NVIDIA GeForce RTX 40 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 009
Ja asuksen kortit yksinkertaisesti ovat asiallisia tuotteita riippumatta mallista, niin ei ole mikään yllätys miksi jengi kallistuu niihin.
Aivan höpöhöpöjuttuja. Asukseltakin tulee tasaisin väliajoin paskaa.

1660ti dual on aivan käsittämättömän surkea vehje.
Z370 Herossa oli bugi että asus joutui vain disabloimaan VRM-lämpötila-anturit eikä niitä sitten lopulta nähnyt ollenkaan.
Tuf 3080 osoittaa pienehköjä oireita lämpöjen noususta. Minulla on silti kestänyt sekin kauan verrattuna moneen moneen muuhun. Lisäksi asus ei ole suostunut näitä edes takuuseen ottamaan. Tältäkin foorumilta löytyy taisteluita.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Voisin osaltani vahvistaa tätä. Omat kortit olleet useamman vuoden ajan asuksen valmistamia ja mitään ongelmia ei ole coil whinen suhteen ollut (980 ti matrox platinum, 2080 dual, 2080super rog strix, 3080 ti tuf).

Käytössä ollut lähinnä platinum luokituksen ~800w virtalähteitä viimeisen 10-15vuoden aikana.
Itselläni on aina seasonicin parasta ja silti kortit surisevat, vinkuvat, rutisevat yms, coil whine ei ole pelkästää vikinää, enkä ole yhtäkään korttia kuullut jossa ei olisi ääntä keloista tullut, on nyt kokemusta varmaan n. 20 erilaisesta 4080,4090 kortista joita olen töissä asentanut editointi koneisiin. Ehkä itselläni on vaan sitten liian tarkka kuulo, teen myös koneista aina ihan äänettömiä tuulettimienkin osalta ja koneet ovat pöydällä, joten helposti kuulee kaikki sivuäänet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Itselläni on aina seasonicin parasta ja silti kortit surisevat, vinkuvat, rutisevat yms, coil whine ei ole pelkästää vikinää, enkä ole yhtäkään korttia kuullut jossa ei olisi ääntä keloista tullut, on nyt kokemusta varmaan n. 20 erilaisesta 4080,4090 kortista joita olen töissä asentanut editointi koneisiin. Ehkä itselläni on vaan sitten liian tarkka kuulo, teen myös koneista aina ihan äänettömiä tuulettimienkin osalta ja koneet ovat pöydällä, joten helposti kuulee kaikki sivuäänet.
Oletko koettanut rajoittaa fps:ää työpöydällä ja/tai pakottaa vsyncin päälle?
Sillä on omat kortit olleet hiljaisia 2010-2020. Sitten kun tuli halvat gsync yhteensopivat monitorit, niin tämä jäi ja jotain pientä voi nykyään kuulua.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 923
Ehkä itselläni on vaan sitten liian tarkka kuulo, teen myös koneista aina ihan äänettömiä tuulettimienkin osalta ja koneet ovat pöydällä, joten helposti kuulee kaikki sivuäänet.
Nämä on ne kaksi suurinta asiaa. Itsellä sama, kone pöydällä ja tarkka kuulo. Monta komponenttia olen ostanut, joista sanotaan ettei ole coilwhinea ja sitä sitten kuitenkin on. No nykyisellään ei omassa koneessa ole yhtään komponenttia josta häiritsevää coilwhinea kuuluisi. On kyllä hirveä työ löytää komponentit, jos haluaa oikeasti hiljaisen koneen

Mutta itse aiheesta, ainakin nyt Datatronicilla supereita ovh hintaan varastossa. Mars ja tilaamaan, keltä vielä puuttuu :)

 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
635
Itselläni on aina seasonicin parasta ja silti kortit surisevat, vinkuvat, rutisevat yms, coil whine ei ole pelkästää vikinää, enkä ole yhtäkään korttia kuullut jossa ei olisi ääntä keloista tullut, on nyt kokemusta varmaan n. 20 erilaisesta 4080,4090 kortista joita olen töissä asentanut editointi koneisiin. Ehkä itselläni on vaan sitten liian tarkka kuulo, teen myös koneista aina ihan äänettömiä tuulettimienkin osalta ja koneet ovat pöydällä, joten helposti kuulee kaikki sivuäänet.
Onko Seasonicit sittenkään niin hyviä virtalähteitä? Niitäkin mennyt muutama vaihtoon / takuuseen erinäisten teknisten ongelmia takia. Parhaat käytössä olleet virtalähteet omissa kokoonpanoissa Corsair RM850x ja Deepcool PX850G.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Nämä on ne kaksi suurinta asiaa. Itsellä sama, kone pöydällä ja tarkka kuulo. Monta komponenttia olen ostanut, joista sanotaan ettei ole coilwhinea ja sitä sitten kuitenkin on. No nykyisellään ei omassa koneessa ole yhtään komponenttia josta häiritsevää coilwhinea kuuluisi. On kyllä hirveä työ löytää komponentit, jos haluaa oikeasti hiljaisen koneen

Mutta itse aiheesta, ainakin nyt Datatronicilla supereita ovh hintaan varastossa. Mars ja tilaamaan, keltä vielä puuttuu :)

Nämä vaan on niitä huonoimpia. Huonoin jäähymalli ja muutenkin MSI on mokaillut:

edit: siis Ventus on mallina niiden huonoin, ja Gaming X:stä joutuu maksamaan +80€. Ja nämä tyhmästi ihan nimien/ulkonäön perusteella, testejä en ole lukenut. Käytännössä vaan Ventus on ollut se MSI:n perussarja, vastaa kirjoissani Asus Dual tai Gigabyte Eagle. Asukselta ei joudu 920€ ottamaan Dualia, vaan saa paremman TUF:in. Ja se on vielä sama kuin Sampsan testaama, niin tietää, mitä sieltä tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 418
Itselläni on aina seasonicin parasta ja silti kortit surisevat, vinkuvat, rutisevat yms, coil whine ei ole pelkästää vikinää, enkä ole yhtäkään korttia kuullut jossa ei olisi ääntä keloista tullut, on nyt kokemusta varmaan n. 20 erilaisesta 4080,4090 kortista joita olen töissä asentanut editointi koneisiin. Ehkä itselläni on vaan sitten liian tarkka kuulo, teen myös koneista aina ihan äänettömiä tuulettimienkin osalta ja koneet ovat pöydällä, joten helposti kuulee kaikki sivuäänet.
Jep, täälläkin käytössä terävimmän kärjen virtalähde, Corsair AX850 Titanium, ja kyllä kaikki kortit silti vinkuvat. 2x3080 tuffia metelöi siedettävästi etenkin alivoltitettuna. 4080 PNY XLR8 puolestaan oli alivoltituksestakin huolimatta turhan rasittava vinkuja ja piti palauttaa. Täälläkin on kone muuten kyllä hiljainen, että kuuluu hyvin ylimääräiset äänet läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Tilaukseni on tullut Turusta Helsinkiin ja tänään jännätään, saavatko sen perille saakka (Helsingissä olen) tänään, vai onko se vasta maanantaina. Maanantai lukee Matkahuollon sovelluksessa, mutta en anna sen latistaa toiveitani.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
549
Tilaukseni on tullut Turusta Helsinkiin ja tänään jännätään, saavatko sen perille saakka (Helsingissä olen) tänään, vai onko se vasta maanantaina. Maanantai lukee Matkahuollon sovelluksessa, mutta en anna sen latistaa toiveitani.
Mun tilaamaa mallia ei oo vielä tiedossa muuta ku että tulossa on :D. Ei toiveita et tälle vkl tulis, mut jos ensiviikolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Tilaukseni on tullut Turusta Helsinkiin ja tänään jännätään, saavatko sen perille saakka (Helsingissä olen) tänään, vai onko se vasta maanantaina. Maanantai lukee Matkahuollon sovelluksessa, mutta en anna sen latistaa toiveitani.
Nyt noudettavissa.. Vielä on vaan töitä.. Koskaan ei ole viimeiset minuutit töissä tuntuneet näin pitkiltä..
 
Liittynyt
09.01.2024
Viestejä
29
Samanlainen paketti löytyi myös täältä tänään. Tosin se on 900€ paperipaino sen aikaa, kun muut osat tulee. :/
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
203
Ei ole. Jos vinkuu, niin palautus ja uusi tilalle.
Onnea etsintään, laita meillekin pari jos löytyy. Firman korteissa karkeasti 5% ollu täysin äänettömiä 70ti/80/90 -akselilla. Otanta nyt noin 20 korttia aka yksi äänetön (4070 Ti Suprim x, kaksi vastaavaa MSI:tä taas pitää mekkalaa). Nyt tuli just TUF:n TI SU ja pientä vikinää pitää tuollaisessa lähes äänettömässä testikokoonpanossa, jossa kyljet auki. Normaalista kokoonpanosta tosin ei varmaan 75% tota vinkunaa ees huomais, yllättävän matala taajuus
Tosin jos laittaa kopan kiinni niin voi olla ”lähes äänetön”. MSI / Asus / Giga / PNY ect. testailtu. Pitää vaan vielä kokeilla alivolteilla, jos hiljenis kokonaan. Vois tosin kokeilla muutamaa 4070 Superiakin vielä noihin 1440p vehkeisiin. Ja taas mitä on esim. 4060 kortteja, niin ovat äänettömiä.

Tuli vastaan viime vuonna yksi asuksen B650-sarjan mobokin, jossa kelat vinkui, se vielä sentäs meni suoraan takuuseen. Virtalähteinä järjestäen Corsairin RM850x tai RM1000x -sarjaa, muutama HX myös.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 021
Onnea etsintään, laita meillekin pari jos löytyy. Firman korteissa karkeasti 5% ollu täysin äänettömiä 70ti/80/90 -akselilla. Otanta nyt noin 20 korttia aka yksi äänetön (4070 Ti Suprim x, kaksi vastaavaa MSI:tä taas pitää mekkalaa). Nyt tuli just TUF:n TI SU ja pientä vikinää pitää tuollaisessa lähes äänettömässä testikokoonpanossa, jossa kyljet auki. Normaalista kokoonpanosta tosin ei varmaan 75% tota vinkunaa ees huomais, yllättävän matala taajuus
Tosin jos laittaa kopan kiinni niin voi olla ”lähes äänetön”. MSI / Asus / Giga / PNY ect. testailtu. Pitää vaan vielä kokeilla alivolteilla, jos hiljenis kokonaan. Vois tosin kokeilla muutamaa 4070 Superiakin vielä noihin 1440p vehkeisiin. Ja taas mitä on esim. 4060 kortteja, niin ovat äänettömiä.

Tuli vastaan viime vuonna yksi asuksen B650-sarjan mobokin, jossa kelat vinkui, se vielä sentäs meni suoraan takuuseen. Virtalähteinä järjestäen Corsairin RM850x tai RM1000x -sarjaa, muutama HX myös.
Kyllä niitä löytyy. Ottaa vain aikaa. Itse ostin Asus 4090 joka sirise todella kovaa, palautus ja MSI tilalle ja hiljainen.
Jos kerran firma noita ostaa ja saat vielä palkkaa niin senkus vaan vaihtelet kunnes löytyy hyvät.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 578
Kyllä niitä löytyy. Ottaa vain aikaa. Itse ostin Asus 4090 joka sirise todella kovaa, palautus ja MSI tilalle ja hiljainen.
Jos kerran firma noita ostaa ja saat vielä palkkaa niin senkus vaan vaihtelet kunnes löytyy hyvät.
Jos todennäköisyys on luokkaa 5% ei vingu, niin se on keskimäärin 20 palautettua näytönohjainta ennen kuin löytyy se täysin hiljainen. Onnea vaan kaupan asiakaspalvelun kanssa.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
203
Kyllä niitä löytyy. Ottaa vain aikaa. Itse ostin Asus 4090 joka sirise todella kovaa, palautus ja MSI tilalle ja hiljainen.
Jos kerran firma noita ostaa ja saat vielä palkkaa niin senkus vaan vaihtelet kunnes löytyy hyvät.
Näin yleisellä tasolla kun toimitaan Y-tunnuksen takana ja tehdään B2B kauppoja, niin palautusoikeudet ei ole samoja kuin kuluttajille. Amazoni on yksi harvoista, joka ottaa tavaraa takaisin samoilla ehdoilla, kuin kuluttajille, eikä paljoa kysele perään. On pari muutakin, mutta jos alkaa liikaa kikkailemaan, niin ne lopettaa asiakkuuden.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
817
Jos todennäköisyys on luokkaa 5% ei vingu, niin se on keskimäärin 20 palautettua näytönohjainta ennen kuin löytyy se täysin hiljainen. Onnea vaan kaupan asiakaspalvelun kanssa.
No ei kai todellinen prosentti tota luokkaa kumminkaan ole? Ja haluaisin myös lähteet, ettei ole tyyliin "parilla kaverilla sirisi".

Se, että joku on tilannut 20 korttia ja saa niistä jotenkin ton 5% heitettyä ilmoile ei oo mitenkään faktapohjaista saati tilastollista tietenkään.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 418
Jos todennäköisyys on luokkaa 5% ei vingu, niin se on keskimäärin 20 palautettua näytönohjainta ennen kuin löytyy se täysin hiljainen. Onnea vaan kaupan asiakaspalvelun kanssa.
Ei kortin tarvitse olla absoluuttisesti vinkumaton, sellaisia kun ei varmaankaan paljoa ole. Subjektiivinen äänettömyys varmasti riittää jokaiselle, eli että todellisissa käyttötilanteissa vinkuminen ei kantaudu käyttäjän korviin asti muun äänen läpi. Esim. oma 3080 tuffi vinkuu, mutta ei sitä koskaan pelatessa huomaa. Halvalla outletista saatu PNY 4080:n vinkumisen kyllä kuuli pelin äänien läpi 1,5 metrin päähän, ja se lähti bumerangina takaisin. Todennäköisesti oli vinkumisen takia alun perinkin joutunut palautetuksi. Muita ei olekaan itse tarvinnut palauttaa, vaikka kortteja pitkä lista onkin ollut - viimeistään alivoltittamalla tilanteen on tyypillisesti saanut kuriin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Näytti tänään NVIDIAn kaupassa olevan nyt perusmallin 4070. Noh, odotellaan vielä josko niitä Supereita tulisi erä.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
549
Vaihoin valkoisen version perusvärii, kun ei mitää tietoa ole koska tuota valkosta tulee. 4070ti super MSI ventus siis.


E: Jimssille kyllä taas pisteet. Loistavasti toimi aspa, tänää lähtee tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
549
Ja tänään tuli sitten mulle ja asenneltu ja testailtu. Hyvin rokkaa. Biossin päivitin heti.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
47
Äkkiä meni kyllä Tuffit 4080 Superissa. Noh kaikki nää pitäis ihan kelvollisia olla tuossa halvemmassa luokassakin
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
718
Joo seurailin myös Jimssin varastoja sen jälkeen kun oman Suprim X:n tilasin. Tuffit ja Suprim X meni kaikki minuutissa.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
46
Saiko kukaan FE:tä tilattua Nvidian sivuilta? Pari kertaa vilahti "osta nyt" -nappi vihreänä, mutta ei antanut ostaa.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
464
verkkiksessä on vielä yksi 1150€ tuffi tarjolla halukkaalle.

edit: tais mennä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
559
Hyvä kun oli laittanu Nvidian sivuilta sähköpostimuistutuksen siihen, että 4080 super saatavilla. Sitten se muistutus on kilahtanut postiin tunnin myöhässä klo 17:05 ja linkki johtaa tavallisen 4080 mallin sivuille josta linkit johtaa vääriin paikkoihin kaupoissa tai toimimattomaan Nvidian omaan kauppaan.

Edit: Ja tähän kun vielä lisää, että arvostelut sai julkasta vasta myynnin alkamisen jälkeen...

1706713951548.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Olin tasan klo 16 nvidian kauppa sivuilla ostohousut jalassa. Coming soon vaihtu suoraan Sold out.
Jimmsistä sokkona joku 4080 Superi ostoskoriin sen kummemmin merkkiä miettimättä.
 
Liittynyt
15.11.2023
Viestejä
8
Mielenkiinnosta olin katsomassa Nvidian sivuja ja sold out oli heti. Samoin kävi 4070 Super kohdalla.
Muita malleja ois kyllä saanu osteltua Jimms, VK tai Proshop.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 321
Harkitsin kortin päivitystä, mutta olisihan tämä myynninaloitustaktiikka pitänyt arvata. Nvidia ja kumppanit tekevät hienot julkaisut, ammattilaiset tekevät testit ja arvostelut ja jälleenmyyjät luo myyntisivut nettikauppoihin. Sitten nauretaan paskaisesti aaseille, jotka huitoo ilmaa rahapinkka kourassa.
 

JDF

Tukijäsen
Liittynyt
31.01.2024
Viestejä
21
Harkitsin kortin päivitystä, mutta olisihan tämä myynninaloitustaktiikka pitänyt arvata. Nvidia ja kumppanit tekevät hienot julkaisut, ammattilaiset tekevät testit ja arvostelut ja jälleenmyyjät luo myyntisivut nettikauppoihin. Sitten nauretaan paskaisesti aaseille, jotka huitoo ilmaa rahapinkka kourassa.
Joulukuussa olin miettimässä päivitystä > 4080. Sitten huomasin että Superit on tulossa ja maltoin mieleni, nyt on parempi kortti halvemmalla. Tämä aasi on lopputulokseen tyytyväinen.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
18
Hyvin on aivopesu toiminut kun 1100€ näyttiksiä rynnätään ostamaan sekuntipelillä.
Harkitsin kortin päivitystä, mutta olisihan tämä myynninaloitustaktiikka pitänyt arvata. Nvidia ja kumppanit tekevät hienot julkaisut, ammattilaiset tekevät testit ja arvostelut ja jälleenmyyjät luo myyntisivut nettikauppoihin. Sitten nauretaan paskaisesti aaseille, jotka huitoo ilmaa rahapinkka kourassa.
Aika pieni summa heittää tonni sinne tai tänne. Superi on hintalaatusuhteeltaan parempi vaihtoehto rtx 4080 kortille.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 377
Viestejä
4 235 033
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom