Pitkän testailun jälkeen onnistuin parantamaan kotelon ilmanvaihtoa näytönohjaimen kannalta selvästi ilman huomattavaa eroa melutasossa. 0.900V ja 1935Mhz alivoltitus tälle yli kilon möhkölle alkoi tuntumaan vähän turhan reippaalta. Raskaissa peleissä, kuten Cyberpunkissa, mielellään olisi puristanut vielä pari FPS:ää lisää.
Nostin kelloja käyrällä vielä vähän lisää, eli 0.95V ja 1995Mhz asti. Eli nyt käyrä mukailee 1920Mhz asti tuota aiempaa alivoltitusta ja menee 0.85V ja 1860Mhz, 0.9V ja 1935Mhz ja 0.95V ja 1995Mhz pisteiden läpi. Käytännössä näyttis toimii kaikilla kelloilla maksimaalisen suorituskyvyn ja energiatehokkuuden suhteessa. RDR2:ssa, Codeissa ja Cyberpunkissa pysytellään lähempänä 2Ghz rajaa, eli pieni suorituskykylisäys tuli 1920Mhz alivoltitukseen verrattuna. Yllättäen Control pyöri sekin jatkuvasti 1935-1965Mhz välillä, kun pelkällä +150Mhz offsetilla oltiin jatkuvasti 18xx Mhz -lukemissa! Tuo kertoo hyvin, miten huono ja epätehokas offset on parhaan suorituskyvyn hakemiseen. Offsettia ei ole mitään järkeä käyttää, ellei omaa kahden virtaliittimen ja korkean power limitin RTX 3060 Ti:tä. Jospa tässä olisi nyt vakaat kellot pidemmälle ajalle. Port Royal rullasi ongelmitta ja samoin Cyberpunk ja Control jotka ovat herkkiä kellotuksille säteenseuranta päällä. Kesähelteille voi vaikka sitten heittää 1860Mhz ja 0.85V.
Controlia pelatessa maksimilämmöt oli äsken 71 astetta ja näyttiksen tuulettimet pyörivät 1500RPM, vaikka power limit tuli hanakasti vastaan. Aiemmin tällä viikolla huomasin, että kotelon alemman etutuulettimen nopeuksilla on valtava vaikutus näytönohjaimen lämpöihin. Säädin Be Quietin Silent Wings 3 120mm:lle kiinteän 1100RPM nopeuden, jolloin se on silti vieläkin erittäin hiljainen, mutta mesh-paneelin läpi puskee kunnon puhurin näyttikselle. Toinen vaikuttava tekijä oli yksinkertaisesti kotelon siirtäminen kauemmas seinästä. Takatuulettimella oli kyllä tilaa puhaltaa kuuma pois, mutta ilmeisesti kuuma jäi aiemmin kiertämään koneen taakse ja kulkeutui lopulta etutuulettimille