NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti/5070 saatavuus- ja tilausseuranta

Toi jimmssin 5090 ventus arvontaan kun osallistuu, niin tulee tällänen viesti. Arvonta suoritetaan 14.3.2025 klo 11.00 ja kaikille voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Toi jimmssin 5090 ventus arvontaan kun osallistuu, niin tulee tällänen viesti. Arvonta suoritetaan 14.3.2025 klo 11.00 ja kaikille voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.
Tuotesivuille muuttui teksti "Eräkoko on 8 kappaletta. Lomake sulkeutuu maanantaina 17.3.2025 klo 11.00, jonka jälkeen arvonta suoritetaan." :(

2158 grammainen vonkale (Solid OC) löytyi lähi-marketista. Työpäivä pitää vielä lusia, jotta pääsee asentelemaan :comp2:
Koitin ottaa hieman mittoja tuosta RGB-headerista, jotta voisi 3D-tulostimella väsäillä siihen jonkin suojatulpan. Täytyy laittaa jakoon, kunhan saa sopivan tehtyä.

20250314_101015809_iOS.jpg

Ventus 5090 myös ilmestynyt sinne joka arvotaan maanantaina.
Oho onkohan ekat 5090 Ventukset mitä toimitettu minnekään. En ainakaan kuullut että noita olisi kenelläkään.
Olin Multitronicilla Ventus-jonossa sijalla 7. kun tilasin julkaisupäivänä. Tosin peruin tuon kun sain Windforcen Proshopista.

Proshop vihdoin taivutettu, muutaman viikon vänkäyksen jälkeen tuli vissiin suoraan tanskasta asti viestiä että eivät tosiaan tiedä ollenkaan millon tuo 5080 prime ois saatavilla, niin korvaavat seuraavalla saatavalla olevalla msrp kortilla joka vissiin tulisi olemaan 2vk päästä inno3d kortti!

Proshop vihdoin taivutettu, muutaman viikon vänkäyksen jälkeen tuli vissiin suoraan tanskasta asti viestiä että eivät tosiaan tiedä ollenkaan millon tuo 5080 prime ois saatavilla, niin korvaavat seuraavalla saatavalla olevalla msrp kortilla joka vissiin tulisi olemaan 2vk päästä inno3d kortti!
Minulle ja @Riksappo tuli myös tuo ehdotus tänään ja edellisellä sivulla juuri pohdittiin tuota vaihtoa.

Mulle ei tullut. Jään varmaan venailee tota ja koittaa snipettää samalla verkkiksestä tota samaa kun niille jostain kumman syystä noita tulee vaikka proshopille ei.
Mutta mitäs olette mieltä onko validi vaihtoehto vaihtaa tuohon Inno3D vai onko ihan roska asukseen verrattuna? Ihan jos sattuu että myöhemmin tulee itsellekin tuo sama tarjous.

Tuolla taitaa olla molemmat arvosteltu:
5080 - Gadget Pilipinas | Tech News, Reviews, Benchmarks and Build Guides

Mulle ei oo kuulunut mitään ainakaan vielä. Pitänee laitella postia sinne suuntaan, varmaan tuokin Inno3D sinällään kelpais että sais edes joskus jonkun 5xxx-sarjalaisen.
Ihme homma, kun olit vielä muistaakseni minua hieman edellä tuolla jonotuslistalla...? Mahdoitko mihin kellonaikaan saada tilausvahvistuksen mailiin? Itsellä oli 15.01.
Inno tosiaan ei liene muuta kritiikkiä saanut revikoissa, kuin tuo lämpötila ja meteli.

Gigantti oli ilmeisesti nyt saanut hieman omaa arviotaan ennen noita PNY:n 5080 OC-kortteja. Tilauksen status näyttää mulle että tilaus on käsittelyssä ja noita on yksi varaston saldollakin vielä. Eiköhän se odottelu ens viikon alkupuolella sitten lopu. Viikonlopuksi olisi tietty ollut kivempi, mutta käy tämä näinkin :D

Oli tunteita herättävät 6 viikkoa, kun ei osuneet arvat eikä F5-kisat msrp hintaisiin (tai lähelle) 5080.
Lomautettuna kun on ollut aikaa metsästää korttia ja erityisesti aikaa pelailla niin odottelu ollut tympeää.

Nopea toimitus Proshopilta tiistain Zotac F5 kilpailuun!
Viimein voi lopettaa kyttäämisen 🫡

IMG_6166.jpeg

Joo vihdoin saapunut omakin Pro shopista tilattu Aourus Master 5090 noudettavaksi. Itse en voi kyllä kehua postnordia.. Viikko sitten tilattu. Muut samaan aikaa tilanneet pyöritteli jo tiistaina kortteja koneissaan. Mihinköhän hemmetin snail mail linjalle oma paketti joutunut.

No onneksi tuli edes tällä viikolla. :poop:

Ihailtavan hyvin on Proshop saanu tavaraa. Onko niillä jotenki hyvät toimittajat? Mulla oli Multitronicsissa tilaus vetämässä MSI Suprim, mutta ne ei osannu vieläkään sanoa mitään aikaa sille tai millekkään 5090 kortille. Onko ne saanu yhtäkään korttia mistään? Muutenki surkea firma. Ne ei vastannu maileihin eikä puhelimeenkaan. Sekin meni hassusti kun pistin OP-laskulla sen. Ajatellen että luottohan alkaa kulkemaan sitten kun tuote on toimitettu. Mutta ehei, oli jo lasku erääntymässä vaikka mitään tietoa millon tuote tulee. Lopulta kun sain aspan kiinni, sanoivat että noi menee Paytrailin kautta, että eivät voi asialle mitään. Edes muuttaa maksutapaa. Postiennakko olis ollu paras ettei ole useampaan paikkaa tuhansia kiinni kortteja odotellessa.

Peruin sitten tilauksen kun sain seurantatiedot Proshopista ja näin että kortti on oikeesti matkalla. Gigantissa vielä tilaus vetämässä. Perun pois kunhan totean että haluan pitää kortin. Aina riski ettei sovi koppaan, tai on puuttuvia ROPseja tai muuta semmosta.

Morjes, olikohan tämä hyvää settiä ettei coil whine tai ylimääräisiä tuuletinmeluja? Tai oliko muilla palstalaisilla tietoa onko PNY hyvä?

Kiinnostaisi myös, kun arvonnassa "voitin" oikeuden tuollaisen ostaa. Todella heikosti tuosta on arvosteluja. Vain gamesradarin tekemä tuli vastaan ja siellä todetaan melutasosta:
Before you ask, no, the PNY RTX 5080 doesn’t make a racket to achieve those temperatures. The cooling system ended up providing a similar gentle hum to Nvidia’s own design, but your mileage may vary based on your choice of case and setup. Just know that you aren’t going to hear the card’s cooling efforts under normal circumstances, and it helps justify the model’s egregious size.

Vaan muutaman päivän päästähän tuo selviää, palautusta tai myyntiin jos ei omia hiljaisuusvaatimuksia täytä.

Itselläni suunnitelmissa tehdä samat, mutta kovin vähän löytyy tietoa noista MSI:n Shadow korteista. Oletko löytänyt jotain revikkaa tmv? Tai onko jollain muulla tullut vastaan.
Eipä oo tullut vastaan. Oletan sen olevan Ventus3x ilman valoja ja mustalla teemalla.

Minulle ja @Riksappo tuli myös tuo ehdotus tänään ja edellisellä sivulla juuri pohdittiin tuota vaihtoa.
Itse aina kaikkien näytönohjainten kohalla oon menny sieltä mistä aita eli hinta on matalin, ja mallilla itselle ei niin merkitystä niin tuo kelpaa itselle. Halvin 3080 mitä oli tarjolla palveli erittäin hyvin monet vuodet esimerkiksi 🫡

Toki tässä on vielä muutama vk aikaa metsästää muualta, mutta jos ei niin parempi tuo kun ei mitään.

Tuote vaihdettu ja näyttää toimitusarvioksi aikaisintaan 28.3.

Viimeksi muokattu:
Ihme homma, kun olit vielä muistaakseni minua hieman edellä tuolla jonotuslistalla...? Mahdoitko mihin kellonaikaan saada tilausvahvistuksen mailiin? Itsellä oli 15.01.
Inno tosiaan ei liene muuta kritiikkiä saanut revikoissa, kuin tuo lämpötila ja meteli.
lämpötila ja meteli. eikai noissa korteissa yleisesti ottaen muuta vikaa olekkaan kuin em.

Gigabyte 5090 Gaming OC tilauksesta tuli nyt diili, hyvitystä reilu 400€ ja Ventus MSRP hinnalla.
Screenshot 2025-03-14 at 14.35.33.png

Vielä kun saisivat näitä MSI:n 5090 kortteja, näyttää tulevan pelkästään alempia malleja. Pari viikkoa sitten vaihtoivat oman tilaukseni ja hiljaista on ollut sen jälkeen.

Vielä kun saisivat näitä MSI:n 5090 kortteja, näyttää tulevan pelkästään alempia malleja. Pari viikkoa sitten vaihtoivat oman tilaukseni ja hiljaista on ollut sen jälkeen.
Vaihtuiko se 5090 Ventukseen kanssa? mulla näkyy nyt, että tulisi 18.3.

Mahdoitko mihin kellonaikaan saada tilausvahvistuksen mailiin? Itsellä oli 15.01.

Olitkin tainnut lisätä tän kysymyksen vielä jälkikäteen viestiisi, mutta joo tosiaan 15.01 on itellänikin tilausvahvistus sähköpostissa.

Et haluais myydä tuota Inno3D:n korttia mulle jos onnistut saamaan sen? :D Laittelin nyt viestiä tonne proshopin suuntaan kumminkin, mutta saa nähdä millon ja mitä vastailevat. Edellisen kerran kun tiedustelin päivitystä sieltä tilaukseen niin meni kolme päivää vastausta odotellessa.

Vaihtuiko se 5090 Ventukseen kanssa? mulla näkyy nyt, että tulisi 18.3.

Gaming Trio tuli tuolloin Asuksen tilalle ja toimituspäiväksi ilmoitettiin puhelimessa maaliskuun alkupuoli, tilauksessa oli alkuun 16.3. arvio ja tätä nykyä lukee 26.3. Ehkä huomionarvoista mutta tällä viikolla tilauksesta hävisi tuotekuva ja linkki tuotteeseen eli poistivat koko Gaming Trio tuotekortin järjestelmästä.

Ja ylläolevan viestin perusteella nyt lisäsivät sen uudelleen mutta eri tuotekoodilla niin ei linkity vanhaan tilaukseen tuo. Toivottavasti tästä ei nyt aiheudu se looginen jatko että "uutta" Gaming Trioa saadaan varastoon mutta tilauksissa jo olevia ei saada varastoon, vaikka sama OC malli kyseessä..

edit: Illan mittaan tilaukseen päivittyi tämä "uusi" Gaming Trio näköjään. No, odotus jatkuu joka tapauksessa.

Viimeksi muokattu:
Olitkin tainnut lisätä tän kysymyksen vielä jälkikäteen viestiisi, mutta joo tosiaan 15.01 on itellänikin tilausvahvistus sähköpostissa.

Et haluais myydä tuota Inno3D:n korttia mulle jos onnistut saamaan sen? :D Laittelin nyt viestiä tonne proshopin suuntaan kumminkin, mutta saa nähdä millon ja mitä vastailevat. Edellisen kerran kun tiedustelin päivitystä sieltä tilaukseen niin meni kolme päivää vastausta odotellessa.
Joo kirjailin jälkikäteen. :)

Voin mie sen ihan näillä puheilla sulle luvata (todistajien läsnäollessa), kun en itse tarvitse enää. Täytyy vaan ilmoittaa sitten Proshopille, että otan tuon Primen sijaan.
Varmaan se toimitusaikakin tarkentuu, kun suostuu tuohon vaihtoon.

Ihailtavan hyvin on Proshop saanu tavaraa. Onko niillä jotenki hyvät toimittajat? Mulla oli Multitronicsissa tilaus vetämässä MSI Suprim, mutta ne ei osannu vieläkään sanoa mitään aikaa sille tai millekkään 5090 kortille. Onko ne saanu yhtäkään korttia mistään? Muutenki surkea firma. Ne ei vastannu maileihin eikä puhelimeenkaan. Sekin meni hassusti kun pistin OP-laskulla sen. Ajatellen että luottohan alkaa kulkemaan sitten kun tuote on toimitettu. Mutta ehei, oli jo lasku erääntymässä vaikka mitään tietoa millon tuote tulee. Lopulta kun sain aspan kiinni, sanoivat että noi menee Paytrailin kautta, että eivät voi asialle mitään. Edes muuttaa maksutapaa. Postiennakko olis ollu paras ettei ole useampaan paikkaa tuhansia kiinni kortteja odotellessa.

Peruin sitten tilauksen kun sain seurantatiedot Proshopista ja näin että kortti on oikeesti matkalla. Gigantissa vielä tilaus vetämässä. Perun pois kunhan totean että haluan pitää kortin. Aina riski ettei sovi koppaan, tai on puuttuvia ROPseja tai muuta semmosta.

Klarna laskulla se aktivoituu vasta, kun tuote lähetetty. Toi OP-lasku on huono ton takia, kun heti alkaa eräpäivä laskuri raksuttaa.

Oli vetämässä Multitronicciin MSI 5080 Shadow tilaus, mutta peruinpa sen nyt kun näemmä ProShop saa toimitettua kuun lopulla kortin (jos otan tuon innon)

MSI GeForce RTX 5080 16GB SHADOW 3X OC saattaa siis tulla piakkoin näkyviin(?)
Ite tein vaihdon tuohon Innoon. Aika nopiaan tuli Proshopilta muutos ja arvioitu toimitusaika nyt 28.3-2.4.

Hauska homma, mut vilkaisin tuota Shadowta ja siellähän on mulla 5090 Tuf OC korissa. :D antaskohan toi tilata...

Ite tein vaihdon tuohon Innoon. Aika nopiaan tuli Proshopilta muutos ja arvioitu toimitusaika nyt 28.3-2.4.
Aikamoista, mulle eivät ole vastailleet toki mitään kun aiemmin tänään kyselyä laitoin sinne omasta tilauksesta. Eikä siis ole mitään muutakaan postia Proshopilta tullut. Koetan metsästää vielä muualtakin tota MSRP-hintaista 5080:a ja päivittelen toki tilannetta jos jostain tärppää, mutta erinomaisen hienoa jos teikäläiseltä tuon nyt sitten kuitenkin saa :)

Mutta mitäs olette mieltä onko validi vaihtoehto vaihtaa tuohon Inno3D vai onko ihan roska asukseen verrattuna?

Innon 5080 kuulemma pienin rpm millä tuulettimet liikahtaa on 1400, joten asus modattavissa hiljaisemmaksi kun pistää quiet biosin päälle ja vähän alivoltittelee.

En tiedä pystyykö innon tuulettimeen päästä käsiksi jolloin kolmannen osapuolen softalla ilman bugeja.

Aikamoista, mulle eivät ole vastailleet toki mitään kun aiemmin tänään kyselyä laitoin sinne omasta tilauksesta. Eikä siis ole mitään muutakaan postia Proshopilta tullut. Koetan metsästää vielä muualtakin tota MSRP-hintaista 5080:a ja päivittelen toki tilannetta jos jostain tärppää, mutta erinomaisen hienoa jos teikäläiseltä tuon nyt sitten kuitenkin saa :)
Tuo ehdotus taisi tulla hieman aspaa korkeammalta taholta, kun kielenä oli enkku. Yleensä mulle ainakin tuolta aspasta vastanneet ihan kotimaisella jos jtn tiedustellut.
Juu, ihan hyvä jos pidät kartalla tilanteesta. Backup -planista ei ole koskaan haittaa. :)

Statistiikka

Viestiketjuista
271 213
Jäsenet
76 739
Uusin jäsen
Smeeij

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom