NVIDIA GeForce RTX 40 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

JDF

Tukijäsen
Liittynyt
31.01.2024
Viestejä
21
Kelle on, kelle ei, itelläkin on 4090, mutta kyllä tämä viime vuosien hintakehitys kokonaisuudessaan on myrkkyä PC-pelaamiselle isossa mittakaavassa.
Niin sanoppas muuta, olen joskus sanonut että en osta yli 350e näytönohjainta. Best bang for bucks Geforcejen tuotemallissa joka päättyy 60. Mutta niin ne asiat vaan muuttuu.

Itselle tuli tämän hankinnan kanssa se "kiire" että mietin että saako myyjät näitä edes oikeasti kauppoihin myyntipäivää varten, mutta kai nuo oli laitettu liikkeelle jo hyvissä ajoin.
Suezin kanavan rahtiliikenteen tilaan viitaten, oletan että Asuksen kortit tulee sieltä päin?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Kelle on, kelle ei, itelläkin on 4090, mutta kyllä tämä viime vuosien hintakehitys kokonaisuudessaan on myrkkyä PC-pelaamiselle isossa mittakaavassa.
Korona, komponenttipula, kryptomarkkinat.

Siinä kolme kovaa millä hilattiin 'keinotekoisesti' hinnat niin ylös että oksat pois. Ja sitten kun se hissi paukahtaa sinne ylimpään kerrokseen, ei sieltä enää tulla alas.

Nyt korona on suht hanskassa, koska rokotteet, komponettipula selätetty (tuotantoa lisätty..?) ja GPU-mainauksen tuotot tullu niin alas ettei kukaan enää hamstraa näyttiksiä töihin (4090 mainaa vuorokaudes n. 2€, huom. vertaa siihen että 3090 teki parhaimmillaan n. 15€/vrk).

Se virtipiirikiekko tuuletuksen kanssa maksa tehdä yhtään sen enempää kuin ennen tätä sirkusta mutta tuotot hinnan nousun takia noussut yrityksil melkoisesti, tälläinen perstuntuma mulla on aiheeseen.

4090 ollut tosin kyl itelki tässä jo hyvän tovin, mukavahan se on pelailla 4K graffoilla pelei, on näyttävän näköstä ja nostaa elämyksen next levelille. Halpojahan noi ei ole vaikka mistä vinkkelistä asiaa kattelis mutta mikäpä se tässä maailmassa ei maksaisi, jos tahtoo jotain kivaa niin sit ei muutaku kättä taskuun, voi sitä elää ilman kahen tonnin näyttiksiäkin. Mut kyllä miehel pitää harrastuksia olla! Jokku ropaa autoja ja upottaa omakotitalon verran niihin rahaa ja jokku tykkää pelailla koneella mistä löytyy tehoja pienen suihkumoottorin verran, kukin tyylillään.

4080S vs 4090, ei ne enää kaukana ole toisistaan, mutta 4K pelaamisessa 4090 on ehdoton kuningas, ei siitä pääse yli eikä ämpäri! Itel tuli hommattuu torista kun jonku satasen siinä säästä jos vertas siihen että revit teipit irti siitä näyttiksestä kun kaupasta haet sen. Ehdoton edellytys mun mielestä tän hintaluokan vehkeis et ostetaan kasvotusten (ei mitää rahat tilille posti kusetuksia näin isoilla rahoilla, muuten kyl mut huijareita on liikaa tällä planeetalla) ja kuitti pitää löytyä + takuu. Noilla eväillä ei muutakun kovaa ajoa. Tai jos tuntuu et vähän tiukka repässä kaks tonttuu jostain löysää irti tietsikka komponentteihin mut halu on silti kova päässä pelittää huikeilla FPS lukemilla pelejä, voihan tollasen aina pätkälläkin hankkia, makselee kaikes rauhas osissa sitten pois ja naattii matkasta.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 381
TUF:ia kun olin tilaamassa niin mielestäni näytti 16.00 että 25kpl tilattavissa jimm'sillä. Lopulta maksusekoilun jälkeen olinkin jonosijalla 30. *keleen mobilepay oli päivittynyt ja piti syöttää kaikki tiedot uusiksi varmennuksineen.

Koitin sitten uudelleen windforce v2(mitä mietin jo alunperinkin, olisi pitänyt ekana koittaa tätä) mutta jostain syystä maksu ei mennyt läpi->kerkesivät mennä.

Noh, nyt sieltä on sitten perus windforce tulossa minkä asentelu joskus tulevaan fractal northiin on kaiketi hieman hankalaa ilman 90° kulmaliitintä.

Tuhnu julkaisu omastakin mielestä mutta muutaman kuukauden käytettyjen kyttäilyn jälkeen arvelin kuitenkin liipaista, olin jo ennakkoon päättänyt että näillä seuduin vaihtuu jokatapauksessa näyttis.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 323
Joulukuussa olin miettimässä päivitystä > 4080. Sitten huomasin että Superit on tulossa ja maltoin mieleni, nyt on parempi kortti halvemmalla. Tämä aasi on lopputulokseen tyytyväinen.
Kirjoitin epäselvästi. En ilku hinnalle. Protestoin taktiikkaa generoida julkisuutta ja mainostaa, vaikka tarjolla on erittäin rajoitettuja eriä ja "eioota" tavallisille ostajille.
En halua sotkea ketjua valituksella, joten palataan tänne kuukauden välein. Ken tietää, saatavuus voi parantua piankin. Johan raamattukin sanoo "tutkimattomat ovat herran tiet".
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Kyllä se jotain ajastamme kertoo että yli tonnin näyttisjulkaisun kohdalla puhutaan imagolaukaisusta vaikka suomeenkin upposi luultavasti satoja kappaleita...
Olikohan niin paljoa? En itse seurannut, mutta toisessa ketjussa joku sanoi että niitä oli Jimmsillä vain muutamia kappaleita per malli.


Niitä taisi olla kokonaiset 3kpl Jimmsillä. Ite en ehtinyt kun klikkasin noin klo 16:00, näytti vihreääää valoa...., mutta ostoskorissa vilkutti jo punaista. No toivottavasti erä 2 saapuu jossain vaiheessa.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 053
Olikohan niin paljoa? En itse seurannut, mutta toisessa ketjussa joku sanoi että niitä oli Jimmsillä vain muutamia kappaleita per malli.
Yllä on mainittu että TUF olisi ollut Jimmsillä 25 kpl, jonka yli Jimms ei näytä saldoja eli hyvin todennäköisesti on ollut enemmänkin. Tämä vain yhtä mallia ja yhdellä kaupalla.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Yllä on mainittu että TUF olisi ollut Jimmsillä 25 kpl, jonka yli Jimms ei näytä saldoja eli hyvin todennäköisesti on ollut enemmänkin. Tämä vain yhtä mallia ja yhdellä kaupalla.
Vilkaisin Moore's law is deading videota, ja heidän kuulemansa mukaan myynti ei ollut mitenkään ihmeellistä. Ilmeisesti myös osa liikkeistä oli saanut aika vähän näyttiksiä myytäväksi.
1706771223431.png

 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 053
Vilkaisin Moore's law is deading videota, ja heidän kuulemansa mukaan myynti ei ollut mitenkään ihmeellistä. Ilmeisesti myös osa liikkeistä oli saanut aika vähän näyttiksiä myytäväksi.


En tiedä miten tuo varsinaisesti liittyy siihen että suomessa näytti uppoavan yllättävän hyvin. Tuossa kaappauksessahan yksi kauppa jopa mainitsee että tavaraa on ollut ihan hyvin ja toinen sanoo että alkuun todella kova myynti.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
En tiedä miten tuo varsinaisesti liittyy siihen että suomessa näytti uppoavan yllättävän hyvin. Tuossa kaappauksessahan yksi kauppa jopa mainitsee että tavaraa on ollut ihan hyvin ja toinen sanoo että alkuun todella kova myynti.
Miten tuo olisi mitään muuta kuin juuri siihen uppoamiseen liittyvää asiaa? Vaikka Jimmsillä olisikin ollut se 25+ kappaletta jotain mallia, ei voi tietää oliko sitä just se 25 vai 100, ja siksi kiinnosti katsoa että miten muualla on mennyt.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 053
Miten tuo olisi mitään muuta kuin juuri siihen uppoamiseen liittyvää asiaa? Vaikka Jimmsillä olisikin ollut se 25+ kappaletta jotain mallia, ei voi tietää oliko sitä just se 25 vai 100, ja siksi kiinnosti katsoa että miten muualla on mennyt.
Sanoin että satoja kortteja. Jimmsillä oli yhtä mallia ainakin 25 kappaletta. Suomessa on useita kauppoja ja suuri osa tilasi korttinsa ulkomailta esim. Proshopista. Olisin aika yllättynyt jos ei päästäisi vähintään sataan korttiin ja pitäisin todennäköisenä että arvioni pitää paikkansa.

On tilanne muuttunut aika paljon. Esim. 2080 julkaisussa ei ollut tällaista kiimaa, vaikka se oli todella paljon halvempi kortti. Ja sitähän minä tässä taivastelin että se on myös tämän ajan kuva että kun tonnin kortteja tulee kuitenkin ihan järkevä määrä markkinoille puhutaan täällä imagolaunchista.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
205
Nvidian shopissa 4070 Superia on juuri nyt. 4080 Superia en ole vielä nähnyt.
No edittinä, että näyttäs 4060 Ti:tä olevan myös.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Sanoin että satoja kortteja. Jimmsillä oli yhtä mallia ainakin 25 kappaletta. Suomessa on useita kauppoja ja suuri osa tilasi korttinsa ulkomailta esim. Proshopista. Olisin aika yllättynyt jos ei päästäisi vähintään sataan korttiin ja pitäisin todennäköisenä että arvioni pitää paikkansa.

On tilanne muuttunut aika paljon. Esim. 2080 julkaisussa ei ollut tällaista kiimaa, vaikka se oli todella paljon halvempi kortti. Ja sitähän minä tässä taivastelin että se on myös tämän ajan kuva että kun tonnin kortteja tulee kuitenkin ihan järkevä määrä markkinoille puhutaan täällä imagolaunchista.
Sanoin "imagolaukaisu" koska luulin toisaalla olleen viestin perusteella, että kortteja oli vain yksittäisiä kappaleita, mutta ilmeisesti ei sentään niin huono tilanne.

Siitä huolimatta "satoja" sisältää monikon, eli se tarkoittaa vähintään 200 ellei enemmänkin, eikä se silti ole kauhean paljoa tämänkään kokoisessa maassa. Ei sitä voi sanoa "kiimaksi", toisin kuin kryptokuplan aikaisia 3000-sarjan myyntejä.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 430
Nvidian shopissa 4070 Superia on juuri nyt. 4080 Superia en ole vielä nähnyt.
No edittinä, että näyttäs 4060 Ti:tä olevan myös.
4070 Super lähti tilaukseen. Lienee säilyttää arvonsa hieman paremmin kuin Asus Dual. Suunnitelmissa oli odotella jos tulisi jokin pelibundle mutta pienet mahikset että olisi ollut jotain kiinnostavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 504
Suunnitelmissa oli odotella jos tulisi jokin pelibundle mutta pienet mahikset että olisi ollut jotain kiinnostavaa.
Hyvin mahdollisesti seuraava bundle on Horizon Forbidden West (julkaisu 21.3.), kun kovasti PC version yhteydessä Nvidian tekniikoita mainostetaan, ensimmäinen osa oli AMD:n bundlena.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 430
Hyvin mahdollisesti seuraava bundle on Horizon Forbidden West (julkaisu 21.3.), kun kovasti PC version yhteydessä Nvidian tekniikoita mainostetaan, ensimmäinen osa oli AMD:n bundlena.
Jos tulee niin toivottavasti saa myös äskettäin ostettuihin kortteihin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 966
Jos tulee niin toivottavasti saa myös äskettäin ostettuihin kortteihin.
Ei ole tainnut vielä koskaan tulla takautuvasti, jos olet korttisi ehtinyt jo hakea. Poikkeuksena voi olla yksittäistapauksia, jos kortteja on samalla hinnalla varastossa ja kuluttaja alkaa uhkailemaan myyjää palauttamisella
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 615
On tilanne muuttunut aika paljon. Esim. 2080 julkaisussa ei ollut tällaista kiimaa, vaikka se oli todella paljon halvempi kortti. Ja sitähän minä tässä taivastelin että se on myös tämän ajan kuva että kun tonnin kortteja tulee kuitenkin ihan järkevä määrä markkinoille puhutaan täällä imagolaunchista.
No se koko 2000 sarja oli kyllä aivan aivan tuhnu. Suorituskykyparannukset rasreroinnisss oli aivan surkeat, koska RT rauta (jolla ei 2000 sarjassa juuri mitään tehnyt) vei tilaa niin paljon piiriltä.

Siihen nähden 4000 sarja on huomattavasti parempi, vaikka kaikki 4090:n takana onkin liian rampautettuja. Rahalla saa kuitenkin ihan kuhtuullisen hyvän parannuksen perffiin ja tämä parin satkun alennus monelle se, mitä on odotettu.
 

JDF

Tukijäsen
Liittynyt
31.01.2024
Viestejä
21
Jimmsiltä on kaikki 4080 super myyty, toimitusajoista ei ole merkintää. Verkkokaupassa 5 MSI:tä jäljellä, ROG Strixiä lukuunottamatta kaikissa muissa 3-4 viikon toimitusaika.

Oma 4080 super asennettu. Ei jäänyt lakon jalkoihin, kortti oli alle vuorokaudessa noudettavissa Pirkkalan myymälästä.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
47
Jimmsiltä on kaikki 4080 super myyty, toimitusajoista ei ole merkintää. Verkkokaupassa 5 MSI:tä jäljellä, ROG Strixiä lukuunottamatta kaikissa muissa 3-4 viikon toimitusaika.

Oma 4080 super asennettu. Ei jäänyt lakon jalkoihin, kortti oli alle vuorokaudessa noudettavissa Pirkkalan myymälästä.
Itelle pitäis huomenna saapua kun ei Matkahuolto lakkoile pakettien kanssa :coffee:
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Sanoin että satoja kortteja. Jimmsillä oli yhtä mallia ainakin 25 kappaletta. Suomessa on useita kauppoja ja suuri osa tilasi korttinsa ulkomailta esim. Proshopista. Olisin aika yllättynyt jos ei päästäisi vähintään sataan korttiin ja pitäisin todennäköisenä että arvioni pitää paikkansa.
Ja sekö on sitten paljon - edes Suomen mittapuulla? Kyllä mä väittäisin, että joku 25-100 korttia ei riittäisi edes kaikille halukkaille tämän palstan jäsenille.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
823
Ja sekö on sitten paljon - edes Suomen mittapuulla? Kyllä mä väittäisin, että joku 25-100 korttia ei riittäisi edes kaikille halukkaille tämän palstan jäsenille.
Aika moni palstalainen varmaan luopui päivitysajatuksesta kun tuli nämä revikat ulos...Ja jotkut random-tuulipuvut tuskin yli tonnin kortteja edes ostelee.

Kortteja on myös saanut ihan hyvin verrattuna kryptobuumin aikoihin, joten mitään syytä rynnätä ostoksille heti myynnin alettua F5 hakkaamalla ei sinällään ole.

Taidan itsekin vetää 3080:lla vielä, pettymys oli nämä. Ehkäpä jos joku superdiili osuu kohdalle niin sitten. Ja siinäkin raudanhimo isommassa roolissa kuin todellinen tarve.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 053
Ja sekö on sitten paljon - edes Suomen mittapuulla? Kyllä mä väittäisin, että joku 25-100 korttia ei riittäisi edes kaikille halukkaille tämän palstan jäsenille.
Sitähän tässä juuri ajat ovat muuttuneet, tuon hintaisia kortteja olisi muutamia vuosia sitten tuota määrää (arvaan että pitkälle yli sata oli nyt tarjolla) täällä mennyt. Tässä joku sanoi ettei 2080 ollut niin suuri hyppy edelliseen polveen verrattuna, eikä se tosiaan ollutkaan, mutta nämä maksavat inflaatiokorjattunakin enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 180
Ei ole. Jos vinkuu, niin palautus ja uusi tilalle.
Jos on tarkka kuulo niin ne kaikki vinkuu. En mä ainakaan ole yhtäkään minkään laitteen virtalähdettäkään nähnyt joka ei vinkuisi. Saatika sitten näytönohjaimia.
 

JDF

Tukijäsen
Liittynyt
31.01.2024
Viestejä
21
Aika moni palstalainen varmaan luopui päivitysajatuksesta kun tuli nämä revikat ulos...Ja jotkut random-tuulipuvut tuskin yli tonnin kortteja edes ostelee.

Kortteja on myös saanut ihan hyvin verrattuna kryptobuumin aikoihin, joten mitään syytä rynnätä ostoksille heti myynnin alettua F5 hakkaamalla ei sinällään ole.

Taidan itsekin vetää 3080:lla vielä, pettymys oli nämä. Ehkäpä jos joku superdiili osuu kohdalle niin sitten. Ja siinäkin raudanhimo isommassa roolissa kuin todellinen tarve.
Jos nämä (superit) olivat pettymys niin mitkä olivat odotukset? Itse ihan loppumetreillä odotin 4080 superilta tavan 4080 vastoin enemmän mutta toisaalta hinnanpudotus antoi paljon enemmän.
Oma päivityksen tavoite 3080:sta oli saada 5120x1440 ja 3840x2160 pelaamiseen lisää FPS ja sen sain nyt ilman että tarvi lähteä 2k välineisiin.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
823
Jos nämä (superit) olivat pettymys niin mitkä olivat odotukset? Itse ihan loppumetreillä odotin 4080 superilta tavan 4080 vastoin enemmän mutta toisaalta hinnanpudotus antoi paljon enemmän.
Oma päivityksen tavoite 3080:sta oli saada 5120x1440 ja 3840x2160 pelaamiseen lisää FPS ja sen sain nyt ilman että tarvi lähteä 2k välineisiin.
Tehot. Mulle ainakin joku pari sataa euroa on ihan se ja sama, mutta jonkun 10-15% kun olisivat puristaneet enemmän suorituskykyä 4080 verrattuna, niin olis lähtenyt välittömästi ostoon ja 3080 siirtynyt ITX:aan.

Samaan olisivat päässeet tiputtamalla 4080 hintaa suoraan ilman tätä lelu-"superia". Hankala nähdä koko pointtia tässä kuviossa, +0-2fps, "jee".

Ainoat tyytyväiset taitaa olla 4080:n jo julkaisussa hankkineet.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 932
Ainoat tyytyväiset taitaa olla 4080:n jo julkaisussa hankkineet.
Olen tyytyväinen about vuosi sitten reilulla 1700 egellä ostettuun 4090 korttiin joka nyt on 500 kalliimpi. Onneksi liipaisin enkä jäänyt odottelemaan että hinta vielä laskisi kun oli jo siitä 2ksta tippunut 250 euroa. Nykyhintaa en maksaisi, en edes 2k, tuo oli just kipurajalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
4080S on kuitenkin selkeästi 4080:aa halvempi, niin ei mikään ihme, että Suomessakin meni varmasti muutama 100 todella rivakasti.
Seuraavaa sukupolvea saa odottaa vielä pitkään ja jos uhkakuvat maailmalla toteutuvat, niin hinnat ovat sitten moninkertaiset.. En usko, että kannattaa ottaa riskiä, jos nyt tuntuu yhtään siltä, jotta olisi syytä päivitellä..
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 234
Kyllä omasta mielestäni tuo 4080 Super oli näistä paras julkaisu. Ei sen teholisän takia vaan hinnanleikkauksen, kuitenkin hetki sitten 4080 kortista sai pulittaa sen 1400-1500€.
Jos nyt miettii että 4070 tisu maksaa sen 220€ vähemmän kuin 4080 su, niin mielelläni itse noissa hintaluokissa maksan sen 220€ enemmän siitä että saa sen ~20% tehokkaamman kortin.
Sitten jos budjetti on siitä 200€ kiinni niin tuo 4070 tisu on kyllä hyvä valinta.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
4080S on kuitenkin selkeästi 4080:aa halvempi, niin ei mikään ihme, että Suomessakin meni varmasti muutama 100 todella rivakasti.
Seuraavaa sukupolvea saa odottaa vielä pitkään ja jos uhkakuvat maailmalla toteutuvat, niin hinnat ovat sitten moninkertaiset.. En usko, että kannattaa ottaa riskiä, jos nyt tuntuu yhtään siltä, jotta olisi syytä päivitellä..
On se vähän ihme kun hinta/tehosuhde tippui pökäleestä edelleen kehnohkoksi tässä vaiheessa sukupolvea. Varmaan RTX 4090:n hintojen laskua odottaneet kyllästyivät vaan odottamiseen?

Jos Taiwanissa alkaa tapahtua jotain, niin kyllä siinä pöhistään vähän aikaa ennen kuin mätöt alkaa, ja siten ehtii pistää jonkun näyttiksen, vaikka RTX 4070 superin tilaukseen. Seuraava sukupolvi on myös tulossa kai jo tän vuoden aikana AMD:ltä ja Inteliltä, ehkä jälkimmäinen saakin jo jotain aikaan midrangeosastolla?
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
823
Tyytyväisenä päivitän täällä 1070 -> 4080 Super.
Varmaan sinuakaan ei se +10% tehonlisäys olisi silti varsinaisesti haitannut?

Mutta joo, lähinnä niitä tarkoitin, joilla on jo nyt 3080/4080 tai parempi. Plussaa kai sekin että ei tarvitse tehdä liikkeitä. 3080 ja 1080Ti nousee omassa näyttishistoriassa selvästi pitkäikäisimmiksi korteiksi.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Mutta joo, lähinnä niitä tarkoitin, joilla on jo nyt 3080/4080 tai parempi. Plussaa kai sekin että ei tarvitse tehdä liikkeitä. 3080 ja 1080Ti nousee omassa näyttishistoriassa selvästi pitkäikäisimmiksi korteiksi.
Tästä sen verran että ei kai kortteja tarvikaan pääsääntöisesti vaihtaa joka sukupolvi, varsinkin jos on tommoinen vähän parempi malli? :hmm:
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 845
Olen tyytyväinen about vuosi sitten reilulla 1700 egellä ostettuun 4090 korttiin joka nyt on 500 kalliimpi.
Elämme erikoisia aikoja. Itse tein viimevuonna paremman tilin ostamalla uusia autoja/näytönohjaimia ja myymällä ne käytettynä kun osakesijoituksilla. En olisi ikinä uskonut.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
823
Tästä sen verran että ei kai kortteja tarvikaan pääsääntöisesti vaihtaa joka sukupolvi, varsinkin jos on tommoinen vähän parempi malli? :hmm:
Nojoo, ennen tuli hommattua joka sukupolvessa ja monesti useampiakin, mutta nyt tosiaan 2000-sarja jäi välistä ja 3080 ollut kohta 3 vuotta, joten...Onhan noilla uusilla kivempi ajella.

Täytyy tähdätä 5000-sarjaan sitten ja vaihtelee samalla koko koneen AM5 romuihin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 966
Elämme erikoisia aikoja. Itse tein viimevuonna paremman tilin ostamalla uusia autoja/näytönohjaimia ja myymällä ne käytettynä kun osakesijoituksilla. En olisi ikinä uskonut.
Kuten missä tahansa työssä, palkkatyössä tienaa paremmin kuin pienillä osakesijoituksilla. Kun taas on enemmän osakkeita, tilanne muuttuu -jos on miljoonia osakkeissa, ei samoja tuottoja enää voi tienata ansiotyöllä kuten siivoojana, asiantuntijana tai edes toimitusjohtajana. Olettaen että puhutaan ajasta, jolloin kurssit nousevat.
Se oli kuitenkin hurjaa aikaa, kun julkaisusta 789€ 3080:n ostaneet saattoivat myydä 2000e hinnalla oman korttinsa vuoden myöhemmin. Itse kuulin parista tapauksesta, kun olikin todettu "en mä nyt niin paljon pelaa pc:llä, et jatkan toistaseksi pleikkarilla pelaamista"

Jännittävä nähdä koska 4080super alkaa pysymään varastossa ovh hinnalla -toivottavasti nuo ei nyt ainakaan mene kovemmilla hinnoilla torissa kaupaksi, sillä tekniikan hintojen toivoisi laskevan, ei nousevan entisestään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Jos on tarkka kuulo niin ne kaikki vinkuu. En mä ainakaan ole yhtäkään minkään laitteen virtalähdettäkään nähnyt joka ei vinkuisi. Saatika sitten näytönohjaimia.
Joskus siitä lienee sitten hyötyä, ettei ole liian tarkka kuulo. En ole koskaan törmännyt siihen, että omassa käytössä olevat näyttikset olisivat vinkuneet. Joku toinen olisi varmasti kuullut kaikkien niiden vinkuvan.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Tehot. Mulle ainakin joku pari sataa euroa on ihan se ja sama, mutta jonkun 10-15% kun olisivat puristaneet enemmän suorituskykyä 4080 verrattuna, niin olis lähtenyt välittömästi ostoon ja 3080 siirtynyt ITX:aan.

Samaan olisivat päässeet tiputtamalla 4080 hintaa suoraan ilman tätä lelu-"superia". Hankala nähdä koko pointtia tässä kuviossa, +0-2fps, "jee".

Ainoat tyytyväiset taitaa olla 4080:n jo julkaisussa hankkineet.
Sun ongelma näiden Supereiden kanssa taitaa siis olla se, että odotit jotain mitä ei missään vaiheessa ollut tulossa. Mikään ei viitannut siihen, että oltaisiin saamassa merkityksellisiä suorituskykyparannuksia (paitsi 4070 Super).

Mutta nyt saa joko samalla rahalla parempaa tai samaa halvemmalla. Jos tällä hetkellä on näiden hintaluokkien näyttistä hankkimassa, niin tilanne on paljon parempi kuin vielä 1-2kk sitten.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 762
Mutta nyt saa joko samalla rahalla parempaa tai samaa halvemmalla. Jos tällä hetkellä on näiden hintaluokkien näyttistä hankkimassa, niin tilanne on paljon parempi kuin vielä 1-2kk sitten.
En nyt sanoisi että paljon parempi, vaan vähemmän huono. :smoke:
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 845
Kuten missä tahansa työssä, palkkatyössä tienaa paremmin kuin pienillä osakesijoituksilla.
Niin, palkkatyössä omaa aikaa vaihdetaan kuitenkin rahaan joten näe sitä nyt kyllä verrannallisena esim osake, asunto tai vailla näytönohjaimia sijoittamiseen?

Ja joo, tuo aiempi kryptobuumista johtunut gpu hinnannousu tuli silloin jo hyödynnettyä ja siitä syystä nyt tuli kärppänä oltua markkinoilla. Ei tällä nyt tosiaan itseään elätä, mutta hankkii kaiken uusimman elektroniikan itselleen ilmaiseksi.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
823
Sun ongelma näiden Supereiden kanssa taitaa siis olla se, että odotit jotain mitä ei missään vaiheessa ollut tulossa. Mikään ei viitannut siihen, että oltaisiin saamassa merkityksellisiä suorituskykyparannuksia (paitsi 4070 Super).

Mutta nyt saa joko samalla rahalla parempaa tai samaa halvemmalla. Jos tällä hetkellä on näiden hintaluokkien näyttistä hankkimassa, niin tilanne on paljon parempi kuin vielä 1-2kk sitten.
Joo just näin, kuten aiemmin totesinkin ei noi hinnanalennukset merkitse mitään (kun pelaan, en näe näytöllä euron seteleitä vaan konkreettisesti sen suorituskyvyn), 4080S olisi kiinnostanut mutta ei saanut edes lähellekään vastaavaa suorituskykyparannusta mitä 4070TiSu (4070Ti verrattuna). En ole kauheasti näitä huhuja seurannut muutenkaan, aina tulee odoteltua ekat revikat oikealla raudalla.

Ja tottakai katson asiaa subjektiivisesti koska 3080 löytyy jo koneesta, mutta tuolle olisi paikkansa kakkoskoneessa. Eikä tää nyt mikään elämää suurempi juttu ole, enemmän harmittaa se että turhaan tuli odoteltua näitä refreshejä. Oli tuo 4070TiSu myös ajatuksissa kun siinä odotukset kohtasi paremmin, mutta ei oikein huvittaisi 70 sarjaan lähteä kun pitkään jo menty sillä "toiseksi paras" periaatteella.

Mieli kyllä muuttuu nopeasti mutta ei tästä sellaista "pakko tilata heti" fiilistä jäänyt. On tuo 4080S ilmeisesti silti hiljaisempi (jotkut mallit) mitä 4080 ja arvostan myös sitä aspektia...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 612
Viestejä
4 253 702
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom