Powerilta suolaiseen hintaan tilattavissa Gigabytea. Taitanee olla ekaa kertaa kun tuonne pystyy tilauksen pistää edes vetämään
Amazonissa tarjolla 5080 Shadowta melko edullisesti
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aasinsiltana päästäänkin sopivasti, että onkos kukaan kuullut Jimmsin tämän päiväsestä Ventus 5090 arvonnasta? Jos blogia katsoo, niin ei ole sen mukaan edes arvottu tai vain unohdettu päivittää.Ventusta ei voi suositella kenellekkään kenellä korvat. Vesiblokki saatavilla niin niihin hommiin passeli ja itsekin tuli hommattua, kun ei halua maksaa tarpeettomasta coolerista.
No mulla MSRP Ventus tilaus vetämässä, eli eikö kunnon UV (undervolt) auta? Eli ihan 100-150W virrankulutuksen laskeminen kortille ja custom fan profile tulille?Ventusta ei voi suositella kenellekkään kenellä korvat. Vesiblokki saatavilla niin niihin hommiin passeli ja itsekin tuli hommattua, kun ei halua maksaa tarpeettomasta coolerista.
Se voi varmasti auttaa, itse en vain osaa kuin säätää liukureita isommalle.No mulla MSRP Ventus tilaus vetämässä, eli eikö kunnon UV (undervolt) auta? Eli ihan 100-150W virrankulutuksen laskeminen kortille ja custom fan profile tulille?
Siinä mielessä erikoinen, että itse laitoin ilmoitukset kaikkiin kortteihin ajat sitten, mutta eipä paljon ole ilmoitusta saatavuudesta tippunut ja nyt kuitenkin myynnissä. Thumbs down!![]()
Powerilta suolaiseen hintaan tilattavissa Gigabytea. Taitanee olla ekaa kertaa kun tuonne pystyy tilauksen pistää edes vetämään
No mulla MSRP Ventus tilaus vetämässä, eli eikö kunnon UV (undervolt) auta? Eli ihan 100-150W virrankulutuksen laskeminen kortille ja custom fan profile tulille?
Ei auta siinä mielessä alivoltitukset, että se pienin tuulettimen nopeus mikä biosista löytyy (30%) on jo aika äänekäs useimmissa msrp-malleissa, paitsi primessä tuo tuuletin ainekin lähtee alempaa niin siitä voi ehkä modata uv hiljaisen.
Itellä zotacissa tuo 30% on 1200rpm ja oisko ventuksessa se ollut 1300. Eli tuuletinta kun ei äänettömäksi saa niin sama se oli corelle heittää se +400 ja olla alivoltittamatta. Ventus on muutenkin kun tuulettimien osalta aika vaatimaton kortti, joten suositus Primelle mikäli haluaa hyvän ja markkinoiden edullisimman mallin.
Tuulettumista voi modata hiljaiset niinkin yksinkertaisesti, kuin käyttämällä kiinteitä kierroksia lähellä minimiä. Aika monta eri valmistajien näytönohjainta ollut ja Prime on kyllä todella hiljainen kunhan ei huudata tuulettimia.
Pysyykö lämmöt maltillisina? Taloudessa on yksi Prime 5070ti jonka voisi säätää vakiokierroksille jos se tosiaan ei kuumene missään tapauksessa sillä tavalla.Tuulettumista voi modata hiljaiset niinkin yksinkertaisesti, kuin käyttämällä kiinteitä kierroksia lähellä minimiä. Aika monta eri valmistajien näytönohjainta ollut ja Prime on kyllä todella hiljainen kunhan ei huudata tuulettimia. Ventus on muutenkin aika vaatimaton, joten suositus Primelle mikäli haluaa hyvän ja suht edullisen kortin.
Tästä nyt on väännetty ennenkin, mutta yleensä ongelmana ei ole se 30% minimitaso ja siitä aiheutuva tasainen ääni, vaan tuulettimen käynnistys.
Tuulettimen pyörimään lähtö on raskaampi toimenpide kuin pyöriminen, jolloin se tarvitsee enemmän virtaa. Jos minimitaso on 30%, käynnistyksessä, tuuletin käy yleensä 40-50% tasolla ja vaikka 30% olisi hiljainen, voi tuo 40-50 olla jo todella häiritsevä. Vastaavasti (laadukkaammalla) tuulettimella jonka minimitaso on 20%, käynnistysnopeus on vastaavasti 25-35% joka saattaakin olla äänetön.
Yksi ratkaisu on pitää tuulettimet aina päällä tuossa 30%, mutta työpöytäkäytössä ja pölynhallinnan kautta se on typerää.
Tähän ei mikään modailu tai kierrosten säätö auta, mikä ei kortilta takuuta vie ja itseä ainakin ärsyttää, koska tuo Inno3080 käy tuolla 30% tasollakin todella viileänä/hiljaisena kuormituksessa, käynnistysäänet kun vain saisi pois.
Pysyykö lämmöt maltillisina? Taloudessa on yksi Prime 5070ti jonka voisi säätää vakiokierroksille jos se tosiaan ei kuumene missään tapauksessa sillä tavalla.
Ilmeisesti muuhun kuin saatavuuteen, hintoihin ja tilailuun liittyvä keskustelu pitää käydä täällä :NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti -ketju (Blackwell)Menee hieman offtopiciksi, mutta toisaalta hyvä jos porukka raportoi uusien korttien vioista ja ominasuuksista.
Ellei ne tee perinteisiä eli ankkuroi perushintaa USD hintaan ja siitä johda muut sitten taas. On mahdolista että jakaa laskun Euroopan kanssa(nostaen hintoja täällä) jos arvelee saavan paremmat myyntiluvut kokonaiuudessa.Niiiiiin ne tullit.. voi ollakin, että alkaa kohta olla kortteja 50% alessa hyllyt täynnä![]()
Eiköhän se tulli tule suoraan sen verottoman yms hinnan päälle ja nvidia ilmoittaa jenkkihinnat verottomana ja tullittomana. Jos taas ankuroisi hinnan tullien mukaan niin tällöinhän se tullillinen hinta nousisi entisestään.Ellei ne tee perinteisiä eli ankkuroi perushintaa USD hintaan ja siitä johda muut sitten taas. On mahdolista että jakaa laskun Euroopan kanssa(nostaen hintoja täällä) jos arvelee saavan paremmat myyntiluvut kokonaiuudessa.
Eiköhän pian ala hinnat laskemaan kun tavara rupeaa jäämään kauppojen hyllyille.Nuitahan on reippaasti verkkokaupassa nyt. Laskin että 59kpl on eri malleja 5090 lähetettävissä. Halvin malli TUF Gaming 2999e. Muut 3300e +- 100e.
Ei tuu kauppoja vielä.
Mulla myös tilauksessa tuollainen ja mitä oon kerenny kaivamaan tietoa muualta, niin saa tuosta hiljaisen kortin alivoltituksella ja "custom" tuuletinkäyrällä. Eihän noita 5090 oikeen edes kannata lähteä oikeasti kellottamaan, kun tuo 600W virtakaapeli on siinä kohtaa kyllä liian kovilla.Huhhuh. Olipa tiukat kolmen kuukauden kisat. Olen onnellinen, että klikkailu ja saldojen seuranta on ohi. MSI 5090 Ventus ei ollut ykkösvaihtoehto, mutta varmaan ihan ok kortti![]()
Ei sillä kellottamisella ole mitään vaikutusta tehonkulutukseen, eli ei vaikuta virtakaapeliin. Kellotettaessa kortti vain boostaa korkeammalle samalla jännitteellä mitä se käyttää vakionakin, eli jännite ei nouse yhtään.Mulla myös tilauksessa tuollainen ja mitä oon kerenny kaivamaan tietoa muualta, niin saa tuosta hiljaisen kortin alivoltituksella ja "custom" tuuletinkäyrällä. Eihän noita 5090 oikeen edes kannata lähteä oikeasti kellottamaan, kun tuo 600W virtakaapeli on siinä kohtaa kyllä liian kovilla.
Lähinnä meinasin, että ei mun mielestä kannata nostaa Power Limittiä yli 100%, koska kaapeli on jo liian kovilla 575W kulutuksella.Ei sillä kellottamisella ole mitään vaikutusta tehonkulutukseen, eli ei vaikuta virtakaapeliin. Kellotettaessa kortti vain boostaa korkeammalle samalla jännitteellä mitä se käyttää vakionakin, eli jännite ei nouse yhtään.
Nonih, vielä 8:40 sai koriin tuolta yhden MSRP 5080 primen, kun vapautui joltain muulta. Nyt paha paikka, että pitäisikö aiemmin napattu 9070xt vaihtaa tähän vai eiKiitti, mä sain yhden koriinkin. Noi kaksi ohvi hintaista siis ainakin ovat nyt.
NVIDIA GeForce RTX 5080
Tehosta pelikokemustasi NVIDIA GeForce RTX 5080 -näytönohjaimilla! Koe uskomattoman sulava suorituskyky ja huippuluokan grafiikka uusimmissa peleissä. Tutustu valikoimaamme ja vie pelikoneesi uudelle tasolle!www.verkkokauppa.com
NVIDIA GeForce RTX 5090
NVIDIA GeForce RTX 5090 -näytönohjaimet vievät pelikokemuksesi uudelle tasolle! Uppoudu uskomattoman sulavaan ja yksityiskohtaiseen grafiikkaan Blackwell-arkkitehtuurin ja tekoälyn mahdollistamana. Koe ennennäkemätön suorituskyky ja upeat ominaisuudet, jotka vievät pelimaailman uusiin...www.verkkokauppa.com
Muistutuksena siis että noita voi yrittää helpommin hakata kortiin suosikkilistan kautta. Juuri nyt vielä yksi 5090 Ventus, jollain korissa, 4 kappaletta Prime 5080, joista 3 vapaana.
Ventus lähti, 3 Primeä vielä. Yksi niistä oli mulla korissa toisella selaimella, vapautin sen juuri tätä muokatessa.
Joo täähän on jo fiilis että joulu on tullut kun noin montaa eri korttia saa heti ostettua ilman nopeuskisoja.F5-kisat on ohi. Näitähän saa jo mun kaltaiset etanat klikkailtua koriin.
Kannattaa testata tuota 5080 ja tehdä sitten päätös.Nonih, vielä 8:40 sai koriin tuolta yhden MSRP 5080 primen, kun vapautui joltain muulta. Nyt paha paikka, että pitäisikö aiemmin napattu 9070xt vaihtaa tähän vai ei![]()
Joo toivottavasti saatavuus ja hinnat kohta sen mukasta et ei tarvii makssaa 500-1000e AIB coolerista.Joo nyt on kisat ohi. Edelleen reippaasri saldoa 5090 korteilla verkkiksessä:
![]()
Hinnat lähtee kohta varmasati laskuun.
Mielipide ei ole tiedon väärti, tuo 12vpwr liitin kestää oikein asennettuna helposti 1000w kuormituksen. Ongelma siis lähinnä käyttäjässä/pään sisällä powerlimitin osalta.Lähinnä meinasin, että ei mun mielestä kannata nostaa Power Limittiä yli 100%, koska kaapeli on jo liian kovilla 575W kulutuksella.
Täytyy ne muutkin kustannukset huomioida kuin pelkästään materiaalikustannukset.Joo toivottavasti saatavuus ja hinnat kohta sen mukasta et ei tarvii makssaa 500-1000e AIB coolerista.
Paljonkohan tommosen jäähyn lätkäsy kortin päälle maksaa noille kumppaneille? Varmaan ei kovin montaa kymppiä vaikka oiski hyvänlaatunen ja hieno.
No tuo nVidian oma FE jäähy on jo over-engineered ja se maksaa 2390e tehden voittoa. Tuommoinen AIB bulkkijäähyn pitäisi olla halvempi.Joo toivottavasti saatavuus ja hinnat kohta sen mukasta et ei tarvii makssaa 500-1000e AIB coolerista.
Paljonkohan tommosen jäähyn lätkäsy kortin päälle maksaa noille kumppaneille? Varmaan ei kovin montaa kymppiä vaikka oiski hyvänlaatunen ja hieno.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.