Nvidia Shield TV

patong

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
130
Eipä tuossa mitään transkoodauksia tule millekään. Plexin kautta on todella kätevää hallita kirjastoa, enkä keksi mitään mikä tuosta tekisi "rasitteen".
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Asentelin Apple TV:lle nyt Infuse Pro -softan ja voin vain todeta, että ei tule ikävä Shieldiä, kaikki toimii loistavasti. Jopa Atmos tuntuu toimivan. Serveriä pyörittää Plex ja Infusella saa siihen yhteyden.
Mutta youtube ei toimi 4k na? Eikös nyt uusi apple tv tule syksynä, jos sitten saisi kaikki samaan pönttöön
 

patong

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
130
Youtube ei tosiaan toimi 4K HDR -moodissa, mutta eipä sitä materiaalia (oikeasti katsottavaa) muutenkaan paljoa ole.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Youtube ei tosiaan toimi 4K HDR -moodissa, mutta eipä sitä materiaalia (oikeasti katsottavaa) muutenkaan paljoa ole.
Vähän kuumotti tuo apple tv 4k lähinnä vuokraus leffojen käyttöön ku shield löytyy, mutta jos sitä syksyyn malttaisi, ja katsoisi minkölainen tuo uusi apple tv oikein on.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
367
Eipä tuossa mitään transkoodauksia tule millekään. Plexin kautta on todella kätevää hallita kirjastoa, enkä keksi mitään mikä tuosta tekisi "rasitteen".
Kirjaston hallintaominaisuudet on myös infusessa.

https://www.google.com/amp/s/www.macworld.co.uk/news/apple/new-apple-tv-3663891/?amp

25.3, reilu viikon voisi malttaa odotella. Tuo clasun 20% ale tuossa on vähän houkutellut, mutta odotellaan nyt tuo viikko ainakin :)
Eipä tuossa oltu lueteltu mitään järkeviä uudistuksia. Kaikki tärkeimmät toiminnot Apple TV:stä raudan puolesta jo löytyy, softakehitykset eniten vaikuttaa. Esim. tuon YouTuben 4K-koodekin vois tuoda softapäivityksellä jos Apple vaan haluais.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Onko tuossa nyt saavutettavissa jotain hienoa, jos luovun plexin kirjastosta?
Veikkaisin että ei, oletettavasti medioille tarvii kuitenkin jonkun NAS purkin niin samahan se on sitten Plexiäkin ajaa siellä. Disclaimer, olen vain lueskellut noiden eroista enkä vielä testannut itse Infusea, odottelen 6:n julkaisun että raaskii investoida Pro:n.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
134
Jep, tein saman ja uusi virtalähde matkalla. Hienoa toimintaa kyllä nvidialta.

Onko muuten ideoita mistä mahtaa johtua shieldin Netflixin huono kuvanlaatu? Kuva on koko ajan SD-laatuista eikä muutu millään HD-laatuiseksi. Samassa verkossa oleva Win10-läppäri toistaa heti alusta asti HD:na. Virranhallinta-asetus (max/optimized) ei vaikuttanut asiaan eikä sovelluksessa ole käytännössä mitään asetuksia mitä vaihtaa.
Myöskin uusi virtalähde tulossa kun valittelin että shield 2015 sammuu itsekseen. Saa nähdä auttaako tuohon vaivaan.

Oma purkki on kiinni piuhalla ja toisinaan sekin sd:llä liikkeelle lähtee. Tokenee kyllä melko nopeasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Infusen ja plexin ero on lähinnä plexin mahdollistamassa transkoodauksessa, jos siis katsot plex apilla. Infuse osaa hakea kannet ja tekstit ym tiedot suoraan jos leffat on nimetty kunnolla. Infuse tallentaa "itseensä" metatiedot, ei leffatiedostoon (en tiedä miten plex toimii tässä kohtaa?). Katsotut leffat ja kohdat pystyy synkkaamaan trakt:n kautta. Itselläni on mediat NAS:ssa ja olen nimennyt tiedostot: Leffan_nimi_(vuosiluku).pääte. Leffat on omissa kansioissaan jotka on nimetty: Leffan nimi (vuosiluku). Vuosilukuja ei kaikissa ole. Nimet on suomeksi tai englanniksi.
Olen itse rippausvaiheessa hakenut medioiden metatiedot kuntoon ja sen jälkeen vasta lisännyt tiedostot kirjastoon. Tämä ei ole välttämätöntä siis..

@HarriK Infusesta kannattaa ostaa toi kerran vuodessa 9,90€ maksava versio, niin saat aina uusimmat versiot automaattisesti käyttöön. Olen käyttänyt ohjelmaa sen ensimmäisestä versiosta lähtien ja ohjelma on kyllä hienosti kehittynyt sinä aikana!
 

patong

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
130
Olen tykästynyt tuohon Plex-serverin selaimessa toimivaan hallintaan. Sieltä on helppo katsoa metadatat yms. kuntoon ja näkee myös muuta mielenkiintoista dataa.
Katsotut mediat synkkaantuvat hienosti Infuseen, samoin tuo "jatka katsomista" toimii ilman mitään ongelmia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
367
Ei luopumisesta mitään lisäarvoa sinänsä tule, mutta Plexin pyöritys on turhaa ja vie myös turhaan tehoja nassilta kun Infuse hoitaa homman suoraan. Jos Infusea tulee käytettyä niin kannattaa harkita tuota elinikäistä in-app ostoa (54,99€) joka kattaa kaikki tulevat päivitykset ilman vuosimaksuja.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 901
Mä olin aika skeptinen tohon infuseen kun hankin atv'n. Tota etten mulla oli ollut aina käytössä XBMC / Kodi sekä dedikoiduilla (Shuttle / Intel Nuc) koneilla että välillä Qnapin verkkolevyltä. Pakko sanoa ettei ole tullut Kodia ikävä joka on musta jo aika paljon sanottu, eli tuo Infuse toimii kyllä yllättävänkin hyvin (itse videot Qnapin verkkolevyllä jaettuna smb'llä).

Semmonen maininta vielä, että Kodi vaati tiedostojen jakamisen NFS'n yli kun SMB'llä tökki liikaa. Samoin Kodilla piti käyttää ethernettiä eikä langatonta verkkoa. Jotenkin Infuse onnistuu toimimaan ihan sujuvasti SMB'llä ja langattomalla verkolla joka on sallinut tv-nurkkauksen siivoamisen.
 

patong

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
130
Kokeilin ottaa tuon Plex-serverin pois ja katsoa miten Infuse käsittelee tiedostot. Miten pitäisi menetellä, kun osa videoista ei tunnistaudu, koska ei löydy tarvittavaa metadataa. Nämä ovat vähän harvinaisempia Musiikki-DVD -julkaisuja, jotka olen aikoinaan siirtänyt koneelle. Pystyykö noita mitenkään muokkaamaan käsin Infusen kautta? Plex-serverin kautta niihin sai itse lisättyä kansitaiteen ja kuvaukset jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Kokeilin ottaa tuon Plex-serverin pois ja katsoa miten Infuse käsittelee tiedostot. Miten pitäisi menetellä, kun osa videoista ei tunnistaudu, koska ei löydy tarvittavaa metadataa. Nämä ovat vähän harvinaisempia Musiikki-DVD -julkaisuja, jotka olen aikoinaan siirtänyt koneelle. Pystyykö noita mitenkään muokkaamaan käsin Infusen kautta? Plex-serverin kautta niihin sai itse lisättyä kansitaiteen ja kuvaukset jne.
Lisää käsin suoraan tiedostoon ja valitse Infusesta että käyttää paikallista metadataa sen kanssa..
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Tuli nyt itekkin shield TV hommattua. Itsehän ostin tämän lähinnä pelien pelaamiseen olohuoneen isolta ruudulta. Heti kärkeen on todettava, että pelien streamaus PC:ltä shieldiin toimii kyllä aivan pirun hyvin. Ero steam streamiin on todella iso. Tosin WLAN:n kautta ei toimi ton oman perus n draftin 4G Huawei purkin kautta ollenkaan, vaan ihan hurveetä pykimistä. Varmaan joku kunnon AC tason WLAN purkki parantaisi tilannetta, mutta tosta saa aika helposti ja siististi kyllä viriteltyä ethernet kaapelin, niin taidanpa jättää uuden WLAN purkin hommaamatta, kun muuten sille ei tarvetta kerran ole.

Shieldin oma padi on kyllä selvästi huonompi, kun tuo x360 padi, joka toimii onneksi ihan heittämällä. Toki split screen peleissä tuo shieldin oma padi sitten käytössä. Olis melkein kyllä voinu ostaa sen halvemman parittoman version ja ostaa sitten kylkeen toisen Xbox padin.

GeForce now ei sitten toimi oikein pelattavasti ton 4G yhteyden yli, mikä nyt sinällään ei ole mikään yllätys. Voisi se ehkä toimia joskus yöllö, kun olisi täysi kaista käytössä, mutta toi iltaruuhkan 8-20Mbit nopeus ei oikein riitä. Tää on näitä "syrjäseudulla" (10km lahden keskustasta) asumisen ongelmia. Videoiden striimausta en oo koittanut, kun on tuo chromecast ultrakin tuossa. Ei tuke ainakaan mitään skaalausongelmia, kun vetää suoraan tosta chromecastin kautta. Itsellä ei ole ollut enää vuosiin myöskäön mitään tarvetta striimailla mistään omalta nassilta mitään, kun tuon elokuvien latailu on loppunut. Nykyään 100% elokuvista ja sarjoista tulee eri striimipalveluiden kautta katottua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Tuli nyt itekkin shield TV hommattua. Itsehän ostin tämän lähinnä pelien pelaamiseen olohuoneen isolta ruudulta. Heti kärkeen on todettava, että pelien streamaus PC:ltä shieldiin toimii kyllä aivan pirun hyvin. Ero steam streamiin on todella iso. Tosin WLAN:n kautta ei toimi ton oman perus n draftin 4G Huawei purkin kautta ollenkaan, vaan ihan hurveetä pykimistä. Varmaan joku kunnon AC tason WLAN purkki parantaisi tilannetta, mutta tosta saa aika helposti ja siististi kyllä viriteltyä ethernet kaapelin, niin taidanpa jättää uuden WLAN purkin hommaamatta, kun muuten sille ei tarvetta kerran ole.

Shieldin oma padi on kyllä selvästi huonompi, kun tuo x360 padi, joka toimii onneksi ihan heittämällä. Toki split screen peleissä tuo shieldin oma padi sitten käytössä. Olis melkein kyllä voinu ostaa sen halvemman parittoman version ja ostaa sitten kylkeen toisen Xbox padin.
Täälä testattu 2d pelit hyvin toimiviksi, mutta kun parempaa grafiikkaa halusi, tuntu että tv n 4k sekoitti koko resoluutiot, ja lopputulosena errori eikä saa kuvaa :) pidetään medialaitteena sitten
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Täälä testattu 2d pelit hyvin toimiviksi, mutta kun parempaa grafiikkaa halusi, tuntu että tv n 4k sekoitti koko resoluutiot, ja lopputulosena errori eikä saa kuvaa :) pidetään medialaitteena sitten
Itsellä ei ole ollut kyllä mitään ongelmia resojen kanssa, vaikka 4k TV myös käytössä... Pelistä on saanu laitettua sen reson, minkä haluaa. Ainoastaan metro exoduksen kanssa ei toi reo pelitä oikein tuon gsmestreamin kautta, mutta siinä pelissä onkin joku aika outo viritelmä tuon resoluution suhteen muutenkin.
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
304
Shieldin oma padi on kyllä selvästi huonompi, kun tuo x360 padi, joka toimii onneksi ihan heittämällä. Toki split screen peleissä tuo shieldin oma padi sitten käytössä. Olis melkein kyllä voinu ostaa sen halvemman parittoman version ja ostaa sitten kylkeen toisen Xbox padin.
Mites, tuo x360 toimii langattomasti vai tartteeko kaapelin? Jostain lueskelin ja silmään vaan tarttui "with cable"???
Ei kait nyt sentään niin höpsö ole Shield?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Mites, tuo x360 toimii langattomasti vai tartteeko kaapelin? Jostain lueskelin ja silmään vaan tarttui "with cable"???
Ei kait nyt sentään niin höpsö ole Shield?
Kyllä pitäisi toimia langattomatkin padit, mitä olen foorumeita lukenut. Ilmeisesti yhteen dongleen ei voi parittaa kyn yhden ohjaimen, jos Shield TV:ssä haluaa käyttää. Itsellä on siis ihan piuhallinen XB360 padi.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Mites tuo shield tv:n käytettävyys vs apple? Toimiiko kännyllä kaikki, ettei tarvii muuta kakea ollenkaan mediatoistossa tai käynnistyksessä? Onko yhtä smoothi ui ja toimivuus? Tuleeko mitään ”odota hetki, päivitetään..” tjs. häiritsevää?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Itse käytän shieldin omaa remotea, tosi kevyt ja sulava ja selaaminen on tosi nopeaa, paljon nopeampaa itselle kuin kännykällä näppäily. Ei ole mitään odotuksia tai jumituksia eikä päivityksiä ollut, kaikki aina sulavaa ja äkästä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Mites tuo shield tv:n käytettävyys vs apple? Toimiiko kännyllä kaikki, ettei tarvii muuta kakea ollenkaan mediatoistossa tai käynnistyksessä? Onko yhtä smoothi ui ja toimivuus? Tuleeko mitään ”odota hetki, päivitetään..” tjs. häiritsevää?
Itse käytän shieldin omaa remotea, tosi kevyt ja sulava ja selaaminen on tosi nopeaa, paljon nopeampaa itselle kuin kännykällä näppäily. Ei ole mitään odotuksia tai jumituksia eikä päivityksiä ollut, kaikki aina sulavaa ja äkästä.
Itsekään en näe yhtään syytä miksi käyttäisi muulla kuin Shieldin omalla (tai TV:n kakella via CEC). Se mukana tuleva kake on tosi hyvä ja kuten markkinoille tehokkaimmalta Android-laitteelta voi odottaa, toimivuus on erittäin sulavaa. Ainoa mihin käytän puhelinta, on Shieldin Chromecastin ohjaukseen kun katson tv:stä liigaa.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Itsekään en näe yhtään syytä miksi käyttäisi muulla kuin Shieldin omalla (tai TV:n kakella via CEC).
Kännykkä on ainakin minulla aina taskussa ja usein jo kädessä valmiina joten miksi ihmeessä kaivelisin sitä kakea jostain? Nyt kun on atv:n kanssa tuohon oppinut niin paluuta erilliseen kakeen ei ole. Osaako joku vastata kysymykseen että miten se shield toimii kännykällä?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Kännykkä on ainakin minulla aina taskussa ja usein jo kädessä valmiina joten miksi ihmeessä kaivelisin sitä kakea jostain? Nyt kun on atv:n kanssa tuohon oppinut niin paluuta erilliseen kakeen ei ole. Osaako joku vastata kysymykseen että miten se shield toimii kännykällä?
Android TV -appilla toimii.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Ja arvostelujen mukaan ei voi edes sammuttaa apista.. Eikö oikeasti android puolella ole olemassa vielä sujuvaa tv:n käyttöä pelkällä kännykällä?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ja arvostelujen mukaan ei voi edes sammuttaa apista.. Eikö oikeasti android puolella ole olemassa vielä sujuvaa tv:n käyttöä pelkällä kännykällä?
Itselläni se sammuu sitten kun televisiokin sammuu. Ja menee päälle kun vaihdan televisiosta päälle ko sourcen.
En koe tuota mitenkään ongelmalliseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
158
Löytyykö tuohon jotain järkevää appi vaihtoehtoa Iphonelle? Yleensä käytän TV:n kaukosäädintä mutta siinä ei toimi tuo voice-ohjaus (Samsung Q7).
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Piti pitkästä aikaa kokeilla jos shieldi toimisi steamin kanssa, edelleen sama yksinkertaiset pelit tulee 720p/4k tv lle ja toimii. Mutta jos kokeilee 3d peliä esim borderlands koodi 8007004, ja samaan aikaan pc n näytöllä pyörii kuva.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Piti pitkästä aikaa kokeilla jos shieldi toimisi steamin kanssa, edelleen sama yksinkertaiset pelit tulee 720p/4k tv lle ja toimii. Mutta jos kokeilee 3d peliä esim borderlands koodi 8007004, ja samaan aikaan pc n näytöllä pyörii kuva.
Tarkoitat varmaan Gamestream striimausta? Näkyykö pelit kuitenkin Geforce Experiencen Home -> games välilehdellä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Juu geforcen kautta, mutta pelit on steamin peliä. Entiedä mikä kun kaikki 3d pelit sama homma, mutta yksinkertaiset toimii
Sillähän ei tosiaan ole mitään väliä mistä peli on ostettu. Varmista vielä että peli tunnistuu gamestream peliksi Geforce Experiencessä. Jos ei niin lisää se sinne listoille ainakin ensi alkuun.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Oli tarkoitus pelata PC:tä toisessa huoneessa Sonyn UHD telkulla, ilmeisesti tuo Shield on aivan kurko (kuningas) tässä hommassa.

Toimiiko niin että laitan Shieldin kiinni vahvariin (Denon X3500H) ja siittä telkkuun, ideana että poimisi monikanavaäänet vahvariin ja kuva vahvarin kautta telkkuun?

Toimiiko 4K ja HDR jos peli tukee? (Näköjään toimii ainakin ethernet yli)

Shieldin Netflix tuskin tukee Dolby Visionia Sonyn telkkuun, entäs Atmos äänet?
Kaikkia herkkuja ei tunnu saavan millään samaan pakettiin.

Oliko huhuja että tulis uudempi versio lähiaikoina?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Shieldin Netflix tuskin tukee Dolby Visionia Sonyn telkkuun, entäs Atmos äänet?
Kaikkia herkkuja ei tunnu saavan millään samaan pakettiin.

Oliko huhuja että tulis uudempi versio lähiaikoina?
Dolby Visionia ei shieldi tue eikä ole huhuiltu uudesta shieldin rautaversiostakaan mitään. Jos nVidian teknologia roadmappia katsoo niin mitään siihen viittaavaa ei edes ole roadmapissa että enää uutta android boksia olisi vielä tekeillä. On profitit sen verran paremmat AI/DeepLearning/high-end gaming sektorilla.

Amazon Prime Video tukee ainakin Atmos bitstreamausta shieldillä. En tiedä onko netflix lisännyt tukea.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Dolby Visionia ei shieldi tue eikä ole huhuiltu uudesta shieldin rautaversiostakaan mitään. Jos nVidian teknologia roadmappia katsoo niin mitään siihen viittaavaa ei edes ole roadmapissa että enää uutta android boksia olisi vielä tekeillä. On profitit sen verran paremmat AI/DeepLearning/high-end gaming sektorilla.

Amazon Prime Video tukee ainakin Atmos bitstreamausta shieldillä. En tiedä onko netflix lisännyt tukea.
Sonyn telkuilla tuon Visonin kanssa saa olla tarkkana, toisessa ketjussa sanottiin että koodipurku tapahtuu soittimen päässä. Eli Sonyn oma UHD Bluray toimii mutta ei välttis muiden vaikka Vision muuten toimiikin. Ja omassa Netflix appissa toki toimii Vision, mutta Atmos äänet ei. Eli sen suhteen Shield olis kompromissi.

Mutta pelistreamauksen suhteen näyttää olevan ainut tapa saada kaikki graafiset herkut (pl. korkeat hertsit, mutta TV rajoitus 60@4k joten ei haittaa).

Pelien surround äänistä ei oiken löytynyt mainintaa, jos tulee Atmosta pelissä niin osaako Shield...

Mutta siis Shieldin voi normaalisti liittää vahvariin joka jatkaa kuvan telkulle. Ei tarvi enempiä johtoja sille välillä, onneks.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Sillähän ei tosiaan ole mitään väliä mistä peli on ostettu. Varmista vielä että peli tunnistuu gamestream peliksi Geforce Experiencessä. Jos ei niin lisää se sinne listoille ainakin ensi alkuun.
Kiitos. Toimii. Ei ollut yhtäkään peliä tuola nvidian luettelos pc llä että anna streamata, mapitti pelin exe tiedoston ja avot toimii. Saisi kyllä automaattisesti nuo löytää, kun steamis satoja peliä, niin jokaisen saa erikseen käydä laittamassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Kiitos. Toimii. Ei ollut yhtäkään peliä tuola nvidian luettelos pc llä että anna streamata, mapitti pelin exe tiedoston ja avot toimii. Saisi kyllä automaattisesti nuo löytää, kun steamis satoja peliä, niin jokaisen saa erikseen käydä laittamassa.
Hyvä että auttoi!

Sille GFE voi antaa kansion joita se skannaa ja se lisää pelejä niistä sinne listoille, mutta vain ne pelit jotka ovat virallisesti tuettu. Joitakin pelejä joutuu lisäileen itse. Minulla 20 peliä installoitu ja vain 14 peliä ilmestyi automaattisesti.



Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Hyvä että auttoi!

Sille GFE voi antaa kansion joita se skannaa ja se lisää pelejä niistä sinne listoille, mutta vain ne pelit jotka ovat virallisesti tuettu. Joitakin pelejä joutuu lisäileen itse. Minulla 20 peliä installoitu ja vain 14 peliä ilmestyi automaattisesti.



Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
26 peliä tuonne pelit alalehdelle löysi, mutta shield alle ei tullut yhtään automaattisesti. Tuo 4k reso vielä on mysteeri, ei oikein suostu peleille laittamaan, ja kun steamin käynnistöä shieldillä, niin ei ole vaihtoehtoa nuon kovalle resoluutiolle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
26 peliä tuonne pelit alalehdelle löysi, mutta shield alle ei tullut yhtään automaattisesti. Tuo 4k reso vielä on mysteeri, ei oikein suostu peleille laittamaan, ja kun steamin käynnistöä shieldillä, niin ei ole vaihtoehtoa nuon kovalle resoluutiolle.
Ethän siis käynnistä steam tiliäsi geforce now palvelussa? Eli streamaat pilvestä pelejä. Siinähän ei voi resoluutioihin ja muihin asetuksiin kaiketi vaikuttaa.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Ethän siis käynnistä steam tiliäsi geforce now palvelussa? Eli streamaat pilvestä pelejä. Siinähän ei voi resoluutioihin ja muihin asetuksiin kaiketi vaikuttaa.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Hei tuo steam olikin näköjään gf now kautta, mutta pelit tulee gamestream omalta pc ltä. Onko tuohon steamin ajamiseen järkevämpää keinoa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Hei tuo steam olikin näköjään gf now kautta, mutta pelit tulee gamestream omalta pc ltä. Onko tuohon steamin ajamiseen järkevämpää keinoa?
Tähän asti minä olin siinä uskossa että steamia voi ajaa vain NOW-pilvestä. Pidän itse PCtä kiinni kun olohuoneessa pelailen steam pelejä pilvestä. Siksi ihmettelen että miten sinulla ne koneelta streamaa.

Pitää kokeilla itsekkin.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Tähän asti minä olin siinä uskossa että steamia voi ajaa vain NOW-pilvestä. Pidän itse PCtä kiinni kun olohuoneessa pelailen steam pelejä pilvestä. Siksi ihmettelen että miten sinulla ne koneelta streamaa.

Pitää kokeilla itsekkin.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Pitääpä kokeilla kone kiinni. Itse taas luulin ettei now pelejä voi pelata kun ne mitä gf kaupasta voi ostaa, ja omat pelit pitäisi koneelta streamata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 107
Pitääpä kokeilla kone kiinni. Itse taas luulin ettei now pelejä voi pelata kun ne mitä gf kaupasta voi ostaa, ja omat pelit pitäisi koneelta streamata.
Okei nyt selkis.

Shieldiltä kun käynnistää nVidian peli appiksen niin valikossahan on kolme valintaa:
  • Oma kirjasto
  • Geforce Now!
  • Gamestream
Gamestream on siis se valinta jonka alle tulee kaikki pelit jotka Geforce Experience on tunnistanut automaattisesti koneeltasi sinne HOME välilehdelle. Jos PC:lle on asennettu myös Steam niin tässä näkymässä Shieldillä näkyy myös pelien joukossa valinta Steam. Käytännössä voit aloittaa streamaamisen PC:ltä telkkariin valitsemalla suoraan pelin kuvakkeen tai vaihtoehtoisesti valitset sen Steam valinnan joka ei tee mitään muuta kuin aukaisee PC:lle steamin Big Picture moodissa ja peilaa kuvan suoraan telkkariin Shieldin kautta. Voit käyttää ohjaimella steamia normaaliin tyyliin. Sinne settings -> Shield valikon alle ei pitäisi tarvia lisätä pelejä paitsi jos ne eivät ole suoraan Gamestream tuettuja.

Voit vaihtoehtoisesti käynnistää Steamin myös sieltä Geforce NOW! valikon kautta ja se mahdollistaa sen että PC voi olla kiinni. Tällöin steam big picture mode avautuu sinne pilvipalvelimelle johon asennat pelit ja streamaat niitä sieltä. Itse Geforce NOW palvelussa ei varmaankaan nykyään voi enää ostaa mitään pelejä suoraan vaan sinne aina logataan joko steam/origin/muilla tunnuksilla ja pelataan oman tilin pelejä installoimalla ne pilvipalvelimelle.

Kun käytät tuota lokaalia streamausta niin ainakin itselläni peli osaa näyttää 4k resot ihan oikein. Liitän pari screenshottia.

NVIDIA Games_20190414_142231.png

NVIDIA Games_20190414_142630.png

NVIDIA Games_20190414_142544.png
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Tuli tuo apple tv hommattua shieldin kaveriksi elokuvavuokrauksiin. Ei niin kiva ominaisuus: molemmat vahvistimen kautta, laitat tv n päälle, ja haluaisit vaikka pelailla pleikkaria, alkaa kilpailu shield + apple tv, molemmst räpsyttää kuvaa ja hyppii vuoron perään ruutuun. Onko tietoa kuinka tuon automaatti hyppäyksen saisi pois?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Tuli tuo apple tv hommattua shieldin kaveriksi elokuvavuokrauksiin. Ei niin kiva ominaisuus: molemmat vahvistimen kautta, laitat tv n päälle, ja haluaisit vaikka pelailla pleikkaria, alkaa kilpailu shield + apple tv, molemmst räpsyttää kuvaa ja hyppii vuoron perään ruutuun. Onko tietoa kuinka tuon automaatti hyppäyksen saisi pois?
HDMI-CEC pois käytöstä jommasta kummasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 278
Viestejä
4 193 066
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom