Kellään kokemuksia Palitin 3070 JetStreamistä? Tässä nyt päivän testaillut niin lämmöt nousevat todella nopeasti 85 asteen tuntumaan vakiokelloilla ja agressiivisella tuuletinkäyrällä. Palitin Thundermaster antaa varoituksia korkeasta GPU:n lämpötilasta. Koneen 2600x näyttäisi käyvän myös siinä 90 asteen paikkeilla, että voisikohan tuossa RivaTurnerin statistiikassa olla jotain häikkää vaikka poistin ja asentelin uusiksi. Myös nvidian ajurit päivitetty. Sattuikohan tässä nyt joku huono yksilö kohdalle..
Noita Jetstreameja olen vähän ihmetellyt. Niissä on todella korkea power limit mutta vain kaksi tuuletinta. Ne ovat myös olleet alunperin hinnastossa gamingpro ja gamerock yläpuolella, molemmat siis kolme tuulettimisia ja tehokkaita malleja nekin, kohtalaisen reippaasti yli noiden hinnan jopa. Korkeampi power limit tietysti selittäisi korkeampaa hintaa, mutta olen ihmetellyt että tällöin vain kahdella tuulettimella, niissä täytyisi olla muutoin hyvin järeä ja tehokas jäähy?
Mulla alhasemman power limitin 3070:t näyttävät temp limit 83, vakiona siis. Onko tuossa siis vakionakin korkeampi. Toi 83 limit tarkoittaa ettei sitä lämpötilaa itse koskaan näe, koska kortti throttlaa ja hakkaa 82 astetta vastaan. Korkeintaan Furmarkissa olen päässyt jonnekin 78 asteeseen. En tiedä pystyisikö edes 2X Ventus saavuttamaan 83 astetta järkevässä kotelossa. Onnistuin toki hieman itse throttlailemaan CP2077 pelatessa, kun oli liian löysä tuuletinkäyrä joka ei tainnut edes ottaa huippuja irti tuulettimilta, ja toisaalta tuo peli ei tykännyt toimia throttlatessa, se aika nopeasti kaatui aina kun saavutti noi lämmöt, ennenkuin tajusin että tuuletinsäädöt ovat pielessä. Olin siis lähinnä tehnyt käyrät jotka toimi hyvin jossain 50-70 asteessa mutta tuuletinkäyrän häntä oli ihan liian löysä sen jälkeen jos lämmöt nousi yli tuon 70 asteen.
Kokeile myös miten se toimii ilman omia tuuletinkäyriä. Plus vähän fiilistä on että jos päivittää näyttiksen niin siellä saattaa olla unohtunut vanhan näyttiksen ylikellotuksia päälle jonnekin, ennenkin on raportoitu täällä lämmöistä jota ainakaan tavanomaiset 3070:n ei throttlauksen takia pystyisi edes saavuttamaan.
Mutta tosiaan ulkomuistista noiden power limit oli jotain 260W, ja kaksi tuuletinta, eli noi on ihan oikeasti melko kuumia kortteja, siitä ei pääse mihinkään.
Jos pidät tuon kotelon niin sun täytyy ohjata ilmavirtaa niin että se puhaltaa näytönohjaimelle päin tehokkaasti, ja estää ilman pääsy pois tuosta päältä edestä. Nyt luultavasti tuulettimet puhaltaa hieman edestä sisään ilmaa mutta se karkaa samantien ulos tuosta päältä, ylettymättä edes prossuun, saati näytönohjaimelle.