NVIDIA julkaisi GDC 2025:ssä RTX Remixin valmiin version sekä päivityksen RTX 50 -sarjasta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
23 148
nvidia-geforce-rtx-50-series-update-20250313.jpg

NVIDIA on julkaissut GDC 2025 -konferenssin yhteydessä päivityksen GeForce RTX 50 -sarjan julkaisuun ja sen tuomiin teknologioihin liittyen. Yhtiön tuoreen näytönohjainsukupolven julkaisu ei ole sujunut kuin strömsössä, vaan erilaisia ongelmia on puskenut esiin mm. saatavuuden, virtaliitinten ja puuttuvien ROP-yksiköiden saralta.

Huolimatta siitä, että jälleenmyyjät ympäri maailman ovat valitelleet erityisesti GeForce RTX 5080- ja RTX 5090 -näytönohjainten heikkoa saatavuutta, NVIDIAn mukaan se on toimittanut RTX 50 -sarjan näytönohjaimia enemmän, kuin RTX 40 -sarjan näytönohjaimia vastaavalla aikajänteellä niiden julkaisun yhteydessä. Mysteeriksi jää, mihin toimitetut piirit ovat päätyneet, kun esimerkiksi Japanissa on järjestetty kaaokseen päättyneitä arvontoja osto-oikeudesta ja Britannian merkittäviin jälleenmyyjiin kuuluva OCUK kertoi esimerkiksi GeForce RTX 5090 -näytönohjaimia olevan julkaisun yhteydessä myynnissä vain noin 10 % siitä, paljonko heillä oli GeForce RTX 4090 -näytönohjaimia julkaisun yhteydessä.

NVIDIAn mukaan GeForce RTX 50 -sukupolven näytönohjaimen ostaneista yli 90 % on ottanut käyttöön RTX-ominaisuudet. DLSS:n on kytkenyt sen lukujen mukaan 92 % käyttäjistä, Reflexin 96 % käyttäjistä ja säteenseurannan 90 % käyttäjistä. Tilastot on kerätty NVIDIA App -sovelluksen kautta.



DLSS 4 on yhtiön mukaan nyt saatavilla jo yli 100 pelissä ja sovelluksessa luonnollisesti lisää on luvassa. DirectX 12 -rajapinta on puolestaan saamassa huhtikuussa Cooperative Vector -tuen, mikä NVIDIAn tapauksessa tarkoittaa tensoriyksiköiden käytön suoraan Microsoftin rajapinnan kautta. Yhtiön markkinointidiojen mukaan esimerkiksi sen mahdollistamat Neural Material -tekstuurit kutistavat muistin käyttöä parhaimmillaan vain kolmannekseen perinteisistä toteutuksista.


RTX Remix on puolestaan julkaistu vihdoin virallisena versiona. Portal RTX:ssä tehtyjen mittausten mukaan optimoitu RTX Remix ja tekstuurien streamasus lisää suorituskykyä reilut 22 % ja Neural Radiance Cache sen päälle vielä reilut 14 %, verrattuna Remixin beetaversioon. Lisäksi DLSS 4:n MultiFrame Generation luonnollisesti lisää suorituskykyä merkittävästi.



RTX Remixin tukemana markkinoille saadaan parin tunnin demo Half-Life 2 RTX -versiosta 18. maaliskuuta. Se hyödyntää uutta Neural Radiance Cache -ominaisuutta ja tekstuurien streamaamiseen tehtyjä optimointeja, jotka parantavat suorituskykyä ja Neural Radiance Cachen tapauksessa myös säteenseurannan laatua. . Lisäksi Half-Life 2 RTX:ssä hyödynnetään RTX Skin -ominaisuutta hahmomallien parantamiseen, RTX Volumetrics -ominaisuutta volumetristen efektien parantamiseen sekä RTX Dirtrect Illumination -teknologiaa dynaamisen säteenseurantaan perustuvan valaistuksen luomiseen.



28. Maaliskuuta on puolestaan InZOI:n julkaisun vuoro. InZOI hyödyntää NVIDIAn ACE-teknologiaa paikallisesti kiihdytetyn kielimallin tuomiseksi mukaan peliin. Ominaisuus toimii vain NVIDIAn RTX-näytönohjaimilla. Naraka: Bladepoint Mobilen PC-version ja Black Vultures: Prey of Greedin kerrotaan puolestaan käyttävän ACE-teknologiaa autonomiset pelikumppanin pyörittämiseen ja Fate Triggrein hahmojen kasvojen animointiin.

Lähde: NVIDIAn lehdistömateriaalit (sähköposti)
 
Tottakai suurin osa Nvidia Appin käyttäijstä on "laittanut" kaikki nuo päälle, kun se pirun sovellus tekee sen kysymättä oletuksena. Suorastaan raivostuttavaa kun se on jo pari kertaa napsauttanut FG:n päälle kysymättä.
 
Nämä valmistaja lukitut ominaisuudet ja ohjelmat ovat niin kivoja. Hyvä esimerkki tulevaisuudesta on PhysX. Koskaan tiedä koska tiputtavat tuen.
 
Noissa määrissä Nvidia ilmeisesti vertaa 4090:n myyntiä 5 viikkona aikana (ainut gpu jota myytiin uutena tuona aikavälinä)
5090, 5080, 5070ti ja 5070 yhteiseen myyntimäärään. Eli viiden viikon myyntiaika 5090:; myynnin aloittamisesta. Määrittelykysymys!
😅
 
Tuo InZOIn älyominaisuus toimii ilmeisesti myös pilvessä, eli vain lokaalia käyttöä varten vaatii Nvidian näytönohjaimen. Alla vastaus minkä joku saanut kehittäjältä.
[KRAFTON] ASH (inZOI) Jan 20, 2025, 11:42 GMT+9

Dear FerryFit, Thank you for reaching out with your thoughtful questions about the Smart Zoi feature. We understand the excitement surrounding this feature and appreciate the opportunity to clarify some important points. First, regarding the GPU compatibility for Smart Zoi, we can confirm that the feature will indeed be supported on a wide range of GPUs, provided they meet certain performance criteria. While it’s true that we’ve partnered with Nvidia for this feature, Smart Zoi will not be exclusive to Nvidia’s latest GPUs.
Instead, it will be compatible with a variety of GPUs, including those listed in our minimum system requirements. To address your specific question, Smart Zoi will run on GPUs listed in our minimum requirements, which include the NVIDIA RTX 2060 (8GB VRAM) and the AMD Radeon RX 5600 XT. This means that players with these GPUs, and others meeting the minimum specifications, will be able to use Smart Zoi without issue.

Additionally, Smart Zoi will be fully compatible with higher-end GPUs like the NVIDIA RTX 30 and 40 series, as well as those from the AMD Radeon RX 6000 series. This ensures that players using mid-range and high-end graphics cards will also benefit from the feature’s capabilities. While the feature may perform best on newer or more powerful GPUs, it is not exclusive to the latest hardware, such as the RTX 50 series. We understand the importance of making sure that players who meet the minimum system requirements can access Smart Zoi, and we want to reassure you that this will be the case. We aim to provide an exciting experience for as many players as possible, and we are confident that Smart Zoi will be accessible to a broad audience.

We also appreciate you sharing the video from the influencer discussing this topic. It’s always valuable to hear the community’s thoughts and concerns, and we hope this response helps clarify things for both the influencer and their viewers. Thank you again for your inquiry. If you have any further questions, please don't hesitate to reach out. Best regards, inZOI Support

 
Kai toi half life 2 rtx toimii amd korteillakin? =D
Jokin aika sitten katselin noita RTX Remix dokkareita + muuta materiaalia ja mikäli asiat ei ole muuttuneet niin käsittääkseni RTX Remix pelien/modien kehittäminen vaatii nvidia RTX kortin, mutta pelaaminen ei. Tosin kun tuo HL2 modi näyttää saavan virallisesti tukea ja promoa Nvidialta niin en olisi yllättynyt jos pelissä ei ole vakiona minkäänlaista FSR tukea.
 
Nämä valmistaja lukitut ominaisuudet ja ohjelmat ovat niin kivoja. Hyvä esimerkki tulevaisuudesta on PhysX. Koskaan tiedä koska tiputtavat tuen.
Vaikka NVIDIA toki tykkää brändätä asioita omilla nimillään, tässä ei nyt tainnut olla mitään vain heidän raudallaan toimivaa pois lukien tuo InZoin paikallisesti pyörivä tekoälymalli, joka pyörii pilvessä muutoin.
Esimerkiksi DirectX:n Cooperative Vector -ominaisuus toimii luonnollisesti myös AMD:lla (SWMMAC, ehkä myös WMMA) ja Intelillä (XMX)
 
Viimeksi muokattu:
Noissa määrissä Nvidia ilmeisesti vertaa 4090:n myyntiä 5 viikkona aikana (ainut gpu jota myytiin uutena tuona aikavälinä)
5090, 5080, 5070ti ja 5070 yhteiseen myyntimäärään. Eli viiden viikon myyntiaika 5090:; myynnin aloittamisesta. Määrittelykysymys!
😅
Nolo, nolompi, Nvidia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 280
Viestejä
4 687 484
Jäsenet
76 744
Uusin jäsen
voyage

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom