itel ollu joku 4kk käytös 980ti ni tulee sopiva hyppäys tehoihin nytKiitti! Joo katsellaan millainen sieltä nyt tulee, EVGA:n 3090 korvaajaksi menee niin toivottavasti ei ole kovin äänekäs![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
itel ollu joku 4kk käytös 980ti ni tulee sopiva hyppäys tehoihin nytKiitti! Joo katsellaan millainen sieltä nyt tulee, EVGA:n 3090 korvaajaksi menee niin toivottavasti ei ole kovin äänekäs![]()
Joo, 4090 ne teki, mutta vain demoja kerkesi ulos sitten mm. Jayztwocentsille jne..../ot Olikos toi viimeinen sarja mitä EVGA teki? Kymmenen vuotta eteenpäin niin sulla on harvinainen keräilykappale![]()
Joo hyvä pomppu tulee kylläitel ollu joku 4kk käytös 980ti ni tulee sopiva hyppäys tehoihin nyt
oli mullaki kyl 3090 ja 4090 välis, mut 4090 sano sopimuksesa irti ja sai vaa rahat takas takuusta ni odotellu tätä 5090 kiltisti vaa täsJoo hyvä pomppu tulee kylläMulla oli 980Ti ennen nykyistä 3090 korttia....
Siellä alkaa palautusajat lähestymään ja yritetään edes jotain kaljarahaa saadaItse päädyin myymään sunnuntaina oman TUF 4090:n, joten nyt ollaan sitten toden teolla mukana 5090 f5 kisailuissa. Onneksi ei ihan tyhjän päälle jäänyt vaan nyt käytössä läppäri jossa 2080.
Torissa alkaa trokareillakin olemaan painetta laskea hintojaan kun kortit ei tunnu liikkuvan enää samaan tahtiin trokarien kautta kuin aiemmin. Esim se törkyhintainen gaming trio nyt 3500€ jota yritettiin myydä 6500€ hintaan myös huutonetissä aiemmin kun luultiin ilmeisesti osuneen todelliseen kultasuoneen sekä 3kpl 5090 Astraleja mukaanlukien se yllättäen liian tehokas kortti joka myös tiputellut hintaansa tasaisesti. Näyttää saavan myös FE mallin noin 550€ preemiolla 3000€ pyynnillä.
Tässä tilanteessa, kun saatavuudessa on niin paljon haasteita, on käytännössä ihan tuuripeliä mitä kortteja kaupat saavat ja milloin. Suomen kauppiaat vielä kilpailevat kansainvälisempien yritysten (Proshop ja Gigantti) kanssa jotka oletettavasti saavat enempi kortteja joita sitten allokoivat itse eri maille.Itsellä on ainakin useampaan otteeseen ollut jimssistä täysin saatavilla samaa mallia mitä tilasin verkkokaupasta, jolloin ehto että muualta löytyy täyttyisi, onkin vähän ihmetyttänyt miten noin iso ero VK ja jimms välillä paljonko on tässä viime aikoina kortteja saapunut.
Itse laitan oman Suprim 4090:n myyntiin vasta, kun joku 5090 on kotiutettu. Ei tarvitse hätäillä niin paljoa, jos on jo markkinoiden toiseksi tehokkain koneessa kiinni. 5090 FE:tä pitää havitella ihan designin takia, mutta en sivuuttaisi Astraliakaan äänentason ollessa FE:ta parempi.Itse päädyin myymään sunnuntaina oman TUF 4090:n, joten nyt ollaan sitten toden teolla mukana 5090 f5 kisailuissa. Onneksi ei ihan tyhjän päälle jäänyt vaan nyt käytössä läppäri jossa 2080.
Torissa alkaa trokareillakin olemaan painetta laskea hintojaan kun kortit ei tunnu liikkuvan enää samaan tahtiin trokarien kautta kuin aiemmin. Esim se törkyhintainen gaming trio nyt 3500€ jota yritettiin myydä 6500€ hintaan myös huutonetissä aiemmin kun luultiin ilmeisesti osuneen todelliseen kultasuoneen sekä 3kpl 5090 Astraleja mukaanlukien se yllättäen liian tehokas kortti joka myös tiputellut hintaansa tasaisesti. Näyttää saavan myös FE mallin noin 550€ preemiolla 3000€ pyynnillä.
Datatronic ei taida olla ns. virallinen Nvidian jälleenmyyjä, joten tuskin tarvitsee noudattaa tai tulevat ikinä ko. korttia saamaan varastoon msrp kampanjan aikana.Itse oon myös seuraillut Datatronicia ja siellä on hilattu hintoja viimeisen viikon aikana reilusti ylöspäin. Esim Astral 5090 OC 3119€->3309€ muutamassaa päivässä pikkuhiljaa nosteltu. Tuf oc listattu 3099€ ja normi Tuf 3085€. (Eikö ton normi mallin pitänyt olla msrp tuettu nvidialta vai olenko ymmärtänyt ihan väärin, että jälleenmyyjät voivat silti hinnoitella senkin ihan oman maun mukaan?)
Sama kaveri tarjosi Torissa yv:llä Suprimia ja Suprim liquidia 18.2. Kopterikauppa oli saanut muutaman näitä molempia 17.2 ja tulivat myyntiin juuri tuolloin 18.2 joten onkohan sama kaveri ottanut jo vähintään 3 korttia tuolta talteen trokattavakseen…..Torissakin alkaa trokareiden nimet olla jo tuttuja (keillä nimi on näkyvissä).
Tossutrokarilla on vaihtunut tennarit näytönohjaimiin, kun lienee katekin parempi. Astral nyt myynnissä ja aiemmin möi Jimmsin arvonnasta saadun 5090:n Innon jos en ihan väärin muista.
Ajatukset vähän tässä muuttunu ja näillä näkymin tulee varmaan tyydyttyä 5080:iin, kunhan sellainen kotiutuu.
Kerennee päivitellä jos tuntuu jerkku loppuvan kesken...
Gigantti se osaa säheltää. 5070Ti Primen toimitusarvio muuttui 13.3 -> 27.2
Mitenhän tuo onnistuu vaiko onko ne lähettämässä jonkun asiakaspalautus kortin?
Kyllä siinä vuosilukuna on 2025 että kaiketi Gigantti on löytänyt aikakoneenJos eivät aio lähettää korttia aikakoneella viime viikolle, tarkoittaa tuo väistämättä 27.2.2026 eli hetken joudut vielä odottaa.
Itse oon myös seuraillut Datatronicia ja siellä on hilattu hintoja viimeisen viikon aikana reilusti ylöspäin. Esim Astral 5090 OC 3119€->3309€ muutamassaa päivässä pikkuhiljaa nosteltu. Tuf oc listattu 3099€ ja normi Tuf 3085€. (Eikö ton normi mallin pitänyt olla msrp tuettu nvidialta vai olenko ymmärtänyt ihan väärin, että jälleenmyyjät voivat silti hinnoitella senkin ihan oman maun mukaan?)
/ot Olikos toi viimeinen sarja mitä EVGA teki? Kymmenen vuotta eteenpäin niin sulla on harvinainen keräilykappale![]()
Oon nauranu niin monesti tolle teho hommalle, kaveri ostaa 3k€ astraalin ja pakettia avaamatta kertoo olevan liian tehokasAsus Prime RTX 5080 | Tori Tossakin tuli teho yllärinä, mutta silti melkeen 300€ hinta yli sen mitä makso.
Ehkä herran ATK-ajokortti oikeuttaa ajamaan vain alle 0,36kW näyttiksiä, mutta ei hoksannut tarkastaaOon nauranu niin monesti tolle teho hommalle, kaveri ostaa 3k€ astraalin ja pakettia avaamatta kertoo olevan liian tehokas![]()
Eikös KKV ota myös myyjältä vastineen tilanteeseen? Ei se myyntivastaava revi hiuksia vaan kirjoittaa vastineen todennäköisesti liitteineen tilausvahvistuksista tukkurilta että kortteja on tulossa jollain aikataululla joten taitaa KKV todeta siinä vaiheessa että myyjä kyllä yrittää tehdä asian eteen kaiken mahdollisen eikä vitkuttele asian eteen tahallaan. Tämä saatavuusongelma on kuitenki ihan fakta ja kaikkien tiedossa oleva eikä varmasti kaupatkaan kovin riemusta kiljuen tässä touhussa nyt ole vaan koittavat tehdä kaikkensa että saisivat hyllyyn tuotteita mitä myydä mahdollisimman pikaisesti jotta saisivat kassavirtaa itselle eikä kilpailijoilleTästä kävin KKV kanssa itse keskustelua kun laitoin asian liikkeelle ja heidän mukaan mikä tahansa kuluttajan osoittama aika on validi heidän puolesta, tämä oli myös yksi vaatimus mikä piti olla kirjallisena alkuperäiseen sovitteluun jonka annoin suoraan proshopille, itse asetin KKV neuvonnan mukaisesti että olen valmis oottamaan kuukauden tilaus hetkestä eli tällä hetkellä 18.3. aikaa toimittaa alkuperäinen kortti.
Tämä oma tilaukseni tosiaan siis koskee 5080 primeä eikä 5090, noita 5080 kortteja on saatavilla toki isompaan hintaan ainakin joka viikko jonkin aikaa eri kaupoissa, jonka takia tämä proshopin kämmi itseäni kyrsiikin
Ja jos joku näkee näitä viestejä ja noita aiempia ”älä ny tee tommosta ku mitä jos ne ei myy enää meille jatkossa kortteja” ja miettii viittiikö ite ottaa KKV:hen yhteyttä, niin ottakaa heti jos on vähänkin aihetta. Meillä on uskomattoman hyvät lait ja suojat kuluttajille täällä, älkää todellakaan pelätkö käyttää oikeuksianne jotain helvetin kauppaa vastaan. Siellä ehkä joku myyntivastaava repii hiuksiaan mutta koko kaupan liikevaihdossa muutaman satasen tappio oman kämmin takia ei meinaa mitään niille pitkässä juoksussa.