Juu ei siinä odottelussa tässä vaiheessa sykliä mitään vikaa ole, etenkin jos ei ole mitään erityistä kiirettä.Mikähän mahtaa olla nyt se viisasten kivi uuden näytönohjainsarjan tullessa markkinoille? Olen ajatellut ostaa uuden koneen aika-akselilla nyt tai myöhemmin, aika ei ole mitenkään kriittinen. Onko yleensäkin järkevää ostaa kone nyt reilusti ylimääräistä puhtia sisältävällä virtalähteellä ja päivittää myöhemmin 5000-sarjaan, odottaa 5000-sarjaa ja ostaa joku edullinen 5800-sarjan kortti vai odotella 5000-sarjaa ja napsia joku 4800-sarjan premium-kortti mahdollisesta alennuksesta? Olen pudonnut aktiivisesta näytönohjaimien seuraajien kelkasta jo ajat sitten, mutta nyt olen taas yrittänyt aktivoitua tällä saralla.
Joo ja tiedetään tiedetään, aina voi vitkuttaa ja vetkuttaa konepaketin ostamista ties millä tekosyyllä. Tämä 5000-sarjan tulo vaikuttaisi kuitenkin sen verran isolta asialta, että antaisin sen vielä hillitä kauppakalsareiden pukemista. Ehkä voi olla vielä hyvä hetki ainakin odotella lisätietoja uusista korteista ja katsoa, tuoko ne mitään maailmaa mullistavaa mukanaan. 5090 tulee olemaan joka tapauksessa vähän liikaa itselleni.
Keskimäärin uuden sukupolven lanseeraus laskee hintoja, tosin nykyään hinnat elää vähän miten sattuu eli varmaksi hintatason laskua ei kannata mieltää. Vaikka se hintataso ei juuri muuttuisikaan niin ainakin uusi sukupolvi tuo mukanaan enemmän vaihtoehtoja mistä valita.