NVIDIA GeForce RTX 4090 & 4080 -ketju (Ada Lovelace)

Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
551
Omaa edellisten sukupolvien malleihin verrattuna huomattavasti lyhyemmän elin-iän
Se, että tuotteesta hajoaa suunnitteluvirheen vuoksi yksi ainoa komponentti, ei todellakaan tarkoita että TUOTTEEN elinikä olisi erityisen lyhyt. Se itse kortti (ml. GPU, VRAM, VRM jne.) ei siitä yleensä hajoa, jos liitin sulaa.
Vähän sama kun väittäisi että auto tulee elinikänsä päähän, jos siitä hajoaa vaikka polttoainepumppu, pakoputki tai tuulilasi (tai sähköautosta vaikka on-board AC-laturi tai akun kontaktorit)..
Mutta jos jollain on tällaisia "elinikänsä päähän" tulleita 4090:jä, niin minä voin mielelläni ottaa vastaan, tulla vaikka noutamaan. Voisin ehkä maksaakin siitä SERristä hiukan enemmän kuin suklaalevyn, kahvipaketin tai sixpackin.

Tuosta olen ehdottomasti samaa mieltä, että NVidia pitäisi laittaa tästä mokasta ojennukseen ryhmäkanteella. Ja sitten tuossa on vielä se, että koska tuo liitin sulaa ilmeisen suunnittelu- tai valmistusvirheen seurauksena, valmistajalla on tuosta VIRHEVASTUU koko tuotteen käyttöiän ajan, vaikka takuu olisikin päättynyt.
Noin kalliin huippunäytönohjaimen oletettu käyttöikä on huomattavasti enemmän, kuin sen takuuaika - 3v takuuajalla odottaisin ainakin 5-6v käyttöikää.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 069
Omaa edellisten sukupolvien malleihin verrattuna huomattavasti lyhyemmän elin-iän
Oliko tossa videossa jotain numeroita, että kuinka paljon lyhyemmästä eliniästä kyse nykyisen sukupolven kohalla edellisiin verrattuna?

edit: tulipa nyt sitten haaskattua aikaa videon katsomiseen eikä siinä taidettu asiasta mitään puhua. Varmaan joku muu lähde tälle tiedolle huomattavasti lyhyemmästä eliniästä?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 438
Viestejä
4 282 760
Jäsenet
71 675
Uusin jäsen
simo!

Hinta.fi

Ylös Bottom