Pitäisi ensin tietää mikä tulee olemaan tarve konesaleille ennen kuin tietää millainen kupla on käsissä. Esimerkkinä klarna säästöää 10M$/kvartaali kun ai avustaa mainosten tekemisessä. Samaan aikaan lisäsäästöä tulee asiakastuesta kun botti hanskaa suurimman osan asiakaskyselyistä. Montako klarnan kaltaista firma on maailmassa jotka eivät vielä käytä ai:ta?
More than a third of the Stockholm-based fintech company’s marketing savings in Q1 are attributable to AI.
www.marketingdive.com
www.klarna.com
perplexityä kun testaa niin ei ole vaikea kuvitella, että ai avustaja korvaa käsin googlettamisen, wiikipedian selaamisen jne. Perplexity luo vastaukset lähdemateriaalin pohjalta ja antaa viitteet mihin vastaukset perustuvat(ei vaadi tunnusta, voi kokeilla linkistä)
Yritän siis sanoa, että ei kannata lisa su:n 2027 ennustetta ohittaa olankohautuksella.