Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, mietin että unohdanko ja otan sen mitä hyllyssä on.
Pitää seurailla ja katsoa kuinka vahva selkäranka on.Kannattaa seurata myös Amazon paikkojen tarjontaa, itse esim. ostin uuden 7800X3D muutama pv sitten 330€:lla (amazon.it). Käytettyjä myös on iotechin kautta liikkunut aika paljonkin ja välillä saa ihan "edulliseen" hintaan, esim. Rog Strix 4090 1650€ ja joitakin halvemman pään malleja on myyty 1500€:lla. Parisen viikkoa ajattelin itse FE:tä vielä kyttäillä, ellei sitten tule hyvää tarjousta käytettynä/uutena. Voidaan toki viestiä yv:llä jos FE:tä tulee tarjolle ?
Pitää seurailla ja katsoa kuinka vahva selkäranka on.
Asusta saisi vielä Jimmsiltä, toki hinta aika kovahko.
On se äänekkäämpi kuin aiempi 6900xt, joka ei vinkunut kuin joissain loading screeneissä. Mutta eipä tuo pelaillessa kuulu, tuntuu itseasiassa että olisi hiljentynyt. Tällä hetkellä tuota asuksen softa paskaa lukuunottamatta oikein mainio.@Pyrres Sinä vissiin hait 4090 Stix OC? Onko tuossa minkälainen coil whine?
Kun moni raportoi, että on paha mutta jotkut sanoo että ovat päivittäneet kesän jälkeen valmistettuihin jotain osaa, että ei olisi paha.
FE:sta porukka sanonut, että hiljainen.
Itse en usko että 4090 Ti tulisi. Enemmän 4090 alapuolelle tulee tarjontaa. 50-sarjaa on uumoiltu vasta 2025.Tuli myös laitettua 4090 Strix OC tilaukseen, vaikka hinta oli enemmän kuin kirvelevä verrattuna FE korttiin. Eka kerta myös 30 vuoteen, kun ei tullut hypättyä vähintään yhtä sukupolvea yli näyttiksissä.
Ajatus oli odotella joko 4090 Ti tai sitten 50 sarjalaisia, mutta tekoälyhommiin tarvitsee tuota 24 gigan VRAM melkein päivittäin eikä Tensor ytimistäkään ole omissa hommissa haittaa, joten näillä mennään.
Olisiko kellään antaa tuotekoodia millä Proshop myy 4090 FEta? Koitan kysellä saako näitä enää. Kokeilin katsoa 4080 mutta siitä ei näy kuin nimi.
Kiitos. Kokeilen onnea.3115554. Omani sain tilattua 14.11. noin viikon seuraamisen jälkeen. Tuolloin kylkiäinen oli vielä Alan Wake II, koodi voi olla vaihtunut uuden kylkiäisen myötä.
Mites noiden 4090-korttien saatavuus nyt on niin huono?
Kesällä kun itse noita kattelin niin oli joka mallia saatavilla ja hinnatkin paljon halvemmat mitä nyt.
Kiinalaiset osti kaikki tyhjäksi ennen kuin 4090 kiinaan vienti meni pakotteen piiriin. Ja lisäksi vielä Ai buumi.
e: Eiko oikeassa olet noi kuluttaja mallit on ilmeisesti myös haram. Kaipa siellä sitten muokataan niitä mitä ehdittiin haalia maailmalta. Eli eiköhän tilanne helpota tässä hetken päästä taas saantien suhteen ellei näitä harmaatuontina saada sinne kalastettua myös.
Itsellä Alan Wake 2 fully silent. GPU tuulettimia ei kuule Vardareiden yli kinda ns. silent fan curven kanssa (3in, 1out). Rehellisesti, luulen että sulla kävi paska munkki jos kerran ääntää jo 60fps. Mistä ostit kortin?Kävin sitten hakemassa tämän Asuksen 4090 Strix OC. Vähän kaksijakoiset fiilikset. Kortti toimii ja on hiljainen mutta pelatessa alkaa sellainen sirinä ja riippuen FPS kovempi. Alan Wake 2:ssa kun pistää herkkua päälle ja FPS on jotain 60, niin tulee sellaista väpätystä mutta ei sirinää. Kuulokkeiden läpi ei kyllä kuule mutta ilman niitä kuulee. Tottunut 1080 Ti:sta että mitään ei kuulu kunnes ajaa 3DMarkkia.
Tiedä sitten saisiko vaihtamalla parempaa... Tai FE:lla, mutta siitäkin porukka sanonut, että pitää jotkut ääntä.
Jimmsiltä hain. Pyysin vielä, että antakaa uudesta erästä mikä oli tullut.Itsellä Alan Wake 2 fully silent. GPU tuulettimia ei kuule Vardareiden yli kinda ns. silent fan curven kanssa (3in, 1out). Rehellisesti, luulen että sulla kävi paska munkki jos kerran ääntää jo 60fps. Mistä ostit kortin?
Joo näin on sanottu mutta myös on hiljaisia ja osa sanonut, että jotain muuttui kesän jälkeen, joka paransi tilannetta.Foorumilta luettuna Asus on 4000 sarjalla se kaikkein varmin vinkuja, joten sikäli veren kaivamista omasta nenästä niiden valinta. Toisiahan se vinkuna ei haittaa jne.
Jos se liikaa häiritsee ja mahdollisuus palauttaa, niin suprimi ei ainakaan itsellä pidä oikein mitään ääntä ja taitaa sen saada halvemmallakin mitä Strixin. Strixiä itse himoitsin kun korttia etsin, mutta kun löytyi suprimista hyvä diili ja itsellä powerikin vain 850W niin ajattelin, että tuo 520W kortti riittää ja hyvinhän se on riittänyt eikä edes hakkaa limittiä vasten kuin raskaimmissa 3Dmark-testeissä.Kävin sitten hakemassa tämän Asuksen 4090 Strix OC. Vähän kaksijakoiset fiilikset. Kortti toimii ja on hiljainen mutta pelatessa alkaa sellainen sirinä ja riippuen FPS kovempi. Alan Wake 2:ssa kun pistää herkkua päälle ja FPS on jotain 60, niin tulee sellaista väpätystä mutta ei sirinää. Kuulokkeiden läpi ei kyllä kuule mutta ilman niitä kuulee. Tottunut 1080 Ti:sta että mitään ei kuulu kunnes ajaa 3DMarkkia.
Tiedä sitten saisiko vaihtamalla parempaa... Tai FE:lla, mutta siitäkin porukka sanonut, että pitää jotkut ääntä.
Tuossa tilanteessa kortti vaihtoon. En itse jaksaisi kuunnella hetkeäkään vinkujaa, vaikka pelaankin suljetut kuulokkeet päässä. Ainoa mitä myyjä sanoi eri malleista kun kyselin ominaisuuksia, oli että tuo MSI Liquid on enemmän pienten koteloiden kortti ja toimii kyllä, mutta kannatti itse ehdottomasti isoa ilmajäähyllistä jos kopassa tilaa on. Niistä halvimmista kuten nuo hinnat alkan KFA, Ventus jne jne... sanoi että unohda jos haluat pitkäikäisen ja hiljaisen kortin (ja yhdyn tähän omilla kokemuksilla aiempien näyttisten kanssa) Itselläkin kortti Jimssiltä.Jimmsiltä hain. Pyysin vielä, että antakaa uudesta erästä mikä oli tullut.
Tuuletin ei pidä juuri mitään ääntä. Alan Wakessa joo kaikki herkut ihan max mitä saa mutta sen verran rajoitettu, että saa sen 60FPS. Fortnitessä kun FPS on korkea on kunnon sirinää.
Jimms sanoi, että voisi palauttaa 30 päivän sisällä kunhan paketti on ehjä.
Joo näin on sanottu mutta myös on hiljaisia ja osa sanonut, että jotain muuttui kesän jälkeen, joka paransi tilannetta.
Suprim oli se ensisijainen mitä hain, sitten FE mutta ajattelin nyt kokeilla Asusta kun pelihimot iski. Olisi ehkä pitänyt tyydytellä.Jos se liikaa häiritsee ja mahdollisuus palauttaa, niin suprimi ei ainakaan itsellä pidä oikein mitään ääntä ja taitaa sen saada halvemmallakin mitä Strixin. Strixiä itse himoitsin kun korttia etsin, mutta kun löytyi suprimista hyvä diili ja itsellä powerikin vain 850W niin ajattelin, että tuo 520W kortti riittää ja hyvinhän se on riittänyt eikä edes hakkaa limittiä vasten kuin raskaimmissa 3Dmark-testeissä.
Näin varmaan teenkin, olen tottunut 0 sirinään ja nyt kun vähänkin pelaa jotain niin se iskee läpi tai rasittaa korttia.Tuossa tilanteessa kortti vaihtoon. En itse jaksaisi kuunnella hetkeäkään vaikka pelaankin suljetut kuulokkeet päässä. Itselläkin kortti Jimssiltä.
Juu ehdottomasti vaihtoon vaan. Itsellä käynyt nyt viimeisen kolmen kortin kanssa (mukaanlukien tuo Asuksen 4090) pirun hyvä tuuri, 0 vinkujaa (loadin screenejä ei lasketa).Näin varmaan teenkin, olen tottunut 0 sirinään ja nyt kun vähänkin pelaa jotain niin se iskee läpi tai rasittaa korttia.
Kokeilin ajaa pelkää 8k videota Youtubesta, niin pistää sirinän heti päälle. Ei ne paskaa puhuneet Asuksen laadusta.
Joo tämän kanssa ei osunut. Viimeksi ostin 2017-2018 tuon 1080Tin. Sen jälkeen kyllä töissä on ollut aina kaikkea 2000-3000 ja muita kortteja niin niissä ole huomannut tämmöistä. Ja niitä rasitan myös huolella.Juu ehdottomasti vaihtoon vaan. Itsellä käynyt nyt viimeisen kolmen kortin kanssa (mukaanlukien tuo Asuksen 4090) pirun hyvä tuuri, 0 vinkujaa (loadin screenejä ei lasketa).
Ovathan ne. Tuulettimien kanssa niitä on helppo säätää ja löytää omat asetukset. Itse tykkään että puhisee vähän mutta pelatessa saa taas puhista enemmän.Nämä ääniasiat on kovin subjektiivisia. Esim jotkut puhuvat kotelosista(tuulettimista) hiljaisina, joista lähtee sellainen mekkala että ite en kuuntelisi päivääkään moista meteliä. Sitten korkeataajuisen sirinän kanssa osalla voi ihan oikeasti olla kuulossa kyseinen taajuus jo kateissa niin eipä ne silloin haittaa
Juu henk. koht. kokemukset vaikuttavat kummasti. Itselle matala humina=ei vaivaa vaikka kuulenkin vielä alle 20hz taajuudet. Kun taas korkea sirinä=kaikki mahdollinen vaihtoon kunnes tuosta pääsee.Nämä ääniasiat on kovin subjektiivisia. Esim jotkut puhuvat kotelosista(tuulettimista) hiljaisina, joista lähtee sellainen mekkala että ite en kuuntelisi päivääkään moista meteliä. Sitten korkeataajuisen sirinän kanssa osalla voi ihan oikeasti olla kuulossa kyseinen taajuus jo kateissa niin eipä ne silloin haittaa
Niin ne vakio kellot millä Asus myy?Ainakin oma 4090 Strix oc vinkui alussa aika paljon varsinkin jos oli vähänkin kelloteltuna.Nyt kokeilin ajella vakiona 3d markkia niin ei kyllä enään vingu lähellekkään niin pahasti.Veikkaan et kortti hiljenee kun sitä vähän aikaa käyttää.
Tuli kateltuu paljon eri merkkejä ja hinta/saatavuus ratkaisi ventukseen ja myös se että on 3x8pin eikä 4x8pin. Semi tiukkaa oli saada 3x8pin ->16pin adaperiin 4080FE varten, en sit oo varma kävisikö yhdestä kaapelista yksi haarauma korvaamaan yhtä kaapelia jos olisi 4x8pin. Noh, Onneksi multitronicilla pidennetty ja ilmainen palautus jos tuntuu että ei oo hyvän laatuinen. Kiitos vastauksesta.Kyllähän tuohon rahaan saa huomattavasti paremmankin 4090:n kuten vaikka 1,799.00 | KFA2 GeForce RTX™ 4090 ST V2 1-Click OC NVIDIA GeForce R... (datatronic.fi).
Ventus on aikalailla huonoin 4090 mitä on, mutta kyllä sekin silti riittävän hyvä on ainakin jos on tuo uusi e-malli kyseessä.
Tässä vielä hyvä video missä noita speksejä on vertailtu Which RTX 4090 to BUY and AVOID?! | 35 Cards Compared! Asus, MSI, Galax, Gigabyte, PNY, Palit, Etc. - YouTube
Kyllä hyvin käy 3 kaapelia ja joista yksi on haarautuva.Tuli kateltuu paljon eri merkkejä ja hinta/saatavuus ratkaisi ventukseen ja myös se että on 3x8pin eikä 4x8pin. Semi tiukkaa oli saada 3x8pin ->16pin adaperiin 4080FE varten, en sit oo varma kävisikö yhdestä kaapelista yksi haarauma korvaamaan yhtä kaapelia jos olisi 4x8pin. Noh, Onneksi multitronicilla pidennetty ja ilmainen palautus jos tuntuu että ei oo hyvän laatuinen. Kiitos vastauksesta.
Kannattaa myös vertailla takuuiden pituuksia, mikäli ei aio päivitellä korttia vuoden-parin sisään. Korttien takuut vaihtelee 2v - 5v. Noin 2000€ hintaisen hankinnan kohdalla kyse ei välttämättä ole "turhimmasta" ominaisuudesta.
Villi veikkaus että suurin osa ostajista ei laita korttiaan vesille. Ne jotka laittavat, joutuvat elämään riskiensa kanssa.Turha takuuta värkkäillä kun se menee kumminkin kun vesille laittaa kun ei taida enää kukaan sallia jäähdyttimen vaihtoa vai olikos msillä vielä miten tuon asian laita
Minulla on tuo olohuonekoneessa eli monen metrin päässä kone. Joku vinkui kyllä alussa, mutta arvioisin 76% todennäköisyydellä että se oli sfx poweri joka vinkui.Löytyykö keltään MSI RTX 4090 Ventus 3X OC? Onko ollut hintansa värtti? Lämmöt ja melu/coilwhine? Tuli tosiaan tämä ostettua pitkän mietinnän jälkeen. Pikkasen kaipaan lisäpotku 4k resoon, RTX 4080 FE saa astua sivuun. PS. Tuli tästä kaupasta katumus kun suolainen hinta 1840e posteineen. Toki hinnat noussut aikalailla et alkaa olee jo "halpa". tästä sitten kuitenkin laitoinki asiakaspalveluun viestiä oston peruutuksesta. But wait, there's more. Sit taas tulinki takas samoihin fiiliksiin että lippulaiva vaan koneeseen niin laitoin peruutus viestiä peruutuksesta. voin vaan kuvitella maanantai aamun asiakaspalvelijan fiiliksiä kun lukee mun viestit. noh toivottavasti sieltä se sitten 22.12 arvion mukaan saapuu ja kyllä tuosta vanhasta kortista onneksi pitäisi ihan hyvin saada jotain takas.
Toki tämä myös vaikutti päätökseen, 3v. Riittävä.Kannattaa myös vertailla takuuiden pituuksia, mikäli ei aio päivitellä korttia vuoden-parin sisään. Korttien takuut vaihtelee 2v - 5v. Noin 2000€ hintaisen hankinnan kohdalla kyse ei välttämättä ole "turhimmasta" ominaisuudesta.
Kerro miten toimii. Tuleeko ininää.No nyt katkesi selkäranka täälläkin ja tilasin datatronicista tuon suprim liquid x kun oli ns. "Normi" hintaan ja alphacoolin blokin sille.