NVIDIA GTX 970/980 (GM204)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Volteilla saattaa olla huono vaikutus kulkuun kun 82 asteessa boostikellot tippunee jo melkoisesti ja power limit hakkaa vastaan.

970 Turbo kulkee jo 100% power limitillä 1490/3750, mutta vakautta en ole testannut kuin Superpositionilla ja Valleylla. Ja jäähynä toki tuo Mono plussa eli 50 asteessa ei boostikellot vielä tipu.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Itselläni taitaa olla 68 lämmöt OG ja kellotettuna 149x jotain niin 72
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Throttlelämpötila GM204 referenssikortilla on muistaakseni 98°C. Sitä ei saa kutiteltua mitenkään valmistajien omilla jäähyillä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Juuh, tuo 82C maksimit toistaiseksi, power targetit ja voltit tapissa, ~1500MHz kelloilla. Eli ei aihetta hätääntyä? Mullehan kaikki on ok kunhan ei throttlaa. :)
Ei hätää noilla lämmöillä, kovaa pelaamista vaan :cigar2: Ja eikös tässä G1 mallissa ollut vielä muistien/virransyötön jäähdytyskin asiallisesti hoidettu, joten senkään puolesta ei pitäisi mitään ongelmia tulla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Nyt kun kesä tekee toden teolla tuloaan niin lähestytty jo 90C lämpöjä, eli tahnat vaihtoon.

Tärkeämpi kysymys kuuluu, onko näissä vielä järkeä SLI:hin jos toisen kortin saisi halvalla? Ihan 1080p60 pelailulle, eli oletan muistin jokseenkin riittävän. Takuusta tulossa tuo Z170 emo joka SLI:tä tukee, niin mietityttänyt.
Riippuu varmaan peleistä mitä pelaa(vai leikkiikö vaan markeilla) ja siitä tykkääkö leikkiä sli-jutuilla yleensäkkään. Markkinoilla on kuitenki single gpu näyttiksiä jotka on tehoiltaan parempia ku SLI ja virrankulutukseltaan pienempiä ku yksittäinen 970. Hintahan noilla sun kaverihinnoilla jää tietenni pienemmäks.

TPU:lla pyörii graafeissa tuo gtx970 sli jos sieltä haluaa jotain verrokkia katella.
Capture.PNG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
126
Elikkäs ihan hyvä boosti olisi. Sähköähän saa seinästä ja tosiaan ensimmäisestä 110e maksaneena SLI tuskin tulisi paljoa maksamaan, hinta/laatusuhteen ollessa silti asiallinen.
4G:n muisti rajoittaa tietty uusimmissa peleissä mutta vähän kun tinkii grafiikka asetuksista niin riittää vielä:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
359
Gigabyte g1 970, meinasin vaihtaa lämpötahnat. Mitä merkkiä kannattaa ostaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Tärkeämpi kysymys kuuluu, onko näissä vielä järkeä SLI:hin jos toisen kortin saisi halvalla? Ihan 1080p60 pelailulle, eli oletan muistin jokseenkin riittävän. Takuusta tulossa tuo Z170 emo joka SLI:tä tukee, niin mietityttänyt.
Mulla on ollut 970 SLI kohta vuoden käytössä 1080p-resolla eikä isompaa valittamista. Kaikki pelit joita tällä hetkellä pelailen ei ole ihan uusimmasta/raskaimmasta päästä mutta kyllä nuo on siitä huolimatta hoitaneet asiansa oikein hyvin. Joissakin raskaammissa peleissä muistin käyttö voi olla yllättävän korkea (reilusti yli 3,5gb) mutta en ole itse huomannut sen aiheuttaneen mitään ongelmia.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Nyt kun kesä tekee toden teolla tuloaan niin lähestytty jo 90C lämpöjä, eli tahnat vaihtoon.

Tärkeämpi kysymys kuuluu, onko näissä vielä järkeä SLI:hin jos toisen kortin saisi halvalla? Ihan 1080p60 pelailulle, eli oletan muistin jokseenkin riittävän. Takuusta tulossa tuo Z170 emo joka SLI:tä tukee, niin mietityttänyt.
Itse myisin 970 kortit pois ja ostaisin 980 Ti:n. Täydellinen kortti 1080p pelailuun. Eikä tule myöskään mahdollisia SLI:n mukana tuomia ongelmia. Itse juuri takuullisen Asuksen Strix 980 Ti:n täällä myin 300 eurolla. Joten jos ysiseitenkympit myyt pois, ei paljoa tarvitsisi väliin laittaa että moisen saisit.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Taitaa oll CoD AW ainoa jossa alkanut tökkimään, muissa ei ongelmia jopa yli 3.5GB käytöllä :eek:


Mulla siis vaan 1x 970, Gigabyte G1 Gaming toistaiseksi.
Joo tosiaan kirjoitin huonosti, eli sinuna myisin tuon Gigabyten, siihen sitten yhdistettynä se summa minkä olisit toiseen ysiseitenkymppiin laittamassa, ja ollaan aika lähellä 980 Ti:n hintaa (~50€ ehkä lisää joutuisi laittamaan).

Mutta toki kun tykkäät säätää ja fiksailla, niin voisihan tuo tupla 970 olla sinulle ihan hyväkin ratkaisu :) Ja kyllä siinäkin tehoa mukavasti on jos vaan SLI on tuettuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 353
Onko 37% PWM minimituuletinnopeus mihin vakio-BIOSilla kykenee yleisesti? Nyt näytönohjaimen siilille pukkaa ilmaa 2 x Noctuan 120 mm vakio 80 mm-rupellien sijaan, miten tuohon saisi tuota miniminopeutta laskettua? Turhan kova ääni lähtee idlenä. Ainakaan Afterburnerilla ei saa alle 37%. Typerää kun idelnä GPU käy vain 32 asteisena mutta tuuletin huutaa 1100 RPM :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
359
Riippuu merkistä, omassa gigabytessä taisi olla 32% raja. Vaihdoin muokatun biossin jolla saa tuulettimet pysähtymään
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
262


Tätä enempää kellottelua ei kestä msi gtx 970 gaming. Furmark kaatu aika nopsaan kun pistää core clock +150MHz, eikä core voltagen muuttamisella tunnu olevan vaikutusta. Kai tämä saa luvan kelvata, vaikka kovempia core clockeja olisin toivonut.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
110


Tätä enempää kellottelua ei kestä msi gtx 970 gaming. Furmark kaatu aika nopsaan kun pistää core clock +150MHz, eikä core voltagen muuttamisella tunnu olevan vaikutusta. Kai tämä saa luvan kelvata, vaikka kovempia core clockeja olisin toivonut.
Mitäs ne todelliset kellot noilla on tuostakun ei sitä näe
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
262
Eikö boostaa enempää rasituksessa vai ovatko nuo tehdaskellot?
Siis nuo ovat tehdaskellot.

Edit. Mä oon nyt sekasin, eikö noi tehdas oc:t tule päälle jos ei ole msi gaming appia? Eli noi mun kellot on normi gtx 970 kellot plus omat laittamat oc:t? Vai oonko mä ihan pihalla...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Siis nuo ovat tehdaskellot.

Edit. Mä oon nyt sekasin, eikö noi tehdas oc:t tule päälle jos ei ole msi gaming appia? Eli noi mun kellot on normi gtx 970 kellot plus omat laittamat oc:t? Vai oonko mä ihan pihalla...
Siis todellisista kelloista puhuttaessa tarkoitetaan rasituksen aikana tiettyyn kohtaan asettuvia boostkelloja. Nuo tehdaskellot + MSI afterburnerin kellotukset eivät kerro kuvina mitään, koska todellinen boosti riippuu niin monesta asiasta.

Esimerkiksi entinen oma 970 G1 boostasi johonkin ~1400 MHz paikkeille jo vakiona vaikka tehdaskellot ovat paperilla:
Boost:1329 MHz/ Base: 1178 MHz in Gaming Mode

Eli siis kysymyksenähän on että mihin kohtaan kellot asettuu vaikka 3D-markkia ajettaessa/ raskaassa pelikäytössä? Oikeat kellot näet vaikka pelin aikana siitä MSI-Afterburnerista


Toisekseen älä käytä furmarkkia mihikkään, todella epärealistinen rasitus jolla voi EHKÄ katsoa korkeintaan maksimilämpöjä joissain tapauksessa, vaikka tähänkin tarkoitukseen suosin vaikkapa heaven benchmarkkia loopilla... (Oma mielipide)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
262
Hmm, nyt on pyöritelty unigihe heavenia näillä kelloilla ja jos core clockia nostaa 10-20MHz rupee unigine kettuilemaan. (kellot tuntuu asettuvan samoihin lukemiin uniginella ja 3dmarkilla)

Mutta kortti ilmeisesti boostaa itsensä täysin samoihin kelloihin ilman että afterburner on päällä(ja ilman power limitin nousua ja core voltagen)

mitäh? :confused:o_Oo_O Ilmeisesti ei hirveästi halua kulkea nopeempaan kuin toi vaikka power limittiäkin säätää lisää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
294
Mutta kortti ilmeisesti boostaa itsensä täysin samoihin kelloihin ilman että afterburner on päällä(ja ilman power limitin nousua ja core voltagen)
Miten siis pääsit tähän johtopäätökseen? Alempi kuva otettu tilanteessa, jossa afterburneri vain napsaistu pois päältä ja laitettu heaven pyörimään tai jotain muuta vastaavaa? Mielestäni afterburnerin sulkeminen ei poista kelloja jos sellaiset on näyttikselle asetettu, mutta en mee vannomaan kun hetkeen ole sen kanssa taas räveltänyt ja aina on päällä :D

Ja tuosta GPU-Z shotistahan sen hyvin näkee ettei powerlimit tuu vastaan, kun se on ~90% maksimissaan. Rajoittava tekijä GPU-Z mukaan on voltit, Vrel tarkoittaa ettei seuraavalle boost-stepille ole saatavissa tarpeeks luotettavia voltteja tai jotain vastaavaa... Olit vissiin kuitenkin koittanut myös lisävolttien kanssa, niin taitaa olla vaan silikonilotossa sattunut nyt huono tuuri.

Lämmöt nyt jo tuossa 70C paikkeillakin aiheuttavat pientä kellojen tiputtelua, mutta lämpötila on muuten niin hyvä, että on turha ruveta huudattamaan 100%:lla tuulettimia muutaman MHz:n vuoksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
262
Juu testailin koneenkin sammuttamista ja kellot pysyy samoina. Ilmeisesti kortti muistaa aikasemmat kellot mitä on ollut vaikka afterburner ei olisi päällä.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
822
Mikä kortti? :eek:

Mikä jäähdytys?

e: Mun GTX970 G1. Gaming menee sen ~1510 voltit ja powertarget tapissa. Ongelma on että en osaa käyttää tota biostweakkeria. :facepalm:
Asuksen Strix ja ilmalla. Silikoni lotto saatui tuossa kohdalleen. Ainut vaan että lähti kuuluisan muisti keissin johdosta palautukseen ja vaihtoon.
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
109
Itellä gtx980 strix pääsin aluksi 1530 corelle ja 3700 meni muisteille. Pistin vesille ja laitoin modatun biosin. core 1550 vakaat pelikellot ja muisteille 8000.
En muista mihin asti core meni mutta firestrike taisi mennä läpi ~1580 mutta siitä ylöspäin vaikka meni läpi pisteet alkoi laskea, muisteja en tainnut yli 4000 koittaa. Asic taisi olla 80% eli aivan euro lotto. Saispa voltit vapaiksi :sori:

nopea fire strike I scored 13 032 in Fire Strike
grafiikka oli 15 676
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Itellä gtx980 strix pääsin aluksi 1530 corelle ja 3700 meni muisteille. Pistin vesille ja laitoin modatun biosin. core 1550 vakaat pelikellot ja muisteille 8000.
En muista mihin asti core meni mutta firestrike taisi mennä läpi ~1580 mutta siitä ylöspäin vaikka meni läpi pisteet alkoi laskea, muisteja en tainnut yli 4000 koittaa. Asic taisi olla 80% eli aivan euro lotto. Saispa voltit vapaiksi :sori:

nopea fire strike I scored 13 032 in Fire Strike
grafiikka oli 15 676
Ainakin MSI 970 biosia käpäämällä sai voltteja nostettua. Tosin ei hyödyttänyt itseä lainkaan, kulutus vain kasvoi. TDP:n nosto toi itselle parhaat saannit.

Itse modailin omaani, mutta porukka tekee pyynnöstä foorumeilla kanssa. Kunhan muistaa vain alkuperäisen biosin säilyttää ja flashaa vain alkuperäisestä johdettuja bioseja, niin hommassa ei ole juurikaan riskejä.

Tuolta voi lukea, jos kiinnostaa: Nvidia GTX 900 cards custom bios (upon request )

Edit: luin uusiksi ja sinullahan on jo modattu bios sisässä :facepalm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Voltaa odotellessa pienehköä kellittelyä. :comp:



Unigine Superposition 1080p extreme läpi ilman grafiikkavirheitä ja lämmötkään ei mallia AMD. 1500MHz ei kulkenut core ilman virheitä, harmillisesti, mutta muistien maksimeja en jaksanut alkaa sen enempää rassaamaan kun meni 4000MHz ns. heittämällä.

Perus bios ja perus voltit
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
822
No, eipä tuossa edes kaikki. Testailin huvikseni 2000MHz (8000MHz QDR) ja ei ongelmia. Tokko edes maksimit?

Onko muita 980 Strixien omistajia, miten teillä mennyt? 1500/2000 kelloilla ajan nyt tosiaan.
Ei enään tätä päivää, mutta arkistoista löysin kuvan jossa mennään 1538/2000MHz@1.2120V.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
No, eipä tuossa edes kaikki. Testailin huvikseni 2000MHz (8000MHz QDR) ja ei ongelmia. Tokko edes maksimit?

Onko muita 980 Strixien omistajia, miten teillä mennyt? 1500/2000 kelloilla ajan nyt tosiaan.
Entinen kortti oli tuo. Arkistot sanoo, että 1484/1985 on menny markit läpi. Muistan, että tuosta piti vielä vähän tiputtaa, että oli 24/7-vakaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Ilmoitatteko nuo GPU-kellot sinä mitä GPU-Z sanoo boosteiksi vai ne mitkä ne ovat oikeasti rasituksessa? Itse huomannut, että ovat oikesti korkeammat kuin mitä GPU-Z sanoo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 307
Oma tynkäpiirilevyinen 970 GTX (Inno3D) kulkee kanssa oikein mukavasti Acceleron jäähyllä (TT III). Voltteihin kajoamatta +200 core (1478MHz) ja 7900MHz muistit. 3DMarkin Firestrikestä ~10800 pistettä 3570K:n kaverina. Lämmöt testin aikana max 56c.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
I scored 12 634 in Fire Strike

Lopulliset 24/7 kellot 970:mpillä. 1564/+235 core & + 700 muistit. :tup: Artifaktit iskee +800 memoryllä ja +260 core.

Custom biossilla sais varmaan 1600 corelle, kun +272 core ja +37mv (maksimit vakio biossilla) kaatuu graphics test 2:sessa. :mad:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Eise vaikeeta ole frendin evgaan laitoin. Itse en viel tähän viiti. Tässä pari kk takuuta jäljellä
Vaikein hommahan tässä on ehtiä 970 strixille semmonen, kun ei perhana meinaa löytyä. :tdown: Pitää varmaan itse muokata jos riittää taidot. :tup:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Vaikein hommahan tässä on ehtiä 970 strixille semmonen, kun ei perhana meinaa löytyä. :tdown: Pitää varmaan itse muokata jos riittää taidot. :tup:
Itsekkin laitoin. Kopion jonkun tekemästä isommat powerlimitit. Isot pojat kertonut että aina kannattaa itse tehdä. Tosin frendin evga ei silti mene kuin noin 1525 corelle
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Kovia lukemia täällä. Itsellä aikanaan EVGA GTX 970 kulki vain 1420Mhz vakiobiosilla ja kyllähän se vitutti, kun mieli teki kellotella enemmän. Tein tuolle custom biosin, jolla nostin jännitteet tappiin, mutta huikeat 10Mhz sai kellotettua lisää ja meteli kasvoi, joten fläshäsin alkuperäisen biosin takaisin.

Palit Thundermaster auttoi jonkun verran, kun sillä sai nostettua voltage minimum offsettiä, jolloin voltit pysyivät korkeampana matalilla kelloillakin. 1450Mhz kulki sen jälkeen 9kk, kunnes myin kortin pois.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Ei tuokaan vakaa ollut nähtävästi dying lightissa kaatui. Laskin 5mhz corea ja muisteja :) viellä jos kaatuilee niin pakko tuota thundermasteria kokeilla kun ei äskenkään ollut kuorma tapissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 541
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom