NVIDIA-spekulaatioketju (Lovelace ja tulevat sukupolvet)

Tämän voi varmaan oksentaa tähän: Battlefield V Creators: We Toned Down Ray Tracing for Performance

Jos ymmärsin oikein, niin RT:n tehon syöntiä voi ehkäistä tuomalla jotain laskentaa possuille:

"So, what we have done with our DXR implementation is we go very wide with a lot of cores to offload that work,"

Tulee entistä kalliimmaksi itsellä, jos pitää vielä possukin vaihtaa 6-ytimiseen. Mutta on tuo myös hienoa, että kaikkea ei tarvi laskea GPU:lla.
 
Tämän voi varmaan oksentaa tähän: Battlefield V Creators: We Toned Down Ray Tracing for Performance

Jos ymmärsin oikein, niin RT:n tehon syöntiä voi ehkäistä tuomalla jotain laskentaa possuille:

"So, what we have done with our DXR implementation is we go very wide with a lot of cores to offload that work,"

Tulee entistä kalliimmaksi itsellä, jos pitää vielä possukin vaihtaa 6-ytimiseen. Mutta on tuo myös hienoa, että kaikkea ei tarvi laskea GPU:lla.
No mutta toisaalta ihan hienoa että tuota koko RT implementaation generoimaa kuormaa jaetaan koko koneen laskentaresursseille eli jos sieltä löytyy pellin alta threadripperiä tai muuta jännää niin senkin saa viimein käyttöön kunnolla peleissä. Tähän asti kun pelit ei mahdottomia ole hyötynyt suuresta core countista.
 
GeForce RTX NDA dates:
  • September 14th — Turing architecture
  • September 17th — GeForce RTX 2080 reviews
  • September 19th — GeForce RTX 2080 Ti reviews

NVIDIA GeForce RTX 2080 reviews go live on September 17th - VideoCardz.com
Toimitukset alkavat jo 20. päivä, joten tulee kiirus tehdä päätös ennakkotilauksen suhteen pitääkö vai peruuko.:eek: Enteilee kenties pientä floppia suorituskyvyn suhteen. Tämä on varmasti taktinen veto, että saadaan maksimoitua ennakkomyynti ennen kuin artikkelit julkaistaan.
 
No mutta toisaalta ihan hienoa että tuota koko RT implementaation generoimaa kuormaa jaetaan koko koneen laskentaresursseille eli jos sieltä löytyy pellin alta threadripperiä tai muuta jännää niin senkin saa viimein käyttöön kunnolla peleissä. Tähän asti kun pelit ei mahdottomia ole hyötynyt suuresta core countista.

Tämähän olisikin hauska käänne, jos NVidia lisäisi AMD:n tuloja, eli RTX-korttien julkaisun sivuvaikutuksena Threadripperit muuttuisivat loistaviksi peliprossuiksi. Battlefield V olisi 2990WX:n killer app. :lol:
 
No mutta toisaalta ihan hienoa että tuota koko RT implementaation generoimaa kuormaa jaetaan koko koneen laskentaresursseille eli jos sieltä löytyy pellin alta threadripperiä tai muuta jännää niin senkin saa viimein käyttöön kunnolla peleissä. Tähän asti kun pelit ei mahdottomia ole hyötynyt suuresta core countista.
Jää nähtäväksi, että minkä verran prosessorikuormaa siitä tulee, mutta ray tracing on kyllä erityisen hyvin säikeistyvää toimintaa, joten tässä olisi kyllä lopultakin helppo paikka hyödyntää suurta määrää prosessoriytimiä.
 
Pahoin pelkään, et se RT softarendaus on niin raskasta, ettei juurikaan apua ole prossun rääkkäämisestä. Oishan sitä joku AMD jo demonnut threadrippereiden kanssa muuten.
 
Pahoin pelkään, et se RT softarendaus on niin raskasta, ettei juurikaan apua ole prossun rääkkäämisestä. Oishan sitä joku AMD jo demonnut threadrippereiden kanssa muuten.
No viimeistään Nvidian TWIMTBP-toteutukset varmistavat ettei sen avustamisesta prossulla ole mitään hyötyä, pitäähän RTX:n markkinarako säilyttää :tdown:
 
Viimeisimmän steam surveyn mukaan:

VRAM 11263 MB 1.61%
VRAM 8191 MB 8.15%

Tuo 1.61% joukko lienee ne, jotka kaikkein todennäköisemmin päivittää RTX-sarjaan.
8.15% joukossa päivittäjiä on todennäköisesti jo huomattavasti vähemmän.

NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 1.45%
NVIDIA GeForce GTX 1080 2.72%
NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti 0.75%
NVIDIA GeForce GTX 1070 4.02%

Eiköhän nvidia onnistu sen verran rumpua lyömään, että turing myynnit eivät ihan täysin floppaa, mutta pascaleiden suosiosta jäätäneen jälkeen reilusti!
Jännityksellä odotan mitä suorituskyky tulee olemaan 200-300 USD hintaluokassa kunhan sinne asti päästään.
 
Täs videossa näkyy jo vähän demoa miltä toi RTX näyttäisi BF5:ssa. Ihan makeelta näyttää noi valonheijastukset aseissa, lätäköissä ja ikkunoissa, mutta vielä on aika paljon tekemistä että saataisiin täysin immersiivinen raytracing-kokemus. Pyöri FHD 60-80fps kaikki ultralla RTX 2080 TI:llä. 4K RT ON resoon menee varmaa se pari sukupolvea vielä :D

 
Siinä on sotilas kyllä pyssynsä, vasaransa, yms hyvin kiillottanu ja puhtaana pitäny tuolla sotatantereella. Junassakin kovan luokan siivoojat jne. :)

Et selvästi ole kuullut toisen maailmansodan RTX-komppaniasta. Sen tehtävänä oli pitää pinnat, aseet ja varusteet puhtaina vihollisen häikäisemiseksi - komppanian johtohahmona toimi kenraali Jensen.
 
Sanoisin että näyttää paikka paikoin aika naurettavalta tuo että jokainen pinta tuntuu kiiltävän ihan tolkuttomasti, lisäksi nuo puiden lehtien varjot oli kyllä oudon terävän näköisiä. Kai tuolla jotain käyttöä on jos sitä käytettäisi harkiten ja oikeissa paikkaa mutta tuo ei kyllä nyt vakuuta.
 
Sanoisin että näyttää paikka paikoin aika naurettavalta tuo että jokainen pinta tuntuu kiiltävän ihan tolkuttomasti, lisäksi nuo puiden lehtien varjot oli kyllä oudon terävän näköisiä. Kai tuolla jotain käyttöä on jos sitä käytettäisi harkiten ja oikeissa paikkaa mutta tuo ei kyllä nyt vakuuta.
Kaipa näillä nyt vain yritetään tuoda esille mitä voidaan tehdä, tuskin päätyy peliin asti pyssyn piipun kyljestä näkyvä oma pärstä :D
 
Kaipa näillä nyt vain yritetään tuoda esille mitä voidaan tehdä, tuskin päätyy peliin asti pyssyn piipun kyljestä näkyvä oma pärstä :D

Kyllä olen 99% varma että päätyvät ihan lopulliseen peliin, kun nyt halutaan tuota tekniikkaa demota. Tuossa pelissä tulee kalju päänahkakin kiiltämään niin että tarvitset aurinkolasit :rolleyes:
 
Kyllä olen 99% varma että päätyvät ihan lopulliseen peliin, kun nyt halutaan tuota tekniikkaa demota. Tuossa pelissä tulee kalju päänahkakin kiiltämään niin että tarvitset aurinkolasit :rolleyes:
Ite nyt taas ajattelin yleisemmin enkä minkään BF-pelin efektit :D Ne nyt tiedetään.
 
Sanoisin että näyttää paikka paikoin aika naurettavalta tuo että jokainen pinta tuntuu kiiltävän ihan tolkuttomasti, lisäksi nuo puiden lehtien varjot oli kyllä oudon terävän näköisiä. Kai tuolla jotain käyttöä on jos sitä käytettäisi harkiten ja oikeissa paikkaa mutta tuo ei kyllä nyt vakuuta.

Ei sitä ole tarkoitus käyttää vain "oikeissa paikkaa" vaan aivan joka paikassa. Perinteiset tavat toteuttaa valaistus peleissä vaativat paljon aikaa, rahaa ja käsityötä. Säteenseurannan isoimpia etuja on se, että sillä laskettu valaistus ei mene välittömästi rikki, kun peliympäristö muuttuu. Pelikehittäjän näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että kaikki "vain toimii", eikä pikkunyhertämiseen ja feikkivalaistuskikkailuun kulu tolkuttomasti aikaa. Pelaajien näkökulmasta esim. Battlefieldin tyyppisessä pelissä tämä tarkoittaa sitä, että kunhan kaikesta legacy-paskeesta päästään aikanaan eroon, ympäristön ja rakennusten tuhoutumista ei tarvitse mitenkään rajoittaa, ja valaistus toimii silti oikein.

Ongelmana tässä siirtymävaiheessa (varsinkin, kun ollaan vasta ihan lähtökuopissa) on se, että perinteisiä renderöintimenetelmiä varten viritellyt tekstuurit ja muut asetukset eivät välttämättä automaattisesti näytä hyvältä, kun säteenseuranta kytketään päälle. Siitä sitten seuraa mm. näitä superkiiltäviä pintoja, ja muita omituisuuksia. Niistä kyllä päästään jatkossa eroon.
 
Mistä helvetistä suhteellisen järkevänäkin pitämäni käyttäjät ovat saaneet päähänsä, että hinnat romahtavat 20.9.?

Miten testien tulokset tai yleinen saatavuus muuttavat hintoja alaspäin?

Jos nuo eivät ole yhtä nopeita, kuin vaikka GTX 1080 Ti, niin silloin GTX 1080 Ti:n hinta nousee. Ei mitään järkeä ainakaan laskea hintoja yritykselle. Nuo myy sitten tuolla RT-yksiköllä, eikä absoluuttisella nopeudella.

Jos nuo ovat paljon nopeampia, niin miksi silloinkaan laskea hintoja, kun maksavatkin enemmän? Silloin Nvidialla vaan on tuote joka hintasegmenttiin ja rahamiehet ostaa niitä tonnin näytönohjaimia. Ei niitä hintoja lasketa, jos löytyy ostajia 850-1500€ näytönohjaimille. Olisi ihan eri asia, jos olisi kilpailijan tuote, jonka voisi ostaa, joka olisi suunnilleen yhtä nopea..
 
Ei sitä ole tarkoitus käyttää vain "oikeissa paikkaa" vaan aivan joka paikassa. Perinteiset tavat toteuttaa valaistus peleissä vaativat paljon aikaa, rahaa ja käsityötä. Säteenseurannan isoimpia etuja on se, että sillä laskettu valaistus ei mene välittömästi rikki, kun peliympäristö muuttuu. Pelikehittäjän näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, että kaikki "vain toimii", eikä pikkunyhertämiseen ja feikkivalaistuskikkailuun kulu tolkuttomasti aikaa. Pelaajien näkökulmasta esim. Battlefieldin tyyppisessä pelissä tämä tarkoittaa sitä, että kunhan kaikesta legacy-paskeesta päästään aikanaan eroon, ympäristön ja rakennusten tuhoutumista ei tarvitse mitenkään rajoittaa, ja valaistus toimii silti oikein.

Ongelmana tässä siirtymävaiheessa (varsinkin, kun ollaan vasta ihan lähtökuopissa) on se, että perinteisiä renderöintimenetelmiä varten viritellyt tekstuurit ja muut asetukset eivät välttämättä automaattisesti näytä hyvältä, kun säteenseuranta kytketään päälle. Siitä sitten seuraa mm. näitä superkiiltäviä pintoja, ja muita omituisuuksia. Niistä kyllä päästään jatkossa eroon.

Ei päästä ihan heti eroon jos hinnat ovat tuota luokkaa. Tässä on nyt se ongelma että kumpaa priorisoidaan enemmän RT käyttäjiä vai normaaleja vai tehdäänkö molemmille tekstuurit esimerksiksi erikseen? Ainakaan tuossa skenaariossa tuskin työ ihan hirveästi vähenee. Vai tehdäänkö niin, mitä pidin todennäköisimpänä jo heti RT hehkutukset alussa, että ilman raytracingiä peli näyttää aivan kaamealta paskalta ja RT kanssa se ei pyöri mihinkään edes sillä 1.5k kortilla.
 
Mistä helvetistä suhteellisen järkevänäkin pitämäni käyttäjät ovat saaneet päähänsä, että hinnat romahtavat 20.9.?

Jep, ei hinnat tule mihinkään laskemaan. Nvidia on hinnoitellut itse myymänsä kortit founders editionillaan 800$ ja 1200$ hinnoille, ja kun valmistajat haluavat nokittaa nvidian oman mallin jäähyn laadussa, ei niitä myöskään myydä halvemmalla. Jopa paskamuovista valmistetut blower mallit ovat muutamaa kymppiä vaille founders editionin hinnoissa.

Tässä on redditissä keskustelua herättänyt video founders edition hinnoittelusta, kannattaa katsoa.


TL, DR: Ennen Founders Edition hinnoittelua AIB-mallit olivat muutamaa prosenttia kalliimpia kuin MSRP.
GTX 1080 myötä esiteltiin uudelleennimetty referenssimalli founders edition (+70-100$ hintaa), jolloin custom-mallien hinta nousi 5% -> 10% yli MSRP:n (MSRP ylittävä osa hinnasta = markup). 1080 Ti tapauksessa founders hinnoittelua ei ollut, jolloin AIB-malleja sai lähes MSRP hintaan, custom mallien markup puolittui. Nyt RTX 2080Ti tapauksessa founders edition maksaa 1200$ (eli 20% enemmän kuin MSRP), ja custom mallit maksavat siten 20-40% yli MSRP:n.

Nvidia on selkeästi kokeillut eri hinnoittelumalleja 10-sarjan kanssa, ja nyt tulee kairaa kansalle koko tuutin täydeltä.
 
Mistä helvetistä suhteellisen järkevänäkin pitämäni käyttäjät ovat saaneet päähänsä, että hinnat romahtavat 20.9.?

Miten testien tulokset tai yleinen saatavuus muuttavat hintoja alaspäin?

Jos nuo eivät ole yhtä nopeita, kuin vaikka GTX 1080 Ti, niin silloin GTX 1080 Ti:n hinta nousee. Ei mitään järkeä ainakaan laskea hintoja yritykselle. Nuo myy sitten tuolla RT-yksiköllä, eikä absoluuttisella nopeudella.

Jos nuo ovat paljon nopeampia, niin miksi silloinkaan laskea hintoja, kun maksavatkin enemmän? Silloin Nvidialla vaan on tuote joka hintasegmenttiin ja rahamiehet ostaa niitä tonnin näytönohjaimia. Ei niitä hintoja lasketa, jos löytyy ostajia 850-1500€ näytönohjaimille. Olisi ihan eri asia, jos olisi kilpailijan tuote, jonka voisi ostaa, joka olisi suunnilleen yhtä nopea..

Nvidia on kuitenkin pörssiyritys, jonka pitäisi tehdä joka kvartaali vähintään samaa tulosta kuin edellisellä/edellisvuonna. Joko niiden pitää tehdä sellainen tuote johon jengi päivittää tai sitten hinnoilla saada jengi päivittämään. Jos tästä nyt jää merkittävä nopeusparannus tulematta niin ei sitä voida jäädä seuraavaa sukupolvea odottamaan, vaikka se tulisikin paljon nopeammin kuin tämä. Tuskin se ensimmäisen sukupolven rtx-parilla lightmappien päälle tunkatulla lisäefektillä ainakaan saa jengiä ostamaan.
 
Kyllähän se on selkeästi ilmoitettu että myös custom mallien toimitus alkaa 20. päivä.
EVGA näyttiksissä refu pcb, msi duke kans, windforce myös ja palitin gaming oc (customii näissä kellotukset ja jäähdytys ainoastaan). Ei täs nyt ihan kaikki myynnis olevat ole mut en jaksanut jokaista käydä läpi. Tuleehan sielt evgalt ftw3 mut se tulee sit joskus.
 
EVGA näyttiksissä refu pcb, msi duke kans, windforce myös ja palitin gaming oc (customii näissä kellotukset ja jäähdytys ainoastaan). Ei täs nyt ihan kaikki myynnis olevat ole mut en jaksanut jokaista käydä läpi. Tuleehan sielt evgalt ftw3 mut se tulee sit joskus.
MSI Triossa on custom pcb
 
EVGA näyttiksissä refu pcb, msi duke kans, windforce myös ja palitin gaming oc (customii näissä kellotukset ja jäähdytys ainoastaan). Ei täs nyt ihan kaikki myynnis olevat ole mut en jaksanut jokaista käydä läpi. Tuleehan sielt evgalt ftw3 mut se tulee sit joskus.

MSI Triossa on custom pcb
Tuossahan se vastaus jo tulikin. Isolla ilmoitettu että toimitukset alkavat 20. päivä.

MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO -näytönohjain, 11GB GDDR6 - 1 349,00€
 
Näköjään ku kolme virtaliitintä, mutta onko tämä sit ainoa. Kaikkialla puhutaan monikossa tulevista customeista, jotka julkaistaan 20.päivä ja ku vähän kaivelee niin reference pcb sielt löytyy suurimmast osast.
 
Näköjään ku kolme virtaliitintä, mutta onko tämä sit ainoa. Kaikkialla puhutaan monikossa tulevista customeista, jotka julkaistaan 20.päivä ja ku vähän kaivelee niin reference pcb sielt löytyy suurimmast osast.
Voidaan aika pitkälle veikata, että nyt ei kyllä ole tarjolla viileitä vähävirtaisia kortteja :D
Jos nuo on yhtä "ronkeleita" lämpötilan suhteen kuin pascalit, niin saa olla vettä että pystyy sen verran viileänä, jotta buustikellot pysyy ylhäällä.
Tosin tuo lisävirran määrän tarvekkin taisi tulla aikaisemmin esille, kun evga:n kortissa puhuttiin olevan 17+ vaiheinen virransyöttö.
 
Niin alkaahan tuo olemaan jo puolen kilon, vai oliko se litran kortti; 2x8+6pin + pci-e = 150+150+75+75 = 450W
 
EVGA näyttiksissä refu pcb, msi duke kans, windforce myös ja palitin gaming oc (customii näissä kellotukset ja jäähdytys ainoastaan). Ei täs nyt ihan kaikki myynnis olevat ole mut en jaksanut jokaista käydä läpi. Tuleehan sielt evgalt ftw3 mut se tulee sit joskus.

Eiköhän tuo evgan ftw3 ole custom pcbllä
 
Minä en enää pysy housuissani!
Gigantin toimituspäivämäärä muuttui osaltani 18->27 :<
Mistä nyt julkasupäiväksi?
 
Kuten aikoinaan totesin: Korttiin voidaan pistää niitä liittimiä enemmänkin. Ainut rajoitus on vain se, minkäverran saadaan sitä GPU:ta jäähtymään.
Voi olla että tällä kortilla alkaa vesijäähdytyksestä olemaan oikeasti hyötyä.:joy:
 
Voi olla että tällä kortilla alkaa vesijäähdytyksestä olemaan oikeasti hyötyä.:joy:

Sangen todennäköistä. Itse olen pitänyt ilmajäähylle ylärajana sellaista 300W:ia, sitä enempää ei oikein jaksa kuunnella, olipa tuuletin ja ripa miten hyvät tahansa, jos ei ole yli 2:n korttipaikan ratkaisu..
 
Näillä TDP:llä ei ainakaan voi enää moittia yksinoikeudella Vegaa kiukaaksi.
Mikäli RTX 2080 vauhti jää 1080 Ti tasolle, niin pitää harkita tarkkaan, että onko tässä mitään järkeä.

Nvidia saattaa hyvinkin yllättää vuoden sisään 7nm näytönohjaimilla ja varmasti harmittaa, jos tuli ostettua huono price/perf kortti.
 
Joo, ne halvemmat on ainoastaan copper ja ilman rgb. Ajattelin, että tähän kokonaiskonkurssiin aivan sama. Otetaan se paremman näkönen sitten :lol:

Ite kyl tykkään enemmän cupari acetaali combosta ja siihen vielä backplate samalla. Olet oikeassa että ei se siinä sitten enää missään tunnu :D

Mistä helvetistä suhteellisen järkevänäkin pitämäni käyttäjät ovat saaneet päähänsä, että hinnat romahtavat 20.9.?

Miten testien tulokset tai yleinen saatavuus muuttavat hintoja alaspäin?

Jos nuo eivät ole yhtä nopeita, kuin vaikka GTX 1080 Ti, niin silloin GTX 1080 Ti:n hinta nousee. Ei mitään järkeä ainakaan laskea hintoja yritykselle. Nuo myy sitten tuolla RT-yksiköllä, eikä absoluuttisella nopeudella.

Jos nuo ovat paljon nopeampia, niin miksi silloinkaan laskea hintoja, kun maksavatkin enemmän? Silloin Nvidialla vaan on tuote joka hintasegmenttiin ja rahamiehet ostaa niitä tonnin näytönohjaimia. Ei niitä hintoja lasketa, jos löytyy ostajia 850-1500€ näytönohjaimille. Olisi ihan eri asia, jos olisi kilpailijan tuote, jonka voisi ostaa, joka olisi suunnilleen yhtä nopea..

Joo ihme toive ajattelua ihmisillä, ei näitä kaikkien tarvi hankkia. Ketkä tommosia vinkuu nii voivat ihan suosiolla hommata sen halvemman vaihtoehdon :)
 
Ite kyl tykkään enemmän cupari acetaali combosta ja siihen vielä backplate samalla. Olet oikeassa että ei se siinä sitten enää missään tunnu :D

Makukysymyksiähän nämä. Mulla on tällä hetkellä copper acetal 1080Ti kortissa kiinni, niin vähän vaihtelunkin vuoksi nyt tällainen. Ainoa miinuspuoli on, että ilmoittivat juuri nickel backplaten tulevan varastoon vasta 5.10 ja tilaus lähteekin vasta silloin liikkeelle :shifty: No en kyllä jaksa enää vaihtaakaan, ehkä tohon asti pärjää ilmallakin :)

Em. huolimatta peruutusvaraus on kyllä edelleen voimassa. En vaan enää usko, että tarvitsee perua. Nykytiedon / arvausten valossa vähintään 30% tulossa lisää perinteiseen suorituskykyyn ja se riittää kyllä itselleni. Revikoita odottelen kyllä malttamattomana :hungry:
 
Itse tuohon korttien hintaromahdukseen uskon. Nyt 1070 400,-, 1080 500,-, 1080ti 700,-, 2080 850,-, tuosta kun katsoo, niin pakkohan 2070, 2060 ja 2050 korteille on tila tehtävä. Ja se tila saadaan dumppaamalla 10 -sarjan hinnat alas. Vaikka alemmat kortit 2060/2050 olisivat vain rebrändejä, niin silti hintoja laskeva vaikutus tulee.
 
Itse tuohon korttien hintaromahdukseen uskon. Nyt 1070 400,-, 1080 500,-, 1080ti 700,-, 2080 850,-, tuosta kun katsoo, niin pakkohan 2070, 2060 ja 2050 korteille on tila tehtävä. Ja se tila saadaan dumppaamalla 10 -sarjan hinnat alas. Vaikka alemmat kortit 2060/2050 olisivat vain rebrändejä, niin silti hintoja laskeva vaikutus tulee.

Eiköhän noi 1070 ja muut tuhnut vaan häviä markkinoilta kunhan 2k sarjan kortit tulee sinne rebrandattynä. Eli ei ole mitään syytä tiputtaa hintoja.
 
Itse tuohon korttien hintaromahdukseen uskon. Nyt 1070 400,-, 1080 500,-, 1080ti 700,-, 2080 850,-, tuosta kun katsoo, niin pakkohan 2070, 2060 ja 2050 korteille on tila tehtävä. Ja se tila saadaan dumppaamalla 10 -sarjan hinnat alas. Vaikka alemmat kortit 2060/2050 olisivat vain rebrändejä, niin silti hintoja laskeva vaikutus tulee.

Pakko tehdä tilaa korteille mitä ei ole edes julkistettu vielä? Nvidia voi vaihtoehtoisesti ihan hyvin myös vain odottaa, että Pascalit on saatu suurinpiirtein pois jaloista ennenkuin uudet tulevat. Vähän voivat toki noiden Pascalien hinnat tulla alas mutta en usko mihinkään dramaattiseen hintojen leikkaamiseen.
 
Eikös RTX 2080 ole kokoajan huhuiltu GTX 1080 Ti tehoista, joten ks. vuoto on täysin huhujen mukainen.
Noinhan ne on ollut. Ei pidä unohtaa Turingin sitä "toista" uutuutta Ray Traycingin ohella:

Eli, DLSS. Sitä tukevissa peleissä on 2080 about 80-120% nopeampi kuin sitä tukematon Pascal eli 1080@4K.

- 1080 esim. 100fps..
- 1080Ti esim. 130-140fps..
- 2080 esim. 180-220fps..
- 2080Ti esim. 220-260fps..

Listaa joihin tulossa DLSS ( eri lista kuin Ray Tracing tukevien lista, jotkut pelit tulevat tukemaan molempia tekniikoita, useimmissa vain toinen tekniikka käytössä kerrallaan )
  • Ark: Survival Evolved
  • Atomic Heart
  • Dauntless
  • Final Fantasy 15
  • Fractured Lands
  • Hitman 2
  • Islands of Nyne
  • Justice
  • JX3
  • Mechwarrior 5: Mercenaries
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • Remnant: From the Ashes
  • Serious Sam 4: Planet Badass
  • Shadow of the Tomb Raider
  • The Forge Arena
  • We Happy Few
 
Noinhan ne on ollut. Ei pidä unohtaa Turingin sitä "toista" uutuutta Ray Traycingin ohella:

Eli, DLSS. Sitä tukevissa peleissä on 2080 about 80-120% nopeampi kuin sitä tukematon Pascal eli 1080@4K.

- 1080 esim. 100fps..
- 1080Ti esim. 130-140fps..
- 2080 esim. 180-220fps..
- 2080Ti esim. 220-260fps..

Listaa joihin tulossa DLSS ( eri lista kuin Ray Tracing tukevien lista, jotkut pelit tulevat tukemaan molempia tekniikoita, useimmissa vain toinen tekniikka käytössä kerrallaan )
  • Ark: Survival Evolved
  • Atomic Heart
  • Dauntless
  • Final Fantasy 15
  • Fractured Lands
  • Hitman 2
  • Islands of Nyne
  • Justice
  • JX3
  • Mechwarrior 5: Mercenaries
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • Remnant: From the Ashes
  • Serious Sam 4: Planet Badass
  • Shadow of the Tomb Raider
  • The Forge Arena
  • We Happy Few
DLSS:hän on aliresoluutiolla rendausta niin tokihan se antaa puhtia. jos 4k näytölle ajat 1080p + tekoälytarkennus vs puhdas 4k niin pöljäkin tajuaa että sillä saa lisää kuvia näytölle.
 
DLSS:hän on aliresoluutiolla rendausta niin tokihan se antaa puhtia. jos 4k näytölle ajat 1080p + tekoälytarkennus vs puhdas 4k niin pöljäkin tajuaa että sillä saa lisää kuvia näytölle.

Onko tuo varmistunut että se on upscale kuten heti alkujaan epäilin että olisi vai onko edelleen mutuilua? Olen tätä tekniikkaa suht mielenkiinnolla seurannut ja jossain vaiheessa jo herättelin toiveita että se ei olisi upscale vaan jotain oikeasti kivaa.
 
Onko tuo varmistunut että se on upscale kuten heti alkujaan epäilin että olisi vai onko edelleen mutuilua? Olen tätä tekniikkaa suht mielenkiinnolla seurannut ja jossain vaiheessa jo herättelin toiveita että se ei olisi upscale vaan jotain oikeasti kivaa.


Tuossa on se että ottavat esimerkiksi 64 kertaa suurempia kuvia joilla tekävät sen Deep Learningin ja jossain oli nvidian dia missä DLSS-antialiasointi päällä oli nopeampi kuin ilman mitään antialiasointia joka tarkoittaa että silloin ajetaan pienemmällä resoluutiolla. "Its combination of super sampling antialising and super resolution". Lopussa sanoo vielä että on mahdollista käyttää (DLSSää tai tensor coreja meni vähän ohi) tilassa jolloin päästään lähelle sitä 64xkuvaa ja se on semmoista mihin tietokoneet eivät ole aiemmin pystyneet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom