NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti & 4070 (super) -ketju (AD104, Ada Lovelace)

Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 530
3080 suoriutuu paremmin vähäisemmän VRAMin ansiosta? :hmm:

Tuskin nyt kuitenkaan.
Kaistanleveydestä luulisin että on kyse. 4070ti muistikaista on 504.2 GB/s kun taas 3080 tarjoaa 760.3 GB/s. Vanhassa liikkuu tavara siis yli +50% nopeampaa muistista. Kyllä se varmaan jossain näkyy.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
57
Kaistanleveydestä luulisin että on kyse. 4070ti muistikaista on 504.2 GB/s kun taas 3080 tarjoaa 760.3 GB/s. Vanhassa liikkuu tavara siis yli +50% nopeampaa muistista. Kyllä se varmaan jossain näkyy.
Aivan, tätä meinasin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Gamerock kotiutettu ja on kyllä kaunis tuo Gamerockin jäähy. Ensimmäiset karkkimarkit myös ajettu.
Näyttökuva_20230116_174417.png
Näyttökuva_20230116_175208.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Maksimiin lyöty eli +2000MHz. Samaan kai sampsakin ne laittoi ylikellotustesteissä.
Melko rajua, oma Gamerock tuuttaa +1600mhz artifakteja työpöydällekkin (powerista salaman nopea sammutus reaktiona :D), alkuun koitin itsekkin Sampsan kikkaa ja kummastelin kun näyttö pimeni täysin…
+1000Mhz meni timespytkin läpi hienosti.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Melko rajua, oma Gamerock tuuttaa +1600mhz artifakteja työpöydällekkin (powerista salaman nopea sammutus reaktiona :D), alkuun koitin itsekkin Sampsan kikkaa ja kummastelin kun näyttö pimeni täysin…
+1000Mhz meni timespytkin läpi hienosti.
Eli taisi siis itsellä kerrankin käydä tuuri uuden kortin kanssa. Pikainen yhteenveto uudesta päivityksestä. Aikaisempi kortti oli RX 6900 XT ja olin erittäin tyytyväinen kortin rasterointisuorituskykyyn. Tarkoituksena oli päivittää 7900 XTX tilalle, mutta harkinnan jälkeen se mitä uudelta näyttikseltä kaipasin oli RT-suorituskyky, koska 6900 XT:n rasterointi oli jo tarpeeksi hyvä kaikkien pelien kanssa, mutta sitten Cyberpunkin ja vastaavien pelien kohalla oli aina pakko laittaa RT pois päältä. 4070 oli kyllä hyvä kompromissi, koska sai pienellä välirahalla päivitettyä tähän, rasterointisuorituskyky parani hieman, mutta RT-suorituskyky parani huomasti. Jos olisin päivittänyt 7900 XTX:ään nii tilanne olisi taas ollut sama, rasterointi erittäin hyvällä tasolla, mutta taas olisi RT:t saanu kytkeä pois päältä + tuo DLSS 3 on kyllä oikeasti aika herkkua raytracingin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: 459
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Eli taisi siis itsellä kerrankin käydä tuuri uuden kortin kanssa. Pikainen yhteenveto uudesta päivityksestä. Aikaisempi kortti oli RX 6900 XT ja olin erittäin tyytyväinen kortin rasterointisuorituskykyyn. Tarkoituksena oli päivittää 7900 XTX tilalle, mutta harkinnan jälkeen se mitä uudelta näyttikseltä kaipasin oli RT-suorituskyky, koska 6900 XT:n rasterointi oli jo tarpeeksi hyvä kaikkien pelien kanssa, mutta sitten Cyberpunkin ja vastaavien pelien kohalla oli aina pakko laittaa RT pois päältä. 4070 oli kyllä hyvä kompromissi, koska sai pienellä välirahalla päivitettyä tähän, rasterointisuorituskyky parani hieman, mutta RT-suorituskyky parani huomasti. Jos olisin päivittänyt 7900 XTX:ään nii tilanne olisi taas ollut sama, rasterointi erittäin hyvällä tasolla, mutta taas olisi RT:t saanu kytkeä pois päältä + tuo DLLS 3 on kyllä oikeasti aika herkkua raytracingin kanssa.
Itse päivitin aivan vastaavasti RT mielessä (sekä toki tietyllä tapaa DLLS 3 myös) 3080:sta tähän. Ero on pieni, mutta riittävä tuomaan tyytyväisyyden tunnetta. Pidän myös itse kovasti tästä Gamerockin jäähystä. Nätti ja kortti on liki äänetön rasituksessakin.

Onko sun kortti OC mallia vai non-OC?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Itse päivitin aivan vastaavasti RT mielessä (sekä toki tietyllä tapaa DLLS 3 myös) 3080:sta tähän. Ero on pieni, mutta riittävä tuomaan tyytyväisyyden tunnetta. Pidän myös itse kovasti tästä Gamerockin jäähystä. Nätti ja kortti on liki äänetön rasituksessakin.

Onko sun kortti OC mallia vai non-OC?
OC-malli
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
25K ei taida millään mennä rikki koska power limit hakkaa vastaan, mutta top 10 sijoitus hankittu Time Spy Graphics scoressa. Tosin eipä toi nyt kummoinen saavutus taida olla, koska ei kauheasti vielä tunnu noita 4070 ti kortteja olevan ostettu ja porukalla käsissä.
Näyttökuva_20230117_180646.png
 
Liittynyt
20.03.2022
Viestejä
23
Asensin nyt tänään Nvidian RTX 4070 Ti:n koneeseen kiinni ja ajureiden asennuksen jälkeen menin muuttamaan resoluutiota ja maksimi mitä on valittavissa on vain 1920x1080. Minulla on 27" näyttö ja vanhalla kortilla käytin 2560x1440 resoa mutta siinä vanhassa kortissa piti joku kytkin laittaa päälle että se antoi yhdestä kortin portista suuremman reson ja samalla kytki muut portit pois käytöstä. Onko tässä 4070 Ti:ssä joku samanlainen kytkin vai miten saisin normaalin 2560x1440 reson?

Googlettelin ja mitään ohjetta en löytänyt mistään ja kortin mukana tulleissa lärpyköissä ei paljoa ohjeita ollut. Minulla on nyt HDMI kaapeli kiinni.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Asensin nyt tänään Nvidian RTX 4070 Ti:n koneeseen kiinni ja ajureiden asennuksen jälkeen menin muuttamaan resoluutiota ja maksimi mitä on valittavissa on vain 1920x1080. Minulla on 27" näyttö ja vanhalla kortilla käytin 2560x1440 resoa mutta siinä vanhassa kortissa piti joku kytkin laittaa päälle että se antoi yhdestä kortin portista suuremman reson ja samalla kytki muut portit pois käytöstä. Onko tässä 4070 Ti:ssä joku samanlainen kytkin vai miten saisin normaalin 2560x1440 reson?

Googlettelin ja mitään ohjetta en löytänyt mistään ja kortin mukana tulleissa lärpyköissä ei paljoa ohjeita ollut. Minulla on nyt HDMI kaapeli kiinni.
Ei kai ikinä ole ollut mitään hdmi-kytkimiä? Ihan automaattisesti sen pitäisi tunnistaa.

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen että sinulla on joku rikkinäinen hdmi kaapeli ja näyttö ei tunnistu oikein. Tai ajuriasennus epäonnistui.

Asensit uusinta uutta nvidian sivuilta ajureiksi? Mikä ajuriversio näkyy nvidian control panelissa?

Ja mikä on näyttösi ja korttisi? Ja mistä yritit säätää resoluutiota? Windowssista vai nvidian control panelista?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Asensin nyt tänään Nvidian RTX 4070 Ti:n koneeseen kiinni ja ajureiden asennuksen jälkeen menin muuttamaan resoluutiota ja maksimi mitä on valittavissa on vain 1920x1080. Minulla on 27" näyttö ja vanhalla kortilla käytin 2560x1440 resoa mutta siinä vanhassa kortissa piti joku kytkin laittaa päälle että se antoi yhdestä kortin portista suuremman reson ja samalla kytki muut portit pois käytöstä. Onko tässä 4070 Ti:ssä joku samanlainen kytkin vai miten saisin normaalin 2560x1440 reson?

Googlettelin ja mitään ohjetta en löytänyt mistään ja kortin mukana tulleissa lärpyköissä ei paljoa ohjeita ollut. Minulla on nyt HDMI kaapeli kiinni.
Kuulostaa ajurivialta. Poista ddu:lla vanhat ajurit ja asenna sen jälkeen ajurit uusiksi.
 
Liittynyt
20.03.2022
Viestejä
23
Ei kai ikinä ole ollut mitään hdmi-kytkimiä? Ihan automaattisesti sen pitäisi tunnistaa.

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen että sinulla on joku rikkinäinen hdmi kaapeli ja näyttö ei tunnistu oikein. Tai ajuriasennus epäonnistui.

Asensit uusinta uutta nvidian sivuilta ajureiksi? Mikä ajuriversio näkyy nvidian control panelissa?

Ja mikä on näyttösi ja korttisi? Ja mistä yritit säätää resoluutiota? Windowssista vai nvidian control panelista?
Joo tänään hain ennen asennus hommia uusimmat ajurit Nvidian sivuilta. Ajuri versio on 528.02 ja näyttö on Dell U2713HM. Resoluutiota olen yrittänyt säätää Nvidian control panelista ja windowsista. Minulla on windows 11. Näytönohjain on Asus RTX 4070 Ti TUF Gaming.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Joo tänään hain ennen asennus hommia uusimmat ajurit Nvidian sivuilta. Ajuri versio on 528.02 ja näyttö on Dell U2713HM. Resoluutiota olen yrittänyt säätää Nvidian control panelista ja windowsista. Minulla on windows 11. Näytönohjain on Asus RTX 4070 Ti TUF Gaming.
Tärkeintä on että vanhat ajurit on ensin putsattu kunnolla. Itse kun vaihdoin 6900 XT kortista toiseen 6900 XT korttiin, niin ei antanut edes kuvaa ennen kun vanhat ajurit oli putsattu. Tuolla DDU:lla hoituu puhdistus.
Display Driver Uninstaller Download version 18.0.5.9 (guru3d.com)
Edit. Tuo "ennen asennus hommia uusimmat ajurit" niin ethän vain asentanut niitä ennen uutta korttia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
83
Joo tänään hain ennen asennus hommia uusimmat ajurit Nvidian sivuilta. Ajuri versio on 528.02 ja näyttö on Dell U2713HM. Resoluutiota olen yrittänyt säätää Nvidian control panelista ja windowsista. Minulla on windows 11. Näytönohjain on Asus RTX 4070 Ti TUF Gaming.
Oliko käytössä sama kaapeli vanhan näytönohjaimen kanssa? Kokeile myös toisella kaapelilla, vaikka DP.
 
Liittynyt
20.03.2022
Viestejä
23
Tärkeintä on että vanhat ajurit on ensin putsattu kunnolla. Itse kun vaihdoin 6900 XT kortista toiseen 6900 XT korttiin, niin ei antanut edes kuvaa ennen kun vanhat ajurit oli putsattu. Tuolla DDU:lla hoituu puhdistus.
Display Driver Uninstaller Download version 18.0.5.9 (guru3d.com)
Edit. Tuo "ennen asennus hommia uusimmat ajurit" niin ethän vain asentanut niitä ennen uutta korttia?
En asentanut ennen uuden kortin asennusta. Uninstalloin windowsin control panelin kautta vanhat Nvidian ajurit. Mun vanha kortti on siis Asus geforce GTX 970 OC. DDU:n meinasin käydä hakemassa mutta siellä sen sivuilla luki että jos saman brändin näyttiksiä on asentamassa niin tota softaa ei välttämättä tarvita. DDU:lla kannattaa nyt ongelmien ilmaantuessa asentaa ja tolla poistaa ajurit?

Oliko käytössä sama kaapeli vanhan näytönohjaimen kanssa? Kokeile myös toisella kaapelilla, vaikka DP.
Vanhalla kortilla käytin dvi kaapelia mutta kun tässä uudessa 4070 Ti:ssä on vain HDMI ja Displayportit niin piti kaivaa HDMI kaapeli käyttöön. DP kaapelia mulla ei ole, pitäisi varmaan käydä huomenna hakemassa ainakin varalle. Mulla on HDMI-dvi adapteri niin voisi kokeilla sitä ton vanhan kaapelin kanssa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
En asentanut ennen uuden kortin asennusta. Uninstalloin windowsin control panelin kautta vanhat Nvidian ajurit. Mun vanha kortti on siis Asus geforce GTX 970 OC. DDU:n meinasin käydä hakemassa mutta siellä sen sivuilla luki että jos saman brändin näyttiksiä on asentamassa niin tota softaa ei välttämättä tarvita. DDU:lla kannattaa nyt ongelmien ilmaantuessa asentaa ja tolla poistaa ajurit?
Kokeile tuolla DDU:lla. Väittäisin vieläkin että ajuriongelma.
 
Liittynyt
20.03.2022
Viestejä
23
Ettei oo joku HDMI 1.0 kaapeli jäänyt jostain nurkkiin pyörimään?
Katsoin tuosta kaapelista ja siinä lukee vain "HDMI". Voi se olla joku ikiaikainen ja tullut jonkun muun komponentin yhteydessä. Tämä kaapeli on itseasiassa mulla televisio käytössä eli mulla tulee digiboksilta näytön HDMI porttiin ja telkkua jos haluan katsoa niin pitää valita menusta oikea kuvalähde. Näytön takana ei ole toista HDMI porttia mutta DP löytyy niin pitää ostaa sellainen kaapeli huomenna.

Kokeile tuolla DDU:lla. Väittäisin vieläkin että ajuriongelma.
Pitää kokeilla tuota DDU:ta jos se auttaisi.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Katsoin tuosta kaapelista ja siinä lukee vain "HDMI". Voi se olla joku ikiaikainen ja tullut jonkun muun komponentin yhteydessä. Tämä kaapeli on itseasiassa mulla televisio käytössä eli mulla tulee digiboksilta näytön HDMI porttiin ja telkkua jos haluan katsoa niin pitää valita menusta oikea kuvalähde. Näytön takana ei ole toista HDMI porttia mutta DP löytyy niin pitää ostaa sellainen kaapeli huomenna.



Pitää kokeilla tuota DDU:ta jos se auttaisi.
Se digiboxin johto on täysi paska. Ne toimii hengarillakin. Jos siis vaikka sen mukana tullut juuri.
 
Liittynyt
20.03.2022
Viestejä
23
Tämä miettisin myös ja jos sama kaapeli ei ollut käytössä vanhan näytönohjaimen kanssa niin viittaa tähän vielä enemmän.
Se digiboxin johto on täysi paska. Ne toimii hengarillakin. Jos siis vaikka sen mukana tullut juuri.
Joo mä taidan käydä huomenna ostaa uudet HDMI ja DP kaapelit ja ihan mielenkiinnosta kokeilen niillä ennen kuin ajan ton DDU:n.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Joo mä taidan käydä huomenna ostaa uudet HDMI ja DP kaapelit ja ihan mielenkiinnosta kokeilen niillä ennen kuin ajan ton DDU:n.
Jos luet hieman näytön ohjekirjaa niin tämäkin olisi selvinnyt jo. Ei ole mitään maagisia kytkimiä missään.
" lisäksi Dellin näytössä on kattava valikoima liitäntöjä. DisplayPort, DL-DVI, VGA ja HDMI. Näistä vain DP ja DL-DVI yltää 2560x1440-resoluutiolle. "
 
Liittynyt
20.03.2022
Viestejä
23
Kävin ostamassa DP 1.2 kaapelin ja tällä sain 2560x1440 reson käyttöön.

Jos luet hieman näytön ohjekirjaa niin tämäkin olisi selvinnyt jo. Ei ole mitään maagisia kytkimiä missään.
" lisäksi Dellin näytössä on kattava valikoima liitäntöjä. DisplayPort, DL-DVI, VGA ja HDMI. Näistä vain DP ja DL-DVI yltää 2560x1440-resoluutiolle. "
Hyvä huomio, en tajunnut tämän näytön manuskasta asiaa tarkistaa :thumbsup:.

Kiitos kaikille asiassa auttaneille ja taas meikä oppi uusia asioita :)
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
437
Nyt on Zotacin 4070Ti Amp Extreme Airo kiinni koneessa. Hitommoinen mötikkä ja todella hiljanen näin pikaisten benchmark ajojen perusteella. Coil whineä ei ole. Tai en ainakaan ite sitä kuule
20230120_080038.jpgIMG-20230120-WA0003.jpeg
Verrokkina 3070. Muutama sentti jäi vielä pelivaraa
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 117
@Testopossu Muista rekisteröidä korttisi Zotacille (mikäli et ole jo), jos haluat heidän pidennetyn 3 + 2v takuun.
 

skl

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
578
Eihän kukaan tuffin omistaja ole mitannut kortin paksuutta ilman tuota tuuletinshroudia? Tieto jota ei mistään löydy
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Nyt on Zotacin 4070Ti Amp Extreme Airo kiinni koneessa. Hitommoinen mötikkä ja todella hiljanen näin pikaisten benchmark ajojen perusteella. Coil whineä ei ole. Tai en ainakaan ite sitä kuule

Verrokkina 3070. Muutama sentti jäi vielä pelivaraa
Kuinka nopeasti tuulettimet pyörii rasituksessa?
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
437
Kuinka nopeasti tuulettimet pyörii rasituksessa?
Aloitin testit silleen, että tuuletin profiili automaattisesti säätyvä ja kaikki muukin vakiona. Superpositionissa max 39%,Time Spy 50%,Fire Strike 33% ja Shadow of the Tomb Raiderin benchmarkissa 32%
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Aloitin testit silleen, että tuuletin profiili automaattisesti säätyvä ja kaikki muukin vakiona. Superpositionissa max 39%,Time Spy 50%,Fire Strike 33% ja Shadow of the Tomb Raiderin benchmarkissa 32%
Kuinka korkealle tuolla pystyy nostamaan power limitin? Mietin kun kolmen lisävirtaliittimen kortti.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
437
Tässä nyt jonkun testin ajellu ja pikkuhiljaa kelloja nostellu ja tällä hetkel menos +150 gorelle ja +1750 muisteille, ni toistaiseks kaikki ookoo. Enää ei tälle illalle jaksa säätää. Nyt muutama siivu konjakkia appiukon jättämästä pullosta ja sohvalle löhöömään
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Aloitin testit silleen, että tuuletin profiili automaattisesti säätyvä ja kaikki muukin vakiona. Superpositionissa max 39%,Time Spy 50%,Fire Strike 33% ja Shadow of the Tomb Raiderin benchmarkissa 32%
Kuinka monta kierrosta minuutissa? Pelkät prosentit eivät kerro yhtään mitään kun eivät ole vertailukelpoisia minkään muun kortin kanssa. Jos maksimit on (selvästi) lähempänä 1000 RPM kuin 2000 RPM, niin sitten ihan ok.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
437
Kuinka monta kierrosta minuutissa? Pelkät prosentit eivät kerro yhtään mitään kun eivät ole vertailukelpoisia minkään muun kortin kanssa. Jos maksimit on (selvästi) lähempänä 1000 RPM kuin 2000 RPM, niin sitten ihan ok.
No voi perse, empä ottanu noita lukemii talteen
 
Liittynyt
09.11.2020
Viestejä
69
Lähti tuossa yöllä väsyksissä gigabyten eagle oc tilaukseen, mutta päivän valjettua ja asiaa lisää tutkineena, päätin vaihtaa tuohon gaming oc malliin.
Noin 35€ lisähintaan saa vuoden pidemmän takuun, vähän paremman jäähdytyksen ja lisää valotehoa kotelon sisään
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
64
Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana kun omassa koneessa 4070 ti (TUF) näyttää yhtäjaksoista punaista valoa kun kone on pois päältä? (Ei välkkyvää). Ottanut virtakaapelit pois ja laittanut uudestaan, pitäisi olla hyvin kiinni.

EDIT: Valo siis sammuu, kun laittaa koneen päälle.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana kun omassa koneessa 4070 ti (TUF) näyttää yhtäjaksoista punaista valoa kun kone on pois päältä? (Ei välkkyvää). Ottanut virtakaapelit pois ja laittanut uudestaan, pitäisi olla hyvin kiinni.

EDIT: Valo siis sammuu, kun laittaa koneen päälle.
Otapa koneen virtapiuha irti minuutiksi ja kokeile paraneeko?
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
64
Otapa koneen virtapiuha irti minuutiksi ja kokeile paraneeko?
Ei valitettavasti auta. On jännä sinänsä että kuitenkin vaihdoin vaan 3090 > 4070 ti ja valo syttyy n. 1s siitä kun sammutan koneen. Itse pohdin voiko johtua asetuksista emolevyllä. Jouduin aiemmin sammuttamaan emolevyn omat valot biosista kun ärsytti että ne jäi vilkkumaan koneen jo sammuttua. (emo B660 Asus TUF D4-Wifi), ja mietin onko kyse jostain varoitusvalosta että kortti ei saa tarpeeksi virtaa. Tämä taas vaikuttaisi aika bugiselta, koska miksi kortin pitäisi saada virtaa koneen ollessa sammutettu. Internetin useimmat viittaukset vaikuttaa sanovan että liitännät voisi olla että on hieman huonosti, mutta tosiaan sekin on ainakin kortin puolella konetta testattu.

Varmistan tänään vielä että powerin modulaariset liittimet on hyvin kiinni, mutta olisi luullut että 3090 olisi jo herjannut jos tämä olisi ongelma.

Yksi vaihtoehto on toki, että virta adapteri 2x8 pin > 12pin on jotenkin viallinen. Sitä onkin sitten hankalampi testata kun en omista useampia. Vielä aika kriittinen osa, kun muistelen mitä raportoitiin 4090 kohdalla.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Ei valitettavasti auta. On jännä sinänsä että kuitenkin vaihdoin vaan 3090 > 4070 ti ja valo syttyy n. 1s siitä kun sammutan koneen. Itse pohdin voiko johtua asetuksista emolevyllä. Jouduin aiemmin sammuttamaan emolevyn omat valot biosista kun ärsytti että ne jäi vilkkumaan koneen jo sammuttua. (emo B660 Asus TUF D4-Wifi), ja mietin onko kyse jostain varoitusvalosta että kortti ei saa tarpeeksi virtaa. Tämä taas vaikuttaisi aika bugiselta, koska miksi kortin pitäisi saada virtaa koneen ollessa sammutettu. Internetin useimmat viittaukset vaikuttaa sanovan että liitännät voisi olla että on hieman huonosti, mutta tosiaan sekin on ainakin kortin puolella konetta testattu.

Varmistan tänään vielä että powerin modulaariset liittimet on hyvin kiinni, mutta olisi luullut että 3090 olisi jo herjannut jos tämä olisi ongelma.

Yksi vaihtoehto on toki, että virta adapteri 2x8 pin > 12pin on jotenkin viallinen. Sitä onkin sitten hankalampi testata kun en omista useampia. Vielä aika kriittinen osa, kun muistelen mitä raportoitiin 4090 kohdalla.
Tuo ominaisuus kertoo vain alijännitteestä ko.liittimissä, mutta koska kone on sammuksissa, niin ei tuo ongelma ole. Kovaa käyttöä vain :) Jos asia häiritsee, niin usb powerdelivery yms pois kytkemällä pitäisi hävitä ylimääräiset sähköt emolta ja valot samalla
 
Liittynyt
14.08.2021
Viestejä
37
Itellä sama tilanne, että punanen valo kun kone sammutettuna (ja poistuu kun koneen avaa). Ei ole sinänsä itseä häirinnyt enkä sen kummempaa huomiota ole tuohon kiinnittänyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 172
Viestejä
4 193 627
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom