Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Multitronicin julkaisupäivän 5090 Ventuksesta on vielä tilaus vetämässä.Ihan mielenkiinnosta, onko täälä vielä ketään jolla olis julkasupäivänä tehty tilaus, muttei korttia?
Ehtikö hyvin tilaamaan vai menikö sekunneissa loppuun?Näköjään 5080 FE droppia myös.
Tämän hinta 1169€ ilmoitettuna, mutta Proshopin korissa 1229€
5070 FE myös nyt saatavilla.
Taisin osua paikalle kohtuu hyvin. Ekalla yrityksellä meni koriin. Tässähän heilu vuoron perään tuo 5070:n ja 5080:n ostonapit ja tilauksen jälkeenkin vielä näkyi nappi molemmissa useaan otteeseen.Ehtikö hyvin tilaamaan vai menikö sekunneissa loppuun?
Sama juttu. Ehkä ihan hyvä, että ei tärpännyt FE ja kopterikaupan arvonta samana päivänäZ kaupasta arvonnasta nasahti MSRP "Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF"
Liekö noissa arvonnoissa enää edes osallistujia jotka ei voita. Taitaa olla kohta kaikilla halukkailla kortit?
Ihan tiedoksi, että et ollut viimeinen arvontoihin osallistuva.Z kaupasta arvonnasta nasahti MSRP "Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF"
Liekö noissa arvonnoissa enää edes osallistujia jotka ei voita. Taitaa olla kohta kaikilla halukkailla kortit?
Paha sanoa, mutta minusta kopterikauppa on muuttanut noita ehtojaan ihan tässä lähiaikoina:Ihan tiedoksi, että et ollut viimeinen arvontoihin osallistuva.
Mutta itelläkin uteluttaisi tietää, että kuinka paljon näytä kortteja kaiken kaikkiaan myydään suomessa. Tai siis kuinka moni ostaisi nämä heti MSRP hinnalla, jos saatavuus ois rajaton. Että kilpaileeko nuista 5 eräkoon dropeista 10000 ostajaa, vai 1000, vai 100?
Ite painoin 5080 nappia muutamaan otteeseen mutta perus errorit vaa ;D 5090:in näyttäyty mulle kerran mutta arpaonni ei suosi.Taisin osua paikalle kohtuu hyvin. Ekalla yrityksellä meni koriin. Tässähän heilu vuoron perään tuo 5070:n ja 5080:n ostonapit ja tilauksen jälkeenkin vielä näkyi nappi molemmissa useaan otteeseen.
Joo ton FE:n MSRP hinnan voisin viel maksaa tosta kortista, mut ei kyl noit AIB 1000e enemmän samast kortista jaksa.Taitaa noita 5090 tippua tässä yksittäisiä taas useammin. Hitto kun tuntuu kyllä mahdottomalta tämä saanti![]()
Joo sama täällä, että olen metsästänyt nimenomaan 5090 MSRP hintaan tai maksimissaan sinne 2600e tienoille menevää. Se on karsinut tätä onnistumisen mahdollisuutta. Pari kuukautta sisässä, mutta usko on todella kova että sen pian saan (sanoin samaa kyllä jo kuukausi sittenkin). No, päivät etenee ja missio pysyy samanaJoo ton FE:n MSRP hinnan voisin viel maksaa tosta kortista, mut ei kyl noit AIB 1000e enemmän samast kortista jaksa.
Hah, muutama tyyppi täällä aikaisemmin naureskeli kun väitin, että kortteja kyllä tulee viimeistään kesällä saamaan lähelle msrp-hintoja.Näyttäis olevan jo saldoa tarjolla 5080:lle 1450 eurolla. Voiko tästä päätellä, että markkina-arvo on jo liukumassa alaspäin, aiemmin saatavuutta oli lähinnä 1650eur hinnoilla? Tämä olisi kyllä hyvä juttu.
Arvelinkin, että 5080 on se jolla hinta alkaa putoamaan ensimmäisenä ja prosentuaalisesti eniten, koska suorituskykyynsä nähden on aivan liian ylihintainen tuote.Näyttäis olevan jo saldoa tarjolla 5080:lle 1450 eurolla. Voiko tästä päätellä, että markkina-arvo on jo liukumassa alaspäin, aiemmin saatavuutta oli lähinnä 1650eur hinnoilla? Tämä olisi kyllä hyvä juttu.
suorituskykyynsä nähden on aivan liian ylihintainen tuote
Itsellä oli tuo notify-fe pyörimässä taustalla, en siis ollut edes koneen ääressä, nyt sitten kun tulin koneelle oli jotain 20 proshopin Tabiä auki joissa ilmoitettiin blockeistaNoi FE dropit kyl tuntuu uskomattoman vaikeilta saada, monta kertaa noissa saanu painettua Osta-nappia mutta aina antaa jonkunlaisen errorin tai blockin![]()
On. Gigabyten 5080 gaming oc -mallit tuntuu olevan kiven alla. Itellä Verkkiksestä kolme minuuttia julkaisun jälkeen läpiviety tilaus. 5070ti vaihtoa tarjottu kerran ja toisella kertaa muutamaa asuksen 5080 mallia. Asuksen halvin on rimpula ja ne muut oli kalliimpia, joten jätin välistä. Viime aikoina ei ole tarjottu mitään.Ihan mielenkiinnosta, onko täälä vielä ketään jolla olis julkasupäivänä tehty tilaus, muttei korttia?
Jimssillähän tota Gaming OC:ta saa 1579e, oliks sul parempi hinta verkkiksel sit?On. Gigabyten 5080 gaming oc -mallit tuntuu olevan kiven alla. Itellä Verkkiksestä kolme minuuttia julkaisun jälkeen läpiviety tilaus. 5070ti vaihtoa tarjottu kerran ja toisella kertaa muutamaa asuksen 5080 mallia. Asuksen halvin on rimpula ja ne muut oli kalliimpia, joten jätin välistä. Viime aikoina ei ole tarjottu mitään.
Josko sitä ens kuussa alkaisi ottaa osaa uusiin f5 kisoihin ellei mitään kuulu.
Jaahas, itelläki zotac-arpa vetämässä, eli keittelempä kahvit sähköpostia odotellessa.![]()
On siis Zotac msrp 5090 vetämässä tonne
Pari kuukautta meni että jostain onnistu tekemään tilauksen niin kuvitteli että odottelu ois ainakin jo voiton puolella, mutta ei kyllä kuulosta siltä.![]()
On siis Zotac msrp 5090 vetämässä tonne
1420 €. Eli joo. Aivan maksimi mitä näistä viittii maksaa. Niin kiire ei ole.Jimssillähän tota Gaming OC:ta saa 1579e, oliks sul parempi hinta verkkiksel sit?
Mulla on 30.1 tilattu 5090 ventus, varmaan turha tosta lafkasta odotella ennen juhannusta mitäänNäinköhän Multitronicci siirtää taas myynnin avaamista kuukaudella, kun ei tunnu olevan mitään myytävää.
Zotac AMP on sentään siirretty jo 30.4, mutta muutoin tuolla on, että myynti aukeaa 28.3 (pl. loppuunmyydyt).
Asuksen halvin on rimpula
Ite osallistunu about jokasee arvontaa kalastaen MSRP:t, ei oo tullu tänne ainakaa.Tännekkin napsahti arvonnasta 5080 windforce. Saikohan kaikki arvontaan osallistuneet kortin?Kaippa tuo ihan kelpo päivitys on 4070 superiin. Sekin on windforce ja olen ollut erittäin tyytyväinen kortin hiljaisuuteen. Täytyy toivoa että 5080 on myös.
Se on tottumiskysymys.Mikäli "halvin rimpula" on Prime niin kortti ei varsinaisesti ole mikään rimpula. Toimii viileänä pienillä tuulettimen kierroksilla eikä ole ollut coil whinea ainakaan kahdessa Asus Prime 5070 TI kortissa, joita olen käyttänyt. Tosin ei ole myöskään Gigabyten korteissa. Gigabytessa sen sijaan ollut ilmeisesti jotain ongelmia tuulettimien rätinän kanssa.
Ei, ilman jäin sitäkinTännekkin napsahti arvonnasta 5080 windforce. Saikohan kaikki arvontaan osallistuneet kortin?Kaippa tuo ihan kelpo päivitys on 4070 superiin. Sekin on windforce ja olen ollut erittäin tyytyväinen kortin hiljaisuuteen. Täytyy toivoa että 5080 on myös.
Ei tuo nyt jäähyistä se paras taida olla, mutta vallan kykeneväinen kuitenkin. Hinta-laatusuhteen sanoisin olevan oikeinkin kohdallaan, lähinnä nuo 30% MSRP:n yli olevat mallit ovat huomattavasti viileämpiä/hiljaisempia. Zotac GeForce RTX 5080 AMP Extreme Infinity ReviewOnkohan tää nyt tuon 1429€ arvoinen?
Ilmeisesti jäähy on ihan sama ainakin kuin 5090 mallissa, joten luulisi olevan ainakin todella hiljainen.
![]()
Kipupiste viissiin nyt ylittynyt kun ei serribundlet menekään kuin kuumille kiville.Jimmsil on about 20 serri-bundlea 5090 malleja myynnis. Jos joku siis haluu maksaa lähemmäs 4000€ näyttiksestAika kipeetä jo
![]()
Kipupiste viissiin nyt ylittynyt kun ei serribundlet menekään kuin kuumille kiville.![]()
surullisen kuuluisa tästä. Hinta alas ja sitten alkaa maailmalta etsimään sulle tuotetta mistä tilaisi.Mulla on 30.1 tilattu 5090 ventus, varmaan turha tosta lafkasta odotella ennen juhannusta mitään
Minä nappasin yhden Astral OC + Z890 Prime Bundlen. Mutta ei tuu varmaa Intel kokoonpanoa kasattua.. 13900K varakoneessa riittää.Kipupiste viissiin nyt ylittynyt kun ei serribundlet menekään kuin kuumille kiville.![]()
Ihan ok kortti huomioiden hinta. Ei kuitenkaan ole hiljaisin, eikä viilein. Kulkuja kuitenkin 0.990V alivoltitettuna sen 3100MHz jolloin lämmöt 60'c pintaan tuulettimet kiinteästi 40%. Muistit sai myös heittämällä +2000MHz ja lämmöt näissäkin 60'c pintaan. Itse edelleen odotan VK:sta Gigabyte Gaming OC, jonka jälkeen tehdään lopullinen valinta. Zotacissa pieni coil whine, mutta ei lainkaan häiritsevä. Kuuluu korva kiinni kotelossa ja yli 200FPS lukemissa. Hyvä kortti tuo on, vaikkakin tuo Zotacin Solid olisi voinut olla se paras hinta/laatu ratkaisu.Onkohan tää nyt tuon 1429€ arvoinen?
Ilmeisesti jäähy on ihan sama ainakin kuin 5090 mallissa, joten luulisi olevan ainakin todella hiljainen.
![]()
Minä nappasin yhden Astral OC + Z890 Prime Bundlen. Mutta ei tuu varmaa Intel kokoonpanoa kasattua.. 13900K varakoneessa riittää.
Minulla oli myös tuo tilattuna (olin sijalla 7 jonossa), mutta peruin kun sain Proshopista Gigabyte 5090 Windforcen. Saattaisi kyllä joutua hetken odottelemaan, jos ei olisi onnistunut voittamaan F5 kisoja.Mulla on 30.1 tilattu 5090 ventus, varmaan turha tosta lafkasta odotella ennen juhannusta mitään
Se on tottumiskysymys.
Jos on tottunut noihin +2kg mötiköihin niin kyllä nuo kilon painavat ovat aika rimpuloita.
Tähän tuli Proshopilta vastaus:Tätä ihmettelin itsekin, huomasin vasta kun sain tilausvahvistuksen sähköpostiin. Pitänee vielä kysyä proshopilta.
Tuf on poikkeus, sen jäähy on ollut muutaman vuoden erinomainen, mutta ei se olekaan enää hinnat alkaen malli. On sillä iso merkitys kuuluuko näyttiksen tuulettimet vai ei. Nyt itselläni oli kokeilussa 9070 xt taichi ja nitro+. Taichi pitää kauheaa suhinaa vaikka on lippulaivamalli ja nitro+ ääntä ei kuulekkaan koska sen ääni ei tule kotelotuulettimien yli. Kyllä siitä äänettömyydestä mielellään maksaa sen 200€ tämän hintaluokan vehkeissä.Niin no voihan siitä tietysti maksaa pari sataa enemmän et saa tiiliskiven. Jäähdytyksen kannalta tosin aika yhdentekevää onko Prime , TUF vai joku muu. Erot ovat lähinnä marginaalisia tavallisessa käytössä.
No nyt on laitettu kaikki loppuunmyydyksi Zotac AMP myöten. Kerrankin olis ollu sopivasti paikalla kisaa varten, mutta eipä taida sellaista tulla perjantailleNäinköhän Multitronicci siirtää taas myynnin avaamista kuukaudella, kun ei tunnu olevan mitään myytävää.
Zotac AMP on sentään siirretty jo 30.4, mutta muutoin tuolla on, että myynti aukeaa 28.3 (pl. loppuunmyydyt).