NVIDIA-spekulaatioketju (Lovelace ja tulevat sukupolvet)

Tuohan olisi suora väite siitä, että AMD onnistuisi saamaan ensimmäisen kerran vuosiin tehokortin ulos. Ei kai nVidia tuo muuten muuttaisi. Ellei sitten piirissä ole jotain vikaa noin muuten.
Mites nuo numerointi on nVidialla mennyt? Isompi numero on tehokkaampi piiri vai jotain muuta?
Jossain väitettiin että koska GA102 leikattuna tulee liian kalliiksi.
 
Jossain väitettiin että koska GA102 leikattuna tulee liian kalliiksi.

Sehän riippuu täysin saannoista. Jos saannot on hyvät eikä roskaa joka toimisi 3080 tule riittävästi niin tavallaan se tulee kalliiksi jos pitää niitä piirejä leikata jotka menis quatroina. Jos taas saannot on huonot ja roskaa tulee paljon jotka menee kuitenkin 3080 ja niitä quatroja pitää saada ulos isoja määriä niin silloinhan se ei välttämättä tule kalliiksi kun vaihtoehtona on että se siru heitetään roskiin.
Eli se on ihan miltä kantilta asiaa tarkastelee ;)

Mikäli toi GA103 tulee niin sittenhän nvidialla on vain lisää vaihtoehtoja. Voidaan edelleen myydä 3080 joko sillä rajusti leikatulla piirillä tai sitten täydellä GA103 piirillä.
 
Sehän riippuu täysin saannoista. Jos saannot on hyvät eikä roskaa joka toimisi 3080 tule riittävästi niin tavallaan se tulee kalliiksi jos pitää niitä piirejä leikata jotka menis quatroina. Jos taas saannot on huonot ja roskaa tulee paljon jotka menee kuitenkin 3080 ja niitä quatroja pitää saada ulos isoja määriä niin silloinhan se ei välttämättä tule kalliiksi kun vaihtoehtona on että se siru heitetään roskiin.
Eli se on ihan miltä kantilta asiaa tarkastelee ;)

Mikäli toi GA103 tulee niin sittenhän nvidialla on vain lisää vaihtoehtoja. Voidaan edelleen myydä 3080 joko sillä rajusti leikatulla piirillä tai sitten täydellä GA103 piirillä.
Kyllä. Mutta miksi muuten tämä tulisi kuin että GA102 saannot ovat sen verran hyvät ettei niitä kannata leikata. Eikä tule välttämättä aivan täydellä GA103 piirillä.
Ja eiköhän Samsungin pienemmät piirit kellottune korkeammalle? Mietin vain kun tätä ehdottavat vastaukseksi Big Naville.
 
We Tested the Cap-Drama - RTX 3090 MLCC vs POSCAP
der8auer vaihtoi Gigabyten 3090:aan kahden PS-CAP:n tilalle 2x10 MLCC:t ja tulos oli, että vakaat kellot nousivat hieman, luokkaa 20MHz. Minun silmään osui enemmänkin kellojen äkillinen nousupiikki kortin kaatumisen kohdalla. Ennen kondensaattoreiden vaihtoa kortti boostasi kattumishetkellä 1905MHz:sta suoraan 2055MHz:iin ja vähemmän yllättäen kaatui. Kondensaattoreiden vaihdon jälkeen vakaat kellot olivat luokkaa 1925Mhz, mutta kaatumisen kohdalla ne hyppäsivät suoraan 2100MHz:iin. Mielestäni erikoista käyttäytymistä. En tiedä oliko testi tehty eilen tulleilla uusilla ajureilla (pientä muutosta boost käyttäytymiseen) vai kortin julkaisun aikaisilla ajureilla.
 
We Tested the Cap-Drama - RTX 3090 MLCC vs POSCAP
der8auer vaihtoi Gigabyten 3090:aan kahden PS-CAP:n tilalle 2x10 MLCC:t ja tulos oli, että vakaat kellot nousivat hieman, luokkaa 20MHz. Minun silmään osui enemmänkin kellojen äkillinen nousupiikki kortin kaatumisen kohdalla. Ennen kondensaattoreiden vaihtoa kortti boostasi kattumishetkellä 1905MHz:sta suoraan 2055MHz:iin ja vähemmän yllättäen kaatui. Kondensaattoreiden vaihdon jälkeen vakaat kellot olivat luokkaa 1925Mhz, mutta kaatumisen kohdalla ne hyppäsivät suoraan 2100MHz:iin. Mielestäni erikoista käyttäytymistä. En tiedä oliko testi tehty eilen tulleilla uusilla ajureilla (pientä muutosta boost käyttäytymiseen) vai kortin julkaisun aikaisilla ajureilla.
Johtuu siitä että kaatuu, load katoaa ja kellot nousee tuonne 1080p resoluution kelloille (kts etusivun uutinen aiheesta miten kellotaajuus käyttäytyy eri resoilla)
 
  • Tykkää
Reactions: loc
Kuulostaa kyllä edelleen siltä, että softalla voi noita boostauksia kontrolloida ja siten korjata vian. En usko, että kaikkien pitää reworkata PCA:t MLCC konkilla.
Kuulostaa, että boostit hyppii nyt todella korkealle ilman rajoituksia. Lisäksi se, että kellot pomppii 1900->1915->2100->1900 on paaaaljon pahempi tilanne kuin se, että mennään pienemmillä pykälillä. Tää voi aiheuttaa jotain piikkejä poweroinnin inputtiin.
Vielä kun selkeesti nyt NVIDIA on pelannut kovilla ja oikeasti ottaa jo tehtaalta kaiken saatavilla olevan tehon irti noista korteista.
 
Kyllähän tuon näkee että tehoa ei ole jätetty pöydälle jos powerlimittiä voi nostaa muutaman prosentin ja OC ilman powerlimitin uncappaamista / hardismodeja on jokusen prosentin (RTX 3090). Eli yllättäen myös turvamarginaalit on lypsetty viimeiseen pisaraan asti. Ehkä tällä kertaa pari pisaraa liikaa...
 
Kysyin EVGA:lta selvennystä, mikä on tilanne kondensaattorijutussa.
Sain vastauksen sähköpostilla.
En sano muuta, mutta firmalla oli vähän epäselvää oliko ne sp-cap vai poscap.
Ei herätä tällä hetkellä luottamusta ikävä kyllä.
ps, pyydän anteeksi jos postaukset olivat pahoittaneet mielen.
 

Jimm's:n 3070 hinnat tällähetkellä:

Nvidia FE: 529€.
Rimpula Zotac Twin Edge: 569€
Rimpula Asus Dual 609€ (Tämä todennäköisesti muuttuu, Proshop listaa 559€)
TUF: 649€ (Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto tällähetkellä.)
Strix: 689€ (40€ Lisää ja saat paremman jäähyn + 49€ hiiren jonka voit kaupata eteenpäin)

Eihän näissä hinnoissa ole päätä eikä häntää? 3080 TUF ja Strix hintaero on Jimm's:llä 160€. Onko Asuksella todettu että TUF jäähy on liian hyvä Strixiin verattuna että täytyy TUF:in hintaa nostaa?

Hinnat ovat todennäköisesti alustavia, mutten usko että montaa kymppiä heilahtaa
 

Jimm's:n 3070 hinnat tällähetkellä:

Nvidia FE: 529€.
Rimpula Zotac Twin Edge: 569€
Rimpula Asus Dual 609€ (Tämä todennäköisesti muuttuu, Proshop listaa 559€)
TUF: 649€ (Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto tällähetkellä.)
Strix: 689€ (40€ Lisää ja saat paremman jäähyn + 49€ hiiren jonka voit kaupata eteenpäin)

Eihän näissä hinnoissa ole päätä eikä häntää? 3080 TUF ja Strix hintaero on Jimm's:llä 160€. Onko Asuksella todettu että TUF jäähy on liian hyvä Strixiin verattuna että täytyy TUF:in hintaa nostaa?

Hinnat ovat todennäköisesti alustavia, mutten usko että montaa kymppiä heilahtaa
Aluksi meinasin, että laskevat sen varaan, että wirtiksen vaihto edessä niin monella, että valmiita ottamaan halvemman kalliimmalla, mutta sit tuolta bongasin:
"Suositeltu virtalähteen koko: 750W ". Ja ainakin asuksen sivuilla rogille on 750W.
 

Jimm's:n 3070 hinnat tällähetkellä:

Nvidia FE: 529€.
Rimpula Zotac Twin Edge: 569€
Rimpula Asus Dual 609€ (Tämä todennäköisesti muuttuu, Proshop listaa 559€)
TUF: 649€ (Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto tällähetkellä.)
Strix: 689€ (40€ Lisää ja saat paremman jäähyn + 49€ hiiren jonka voit kaupata eteenpäin)

Eihän näissä hinnoissa ole päätä eikä häntää? 3080 TUF ja Strix hintaero on Jimm's:llä 160€. Onko Asuksella todettu että TUF jäähy on liian hyvä Strixiin verattuna että täytyy TUF:in hintaa nostaa?

Hinnat ovat todennäköisesti alustavia, mutten usko että montaa kymppiä heilahtaa
Pari kertaa vilkkunu sellanen huhu liikkeellä et TUFia myytäis alkuunsa MSRP hinnalla Asusin ja nVidian sopimuksen takia, mutta et hinta nousis myöhemmin. Jostain kuukaudesta tjsp oli puhe aluks, mutta saapi nähdä pitääkö koko homma edes paikkaansa.
 
Pari kertaa vilkkunu sellanen huhu liikkeellä et TUFia myytäis alkuunsa MSRP hinnalla Asusin ja nVidian sopimuksen takia, mutta et hinta nousis myöhemmin. Jostain kuukaudesta tjsp oli puhe aluks, mutta saapi nähdä pitääkö koko homma edes paikkaansa.

Puhutko siis 3080 vai 3070 näyttiksestä?
 
Noniin, nyt kun io tech julkais sen RTX "3070" videon jossa oli siis 2080 ti, miten on. Onko Esim. just vaikka Ryzen 5 3600 huono vai hyvä valinta budjetti koneeseen jossa on RTX 3070 (>1300€)
 
Ja vähän suolaa päälle:


Nvidian dioissa siis 3070 voittaa 2080 ti:n.
Katsoitko tuloksia tarkemmin? Hyötyohjelmissa voittaa helposti, mutta pelitesteissä kumpikin voittaa osan peleistä. Tuosta kun pelivalikoimaa laajennetaan ei ole mitenkään itsestäänselvää kumpi on nopeampi, hyvin tasaisia varmastikin oli kumpi tahansa edellä.
 
Katsoitko tuloksia tarkemmin? Hyötyohjelmissa voittaa helposti, mutta pelitesteissä kumpikin voittaa osan peleistä. Tuosta kun pelivalikoimaa laajennetaan ei ole mitenkään itsestäänselvää kumpi on nopeampi, hyvin tasaisia varmastikin oli kumpi tahansa edellä.

Tulihan nuo katsottua: viidestä pelistä kolmessa 3070 parempi. Todellisuushan voi olla ihan toinen, ja siksi suolaa sekaan.
 
Tämähän on ollut jo pidempään tiedossa tämä NVIDIAn markkinointikuva?

Spekuloidut luvut nyt siis julki:

On average, the RTX 3070 was 8% faster than the 2080 Ti and 68% faster vs the 2070 according to their "pixel counting" measurements.
 
Ajuri ja pelipäivityksen myötä tuli uusimpaan CoDiin tuo Nvidia Reflex ominaisuus valikoihin, toimii siis 2080Ti kortilla myös eikä pelkästään näillä 30sarjalaisilla.

Mutta toimiiko tuo Xboxin ohjainta käytettäessä myös? Miksei kun grafiikka asetuksissa oli. Oletin että olisi vain 30 sarjan korttien juttuja.
 
muistelisin että eikö tuo reflexin touhu ollut että vaatii sitä tukevan hiiren ja näytön toimiakseen.
 
muistelisin että eikö tuo reflexin touhu ollut että vaatii sitä tukevan hiiren ja näytön toimiakseen.
Se "kokonaislatenssitesti" tartti yhteensopivan hiiren ja näytön (klik), mutta ton reflexin pitäs toimia kaikilla näytöillä ja hiirillä.

Edit. Ei pitäs Reflexin vaatia muuta, kuin 900-sarjan, tai uudemman näytönohjaimen, sekä tietysti tuen pelistä;

NVIDIA Reflex will deliver latency improvements in GPU-intensive gaming scenarios on GeForce GTX 900 and higher NVIDIA graphics cards in top competitive games, including Fortnite, Valorant, Apex Legends, Call of Duty: Black Ops Cold War, Call of Duty: Modern Warfare - Warzone, and Destiny 2.
 
Se "kokonaislatenssitesti" tartti yhteensopivan hiiren ja näytön (klik), mutta ton reflexin pitäs toimia kaikilla näytöillä ja hiirillä.

Edit. Ei pitäs Reflexin vaatia muuta, kuin 900-sarjan, tai uudemman näytönohjaimen, sekä tietysti tuen pelistä;

Entäs ohjain? Luulisi että puree siihenkin. Toki hyöty minimaalinen mutta kuitenkin.
 
Entäs ohjain? Luulisi että puree siihenkin. Toki hyöty minimaalinen mutta kuitenkin.
En nyt äkkiseltään keksi mitään syytä miksei tuo toimisi ihan samalla lailla inputista riippumatta, mutta kokonaan eri asia sitten on se, huomaako ohjaimella mitään eroa.
Tuon Reflexin tarkoituksenahan on lievittää näytönohjaimen korkeasta kuormasta johtuvaa "jonoa" prosessorilta (käskyt jää jonoon odottamaan vuoroaan, jos näytönohjain ei kerkeä dataa riittävän nopeasti puskemaan näytölle) ja täten vähentää viivettä tapahtumien ja näytöllä näkyvän välillä. Käsittääkseni toimii sitä paremmin, mitä enemmän näytönohjain toimii pullonkaulana, eikä käytetyllä ohjaimella siten ole mitään vaikutusta tuon itse Reflexin toimintaan.
Toki, jos Reflex saa hiottua vaikka 10ms kokonaislatenssista pois, mutta esim. langaton ohjain tuo 80ms lisää ja kokonaislatenssi on vaikka 150ms, niin tuota 10ms eroa tuskin mitenkään huomaa. Huom; numerot täysin hatusta heitettyjä, enkä ole perehtynyt ohjainten lantenssiin lainkaan, kun en niillä pelaakaan. :D
 
Pullonkaula-asia riippuu vahvasti myös näytöstä. 4K 60Hz näytön kanssa prosessorilla on vähemmän merkitystä. 1080p 240hz näyttöä käyttäessä prossun merkitys korostuu isosti.

Ylipäätään ihan hyvä prossu tuo R5 3600, mutta uudet Ryzenit ovat pian ulkona, joten just nyt on huono hetki ostaa prosessoria. 8. lokakuuta julkaisutilaisuus ja kaupassa vähän myöhemmin (selvinnee tarkemmin torstaina).
 
En nyt äkkiseltään keksi mitään syytä miksei tuo toimisi ihan samalla lailla inputista riippumatta, mutta kokonaan eri asia sitten on se, huomaako ohjaimella mitään eroa.
Tuon Reflexin tarkoituksenahan on lievittää näytönohjaimen korkeasta kuormasta johtuvaa "jonoa" prosessorilta (käskyt jää jonoon odottamaan vuoroaan, jos näytönohjain ei kerkeä dataa riittävän nopeasti puskemaan näytölle) ja täten vähentää viivettä tapahtumien ja näytöllä näkyvän välillä. Käsittääkseni toimii sitä paremmin, mitä enemmän näytönohjain toimii pullonkaulana, eikä käytetyllä ohjaimella siten ole mitään vaikutusta tuon itse Reflexin toimintaan.
Toki, jos Reflex saa hiottua vaikka 10ms kokonaislatenssista pois, mutta esim. langaton ohjain tuo 80ms lisää ja kokonaislatenssi on vaikka 150ms, niin tuota 10ms eroa tuskin mitenkään huomaa. Huom; numerot täysin hatusta heitettyjä, enkä ole perehtynyt ohjainten lantenssiin lainkaan, kun en niillä pelaakaan. :D

Jepu. Hyvä ominaisuus tuo ja tuskin sitten vaikuttaa että millä laitteella ohjaa kun kerran viivettä kuristetaan noin.

Ohjaimella tuskin kyllä tuota huomaa, ehkä jos jokin XIM tai vastaava laitos ohjaimessa kiinni niin saattaa auttaa vähän pörrösempään tuntumaan. Hiiri adaperi siis.
 


Tässä on hyvä testausvideo Reflexistä ja on myös selitetty, mitä Reflex tekee. Vaatii toimiakseen vain tarpeeksi uuden näyttiksen, ajurin ja tuen pelistä. Millään muilla komponenteilla ei ole väliä eli toimii ohjaimellakin.
 


Tässä on hyvä testausvideo Reflexistä ja on myös selitetty, mitä Reflex tekee. Vaatii toimiakseen vain tarpeeksi uuden näyttiksen, ajurin ja tuen pelistä. Millään muilla komponenteilla ei ole väliä eli toimii ohjaimellakin.


Sen että näyttää ruudulla kaikki komponenttien eritellyt viiveet taisi jo vaatia tiettyjä osia, mutta juu hyvä että ominaisuus itsessään toimii näin.
 
Sen että näyttää ruudulla kaikki komponenttien eritellyt viiveet taisi jo vaatia tiettyjä osia, mutta juu hyvä että ominaisuus itsessään toimii näin.

Itteä kyllä ihmetyttää että mihin tuollaista viritystä oikein tarttee? Eikös se pelaaminen pitäisi olla se pääasia eikä numeroiden kyttääminen ruudulta?
 
Itteä kyllä ihmetyttää että mihin tuollaista viritystä oikein tarttee? Eikös se pelaaminen pitäisi olla se pääasia eikä numeroiden kyttääminen ruudulta?
Tuo oli enemmänki mainostettu testaajille että voivat kertoa Jonneille niitä numeroita. En tiiä tuleeko sitä ikinä myyntituotteeksi asti.
 
Sen että näyttää ruudulla kaikki komponenttien eritellyt viiveet taisi jo vaatia tiettyjä osia, mutta juu hyvä että ominaisuus itsessään toimii näin.
Tuosta puuttuu kuitenkin vielä näytön viive sekä hiiren nappien ynnä sensorin viive, joten kaikista komponenteista ei voida puhua tässä yhteydessä.
Tuolla saadaan esille hiirestä lähtevän usb paketin ja pelimoottorin kyseistä usb pakettia vastaavan graafisen vasteen display port kaapelia pitkin kulkevan paketin välinen viive. Tuota tukevat pelit voivat lisäksi ilmoittaa erikseen pelimoottorin sisäisiä viiveitä, millä tiedoilla ei loppukäyttäjälle ole juuri mitään merkitystä.
 
Tuosta puuttuu kuitenkin vielä näytön viive sekä hiiren nappien ynnä sensorin viive, joten kaikista komponenteista ei voida puhua tässä yhteydessä.
Tuolla saadaan esille hiirestä lähtevän usb paketin ja pelimoottorin kyseistä usb pakettia vastaavan graafisen vasteen display port kaapelia pitkin kulkevan paketin välinen viive. Tuota tukevat pelit voivat lisäksi ilmoittaa erikseen pelimoottorin sisäisiä viiveitä, millä tiedoilla ei loppukäyttäjälle ole juuri mitään merkitystä.
Juu, tuolla voi testata esim hiiren latenssia vakioimalla testikoneen ja vain vaihtamalla hiirtä. Jos latensseissa on eroa niin sitten hiirissä on. sama mille tahansa muulle osa-alueelle. Kun vain yhtä palasta muuttaa voi vertailla niiden eroja.
 
Juu, tuolla voi testata esim hiiren latenssia vakioimalla testikoneen ja vain vaihtamalla hiirtä. Jos latensseissa on eroa niin sitten hiirissä on. sama mille tahansa muulle osa-alueelle. Kun vain yhtä palasta muuttaa voi vertailla niiden eroja.
Eikä voi. Ei se reflex pysty erottamaan hiirestä johtuvia viiveitä mitenkään, sillä se näkee vain ne USB-HID paketit mitä hiiri lähettää ulospäin. Jos hiiri A lähettää paketin 1ms kuluttua napin pohjaan painamisesta ja hiiri B 15ms napin painamisesta, niin tilanne on reflexin näkökulmasta identtinen (koska se näkee vain ne USB-HID paketit, eikä hiiren nappien kytkeytymistä) vaikka todellisissa viiveissä on eroa 14ms.
 
Eikä voi. Ei se reflex pysty erottamaan hiirestä johtuvia viiveitä mitenkään, sillä se näkee vain ne USB-HID paketit mitä hiiri lähettää ulospäin.
Eli jos viive muuttuu kun kun hiirtä vaihetaan se johtuu muista syistä kuin hiirestä? Toki niissä ei juuri viivettä ole kun verrataan muun kokoonpanon viiveisiin.
 
Eli jos viive muuttuu kun kun hiirtä vaihetaan se johtuu muista syistä kuin hiirestä? Toki niissä ei juuri viivettä ole kun verrataan muun kokoonpanon viiveisiin.
Ei, vaan reflexin mittaama viive ei riipu ollenkaan käytetystä hiirestä. Mitään mekanismia ei siinä ole olemassa jolla se voisi hiirten erot selvittää.

Hiirissä taas on aika isojakin keskinäisiä eroja latensseissa, vaihteluväli pelihiirien kesken on 10ms luokkaa. Our Click Latency Tests and Scores: Mice
Nuo erot on paljon isompia kuin mitä saadaan aikaiseksi vaikka 240Hz ja 360Hz näyttöjä verratessa.
 
Ei, vaan reflexin mittaama viive ei riipu ollenkaan käytetystä hiirestä. Mitään mekanismia ei siinä ole olemassa jolla se voisi hiirten erot selvittää.

Hiirissä taas on aika isojakin keskinäisiä eroja latensseissa, vaihteluväli pelihiirien kesken on 10ms luokkaa. Our Click Latency Tests and Scores: Mice
Nuo erot on paljon isompia kuin mitä saadaan aikaiseksi vaikka 240Hz ja 360Hz näyttöjä verratessa.
En puhu reflexistä vaan ldat laitteesta, joka kyllä itseasiassa on rakennettu yhden hiiren sisään joten on vähän vaikea siirtää toiseen hiireen mutta mahollista
 
En puhu reflexistä vaan ldat laitteesta, joka kyllä itseasiassa on rakennettu yhden hiiren sisään joten on vähän vaikea siirtää toiseen hiireen mutta mahollista

Eikö toi LDAT oo kalibroitu sen tietyn hiiren laitteiston mukaan? Niin ainakin ymmärsin ja sen takia siinä tulee se hiiri mukana.
 
En puhu reflexistä vaan ldat laitteesta, joka kyllä itseasiassa on rakennettu yhden hiiren sisään joten on vähän vaikea siirtää toiseen hiireen mutta mahollista
Ei se LDAT kykene selvittämään koko laitteiston latenssia, noista em. syistä johtuen. Sinänsä se on parempi kuin noi reflex-yhteensopivat näytöt siinä, että se ottaa huomioon myös itse näyttöjen viiveet.

Nvidia itsekkin sivuillaan mainitsee että hiiristä johtuvat latenssiarvot tullaan katsomaan jostain taulukosta, eikä että LDAT/reflex/whatever niitä mitenkään mittaisi.
Ainoa tapa saada tarkasti mitattua koko laitteiston kokonaislatenssiarvot on suurnopeuskamera ja muokatut hiiret.

edit: periaatteessa on myös mahdollista että hiirivalmistajat lisäävät tuotteisiinsa ominaisuuksia vain tätä käyttöä varten, joilla hiiri voisi itse stimuloida rautatasolla kytkimien inputteja ja siten voitaisiin saavuttaa lähes täydellinen koko laitteiston latenssiarvo pelkällä LDAT vehkeellä. Tällöin kuitenkin noi hiirivalmistajien rautatason toteutukset olisi hyvä auditoida, ettei siellä olla vahingossa menty oikomaan mutkia parempien tulosten toivossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa tapa saada tarkasti mitattua koko laitteiston kokonaislatenssiarvot on suurnopeuskamera ja muokatut hiiret.
Siis tuo ldat rottahan tekee tuon. siinä on valosensori ja hiiren napista herätteen saava piiri sisällä. se näkee klikin ja kuvan muutoksen välin ja raportoi sen softalle
 
hiiren napista herätteen saava piiri sisällä. se näkee klikin ja kuvan muutoksen välin ja raportoi sen softalle
Mutta miten se mielestäsi saa mitattua koko järjestelmän viiveen? Ei mitenkään, sillä se ei voi mitata hiiren sisäisiä viiveitä. Hiiri on sille vain musta laatikko josta tulee USB-HID paketteja. Hiiren napinpainalluksen ja ulos lähtevän USB-HID paketin välillä voi hiirestä riippuen olla viivettä mitä vaan 1 ms ja 20ms väliltä.
 
Mutta miten se mielestäsi saa mitattua koko järjestelmän viiveen? Ei mitenkään, sillä se ei voi mitata hiiren sisäisiä viiveitä. Hiiri on sille vain musta laatikko josta tulee USB-HID paketteja.
Kun painat nappia se nappi aktivoi omalla piirilevyllä olevan kellon ja se alkaa kuuntelemaan valopulssia fotosensorilta. Kun se saa tämän se antaa näiden välisen viiveen omalla usbillaan nvidian softalle joka voi olla vaikka toisessa koneessa
 
Kun painat nappia se nappi aktivoi omalla piirilevyllä olevan kellon ja se alkaa kuuntelemaan valopulssia fotosensorilta. Kun se saa tämän se antaa näiden välisen viiveen omalla usbillaan nvidian softalle joka voi olla vaikka toisessa koneessa
Jep, eli jos käytät vaikka steelseries 310 hiirtä koneessasi, niin saatko tuolla LDATtilla mitattua tietokoneesi kokonaisviiveen? Et. Järjestelmä ei siis kykene mittaamaan kokonaisviivettä.

edit: toki jos olet sitä mieltä että hiiri ei ole osa kokonaisjärjestelmää, niin siinä tapauksessa voisi noin sanoa että LDAT saa mitattua kokonaisviiveen. Useimmat pelaajat varmaan kuitenkin pitävät hiirtä kuitenkin oleellisena komponenttina järjestelmissään ja sen poisjättäminen olisi täten hieman outoa.
 
Jep, eli jos käytät vaikka steelseries 310 hiirtä koneessasi, niin saatko tuolla LCATtilla mitattua tietokoneesi kokonaisviiveen? Et. Järjestelmä ei siis kykene mittaamaan kokonaisviivettä.
Saat askartelemalla, sen voi siirtää helposti toiseen kuoreen
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom