NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilfa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole enää saatavilla tuo gaming x, paljonkohan noita on "myyty" tuolla alehinnalla... :D
 
Löytyykö armorista backplate?
Mulla oli edellinen kortti tollanen MSI 1080 amor ja siinä ei ollut backplatea ja jotenkin se oli pienempi kuin edelliset mun sitä edelliset GTX980 Gaming:it.
Mutta oli se ihan hiljainen ehkä lämmöt vähän korkeammat kuin noissa Gaming malleissa. Joku aiheeseen paremmin paneutunut voisi valaista lisää noita eroja.
Ulkoisesti ja parempi fiilis itsellä noista Gaming malleista. Se on jotenkin tuhdimpi ja jämäkämpi kortti kaikin puolin.
 
Mulla oli edellinen kortti tollanen MSI 1080 amor ja siinä ei ollut backplatea ja jotenkin se oli pienempi kuin edelliset mun sitä edelliset GTX980 Gaming:it.
Mutta oli se ihan hiljainen ehkä lämmöt vähän korkeammat kuin noissa Gaming malleissa. Joku aiheeseen paremmin paneutunut voisi valaista lisää noita eroja.
Ulkoisesti ja parempi fiilis itsellä noista Gaming malleista. Se on jotenkin tuhdimpi ja jämäkämpi kortti kaikin puolin.


No se no tuhdimpi ja jämäkämpi se Gaming malli. Armor on 'riisuttu' malli; referenssi PCB, ei niin hyvä jäähy, pienempi jäähysiili, ei yhtä hyvää vrm-jäähdytystä ym. Silti parannus FE-mallista, jäähy on hiljaisempi ja pitää kortin viileämpänä. Mutta ei suunnattu kellotteluun.

Gaming malli on 680 ajoista lähtien ollut suunnattu vähän enemmän kellotukseen; custom-pcb omalla suunnittelulla, paranneltu vrm, perusmalleja parempi jäähdytys + vrm-jäähdytys.

Lightning on sitten se "hc-kellottajalle" suunnattu MSI:n malli, joka on pari piirua järeämpi versio gamingistä.

Sitten näiden lisäksi valikoimaan tuli noi seahawkit; AIO ja EK-waterblocks.


Ja muihin asioihin:

Nyt on alkanu hintakilpailu myös suomessa, ainakin vähän. Hinta.fi:n mukaan Asus Strixien hinta tippunut jo 939:een euroon :D

ASUS ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING 11GB GDDR5X DV.. 937€ | Hinta.fi

Vielä kun vähän nytkyy alaspäin niin ainakin strixien osalta on 'saavutettu' mun silmissä hyväksyttävä "suomilisä" saksaan verrattuna, ja voi jo ostella kotimaasta. Saksassahan kortti kulkee 869e hintalapulla, ja tähän ~parikymppiä päälle posteja sekä muita kuluja niin ollaan n. 900e hinnassa toimituksella suomeen. Parikymppiä vielä pois suomi-hinnasta, niin hinta näyttäis ihan hyväksyttävältä.

ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti OC Preisvergleich | Geizhals Deutschland
 
Lauantain kunniaksi esitän puupää-statuksen omaavan kysymyksen;

Uskaltaako vesiblokillista korttia käyttää ei-pelaamiseen ilman että kytkee looppiin? Nettiselaus, videontoisto, musiikin kuuntelu tuskin näyttistä kuormittaa lainkaan. Sama kuin idlessä tuuletttimet pysäytettynä.

Jos tulee tuo Seahawk EK saannille eikä kerkee nestelooppia tuunaamaan kohdilleen niin sais koneen muuten käyttöön.
 
Harmi ku ite en raaskinut pistää ostoskoriin sitä MSI:n 1080 Ti Gaming X:ää joka maksoi 760e Mindfactorystä. Nyt näköjään poistunut kokonaan valikoimista.
 
Lauantain kunniaksi esitän puupää-statuksen omaavan kysymyksen;

Uskaltaako vesiblokillista korttia käyttää ei-pelaamiseen ilman että kytkee looppiin? Nettiselaus, videontoisto, musiikin kuuntelu tuskin näyttistä kuormittaa lainkaan. Sama kuin idlessä tuuletttimet pysäytettynä.

Jos tulee tuo Seahawk EK saannille eikä kerkee nestelooppia tuunaamaan kohdilleen niin sais koneen muuten käyttöön.

Itse en kyllä uskaltais käyttää.

Tommoset isot ilmajäähyt toimii passiivisena koska siinä on se coolerin rivasto joka jäähdyttelee, eli jäähdyttävää pinta-alaa on todella paljon. Tämän lisäksi kotelossa on aina pieni ilmavirta, joten se rivasto jäähdyttelee sen voimin ihan menestyksekkäästi idlessä.

Sulla on jäähdytyspinta-alaa siinä blokissa varmaan sata kertaa vähemmän mitä tommosen strixin tai twinfrozerin kanssa. Joten.. niin. Ei. Älä tee sitä. Pääset io-techin vuosikirjoihin, niinkuin murossa se kaveri joka leikkasi gigabyten-coolerista heat-pipen päät poikki että sai kortin mahtumaan koteloon.
 
Lauantain kunniaksi esitän puupää-statuksen omaavan kysymyksen;

Uskaltaako vesiblokillista korttia käyttää ei-pelaamiseen ilman että kytkee looppiin? Nettiselaus, videontoisto, musiikin kuuntelu tuskin näyttistä kuormittaa lainkaan. Sama kuin idlessä tuuletttimet pysäytettynä.

Jos tulee tuo Seahawk EK saannille eikä kerkee nestelooppia tuunaamaan kohdilleen niin sais koneen muuten käyttöön.

Ei.
 
Siilit tosiaan puuttuu, eli lämpiää jokatapauksessa liikaa.
Ei mielellään vuosikirjaan joten looppi kuntoon samalla :joy:

Arkkupakastimeen jos sais kasattua koko koneen ja pysymään "kuivana" vielä niissä olosuhteissa niin vois ottaa samalla pingviini tuutin siitä emon vierestä kun tuuppaa ohjaimen kiinni millä pelaa Zelda emulaattoria.
 
Siilit tosiaan puuttuu, eli lämpiää jokatapauksessa liikaa.
Ei mielellään vuosikirjaan joten looppi kuntoon samalla :joy:

Arkkupakastimeen jos sais kasattua koko koneen ja pysymään "kuivana" vielä niissä olosuhteissa niin vois ottaa samalla pingviini tuutin siitä emon vierestä kun tuuppaa ohjaimen kiinni millä pelaa Zelda emulaattoria.

No, jos liittimet löytyy ja letkua, niin itse olen kyllä esim 980 ti- korttia ajellut fullblokilla pelkällä kraanavesikierrolla testimielessä. Ja kyllä itse testaan kortin aina ennen looppiin asentamista ilman mitään hetken.
 
Harmi ku ite en raaskinut pistää ostoskoriin sitä MSI:n 1080 Ti Gaming X:ää joka maksoi 760e Mindfactorystä. Nyt näköjään poistunut kokonaan valikoimista.
Aivan varmasti se ilmestyy vielä takaisin. Armor Aero maksaa n. 735€, joten... :) Antaa varastosaldojen täyttyä, niin eiköhän ne hinnatkin tasaannu jossain vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Aerot taitaa olla kaikista halvimpia mahdollisia, ja refujakin huonompia, joten en ehkä niitä ostais.
 
Jos vesille meinaa laittaa (kuten kuuluu koska prossulle kierto jo valmiina) niin onko vielä tietoja tullut tuosta MSI Sea Hawk EK että minkälainen vehje lienee, hyvä vaihtoehto?

Oletan että hyvät kellotusmahikset ja jotain ylikelloja jo valmiina?
 
Jos vesille meinaa laittaa (kuten kuuluu koska prossulle kierto jo valmiina) niin onko vielä tietoja tullut tuosta MSI Sea Hawk EK että minkälainen vehje lienee, hyvä vaihtoehto?

Oletan että hyvät kellotusmahikset ja jotain ylikelloja jo valmiina?

Voisi nyt olettaa ettei sitä ole sentään niin pahasti voitu paskoa, ettei menisi siihen 2ghz rajapyykkiin. Valmiista kelloista ei ole tietoa.
Sinällään mielenkiintoinen yksityiskohta on 1x8pin ja 1x6pin lisävirtaliitännät joten lienee referenssi pcb kyseessä. Tämä tuskin on kuitenkaan oikeasti mikään ongelma.
 
Voisi nyt olettaa ettei sitä ole sentään niin pahasti voitu paskoa, ettei menisi siihen 2ghz rajapyykkiin. Valmiista kelloista ei ole tietoa.
Sinällään mielenkiintoinen yksityiskohta on 1x8pin ja 1x6pin lisävirtaliitännät joten lienee referenssi pcb kyseessä. Tämä tuskin on kuitenkaan oikeasti mikään ongelma.

Mistäs kuvasta näet että siinä olisi nuo lisävirtaliitännät(eli onkos siitä tullut tarkempia kuvia vielä)? Ainakaan siinä promo kuvassa missä oli ne kaikki msin versiot ei ole kyseessä refu pcb, kun puuttuu tuo quadron 8 pinninen tyhjä paikka perseestä.
 
Mistäs kuvasta näet että siinä olisi nuo lisävirtaliitännät(eli onkos siitä tullut tarkempia kuvia vielä)? Ainakaan siinä promo kuvassa missä oli ne kaikki msin versiot ei ole kyseessä refu pcb, kun puuttuu tuo quadron 8 pinninen tyhjä paikka perseestä.
Spolerissa olevaa kuvaa katsoin. Tosiaan nyt, kun sanoit niin eihän tuossa tosiaan ole sitä quadron liitintä.
Jotenkin vaan hämäsi, kun esim. gamingissä on taas 2x8pin liittimet.
Olisin luullut ettei PCB:stä ole yhden valmistajan järkeä kovin montaa varianttia tehdä.


GX33NMS_161504_800x800.jpg
 
Näkee pikseleistä ettei kuva ole aito. Ti kirjoitus vähän nopeesti sutastu. Samaa kuvaa nimittäin itsekin katsoin viimeviikolla kun oli overclockersiin lisätty.
 
Eli oletetan että tulee olemaan järeä versio, eikö nuo valmisblokilliset ole yleensä olleet sieltä kellotelluimmasta päästä? Ei ole ennen ollut kierrossa näyttistä niin ei ole tullut seurattua niitä.
 
Eli oletetan että tulee olemaan järeä versio, eikö nuo valmisblokilliset ole yleensä olleet sieltä kellotelluimmasta päästä? Ei ole ennen ollut kierrossa näyttistä niin ei ole tullut seurattua niitä.

Varmempi oletus on että se on refu 1080Ti jossa vain juntattu EK:n blokki valmiiksi päälle.

Jos siinä on vaikka 50eur ero, niin ostaisin Zotacin refun (tai EVGA) ja asentaisin itse. Saa haluamansa tahnat ja varmasti kunnollisen asennuksen. Joskus takavuosina kun ostin 780Ti uutena, Zotac, niin se 5v takuu ja ns. manuaalissa luki että jäähynvaihto ei evää takuuta.

Joku Zotacin tuotteita omistava voisi vaikka lukaista iltapuhteena läpi sen manuskansa, että onko siellä mainintaa enää.
 
Näkee pikseleistä ettei kuva ole aito. Ti kirjoitus vähän nopeesti sutastu. Samaa kuvaa nimittäin itsekin katsoin viimeviikolla kun oli overclockersiin lisätty.

Jooh, selvästi lukee paketin kyljessä että gtx 1080. Toi promo kuvahan on siis tämä:
GTX-1080-Ti-20170233-1.png

Ei noi konkatkaan ihan yhteen mene kyllä gamingin kanssa, mutta lähempänä tuo layoutti näyttäisi sitä olevan:
64f0f43524e3.jpg

EDIT: Videocarzilla näyttäis olevan jotain uutta tietoa tuosta armorista. Eli näyttäisi käyttävän gaming X:n pcb:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Varmempi oletus on että se on refu 1080Ti jossa vain juntattu EK:n blokki valmiiksi päälle.

Jos siinä on vaikka 50eur ero, niin ostaisin Zotacin refun (tai EVGA) ja asentaisin itse. Saa haluamansa tahnat ja varmasti kunnollisen asennuksen. Joskus takavuosina kun ostin 780Ti uutena, Zotac, niin se 5v takuu ja ns. manuaalissa luki että jäähynvaihto ei evää takuuta.

Joku Zotacin tuotteita omistava voisi vaikka lukaista iltapuhteena läpi sen manuskansa, että onko siellä mainintaa enää.

Ai se meneekin niinpäin, oletin että vesijäähyllisissä olisi jäähdytyksen takia panostettu kellotettavuuteen. No pitääkin katella mitä vaihtoehtoja tulee olemaan kun tuo selkenee.
 
Jooh, selvästi lukee paketin kyljessä että gtx 1080. Toi promo kuvahan on siis tämä:
GTX-1080-Ti-20170233-1.png

Ei noi konkatkaan ihan yhteen mene kyllä gamingin kanssa, mutta lähempänä tuo layoutti näyttäisi sitä olevan:
64f0f43524e3.jpg

EDIT: Videocarzilla näyttäis olevan jotain uutta tietoa tuosta armorista. Eli näyttäisi käyttävän gaming X:n pcb:tä.

Mitäs maininnanarvoista tuossa PCB politiikassa on, sama homma nykyisten Pascalien kohdalla... Ts. edes tarvitse etsiä tietoa, kun valmistajat ovat niin laiskoja. :D

Toki jos ei ollut tuttu seikka jo entuudestaan, että vain jäähy+backplate eroa.

Ai se meneekin niinpäin, oletin että vesijäähyllisissä olisi jäähdytyksen takia panostettu kellotettavuuteen. No pitääkin katella mitä vaihtoehtoja tulee olemaan kun tuo selkenee.

Usein noissa valmiiksi blokillisissa on myös asennuksen (erikoisuuslisä) hinta sellaista 150-200eur. Eli roimasti halvemmaksi tulee haalia palikat erikseen.





Tuota hinnoittelua kun katsoo Geizhalsin kautta, niin sellaisen 2kk ja kaupan 690eur perusmalleja. Eli laitetaampa ostoon kesäkuun alussa. :kippis: Kyllä ton aikaa vielä tällä 1080 heikkisellä pärjää, etenkin kun asennettuna vain Diablo 3 + CS. :cigar:
 
Viimeksi muokattu:
Eli ei ole kovin suurta teholisää luvassa vesijäähdytyksellä vaikka tulisikin custom bios mahdollisuus.

Eipä nuo pienemmätkään pascalit ole vesijäähyllä ja custombiosilla oleellisesti mitään saaneet. Ainoa ehkä että max kellot ovat vakaampia. Funtin tämän takia sitä ns shunttimodia noihin Titaneihin.
 
Asus ilmoitteli, että olivatkin jo saaneet viime viikolla postiin ja pitäisi kuriirin tuoda tänään paketin perille :geek:
Kun saat kortin tulille niin otappas heti ensialkuun IR-mittari käteen ja tutki virransyötön lämpöjä rasituksessa, kun tuo virransyöttöä jäähdyttävä rauta on sen verran heppoisen näköinen, niin olisi kiva tietää kuinka lämpöisenä se käy.:kahvi:

Jos tukirahastossa on ylimääräistä, niin FLIR-kamera ois mukava lisä artikkeleihin, esim. tuolla FLIR Onella pääsisi halvalla hyvin alkuun:
https://www.amazon.com/FLIR-ONE-Thermal-Imager-iOS/dp/B00W5PRY52?th=1
 
Eipä nuo pienemmätkään pascalit ole vesijäähyllä ja custombiosilla oleellisesti mitään saaneet. Ainoa ehkä että max kellot ovat vakaampia. Funtin tämän takia sitä ns shunttimodia noihin Titaneihin.

Njoo, shunttimodi kyllä evää varmasti takuun. Toisekseen joudut kolvaushommiin. Tavanomainen oikosulku esim. nestemetallilla ei välttämättä toimi enää näilla, ellet saa ohmeja sopivaksi sillä. Pascaleissa on alaraja arvot noille, eli jos net shuntit on oikosessa gpun kellot jää suoja kelloille(=135MHz).

Ohjeet refu gtx1080tille(pascali titan samalla pcb:llä)
xDevs.com | Extreme OC modifications for EVGA GeForce GTX 1080Ti FE
Uncorking GTX 1080 Ti - larger Pascal. - kingpincooling.com
 
Njoo, shunttimodi kyllä evää varmasti takuun. Toisekseen joudut kolvaushommiin. Tavanomainen oikosulku esim. nestemetallilla ei välttämättä toimi enää näilla, ellet saa ohmeja sopivaksi sillä. Pascaleissa on alaraja arvot noille, eli jos net shuntit on oikosessa gpun kellot jää suoja kelloille(=135MHz).

Ohjeet refu gtx1080tille(pascali titan samalla pcb:llä)
xDevs.com | Extreme OC modifications for EVGA GeForce GTX 1080Ti FE
Uncorking GTX 1080 Ti - larger Pascal. - kingpincooling.com
Pitäisi toimia edelleen nestemetallin.
 
Niin noh, kokeiliko tuo että se tosiaan toimi? Noista aikasimmista TiNin ohjeista lainattua:

You can find current shunts which are marked *RS1, RS2, RS3* on PCB with black resistive element in center and often with R002 or R005 or 2M0/5M0 mark on top. Sometimes there are no marks, but look is always very similar, like a large rectangular flat part with two or four wide metal terminals. Usually these shunts are located very close to input power connectors before the main VRM circuitry. If we manage to reduce voltage signal (which is in linear dependance from current) from these shunts, then reported power limit will be reduced as well. Don't do anything with these shunts, just understand what they are for. Common "modifications" like applying liquid metal paste or using pencil are bad idea, as they do not provide reliable and static resistance change. Pascal cards have also protection against under-reporting, meaning that GPU will be stuck in low power state if reported power is zero or around that.

Eli eiköhän se mene näin; tuo oikosulku temppu voi toimia, jos saat ohmit kohilleen. Mutta mitenkään varma toiminen modi se ei ole. Ohmit liian alas ja ollaan suojakelloilla.
 
En varmaan 24x7 koneeseen noita shuntteja laittaisi nestemetallilla. Ainakaan jos sattuu joskus koppaa hieman kääntelemään. :D

"Warning: If you use an open bench setup that has the GPUs oriented vertically then this mod will not work for you. The CLU will run down off the resistor and get onto other parts of the card which will cause the GPU to most likely die. Normal towers will work fine as they keep the GPUs sitting horizontally."

Lähde: Tutorial: Power Target limit hardware mod (Shunt mod) for Titan X and many other Nvidia GPUs
 
Kun saat kortin tulille niin otappas heti ensialkuun IR-mittari käteen ja tutki virransyötön lämpöjä rasituksessa, kun tuo virransyöttöä jäähdyttävä rauta on sen verran heppoisen näköinen, niin olisi kiva tietää kuinka lämpöisenä se käy.:kahvi:

Jos tukirahastossa on ylimääräistä, niin FLIR-kamera ois mukava lisä artikkeleihin, esim. tuolla FLIR Onella pääsisi halvalla hyvin alkuun:
https://www.amazon.com/FLIR-ONE-Thermal-Imager-iOS/dp/B00W5PRY52?th=1

Kiitti vinkistä, itseasiassa onkin jo pitänyt tämä tilata aiemmin mutta laitoin nyt tulemaan :kippis:
 
No niin. Nyt tuli maksunvahvistusviesti mindfactorysta, MSI 1080 Ti Gaming X kortista... Vielä pitäs vaan ainaki 3 viikkoa jaksaa ootella. :btooth:
 
Kun saat kortin tulille niin otappas heti ensialkuun IR-mittari käteen ja tutki virransyötön lämpöjä rasituksessa, kun tuo virransyöttöä jäähdyttävä rauta on sen verran heppoisen näköinen, niin olisi kiva tietää kuinka lämpöisenä se käy.:kahvi:

Jos tukirahastossa on ylimääräistä, niin FLIR-kamera ois mukava lisä artikkeleihin, esim. tuolla FLIR Onella pääsisi halvalla hyvin alkuun:
https://www.amazon.com/FLIR-ONE-Thermal-Imager-iOS/dp/B00W5PRY52?th=1

Linkissä kitgurun havainnot virransyötön lämmöistä:

ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti OC (O11G) 11GB Review | KitGuru - Part 16

Mindfactoryn maksuvahvistusviesti tuli tännekin päin :cigar2:
 
Kun saat kortin tulille niin otappas heti ensialkuun IR-mittari käteen ja tutki virransyötön lämpöjä rasituksessa, kun tuo virransyöttöä jäähdyttävä rauta on sen verran heppoisen näköinen, niin olisi kiva tietää kuinka lämpöisenä se käy.:kahvi:

Jos tukirahastossa on ylimääräistä, niin FLIR-kamera ois mukava lisä artikkeleihin, esim. tuolla FLIR Onella pääsisi halvalla hyvin alkuun:
https://www.amazon.com/FLIR-ONE-Thermal-Imager-iOS/dp/B00W5PRY52?th=1

Kiitti vinkistä, itseasiassa onkin jo pitänyt tämä tilata aiemmin mutta laitoin nyt tulemaan :kippis:

Ulkoisena mittaustapana IR-kamerat on aika rajoittuneita värkkejä komponenttien lämpöjen tarkkailuun. Gamers Nexus käyttää 'thermalcoupleja', mitenhän toi nyt sit kääntyy suomeksi..? Lämpöantureita(?) lienee suhteellisen lähelle.

Anyways, tässä videossa vaikka hyvää asiaa:



GN on nyt jo tovin jokaisessa GPU arvostelussaan ja emolevyjen VRM-osioissaan sijottanu noita anturiviiksiä esim. VRM:iin kiinni. Ei varmaan tietenkään siihen jäähdytettävän elementin ja jäähdytyssiilen väliin, vaan noita varmaan voi kiinnitellä elementtien kylkiin/tahkoille jotka ei ole kiinni cuulerissa. EDIT: eli on hankkinu tommosia Omegan antureita jotka saa thermalpädin ja kohteen väliin ilman että vaikuttaa montaa astetta lopputulokseen. Luonnollisesti CPU/vastaavan kanssa pakko iskee johonkin elementin muuhun osaan kiinni. Näin saa hyvin tarkkaa lämpödataa juuri siitä kohtaa missä anturi on kiinni.

Kannattaa tutustua, mielestäni todella hyvä testausmetodi ja tuottaa kyllä GN:n arvosteluihin ihan mielettömän lisäarvon suhteessa muihin saitteihin.

EDIT:

Tässä noi ton käyttämät rojut:

Tämä Surface Thermocouples with Self-Adhesive Backing tai Cement-On Surface Thermocouples ja sitten toi 'lukulaite' TMD-56 Multi-logging Digital Thermometer | Amprobe
 
Viimeksi muokattu:
Ulkoisena mittaustapana IR-kamerat on aika rajoittuneita värkkejä komponenttien lämpöjen tarkkailuun. Gamers Nexus käyttää 'thermalcoupleja', mitenhän toi nyt sit kääntyy suomeksi..? Lämpöantureita(?) lienee suhteellisen lähelle.

Anyways, tässä videossa vaikka hyvää asiaa:



GN on nyt jo tovin jokaisessa GPU arvostelussaan ja emolevyjen VRM-osioissaan sijottanu noita anturiviiksiä esim. VRM:iin kiinni. Ei varmaan tietenkään siihen jäähdytettävän elementin ja jäähdytyssiilen väliin, vaan noita varmaan voi kiinnitellä elementtien kylkiin/tahkoille jotka ei ole kiinni cuulerissa. EDIT: eli on hankkinu tommosia Omegan antureita jotka saa thermalpädin ja kohteen väliin ilman että vaikuttaa montaa astetta lopputulokseen. Luonnollisesti CPU/vastaavan kanssa pakko iskee johonkin elementin muuhun osaan kiinni. Näin saa hyvin tarkkaa lämpödataa juuri siitä kohtaa missä anturi on kiinni.

Kannattaa tutustua, mielestäni todella hyvä testausmetodi ja tuottaa kyllä GN:n arvosteluihin ihan mielettömän lisäarvon suhteessa muihin saitteihin.

EDIT:

Tässä noi ton käyttämät rojut:

Tämä Surface Thermocouples with Self-Adhesive Backing tai Cement-On Surface Thermocouples ja sitten toi 'lukulaite' TMD-56 Multi-logging Digital Thermometer | Amprobe

Toki jos halutaan tietää absoluuttiset lämpötilat , niin tuo on miltei ainoa menetelmä, mutta ei tässä aivan noin tarkkaa haeta, vaan tarpeeksi hyvän vertailun saa aikaan FLIR-kameralla.:tup:

Otetaanko live-unboksaus? :kahvi:
Otetaan!:sclap:
 
Toki jos halutaan tietää absoluuttiset lämpötilat , niin tuo on miltei ainoa menetelmä, mutta ei tässä aivan noin tarkkaa haeta, vaan tarpeeksi hyvän vertailun saa aikaan FLIR-kameralla.:tup:


Otetaan!:sclap:

15 min sisään io-techin Facebook-kanavalla alkaa :comp:

io-tech
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 413
Viestejä
4 507 021
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom