kohdalle missä 1.025v ja nosta se nuolinäppäimillä 2000mhz ja paina APPLY. Fan curve manuaalisesti ja muisteille +500-800mhz. Laita uus superi tulos sitte tänne. EDIT. Aseta se core slider takssin 0 kun säädät tolla curvella ja voltti slideri laita tappiin.
No sen sanon vaan että core kellotuksista ei nuilla lämmöillä ole mitään hyötyä, päin vastoin.Kokeilen ekana vakio tuuletinprofiililla koska mielummin tingin hieman suorituskyvystä, pönttö tuossa pöydällä vieressä niin hiljaisuus > pari lisäpistettä/framea.
Joo, lataa kans hwinfo64 beta. Näät sen hotspotin paljon todellinen lömpö siellä coressa on ja sitä pyri kontrolloimaan.6150pts ja suurimman osan ajasta boostaili 1987MHz, kokeiltava huomenna uusiksi kun vielä kertaalleen pistän tahnat uusiksi, lämmöt edelleen max 78c. Pientä piirtovirhettä näytti +700 muisteilla joten hieman tuosta pudoteltava.
Bindaa afterilla muutaman profiilin sitten vaikka numpad numeroihin. Esim itellä oli alt-+1,2,3. 1 profiili 2,1ghz@1.125v(locked) +900mem, 2 prof 2ghz@1.025v(locked) +300mem ja 3 prof Default. Kätevää. Tuo kellojen lukottaminen tasaa frametimet ja muutenkin jos pelissä esim tulee videokohtauksia niin joissain tapauksissa core clokit tipahtaa ja video pyörii tosi jökkimällä. Tällä kikalla kaikki pelaa sulavasti kokoajan.Niin ja jos jätät ton curve editorin auki, niin näät mihkä kelloille/ jänöille se kortti nostaa rasituksessa. Eli jos on toinen näyttö niin raahaa toi sinne testin ajaks.
Missäs tuon MSI Gaming X lämmöt ja fan rpm pitäisi suunnilleen mennä uusilla tahnoilla vakiona (1923mhz 1.025-1.05v)Mulla 77C ja 1800rpm max 15min furmark. Tästä revikoitten perusteella ristiriitaista tietoa.
Henkimaalima juttuja ihanTuossa kun AMD F5-kilpailua odottelin, ylikellottelin nykyistä 1080 tiitistä Afterburnilla. Haeskelin rajoja, mutta sitten tapahtui jotain ihmeellistä: näyttiksen flektit ei enää tottele, ajelee vakiona 25% nopeutta. Ja GPU käy rasituksessa 90'C ja lämpöthrottlaa. Korvakuulolla flektien humina kasvaa lievästi, mutta se saattaa olla CPU:n flektit.
Afterburnerin flektiasetuksilla ei tunnu olevan mitään vaikutusta (auto/manual ja user defined). Ja koko koneen reboot ei vaikuta mitään. Onko tuttua?
EDIT: kas kummaa, jos powerlimit on max, tuulettimet ei käy. Problem solved.
Eli ensimmäinen tahnojen vaihto ikinä tähän korttiin. Sama 15min furmark ajo samoilla asetuksilla ja max lämpö 71C ja max rpm 1550. Eli kannatti vaihtaa, nyt voi alivoltitella tuon 2000mhz.
Ota kone kylelleen ja mitota leegoista nätti tuki näyttikselle. Jos et halua kunnollista tehdä. Sen verran että se vaakassa on nätisti vaan iholla niin pystyyn kun nostat niin tukee korttia suoraan.jaahas lämmöt jysähti takaisin siihen missä ne olikin ennen tahnojen vaihtoa viikko operaation jälkeen ehkä tuo kortti on taipunut ajan saatossa hieman vinoon ja ei ota kunnon kontaktia tai sitten taikavoimat yllättivät taas. Hieman vinossa siis tuossa roikkuu, muttei paljoa..
Ota kone kylelleen ja mitota leegoista nätti tuki näyttikselle. Jos et halua kunnollista tehdä. Sen verran että se vaakassa on nätisti vaan iholla niin pystyyn kun nostat niin tukee korttia suoraan.