Tässä kannattaa muuten käyttää SLI:ssä DX12, antaa 100% skaalauksen silloin. Pisti hiukan hymyilyttämään kun huomasin että tuolloin pystyy 4K:lla käyttämään antialiasointina 2xSSA asetukset tapissa ja 60fps.
Tulipa testattua tämäkin, todellakin dx12 100% skaalaus. 3440x1440 4X SSA pyörii yli 60fps geothermal valleyssa juoksentelussa ainakin.
Edit: korjattua listaa, testasin myös Dishonored 2 uudestaan, ilman TXAA:ta skaalautuu hyvin 60-80% ja on itseasiassa myös cpu-limited.
Skaalautuvuus karkeasti edellisissä peleissä huonoimmasta parhaimpaan, perustuen Afterburnerin GPU1&2 usage seurantaan:
- Doom Vulkan - ei toimi, ei tosin tarvitsekaan
- Fallout 4 - loistava/hyödytön (80-100%), mutta ei hyötyä koska yli 60fps hajottaa pelin
- Ghost Recon Wildlands - heikko (15-20%)
- GTA5 - heikko (20-40%)
- Dying Light - hyvä (50-80%)
- Dishonored 2 - hyvä (60-80%) (TXAA:lla surkea -10%)
- For Honor - hyvä (60-80%)
- Far Cry 4 -loistava (50-90%)
- Tomb Raider - loistava (60-90%)
- Witcher 3 - loistava (80-100%)
- Deus Ex mankind divided(DX11) - loistava (95-100%)
- Rise of Tomb Raider(DX12) - loistava (100%)
Kaikki muut cpu rajoitteisia, lukuunottamatta: Ghost Recon, Witcher 3 ja Deus Ex.
Hyvin skaalautuvissa(max 80-100%) suuri heitto min/max prosentissa johtuu useimmin cpu limitistä.
Esim Rise of Tomb Raiderissa käyttämällä 4xSSAA:ta on mahdollista saada skaalatuvuus pysymään 100%:ssa, mutta SMAA:lla heiluu väliä 20-60% prossun ottaessa vastaan. Itse en huomaa noiden välillä niin suurta eroa, että kannattaisi käyttää 4xSSAA mieluummin, kuin SMAA. Ajan ennemmin cpu-limittiä vasten korkeammilla FPS:llä.